eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
4.1هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
574 ویدیو
803 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
. علیه_السلام ◾️ اینجا مگر کجاست که نورش مشعشع است در شعر عاشقانه‌ی عشّاق، مطلع است مانند چلچراغ، چهل اختران قم همواره می‌درخشد و همواره منبع است جمعند زائران و ملایک کنار هم به به چه آستان و چه فرخنده مجمع است این آستان نور بلا فصل آفتاب، آیینه‌ی بهشت خداوند اسمع است هر چند مستطیل بُوَد ظاهر ضریح اما چو کعبه در نظر من مربّع است آید صدای بال و پر آسمانیان آن کس که دفن گشته در این بُقعه، اورع است فهمیدم از بلندی گلدسته‌ها که او در ملک حُسن، مرتبت و شانش ارفع است زیباتر است سیرت او مثل صورتش بنگر که بُرقعش چه جمیل و مرصّع است ئوپدوم گلنده آستاسیندان، ئوپون منی* این بیت، مثل بیت بهشتی ملمّع است اینجا کجاست گفتم و "سیّدبشیر" گفت اینجا مزار حضرت موسی مبرقع است * ترجمه‌ی مصرع ترکی: وقتی که آمدم آستان او را بوسیدم، پس مرا ببوسید. .
◻️ ➖ جلسه‌ی اول ➖ ۱۸ آبان ۱۴۰۲ش/ ربیع‌الثانی۱۴۴۵ق 🔻 مطالب مطرح شده: ۱. اهمیّت یادگیری و دفاع از مذهب حقّه‌ی جعفری _ حدیث امام صادق علیه‌السلام _ حدیث امام حسین علیه‌السلام _ حدیث امام هادی علیه‌السلام ۲. اهمیّت و آداب فراگیری دانش حدیث _ کلام علامه مامقانی در شیعه _ کلام جلال‌الدین سیوطی در اهل‌سنت ۳. جایگاه حدیث در دین _ پاسخ به‌شبهه‌ی قرآن‌بسندگی از آیات قرآن کریم و روايات متواتره و معتبره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از مطالب فنی و هنر روز هم استفاده کنید برای اینکه کلام شما اثرگذار باشد💯 یکی از مباحثی که کلام شما رو از جهت فنی تاثیرگذار می‌کنه است ✅ کتاب   چاپ مجدد شد و آماده ارسال می‌باشد اعضایی که که تمایل دارند رو تهیه کنند در پیام‌رسان به این شماره پیام ارسال کنند 09127797249 آقای سید عباس موسی کاظمی
. علیه_السلام ‏🔴به خدا قسم دیدم که دیوارهای مسجد از جا کنده شد ... 🔺به نقل کتاب شریف «الإحتجاج»: امام صادق علیه‌السلام فرمودند: هنگامی که امیرالمؤمنین علیه‌السلام را از منزلشان بیرون کشیدند، فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها از خانه بیرون آمدند و تمام زنان بنی هاشم نیز با او بیرون آمدند و رفتند تا به نزدیک قبر مطهر رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله رسیدند. در آن هنگام رو به آن جماعت غاصب نموده و فرمودند: 🔺خَلُّوا عَنِ ابْنِ عَمِّی فَوَ الَّذِی بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ لَئِنْ لَمْ تُخَلُّوا عَنْهُ لَأَنْشُرَنَّ شَعْرِی 🔻پسر عمویم را رها کنید، قسم به آن خدایی که محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله را به حق برانگیخت اگر او را رها نکنید، گیسوان خود را پریشان می‌کنم 🔺وَ لَأَضَعَنَّ قَمِیصَ رَسُولِ اللَّه عَلَی رَأْسِی وَ لَأَصْرُخَنَّ إِلَی اللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی 🔻و پیراهن رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله را بر سر افکنده و به درگاه خداوند تبارک و تعالی فریاد برمی‌آورم. 🔴یقین بدانید که ناقه صالح، در نزد خدا از من گرامی‌تر نبود و بچه‌ی آن ناقه نیز در نزد خدا از فرزندان من گرامی‌تر نبود. 📜 سلمان گوید: 🔺کُنْتُ قَرِیباً مِنْهَا فَرَأَیْتُ وَ اللَّهِ أَسَاسَ حِیطَانِ الْمَسْجِدِ تَقَلَّعَتْ مِنْ أَسْفَلِهَا 🔻من نزدیک ایشان [فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها] ایستاده بودم، به خدا سوگند دیدم که پایه دیوارهای مسجد از جا کنده شد، به طوری که اگر کسی می‌خواست، می‌توانست از زیر آن بگذرد. 📖الاحتجاج،طبرسی،ص ۵۶ 📖بحارالانوار ج ٢٨ ص٢٠۶ .
◻️ ➖ جلسه‌ی دوم ➖ ۱۹ آبان ۱۴۰۲ش/ ربیع‌الثانی۱۴۴۵ق 🔻 مطالب مطرح شده: ۴. ردّ شعارِ غلطِ "حسبنا کتاب الله" _ کلام استاد علیدوست در جلسه‌‌ی درس تفسیر در ردّ حسبنا کتاب الله ۵. حجیّت سنّت پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله _ حجیّت داوری پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله _ برابری اطاعت‌ از پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله با اطاعت از خداوند _ معرفی پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله به‌عنوانِ الگوی حسنه _ لزومِ تمسّک به‌تمام آموزه‌های پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله ۶. منابعِ سنّت امامان معصوم علیهم‌السلام _ وحی غیر رسالی یا الهام روشن ● کلام امام رضا علیه‌السلام ● حدیث حارث بن مغیره _ میراثِ علمیِ رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله ● حدیث امام صادق علیه‌السلام ● حدیث هشام‌بن‌سالم ● درباره‌ی اسم‌اعظم الهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Kashani-14020809-KhatareGheflat-04-Hkashani_Com.mp3
37.84M
📋 خطرِ غفلت؛ جلسه چهارم 🎙 📆 سه شنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۲
Kashani-14020622-ImamHasan(S)-Hkashani_Com.mp3
40.11M
📋 قطره‌ای از دریای حقیقت امام حسن مجتبی علیه السلام - جلسه اول از چهار جلسه 🎙 📆 چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۲
Kashani-14020623-ImamHasan(S)-Hkashani_Com.mp3
34.11M
📋 قطره‌ای از دریای حقیقت مجتبی علیه السلام - جلسه دوم از چهار جلسه 🎙 📆 پنجشنبه ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۲
. 📢 امید به فضل خدا؛ قال الله تبارک و تعالی: «عبدی أطِعنی حتی أَجعلَکَ مِثلی ، أنا حَیّ لا اَموت اَجعلک حیّا لا تَموت، أنا غنیّ لا أَفتقِر أَجعلک غنیّا لا تَفتَقِر، أنا مَهما أَشاءُ یَکون أَجعلکَ مَهما تَشاء یکون» «بنده ام، از من اطاعت کن تا تو را مانند خود سازم. همان طورى که من زنده هستم و نمى‌میرم تو هم همیشه زنده باشى. همان طورى که من غنى هستم فقیر نمى‌شوم تو هم همیشه غنى باشى. همان طورى که من هر چه را اراده کنم مى‌شود تو را هم همین طور سازم.»(۱) و روى الشيخ العارف رجب الحافظ البرسيّ قال: إنّ اللَّه تعالى قال لداود: يا داود و عزّتي و جلالي لو أنّ أهل سماواتي و أرضي أملوني فأعطيت كلّ مؤمّل أمله و بقدر دنياكم سبعين ضعفا لم يكن ذاك إلّا كما يغمس أحدكم بإبرة في البحر و يرفعها، فكيف ينقص شي‏ء أنا قيّمه؟. شيخ عارف رجب حافظ برسى گفته: خداوند به داود عليه السلام فرمود: «اى داود! قسم به عزت و جلالم، اگر همه اهل آسمان و زمين به من اميدوار باشند و از من بخواهند، من خواسته ‏هاى هر كدام از آنها را برآورده مى‌كنم. اگر چه آن خواسته‏ ها به اندازه هفتاد برابر دنياى شما باشد و انجام اين كار براى من مانند اين است كه اگر هر كدام از شما سوزنى را به دريا فرو ببريد و آن را بيرون بياوريد. آيا آن كار چيزى را از آب كم مى ‏كند؟!»(۲) مَن تَقَرَّبَ إلَیَّ شِبرا” تَقَرَّبـتُ إلَیهِ ذِرَاعا” وَ مَن تَقَرَّبَ إلَیَّ ذِرَاعا” تَقَرَّبتُ إِلَبهِ بَاعا” وَ من أَتَانِی مَشیا” أَتَیتُهُ هَروَلَهً «هر کسی یک وجب به من نزدیک شود، من یک ذراع (از آرنج تا نوک انگشتان برابر با سه وجب) به او نزدیک می‌شوم و هر کس یک ذراع به من نزدیک شود، من یک باع (به اندازه گشودن دو دست) به او نزدیک می‌شوم و هر کس آهسته (و معمول) به سوی من آید، من با هروله (حالتی بین دویدن و راه رفتن) به سوی او می‌آیم.»(۳) 📚منبع (۱) این حدیث قدسی با همین عبارت در کتاب «الجواهر السنیة الحر العاملی»، که کلیات حدیث قدسى است در ص۳۶۱ وارد شده است. البته این حدیث با عبارت های دیگری نیز در سایر کتاب های حدیثی مانند بحارالانوار، وسائل الشیعه هم وارد شده است. (۲) الجواهر السنية في الأحاديث القدسية (كليات حديث قدسى)، شیخ حر عاملی، ص ۱۹۵ (۳) مستدرک الوسائل، حسین بن محمد نوری مازندرانی، ج۵، ص ۲۹۸ ...... 🌹 خوشحالی خدا آنست که فرمانبردار باشی؛ على بن عيسى در حديث مرفوعى (كه سند را به معصوم رسانده) روايت می‌كند كه موسى عليه السّلام با خدا مناجات كرد و خداوند در آن مناجات به او فرمود: «اى موسى آرزويت در دنيا دراز نشود كه بخاطر آن دلت سخت گردد و شخص سخت دل از من به دور است. اى موسى آن طور باش كه من در تو خوشحالم (كه چنان باشى) چون كه خوشحالى من آن است كه فرمانبردارى شوم و نافرمانى نشوم. پس دلت را با ترس بكش، كهنه جامه باش و زنده دل، در زمين گمنام باش و در آسمان معروف، خانه‏ نشين باش و چراغ در شب، در پيشگاه من فرمانبردار و فروتن باش چون فرمانبردارى شكيبايان. از بسيارى گناه به درگاه من فرياد كن چون فرياد گنهكار گريزان از دشمن، در دفع دشمن از من يارى بجوى كه براستى من ياور و مددكار خوبى هستم. اى موسى! همانا من خدايم كه بر فراز بندگانم و بندگان زير دست منند و همگى در برابرم كوچك و درمانده‏‌اند و از خودت نيز بر خويشتن نگران باش (چون بسيار شود كه انسانى از خود گول خورد) و فرزند خود را نيز بر موضوع دينت امين مدان مگر اينكه فرزند تو نيز مانند خودت خوبان را دوست بدارد. اى موسى! تن خود را بشوى و غسل ده و به بندگان شايسته‏ ام نزديك شو. اى موسى! در نماز مردم، پيشواشان باش و در دعوا و نزاعشان رهبر باش و بدان چه من به تو نازل كرده‏‌ام در ميانشان داورى كن كه من حكمى روشن و دليلى تابان و نورى بر تو فرو فرستادم كه گويا باشد بدان چه در اولين و آخرين بوده و خواهد بود.» 📚منبع الروضة من الكافی، شیخ کلینی، ترجمه رسولى محلاتى، ج‏۱، ص ۶۱ .
. 📣 استغفار حقیقی در کلام امیرالمؤمنین(ع)؛ معنای لغوی “استغفرالله” درخواست آمرزش از پرودگار آمرزنده و مهربان است. اما شرایط توبه واقعی در کلام امام علی علیه السلام به این شرح است: شخصی در محضر ایشان عرضه داشت: استغفرالله؛ گویا حضرت از نحوه سخن او یا سابقه کارهایش باخبر بود که این استغفار جنبه ظاهری دارد نه واقعی، از این رو فرمود:«استغفار یک کلمه است، ولی شش معنا و مرحله دارد که عبارتند از: ۱. پشیمانی از گذشته ۲. تصمیم بر ترک آن برای همیشه ۳. حقوقی را که از مردم ضایع کرده‌ای به آنها باز گردانی، به گونه‌ای که هنگام ملاقات پرودگار، حق کسی بر تو نباشد. ۴. اینکه هر واجبی که از تو فوت شده (مانند: نماز، روزه، حج و…) حق آن را به جا آوری (قضا یا کفاره اش را بپردازی). ۵. گوشت‌هایی که به وسیله حرام بر اندامت روییده با اندوه برگناه آب کنی، تا چیزی از آن باقی نمانده و گوشت تازه به جای آن بروید! ۶. به همان اندازه که لذت و شیرینی گناه را چشیده‌ای، درد و رنج طاعت را نیز بچشی و پس از پیمودن این شش مرحله بگو: استغفرالله» 📚منبع نهج البلاغه، فیض الاسلام، ص۱۲۸۱، حکمت ۴۰۹ .... ✅ خدا گناهان بنده مؤمن را پس از توبه می‌آمرزد؛ محمّد بن مسلم از حضرت باقر (ع ) روايت كرده كه حضرت فرمود: «اى محمّد بن مسلم گناهان بنده مؤمن كه از آن توبه كرده آمرزيده شده است و بايد براى آينده، پس از توبه و آمرزش كار نيک و خوب و پسنديده‌اى انجام دهد به خدا اين فضيلت نيست مگر براى آنها كه ايمان دارند.» من گفتم اگر پس از توبه و استغفار از گناهان، باز گناه كرد و باز توبه نمود آنوقت چه بايد كرد آيا قبول است يا نه؟ حضرت فرمود: «اى محمد بن مسلم تو گمان می‌كنى كه بنده مؤمن از گناه خود پشیمان گردد و از آن آمرزش خواهد و توبه كند خدا توبه اش را نمى‌پذيرد؟!» گفتم كسى كه چند بار اينكار را كرده است، يعنى گناه مى كند و بعد از خدا طلب آمرزش مى خواهد آيا بخشيده مى شود؟! حضرت فرمود: «اگر مؤمن با آمرزش خواهى و توبه بازگردد خدا هم به آمرزش او بر مى‌گردد و به راستى كه خداوند زياد آمرزنده و مهربانست، توبه را می‌پذيرد و از بد كردارى‌ها می‌گذرد. مبادا تو مؤمنين را از رحمت خدا نوميد سازى.» 📚منبع اصول كافى، شیخ کلینی، باب توبه، حديث ۶ .
. حتی نمک غذایت را از خدا بخواه؛ محمّد بن علی بن الحسين بن بابويه في ثواب الأعمال قال: حدّثنا محمّد بن موسى بن المتوكّل قال: حدّثني محمّد بن جعفر قال: حدّثني محمّد ابن جعفر قال: حدّثني محمّد بن موسى بن عمران النخعيّ قال: حدّثني الحسين بن يزيد عن عليّ بن أبي حمزة عن أبي بصير عن أبي عبد اللَّه عليه السلام قال: سمعته يقول: أوحى اللَّه إلى داود: «يا داود! إنّ عبدي المؤمن إذا أذنب ذنبا ثمّ تاب من ذلك الذنب و استحيى منّي عند ذكره غفرت له و أنسيته الحفظة و أبدلته حسنة و لا أبالي و أنا أرحم الراحمين.» سزاوار است بنده مؤمن در تمام حوايج( چه بزرگ و چه كوچك) به پروردگارش مراجعه كند و از درخواست چيزهاى كوچك، خجالت نكشد، چون چنين حالتى نشانه غايت توكل بر اوست. در حديث قدسى آمده است: «يا موسى، سلنى كلّما تحتاج اليه حتّى علفَ شاتِكَ و مِلحَ عَجينِك» «اى موسى! هر چه بدان نياز دارى از من بخواه، حتى علف گوسفند و نمك غذايت را.» ✅ از حضرت صادق(عليه السّلام) روايت شده است كه فرمودند: «بر شما باد به دعا كردن كه چيزى مانند آن شما را به خدا نزديك نمی‌‏سازد، مبادا در امور كوچك دعا را ترك كنيد و بگوييد چيزى نيست، چون همان كس كه كارهاى كوچك در دست اوست، كارهاى بزرگ را نيز در دست دارد.» 📚منبع عدة الداعی، ابن فهد حلی .
💠 🔰یکی از نقدهایی که به جوان مخصوصا در شهرستانهایی دور از مرکز وجود دارد این است که ندیده و پای درس بزرگان نبوده‌اند. 🔸خب، شاید قبلا این نقد را بیشتر میتوانستیم بکنیم، اما الان نگاهم متفاوت است، چون الان استعدادها و رویش‌های زیادی در این عرصه وارد شده و به اندازه آنها بستر لازم وجود ندارد؛ برای همین به او نمی‌توانیم بگوییم تو استاد ندیدی! وقتی می‌گوییم چرا استادی ندیدی؟ می‌گوید شما بگویید من کجا بروم! 🔹باید به این افراد حق داد، اما از آنها یک درخواست دارم؛ حال که فضایی نبوده تا شما استاد یا دوره ببینید، هر چیزی را نخوانید. 🔸استاد به شما نمی‌گوید این را بخوانید یا نخوانید بلکه یک قالب را به شما توضیح می‌دهد و یک مسیری را برای شما باز می‌کند. او که نمی‌تواند همه علائم آن مسیر را هم برای شما بگذارد، شما خودتان پیچ و سربالایی و سرپایینی را می‌بینید. ✳️استاد مسیر را نشان می‌دهد و چراغ را می‌گیرد، آن کسی که این راه را باید برود، شما هستید. پس بخش اعظمی از رشد شما به خود شما بستگی دارد. 🔅جوا‌ن‌ها می‌توانند خوب و بد را تشخیص دهند و شأن اهل‌بیت(ع) را حفظ کنند و هر کلامی را به زبان جاری نکنند. 🌀اگر به این دقت کنند نیمی از راه را رفتند و در نیم دیگر راه هم سیدالشهدا نوکرهای خود را تنها نمی‌گذارد و رها نمی‌کند، خودش نمک را می‌ریزد و کمک می‌کند و در دل مردم راه پیدا می‌کنید. ❇️ یک شبه نمی‌شود ره صد ساله را رفت، یک شبِ بروید یک شبِ هم پایین می‌آیید، یک شبِ دیده شوید، یک شبِ از بین می‌روید. ⭕️همه خواندن نیست! به قول استاد ما از هزار فاکتور مداحی، یکی صدا و خواندن است. یکی تبحر و استاد شدن و سوار شدن بر کار و پیاده کردن کار است. این‌ها را جمع کنید ۵ تا فاکتور است اما شاید ۹۹۵ موضوع دیگر کنار آن باشد که این‌ها با خواندن و صدا نیست.