فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جنون و زوزههای وحشت خاخام صهیونیستی
فَإذا جاءَ وَعدوُا اُولَهُمَا بَعَثنا عَلَیکُم عِباداً لَنَا اوُلِی بَأسٍ شَدید[۱]ٍ
«هنگامی که وعده نخستین فرا رسید ، بندگانی ازخود را که جنگاورانی نیرومندندبرشمابرانگیزیم …»
هدایت شده از ابَرشاگرد
🌙 گاهِ شب 🌙
آیا هدف رهبری محقق شد؟
🔻 سؤال ۱:
هدف رهبری از صدور مجوز مذاکره با آمریکا در موضوع هستهای دقیقا چه بود؟
❇️ پاسخ:
افزایش و تقویت پشتوانهی تجربی ملت ایران و لاغیر.
⬅️ «... از مذاکراتی هم که امروز در جریان است، ما ضرری نخواهیم کرد. البتّه بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمیکنم از این مذاکرات آن نتیجهای را که ملّت ایران انتظار دارد، بهدست بیاید، لکن تجربهای است و پشتوانهی تجربی ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادی ندارد امّا لازم است ملّت بیدار باشد ...» (بیانات رهبری در دیدار دانشآموزان و دانشجویان - ۱۲ آبان ۹۲)
🔻 سؤال ۲:
حال پس از گذشت ۷ سال از آغاز مذاکره با آمریکا (از ابتدای دولت یازدهم) و ۵ سال از حصول نتیجهی این مذاکرات در قالب توافقی موسوم به «برجام»، آیا هدف رهبری محقق شده است یا خیر؟
❇️ پاسخ:
در اثبات تحقق هدف یادشده همین بس که در حال حاضر بسیاری از حامیان دیروز – و حتی در موارد نه چندان کمی امروز – برجام که تا پیش از علنی شدن فضاحتهای این توافق، آن را به وسیلهای برای تسویه حساب سیاسی مبدل کرده بودند، امروز برای توجیه این خسارت محض، دربهدر به دنبال شریک و هم پیالهای میگردند که همه یا دستکم بخشی از خسارات مذاکره با آمریکا را به گردن او بیندازند و خود را تا سرحد ممکن مبرا نمایند.
@abarshagerd ✍️
📣📣📣
چه چیزی باعث شکسته شدن کمر ارز و گرانی شده ❓
🍚برنج را مردم خوب میخرند حتی در شهر سرباز سیستان و بلوچستان کاشت و برداشت میشود.
🍞 اگر هر نوع مواد کشاورزی اساسی به قیمت منصفانه خریداری شود مردم خواهند کاشت و نیازی به اختصاص ارز، و کمبود آن نخواهد بود.
💰ولی چون دولت ترجیح میدهد ارز کشور را در اختیار کشاورزان کشورهای دیگر قرار دهد تا در کنارش حجاریان ها مابه التفاوت ارز را بخورند.
💰اختصاص ارز کاذب 4200 به مواد اساسی کشاورزی، به بهانه های بی مورد، کمر ذخیره ارزی کشور را شکست. و با این شکست، رکورد گرانی ارز، به همه چیز سرایت کرد.
🛢هیچ کشوری حتی عربستان این روش عجیب را ندارند. چون مجبور نیستند دزدی غیر مستقیم بکنند. حتی تهیه غذای دام از حشرات را شروع کرده اند. و ما حتی ملخ را به جای استفاده در غذای دام، سمپاشی میکنیم.😳
هدایت شده از دکتر قدیری ابیانه
قدیری ابیانه:👈 مواضع همه دستگاهها در مقابل تهدید دشمن باید در یک جهت باشد.
محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل بین الملل در زمینه تهدید ف مانده سپاه به انتقام از عوامل به شهادت رساندن سردار سلیمانی به جام جم می گوید: ضرورتی ندارد که موضع دستگاه دیپلماسی کشور عینا مانند سپاه، مجلس و... باشد اما مهم این است که همه مواضع در یک جهت باشد.
وی با تاکید بر ضرورت پاسخگویی در مقابل تهدیدات دیگران به ویژه تهدیدات اخیر ترامپ علیه ایران معتقد است: الزاما نیازی نیست که دستگاه دیپلماسی هم علیه تهدیدات با ادبیات سایر نهادها سخن گوید اما در هرحال طبیعتا وزارت خارجه باید نسبت به تهدیدات اخیر ترامپ واکنش قاطع داشته باشد و تاکید کند که دوران بزن در رو تمام شده و اگر اشتباهی از آمریکا سر بزند از اقدام خود پشیمان خواهد شد.
قدیری ابیانه بر این مساله تاکید دارد که باید از موضع اقتدار نسبت به این گونه تهدیدات واکنش داشت و نباید در مقابل آن سکوت کرد. وی در همین زمینه با تاکید بر اینکه باید به طرف مقابل نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در عملی کردن تهدیدات خود جدی است افزود: دو صد گفته چون نیم کردار نیست.
این کارشناس مسائل بین الملل در همین خصوص به اعزام نفتکش های ایران به ونزوئلا و ناتوانی آمریکا در اختلال در این مسیر اشاره کرد و گفت: یکی از دلایلی که آمریکا جرات ممانعت از حرکت نفتکش های ایرانی را نداشت این بود که می دانست در صورت توقیف کشتی ها قطعا ایران واکنش قاطع خواهد داشت و کشتی های آنها را در منطقه توقیف می کند.
📰گزارش کامل جام جم در 👇
jamejamdaily.ir/newspaper/item/77699
وزارت نیرو ندای تشنگی جنوب سیستان و بلوچستان را نمیشنود/ حتی با گروههای جهادی هم همکاری نمیکنند http://fna.ir/ezl63d
معینالدین سعیدی، نمایندۀ مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت نیرو بنا ندارد ندای تشنگی مردم سیستان را بشنود و الا در کجای کشور مانند شرایط شهر چابهار به عنوان نقطه کانونی توسعه سواحل مکران وجود دارد.
پایینترین شاخص دسترسی به آب شرب در کشور متعلق به جنوب استان سیستان و بلوچستان است و تنها 19 درصد از مردم به آب شرب بهداشتی دسترسی دارند.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه 81 درصد از مردم جنوب سیستان و بلوچستان به شیوۀ سقایی و شیوههای سنتی نسبت به تامین آب مورد نیاز خود اقدام میکنند، اظهار داشت: متاسفانه هر از چند گاهی شاهد فوت کودکان و افرادی هستیم که به منظور تامین آب شرب خانوار خود به هوتکها (گودالهای جمع آوری آب) مراجعه کرده و در آن غرق میشوند
آب ژرف سیستان
اگر وزارت نیرو برای تامین آب سیستان از تنها راه ممکن، که استفاده از رودخانه ژرف و تجدیدپذیر ، شیرین ، حاصل آب باران در کوههای افغانستان است که در صورت عدم استفاده به دریای عمان میریزد، عمل کند؛ مانند چیتچیان، کنار گذاشته میشود.
تا این دولت بر سر کار است اجازه رشد کشور را نمیدهد تا برجام 2 و 3 را به ملت تحمیل کند
27.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این سخنرانی رو حتما گوش کنید
پروژه مهندسی اصلاحات در آموزش و پرورش
هدایت شده از دکتر قدیری ابیانه
حال آمدن با خودت...
لینک ثبت نام:
📌 https://b2n.ir/FathRegister
ربات ثبت نام در تلگرام:
📌 @Andishkadefath_bot
✅کانال رسمی اندیشکده راهبردی فتح
🆔 @Mastermahdiamini
شما از #روحانی میترسید، من از اون ۲۳ میلیونی که بهش رأی دادن!
روحانی میره ولی اون جمعیت سادهلوح میمونن و ممکنه هر ۴سال یه روحانی دیگه رو بکنن تو پاچمون 😑😑
۷- بدون شک نباید کشور را در معرض توطئه برنامهریزیشده دشمن قرار داد و با ادامه یکجانبه برجام که حاصلی جز مکانیسم ماشه و باز گذاشتن مسیر توطئه ثمره دیگری برای ملت ایران در پی نداشته است خسارتهای بیشتری را بر کشور تحمیل نمود. میبایست در اقدامی شجاعانه و قدرتمندانه و در میدان عمل این واقعیت را به دشمن تفهیم کرد که ایران اسلامی هرگز زیر بار ادامه توافقی که حقوق ملت ایران در آن پایمال شده باشد نخواهد رفت و با خروج از برجام و در صورت لزوم خروج از NPT فرصت استفاده از مکانیسم ماشه را از آمریکا و در ادامه از اروپا خواهد گرفت، چرا که ماندن یکجانبه در برجام نه اینکه بیهوده و عبث است بلکه این فرصت را به دشمن میدهد که بر اساس بندهای ۳۶ و ۳۷ برجام و بندهای ۱۰ و ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ در حالی که تحریمهای حداکثری علیه ملت ایران در جریان است، با طرح پرونده در شورای امنیت با به رای گذاشتن استمرار لغو تحریمها (یا مسکوت ماندن یکماهه آن) و سلب امکان حق وتو از دو کشور روسیه و چین، سهم جمهوری اسلامی ایران از توافق برجام، تنها استفاده طرف مقابل از مکانیسم ماشه باشد!!
۸- ابراز خرسندی در عدم استفاده آمریکا از مکانیسم ماشه، هرگز اسلحه آماده شلیک را از دست دشمن نمیستاند بلکه کشور را همچنان در معرض امکان استفاده از ماشه توسط دیگر اعضاء اروپایی قرار میدهد که در اهداف راهبردی با آمریکا همصدا هستند! بر این اساس میبایست در اقدامی قاطع ماشه تفنگ را از دست این اعضاء نیز گرفت و این کار قطعاً میبایست توسط کسانی صورت گیرد که چنین سلاحی را به دست دشمن دادهاند و طی قطعنامه ۲۲۳۱ نیز آن را به تصویب شورای امنیت رساندهاند!! هرگز نباید توپ برجام با از دست دادن زمان به زمین دولتی بیفتد که هیچ نقشی در نوشتن قوانین بازی آن نداشته است.
۹- از آنجا که با توجه به عدم پایبندی طرفهای مقابل به انجام تعهدات، اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران در خروج از برجام در چارچوب حقوق بینالملل حقی شناختهشده است، با خروج ایران از برجام؛ در صورت پیشنهاد مکانیسم به رای گذاشتن بازگشت تحریمها (بهجای استمرار لغو تحریمها) با توجه به امکان استفاده روسیه و چین در وتوی قطعنامه پیشنهادی؛ شرایط جدیدی فراهم میگردد که تحقق آن محتمل و انجام آن عزم راسخ و قوی دستگاه سیاسی و دیپلماسی کشور را در عرصه معادلات سیاسی بینالمللی میطلبد.
۱۰- بدون شک در صورت استمرار تحریمها و همدستی اروپا در دنبالهروی از سیاست آمریکا، پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران علاوه بر خروج از برجام، خروج از NPT (بر اساس بند ۱۰ معاهده) و قطع ریشه تمامی فتنههای برنامهریزیشده هستهای خواهد بود که با اهرم آژانس علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال گردیده است؛ در این صورت تنها دستاورد آمریکا و کشورهای اروپایی طی سالها مذاکره، توقف فعالیتهای هستهای و در پایان رهایی جمهوری اسلامی ایران از توطئههای مدیریتشده آژانس بینالمللی انرژی اتمی خواهد بود.
_______________________
* رئیس کمیته هستهای مجلس نهم
http://kayhan.ir/fa/news/198879
صفر تا صد استفاده از مکانیسم ماشه(نگاه)
دکتر ابراهیم کارخانهای*
مسئلهای که این روزها در کانون توجهات سیاسی داخلی و خارجی قرار گرفته است امکان استفاده آمریکا و سه کشور اروپایی از سازوکار حل اختلاف برجام معروف به مکانیسم ماشه است. در ذیل این مهم و جوانب آن، مستند به مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ و متن برجام مورد بررسی و تحلیل قرار میگیرد:
۱- بر طبق بندهای ۳۶ و ۳۷ برجام (معروف به مکانیسم ماشه) بندهای ۱۰ و ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ ارجاع شکوائیه توسط هر یک از اعضاء به شورای امنیت بر اساس «سازوکار رسیدگی و حل اختلاف برجام» تنها به اعضای برجام برمیگردد، لذا همانگونه بارها اعلام گردیده با توجه به خروج آمریکا از برجام این کشور به هیچ وجه نمیتواند از مکانیسم ماشه علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده نماید.
۲- نظر به اینکه تصمیمات کمیسیون مشترک میبایست بر اساس اجماع و یا حداقل ۵ رای موافق از ۸ رای (اعضاء ۱+۵، ایران به اضافه نماینده عالی اتحادیه اروپا) اتخاذ گردد لذا با خروج آمریکا از برجام با توجه به مخالفت ایران و دو کشور روسیه و چین حتی در صورت توافق طرفهای غربی نیز ارجاع پرونده هستهای جمهوری اسلامی ایران به شورای امنیت فاقد حدنصاب و مشروعیت میباشد. متاسفانه این مهم تاکنون آنگونه که باید از سوی دستگاه سیاسی مورد توجه جدی قرار نگرفته است.
