eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
3.4هزار ویدیو
135 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
اقتصاد فرهنگی
باور داریم اتاق فکر ولنگاری فرهنگی و رهاسازی اقتصاد یک‌جاست...
باور داریم اتاق فکر انقلاب اقتصادی و انقلاب فرهنگی باید یکجا باشد... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 هم‌اکنون؛ رهبر انقلاب: ای کاش هر مسجدی یک محفل قرائت قرآن داشت 🌙 📱پخش زنده مراسم را از اینجا ببینید👇 🖥 Farsi.khamenei.ir/live
اقتصاد فرهنگی
📹 هم‌اکنون؛ رهبر انقلاب: ای کاش هر مسجدی یک محفل قرائت قرآن داشت 🌙 #بهار_معنویت 📱پخش زنده مراسم را
این یعنی تا الان که هر مسجدی یک محفل تلاوت ندارد کم کاری کرده و بعد از این اگر این محفل راه نیفتد امر ولی جامعه را هم روی زمین گذاشته... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 هم‌اکنون؛ رهبر انقلاب: مقاومت همچنان قدرتمند ایستاده است. مقاومت بینی صهیونیست‌ها را به خاک خواهد مالید 🌙 📱پخش زنده مراسم را از اینجا ببینید👇 🖥 Farsi.khamenei.ir/live
ما به آینده امید نداریم ما آینده را باذن الله بهتر از امروز می سازیم... یکی از دقت هایی که باید در مساله "امید" داشت اینه که امید به آینده ذیل روایت "موفقیت امروز" طرح شود. یعنی چرا به آینده باید امید داشته باشیم؟ پاسخ این است که چون دیروز به امروز امید داشتیم. پیشرفت کردیم و بعد از این نیز پیشرفت خواهیم کرد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
خودروهای الکتریکی باعث کاهش مصرف سوخت می‌شوند؟ «اقتصاد جهان در چند دهه آینده، همچنان به سوخت‌های فسیلی متکی خواهد بود. فناوری‌های سبز که در حال حاضر ترویج می‌شوند - آبی، خورشیدی و بادی - هنوز از نظر تجاری مقرون به صرفه نیستند، همچنین این انرژی‌ها توان تامین انرژی مورد نیاز جوامع را در آینده نزدیک ندارند. خودروهای الکتریکی به دلیل نیاز به استخراج و پردازش فلزات و مواد معدنی برای تولید باتری و بدنه آلومینیومی‌شان، انرژی فسیلی فراوانی مصرف می‌کنند. در واقع، این نوع خودروها شش برابر بیشتر از خودروهای معمولی و بنزینی، انرژی فسیلی مصرف می‌کنند. همچنین، باتری های وسایل نقلیه الکتریکی برای شارژ خود به تولید برق مبتنی بر سوخت فسیلی نیاز دارند». برشی از کتاب ارزشمند «پایان جهان، تازه آغاز ماجراست: نقشه فروپاشی جهانی‌سازی» نوشته «پیتر زیهان» The End of the World Is Just the Beginning: Mapping the Collapse of Globalization, Peter Zeihan
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
❗️امان از این مقایسه‌های غلط غیرکارشناسی که نتیجه‌ای جز خودتحقیری ندارد! 🔸تقسیم دستمزد ریالی به نرخ دلار بازار سیاه زمانی درست است که فردی در ایران کار کند و تمام حقوق خود را در صرافی به دلار تبدیل کند و به آمریکا ببرد و در آنجا خرج کند! این در حالی است که کارگر ایرانی درآمد خود را در ایران هزینه می‌کند و بسیاری از کالاها و خدماتی را می‌خرد که نه به قیمت دلار بازار سیاه بلکه تقریبا رایگان به او داده می‌شود مثل کالاهای اساسی، انرژی، حمل و نقل عمومی، خدمات عمومی و... که اگر معادل دلاری این کالاها و خدمات را محاسبه کنیم و به حقوق کارگر اضافه کنیم قدرت خرید او خیلی بیشتر است. 🔸این نکته از آنجا خیلی مهم است که در کشورهای منطقه که معیار مقایسه در این کلیپ بوده است، بسیاری از این کالاها و خدمات با قیمتهای بسیار گران‌تر از ایران عرضه می‌شود و در نتیجه فردی با دستمزد دلاری بالاتر در این کشورها، خدمات و کالاهای بسیار کمتری از حقوق‌بگیر ایرانی دریافت می‌کند. 🔸البته متاسفانه به دلیل برخی از سیاستهای غلط در دو دهه اخیر و دلاری‌ شدن مبنای محاسبه قیمت برخی از مواد اولیه، قیمت‌ها در کشور با سرعت بیشتری از دستمزدها افزایش پیدا کرده و قدرت خرید مزدبگیران ایرانی کاهش یافته و حتما باید جبران شود اما اینطور مقایسه‌های بی‌مبنا صرفا مایه خودتحقیری و ناامیدی است. 🆔 @DrSaeedi
«دنیای دشمنی با علم»! من به دروغگویی و دشمنی رسانه منحط دنیای اقتصاد یقین دارم. این بار هم این رسانه ضدمردمی با تحریف آمار رسمی اشتغال کشور، در حالیکه نرخ مشارکت فارغ‌التحصیلان دکتری بالای ۷۰ درصد و نرخ بیکاری آن‌ها تنها ۳ درصد است و بهترین عملکرد اشتغال را دارند؛ تیتر «لشکر دکترهای بیکار» را می‌زند.. بخش زیادی از همین ۳درصد باقی‌مانده را هم بانوان تشکیل میدهند که به خاطر نقش‌آفرینی مقدس مادری، در بازار رسمی کار حضور ندارند. این در حالی است که نرخ مشارکت کاردانی در سال ۱۴۰۱ معادل ۵۰ درصد و نرخ بیکاری آن‌ها ۱۰ درصد، نرخ مشارکت کارشناسی حدود ۴۸ درصد و نرخ بیکاری آن ۱۵ درصد، نرخ مشارکت کارشناسی ارشد بالای ۶۸ درصد و نرخ بیکاری آن‌ها نزدیک به ۹ درصد است. این تصور غلط که با افزایش سطح تحصیلات، دسترسی به شغل کاهش یافته و باید جلوی ورود جوانان به دانشگاه را بگیریم را هم همین رسانه‌های منحط برای جلوگیری از پیشرفت شتابان کشور، شایع ساختند. ظاهرا این رسانه منحط از گسترش سطح سواد نخبگان کشور رنج می‌برد.. فریب نخوریم🙏 ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
اگر ضدانقلاب بیاد تو خیابون و به رهبری توهین کنه ولی جایی رو آتیش نزنه کاریش ندارن! اگر ضدانقلاب کسی رو نکُشه کاریش ندارن! قطعا اگر ضدانقلاب بیاد تو خیابون و بدون درگیری و بدون مجوز فقط شعار بده نیروی انتظامی امنیتشون رو هم برقرار میکنه! این چه منطقیه که کنشگران انقلابی باید کتک بخورن و ساکت باشیم؟ فقط خلخال از پای زن یهودی نباید بیرون بیاد؟ بچه انقلابی به خاطر شعار "حجاب حکم دین و وصیت شهیدان" باید کتک بخوره؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
📌 ادعای محقق داماد + پاسخ 🔹آیت‌الله محقق داماد استاد حوزه و دانشگاه و رییس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران: علم نه مسلمان است و نه کافر. شیمی نه مسلمان است و نه کافر. مثلاً این‌که فرمول شیمیایی آب از ترکیب h۲o حاصل می‌شود، این علم است و ربطی به اسلام و کفر ندارد. 🔹من چندان موافق اسلامی شدن علوم انسانی نیستم؛ چرا؟ چون علم از مقوله هستی است و دین از مقوله بایستی است. هستی و بایستی دو مقوله متفاوت هستند. 🔹حتی من در مورد اقتصاد اسلامی هم منتقد هستم. پسوند اسلامی برای اقتصاد غلط است. آنچه که در فقه داریم، حقوق بازرگانی است نه اقتصاد. 🔹مکاسب شیخ انصاری حقوق بیزنس است که غیر از اکونومی(economy) است. economy یعنی چه فرمولی تورم را پایین می‌آورد و این در فقه ما وجود ندارد. این‌ها فکر می‌کنند مکاسب شیخ انصاری اقتصاد است، درحالی که مکاسب شیخ، حقوق بازرگانی است. پاسخ حسین عباسی فر: https://eitaa.com/h_abasifar/11416 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
✍ ا. انصاری زاده دروغ های جریان «بلاگرهای مذهبی» که حاصل فضای مجازی یله و رهاست، همچنان ادامه دارد.. در تصویر مشاهده میکنید که یکی از همین بلاگرها که از قضا جزء کانال‌های با بیشترین عضو در پیام رسان ایتا ست، با مقایسه غلط کیفیت خودروهای داخلی و ربط دادن یک تصویر از یک تصادف (که مخاطب هم نمی‌داند مربوط به کی و کجاست) به مسئله‌ی حجاب و پوشش، به موزیانه ترین شکل ممکن سعی در تحمیق و استحمار «خر کردن» مخاطب دارد. این در حالی است که: اولا شخص مذکور نه تخصصی در حوزه خودرو دارد؛ ثانیا با اندکی جستجوی روزانه در فضای سایبر متوجه تصادفات مشابه در سراسر جهان خواهیم شد رُک میگویم: بنده به این جریان بلاگرهای مذهبی بشدت بدبین ام.. یا احمق اند، یا.... @tahliltamadoni
هدایت شده از علی صمیمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 این حرفها یقه میگیرد...! 💠 ما مذهبی ها کاری کرده ایم که راه خیلی ها از ولایت نگذره...! 💠 برشی از جلسه اول سخنرانی ظهرهای رمضان! 🕌 مسجد بلال بعد نماز ظهر! 🔰@ali_samimi71
اقتصاد فرهنگی
📌 ادعای محقق داماد + پاسخ 🔹آیت‌الله محقق داماد استاد حوزه و دانشگاه و رییس گروه مطالعات اسلامی فره
سلام علیکم در خصوص دیدگاه جناب آقای محقق داماد چند نکته را عرض می کنم: ۱. موضع فردی که رییس بخش مطالعات اسلامی است در باره علوم اسلامی تعجب آور است! کسی که اعتقاد به اسلامی سازی علوم ندارد نباید در چنین جایگاه مهمی قرار گیرد (حکایت یکی بر سر شاخ بن می برید). ۲. ظاهراً ایشان تمایز بین علوم طبیعی و علوم اجتماعی را که از قرن نوزدهم تا کنون مورد توجه اندیشمندان دنیا بوده نادیده گرفته و علوم انسانی را با علومی مثل شیمی و فیزیک یکی پنداشته اند! در حالی که علوم انسانی برخلاف علوم طبیعی بسیار پیچیده و چند لایه بوده و دارای ابعاد و خصایص مشهود و نامشهود است که همه وجوه آن قابلیت کمی سازی ندارد. ۳. هیچکدام از محققان و مدعیان علوم اسلامی ادعای اسلامی سازی علومی مثل شیمی، فیزیک، زیست شناسی و به طور کلی علوم طبیعی را ندارند و دعوا سر علوم انسانی است که می تواند وصف اسلامی یا مسیحی و ... بگیرد. بنابر این مغالطه‌ای در این زمینه در بیان ایشان ملاحظه می شود. ۴. متناسب با رشته تحصیلی بنده که مدیریت است عرض می کنم که در متون علمی این رشته با نظریاتی ذیل عنوان مدیریت ژاپنی، مدیریت چینی و مدیریت اروپایی رو به رو هستیم که هر یک نشان دهنده تاثیر افکار و اندیشه‌ها و فرهنگ آن جوامع در نوع نظریه پردازی است. با توجه به تعریف نظریه که عبارت است از مجموعه گزاره های مرتبط با هم که پدیده مورد مطالعه را به طور نظام مند توصیف می کند، تنظیم گزاره های مشاهدتی توسط نظریه پرداز تحت تاثیر محیط اجتماعی، فرهنگی و آموزه‌های رسوخ کرده در پس ذهن ایشان می باشد. لذا نوع نگاه محقق به پدیده و ارزش های فرهنگی و اجتماعی آن در نحوه تنظیم گزاره ها موثر است. بنابر این امروزه عاری از ارزش بودن نظریات مردود شناخته شده است. به عبارت دیگر نظریات گرانبار از ارزش هستند. ۴. این پیش فرض که علم اقتصاد یعنی فرمول ریاضی و چون اسلام فرمول ارائه نمی کند پس اقتصاد اسلامی بی معنی است نیز مغلطه‌ای بیش نیست و نگاه سطحی و مرعوبانه به این رشته را نشان می دهد. تقلیل اقتصاد به مجموعه ای از فرمول های یقینی غیر قابل خدشه فرو کاستن این رشته علمی است هر چند برخی از صاحب نظران قائل به شبه علم بودن رشته هایی مثل اقتصاد هستند و در همین حد هم آن را برنمی‌تابند. ۵. کاش جناب محقق داماد کتاب اقتصادنای شهید صدر، نظری بر نظام اقتصادی در اسلام استاد مطهری و برخی از کتاب های مفید دیگر را بخوانند و تعمق بیشتری در بحثشان داشته باشند. وجه الله قربانی زاده، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی، ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
به آزادی هیچ اعتقادی ندارم! چون آزادی یک مفهوم ناقص است. خودش را نقض می کند و نمی تواند از خودش به عنوان یک ارزش محافظت کند. در اولین قدم آزادی، آزادی را قید می زند و آزادی افراد با یکدیگر تعارض پیدا می کند. هزاران قید می خورد آزادی و انی لا احب الافلین! مفهوم و ارزشی اصیل تر را باید جست... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
📌 ادعای محقق داماد + پاسخ 🔹آیت‌الله محقق داماد استاد حوزه و دانشگاه و رییس گروه مطالعات اسلامی فره
7.69M
نقدی بر صحبت های محقق داماد در مورد "نداشتن اقتصاد اسلامی" جناب محقق داماد ابتدا سعی کنند دقیق صحبت کنند تا مجبور نشویم دائما صحبت های ایشان را ترجمه کنیم تا قدری قابل نقد باشد بعد وارد نقد اقتصاد اسلامی شوند. پاسخ پرفسور استفان مارگلین استاد تمام اقتصاد دانشگاه هاروارد به محقق داماد ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ پرفسور استفان مارگلین (استاد تمام اقتصاد دانشگاه هاروراد) به مسعود نیلی! این چیزی که شما به آن علم می گویید ایدئولوژی "ایمان به بازار" است و... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
عدالت و حکمرانی جلسه سوم: مفهوم و مبنای رقابت چرا با هم رقابت میکنیم؟ آیا رقابت اصالت دارد؟ نظریه
04 نظریه عدالت و حکمرانی.mp3
14.8M
عدالت و حکمرانی جلسه چهارم: نقد مبنای آزادی و رقابت مفهوم رقابت آزاد چگونه خودتخریب است؟ تناقض حد آزادی؟ تناقض مفهوم آزادی با نظر پدر لیبرالیسم! جلسه سوم جلسه دوم جلسه اول ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لا اله الا الدلار! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حیات بسیاری از ایرانیان مهاجر به این است که مهاجرت ایرانی ها بیشتر شود. پس ایرانیان را تشویق به مهاجرت می کنند. کلیپ را ببینید. 💠 اندیشکده قصد 💡@qasdna_ir
اقتصاد فرهنگی
عدالت و حکمرانی جلسه چهارم: نقد مبنای آزادی و رقابت مفهوم رقابت آزاد چگونه خودتخریب است؟ تناقض حد
سلام علیکم بزرگواران اگر کسی از شما این جلسات را با من همراهی می کند به آی دی من @h_abbasifar پیام بفرستد تا در گروه مباحثه نظریه عدالت و حکمرانی عضو شود. این گروه مخصوص کسانی است که می خواهند مباحثی که حقیر ارائه می دهم را "نقد" کنند و راجع به این موضوعات گفتگو کنیم. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
📌 ادعای محقق داماد + پاسخ 🔹آیت‌الله محقق داماد استاد حوزه و دانشگاه و رییس گروه مطالعات اسلامی فره
پاسخ حجت الاسلام محمدجواد قاسمی اصل به نظرات رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران! (محقق داماد) در کلماتی که به آقای مصطفی محقق داماد نسبت داده شده، چند مغالطه قدیمی و نقد شده وجود دارد که اجمالا عرض می‌شود: ۱. مقایسه و تشبیه علوم انسانی به علوم طبیعی! (نقدهای زیادی به این مغالطه شده است که بماند!) ۲. علم صرفا از مقوله هستی است! پس علوم کاربردی چه می‌شود؟ در کاربرد، پای ارزش‌ها و بایدها به میان می‌آید! ۳. دین صرفا از مقوله باید است! پس این همه معارف هستی‌شناختی دینی (توحید. معاد. وحی‌. ملک. انسان. جامعه و...) چه می‌شود! ۴. هستی و باید، دو مقوله متفاوت است! بله متفاوتند اما به شدت مرتبطند! اولا هر هستی اقتضای باید هایی دارد (رابطه حکم وضعی و حکم تکلیفی). ثانیا هر بایدی ریشه در مجموعه‌ای از هست‌ها دارد (تابعیت احکام از مصالح موجود در متعلق). ثالثا از نظر اجتماعی، هست‌های امروز، نتیجه بایدهای دیروز است و بایدهای امروز، هست‌های فردا را می‌سازد! ۵. آنچه در فقه داریم، حقوق بازرگانی است نه اقتصاد! اولا همه منابع دینی منحصر در فقه متعارف نیست! یک دهم قرآن کریم، فقه متعارف است! نُه دهم دیگر، معارف هستی‌شناختی است!...(سنّت‌های طبیعی، اجتماعی و اقتصادی) ثانیا بایدهای فقهی اقتصادی، ریشه در واقعیت‌های طبیعی، اجتماعی و اقتصادی دارد! (بایدها ریشه در هست‌ها دارد). ثالثا فقه متعارف هم فقط بایدها نیست! بایدها مربوط به احکام تکلیفی است درحالی که بخش دیگر فقه، احکام وضعی است! رابعا از دل بایدهای فقهی می‌توانیم به ریشه‌های واقعی و پشتوانه‌های آن بایدها دست بیابیم! خامسا سازوکارهایی که در فقه (و حقوق) برای قواعد سازمانی و قواعد رفتاری تعریف می‌شود، خط سیر و نحوه حرکت اجتماع را تعیین می‌کند! بنابراین فقه و حقوق در ارتباط تنگاتنگ با واقعیات اجتماعی هستند! بحث‌های اقتصاددانان نهادگرای جدید مثل نورث و ویلیامسون و...، به رابطه بین حقوق و اقتصاد توجه ویژه دارد! ۶. خلاصه اینکه "اقتصاد اسلامی" به چه معنا مدنظر است؟ علم یا مذهب یا سیاست‌گذاری؟ اولا علم اقتصاد، به اعتبار موضوع، منبع و محقِّق می‌تواند اسلامی باشد! علم اقتصاد به اعتبار موضوع؛ یعنی جامعه‌ای که وضعیت اقتصادی آن بررسی می‌شود! اگر در این جامعه، حکومت و قوانین اسلامی جاری باشد و اندیشه و عواطف مردم اسلامی باشد، بررسی وقایع آن جامعه و کشف قانون‌مندی‌های آن می‌شود "علم اقتصاد اسلامی به اعتبار موضوع" علم اقتصاد اسلامی به اعتبار منبع؛ یعنی کشف گزاره‌های علمی و حاکی از واقعیات اقتصادی از منابع دینی (کتاب و سنت). علم اقتصاد اسلامی به اعتبار محقق؛ یعنی شخصی که بررسی علمی می‌کند مسلمان ملتزم به فرهنگ و احکام اسلام است و در پژوهش خود پرسش‌هایی را دنبال می‌کند که ناظر به رفع دغدغه‌های اسلامی است! مثلا چنین پژوهشگری وجود ریا و ربا و زنا در جامعه را مشکل می‌بیند نه راه‌حل!! ثانیا درباره مذهب اقتصادی اسلام، مخاطبان را به آثار شهید صدر (اقتصادنا. المدرسه الاسلامیه. الاسلام یقود الحیاه) ارجاع می‌دهم! ثالثا درباره سیاست‌گذاری اقتصادی در اسلام به این جمله اکتفا می‌کنم که سیاست‌گذاری هنر استفاده توامان از علم و مذهب و دادن راه‌حل برای مشکلات اقتصادی جامعه است! بالطبع با اثبات علم اقتصاد اسلامی و مذهب اقتصادی اسلام، اقتصاد سیاستی اسلامی نیز ثابت می‌شود! با این‌حال علاقه‌مندان را به مطالعه عملکرد سیاست‌گذاری پیامبر اعظم و ائمه معصومان علیهم‌السلام دعوت میکنم از جمله در سه کتاب: سیری در سیره ائمّه اطهار (شهید مطهری) ائمه اهل بیت علیهم‌السلام (شهید صدر) و انسان دویست و پنجاه ساله (مقام معظم رهبری)! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
شباهت عجیبی است بین خوارج و لیبرالها! خوارج می گفتند لاحکم الا لِله! لیبرال ها می گویند لاحکم الا بازار! شباهت دیگرشان این است که هر دو حکم "ولیّ خدا" را نفی می کنند! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar