فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️#شبهه : نوشیدن مشروبات الکلی به میزان یک یا دو لیوان در طول روز ، برای عقل مفید است!!!
🔺جــــــــــــــــــواب
⚠️نه تنها مفید نیست بلکه باعث کوچک شدن مغز میشود!
🎙یک متخصص غربی
⚠️هجمهی حجاب استایلی به #حجاب!!
⁉️به نظر شما کافرین خطرناکترند یا منافقین؟
♦️با نگاه به تاریخ درمیابیم که بزرگترین انحرافات ایجاد شده در جهان اسلام ، توسط منافقینی پی ریزی شده است که ظاهری دوستانه و خیرخواهانه داشته اند و باطنی لبریز از دشمنی!
📣کافر ، کافر است! داد میزند که من دشمن هستم ، اما منافق دشمنی دوست نماست که خنجری آلوده به زهر پشت سرش آماده دارد!
✅حجاب استایلی هم از جهتی همچون نفاق است!
🧨ظاهرش ترویج حجاب است و باطنش [چه خواسته و چه ناخواسته] تخریب حجاب ؛ ترکیبی از برخی از نمادهای ضد حجاب همچون ؛ آرایشهای غلیظ ، لباس های کوتاه و زننده و با رنگهایی جذاب و عشوههای زنانه و چند نماد با حجابی همچون ؛ پوشاندن مو و استفاده از یک #چادر [شاید یک چادر ظاهری] !
🔑با این تفاسیر شاید بتوان گفت حجاب استایل ها یکی از سنگین ترین هجمهها را به فرهنگ حجاب وارد میکنند ؛ مثل سلبریتی ها که با بیحجابی علنی خود در جامعه ، از یک زاویهی دیگر به فرهنگ حجاب هجمه وارد میسازند!
✍میلاد خورسندی
7.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌳ماجرای نیــــــمکت و پارک
👤رفتار اعضای خانواده ، مخصوصا پدر خانواده با دختر و تامین نیاز عاطفی و روحی او در محیط خانواده ، تاثیر بسیار زیادی در ؛
1⃣سلامت اجتماعی
2⃣اعتماد به نفس
3⃣ و پوشش اجتماعی
دخترها دارد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏱زمان ثابت کرد که شما دنبال لخت شدن بودید!!!
🚫خودتونم خودتونا گردن نمیگیرید!
#پاورقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مورد عنایت قرار گرفتن لاستیک ماشینها در ویرجینای آمریکا
#غرب_بدون_روتوش
هدایت شده از دکتر قدیری ابیانه
🎩 *توطئه سازمان سیا براي ترويج اعتقاد به شانس و تخریب فرهنگ کار*
براي آشنايي با توطئۀ آمريكا عليه فرهنگ كار در كشورهاي اسلامي به يك نمونه كه به تلاش سازمان جاسوسي آمريكا، سيا، در ترويج فرهنگ اعتقاد به شانس به عنوان عامل موفقيت مربوط ميشود، اشاره ميگردد:
📕 محمدحسنين هيكل، نويسنده و روزنامهنگار معروف مصري، در كتاب خود تحت عنوان "ميان مطبوعات و سياست" كه به فارسي نيز منتشر شده است، مطلبي را به صورت پاورقي در صفحه 187 كتاب به شرح زير نوشته است:
«گزارش كميتۀ ويژۀ كنگرۀ آمريكا ... در سال 1974 به رياست سناتور چرچ تشكيل شد و وي مأمور بررسي فعاليت سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) بود.
بخشي از آن به تأسيس مؤسسات مطبوعاتي و انتشاراتي در بسياري از كشورهاي اروپايي و جهان سوم و حتي در خود آمريكا مربوط ميشد. از جمله نكتههاي قابل توجه در اين گزارش آن بود كه مجله «ريدرز دايجست» كه بعداً نيز با عنوان «المختار» به زبان عربي منتشر شد، در فهرست مجلاتي ذكر شده بود كه سازمان اطلاعات مركزي آمريكا به انتشار آن كمك كرد و عجیب اين بود كه نخستين شمارۀ عربي آن، كه در مصر چاپ شد، به سردبيري فواد مصروف بود ... . هم او بود كه وي را به سال 1944 به كرميت روزولت (عضو سيا در سفارت آمريكا در مصر) معرفي كرد ... سالي كه اواخر آن مجله «الأخبار اليوم» منتشر شد و نيز المختار بعدها توسط مؤسسه اخبار اليوم منتشر شد. ارزشهايي هم كه المختار ترويج ميكرد، در دو مورد قابل توجه است:
1️⃣ اول، موفقيت بستگي به شانس دارد و بر حسب اتفاق به دست ميآيد.
2️⃣ دوم، عدالت اجتماعي، مرهون كرم كساني است كه حاضر به دادن اعانه و نيكوكاري باشند.»
بايد بررسي كرد كه سازمان سيا چه هدفي را از ترويج اعتقاد به شانس به عنوان عامل موفقيت دنبال ميكند و چرا نزد مردم جهان سوم به تبليغ شانسيبودن پيشرفت ميپردازد؟!
قطعاً هدف آمريكا تضعيف فرهنگ كار بوده است و ما امروز در كشورمان شاهد ضعف مفرط فرهنگ كار از جنبههاي مختلف هستيم و باور به شانس به عنوان يك عامل مهم در تحقق آرزوها و اهداف جايگاه بالايي در ذهن بسياري از افراد دارد و متأسفانه به طرق مختلف از جمله در بسياري از فيلمها و سريالها به اين باور دامن زده ميشود.
متأسفانه فروشندگان کالاها و خدمات در ایران با سوءاستفاده از این ضعف فرهنگی، بر شانسگرایی دامن زده و مسابقات مبتنی بر شانس را بین خریداران کالاها و خدمات خویش برگزار میکنند.
📔 به نقل از کتاب "سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی"
✍️ نوشته دکتر محمد حسن قدیری ابیانه
📆 چاپ ۱۳۹۳
هدایت شده از دکتر قدیری ابیانه
🎩 *توطئه سازمان سیا براي ترويج اعتقاد به شانس و تخریب فرهنگ کار*
براي آشنايي با توطئۀ آمريكا عليه فرهنگ كار در كشورهاي اسلامي به يك نمونه كه به تلاش سازمان جاسوسي آمريكا، سيا، در ترويج فرهنگ اعتقاد به شانس به عنوان عامل موفقيت مربوط ميشود، اشاره ميگردد:
📕 محمدحسنين هيكل، نويسنده و روزنامهنگار معروف مصري، در كتاب خود تحت عنوان "ميان مطبوعات و سياست" كه به فارسي نيز منتشر شده است، مطلبي را به صورت پاورقي در صفحه 187 كتاب به شرح زير نوشته است:
«گزارش كميتۀ ويژۀ كنگرۀ آمريكا ... در سال 1974 به رياست سناتور چرچ تشكيل شد و وي مأمور بررسي فعاليت سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) بود.
بخشي از آن به تأسيس مؤسسات مطبوعاتي و انتشاراتي در بسياري از كشورهاي اروپايي و جهان سوم و حتي در خود آمريكا مربوط ميشد. از جمله نكتههاي قابل توجه در اين گزارش آن بود كه مجله «ريدرز دايجست» كه بعداً نيز با عنوان «المختار» به زبان عربي منتشر شد، در فهرست مجلاتي ذكر شده بود كه سازمان اطلاعات مركزي آمريكا به انتشار آن كمك كرد و عجیب اين بود كه نخستين شمارۀ عربي آن، كه در مصر چاپ شد، به سردبيري فواد مصروف بود ... . هم او بود كه وي را به سال 1944 به كرميت روزولت (عضو سيا در سفارت آمريكا در مصر) معرفي كرد ... سالي كه اواخر آن مجله «الأخبار اليوم» منتشر شد و نيز المختار بعدها توسط مؤسسه اخبار اليوم منتشر شد. ارزشهايي هم كه المختار ترويج ميكرد، در دو مورد قابل توجه است:
1️⃣ اول، موفقيت بستگي به شانس دارد و بر حسب اتفاق به دست ميآيد.
2️⃣ دوم، عدالت اجتماعي، مرهون كرم كساني است كه حاضر به دادن اعانه و نيكوكاري باشند.»
بايد بررسي كرد كه سازمان سيا چه هدفي را از ترويج اعتقاد به شانس به عنوان عامل موفقيت دنبال ميكند و چرا نزد مردم جهان سوم به تبليغ شانسيبودن پيشرفت ميپردازد؟!
قطعاً هدف آمريكا تضعيف فرهنگ كار بوده است و ما امروز در كشورمان شاهد ضعف مفرط فرهنگ كار از جنبههاي مختلف هستيم و باور به شانس به عنوان يك عامل مهم در تحقق آرزوها و اهداف جايگاه بالايي در ذهن بسياري از افراد دارد و متأسفانه به طرق مختلف از جمله در بسياري از فيلمها و سريالها به اين باور دامن زده ميشود.
متأسفانه فروشندگان کالاها و خدمات در ایران با سوءاستفاده از این ضعف فرهنگی، بر شانسگرایی دامن زده و مسابقات مبتنی بر شانس را بین خریداران کالاها و خدمات خویش برگزار میکنند.
📔 به نقل از کتاب "سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی"
✍️ نوشته دکتر محمد حسن قدیری ابیانه
📆 چاپ ۱۳۹۳
هدایت شده از دکتر قدیری ابیانه
🎩 *توطئه سازمان سیا براي ترويج اعتقاد به شانس و تخریب فرهنگ کار*
براي آشنايي با توطئۀ آمريكا عليه فرهنگ كار در كشورهاي اسلامي به يك نمونه كه به تلاش سازمان جاسوسي آمريكا، سيا، در ترويج فرهنگ اعتقاد به شانس به عنوان عامل موفقيت مربوط ميشود، اشاره ميگردد:
📕 محمدحسنين هيكل، نويسنده و روزنامهنگار معروف مصري، در كتاب خود تحت عنوان "ميان مطبوعات و سياست" كه به فارسي نيز منتشر شده است، مطلبي را به صورت پاورقي در صفحه 187 كتاب به شرح زير نوشته است:
«گزارش كميتۀ ويژۀ كنگرۀ آمريكا ... در سال 1974 به رياست سناتور چرچ تشكيل شد و وي مأمور بررسي فعاليت سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) بود.
بخشي از آن به تأسيس مؤسسات مطبوعاتي و انتشاراتي در بسياري از كشورهاي اروپايي و جهان سوم و حتي در خود آمريكا مربوط ميشد. از جمله نكتههاي قابل توجه در اين گزارش آن بود كه مجله «ريدرز دايجست» كه بعداً نيز با عنوان «المختار» به زبان عربي منتشر شد، در فهرست مجلاتي ذكر شده بود كه سازمان اطلاعات مركزي آمريكا به انتشار آن كمك كرد و عجیب اين بود كه نخستين شمارۀ عربي آن، كه در مصر چاپ شد، به سردبيري فواد مصروف بود ... . هم او بود كه وي را به سال 1944 به كرميت روزولت (عضو سيا در سفارت آمريكا در مصر) معرفي كرد ... سالي كه اواخر آن مجله «الأخبار اليوم» منتشر شد و نيز المختار بعدها توسط مؤسسه اخبار اليوم منتشر شد. ارزشهايي هم كه المختار ترويج ميكرد، در دو مورد قابل توجه است:
1️⃣ اول، موفقيت بستگي به شانس دارد و بر حسب اتفاق به دست ميآيد.
2️⃣ دوم، عدالت اجتماعي، مرهون كرم كساني است كه حاضر به دادن اعانه و نيكوكاري باشند.»
بايد بررسي كرد كه سازمان سيا چه هدفي را از ترويج اعتقاد به شانس به عنوان عامل موفقيت دنبال ميكند و چرا نزد مردم جهان سوم به تبليغ شانسيبودن پيشرفت ميپردازد؟!
قطعاً هدف آمريكا تضعيف فرهنگ كار بوده است و ما امروز در كشورمان شاهد ضعف مفرط فرهنگ كار از جنبههاي مختلف هستيم و باور به شانس به عنوان يك عامل مهم در تحقق آرزوها و اهداف جايگاه بالايي در ذهن بسياري از افراد دارد و متأسفانه به طرق مختلف از جمله در بسياري از فيلمها و سريالها به اين باور دامن زده ميشود.
متأسفانه فروشندگان کالاها و خدمات در ایران با سوءاستفاده از این ضعف فرهنگی، بر شانسگرایی دامن زده و مسابقات مبتنی بر شانس را بین خریداران کالاها و خدمات خویش برگزار میکنند.
📔 به نقل از کتاب "سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی"
✍️ نوشته دکتر محمد حسن قدیری ابیانه
📆 چاپ ۱۳۹۳
هدایت شده از دکتر قدیری ابیانه
🛒 تلاش انگليس براي ترويج مصرفگرایی
فرهنگ مصرفزدگي و تجملگرايي در جامعه كه بسيار گسترده است، در ادارات نيز نمود مييابد. مصرفهاي بيرويه در ادارات، تجملگراييها و تغيير مكرر دكوراسيونها، نشئتگرفته از اين فرهنگ غلط جاري است.
آنتوني پارسونز آخرين سفير انگليس در رژيم شاه كه پس از پنجسال سفارت و فقط پنج روز قبل از فرار شاه از كشور، ايران را ترك كرد، در كتاب خود تحت عنوان "غرور و سقوط"، متن اظهاراتش را در سال 1974میلادی (1352 شمسی)، یعنی در اوج روابط انگلیس و رژیم شاه، خطاب به بازرگانان انگليس و كساني كه دستاندركار تجارت و معامله با ايران بودند، چنين نگاشته است:
«نخستين كاري كه اينجا ميكنيد، اين است كه تا ميتوانيد كالاهايتان را بفروشيد و فقط در صورتي سرمايهگذاري كنيد كه براي فروش كالايتان چارهاي جز اینکار نداشته باشيد؛ اما اگر مجبور باشيد در اينجا سرمايهگذاري كنيد، به ميزان حداقل ممكن، سرمايهگذاري نمائید و صنايعي را انتخاب كنيد كه قطعاًت و لوازم آن از انگلستان وارد شود؛ مانند صنايع مونتاژ كه در واقع سواركردن قطعاًت صادراتي انگليسي در ايران است. در اين محدوده و با توجه به اين نكات، من معتقدم ايران، يكي از بهترين بازارهايي است كه شما ميتوانيد براي مصرف كالاهاي خود در جهان سوم پيدا كنيد.»
اظهارات سفير انگليس كه در اوج روابط حسنۀ انگليس با رژيم شاه بيان شده است، نشاندهنده ماهيت سياست انگليس در قبال ايران و ساير ملتهای جهان سوم ميباشد. مسلماً برنامههای مقامهاي انگليسي كه مسئوليت طراحي و سازماندهي امور قانونگذاري، اقتصادي، گمركات، تبليغات و ... ايران را به عهده داشتهاند نيز در راستاي همين سياست، براي رشد مصرفگرايي در ايران بوده است. آمريكا نيز همين سياست را در مورد ايران داشته است.
👈- پارسونز، آنتونى، غرور و سقوط، ترجمه منوچهر راستين، تهران، انتشارات هفته، چاپ اول 1363، صفحه 30.
📔 به نقل از کتاب "سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی"
✍️ نوشته دکتر محمد حسن قدیری ابیانه
📆 چاپ ۱۳۹۳
هدایت شده از دکتر قدیری ابیانه
آلودهسازی مهمتر از مهار
جرالد سگال، مدیر مطالعات انستیتو بینالمللی استراتژیک لندن، که در هفتهنامه آمریکایی نیوزویک در فروردین ماه 1377 منتشر شده است، عمق سیاست غرب در قبال ایران را نشان میدهد. وی میگوید:
«... غرب باید به شیوهای که کمونیسم را مهار و آلوده کرد، با سایر دشمنان خود عمل کند ... . آلودهسازی، شیوههای فراوانی دارد که تجارت با دشمن و ... از راههای اصلی آلودهسازی جوامع است ... .اکنون نیز باید یک استراتژی دوگانه مهار و آلودهسازی در دستور کار باشد ... . مهار کافی نیست و آلودهسازی مهمتر است ... . خوشبختانه آلودهسازی شیوههای فراوانی دارد که تجارت با دشمن (در کالاهای غیراستراتژیک) و ... از جمله آنهاست ...».
✈️ *هدف سفر هیأتهای تجاري اروپا به ايران در سال 93*
نمایندگان برخي کشورها و هيئتهاي تجاري که در اوج تحریمهای غرب علیه ایران از اروپا عمدتاً به دنبال فروش اجناسی هستند که سالهاست در کشورمان وجود دارند که از جمله آن حضور يک هيئت تجاري طي ارديبهشت ماه 93 در ايران است که براي فروش اقلامي چون داربست ساختماني، کنتور آب، برق و گاز، بطري آب و کنسرو ماهي به کشورمان آمدهاند.
در حقیقت این سفرها و تجارت پیشنهادی آنها باید در راستای پیشبرد سیاست آلودهسازی و مکمل تحریمهای اقتصادی محسوب گردد.
📔 به نقل از کتاب "سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی"
✍️ نوشته دکتر محمد حسن قدیری ابیانه
📆 چاپ ۱۳۹۳
هدایت شده از دکتر قدیری ابیانه
🥄 زعفران و نمک
اگر یک قاشق غذاخوری نمک به کف آشپزخانه بریزد همگان آن را به دور میریزند، لیکن اگر یک قاشق چایخوری زعفران به زمین بریزد همکان آن را جمع کرده و برای غذا استفاده میکنند. این تفاوت رفتار نه به دلیل تبلیغ در صرفهجویی در مصرف زعفران بلکه به خاطر قیمت بالای آن است. در حقیقت قیمتها رفتار را شکل میدهند.
عرضه ارزان فرآوردههای نفتی عامل اصلی اسراف در مصرف میباشد.
📔 به نقل از کتاب "سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی"
✍️ نوشته دکتر محمد حسن قدیری ابیانه
📆 چاپ ۱۳۹۳
هدایت شده از دکتر قدیری ابیانه
🛢 *مقایسه درآمد نفتی با درآمد از تولید کالا*
رئیس هیات مدیره شرکت بایک موتور چین میزان تولیدات این شرکت در سال ۲۰۱۳ را ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار دستگاه، کل فروش را442.97 میلیارد دلار و سود خالص این گروه را 26.73 میلیارد دلاراعلام کرد.
تحلیل آماری: محاسبه آمار فوق نشان میدهد که سود خالص شرکت حدود 6 درصد بوده است.
اگر بر فرض دولت چین 20 درصد سود خالص شرکتها را به عنوان مالیات اخذ کند، در نتیجه 5.3 میلیارد دلار نصیب دولت چین خواهد شد.
لذا میتوان نتیجه گرفت که بابت هر 84 میلیارد دلار تولید و فروش، معادل یک میلیارد دلار درآمد برای دولت ایجاد خواهد شد.
اگر درآمد دولت ایران بابت نفت را در ظرف یک سال 80 میلیارد دلار فرض کنیم، اگر میخواستیم چنین درآمدی را از طریق مالیات بر تولید کسب کنیم باید 6720 میلیارد دلار تولید و فروش محصولات میداشتیم. این رقم چندین برابر تولید ناخالص ملی ما است و ما به جای اینکه چنین ثروتی را در امور زیربنایی و تولیدی صرف کنیم، آن را در مصرف روزمره و اسراف و تبذیر از دست میدهیم و قدر آن را نمیدانیم.
ضرورت رهایی از وابستگی به نفت
با توجه به مطالب فوق ضروری است اقتصاد کشور از وابستگی به نفت رهایی یابد. اما ایران نه تنها اقتصادش به نفت وابسته است، بلکه افکار عمومی نیز دچار وابستگی چندبرابری ذهنی به نفت میباشند؛ زیرا تصور عمومی از میزان صادرات نفتی بسیار بیشتر از وابستگی واقعی اقتصاد به نفت است.
تصور غلط از میزان صادرات نفتی موجب شده است که همگان همه چیز را از دولت و حکومت طلب کنند.
📔 به نقل از کتاب "سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی"
✍️ به قلم دکتر قدیری ابیانه