eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
134 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از توییتا
‏ما کشاورزیم... جد اندر جدمون کشاورز بوده! یک استخری داریم که گاهگداری در آن ماهی قزل‌آلا میریزیم. قزلها را که میریزیم باید غذادهی را "متوازن" انجام دهیم. شاید بپرسید یعنی چه؟ خب غذا رو بریزید! هر کدام گرسنه باشد می‌آید و غذایش را میخورد دیگر! اما اینطور نیست... ‏به طور طبیعی برخی ماهی‌ها کمی بزرگتر و زرنگتر هستند و غذای بیشتری می‌خورند. روز اول کمی بزرگتر می‌شوند. روز دوم با توجه به همین بزرگتر شدن باز هم بیشتر سهم می‌برند. روز سوم هم همینطور ‏هرچه جلوتر می‌رویم اگر غذا را یکجا بریزیم این اختلاف به صورت تصاعدی بیشتر شده تا جایی که برخی ماهی‌ها آنقدر بزرگ می‌شوند و برخی آنقدر کوچک می‌مانند که ماهی‌های بزرگ، کوچکها را می‌خورند... ‏و من هربار که غذا می‌ریزم برای قزل‌ها به جامعه طبقاتی که نظام سرمایه‌داری ساخته است فکر می‌کنم... جایی که نابرابری‌های کوچک به شکاف‌های طبقاتی تبدیل می‌شوند. ‏چانه زدن برای ‎ کارگران نتیجه‌ی نابرابری‌هایی‌ است که در بلند مدت بوجود آمده است و تا ریشه تبعیض‌ها از بین نرود در این سطح دعوا کردن به عدالت منجر نمی‌شود "حسین عباسی فر" @twiita
مریدی گفت پیری را که چه کنیم که چون نشود؟ پیر گفت مثل آدم حرف بزن ببینم چی میگی؟ مرید گفت یعنی چه کنیم که چونمان نکنند؟ پیر گفت آها! طریق راست همانست که بهلول گفت مرید نعره برآورد و خواست سر در بیابان گذارد که پیر دستش را گرفت و گفت: بهلول چه گفت؟ مرید که نمیدانست! به نعره اش ادامه داد و گریخت! مریدی دیگر که شاهد این صحنه بود خودش را شیرین کرد و گفت: من میدانم بهلول چه گفت! پیر گفت: مرحبا بر تو مرید دانا. خب بگو ببینم چه گفت؟ مرید گفت: برای آنکه چون نشویم و چونمان نکنند باید به طریق راست برویم و طریق راست آنست که هر چه سلبریدیها کردند خلافش کنیم! پیر که خودش نمیدانست بهلول چه گفته! الکی سرش را تکان داد و مرید را گفت: نعره زن و سر به بیابان نه! مرید چون کرد و چون شد و چونش کردند! پیر را گفتند پس چرا چون شد؟ پیر گفت چون من خودم سلبریتی ام و وی نباید مرا گوش میداد 😂 حِکمات آس من شیخ سیاس باب المریدی و طریق السلبریدی فصل چون المرید و چونان المراد حکایت الپیر السلبریدی بقبر مریده خندیدی 😁 💠 @h_abasifar
نظر یکی از مخاطبین عزیز: سلام بنظر من ساده ترین جواب برای کسانی که فکر میکنن اینستاگرام یک پلتفرم مناسب برای فضای کسب و کار هست همین تعریف دو خطی ساده ایه که خودشون از اینستاگرام ارائه دادن حالا این که یک کسب و کار توی راه های ارتباطیش، پیج اینستاگرامی «هم» داشته باشه یک بحث دیگه ای میشه و داشتن این پیج قطعا برای جذب مخاطب از طریق همون سرگرمی یا صنعت توجه هست و یا اینکه کلا طرف کسب و کارش به تولید محتوا ربط داشته باشه که بازم یه بحثه 💠 @h_abasifar
برای عشق پاک برای خاک برای فقر مردمم که حاصل وجود لیبرالهاست برای خون ۱۷هزار مرد و زن که یک به یک ترور شدند برای مردهای درمیان خون و خاکها برای پای بیرق حسین ع، سینه‌چاک‌ها برای زن برای مادری که مردها ز دامنش به آسمان رسیده‌اند برای مردمی که زخم دیده‌اند برای آیه آیه نور برای شورِ باشعور برای اشک‌های پای روضه‌های پر غرور برای صلح برای جنگ برای سر به دارهای بی‌کفن برای سربلندی وطن برای تو، برای من برای ما برای خالق تمام ما؛ خدا برای گوشه‌ی نگاه مصطفی ص برای مرتضی ع برای رفع بی‌عدالتی و ظلم از تمام این جهان برای اشکهای بی‌امان برای جان امام مهربان برای یک ندای‌ یا صاحب الزمان 💠 @h_abasifar
نهایت آرزوی لیبرالها برای ایران! اون خط نازک پایین بیشتر از نیمی از کشور آمریکا هستند یعنی بیش از نیمی از کشور فقط 2 درصد ثروت رو در اختیار دارند این اقتصاد ایده آل و عدالت در مکتب نئولیبرالهاست... از آزادی اقتصادی اینو میخوان! 💠 @h_abasifar
با اختلاف بهترین کامنتی بود که تا الان دیدم... نقطه زن... 💠 @h_abasifar
کلید آشوبها در دست وزیر نفت است... کاش بلد بود استفاده کند... 💠 @h_abasifar
می‌خواهید قبول کنید یا نکنید! 💠 @h_abasifar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
39.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل روایت امروز رهبر انقلاب از پشت پرده حوادث اخیر و ظلم به ملت ایران 💻 Farsi.Khamenei.ir
ولی به نظرم روسری‌هاتون رو بفرستید رفقای اروپائی‌تون تو زمستون بسوزونن گرم بشن 😂😂😂 💠 @h_abasifar
اما تحلیل این شعر: برای توی کوچه رقصیدن = برای آزادی جنسی و فحشا برای ترسیدن به وقت بوسیدن = تکرار برای تاکید بیشتر! برای آزادی جنسی و فحشا برای خواهرم خواهرت خواهرامون = بیربط و برای تحریک احساسات! البته اینها سگ و گربه ها منظورشونه برای تغییر مغز ها که پوسیدن =برای مخالفت با احکام خدا برای شرمندگی برای بی پولی =که نتیجه لیبرال سرمایه داریه برای حسرت یک زندگی معمولی = برای زندگی لاکچری برای کودک زباله گرد و آرزو هاش = که نتیجه حرامخوری مرفهین بی درده برای این اقتصاد دستوری = برای لیبرالیسم (آزادی اقتصادی به نفع سرمایه داران) برای این هوای آلوده = که البته توی ویلاهای بالاشهر ما وجود نداره برای ولیعصر و درختای فرسوده = که پولدارای ولیعصر خشک کرده بودن برای پیروز و احتمال انقراضش = که از پوستش کیف و کفش زناشونو میدوزن برای سگ های بی گناه ممنوعه = که توی خونه های شما اسیر شدن برای گریه های بی وقفه = که به همدیگه خیانت میکنید برای تصویر تکرار این لحظه = کدوم لحظه؟ :) برای چهره ای که میخنده = 😂 منو میگه برای دانش آموزا برای آینده = شبیه مسئولین شعار میده برای این بهشت اجباری = برای جهنم اجباری که غرب برای انسان ساخته برای نخبه های زندانی = برای اراذل و اوباش و فحاشها برای کودکان افغانی = برای فرزندان شهدای تیپ فاطمیون؟ برای اینهمه برای غیر تکراری = خداوکیلی اینها خیلی تکراری بودن. یه عمره دارید این مزخرفات رو تکرار میکنید برای اینهمه شعار های توو خالی = اینجا شعر ارتباط عمودی رو حفظ کرده و مربوط به عبارات و شعارهای بالاست برای آوار خونه های پوشالی = برای House of Cards برای احساس آرامش = برای ترکوندن پلاستیکهای حبابدار :) برای خورشید پس از شبای طولانی = برای یکم بهمن ماه برای قرص های اعصاب و بی خوابی = معلوم بود از اولش قرص میخوره شاعر! برای مرد میهن آبادی = چرا مرد میهن آزادی نه؟ مردها باید کار کنن فقط؟ چقدر نگاه جنسیتی دارید شما آخه؟ برای دختری که آرزو داشت پسر بود = برای چهارتا دونه سیبیل؟! برای زن زندگی آزادی = برای زنبارگی و عشق و حال و آزادی جنسی برای آزادی از دین برای آزادی از بندگی خدا برای آزادی از آزادگی 💠 @h_abasifar
یک: در چهل سال اخیر که حکمرانی و قدرت سیاسی و اقتصادی در دست شما اصلاحطلبان و کارگزارانی ها بود برنامه تان را دیدیم و با گوشت و پوست و استخوان چشیدیم اتوبوسی که تا ته دره ایران را میخواست ببرد. الحمدلله که مردم از پشت فرمان بلندتان کردند دو: برنامه جمهوری اسلامی مشخص است و مانیفستش بیانیه گام دوم انقلاب است و در این مسیر با سرعت جلو خواهیم رفت. فقط نکته این است اگر شما لیبرالها به خودتان می گویید متخصص و نخبه و ... و خودتان باور دارید حداقل اجازه بدهید ما باور نکنیم. شما همان نخبه های شریف هستید کمی مودب تر! پ ن: صدا و سیمای بی خرد این مرده های سیاسی را احیا کرد... 💠 @h_abasifar
این هم یک نظرسنجی این صد نفر جامعه آماری کوچکی هستند اما شک ندارم از مردم کوچه و خیابان هم اگر سوال بپرسیم میگویند ما جلوی آمریکا و تحریم کنندگان کم نیاوردیم و نمی آوریم. ما از مسئولینی که درد مردم را درک نمی کنند ناراحتیم. ما از انقلاب و آرمانهای انقلاب نبریده ایم. اتفاقا میگوئیم چرا به انقلاب و آرمانهای انقلاب عمل نمی شود گاهی. وگرنه اگر از گرسنگی هم بمیریم ذلت دست دراز کردن جلوی آمریکا را نخواهیم پذیرفت... 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ی «به جای» برای ... شعر و اجرا : ببینید و ببینانید 😉 ما رو دنبال کنید و به دیگران معرفی کنید 👇 https://eitaa.com/joinchat/941490182Cf311cd661a @binaasho
Mahsa Amini.mp3
4.44M
صفر تا صد ماجرای و پاسخ به پیرامون آن به سبک بشنوفید و بشنوفانید 😉 ما رو دنبال کنید و به دیگران هم معرفی کنید 👇 https://eitaa.com/joinchat/941490182Cf311cd661a @binaasho
جذب حداکثری یعنی جذب محرومین و مستضعفین و طبقه پایین جامعه که اولا اکثریت هستند و ثانیا صاحبان اصلی این انقلابند... نه اینکه به بهانه جذب حداکثری چهل سال است لی لی به لالای سلبریتی ها و فوتبالیستها و آقازاده ها میگذارید... 💠 @h_abasifar
یک نظام لامبورگینی میسازد یک نظام فضاپیما می‌سازد یک نظام گوشی می‌سازد یک نظام انسان می‌سازد... 💠 @h_abasifar
اللهم صلّ على صاحب الهيبة العسكرية... 💠 @h_abasifar
3.24M
اقتصاد فرهنگی
پاسخ به سوال دوستی که پرسیده بودند با این جریان سلبریتی‌ها چه باید کرد؟ https://eitaa.com/h_abasifar/1711 💠 @h_abasifar
3.24M
در پاسخ به سوال دوستی که پرسیده بودند با این جریان سلبریتی‌ها چه باید کرد؟ ✅ از فلان خواننده پرسیدیم چرا اینگونه استوری میگذاری و جوانها را تحریک می‌کنی؟ گفت: "شما حزب‌اللهی‌ها می‌آیید کنسرت من؟" ✅ حرفش منطقی‌ست و البته تا تحلیل تمدنی نداشته باشیم نمی‌توانیم این تعارض را درک و حل کنیم. ✅ درحقیقت دعوای بین دو تمدن است که اینجا با هم اصطکاک پیدا کرده‌اند! ✅ نظام اقتصادی که همه چیز از جمله هنر را کرده و همه جا از جمله فضای مجازی را ✅ نظام فرهنگی و رسانه‌ای که سرمایه‌محور شده و به جای مردم و دولت معدودی از افراد جامعه تولیدکننده و مابقی مصرف‌کننده هستند... ✅ و نظام سیاسی برآیند دو بردار قدرت اقتصادی و رسانه‌ای... ✅ در مقابل تمدنی که قرار است همه چیز را به مردم بسپارد و نظام امامتِ امت را شکل دهد... 💠 @h_abasifar
توییت و یادآوری نقطه زن... در فتنه اخیر پیوند جدی بین نولیبرالهای اقتصادی و لیبرالهای سیاسی و سلبریتی‌های غربزده و مهندسین تکنوکرات را دیدیم 💠 @h_abasifar
یعنی تا خود قیامت خنده کنیم 😂 💠 @h_abasifar
می‌دانید چرا دو قسمت بالا و پایین این انار سالم هستند و اون قسمت وسط خراب است و این خرابی به دو قسمت دیگر سرایت نکرده است؟ 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
صحبت های رهبری در سال ۸۹: ما نمیگوییم علوم انسانی غیر مفید است؛ ما میگوییم علوم انسانی به شکل کنونی مضر است؛ بحث سر این است. محل کلام بین آنچه که ما میگوییم و آنچه که ایشان فرمودند، دو تاست. اصلا مرکز اثبات و نفی، یک چیز نیست. بحث سر این نیست که ما جامعه‌شناسی یا روان‌شناسی یا علم مدیریت یا تعلیم و تربیت نمیخواهیم یا چیز خوبی نیست یا فایده‌ای ندارد. چرا؛ قطعا خوب است؛ قطعا لازم است. من یکی از حرفهایی که دارم، همین رشته‌ی تعلیم و تربیت در حوزه است. بحث در این نیست که این علوم مفید نیست؛ بحث در این است که اینی که امروز در اختیار ما قرار دادند، مبتنی بر یک جهان‌بینی است غیر از جهان بینی ما. علوم انسانی مثل پزشکی نیست، مثل مهندسی نیست، مثل فیزیک نیست که جهان‌بینی و نگرش نسبت به انسان و جهان در آن تأثیر نداشته باشد؛ چرا، تأثیر دارد. شما مادی باشید، یک جور علوم انسانی تنظیم می کنید. علوم انسانی ما برخاسته‌ی از تفکرات پوزیتیویستی قرن پانزده و شانزده اروپاست. قبلا که علوم انسانی‌ای وجود نداشته است؛ آنها آمده‌اند همین اقتصاد را، همین جامعه‌شناسی را در قرن هجدهم و نوزدهم و یک خرده قبل، یک خرده بعد تدوین کردند و ارائه دادند؛ خب، این به درد ما نمیخورد. *این علوم انسانی، تربیت‌شده و دانش‌آموخته‌ی خود را آنچنان بار می‌آورد که نگاهش به مسائل مبتلابه آن علم و مورد توجه آن علم - چه حالا اقتصاد باشد، چه مدیریت باشد، چه تعلیم و تربیت باشد - نگاه غیر اسلامی است. می‌بینیم همان شخص متدین در داخل دانشگاه که فرض کنید مدیریت یا اقتصاد خوانده، هرچه با او درباره‌ی مبانی دینی این مسائل حرف میزنیم، به خرجش نمیرود. نه اینکه رد میکند، نه؛ اما آنچه که شما در باب اقتصاد اسلامی با او حرف میزنید، با یافته‌های علمی او، با آن دو دو تا چهار تاهائی که او در این علم تحصیل کرده، جور در نمی‌آید.* ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi