هدایت شده از گاندو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«امید»، روح اصلی بیانیه گام دوم
مخاطب بیانیه ی رهبر انقلاب، جوانان بودند. در این بیانیه هرجا که مشکل و معضلی در مسیر انقلاب تبیین گردیده، حل آن به جوانان سپرده شده است و روح اصلی همه ی این راه حل ها که روح اصلی کل این بیانیه نیز هست، «امید» است؛ «امیدِ صادق» که در گفت وگو با جوانان، خود را بیشتر به ظهور کشیده و حتی سلام آخر نیز خطاب به جوانان است. اما چرا این میزان تأکید بر امید و بر جوانان؟
پیش از این، می توانستیم این نکته را در سبک عزل و نصب های جدید رهبر انقلاب دریابیم، اما در پیام اخیر ایشان، این تأکید بر جوانان، خود را به صورت جدی تری نمایانده است. با این بیانیه به طور رسمی و بی سابقه ای کار به جوانان محول شد. در واقع این بیانیه، بیان یک واقعیت خارجیِ در حال رخ دادن است. پرسش این است که این واقعیت چیست و چرا این میزان تأکید بر روی آن است؟
توجه به جوان یعنی توجه به هویت آینده کشور
توجه به جوان یعنی توجه به هویت آینده ی واقعی کشور؛ نه آینده ای تخیلی، بلکه آینده ای که قوه ی آن امروز در جان امت در قالب همین جوانان بُروز کرده است. نگاه به آینده یعنی نگاه به جوان. رهبر انقلاب، دستاوردها و گذشته را هم اگر در این پیام مرور می کنند، برای جوان و برای آینده است، یعنی قرائت تجربیات هم حتی طعم آینده دارد؛ آینده ای که اگر امروز بخواهیم با آن سخن بگوییم باید رو به جوان کنیم؛ جوانی که وقایع تاریخی انقلاب را ندیده است؛ برای همین برای او مقوله ی تاریخ باید جدی باشد تا بتواند تجربه ی انقلاب را بازخوانی کند. بازخوانی او باعث می شود این تجربه دقیق تر و درست تر به او منتقل شود. و البته با اندیشه ی رشدیافته و ایمان عمیق شده ی جوان امروزی که در طول این چهل سال حاصل شده، بازخوانی تاریخ می تواند تقریر دقیق تری از تجربیات ارائه کند؛ تجربیاتی که بسیاری از آن ها چه بسا در حجاب معاصرت، درست فهمیده نشده است.
اما توجه به آینده و سخن گفتن با جوانان که همیشه امر مطلوبی است، چرا امروز در چهل سالگی انقلاب و در پیام رهبر این قدر جدی است؟ چرا این ویژگی باید امروز و در این زمان این قدر به چشم بیاید؟ آیا دلیل، آن است که در جنگ امروز خود، نیاز به امید داریم و امید کالایی است که نزد جوانان بیشتر یافته می شود؟ یا اینکه نسل پیرمرد و فرتوت گذشته، قدرت مدیریت کشور را ندارند و ریشه ی دشواری های کشور پیر شدن مسئولین است؟
جشن تثبیت انقلاب
به نظرم هیچ یک از این امور، پاسخ اصلی نیست. دلیل اصلی بُروز و ظهورِ توجه به جوانان، دورانی است که پشت سر گذاشته ایم و دورانی است که در حال آغازش هستیم. کل جریان انقلاب در این چهل سال توانست خود را تثبیت کند. پس بعد از این تثبیت، زمانه ی «بُروز مجدد انقلاب اسلامی» است. بنا است تاریخ بشریت یک بار دیگر پوست اندازی کند. جشن ۵۷، جشن یک قیام و جشن «مقلب القلوبی» خداوند بود و جشن آغاز یک عصر توحیدی. اما در بهمن ۹۷ بناست جشن «تثبیت انقلاب» گرفته شود. انقلاب تثبیت شد. پس باید جشن «ثَبِّت قُلوبنا علی دینِک» گرفته شود.
امام می گفت «حفظ انقلاب» دشوارتر از اصل انقلاب است. در پیمودن مراحل سلوک به سمت خدا، بعد از تثبیت هر قدم، نوبت برداشتن گام بعدی است و بعد از هر قدمی که برداشته می شود، نوبت تثبیت آن است. امروز بعد از تثبیت انقلاب، نوبت بُروز قیامی دیگر است. معنای حفظ انقلاب، شروع دوباره و برداشتن گام بعدی است؛ انقلابی بعد از انقلاب، انقلابی از درون انقلاب، نورٌ علی نور؛ انقلابی که نظام اسلامی را به هم نمی زند بلکه آن را حقیقتی مقدس و سازگار با خود می داند.
این انقلاب، از درون نظام می گذرد و به فکر تغییر رفتارها و دیدگاه های مدیران و مجریان و نقش آفرینان است. این انقلاب، در اراده ی عمومی مردم رخ می دهد؛ همان اراده ای که اساس همه ی حرکت ها و موتور اصلی رشد و پیشرفت کشور است. با این حساب اگر بناست فردایی را آغاز کنیم و آینده ای بُروز کند و قدم جدیدی برداریم، باید به حقیقت آینده خیره شویم؛ حقیقتی که در متن مردم حضور دارد. آینده آنجا که وجود واقعی پیدا می کند، خود را در نسل جوان نشان می دهد.
گام دوم انقلاب: بُروز قیام بر بستر استقامت
امروز روز بُروز جوان تربیت شده ی انقلاب است. انقلاب در تربیت یک نسل هر چه کرده، حالا بناست محصول کارش را به تماشا بنشیند و تماشای محصول یعنی سپردن مسئولیت و کار به دست آن نسل؛ نسلی که با انقلاب تربیت شده است. این نسل جوان ویژگی هایی دارد اما همه ی ویژگی های او را در همین دو کلمه می توان خلاصه کرد: «انقلاب» و «جوان».
بُروز دیگرباره ی انقلاب یعنی زمانه ی بُروز استقامت؛ «فَاستَقِم کَما اُمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَک»[1] که با صوت پُرآرزوی پیامبر صلی الله علیه وآله آمیخته و به گوش تاریخ می رسد، آنگاه که فرمود «شَیَّبَتنی سورَةُ هودٍ لِمَکانِ هذِهِ الآیَةِ».[2]
حضرت امام، انقلاب را به «قیام لله»
معنا می کرد. او می گفت این حقیقتِ یقظه است که اولین مراحل منازل عرفانی است؛ از همین جا حقیقت بیداری اسلامی را معرفی کرد. با این حساب، قیام اولاً یک تحول درونی است که در یک امت اتفاق می افتد. اولین بُروز جدی قیام لله نیز یک واقعه ی کلان توحیدی است. این واقعه ی توحیدی همان است که به قول رهبر انقلاب، «نفی عبودیت غیر خدا» روح آن است. اینجاست که کشوری که قیام می کند، با طاغوت درگیر می شود؛ استبداد را خراب می کند و روی پای خود می ایستد و به چیزی جز مقاصد «الله» فکر نمی کند. و مقاصدِ الله یعنی آرمان های انقلابی.
حفظ قیام یا همان استقامت، منشأ قدرت است؛ که خداوند فرموده «اَلَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَ لا تَحزَنوا وَ أَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ»[3] ملائکه، مظهر قدرت و قوای این عالم هستند؛ اگر امتی استقامت ورزید، قدرت او بُروز می کند؛ قدرتش در جهان خود را نشان می دهد. حالا دیگر اندازه ها و قواره ی مبارزه ی او تغییر می کند و تمام قدرت های شیطانی عالم برای از بین بردن او دست به کار می شوند. حالا مهم ترین ویژگی پیام الهی که قوای روحانی عالم به او می گویند این است که «أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا» یعنی امید داشته باش و نترس. نه ناامید باش و نه خوف کن. بلکه ای امتِ استقامت کرده! مهیای یک گام جدید و رو به جلو باشید: «وَ أَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ». بله، دوران و زمان بشارت نیز فرامی رسد.
بُروز قیام بر بستر استقامت، یعنی برداشتن گام دوم انقلاب؛ و این نیاز به جوانان دارد چون جوانان به قول امام به ملکوت نزدیک ترند. جوانان نفوس مستعدتری برای قیام دارند. اساساً اگر می خواهید درباره ی انقلاب سخن بگویید، با جوانان سخن بگویید. جوان آرمان ها را سریع تر می فهمد؛ او به آرمان ها نزدیک تر است. سخن گفتن رهبر با جوانان یعنی دوران بُروز دوباره ی آرمان ها فرارسیده است؛ اما خوب توجه کنید که این بار بناست آرمان ها در بستری از انقلاب چهل ساله، دوباره بُروز کنند و این تجلی انقلاب با انقلاب ۵۷ تفاوت های جدی خواهد داشت.
انقلابِ مجدد در بستر تثبیت انقلاب، با انقلاب در بستر فرهنگ غیرانقلابی فرق می کند؛ آن انقلاب اولاً بنای تغییرات در ساختار، نظام و شالوده ی کلان را داشت؛ این انقلاب اما ساختارهای مقدس شکل گرفته را به رسمیت می شناسد و بنای تغییر ساختارهای میانی را دارد.
آن انقلاب، سطحی از فهم نسبت به شعارها و تمایلی فطری به آرمان ها داشت و البته پُر از شور بود؛ این انقلاب اما عمیق تر به شعارها اندیشیده، آرمان ها را در بستر تجربه آزموده و تلاش می کند تا آن ها را در بستر واقعیت محقق کند.
آن انقلاب سطح مبارزه اش محدود به یک دولت بود و به مرور در حال کشف مبارزه ی جهانی؛ این انقلاب اما در زمانه ی بُروز مبارزه ی جهانی است؛ مبارزه ای که یک امت را در محور یک جبهه قرار داده است؛ جبهه ای از امت های هماهنگ با یکدیگر در مقابل استکبار.
پالایشی که انقلاب اول ایجاد می کرد، خیزش از اراده و اطاعت شیطانی و طاغوتی بود و حقیقتی اولاً سیاسی و ارادی و حاکمیتی داشت؛ اما این انقلاب بر بستری از سیاست و حاکمیت و ولایت قرار دارد و بنا دارد هویت فرهنگی و اقتصادی یک امت را بپیراید.
نیاز مجدد انقلاب به جوانان
این انقلاب مجدد نیاز به جوانان دارد چون جوانان محل بُروز این دو واقعیت هستند: «استقامت» و «قیام». جوانان کسانی هستند که بر بستر انقلاب پرورده و تربیت شده اند و انقلاب اول، هر آنچه داشته در وجود آن ها تثبیت کرده و حالا این نسل بنا دارد گام دوم را بردارد.
حتی برای تغییر اراده ی عمومی مردم و اینکه انقلاب به دست جوانان سپرده شود نیز این خودِ جوانان هستند که باید دست به کار شوند. جوانان باید «گفتمان انقلاب» را با یک حرکت جدی به تمام جامعه منتقل کنند. حرکت امروز جامعه نیاز به امید دارد و آنجا که امید به صورت طبیعی، بیشتر از هر نقطه ای خود را نشان می دهد در وجود جوانان است. جوان، همین که وارد عرصه شود امید را می آورد، قبل از اینکه حتی زبان به سخن بگشاید. حالا فرض کنید جوان امروز سخن از امید بگوید، امیدِ صادق: «شما جوانان باید پیش گام در شکستن این محاصره ی تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه ای ترین جهاد شما است.»[4]
شاید انقلاب را نتوان با پیش از آن و یا با بسترهای غیرانقلابی عالم مقایسه کرد؛ اما می توان انقلاب را با خودش سنجید. اگر انقلاب را با خودش بسنجیم خواهیم دید آنچه باید می بودیم نیستیم و دلیل کُند شدن حرکت در برخی مقاطع، همان نکته ای است که نسل جوان امروز باید حل وفصلش کند: «بدانید که اگر بی توجّهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه هایی از تاریخ چهل ساله نم
یبود -که متأسّفانه بود و خسارت بار هم بود- بی شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمانهای بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمیداشت.»[5]
بنابراین اگر اراده ی عمومی مردم، این جریان و گفتمان انقلابی را دوباره با بسامدی بالاتر به چشم آورد، این گام را نیز برخواهیم داشت و دوران استقامت و مقاومت به تمامه بُروز خواهد نمود، یعنی جوانان انقلابی، کشور را تحویل خواهند گرفت.
دوران جدیدی در حال آغاز است و رمز و رازها در این اشاره ی پیرِ سلوک امت انقلابی به نسل جوان نهفته است. رابطه ای است بین این پیر و این جوانان؛ رابطه ای که یادآور ارتباط امام و جوانان انقلابی و رزمنده است.
پی نوشت ها
[1] بخشی از آیهی ۱۱۲ سورهی هود: «پس، همانگونه که دستور یافتهای ایستادگی کن، و هر که با تو توبه کرده [نیز چنین کند] ...»
[2] پیر کرد مرا سورهی هود برای خاطر این آیه.
[3] بخشی از آیهی ۳۰ سورهی فصلت: «... کسانی که گفتند: "پروردگار ما خداوند یگانه است!" سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل میشوند که: "نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!"»
[4] بیانیه رهبر انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
[5] همان
*سه درس ولایت پذیری از سه شهید
*🌹شهیـد حاج قاسم سلیمانی:*
*«اگـر ڪسی صدای رهبـر خود را نشنود به طور یقین صدای امامزمانِ (عج)خود را هم نمیشنود؛و امروز خط قرمز بایدتوجه تمام واطاعت از ولی خود،رهبریِنظام باشد.»*
*🌹شهید مصطفی صدرزاده :*
*سخنان مقام معظم رهبری را حتما گوش کنید، قلب شما را بیدار می کند و راه درست را نشانتان می دهد.*
*🌹شهید حسین معز غلامی :*
*در بدترین شرایط اجتماعی و اقتصادی و .. ، پیرو ولی فقیه باشید و هیچگاه این سید مظلوم حضرت آقا سید علی آقا را تنها نگذارید...*
▪︎راست گفتهاند؛
عالم از چهار عنصر تشکیل شده:
#آب، #آتش، #خاک، #هوا!
آبی که از تو دریغ کردند
آتشی که در خیمهگاهت افتاد
خاکی که شد سجدهگاه و طبیب دردها
و هوایی که عمریست افتاده در دلها!
ترکیب این چهار عنصر میشود:
#کــــربـلا! 🥀
🍂تا آن دمے ڪه منتقم تو نیامده است
🌹سرخے پرچم تو مرا میکشد حسین ..
📚 کتاب #سه_دقیقه_در_قیامت روایتی است از خاطرات یکی از #مدافعان_حرم که در جریان عمل جراحی بمدت سه دقیقه از دنیا می رود و سپس با شوک در اتاق عمل، دوباره به زندگی برمی گردد؛ اما در همین زمان کوتاه چیزهایی دیده که درک آن برای افراد عادی سخت است؛ به دلیل درخواست راوی کتاب هویت وی در این کتاب به صورت ناشناس باقی مانده است.
📖 آنچه میخوانید نتیجه چندین مصاحبه و دیدار و شرح ماجرایی نادر است که برای این جانباز اتفاق افتاده است؛ در این کتاب که بسیار مورد استقبال خوانندگان قرار گرفته و نقدها و تفسیرهایی هم بر آن شده است، حقایقی درباره #مرگ ، #برزخ ، حال انسان در #برزخ و بسیاری مطالب دیگر درباره حیات پس از #مرگ خواهید خواند.
♨️ #برزخ طبق آیات و روایات فاصله میان #مرگ تا #قیامت کبری است. #برزخ قیام و زندگی جدید و جهانی نو است؛ خواه گودالی از گودالهای #دوزخ باشد، یا باغی از باغهای بهشت. پس #برزخ معبر و دالان ورودی به #قیامت و حشر اکبر است و انسان در ادامه ی مسیر زندگی دنیا وارد جهان #برزخ می شود، که سراسر آگاهی و حیات است.
✅ اگر دوست دارید حقایقی حیرتانگیز از دنیای پس از مرگ بدانید، این کتاب را در ۸ قسمت گوش بدهید.
♦۳۵سال بیخوابی جانباز دفاع مقدس
🔹غضنفر موسوی متولد ۱۳۳۴ در روستای رهیز از توابع شهرستان سمیرم در سال ۶۴ در عملیات والفجر ۸ شیمیایی و دچار مشکلات اعصاب و روان و طی درمانهای متعدد و با شوک برقی از تیرماه ۶۵ دچار بیخوابی شده و امروز ۳۵ سال است که شبانهروز بیدار است.
🔸او میگوید خلسه تنها راه درمان خستگیاش است. «در مکان خلوت و آرام که حالت خلسه بیشتر هست تسبیحات حضرت زهرا (س) را میخوانم که از گردن به پایین سبک میشود و احساسشان نمیکنم».
🔹خلسه حالت خاصی از آگاهی که بدن در وضعیت آرامش بوده و ذهن کاملاً آگاه و بیدار باشد. در این حالت امواج ذهنی در شرایط آلفا قرار میگیرند و تلقینپذیری انسان افزایش مییابد.
هدایت شده از نشر خوبیها
آموزش تجزیه و ترکیب:
⚜درس چهارم⚜
شناخت کلمات مبنی
همانطور که در درس اول گفته شد،کلمات یا معرب هستند یا مبنی.
کلمات معرب،کلماتی که آخر آن ها تغییر پذیر است.
کلمات مبنی،کلماتی که آخر آن ها تغییر پذیر نیست.
یکی از فوائد علم نحو تشخیص کلمات مبنی و معرب از هم است.ما در ابتدا به شناخت کلمات مبنی می پردازیم؛چون تعدادشان نسبت به کلمات معرب محدود تر است و شناخت آن ها در مدت کوتاه تری میسر می گردد.
🔺حکم بناء در اقسام سه گانه کلمه(یعنی اسم،فعل،حرف)
●حروف_همه حرف مبنی هستند
●افعال_بیشتر فعل ها مبنی هستند،یعنی در میان اقسام سه گانه فعل(ماضی،مضارع،امر مخاطب)
●اسماء_بیشتر اسم ها معربند و فقط انواع خاص و محدودی از آن ها مبنی هستند،بنابراین ابتدا به معرفی اسماء مبنی می پردازیم تا با شناخت آن ها اسماء معرب مشخص شود.
🔺اسم های مبنی عبارتند از:
۱-ضمایر
۲-اسماء اشاره
۳-موصولات
۴-اسماء استفهام
۵-مرکب مزجیّ
ادامه دارد...
💠
هدایت شده از ماهد
رهبر انقلاب در پیامی در پی اهانت یک نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم
🔰 سخننگاشت | محکوم نکردن این جرم بزرگ به بهانه آزادی بیان، عوام فریبی است
🔻رهبر انقلاب: گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریّهی فرانسوی در اهانت به چهرهی نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینهی شرارتبار دستگاههای سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعهی مسلمانان را آشکار ساخت. بهانهی آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوامفریبانه است. ۹۹/۶/۱۷
@janam_fadaye_Rahabar
هدایت شده از کانال حامیان (استاد رائفی پور)
🦋#دعای_فرج🦋
✨#وعده_شبانه ²²✨
☀️بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ☀️
اِلهی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِی الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ
✨الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ
✨اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی
✨السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ
✨الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل
✨یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ
✨مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرین.
🦋#دعای_غریق🦋
« یَا اللَّهُ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِک َ»
برای ظهور امام مهربان و هم چنین رهایی از بیماری کرونا و شفای بیماران دعا میکنیم🤲 الهی آمین💓
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
@OstadRaefipoor1
هدایت شده از کانال حامیان (استاد رائفی پور)
🔆 امام حسین علیه السلام:
🔺خداوند قائم ما را از پس پرده غيبت بيرون مىآورد و آن گاه او از ستمگران انتقام مىگيرد.
📚 موسوعة كلمات الإمام الحسين، صفحه ۷۹۴
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
@OstadRaefipoor1
هدایت شده از نشر خوبیها
آموزش تجزیه و ترکیب:
...ادامه بحث قبل
گفتیم که مبنی کلمه ای است که شکل آخر آن ثابت است.به آن شکل ثابت،نوع بنای کلمه می گویند؛مثلا:شکل ثابت در آخر کلمه(مُنذُ)ضمه است.به چنین کلمه ای(مبنی بر ضم)می گویند.
🔺بنای در حروف
مبنی بر فتح مانند:وَ
مبنی بر ضم مانند:حیثُ
مبنی بر کسر مانند:بِ
مبنی بر سکون مانند:هل°
🔺بنای افعال
●ماضی
۱-مبنی بر فتح
الف)هر گاه حرفی به فعل ماضی متصل نشود مانند:ضربَ
ب)هر گاه تا تانیث به فعل متصل شود مانند:قالَت°
ج)هر گاه الف تثنیه به فعل متصل شود مانند:قالَا
۲-مبنی بر سکون
الف)تا فاعلی متصل شود مانند:ضربتَ/ضربتِ/ضربتُ
ب)ضمیر نا متصل شود مانند:ضربنا
ج)نون جمع مونث متصل شود مانند:ضربنَ
۳-مبنی بر ضم
هر گاه به فعل واو جمع متصل شود مانند:ضربوا
ادامه دارد...
هدایت شده از تدریس دروس حوزوی(استاد موحدی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁
🎥 #کلیپ_تصویری
•
.
💠روضه امام حسین علیه السلام
🎙حجةالاسلام #استادمیرزامحمدی
🔰تدریس دروس حوزوی(استاد موحدی)👇
✅https://eitaa.com/joinchat/620691459C9bbc9ccb63
هدایت شده از 🌸 دختــران چــادری 🌸
🔴 فضای بی بند و بار و رهای اینترنت و قتل مادر به دست دختر 14 ساله
✍سید علیرضا آل داود
⭕️ هنوز یک هفته از تذکر رهبر حکیم انقلاب در جلسه با مدیران آموزش و پرورش نگذشته است که شاهد جنایتی دیگر با بستر فضای مجازی در کشور بودیم.
⭕️ تذکرات رهبری عزیز در حوزه فضای مجازی که هر ثانیه دیرتر به آنها عمل شود آسیب های ما مخصوصا در میان نوجوانان و جوانان بیشتر خواهد شد.
⭕️ خبری شوک آور دیروز در رسانه ها منتشر شد: قتل مادر به دست دختر نوجوان دانش آموز 14 ساله با سیم شارژ تلفن همراه
⭕️ مادری که دلسوزانه فرزندش را نهی میکند از ارتباطات نامناسب مجازی دختر خام نوجوانش و نوجوانی که به سرنوشت امیر حسین قاتل ستایش 6 ساله دچار شده است، یعنی از فضای بی بند و بار و رهای اینترنت که بستر جنگ شناختی ادراکی ترکیبی دشمن است دچار استحاله هویتی، فرهنگی اخلاقی شده تا جاییکه حاضر است جگرگوشه اش یعنی مادرش را فدای ارتباطاتش در این فضا کند.
⭕️ از منظر شناختی این جنون آنی میتواند ناشی از اعتیاد اینترنتی که از آسیبهای جدیش افسردگی، اضطراب و خشونت است، باشد.
⭕️ از طرف دیگر نبود شبکه سطح بندی شده برای نوجوان و دسترسی آنان به محتوای بزرگسال در غیاب شبکه ملی اطلاعات و قوانین لازم برای ساماندهی پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی این فضا از عوامل دیگر این آسیب ها است.
⭕️ نمیدانم مسئولانی که مستقیما مسئولیت حفاظت از مردم بی دفاع که عمدتا فقر سواد رسانه ای در فضای مجازی و رسانه دارند با شنیدن این خبر چه حالی شده اند، اما این حقیر شب سختی را سپری کردم با نگرانی شدید برای کودکان معصومی که هویتشان را آمریکایی های تروریست با کمک جریان تحریف در این فضای مجازی بی ضابطه، بی قانون و رهاشده هدف گرفته اند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 عضو شوید ⇩⇩⇩
🌸 eitaa.com/joinchat/3093102592Cc9d364a057
هدایت شده از 🌸 دختــران چــادری 🌸
🔴 دختر ۱۴ ساله که به خاطر اعتیاد به تلفن همراه و فضای مجازی با اعتراضهای شدید مادرش روبهرو شده بود در اقدامی هولناک وی را به قتل رساند.
♨️ جزئیات بیشتر 👇👇👇
📎 https://b2n.ir/491143
🆔 @Clad_girls
هدایت شده از 🌸 دختــران چــادری 🌸
🔴 اگر #حجاب شما کم رنگ شد سر مزار من نیایید ‼️
چه زیباست سیاهی چادر شما، نمیدانم این چه حسی بود که چادر شما به من میداد اما میدانم که با دیدن آن امید، قوت قلب و آبرو میگرفتم. 🌹
باور کنید چادر شما نعمت است، قدر این نعمت را بدانید که به برکت مجاهدت حضرت زهرا (س) بدست آمده است.✨
امیدوارم که هرگز رنگ سیاه چادر شما کم رنگ و پریده نشود☝️ و خدا نکند که روزی حجاب شما کم رنگ و کم اهمیت شود که اگر خدای ناخواسته این چنین شود اصلا دوست نمیدارم به ملاقات من سر مزار بیایید.❗️
.
👈شهید مدافع حرم «مجتبی باباییزاده»:
🆔 @Clad_girls
⚫از امسال دو صفحه آخر کتاب تاریخ پایه یازدهم به شهید سلیمانی اختصاص داده شده
🏴 @Soleimany.Ir
⚫هلاکت ۴ سرکرده داعش در جنوب سامرا
▪نهاد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیهای اعلام کرد نیروهای سرایا السلام از زیرمجموعههای سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) توانستند در عملیاتی در جنوب سامرا ۴ نفر از سرکردههای گروهک تروریستی داعش را به هلاکت برسانند.
هدایت شده از نشر خوبیها
آموزش تجزیه و ترکیب:
...ادامه بحث قبل
گفتیم که مبنی کلمه ای است که شکل آخر آن ثابت است.به آن شکل ثابت،نوع بنای کلمه می گویند؛مثلا:شکل ثابت در آخر کلمه(مُنذُ)ضمه است.به چنین کلمه ای(مبنی بر ضم)می گویند.
🔺بنای در حروف
مبنی بر فتح مانند:وَ
مبنی بر ضم مانند:حیثُ
مبنی بر کسر مانند:بِ
مبنی بر سکون مانند:هل°
🔺بنای افعال
●ماضی
۱-مبنی بر فتح
الف)هر گاه حرفی به فعل ماضی متصل نشود مانند:ضربَ
ب)هر گاه تا تانیث به فعل متصل شود مانند:قالَت°
ج)هر گاه الف تثنیه به فعل متصل شود مانند:قالَا
۲-مبنی بر سکون
الف)تا فاعلی متصل شود مانند:ضربتَ/ضربتِ/ضربتُ
ب)ضمیر نا متصل شود مانند:ضربنا
ج)نون جمع مونث متصل شود مانند:ضربنَ
۳-مبنی بر ضم
هر گاه به فعل واو جمع متصل شود مانند:ضربوا
ادامه دارد...