۳- از آنجا که بر اساس توافق برجام، نظارت آژانس بینالمللی انرژی هستهای بر برنامه هستهای جمهوری اسلامی ایران میبایست بهعنوان یک استثناء در «چارچوب مفاد برجام» اعمال گردد، هرگونه ادعای رفع نگرانی آژانس در دسترسی به اماکن اعلام نشده،؛ طبق بندهای ۷۴ الی ۷۸ برجام نیازمند اجماع و یا حداکثر پنج رای موافق اعضای کمیسیون مشترک میباشد که همانگونه که گفته شد در صورت عدم همراهی چین و روسیه با توجه به فقدان حدنصاب آراء، موضوع ارجاع پرونده هستهای جمهوری اسلامی به شورای امنیت از سوی آژانس نیز در چارچوب برجام فاقد مشروعیت میباشد که متاسفانه تاکنون به این مهم نیز توجه لازم صورت نگرفته است
۴- از آنجا که طبق بند «ن» آغازین برجام، قطعنامه ۲۲۳۱ مولود برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است و در بسیاری از بندهای قطعنامه به برجام اشاره گردیده است و قطعنامه مذکور یک هفته پس از نهایی شدن برجام به تصویب شورای امنیت رسیده است، لذا تلاش آمریکا برای مستقل دانستن قطعنامه از مفاد برجام فاقد موضوعیت و مشروعیت است و بر همین این اساس با خروج ایران از برجام و منتفی شدن برجام قطعنامه نیز موضوعیت خود را از دست خواهد داد.
۵- ظاهراً تنها راهی که میتواند منجر به فعال شدن مکانیسم ماشه و برگشت قطعنامههای شورای امنیت گردد، بهرهگیری سه کشور اروپایی از اهرم بندهای ۳۶ و ۳۷ برجام و بندهای ۱۰ و ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت میباشد که آن هم با توجه به عدم پایبندی این کشورها به اجرای تعهدات مربوطه در دنبالهروی از آمریکا و اتمام حجتهای مکرر جمهوری اسلامی ایران در قالب گامهای هستهای برای بازگشت آنها به برجام؛ عملاً برجام توافق نامهای پایمال شده است که در عرصه عمل مشروعیت خود را از دست داده است و این کشورها که خود ناقض برجام بودهاند فاقد صلاحیت لازم برای اعلام عدم پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برجام میباشند.
۶- بدون شک تاکید یکجانبه بر عدم صلاحیت آمریکا در استفاده از مکانیسم ماشه مشروعیت دادن به استفاده سه کشور عهدشکن اروپایی در استفاده از مکانیسم ماشه و هموار ساختن راه برای اجرای سناریوی دوم دشمن است که نقشآفرینان آن اینبار سه کشور اروپایی خواهد بود. بر این اساس هیئت نظارت بر اجرای برجام میبایست در اقدامی پیشدستانه مانع از اقدامات فریبکارانه دشمن گردد در غیر این صورت با ادامه روند کنونی، دست برتر از آن عهدشکنان اروپایی خواهد بود و سادهانگاری سیاسی است که تصور شود کشورهای اروپایی که اهداف مشترکی را همسو با سیاستهای آمریکا دنبال میکنند، در برابر آمریکا مقاومت کرده و از ایران اسلامی دفاع خواهند کرد. بدون شک در شرایط کنونی، سناریوی هدفمند و برنامهریزیشدهای در اطاق فکر مشترک آمریکا و اروپا با محوریت برجام در شرف برنامهریزی است که اگر در اقدامی پیشدستانه سر مار بر سنگ کوبیده نشود، در آینده میبایست بهای سختتری پرداخت گردد و یقیناً تکیه به عصای اروپا و سادهانگاری در برابر آمریکا، تکرار اقدامات فریبکارانهای است که طی چند سال گذشته در بازی سیاسی مشترک علیه جمهوری اسلامی ایران، برنامهریزی و اعمال گردیده است.
هدایت شده از دکتر قدیری ابیانه
در مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی در پایان تصریح کرد: ما مشکلمان در تبلیغ حجاب این است که مرتب از حدیث و روایات و آیات قرآن سند میآوریم در حالیکه همه بدحجابها اینها را میدانند حتی غیر مسلمانها هم قوانین اسلام در مورد حجاب را میدانند، در واقع ما بیش از اینکه عقلی توضیح دهیم نقلی توضیح میدهیم، درحالیکه باید به روش عقلی افراد را قانع کنیم. مثل اینکه ارزش اجتماعی یک زن به انسانیت و عمل اوست نه به اندام و زیبایی و جوانی او و همچنین مزایای حجاب را به صورت عینی تشریح کنیم.
javanonline.ir/fa/news/1020228