هدایت شده از اسلام تمدّنی | ابوالفضل انصاری
✍ ا. انصاری زاده
دگوری های تازه به دوران رسیدهی رسانهی سوپر لیبرال «فردای اقتصاد» که گمان میکنند اگر به تعطیلات آخر هفته بگویند (ویکند) خیلی با کلاس و با پرستیژ هستند، برای بعد از این پروژه ی منحوس یهودی محور تعطیلی شنبه ها هم برنامه دارند؛
از نظر آنها، تصمیمات مکملِ این تصمیم، انتقال تعطیلات مناسبتی که احیاناً در وسط هفته هستند، به آخر هفته هاست.
این درحالیست که بسیاری از این تعطیلات در ایران، مناسبت های مذهبی و دینی و ولادت و شهادت بزرگان دین میباشند، که ظاهراً قرار است به کلی سبک زندگی دینی مردم را تغییر دهد.
با پروژه ای بشدت کثیف تر و خطرناک تر از آنچه که فکر میکنیم رو به رو هستیم...
@tahliltamadoni
17.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تمدن ماد[ر]ی! (لطفا اول کلیپ بالا را مشاهده کنید)
آن دیوار چین همین ظواهر تمدن غرب است. همین برجها. همین شهربازیها. همین خودروهای لاکچری. همین سرگرمیهای بیارزشی مثل هالیوود و دیزنی و فوتبال و...
و آن نگهبان چیزی نیست جز مادر. جز خانواده. جز عفت و حیا. جز دین و ایمان. جز غیرت و عزت...
نگهبان مردم ایران در مقابل تمدن مادی و منحط غرب حضرت روحالله بود. انقلاب اسلامی بود. جمهوری اسلامی است. سیدعلی خامنهای است.
نگهبان مردم ایران در مقابل دزد و غارتگر غربی و شرقی لایههای در همتنیده محافظتی از تکتک افراد این جامعهست.
لایه ایمان و غیرت و عزت فردی
لایه خانواده
لایه اخوت خاص (دوست و آشنا)
لایه اخوت عام (مومنین)
و لایه حاکمیت
این لایهها اساسا برای رفع نیازهای مادی شکل نگرفتند هرچند نیازهای مادی را نیز تامین میکنند. این لایهها برای تامین نیازهای "حیات" انسانی هستند. حیاتی که فقط مادی نیست که اساسا حیات مادی بیمعناست و محکوم به فنا. این روابط بین مومنین در جامعه اسلامی اساسا یک پدیده فرهنگی و یک امر معنویست.
ازدواجش سنت رسولالله صلواتاللهعلیهوآله است. خانهداریاش جهاد است. کسب روزیاش عبادت است.
خمینی بزرگ با حفظ خانواده ننگ "فلیس منی" را از این ملت برداشت و به اشرف مخلوقات عالم عرضه داشت: نحن منک یا رسولالله و کلنا سلمانک یا حبیبالله.
اینجا به عشق تو تمدن مادری را جایگزین تمدن مادی خواهیم کرد.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
رویای اجتماعی و تصویر الزاما ارتباطی به چشم انداز و اهداف ندارد.
بعبارت دیگر رویا و تصویر مردم امروز می تواند کاملا متفاوت از آنچه در ذهن سیاست گذار است باشد و سیاست گذار را به هدفش برساند.
تصویر آینده به تصویر امروز گره خورده است. این گره می تواند کور باشد. می تواند گره بازشو باشد و یا گره نمایی داشته باشد.
اگر گره کور باشد یعنی تصویر آینده همین امروز است با کمی تغییر و اصلاح. (مثل کاری که رسانه ها با انسان شرقی می کنند)
اگر گره نمایی باشد یعنی توهمی است و نشدنی. (کاری که هالیوود برای مردم خودشان انجام می دهد)
اگر گره بازشو باشد آنوقت ظرفیت و شرط لازم تحول و حرکت اجتماعی را فراهم می کند حتی اگر قرار باشد آینده در واقعیت کوچکترین نسبتی با امروز نداشته باشد.
مساله مهم در تصویر این است که ما هم تصویر فردی داریم هم تصویر اجتماعی. شاید اشکال شود که تصویر در ذهن شکل می گیرد و نمی توان تصویر اجتماعی داشت.
پاسخ هم مثبت است هم منفی. قطعا جامعه نمی تواند تصویر داشته باشد مثل تصویری که در ذهن افراد است. آنچه جامعه دارد رویاست و آنچه فرد می سازد تصویر است. در حقیقت تصویر ترجمه رویای اجتماعی برای تک تک افراد جامعه است.
منظور از اینکه جامعه رویا دارد این است که بعد اجتماعی افراد یک امر مشترک می تواند داشته باشد.
رویا واحد و تصویر متکثر است.
رویا به تصویر معنا می دهد.
برای قابل درک شدن این موضوع به این مثال دقت کنید:
شما از کودکان یک جامعه ممکن است بپرسید چه شغلی را در آینده انتخاب می کنی؟
کودکان شغل های متفاوتی را طرح خواهند کرد. یکی معلم و یکی خلبان و یکی هم پزشک.
همین سوال را از کودکانی در جامعه دیگری هم می پرسیم و فرض کنید همین سه پاسخ را بگیریم.
حال از کودکان می پرسیم چرا این شغل ها را انتخاب کردید.
فرض کنید هر سه کودک در جامعه اول به نتایج مادی و درآمدی و رفاهی اشاره کنند. این یعنی رویای اجتماعی این جامعه "یا لیت لنا مثل ما اوتی قارون" است.
حال تصور کنید در جامعه دوم کودکی که پزشکی را انتخاب کرده بگوید: می خواهم سربازها و مردمی که در جنگ مجروح می شوند را نجات دهم. دومی بگوید می خواهم خلبان شوم تا با دشمن بجنگم و سومی بگوید می خواهم معلم شوم تا راه معلممان که شهید شد را ادامه دهم.
هر سه کودک شغل یکسانی انتخاب کردند اما وقتی این موقعیت در رویا ضرب می شود تصاویر متفاوتی خلق می کند. در عین حال تصویر ذهنی هر فرد در این جامعه با هم متفاوت است.
رویا نخ تسبیح است و دانه های تسبیح تصاویر مختلف.
ویژگی مهم رویای اجتماعی واحد بودن است. اگر افراد تصاویر یکسان با رویاهای متفاوت داشته باشند جامعه "حرکت نخواهد" کرد. حرکت اجتماعی محصول برهم نهی و هم افزایی تصاویر است وگرنه تصاویر هم "شکل" اگر در برابر یکدیگر قرار بگیرند اثر یکدیگر را خنثی می کنند.
در مورد علل حرکت اجتماعی باید بسیار بیاندیشیم...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فرق اقتصاد اسلامی با اقتصاد سرمایه داری فرق بین "تلاش کن" و "طلاش کن"ه...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از روحالله ایزدخواه 🇮🇷
🔺فارغ از استدلالهای اقتصادی موافقین تعطیلی شنبه، که مبهم و شتابزده مطرح شده،
این طرح از منظر پیوست فرهنگی و اجتماعی، اصلا قابل دفاع نیست و مردود است.
🔺توسعه تجارت و جهش تولید، روشها و راهبردهای مشخص و متعینی دارد و نیازمند چنین تدابیر موهومی نیست.
🔺استفتا از مراجع عظام هم برای ما سوال برانگیز است. چرا برای تصمیمات اساسیتری همچون حذف ارز ترجیحی و یا تشکیل وزارت بازرگانی، چنین استفتائی صورت نمیگیرد؟
اما برای یک تصمیم نامتقن، بلافاصله از علمای عزیز هزینه میشود؟
پ.ن.: بنده بخاطر نوبت عمل فرزندم، بیمارستان بودم و در جلسه نهایی رایگیری تعطیلی شنبه حضور نداشتم.
#روحالله_ایزدخواه
@dr_izadkhah
چرا اجناس گران هستند؟{ایالات متحده}
4 شرکت 55 تا 85 درصد بازار گوشت را در اختیار دارند.
4 شرکت هواپیمایی 80 درصد از سفرهای هوایی را کنترل می کنند.
3 شرکت 92 درصد از بازار نوشابه را در اختیار دارند.
3 شرکت 73 درصد از بازار غلات را در اختیار دارند.
چرا من در مورد آن چیزی نمی شنوم؟
90 درصد اخبار تحت کنترل 6 شرکت است
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
هزینه مصالح در آنالیز قیمت ساخت به دو شکل ظاهر میشوند:
۱- هزینه کاربرد مستقیم
۲- اثربخشی بر قیمت سایر مصالح (بر کالای جانشین و مکمل)
هزینههای مستقیم سیمان و فولاد در ساختمان (با فرض عدم استفاده از درب و پنجره فولادی و عدم استفاده حتی یک گرم فولاد در سایر اجزای ساختمان) بسته به نوع اسکلت و تعداد طبقات و ... بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از هزینه ساخت است.
با گران شدن هر کدام از این کالاها، تقاضای بیشتری برای جانشینها ایجاد میشود. افزایش قیمت سیمان، رغبت برای اسکلت فلزی را تقویت میکند و افزایش قیمت فولاد، رغبت برای اسکلت بتونی را تقویت میکند. لذا در یک سناریو سیمان بیشتر و در یک سناریو فولاد بیشتری مصرف میشود.
تغییر قیمت سیمان و فولاد، قیمت کالاهای مکمل را نیز تغییر میدهد. چراکه قیمتهای نسبی مواد اولیه در ساخت ساختمان، میل به ثبات دارند.
اگر تغییر قیمتهای نسبی به نحو شدیدی رخ دهد، نظام قیمتگذاری ساخت را تغییر میدهد. این تغییر نظام قیمتگذاری، انتظارات را نیز وارد بازی میکند و از این مجرا نیز بر قیمت اثر میگذارد.
همه این تغییرات اثرات جانبی بر حقوق و دستمزد نیروی کار این بخش دارد و با تغییر نظام دستمزدها با پیچیدگی ماجرای قیمت میافزاید.
ماجرای قیمت در اقتصاد بسیار پیچیده است و نمیتوان صرفا با چهارعمل اصلی آن را محاسبه کرد.
نهایتا: در حوزه منابع طبیعی، وجود رانت طبیعی، امری بدیهی است. مسئله حکمران این است که این رانت باید به چه نحوی باید توزیع شود. باید به عموم مردم تعلق پیدا کند یا عدهای قلیل بتوانند همه رانت را تصاحب کنند؟
به بهانۀ سالروز بازگشت مقتدرانۀ ناوگروه ۸۶ ارتش ایران اسلامی
تحقق نتایج بزرگ و خیرهکننده و تحسینبرانگیز در هر زمینهای که باشد به #تلاش_شبانهروزی و بیوقفه نیاز دارد.
اگر تولید در کشور ما نیازمند جهش است و آن را یک سیاست راهبردی کلان و الزامی اقتصادی بدانیم باید برای تقویت بنیه اقتصادی ایران اسلامی، برای خنثی کردن نقشههای شوم اقتصادی دشمن، برای نشان دادن شعار «ما میتوانیم» به همه جهان و دهها نتیجه درخشان دیگر تلاش خستگیناپذیر کنیم.
تحقق این اهداف و نتایج نیازمند تلاشی شبانهروزی و از سر دغدغه و دلسوزی است چرا که در سنت الهی، نتیجه بی سعی و تلاش حاصل نمیشود «وَ أَن لَيسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعىٰ».
در این جنگ نامتقارن اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران، ما نیازمند تقویت قوای اقتصادی خود هستیم. در این راه مقاومت و پایداری و آماده کردن زمینهها تا رسیدن به استطاعت اقتصادی لازم است «وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّة وَ مِن رِباطِ الخَیل». در #جنگ_اقتصادی باید به دنبال قوة اقتصادی بود که اساس آن #تولید است. از سیاستگذاری و قوانین تا طراحی و اجرا همگی باید در خدمت این هدف باشند.
پیروزی در این عرصه انشاءالله رَهب و وحشت دشمنان الهی را به دنبال خواهد داشت «تُرهِبونَ به عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُم»
#دام_تعطیلی
#چاه_اقتصادی_فرهنگی
پ.ن:
دیدن این نماهنگ غرورآفرین را هم از دست ندهید.
https://khl.ink/f/56378
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
از این به بعد برا اجرای تصمیمات مهمتون
#نباید بگید: از شنبه ۸ صبح 😔
#باید بگید: از یکشنبه ۸ صبح 😳
این آقا هم باید توی چاپ جدید اسم کتابش رو بذاره از یکشنبه 😆
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
سلام علیکم
بنظرم:
با داغکردن رسانهای، اول ۲ روز تعطیلی رو دارن "نقطه مرجع" میکنن. (نظریه دورنما در اقتصاد رفتاری)
یعنی سطح انتظارات کارمند دیگه میشه ۲ روز تعطیلی
حالا اونایی که به هر دلیلی مخالف تعطیلی شنبه هستن، میشن مقابل احساسات مردم☺️، تکیهگاه روانی مردمو بهم میزنن و روی اعصابشون میرن
درحالیکه ماجرا برعکس بود، و در سال جهش تولید با مشارکت مردم بهتر بود از بعد از ظهر جمعه بهبعد "امکان فعالیت" اقتصادی با مساعدت اماکن مهیا میشد. این مطابق اجازه قرآنی هم هست
فَإِذَا قُضِيَتِ ٱلصَّلَوٰةُ فَٱنتَشِرُواْ فِي ٱلۡأَرۡضِ وَٱبۡتَغُواْ مِن فَضۡلِ ٱللَّهِ وَٱذۡكُرُواْ ٱللَّهَ كَثِيرࣰا لَّعَلَّكُمۡ تُفۡلِحُونَ
وقتی هم که نماز جمعه تمام شد، در منطقۀ زندگیتان پراکنده بشوید و بروید مشغول کسبوکارهایتان از روزی خدا بشوید و خدا را خیلی یاد کنید تا خوشبخت بشوید.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از رهام مدیا
6.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗽بنیانگذاران لیبرالیسم | آدام اسمیت
📝پدر آدام اسمیت در خدمت دوکهای آرگیل بوده است. دوکهای آرگیل شخصیتهای جنایتکار و سرکوبکننده جنبش مردم 🏴اسکاتلند (1715-1745) هستند.
😡دوک آرگیل آنقدر خشن بوده است که به او red John of the battles (جان قرمز) میگفتند.
▪️خود اسمیت هم در خدمت خاندان دوکهای آرگیل و بعدها دوکهای باکلو هست.
📌جالب اینجاست که کسانی که درگیر استعمار و از کارگزاران استکبار بریتانیا بودهاند، اندیشه لیبرالیسم(آزادی) را فریاد میزنند❗️
◽️سلسله مباحث تحلیل لیبرالیسم | حجتالاسلام سیدمحمدرضا رضی
#لیبرالیسم #آدام_اسمیت #سید_رضی #ویدیو
⚜️رهام، رسانه اقتصاد مردمی
🎬 @raham_media
این خوبه...
اما امیدوارم سطح بحث رو پایین نیارن
حمله به تمدن منحط غرب از حمله به علوم انسانی آغاز میشه
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar