فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تعبیر فوقالعاده جذاب امام خمینی از فروریختن چهارده کنگره از کنگرههای کاخ کسری...🇮🇷
پیشکش به محضر مولانا الهادی
حضرت علی النّقی علیهالسلام:
"نقی به" گم شده راه است و بر ستاره "نقیب"
فراز عشق خدا با نگاه اوست نشیب
"نقی ز" غیر احد هیچ طاعت از احدی
نکرد و بود "نقیضِ" هر آنچه غیر حبیب
نمی ز قطره ی عشقش بس است دوزخ را
"نقی است" امر "نقیصی" بر امتناع لهیب
به هوش اگر که بیاید...نقار دل ببرد...
وگر ز باده ی هادی رسد به روح نصیب
به قدر قطره ی آبی که بر "نقیر آید":
نه غیر دست "نقی را ید"ی ببیند؛ تیب!
به صدر باده گساران "برو نقی" را بین
نه "رونقی" که در اینجاست با ریا و فریب
"نسیب" صورت حوایی تو آدم کرد
منم که سوی تو بودم از آن زمانه "نه سیب"
نقیب: پیشوا
نقیر: شکاف هسته ی خرما
نقار: کینه و ...
نقیص: آب گوارا
لهیب: زبانه ی آتش
تیب: مدهوش/سیب
نسیب: مدح زیبارویان
معاملات سفتهبازانه و سوداگرانه زمین و مسکن در سطوح کلان (نه معاملات خرد مردم) برای مقابله با تورم نیست بلکه برای ایجاد تورم و کسب سود است.
اینطور نیست که با بالارفتن قیمت مسکن سرمایهدارانِ کلان فقط حفظ ارزش پول کنند بلکه کاملا سود میکنند از محل تورم.
این اصل پایستگی سفره است:
هیچ سفرهای کوچک نمیشود. فقط از خانهای به خانه دیگر منتقل میشود.
که مولا علیهالسلام فرمودند:
هیچ مالی اندوخته نمی شود، مگر اینكه حق مظلومی پایمال شده باشد
هیچ کاخی ساخته نمیشود مگر اینکه کوخی خراب شود...
مثلا کسی که خانه ۱ میلیاردیاش شده ۲ میلیارد، اگر همان یک خانه را داشته باشد نه سود کرده نه ضرر.
اما اگر این خانه مازاد مصرفش باشد به اندازه یک میلیارد تومن سود کرده. یعنی حدودا به اندازه کارکردن ۲۰ کارگر به مدت یکسال.
و البته آن کارگرها با خانهدار شدن بیست سال فاصله گرفتند!
فقط ۶ درصد به (۱۵برابر = وضعیت فعلی) رای دادند
۴۴ درصد به (برابر و هرم معکوس) رای دادند
۴۹ درصد به (سه تا پنج برابر)
در نظرسنجی برنامه ثریا هم ۸۴ درصد نهایتا ۳ برابر را انتخاب کردند.
این مساله فقط یک نظرسنجی از مردم نیست بلکه یکی از شاخصهای اصلی عدالت در تعیین این عدد وجدان عمومی مردم است.
آقای رئیسی باید نشان دهد که فقط شعار #عدالت ندادند و تا آخر پای کار این آرمان بزرگ خواهند ماند.
💠 @delavaar کشکولحسینعباسیفر
میانِ خطبهخطِ آیههای قرآنش
خدا نوشته به حیدر که #دوستت_دارم
💠 @delavaar کشکولحسینعباسیفر
1642104069_ليبراليسم ـ ریشه فساد و چپاول (1).pdf
1.22M
👌 این مقدمه پرفسور درخشان را حتما بخوانید. این مقدمه خنجریست زهرآلود که ایشان به اذن خداوند متعال در سینه شیاطین تعلیم دیده فرو کردهاند.
🛑ليبراليسم: ريشۀ فساد و چپاول
🛑مقدمهای برای كتاب دستبرد ناپيدا
❇️ترجمۀ دكتر حسين حسنزاده و عليرضا زماني
💠 @h_abasifar حسینعباسیفر
اقتصاد فرهنگی
👌 این مقدمه پرفسور درخشان را حتما بخوانید. این مقدمه خنجریست زهرآلود که ایشان به اذن خداوند متعال د
فهرست سرفصلهای مقاله #لیبرالیسم پرفسور درخشان که حقیقتا از خود کتاب ارزشمندتر است.
💠 @h_abasifar حسینعباسیفر
حجاب و نماز و روزه را وهابیها و داعشیها هم دارند
اصول دین اسلام توحید تحقیقیست که قطعا امروز نسبت به آن زمان هزاران برابر شده
فهم ولایت است که میلیونها برابر شده
درک از عدالت است که اصلا قابل قیاس نیست
تبری از شیاطین عالم است...
امثال گودرزی فهم سطحی و سخیفی از اسلام دارند!
این نظرسنجی در آمریکا و اروپا هم همین است...یعنی امروزشان نسبت به چهل سال گذشتهشان برهنهتر شدند. بی اعتقادتر شدند و ...
اما در ایران این اتفاق برعکس است.
در خیل تهاجم فرهنگی و هزاران شبکه ماهوارهای و اینترنت و میلیاردها دلار هزینه علیه جوانان باز هم نتیجه نگرفتهاند...
باید پرسید اگر انقلاب نمیشد الان میلادگودرزیِ نوعی، کجا بود؟ در حال عدالتخواهی ذیل سایه جمهوری اسلامی یا در شهرنو؟
💠 @h_abasifar حسینعباسیفر
سال 86بود که استانداردهای آموزش اقتصادآمریکا رو ترجمه کردم. استانداردهای 20گانهای که قرارست انسان اقتصادی مورد نظرشان را تربیت کند! و این پارادوکس را بیپاسخ میگذارند که بالاخره با روش پوزیتیویستی به انسان نگاه کرده و نظریهپردازی میکنند یا انسان مورد نظرشان را میسازند؟
در حقیقت آمریکاییها وقتی دیدند بین نظریات اقتصادیشان که مبتنی بر ایدئولوژی لیبرالیستی و ماتریالیستی بود و انسانی که در جامعه مشاهده میکردند فاصله زیادی وجود دارد به جای اینکه نظریاتشان را اصلاح کنند انسانشان را عوض کردند!
ارزشهای انسانی را به ضدارزش تبدیل کردند و...
بعد از مدتی هم این استانداردها را بین المللی کردند و چیزی شبیه سند 2030 در حوزه اقتصاد شد. یعنی تلاش کردند در تمام دنیا همان نگاه اقتصادی را فراگیر کنند. این پارادوکس بزرگتری بود. یعنی حتی به تفاوتهای نژادی و محیطی و تاریخی و فرهنگی و ... هم احترام نگذاشتند
همهی این رفتارهای آمریکا ذیل تفکر globalization (جهانیسازی) اتفاق میافتد. تفکری که کاملا ایدهآلیستی است و برعکس ادعای آزادی، در جهت به اسارت درآوردن انسان است.
شیاطین انسی میخواهند بر جهان حکومت مطلق داشته باشند و در این راستا باید همه را از بندگی خدا "آزاد" کنند.
انقلاب اسلامی در مقابل این جریان قد علم کرد و اکنون تنها مانع در مقابل شیطانیسازی جهان چیزی نیست به جز نظام مقدس جمهوری اسلامی.
برای رفع این مانع تلاشهای بسیاری کردند و یکی از تلاشهای مهم آنها تربیت کسانی است که به آن نظام شیطانی و آن تفکر الحادی اعتقاد دارند.
اساتید دانشگاهی که پشت نقاب "علم" پنهان میشوند و وظیفه آموزش اقتصاد لیبرالیستی را بر عهده دارند. کسانی که نه تنها در دانشگاه که حتی در تمام رسانههای رسمی و غیررسمی #نفوذ کردهاند و برای تمام مخاطبین از کودکان تا بزرگسالان برنامه آموزش اقتصاد دارند.
امام خمینی:
این یک وابستگی فکریست که انسان ازمکتب خودش دست بردارد برود سراغ مکتب دیگران. ازاقتصاد خودش دست بردارد برود سراغ اقتصاددیگران،اقتصادخودش را اصلًا نظر نکند، نفهمدکه چیست،مثلًا #اقتصاد_اسلامی چیست اینها اصلًا نمیدانند،ازشان بپرسید که اقتصاد دراسلام چیست اصلًا نمیدانند
امروز كه به اصطلاح عصر تمدن و ترقى و عصر پيشرفت است، #عصر_شيطانها ست. شما در سرتاسر دنيا اگر چنانچه ملاحظه كنيد، دنيا در دست شياطين است، استثنايش بسيار كم است. اينها با آن حيله هاى شيطانى و با آن ابزار شيطانى كه دارند، همه جا را قبضه كرده اند و در مقام پيشرفت هم هستند
درمقابل يك همچه توطئه عظيم و يك همچه شيطانهاى تعليمديده و شيطانهاى عصرتمدن، بايد انسانها قيام كنند بايد انسانها همانطورى كه انبياى عظام و اولياى خدا قيام كردند و جانفشانى كردند، در اين عصر هم شما، ما، روحانيون، ملتها، ستمديده هاى تاريخ بايد قدعلم كنند و جلوى اين شياطين بايستند
💠 @h_abasifar حسینعباسیفر
اقتصاد فرهنگی
جنگشناختی ما در #جنگ_شناختی با ۵ سطح مواجهیم: 💠 مساله 💠 علت 💠 مقصر 💠 راهکار 💠 روش ✅ درسطح اول دش
#جنگ_شناختی 2
عمیقترین لایه جنگ شناختی، سطح نظریه است.
یعنی آنجا که پای نظریهپردازان و فیلسوفان به میان میآید.
در آنجا ممکن است یک درجه زاویه ایجاد شود اما در نتیجهی کار میلیونها کیلومتر فاصله ایجاد شود.
مثلا دو فیلسوف اختلاف نظر سادهای در باب حق بنیادین بشر دارند
یکی میگوید حق حیات است. آن دیگری میگوید حق تکامل. ممکن است یک نفر دیگر یک حق دیگر را مطرح کند
شاید بپرسید خب چه تفاوتی میکند در زندگی ما؟
آیا این تفاوت دیدگاهها در فقر و غنای ما اثر دارد؟ آیا در سبک زندگی ما اثر دارد؟ آیا در نوع حکمرانی ما اثر دارد؟
پاسخ این است که حتما اثر دارد
مثلا وقتی شما مثل کانت حق بنیادین بشر را حق حیات در نظر بگیرید نتیجهاش میشود منشور حقوق بشری که امروز نوشته شده است و خب میبینید حقوق بشر یعنی چه!؟ کشتن کودکان یمنی جایز است و همجنسگرایی حلال و داشتن حجاب حرام!
شاید بپرسید که خب اینها چه ربطی به نظر کانت دارد؟
سعی میکنم کوتاه و ساده توضیح دهم.
وقتی شما حق بنیادین بشر (یعنی تنها حقی که مطلق است و شما نمیتوانید از کسی سلب کنید مگر اینکه کسی بخواهد همان را از شما سلب کند) را حق حیات قرار دهید یعنی زنده بودن انسان اصل است و بقیه موارد فرع آن. هیچ چیز دیگری اصالت ندارد و همه چیز نسبی است.
حالا اگر این انسان خود و جامعه را به لحاظ اخلاقی به سقوط کشاند اصلا اهمیتی ندارد تا وقتی به حیات مادی کسی تعرض نکرده است. در اینجا قصاص و اعدام و ... همه رد می شوند زیرا شما حق ندارید "حق حیات" را از کسی سلب کنید. شاید بگویید پس این همه حمله به کشورهای دیگر چیست؟
دقت کنید:
آمریکا به هر جا حمله میکند تنها شعارش مبارزه با "تروریسم" است. حتی یمنیها را تروریست میخوانند که میتوانند به راحتی آنها را بکشند.
پس تنها ارزش "حیات مادی" است.
وقتی حیات مادی داشتی حالا هر کار دیگر میتواند آزادانه انجام شود. فحشا، فساد، ربا و حتی خودکشی! چون حق خود انسان است.
حالا بیائید نظر کانت را نپذیریم و مثلا نظر استاد مطهری را در نظر بگیریم. حق تکامل.
انسان با پایان این دنیا زندگی و حیاتش پایان نمی پذیرد. پس کمال معنا پیدا میکند. اگر انسانی به حیات جاودانه خود یا دیگران آسیب برساند یعنی حقی را از دیگران سلب کرده است و مستحق مجازات خواهد بود.
مثلا اگر کسی در زمین فساد کند، حیات دیگری را سلب کند، فحشا کند و ... یک حق بالاتری نسبت به حق حیات مادی را سلب کرده است و میتوان حق حیات مادی اش را سلب کرد. اما هیچگاه نمیتوان حق تکامل را از کسی سلب کرد. یعنی حتی کسی که فساد در زمین کرده است نمیتوان حق توبه را از او گرفت.
اما می توان حق حیات را از او گرفت.
با یک مثال این بحث را به پایان می رسانم
تصور کنید در یک جامعه حق حیات مادی و در جامعه دیگر حق تکامل اصالت داشته باشد
در جامعه اول اگر کسی از گرسنگی بمیرد کسی مسئولیت ندارد به او کمک کند. نه حکومت و نه مردم.
اما درجامعه دوم تامین نیازهای اولیه واجب است
یعنی اساسا آن چیزی که وجود دارد "تکلیف تکامل" است. ما خلق شده ایم که به سمت تکامل حرکت کنیم و برای این حرکت نیازهایی خواهیم داشت که آن نیازها "حق" ما هستند. خداوند این حق را بر گردن حکومت و ثروتمندان گذاشته است. "و فی اموالهم حق معلوم"
در جامعه اول پزشک میتواند در ازای پزشکی پول دریافت کند ولی در جامعه دوم پزشک حق ندارد از جان انسانها کاسبی کند بلکه حکومت باید معیشت پزشک را تامین کند و پزشک هم باید تکلیف خودش را انجام دهد.
تامین آب و برق و ... برای همه مردم و به خصوص محرومین وظیفه حکومت است.
در جامعه اول شکاف طبقاتی اصلا چیز بدی نیست و حتی نشانه توسعه و رشد اقتصادی است. اما در جامعه دوم چون این شکاف جلوی رشد و تکامل "انسان" را میگیرد باید ازبین برود ونهایتا اختلاف در طبقه معنا دارد نه اختلاف طبقاتی.
و همینطور این دو "نظریه" تا نوع غذاخوردن و راه رفتن ما تاثیردارد
💠 @h_abasifar حسینعباسیفر
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
به سهم #انرژی در تورم کشورها دقت کنید تا به اهمیت قیمت نفت در معادلات جهانی پی ببرید. پایین بودن قیمت نفت، لازمه ثبات اقتصادی برای اروپا، آمریکا و چین است.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی☘
https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
اینکه محسن رضایی از اندیشکده حکمرانی شریف حمایت کرده اهمیتی نداره...
اما اینکه اعتراف کردند که طرح اصلاح #یارانه [موهومی] بنزین کار اینهاست را فراموش نکنید.
اگر بنزین گران شد ایندفعه بدانید یقهی چه کسانی را بگیرید!
راستی طرحشان این است که آرام آرام گران کنید که مردم اعتراض نکنند!
💠 @h_abasifar حسینعباسیفر
یارانه پنهان یک توهم است. یک دروغ بزرگ. گران کردن بنزین به بهانه حذف یارانه پنهان یک خطای راهبردیست که اگر صورت بگیرد دولت رئیسی هم خودش را زمین میزند هم نیروهای جبهه انقلاب را زمینگیر میکند.
💠 @h_abasifar حسینعباسیفر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حرفهای یکی از سران بانک مرکزی آمریکا در تلویزیون آمریکاییها را شوکه کرد.
🔸بالاخره بانک مرکزی آمریکا در تلویزیون ملی رُک و پوست کنده به نحوه اداره آمریکا طی ۵۰ سال گذشته که همیشه در لفافه انجام میشد اعتراف کرد.
نیل کشکاری رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس به مردم آمریکا اطمینان داد در صورت بی پول شدن بانکها، جای نگرانی نیست چون بانک مرکزی آماده است هر مقدار لازم باشد برای آنها تولید کند.🤦♂
🔸بعد از این به بهانه بحران کرونا موتور چاپ دلار آمریکا تخت گاز پول بدون پشتوانه به دنیا پمپاژ کرد.
💠 @h_abasifar حسینعباسیفر
هیچ چیزی مانع از آن نیست که دولت فدرال به هر اندازهای که می خواهد پول چاپ کند و آن را به کسی بپردازد
اَلِن گریسپَن، رییس بانک مرکزی امریکا ۱۹۸۷-۲۰۰۶
💠 @h_abasifar حسینعباسیفر
گفتیم آمریکا ۷ تریلیون دلار در یک سال چاپ کرد (در پنجاه سال گذشته مجموعا ۴ تریلیون چاپ کرده بود)
گفتن تورم بوجود میاره
گفتیم نیاورد
گفتن تورمش رو صادر میکنه
گفتیم تورم بوجود اومد
گفتن دیدید گفتیم رشد نقدینگی تورمزاست
گفتیم تورمش به نسبت ۷ تریلیون چیزی نیست
گفتن برای اقتصاد آمریکا خیلی زیاده
گفتیم خودشون میگن پنج درصد تورم مناسبیه برای اقتصاد آمریکا
گفتن نخیر خیلی زیاده
گفتیم خب الان میگن علتش افزایش قیمت انرژی بوده
گفتن تورم زیادی نیست پنج درصد
#واقعی الان گروه اقتصادخوندههای نئولیبرال 😂
💠 @h_abasifar حسینعباسیفر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اوه اوه
ببین چه زیرخاکی نابی براتون آوردم
جواد لاریجانی یه جوری از حذف یارانه و انجام سیاستهای صندوقبینالملل پول مشهور به سیاستهای تعدیل صحبت میکنه که شنیده شده رئیس صندوق زنگ زده بهش گفته: هششششش!دار! چه خبره داش جواد! یه کم آرومتر!
💠 @h_abasifar حسینعباسیفر
#موقعیت_مهدی رو ندیدم
اما نظرات در مورد این فیلم رو خوندم
تقریبا همه شگفتزده شدند
برای من که خیلیییی سختپسند هستم انگیزهای ایجاد شد که برم فیلم رو ببینم.
اشتباه نکنید در مورد فیلم و سینما و ... نمیخواهم بنویسم حرفم در مورد #تبلیغات است
تنها #تبلیغات مجاز همین است
یعنی مصرفکنندهها تک تک بیایند و نظرشان را بگویند.
مثبت و منفی
تولیدکننده حق نداشته باشد با پروپاگاندا برای فیلمش مشتری بخرد
حق نداشته باشد با خریدن رسانه و تاثیر بر احساسات مردم آنها را به نوعی مجبور به انتخاب کند
من ماستی را میخرم و به برادرم میگویم فلان ماست خوب است همین
فراتر از این مقدار هرچه تبلیغ شود بههمزدن شرایط عادلانه در بازار است. شرایطی که باعث میشود اصلا تولیدکنندههای خُرد وارد بازی نشوند و خود به خود انحصار بوجود بیاید.
پن: کاش این بساط انگلیسی نوشتن هم حذف شود.
💠 @h_abasifar حسینعباسیفر
شاید بگویید چرا به نیلی و غنینژاد و ...برچسب #لیبرال میزنیم؟
پاسخ این است که ما مطلقا چنین کاری نمیکنیم و آنها با افتخار به لیبرال بودن خود اعتراف دارندو اصلا #لیبرالیسم را چیز بدی نمیدانند. مثل این است که کسی به من برچسب انقلابی بزند. مگر بدم می آید؟
مثلا این مقاله از غنینژاد: yun.ir/4sd61g
در اینجا غنینژاد به شکل شگفتانگیز و اغراقآمیزی از لیبرالیسم و لذتگرایی و سرمایهداری و حتی شیاطینی مثل جان استوارت میل که یکی از افتخاراتش ریاست کمپانی استعماری هند شرقی است دفاع میکند و بلکه آنها را تقدیس میکند.
خلاصه حرف جان استوارت میل این است:
هر چه لذت بخش باشد خوب است و هر چه انسان را از لذت (قاعدتا با نگاه ماتریالیستی) دور میکند بد است. اساسا فقط لذت است که ارزش مطلق دارد و تمام ارزشهای دیگر نسبی هستند.
شاید برایتان باورپذیر نباشد این حرفها و بگویید امکان ندارد چنین شخصی در ایران استاد دانشگاه است اما متاسفانه هست.
زندگی جان استوارت میل هم مثل بقیه ی فیلسوفان غربی پر از زشتی و الحاد و شرک بوده. حتی ارتباطش با یک زن شوهردار که بعدها با او ازدواج هم میکند مشهور است.
نکته جالب ماجرا اینجاست که نئولیبرالهای وطنی حتی از جان استوارت میل افراطی هم افراطیتر هستند. میل اعتقاد داشت که ممکن است مطلوبیت یک فرد با یک رفتار نجیبانه کم شود اما در نهایت مطلوبیت کل جامعه را بالاببرد. این یعنی حتی میل هم منفعت اجتماعی را ملاک قرار میدهد نه منفعت شخصی اما امثال غنینژاد قیمهی لذتگرایی را در ماست منفعت شخصی میریزند و یک آش شوری می پزند که نتیجهاش میشود وضع موجود! نتیجهاش میشود همین که در بخش دولتی ایران فاصله سقف و کف حقوق 15 برابر است و در نئولیبرالترین کشورهای دنیا نهایتا دو سه برابر!
#بچههای_شیکاگو
#نئولیبرالیسم #بحران_نیلی
💠 @h_abasifar حسینعباسیفر
برخورد مسلحانه بین ملتها، ما را وحشت زده میکند. اما جنگ اقتصادی، که مثل یک عمل جراحی است، دست کمی از آن ندارد. #جنگ_اقتصادی شکنجه ای طولانی است و لطماتش از آنچه در ادبیات جنگی به تصویر کشیده شده است، کمتر دلهره آور نیست. از آنجا که به اثرات مرگبار جنگ اقتصادی خو کرده ایم، چندان به آن نمیاندیشیم...
نهضت ضد جنگ بی عیب و نقص است و من برای موفقیتش دعا میکنم. اما مرا از هراسی جانکاه خلاصی نیست: هراس از اینکه در صورت غفلت از منشا همه شرارت هاـ یعنی حرص و آز انسان ـ نهضت به شکست خواهد انجامید.
مهاتما گاندی، «عدم توسل به خشونت ـ بزرگترین نبرد»، سال 1926
💠 @h_abasifar حسینعباسیفر