eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.5هزار ویدیو
137 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
حال من حال زار طفلی که وسط یک رواق گم شده است گشته‌ام مثل شعله‌ای کوچک کز میان چراغ گم شده است مثل حیرانیِ پَری در باد که شد از بال یک پرنده جدا... غرق در ظلمتم چنان که به شب بچه‌ی یک کلاغ گم شده است بس که این درد خانمان سوز است بس که این درد می‌کُشد من را هر چه درد دگر رسیده به من پشت ابر فراغ گم شده است چه عجیب است اینکه دشمن من در میان خودم اسیر شده چه غریب است اینکه یک لشکر گوشه‌ای از اتاق گم شده است در به در در پی وفا رفتم لب مرز شلمچه پیری گفت به گمانم درست آمده‌ای جایی اندر عراق گم شده است هر که معراج رفته می‌داند که مسیر سعادت است حسین (ع) گشت احمد* به کربلا فاضل! مدعی در نراق گم شده است... *ملااحمدنراقی صاحب کتاب شریف معراج‌السعاده ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
46.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان صریح سید هاشم الحیدری؛ دبیر کل حزب الله عراق در جمع علما و روحانیون: ✅ این منصب شما، ملک امام و شهداست ✅ خیلی از اقوام ما در اروپا هستند، بروید ببینید وضعشان چگونه است! اما رسانه کاری کرده که شما فکر کنید گرانی و نا امنی فقط در ایران است ✅ چند ماه بعد از جنگ روسیه و اوکراین، وضع اقتصادی در اروپا لِه شد ✅ به تحقیق عرض میکنم، اینجا (جمهوری اسلامی) بهشت است ✅ دشمن از سکوت علما داره استفاده می‌کنه، نمی‌گویم زشت است، اما اشکال شرعی داره؛ زیرا یکی از ویژگی های علمای حسینی این است که «لیغیظ بهم الکفار»، یعنی دشمنان باید از دست ما ناراحت باشند ✅ الان جهاد تبیین سخت تر از جهاد در مقابل داعش و ارتش آمریکاست ✅ امروز چشم امید یمن و جهان عرب و قدس به جمهوری اسلامی است ✅ حمایت از ولی فقیه امروز اوجب واجبات است، آنهم نه در اتاق، بلکه در آشکار و رسانه @tahliltamadoni
اقتصاد فرهنگی
سخنان صریح سید هاشم الحیدری؛ دبیر کل حزب الله عراق در جمع علما و روحانیون: ✅ این منصب شما، ملک امام
وای به حال ما که دیگران باید بگویند "جمهوری اسلامی بهشت است" اما خودمان جرأت نداریم بگوییم
14.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. شاید سوال شمام باشه. قسمت اول l👇بیا بیناشو l 🆔 @binaasho
1. اگر این سوال را در جمع اقتصادخوانده ها بپرسید قطعا صد در صد به گزینه یک رأی می دهند! 2. اقتصاددان ها اعتقاد دارند بر اساس "واقعیت ها" نظر می دهند 3. نظر واقعی مردم را در این نظر سنجی می بینید 4. اقتصاددان ها می گویند این "نظر واقعی" مردم است نه "رفتار واقعی" مردم 5. رفتار واقعی مردم معلول "شناخت ها" و "انگیزه ها"ی آنهاست 6. شناخت ها و انگیزه های افراد کاملا قابل ساختن و تغییر است نتیجه: علم اقتصاد اگر میخواهد روی رفتار انسان مطالعه کند نمی تواند ادعا کند که آنچه بر اساس رفتارهای نامطلوب انسان توصیه می کند مطلوب است! در حقیقت گزاره های اثباتی نامطلوب که ریشه در هنجارها و ارزش های نامطلوب دارند اگر مبنای سیاست گذاری قرار گیرند قطعا سیاست های نامطلوبی خواهند بود و به تشدید رفتارهای نامطلوب منتهی خواهند شد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
میگوید با ولایت فقیه و جمهوری اسلامی و قانون اساسی ایران مخالفم میگویم چرا؟ میگوید چون وضع اقتصادی خراب است میگویم نظر ولی فقیه و قانون اساسی در مورد اقتصاد را میدانی؟ میگوید چیست؟ میگویم قانون اساسی و سیاست های کلی اصل 44 میگوید نخوانده ام برایش میخوانم میگوید چرا اجرا نمی شود میگویم اول بگو الان با ولایت فقیه و جمهوری اسلامی و قانون اساسی مخالفی یا با آنها که به قانون اساسی و حرف ولی فقیه عمل نمی کنند؟ بعد برو یقه آنهایی را که اجرا نمی کنند بگیر ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
7.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گاهی اوقات فقط باید بترسیم... گاهی اوقات شیطان ما را غره میکند به آن دانش و معرفت اندکی که داریم بعد یک دفعه می بینیم در مقابل ولی خدا ایستاده ایم (نعوذ بالله) خدایا ما را در مسیر ولایت به شهادت برسان... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
میگه چون 60 درصد مردم در انتخابات مجلس خبرگان شرکت نکردند یعنی 60 درصد مردم ضد ولایت فقیه هستند... من نمی دانم این سطح از جهالت را شیطان گردن میگیرد یا نه! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
عدم مشارکت 60 درصدی مردم یعنی تقاضای رفراندوم؟! سال 58 اولین انتخابات ریاست جمهوری در ایران برگزار شد و فقط 77 درصد مشارکت کردند. یعنی 23 درصد از مردم ایران مخالف نظام و انقلاب بودند؟ خب این حرف مضحک است. اصلا خود رفراندوم را در نظر بگیریم. 85 درصد مشارکت کردند. یعنی 15 درصد مخالف جمهوری اسلامی بودند؟ خب می آمدند و رأی منفی میدادند اگر مخالف بودند. رفراندوم که مثل انتخابات ریاست جمهوری "شرکت" در آن به معنی تایید نظام نبود! میتوانستی شرکت کنی و به نظام جمهوری اسلامی "خیر" بگویی! پس در ایده آل ترین شرایط 15 درصد مردم در انتخابات به دلائل مختلف شرکت نمی کنند کلا... حالا از آن 85 درصد که مثلا در سال 88 هم تکرار شد امسال در انتخابات مجلس 40 درصد شرکت کردند! این عدد نسبت به اولین دوره انتخابات مجلس که سال 58 برگزار شد 12 درصد کمتر است. (مشارکت 52 درصد بوده) فلذا بعد از این همه جنگ اقتصادی و جنگ رسانه ای و جنگ شناختی و یک دهه افتضاح دولت روحانی و سه دهه حاکمیت لیبرالها بر اقتصاد و فرهنگ جامعه و ... توانسته اند مشارکت مردم در 45 سالگی انقلاب را 12 درصد کاهش دهند. البته 12 درصدی که به معنای مخالفت با اصل نظام نیست. بسیاری از کسانی که رأی نمی دهند اعتراض دارند و منتقد مشکلات اقتصادی و ... هستند. به همین خاطر است که دشمن هم چنین برداشت مضحکی ندارد که مشارکت 40 درصدی در انتخابات مجلس یعنی مخالفت 60 درصدی مردم با نظام و ولایت و... هرچند که عده ای جاهل و فریب خورده و مغرض چنین برداشت های کودکانه ای را داشته باشند. سال 88 سی سال از انقلاب گذشته بود و 85 درصد از مردم در انتخابات مشارکت کردند. یعنی نسل بعدی انقلاب هم به جمهوری اسلامی آری گفتند! دهه نود هم مشارکت بالای 60 درصد داشتیم... فلذا کسی نمی تواند بگوید نسل قبلی به جمهوری اسلامی رأی دادند و این نسل رأی نداده است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فکرشو بکنید اگر انقلاب نکرده بودیم اگر ولایت فقیه نبود الان "فلسطین" واژه ای بود مثل "ابجرل$هیس/طزعلگ" ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
11.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🔴من موافق گشت ارشادم +چند دلیل محکم برای اجرای گشت ارشاد 🌹انتشار بدید |بیـکـران👇 ♾️ @bikarran ♾️ .
هدایت شده از کِلک صافی 🪶
نق می‌زنیم ولی هستیم صف نانوایی شلوغ بود، از آن شلوغی های کلافه کننده که هر بحث سیاسی داغی را هم به سکوت منتهی می‌کرد، شاطر ولی بین شانه گرفتن‌ها به واگویه‌های توییتری و ایران اینترنشنالیش ادامه می‌داد. نمی‌دونم از گرمای تنور بود یا حرف‌های صد من یه غاز شاطر، ولی مغزم برشته شده بود. دیگر فقط چشمم به سماع شاطر با چانه خمیر بود و رفت و آمد پارو. دوسه نفر مانده بود تا نوبتم بشود الحمدلله. شاطر نون‌های مغزپخت رو بیرون کشید و انداخت جلو نفری که نوبتش شده بود. همزمان به نفربعدی گفت «چندتا؟» مشتری که از لحنش معلوم بود افغان است گفت «دوتا» و کارتش رو در کارتخوان کشید. دستگاه صدایی داد که حاکی از عدم موجودی کافی بود. احتمالا بنده خدا آمادگیش را نداشت، نگاهش به صفحه نمایشگر خیره مانده، انگار یخ کرده بود. شاتر دوتا سنگک از تنور بیرون کشید و انداخت روی توری فلزی. مرد نگاهش کرد، شاتر بی صدا با صورتش گفت «باشه»، مرد آرام نون ها رو برداشت و آرامتر گفت «می‌آورم». مغز دو رو خاشخاش شده‌ام، دیگر گریپاژ هم کرد. انتظارش را از این شاطر نداشتم. نه به آن حرف‌های غربی، نه به این عمل شرقی! آخر کجای دنیا با یک مهاجر اینطور برادری میکنند!؟ جالب اینجا که وقتی از کمی دورتر به صحنه نگاه میکردی انگار همه چیز عادی بود، هیچکس تعجب نکرد، هیچکس حرفی نزد، انگار یک اتفاق کاملا معمول افتاده. بیرون که می‌آمدم با خودم گفتم «ایرانه دیگه، نباید خیلی به حرفا توجه کرد، این مردم اهل عملن» ⚜ @kelkesafi