فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥مرجانه گلچین (بازیگر سابق):
خیلی ناراحتم از اینکه بچه دار نشدم اگر عقل الانمو داشتم حداقل ۵ تا بچه رو میاوردم! الان تازه میفهمم چه اشتباه بزرگی کردم...
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#علم
#غربزدگی
🔻انتقاد شدید استاد رحیمپور از اساتید غربزده ای که کاری جز مسخره کردن دستاوردهای علمی ندارند❗️
⬅️میگفتن میمون اسلامی فرستادن❗️
پن: ایراد وابستگی تکنولوژی به غرب در حوادث اخیر لبنان به خوبی روشن شد...
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
🔻حجاب و قدرت سیاسی -۳
اصلاحطلبیِ لیبرال و تساهلوتسامح
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. در دورۀ سازندگی، سیاستهای اقتصادی بیش از هر چیز، موجبات گذار از فرهنگ اسلامی و انقلابی را فراهم کرد و در عرصۀ غیررسمی نیز، لیبرالها در محافل روشنفکری و دانشگاهی، جهتگیری جدیدِ فرهنگی را صورتبندی کردند، اما در دولت اصلاحات، بازاندیشی فرهنگی از درون دولت آغاز شد و خودِ دولت، روند استحالۀ هویّتی را در پیش گرفت. نیروهای فکری و سیاسیای که در دورۀ سازندگی، بیشتر در بیرون از قدرت سیاسی بودند و اندیشهورزی و فکرپردازی میکردند، اینک به ساخت قدرت دست یافته بودند و میتوانستند به طور مستقیم، لیبرالیسم فرهنگی را محقّق کنند. دولت اصلاحات، زیربنای روشنفکری داشت؛ روشنفکریِ شبهدینی که دل در گرو تجدّد داشت و میخواست از طریق توسعۀ سیاسی، طرح دموکراسیسازی را در ایران اجرا کند. یکی از شاخههای اصلیِ طرح دموکراسیسازی، فرهنگ بود. برایناساس، اندیشۀ «تساهلوتسامح» بهعنوان کلیدواژۀ این دولت شایع گشت. این تعبیر، ترجمۀ اصطلاح تلرانس است که بیتفاوتی و رواداری در برابر عقاید و رفتارهایی که از نظر دیگران، ناصواب پنداشته میشوند را دربرمیگیرد. نیروهای فکریِ اصلاحات، تلاش میکردند که تساهلوتسامح را با مدارای اسلامی، تطابق بدهند، اما حقیقت این است که تساهلوتسامح، ریشه در «نسبیاندیشیِ ارزشی» داشت؛ چنانکه به طور کلّی، ارزشها را واقعی نمیانگارد و به همین سبب، اغماض در مقابل ارزشهای دیگران را تجویز میکند.
[دوّم]. سیاستهای لیبرالیستی در حوزۀ فرهنگ، با شتاب فراوان آغاز شد و بیش از هر چیز، در قالب روزنامههایی که بعدها، روزنامههای زنجیرهای خوانده شدند، بروز یافت. در این مطبوعات، همۀ ارزشهای اسلامی و انقلابی به گونهای موذیانه و نامعرفتی، به چالش کشیده میشدند و روزانه، موجی از شبهه و اشکال و تردید دربارۀ آنها رواج داده میشد. در دانشگاه و سینما نیز همین وضع جاری بود. جریان روشنفکری، احساس میکرد که اکنون به واسطۀ بدنۀ اجتماعیِ خویش، میتواند نظام سیاسی را وادار به عقبنشینی فرهنگی کند و همۀ گذشتۀ هویّتی انقلاب را تغییر بدهد. ازاینرو، شفاف و بیپروا، حملهها و اصطکاکها و تضادها را در پی گرفت و بیتعارف، لیبرالیسم و بازتفسیر اسلام و انقلاب بر مبنای لیبرالیسم را در دستورکار خویش قرار داد. بذرهای این سیاست، در دورۀ سازندگی کاشته شده بودند و محمد خاتمی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سازندگی - که تا سال هفتاد و یک در قدرت بود - همین سیاست را اجرایی میکرد، اما اینک جریان روشنفکریِ سکولار به واسطۀ ارجاع به انتخابات، خود را صاحب حق میشمرد و ساختارشکنیهای گستردهاش را بخشی از مطالبات مردم معرفی میکرد. اینکه آیتالله خامنهای از «واگراییهای دهۀ هفتاد» سخن میگویند، از جمله همین سیاستها را نیز شامل میشود؛ سیاستی که بر مفاهیمی همچون «نفی خشونت»، «تساهلوتسامح»، «مدارا»، «تکثرگرایی»، «تحمل مخالف»، «زنده باد مخالف من»، «ایران برای همۀ ایرانیان»، «تعدّد قرائتها از دین» و ... تکیه داشت. در واقع، سه ضلع در کنار یکدیگر نشستند و انقلاب را در تنگنا قرار دادند: یکی «لیبرالیسم اقتصادی» در دورۀ دولت سازندگی که اشرافیّت و تکنوکراتیسم و دنیاطلبی و ثروتهای بادآورده و مادّیاندیشی را پدید آورد؛ دیگری «لیبرالیسم معرفتی» که در حلقۀ کیان دنبال میشد و میکوشید معرفت دینی را متزلزل و سیّال نشان بدهد و روایت پروتستانی از اسلام را شایع گرداند و قطعیّت و مقاومت و مبارزه و خلوص و ایمان و علم دینی و ... را بزداید؛ و در نهایت، «لیبرالیسم سیاسی» که در دولت اصلاحات، جامۀ توسعۀ سیاسی به تن کرد و دموکراسی سکولار را بر اسلام سیاسی ترجیح داد.
[سوّم]. روشن است که ترکیب یادشده که در قالب رسانههای غیررسمی و سیاستهای رسمی دنبال میشد، تغییرات گستردهای را در فرهنگ عمومی پدید خواهد آورد و چنین نیز شد. در این مدّت، طرح استحاله از تحوّل اندیشهای آغاز شد و دانشگاه به عنوان مبدأ انتخاب گردید و نیروهای پیشران روشنفکری، حلقهها و مباحث خود را بسط دادند و بخشهایی از جامعه را به تصرّف خود درآوردند. بهاینترتیب، سبک زندگیِ اسلامی و انقلابی، ضربههای سهمگین خورد و جامعه دچار گسست و شکاف درونی شد. از جمله دربارۀ حجاب، شیب گریز از الگوهای ارزشی، ناگهان تند شد و افزون بر حجاب، مناسبات و ارتباطات نامشروع نیز جلوههای بسیار بیشتری یافت. در واقع، این احساس و درک به جامعه القا شد که دورۀ انقلابیگری به سر آمده و اکنون اصلاح در دستورکار قرار گرفته و اصلاح نیز به این معنی است که چون در گذشته، تنگنظری فرهنگی صورت گرفته و سلایق به عنوان ارزشها بر جامعه تحمیل شدهاند، باید اکنون، گشادهدستی کرد و فضای اجتماعیِ باز پدید آورد و تکثّر را به رسمیّت شناخت.
https://eitaa.com/hAIRAN
🔻مغالطات رئیسجمهور
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. رئیسجمهور در نشست خبریِ دیروز و در واکنش به انتصابهای ناروا، چند شبهاستدلال مطرح کرد. نخست اینکه ایشان فتنه را «نسبیسازی» کرد و به «نگاهها» ارجاع داد؛ یعنی برخی که از فتنه سخن میگویند، راوی نگاه خودشان هستند، نه اینکه عمل طرفِ مقابل در ذات خویش، فتنه باشد. نزاع و اختلافی رخ داده و هر یک از دو طرف، نسبتی به طرف مقابل میدهد و اینگونه نیست که مسألۀ «حق» و «باطل» در میان باشد و یکی «ظالم» باشد و دیگری «مظلوم». هر دو سوی ماجرا، از خطا و صواب، نصیب بردهاند و حقِ محض نیستند و نمیتوان جانب یکی را گرفت. اما اگر ایشان معتقد به نظریۀ ولایت فقیه است و میداند که تعبیر «فتنه» را شخصِ رهبر انقلاب مطرح کردند و عاملان اصلی را «فتنهگر» نامیدند، چرا چنین قضاوت رسوا و تحریفآلودی ارائه میدهد؟! در مسألههای اختلافی، باید به چه کسی جز ولیّفقیه ارجاع داد و تسلیم نظرش شد؟! در اینجا، ولیّفقیه با صراحت تمام، یک طرف را نفی و انکار کرده و خودش در موقعیّت حد وسط، قرار نگرفته است. آنهمه توصیه و حسّاسیّت رهبر انقلاب، با چه واکنشهایی از سوی فتنهگران مواجه گردید؟! در یک سوی این نزاع، رهبر انقلاب قرار گرفتهاند و ایشان برای دفاع از جمهوریّت نظام، پا به معرکه نهادند و در برابر فتنه، آشکارا و بارها موضعگیریِ منفی کردند. اکنون چه شده که رئیسجمهور، در میانه مینشیند و به سایۀ نسبیّت پناه میبرد و برای قدرت، به حقیقت جفا میکند؟! از این گذشته، مگر مسألۀ جریان فتنه، ادّعای «وقوع تقلّب در انتخابات» نبود و مگر از عهدۀ اثبات ادّعای خود برآمدند؟! پس واقعیّت و عینیت نیز نشان میدهد آنچه که رخ داده، بهحتم فتنه بوده است. فتنه، «از نظر ما»، فتنه نیست؛ بلکه «بهواقع» فتنه بود و نباید با پناهبردن به نسبیّت و سیّالیّت، حقیقت را پایمال کرد. بهنظرم کسیکه دربارۀ فتنه، چنین قضاوتی دارد، بهرهای از عدالت سیاسی ندارد.
[دوّم]. دیگر اینکه ایشان در ادامه میافزاید هر کسی «عیوب» و «خطاها»یی دارد و برای تحقّق وفاق، باید از گذشته گذشت و بر ضعفها، چشمپوشی کرد. این سخن نیز با نظر صریح رهبر انقلاب، تعارض دارد؛ چراکه ایشان هم اقدام فتنهگران را «خطای نابخشودنی» دانستند و هم آنها را «خط قرمزِ نظام» برشمردند و از نزدیکی و مؤانست به آنها پرهیز دادند. آیا رهبر انقلاب در برابر عیوب و خطاهای عادی، چنین موضع سرسختانهای دارند؟! آیا جای مدارا و نرمش وجود دارد اما ایشان چنین نمیکنند و اینان را در دایرۀ حاکمیّت نمیپذیرند؟! حصر، ظلم نظام به فتنهگران است، یا کمترین مجازاتی است که برای آنها در نظر گرفته شده است؟! آنچه که در فتنه رخ داد، ضعف بخشودنی و عادی بود، یا آنچنان ناجوانمردانه و خائنانه بود که رهبر انقلاب از چنین افرادی به عنوان «افراد نامطمئن» یاد کردند؟! آنهمه صدمات ملّی و ضربههای حیثیّتی و شکافهای اجتماعی و لطمات اقتصادی و ... که هنوز هم علاج نشدند، حاصل ضعفهای عادی بودند، یا خیانت و خباثت فتنهگرانی چون هاشمی و خاتمی و موسوی و کروبی. باور کنیم که ذهنیّت رئیسجمهور، این اندازه بسیط و ابتدایی و سادهساز است؟!
[سوّم]. رئیسجمهور به عنوان یک شبهاستدلال دیگر میگوید اگر اینان را به کار نگیریم، دیگر «وفاق»، معنایی نخواهد داشت. عجبا! اوّلاً، مگر معنی وفاق، «دلجویی از اصحاب فتنه» است؟! «وفاق ملّی» یعنی «وفاق با فتنهگران»؟! این وفاق، با نام اینکه «ملّی» است، فروخته شده، اما در عمل، معنیاش عبارت است از در آغوش کشیدن نیروهای فتنه. چرا باید وفاق ملّی را مشروط به «اصحاب فتنه» کرد و آنها را مساوی با مفهوم «ملّی» انگاشت؟! ثانیاً، ترجمۀ وفاق ملّی، «گماردن افراد بر کرسیهای قدرت» است؟! یعنی همین که قدرت را میان افراد، توزیع و تقسیم کردیم، وفاق حاصل شده است؟! این امر، «سهمیهبندیِ قدرت سیاسی» نام دارد و نه وفاق ملّی. وفاق، از اتّحاد باطنی و همسانی فکری برمیخیزد و نه از تکهتکهکردن قدرت سیاسی و سپردن هر تکه به کسی. عملگرایان برای اینکه مانع و مزاحمی در مسیر قدرتشان نباشد، چنین شگردی را در پیش میگیرند تا همگان را در سپهر خویش، هضم و مستحیل سازند؛ هر چند در این میان، اصالتهای فکری نادیده گرفته شوند. هنگامیکه طرّاحان پشتصحنۀ این دولت، از جملۀ عوامانۀ «با هم دعوا نکنیم»، تعبیر «وفاق ملّی» را بیرون میکِشند و بهعنوان گفتمان، به خوردِ جامعه و رسانه و حاکمیّت میدهند، روشن است که نباید توقع معقولیّت و حکیمانهگی داشت. در این دولت، بازار سطحیاندیشی و سادهسازی و منطقگریزی و محاسبات کوچهبازاری، بیش از اینها گرم خواهد شد.
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
فرانسه از حزب الله لبنان خواست فورا حملات خود به اسرائیل را متوقف کند
پ ن:یه لحظه شک کردم نکنه حزب الله پیجرهای شهروندای اسرائیلو منفجر کرده ما داریم اخبارو اشتباه میخونیم
بعد مرور دوباره خبرا دیدم نه اشتباهی نیست، فرانسه شعور مردم دنیا بویژه لبنان رو به تمسخر گرفته!
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ترامپ به یک بار محلی در نیویورک رفت، برای همه یک همبرگر خرید و قبض رو با ارز دیجیتال پرداخت کرد
این اولین تراکنش رسمی با استفاده از پروتکل بیت کوین برای نمایش جهانی بود .
از کنار این اتفاق به راحتی نباید گذشت!
این جنایتکار اقتصاد رو خوب میشناسه چون مشاورین اقتصادی خوبی برای چپاول سایر کشورها بر اساس ساختار استعماری داره.
انکار یک واقعیت دلیل عدم وجودش نیست و ما هم نباید انکار کنیم.
دنیای آینده رو دنیای ارز دیجیتال ببینید.
این به نوعی پیش بینی ترامپ از آینده دلار هم هست که در معرض فروپاشی قرار گرفته.
ترامپ معتقده هریس هنوز از این واقعه آگاه نیست برای همین هم ترامپ و هم ایلان ماسک از نابودی آمریکا در صورت انتخاب شدن هریس صحبت میکنن.
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شناسایی و بازداشت این هرزه
تبعات نشست خبری پزشکیان...
لعنت بر دهانی که به ناحق باز شود!
#افسارپاره_کردن_هرزهها
#فتنه_هرزگی_بیحجابی
#پزشکیان
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طنز
اینجوری خُل میشیم😂😂😂
وقتی پای یه منبر نشستیم، یهو حاج آقا میگن: 《رطب خورده کی منع رطب کند》
ما باید اول خودمونو درست کنیم، بعدا حق داریم به دیگران تذکر بدیم"!! 😵💫
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
💥💥 دروغی به نام رطب 💥💥
حتما شما هم روایت جعلی "رطب" رو که به پیامبر (ص) نسبت دادن رو شنیدین؟🧐🤦🏻♂
(اگر نشنیدید میتونید خودتون از سایتها جستجو کنید🔍🔍🔍)
واماااااا پیامِ مثلا اخلاقیِ این افسانه 👇
⚠️ کسی که خطا و گناه داره، نمیتونه امربه معروف و نهی ازمنکر بکنه، یا به عبارتی دیگر کسی که خودش عامل نیست، نمیتواند به دیگری امر و نهی کند👀🤐
واماااااا ضرب المثل این افسانه 👇
🌴 رطب خورده، کی منع رطب کند. 🌴
حالا ما اومدیم در کتابی با عنوانِ دروغی به نام رطب، جعلی و ساختگی و نفوذی بودنِ اینو تفصیلا ثابت کردیم و با تلاشهای فراوان دوستان، توانستیم از کتابهای درسی دانش آموزان هم حذفش کنیم😍
این افسانه نه تنها با آیات، روایات، آموزه های اسلام و عقل سلیم هم خوانی نداره، بلکه بر ضد اونها هم هست❗️😯😑
✴️ چو میبینی که نابینا و چاه است، اگر خاموش بنشینی، گناه است 🖐🏼
(حتی اگر قبلا خودت درون چاه افتاده باشی و حتی اگر اون شخص نابینا هم نباشد، باز بر تو واجب است بهش تذکر بدی😇)
و بر طبق فتاوای صریح مراجع معظم تقلید:
عامل بودنِ آمر، #شرط وجوب امر به معروف و نهی از منکر نیست❌ 📚
❇️ امیر المومنین (ع) در نهج البلاغه میفرمایند :
✨️ وأمُر بِالمَعروف تَکُن مِن أهلِه...
🌱 امر به معروف کن تا خود نیز اهلِ همان معروف شوی...
با اینکه افسانه رطب:
1 - سند ندارد ❌
2 - متن عربی ندارد ❌
3 - حتی متن فارسی معتبر هم ندارد❌
4 - دلالت هم ندارد ❌
⚠️ حتی رجال ندارد! حدیث نیست اصلا... حتی منقطع و معنعن و شاذ و مضطرب هم نیست ...
دروغ است دروغی بــــــــــزرگ ⚠️
❌❌ ولی با این حال باز عده ای در منابر و سخنرانی ها مدام تکرارش میکنن😐
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍باید یه شرط هایی برقرار باشه تا امربه معروف بهمون واجب بشه !💁♂
چه چیزهایی شرط واجب شدن امر به
معروف و نهی از منکر نیســــــت؟🤓
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
❌سید شهابالدین طباطبایی، از متهمین فتنه ۸۸ که به ۵ سال زندان محکوم شده بود، عضو شورای اطلاعرسانی دولت شد.
شما اگه بخوای آبدارچی یه زیرمجموعه درجه چندم دولت هم بشی ازت گواهی عدم سوءپیشینه میخوان
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خطاب به رئیس جمهور
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ اولین دختر خلبان بسیجی
قابل توجه خانمهایی که به بهانه دست و پاگیر بودن، حجاب برتر چادر را کنار گذاشتهاند.
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
⭕️کتاب «۷۰ روز» منتشر شد
🔹نسخه الکترونیکی کتاب «۷۰ روز» که حاصل تولیدات تحریریه روزنامه ایران از روز شهادت آیت الله رئیسی تا روز پایان دولت سیزدهم است، منتشر شد.
🔹این کتاب حاوی گزارشهای متعددی از خدمات و دستاوردهای دولتی است که رهبر انقلاب اسلامی در آخرین دیدار با اعضای آن، لقب دولت کار و امید به آن دادند و از رئیسجمهور شهید به رئیسجمهور الگو یاد کردند.
🔹نسخه الکترونیکی این کتاب به صورت رایگان بر روی ایران آنلاین و همچنین صفحات شبکههای اجتماعی قابل دریافت است.
⭕️ برای دریافت PDF این کتاب اینجا کلیک کنید
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
💠آثار و برکات پرداخت خمس یاهمان حق امام زمان (عجل الله) در زندگی انسان👇👇👇
🌸1- نسل پاک: در روایات می خوانیم: «لتطیب ولادتهم» پرداخت خمس، مال را پاک و مال پاک مقدمه نسل پاک است.
🌿2- تقویت دین: امام رضاعلیه السلام فرمودند: «الخمس عوننا علی دیننا» خمس، حق ما اهل بیت و پشتوانه مکتب و راه ما است.
🌼3- نشانه وفا: در تعبیر دیگر می خوانیم: «المسلم من یفی اللّه بما عهد الیه و لیس المسلم من اجاب باللسان و خالف بالقلب»
مسلمان واقعی کسی است که به پیمان الهی وفادار باشد و کسی که با زبان جواب مثبت ولی در دل جواب منفی می دهد، در حقیقت مسلمان نیست.
☘️4- کمک به یاران: امام رضاعلیه السلام فرمود: خمس وسیله ای برای کمک ما بر بستگان و یاوران ماست. «ان الخمس عوننا علی عیالاتنا»، «عوننا علی موالینا»
🌷5-پاکی مال: امام صادق علیه السلام فرمود: من از گرفتن درهم شما هدفی جز پاک کردن شما ندارم، زیرا وضع مالی من امروز خوب است. «ما ارید بذلک الا ان تطهروا»
🌺6- گوارا بودن درآمد: در حدیث دیگری از امام صادق علیه السلام می خوانیم: هر کس خمس ما را بدهد باقی درآمدش برای او گواراست. «یودّی خمسنا و یطیب له»
🌱7-حفظ آبرو در برابر مخالفان: امام رضا علیه السلام فرمود: به وسیله خمس، ما آبروی خود و طرفدارانمان را در برابر تهدیدات مخالفان حفظ می کنیم. «و ما نبذله و نشتری من اعراضنا ممن نخاف سطوته»
🌻8- فقر زدائی از خاندان رسالت: امام کاظم علیه السلام فرمود: خداوند نیمی از خمس را برای فقر زدائی از بستگان پیامبر که از زکات و صدقات محرومند قرار داد. «و جعل للفقراء قرابة الرسول نصف الخمس فاغناهم به عن صدقات الناس...»
🌸9-کفّاره گناهان و ذخیره قیامت: امام رضا علیه السلام فرمود: خارج کردن خمس مال، وسیله آمرزش گناهان و ذخیره قیامت و روز نیاز شماست. «فان اخراجه... تمحیص ذنوبکم و ما تمهدون لانفسکم لیوم فاقتکم»
🍀10-ضمانت بهشت: شخصی نزد امام باقر علیه السلام آمد و خمس مال خود را پرداخت، امام فرمود: بر من و پدرم لازم است که بهشت را برای شما ضمانت کنیم. «ضمنت لک علی و علی ابی الجنّة»
🌳11-شمول دعای امام: امام رضا علیه السلام فرمود: خمس، کمک ما بر حفظ مکتب است، سپس فرمود: تا می توانید خودتان را از دعای ما محروم نکنید. «ولا تحرموا انفسکم دعاءنا ما قدرتم علیه»
🌲12-کلید رزق: امام رضا علیه السلام فرمود: پرداخت خمس کلید رزق شماست. «فان اخراجه مفتاح رزقکم»
🌼13-نظم و حساب در سرمایه: کسی که حساب سال دارد و خمس می دهد، در واقع شخصی حسابگر، منظم و دقیق است و میزان درآمد و مصرفش مشخّص است.
امام باقر علیه السلام فرمود: «الکمال کلّ الکمال: التّفقه فی الدّین والصبر علی النائبة و تقدیر المَعیشة» بالاترین کمال در سه چیز است: شناخت عمیق دین، پایداری در برابر ناملایمات و نظم و برنامه در زندگی.
🌿14-عنایات ویژه: کسانی که اهل خمس هستند، یعنی در هر درآمد خود، سهم خدا، رسول، اهل بیت و سهم دیگران را در نظر دارند، قهراً خدا و اولیای او نیز به او عنایات ویژه دارند.
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ حضور یک سارق در نشست خبری!
یک نقد درست در قالب طنز به نحوه برخورد رییس جمهور با تمسخر قانون توسط یک خبرنگار هتاک.
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
.
♻️ همایش بانکداری اسلامی- پوستین فاقد محتوا (۱)
🔰حمید رسایی: برتری عمل بر حرف، معیاری است که در اسلام و جای جای قرآن میتوان مشاهده کرد، اما این معیار در مدیریت و عملکرد بانکی و ارزی که برآیند رفتار مدیران بانکی و بانک مرکزی است، مشاهده نمیشود ولو همایشهایی از این دست، مدام تکرار شود.
🔹به رسم هر ساله، طی روزهای اخیر مدیران بانک مرکزی گرد هم آمدند و با برگزاری همایش بانکداری اسلامی، در این زمینه سخنرانی کردند.
🔹همزمان، آمارهایی منتشر شده که کارکنان بانکی (بویژه مدیران)، دهها هزار میلیارد تومان پول (در قالب وام) به جیب نامبارک زدهاند. حال آنکه مردم عادی، چنین امکانی ندارند؛ یعنی عدالت به عنوان یک اصل اسلامی، توسط بانکها ذبح شده است.
🔹همزمان، آقایان مدیر در بانک مرکزی، حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پول چاپ کرده و به یک بانک خصوصی متخلّف دادهاند تا به عملکرد نامبارک خود ادامه دهد. یعنی مقابله با فساد (به عنوان یک ارزش در اسلام)، توسط مدیران بانک مرکزی ذبح شده است.
اینها فقط گوشههایی از عملکرد مدیران بانک مرکزی در مماشات و همراهی با تخلفات حاکم بر این بخش است.
🔹آیا جز این است که چنین رفتارهایی در کنار سخن گفتن از بانکداری اسلامی، مردم را به اسلام بدبین می کند. ایا بهتر نیست به جای همایش صوری بانکداری اسلامی، همایش واقعیِ بانکداری استثماری را برگزار کنید تا به عملکردها بهتر رسیدگی شود.
#مهار_بانکها
#مهار_تورم
#بانکداری_استثماری
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
.
♻️ همایش بانکداری اسلامی- پوستین فاقد محتوا (۲)
رئیس بانک مرکزی آدرس غلط ندهد
🔰 حمید رسایی: مدیران بانک مرکزی در همایشی مزین به نام بانکداری اسلامی، در مورد وام ازدواج جوانان و آثار تورمی آن سخنانی گفتهاند.
🔹مقابله با خروجیهای این سیستم معیوب بانکی (نظیر فقر، کاهش آمار ازدواج و..)، مستلزم اصلاح بنیانی آن است که ناشی از سوء مدیریت مدیران بانک مرکزی است؛ اما چون میخواهند به اصلاح بنیانی نپردازند، با راه حلهای موقتی، انگشت اتهام را از روی خود به سمت جوانان میگیرند.
🔹عامل مهم تورم در کشور، سنت الهی ازدواج جوانان و اعطای وام به آن نیست. سوء مدیریت بانک مرکزی در «ارز» و «بانک» است که سعی میکنند آن را به زبان نیاورند.
🔹گرانی و تورم موجود ناشی از انفعال مدیران بانک مرکزی در مورد حفظ ارزش پول ملی (وقوع جهش نرخ ارز) و تساهل با بانکهای مخرب است یا تشکیل زندگی از سوی جوانان و ضرورت تامین ناچیز مالی آنان؟ آیا زندگی همین جوانان تحت تاثیر جهشهای ارزی و بیانضباطی و مفاسد مالی بانکی در تنگنا قرار نگرفته است؟
🔹چگونه تامین نیاز مالی جوانان این کشور تورمزاست و منابعی برای آن وجود ندارد، اما خاصهخرجی بانکها و بانک مرکزی تورمزا نیست و منابع فراوانی برای آن وجود دارد؟
🔹چطور برای بانک متخلف آینده و مالکان آن، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پول چاپ کردید و چشم خود را هم بر خیلی چیزها بستید، اما برای سنت حسنۀ ازدواج جوانان میگویید پول نیست؟
🔹چطور چند صد هزار میلیارد تومان پول برای بانکهای خصوصی همچون بانک پاسارگاد وجود دارد که صرف بنگاهسازی برای پر کردن جیب مالکان کنند، اما در برابر نیاز مالی جوانان، با بیاعتنایی خود را کنار میکشید؟
آقای فرزین! آدرس غلط ندهید، این مدیران بانک مرکزی و بانکها بودند که با ایجاد گرانی، قدرت خرید جوانان را سرقت کردند و آنها را محتاج وام کردند. خودتان برای جوانان مانع اقتصادی ایجاد کردهاید، اکنون مدام میگویید نمیتوان مانع را رفع کرد؟
انتخابهای سیاستی و مدیریتی شما مدیران بانکی، معاش عزتمندانه را از مردم و جوانان زده گرفته، اکنون رفع نیاز آنها را عامل تورم میدانید؟
🔹اینکه شما در همایش مزین به نام بانکداری اسلامی، تسهیل سنت حسنه ازدواج را عامل اختلال در سیاستها و اهداف پولی میدانید، به خوبی عیان میکند که حداقل نظام پولی ما مقوم فرهنگ اسلامی نیست و مسیری دیگر را میرود. بنابراین اسم این همایش، هر چه باشد نباید آن را به بانکداری اسلامی چسباند.
🔹از یک طرف تفرعن و تکبری که این نظام پولی در برابر نیازهای واقعی مردم عادی و از طرف دیگر گشادهدستی برای عدهای خاص، بیشتر به نظامهای استثماری شباهت دارد تا اسلامی.
#مهار_بانکها
#مهار_تورم
#بانکداری_استثماری
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
.
♻️ همایش بانکداری اسلامی - پوستین فاقد محتوا (۳)
🔰حمید رسایی: از قدیم گفتهاند که «رطبخورده منع رطب چون کند؟». انگار این ضربالمثل بیارتباط با شرایط فعلی نیست.
🔹طبق برخی مجاری خبری، بانک مرکزی تا اواسط سال ۱۴۰۳، حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان وام به کارکنان خود داده است. آیا حد و حدود این رقم درست است؟
🔹اگر درست باشد، یعنی مدیران و کارکنان بانک مرکزی، در حالی که مردم معطل وامهای خُرد اندک برای ازدواج و فرزنداوری هستند، مبلغی هنگفت پول منتشر کرده و به جیب خود ریختهاند و همین امر، پشتوانه بانکها بوده تا با طیب خاطر و بدون نگرانی از اقدامات نظارتیِ متولی، به کارکنانشان وامهای قابل توجه دهند.
با این عملکرد، وقتی صحبت از اعطای وام ازدواج و امثالهم میشود، مدیران بانکی یاد تورم میافتند و میگویند وام ازدواج جوانان تورمزا است تا از بار مسئولیت آن، شانه خالی کنند.
🔹در مورد وام ازدواج جوانان و فرزندآوری طوری سخن میگویند که گویی مقصر اصلی گرانی و تورم را یافتهاند و طبیعتا در سایه این مقصرنمایی، قصورات اصلی مخفی میماند. به طور همزمان، برای خودشان سفره ای پر از پول پهن کرده و از جیب ملت به جیب خودشان حاتم بخشی میکنند.
🔹مدیران بانک مرکزی! شما که لالایی بلدید، چرا برای خود و زیر مجموعۀ خودتان در بانک مرکزی نمیخوانید؟
چه فرقی میان سایر جوانان این مملکت با کارکنان بانک مرکزی و بانکهاست؟ خونشان رنگین تر است؟
🔹تمایز میان مردم با عینک مزبور، تناسبی با معیارهای عادلانه ندارد و لذا سنخیتی با همایش بانکداری اسلامی و امثالهم ندارد. بنابراین با مردم صادق باشید و از ماهیت واقعی سیستم بانکی و علل آن بگویید.
#مهار_بانکها
#مهار_تورم
#بانکداری_استثماری
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN