📣 روزنامههای أموی
بازنمایی امروزی از جریان رسانهای پس از عاشورای ۶١ ه.ق
مطلب کامل
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
📣 روزنامههای أموی
بازنمایی امروزی از جریان رسانهای پس از عاشورای ۶١ ه.ق
🔺در طول تاریخ رسالت اصلی رسانههای بزرگ، روایتگری جریانهای قدرت بوده و هست. موضع این رسانهها برخلاف ادعای «بیطرفی و روایت هستها»، «روایت سوگیرانۀ تعیینی» است. روایتهایی که در رابطۀ کارگر-کارفرمایی، از سوی جریان قدرت و ثروت تعیین میشود و رسانه بواسطۀ این وابستگی موظف به بازگویی آن است تا از این طریق تصویر مدنظر جریان قدرت و ثروت در ذهن مردم شکل گیرد و برای پیشبرد گامها و اهداف بعدی از آن بهره جویند.
جریان قدرت با تجربه خود به درستی آموخته است که برای بقای خویش بیش از آنکه به «مدیریت امور» نیاز داشته باشد، نیازمند معجزۀ «مدیریت افکار عمومی» است. تا جایی که قربانیان و متضرران سیاستهای جریان قدرت تبدیل به مدافعان و حامیان همانها میشوند و تا جایی که این ناآگاهی یا خطای شناختی ادامه یابد جریان قدرت بر این مسند باقیست.
اما از سوی دیگر چون حیات و امتداد این جریانهای بزرگ رسانهای کیسههای زر بوده و هست، با مرگ کارفرما و زوال جریان قدرت به سرعت خاموش میشوند.
این رسانهها چندصباحی حق و باطل را در هم آمیزند و مایۀ اختلال یا انحراف در درک حقیقت میشوند اما آنچه دوام و بقا دارد و با تمام فراز و فرودها جاودانه میماند، روایت حق است که بدون انگیزههای مادی سینه به سینه و نسل به نسل منتقل میشود و حتی اگر کم فروغ شود ولی خاموش نمیشود.
تراث و گنجینه عظیمی که امروزه با نام «روضه» شناخته میشود، در اصل روایت ماندگاری است از نقطه درست و زاویه دید صحیح در واقعه حماسی کربلا. روایتی است از آنچه رخ داده نه آنچه از سوی قدرتها بازگو شده.
نقشآفرینی رسانهای حضرت زینب و حضرت سجاد و کاروان اسراء سلام الله علیهم، خط بطلانی بر خط خبری و موج رسانهای آن روزهای جریان قدرت در کوفه و شام بوده و آنچه برای آیندگان ثبت و ماندگار شد، همین روایت اسراء و دربندکشیدهها بود نه روایت جریان قدرت.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
از ۸۸۵ همت تعهدات باقی مانده از انتشار اوراق، ۲۶۸ همت مربوط به دولت سیزدهم و مابقی یعنی ۶۱۷ همت مربوط به بدهی های برجای مانده از دولت یازدهم و دوازدهم است.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
15.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ زدن سایبان از نجف تا #کربلا برای پیاده روی #اربعین توسط موکب داران عراقی
معجزه تعاون کوچک مقیاسها...
هیچ دولت و بخش خصوصی "توان" و "انگیزه" انجام چنین کار بزرگی را ندارد.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
یا رب المربوبین...
این روزها با استماع سخنرانیهای حجتالاسلام و المسلمین استاد قنبریان و منبرهای آیتالله میرباقری احساس میکنم دوباره میتوانم مسلمان شوم...
این روایت "نو" و "ناب" از اسلام را همه تشنهاند.
سعی میکنم به اندازه توانم ساقی شوم.
شما هم اگر میتوانید در این سقایت کمک کنید.
سخنرانیها رو گوش دهید و از آنها تولید محتوای رسانهای کنید.
از نوشتن یک جمله و یک پاراگراف گرفته تا ساخت کلیپ صوتی و تصویری و فرآوریهای دیگر...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از خبرگزاری دانشجو
2.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺محسن قنبریان: ایده تبعیض مثبت در شورای راهبردی اساسا غلط است
مدرس حوزه در #حسینیه_دانشجو مطرح کرد:
🔺ایده تبعیض مثبت که آقای ظریف مطرح کردند را از اساس غلط میدانم که این موضوع هم توسط متفکران مغرب زمین نقد شده و اندیشمندان خودمان نیز با آن موافق نیستند.
🔺تبعیض بد است، منفی و مثبت هم ندارد. اگر میگویید اقوام، زنان یا اصنافی در حقشان اجحاف شده باید برای آنها مطلبه حق کرد و حقشان را به نسبت جمعیتی که دارند بدهید و این عین عدالت است و به آن تبعیض مثبت یا منفی نمیگویند.
🔺تبعیض مثبت یعنی در شرایط مساوی یک کسی را به یک دلیلی ترجیح بدهی و خود این موضوع دوباره تکرار چرخه تبعیض در جامعه است.
🔺فلان مذهب یا فلان فرقه که رسمی و مورد احترام هستند باید حقشان در حد قانون داده شود، ولی نباید طوری باشد که آنچیزی که رسمی و اکثریت است دیگر فاقد ارزش است و این خلاف عرف همه دنیاست.
🔺آیا این به این معناست که اکثریت حق دارد حقوق اقلیت را نادیده بگیرد؟ خیر!
🔷@snn_ir
هدایت شده از اسلام تمدّنی | ابوالفضل انصاری
✍ ا. انصاری زاده
برای تخریب، عکس جلسه ۱۰ سال پیش را منتشر کردند..
و ۲ روز بعد او را بعنوان «تئوریسین سایه» معرفی کردند
آنوقت جریان انقلابیِ منتقد #پزشکیان را به خاطر بکار بردن واژه (حفظه الله) توسط رهبری برای پزشکیان، به لجن پراکنی متهم میکنند
ما حالا حالا ها در لجن پراکنی باید نزد شما تلمّذ کنیم..
#حسن_عباسی
#آیت_الله_میرباقری
#سرطان_اصلاحات
@eslametamadoni
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
سیاست و اقتصاد و فرهنگ، ابعاد یک پدیده واحد هستند. تعارض اقتصادی و همنوایی سیاسی حول یک پدیده امکانپذیر نیست. مگر آنکه هارمونی پدیده به هم بریزد و به ناپدیده تبدیل شود.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
امام صادق علیه السلام:
مَنْ حَسُنَ بِرُّهُ بِأَهْلِ بَيْتِهِ زِيدَ فِي رِزْقِهِ.
کسی که نیکی او به خانوادهاش برسد، رزقش زیاد میشود.
این فرمایش حضرت را با جامعه بازاری مقایسه کنید. جامعه ای که میگوید، ناهار مجانی نداریم و هر کسی باید دانگ خودش را پرداخت کند. حتی اعضای خانواده.
#اقتصاد_اسلامی
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از 🔅 سید منیرالدّین حسینےِ الهاشمے
🔆 انقلاب اسلامی میتواند در "صنعت" در جهان حرفِ اول را بزند.
✅ استاد سید منیرالدین حسینیِ الهاشمی:
🌀 «باورِ اینکه آلمانها قوم برترند، صنعت آنها را آنقدر بالا برد که نصف دنیا را گرفتند!
اگر شما هم "آن تلاشی که در جبهه شهید میداد" را نظاممند کنید تا برای صنعت هم ایثار کند، در صنعت هم حرف اول را خواهید زد!
من آرمانگراییِ اسلامی را در همه ابعاد قطعاً بسیار شدیدتر از آرمانگرایی آلمان میدانم. در مقنّن کردنِ نظامِ فلسفی حتماً قویتر میدانم. در فلسفه حرکت، حرف اسلام بیشک بالاتر از حرف هگل است. نظام مناسکِ پرورشی اسلام هم از مناسک پرورشی آلمان قطعاً قویتر است. در ارتباط با حقایق عالم هم حرف و فعل آنها به عُجْبِ ملی، یعنی به شیطان و انانیتِ نفس، بازمیگردد. انانیت انسان، قدرتش کمتر از حقایقی است که به دستِ ائمه طاهرین (علیهمالسلام) است.
اگر شدتِ اینها پشتسرِ تولید، نظاممند شود، تولید ناخالص ملی قطعاً تولید ناخالص رشدآور میشود.»
🌀 «همانگونه که غیرتِ آلمانی توانست اختراع بزرگ تحویل دهد، متقابلاً ما انگیزش اسلامی و انقلابی را برای اختراع مادی، اساس قرار میدهیم. [در این صورت] حتماً در ارتباطات و کلیه وسایل، از آنها پیشرفتهتر خواهیم شد.
شما باید کارآمدیِ برتر تحویل دهید. اگر کارآمدیِ برتر را تحویل دادید دیگر اسمش را هواپیما بگذارید یا چیز دیگر فرقی ندارد. باید سرعتِ حمل و نقل شما از آنها بالاتر باشد.» (۱۳۷۸)
☑️ @AndisheMonir
هدایت شده از محسن قنبریان
حجت الاسلام قنبریان۱-خلوص و اخلاص دین در مکتب حسینی.mp3
زمان:
حجم:
18.77M
🔅 خلوص و اخلاص دین در مکتب حسینی
جلسه اول / هیات اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران
حجت الاسلام قنبریان
• درس مهم آیات ابتدایی سوره زمر:
- خلوص دین در ساحت اندیشه
- اخلاص دیندار در ساحت انگیزه
فاعبدِ اللهَ مخلصاً له الدین/ الا للّه الدینُ الخالص
• دین، "طریقه ای که در زندگی اجتماعی انسانی پیموده می شود"، یا همان سبک زندگی است.
• انسان یک موجود وحدانی و اندیشه و انگیزه اش متحد به هم است؛ پس ایندو یکی می شود.
• در وصیت سیدالشهدا(ع) فقرات اول، خلوص دین و فقرات آخر، اخلاص ایشان را بیان می کند.
• "علی ملة رسول الله" یعنی بر آیین پیامبر و دین خالص و بدون مشوب
- روایت ابوحمزه ثمالی، خلوص و اخلاص در جنگها
• سید مظلومان دو جا از مقتل خود این تابلوی خلوص و اخلاص دین را بلند کرد:
بسم الله و بالله و علی ملة رسول الله!
☑️ @m_ghanbarian