eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
134 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 آنچه من را به این برنامه (طرح ولایت) دلبسته و معتقد می‌کند، این است که در اینجا آمیزه‌ای از علم و ایمان، تفکر و عاطفه مشاهده می‌شود. ✍️ حضرت امام خامنه‌ای 💠 بیست و هشتمین دوره دانشجویی طرح ولایت (آموزش مبانی اندیشه اسلامی) 🔻 فرایند ثبت‌نام: 1️⃣ ثبت‌نام اینترنتی 2️⃣ پیش‌دوره مجازی 3️⃣ آزمون‌های مجازی 4️⃣ مصاحبه حضوری 🌐 جهت ثبت‌نام به تارنمای www.tvelayat.ir مراجعه نمایید. 🔗 پاسخ‌گویی به سوالات در ایتا: http://eitaa.com/tvelayatsupport ⏰ مدت و زمان دوره: چهل روز، تابستان ۱۴۰۲ 📅 پایان موعد ثبت نام: ۲۰ اردیبهشت 📌مکان برگزاری دوره: تهران 🆔 @tvelayat_ir
اقتصاد فرهنگی
🔆 آنچه من را به این برنامه (طرح ولایت) دلبسته و معتقد می‌کند، این است که در اینجا آمیزه‌ای از علم و
نه تنها مشکلات فرهنگی و سیاسی حتی مشکلات اقتصادی ما معلول ضعف ما در تفکر ولایی است. هرچه مسئولین و جوانان و نوجوانان ما از اندیشه و مبانی فکری امامین انقلاب فاصله بگیرند معضلاتی مثل وابستگی و بی‌بند و باری و تورم و ... بیشتر خواهد شد.
هدایت شده از شبکه افق
📺 برنامه زنده 👈🏼 موضوع: بررسی راهکارهای افزایش تولید و مهار تورم 📌با حضور:سید ياسر جبرائیلی، عضو هیات علمی دانشگاه مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ✅ دوشنبه 18 اردیبهشت 22:00 تکرار فردا 14:30 🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لیبرالیسم‌یعنی‌آزادی‌و آزادی‌یعنی‌حکومت‌قانون وحکومت‌قانون‌یعنی‌ مردم‌تابعِ‌قواعدکلی‌باشند که‌کسی‌آن‌راننوشته! ولی‌همه‌شمول‌وشامل‌همه‌باشد! ومردم‌تابع‌آن‌قواعدکلی‌نانوشته‌باشند وکسی‌هم‌حکومت‌نکند وهرکس‌خواست آن‌قواعدکلی‌رارعایت‌نکند چون‌آزاداست واین‌رعایت‌نکردن‌ خودش‌یک‌قانون‌است واگرکسی‌قانون‌بنویسداشتباه‌است حتی‌اگرخداباشد وآن‌قواعدکلی‌کشف‌می‌شوند وهرکس‌آن‌قواعدراکشف‌کرد نبایدآنهارابنویسدوبقیه‌هم بایدخودشان‌کشف‌کنند وممکن‌است‌چیزدیگری‌کشف‌کنند وکشف‌اینهاخلاف‌جهت‌کشف‌آنهاباشد امادرعین‌حال‌همه‌شمول‌است وشامل‌همه‌است وجمع‌نقیضین‌محال‌نیست! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
لیبرالیسم‌یعنی‌آزادی‌و آزادی‌یعنی‌حکومت‌قانون وحکومت‌قانون‌یعنی‌ مردم‌تابعِ‌قواعدکلی‌باشند که‌کسی‌آن
ساده‌اش می‌شود: حکومت قواعد کلی که جامعه را شکل می‌دهد (هرچه می‌خواهد باشد) به جای حکومت بر اساس قوانین الهی...
هزاران مناظره دیگر برگزار شود و دو طرف عدد و رقم و نمودار و ... به مردم نشان دهند مساله برای مردم روشن نمی‌شود! این تحلیل‌ها و عدد و رقم گفتن‌ها همان "فریب بزرگ" است. محل نزاع و دعوا همان است که پرفسور درخشان فرمودند! تغییر چارچوب نیاز است نه تغییر در چارچوب! در چارچوب فعلی اقتصاد و با وجود بانکهای متعدد و مدیرانی که تفکر انقلابی ندارند، هر اصلاحی فقط به تقویت چارچوب فاسد منجر می‌شود. عدالت این نیست که نرخ ارز ۲۸ باشد یا ۲۶ یا با هر شیوه دیگر عدد دقیقش محاسبه شود! عدالت این است که اصل ۴۳ قانون اساسی اجرا شود! تفاوت بحث از زمین تا آسمان است! یکطرف مربوط به توزیع اولیه پول و زمین و ابزار تولید است که باید با منطق مساوات باشد و سمت دیگر دعوا بر سر شیوه تقسیم عادلانه! غنائم بین سرمایه‌داران است! مردم هم هیچ! مردم هم نگاه! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
پژوهشکده امور اقتصادی برگزار می‌کند: چهارمین پیش‌نشست اصلاح ساختار نظام مالی ✅ بررسی نسبت بین نظام بانکی ایران با نظام مالی بدون بهره 🎙سخنران: دکتر حسن سبحانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران 🔰باحضور اساتید، خبرگان، مدیران و صاحب‌نظران 🕰سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۵ تا ۱۸ 🌍وزارت امور اقتصادی و دارایی لینک حضور در نشست: Skyroom.online/ch/favacenter/earc ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از بیداری ملت
28.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پرده‌برداری سیدیاسرجبرائیلی از پول‌پاشی‌ صاحبان دلار در رسانه‌ها علیه دلارزُدایی جوان انقلابی از پول‌پاشی ذی‌نفعان تورم و گران‌سازی دلار می‌گوید، راهکار همان است که می‌گویند "دلارزُدایی" با پول‌پاشی و ساخت رسانه، اندیشکده و تزریق پول‌های نامشروع برای گران‌سازی دلار جریان‌سازی می‌کنند این پنج دقیقه را برای آینده اقتصادایران ببینید و ببینانید 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از حسین زمانی میقان
هدایت شده از حسین زمانی میقان
هدایت شده از حسین زمانی میقان
افشاگری‌های سیدیاسرجبرائیلی علیه هژمونی رسانه‌ای جریان لیبرال کشور و پول‌پاشی حامیان دلاریزه کردن کشور امروز باید مورد توجه جریانات انقلابی قرار گیرد، مافیایی که با پول هم رسانه ساخته‌اند و هم جامعه‌‌ای به نام استاد و اقتصاددان را در استخدام گرفته‌اند تا با جریان‌سازی‌های رسانه‌ای و خبری و مثلا علمی، تصمیم‌سازی در کشور را به نفع خود تغییر دهند (که البته تا امروز موفق‌بوده‌اند) بله امروز جبرائیلی به جریان انقلابی و دلسوزان ایران نشان داد در مبارزه علیه دلار و برای با چه اژدهای هفت‌سری مواجه‌ایم... @hzamanim
هدایت شده از 🌹 عابدی
⁉️نرخ دلار تا کجا بالا برود خوب است؟ ✳️دیشب دکتر طغیانی علیرغم تاکید بر بحث علمی، از واژگان ارزشی همانند ارز پاشی، سرکوب نرخ ارز، فنر نرخ ارز و نرخ ارز حقیقی برای توجیه سیاست عدم ممانعت از افزایش نرخ ارز استفاده می کرد، واژگانی که همه مبتنی بر نظریه پشتیبان سیاست تعدیل ارزی است. ✳️ایشان هیچ شاهد علمی ارایه نکرد که چرا افزایش نرخ ارز به نفع اقتصاد کشور است. بیان هم نکردند که نرخ ارز چقدر بشود برای اقتصاد کشور خوب است ✅ شواهد نشان می دهد با افزایش نرخ ارز، چه به صورت جهشی و چه تدریجی، نه تنها واردات کم نمی‌شود و صادرات غیرنفتی زیاد نمی‌شود، بلکه هم مخارج دولت افزایش می‌یابد و کسری بودجه بیشتر می‌شود و هم هزینه تولید و هزینه مصرف کننده بالا می رود و سفره مردم کوچکتر می‌شود و منافع تولیدکنندگان واقعی نیز کاهش می‌یابد. ⁉️ کاش دکتر طغیانی می‌فرمود قیمت ارز چقدر بشود خوب است؟ ۳۰ هزار تومان، ۴۰ هزارتومان، ۵۰ هزارتومان، ۱۰۰ هزارتومان یا بالاتر، هرچه این نرخ بالاتر برود، هزینه تولید شما بالاتر می رود و تورم افزایش می یابد، و توزیع ناعادلانه رانت در اثر تورم ایجاد شده بسیار بیشتر از رانت ادعایی پرداخت یارانه به تولیدکننده است. ✳️ اینکه تعیین نرخ ارز را به بازار انحصاری مختل شده واگذار کنیم و تنها افزایش آن را تماشا کنیم و به امید دست نامریی بازار بمانیم خطایی است که مرتب تکرار کردیم، ولی وقتی در سال ۱۳۷۴ تعیین نرخ ارز را زیر کلید بانک مرکزی بریدیم، تورم از ۵۰ درصد به ۲۳ درصد کاهش یافت. ✍️ توکلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این تقسیم‌بندی باید شروع تمام تحلیل‌های اجتماعی باشد! این همان است که امام فرمودند جنگ جنگ فقر و غناست، جنگ استکبار و استضعاف است، جنگ اسلام سرمایه‌داری و اسلام مستضعفین و پابرهنگان است، جنگ اسلام آمریکایی و اسلام ناب است! این تقسیم‌بندی را اگر نپذیریم آنوقت سحر و جادو شروع می‌شود... فریب بزرگ شروع می‌شود...نوبلیست‌ها جلو می‌آیند... کتاب‌ها و مقالات کورمان می‌کنند...تا پشتیبان منافع سرمایه‌داران و کشورهای سلطه‌گر شویم. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از بیداری ملت
ویراست ویژه اندیشکده اقتصادی قصد: باید به یک مطالبه ملی تبدیل شود. 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
حرف ما یک کلام است: وقتی درآمد اساتید دانشگاه، معلمان، پرستاران، کارگران، کارمندان و... در این کشور به ریال است، نباید هزینه‌هایشان به دلار باشد. نباید ثروت‌های خدادادی ایرانیان به دلار به ملت ایران فروخته شود. هر کس حامی این تفکر است، نئولیبرال است، ولو سربه‌سجود آیه‌خوان باشد. @syjebraily
✅ اقتصاد در سپهر ولایت فقیه 🔻 محمدرضا رضی در مطلبی نوشت؛ 🔹 استاد درخشان در مناظره با دکتر غنی نژاد که معتقد بود مگر امامین انقلاب اقتصاد خوانده اند؟، اقتصاد اسلامی را اینگونه تعریف کردند: “آنچه امام خمینی در اقتصاد گفته اند اقتصاد اسلامی است.” این یک بیان احساسی و یا سیاسی و یا به جهت نفهمیدن اقتصاد و یا اسلام نیست بلکه خود “یک نظریه بدیع و عمیق علمی” است. این نظریه از چند زاویه قابل بیان و اثبات است. 🔹 ولی فقیه مجتهد و اسلام شناس جامع الشرایط است که در هر عصری به تصدیق اهل خبره تشخیص داده میشود. کار بنیادین اسلام شناس جامع الشرایط، اداره جامعه است. یکی از مهمترین عرصه های اداره جامعه، معیشت و اقتصاد است. 🔹 فقیه نه تنها باید نظرات اقتصادی را بشناسد، بلکه باید اقتصاد واقعی حاکم بر جهان را بشناسد و بلکه بالاتر باید راه مواجهه و برخورد با آن را نیز بداند. یعنی علم به اقتصاد در ذات صفات و ویژگیهای یک مجتهد جامع الشرایط است. یعنی فقیه نه تنها باید اقتصاد را بشناسد بلکه باید بصیرت اقتصادی داشته باشد و این بصیرت اقتصادی مرتبه ای بالاتر از دانش و اطلاعات اقتصادی است. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=32860 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
چرا صدا و سیما به مارکسیست‌ها، آتئیست‌ها، فاحشه‌ها، اراذل و اوباش، قاتل‌ها و... آنتن نمی‌دهد اما به کسانی که باصدای بلند می‌گویند ما لیبرالیم آنتن می‌دهد؟ هرچند قطعا آسیب حضور فواحش و اراذل و اوباش روی آنتن آسیبش کمتر از لیبرال‌هاست! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
〽️ مهارتورم در مقیاس شهر! 1⃣ مسکن وقفی و خیریه ای • به این چند گزاره توجه کنید: ۱. تورم در همه شهرهای ایران برابر نیست. یک جستجوی ساده نرخ تورم متفاوت شهرها و استانها را در سالهای متمادی به شما نشان می دهد. ۲. پایینی تورم در برخی شهرها، همه عواملی غیر قابل تحصیل ندارد لذا در شهرهای دیگر است. ۳. بالاترین سهم در تورم سبد خانوار را مسکن برعهده دارد که خود "متغیری" در شهرهای ایران و بالتبع نرخ تورم آنجاست. ❓فکر می کنید پروژه خیریه ای مثل آنچه این جوان عراقی (عباس سیف) یک تنه و با پول خُرد خیّرین انجام داده چقدر میتواند غیر از کمک مستقیم به ضعفاء، به شکل غیر مستقیم به سبد زندگی همه خانوارهای آن شهر کمک کند؟! ❗️ عرضه این میزان مسکن در "شهری کوچک"، تورم مسکن آنجا را مهار و هزینه اجاره را بر کل خانوارهای شهر می کاهد و یک می شود. 📌 پ. ن: دولت در "سطح ملی" می تواند با سیاست زمین صفر و واگذاری زمین به نیازمندان و تعاونی های مسکن، نقدینگی را به سمت تولیدی که قابل انجام توسط هر خانوار است، هدایت کند و از این طریق: هم از نرخ تورم عمومی بکاهد/ و هم وعده ساخت مسکن اش را تحقق دهد؛ که البته چنین نمی کند! با این وضع باید از نیروی اجتماعی مردم ایران کمک گرفت و به (شهر و روستایی که در آن زندگی می کنیم) فکر کرد. گروه های جهادی و خیریه های شهری به کمک "انجمن خیّرین مسکن ساز"، در شهرهایی که مشکل زمین ندارند، باید بتوانند کاری مثل این جوان عراقی بکنند. ایده های غیر خیریه ای دیگر مستقلا قابل طرح است. ادامه دارد... محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
در جامعه‌ی اسلامی آن ضابطه‌ی شرعی نظام، فتوای ولی فقیه است...در مسائل کلی کشور، در آن چیزهائی که ضابطه‌ی عمومی برای کشور هست، برای آن چیزهائی که مبنای قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی است، تنها فتوائی که معتبر هست، فتوای امام است (بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، ۱۳۶۶/۱۰/۱۱). 🇮🇷یادداشت‌ِ اقتصادی | مجتبی غفاری @MojtabaGhafari
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
🔴 در ایران پس از اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، از بین رفته بود، در دهه هشتاد و پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴، دوباره تجدید حیات کرد. 🔸 اهداف اصلی از سیاست‌های اصل ۴۴ این موارد بود: - شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی. - گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به‌منظور تأمین عدالت اجتماعی. - ارتقاء کارآیی بنگاههای اقتصادی، و بهره‌وری منابع مادی و انسانی و فناوری. - افزایش رقابت‌پذیری در اقتصاد ملی. - افزایش سهم بخشهای خصوصی و تعاونی در اقتصاد ملی. - کاستن از بار مالی و مدیریتی دولت در تصدی فعالیتهای اقتصادی. - افزایش سطح عمومی اشتغال. - تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوار‌ها. ❓سوال ما این است که به پیشبرد کدامیک از این اهداف کمک کرده‌اند که اگر این بانک‌ها نبودند، آن پیشرفت‌ها حاصل نمی‌شد؟! 🔅 این را هم اضافه کنم که در این سیاست‌ها، تأکید اصلی در بخش بانکداری، واگذاری بانک‌ها به «بنگاه‌ها و نهادهای غیردولتی» و «شرکت‌های سهامی عام» بوده است اما ظاهرا مجریان و ذینفعان، فقط به توجه کرده‌اند! 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از قلم اقتصادی
🌱 به نام حق 🔔بیانیه‌ای که مظلوم واقع شد❗️ آیت‌الله شب‌زنده‌دار: رهبر انقلاب فرمودند: «من روی بیانیه گام دوم انقلاب خیلی زحمت کشیدم. من بناء بر این ندارم که اگر چیزی نوشتم و یا مطلبی را که می گویم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار و مطالعه کنند، ولی راجع به این می‌گویم این کار را بکنید». به ماها هم که در خدمتشان بودیم فرمودند که «بناء من بر این نیست که بگویم مطالعه کنید یا روی آن کار کنید، اما راجع به این می‌گویم که این کار را بکنید». بهمن 97. hawzahnews.com/news/480930/ ✍️ سیدجواد میرزازاده ✅ @ghalam14
6.54M
- اقتصاد اسلامی داریم؟ + بله - چه می‌گوید؟ + شهید صدر می‌فرماید .... - مگر شهید صدر اقتصاد خوانده است؟ + خب من که اقتصاد خوانده‌ام - مگر تو فقیهی؟ + خب آنچه ولی‌فقیه جامعه می‌گوید - مگر اقتصاد خوانده؟ در این صوت سعی کردم مختصرا به این شبهه پاسخ دهم. دانلود_فایل ویرایش شده (۱۴ دقیقه) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دیالوگ فیلم فوق‌لیسانه‌ها: حبیب: آمدم تحقیق برای امر خیر (برای خودش) مرد همسایه: در مورد کی؟ حبیب: این آقا سینا هست مرد همسایه: اون که ازدواج کرده حبیب: نه منظورم خواهرشه من کاری ندارم به اینکه یک عده نفوذی و بی‌شرف در صدا و سیما فعالیت می‌کنند من کاری ندارم به اینکه عده‌ای سلبریتی بی‌غیرت این دیالوگ‌ها را می‌گویند و این فیلم‌ها را می‌سازند ولی قطعا کار دارم با اون ناظر الدنگ صدا و سیما قطعا کار دارم با اون مدیر احمق صدا و سیما قطعا کار دارم با مردمی که پای تلویزیون می‌نشینند و این کثافت‌کاری‌ها را می‌بینند و هیچ اعتراضی نمی‌کنند... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از Mannan
رابطه تعرّف و تبرّج: 🔹 به دو آیه زیر دقت بفرمایید؛ هیچ ارتباطی بین این دو نمی‌بینید؟! "وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا: و شما را گروه گروه و تیره تیره قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید" (حجرات/۱۳). "يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْن: ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابها [حجابهای بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است" (احزاب/۵۹). 🔹 فصل اشتراک دو آیه فوق، واژگان" لِتَعَارَفُوا: تا یکدیگر را بشناسید" (در آیه اول) و " أَنْ يُعْرَفْنَ: برای اینکه شناخته شوند" (در آیه دوم) است که هر دو از ریشه عَرَفَ به معنای شناخت هستند. طبق آیه اول، محله و شهر بایستی به نحوی طراحی و مدیریت شود که امکان تعرّف و شناختِ حداکثری بین همسایگان و شهروندان میسّر گردد. طبق آیه دوم نیز حجاب و عدم تبرّج، سبب تعمیق شناخت و به تبعش، دور ماندن بانوان از اذیت و آزار اغیار می‌گردد. 🔹 بر این اساس، عدم تعرّف به معنای عدم تعمیق روابط همسایگی است که نتیجه‌اش، بروز شناخت‌های فانتزی و سطحی است. و مبرهن است که آنگاه که شناخت‌های فانتزی و صورت‌محور، جایگزین شناخت‌های عمیق و سیرت‌محور در روابط اجتماعی گردد، تبرّج به اوج می‌رسد؛ زیرا در چنین شرایطی در نبود تعرّف و شناخت‌های عمیق، افراد سعی می‌کنند با صورت‌نمایی و تبرّج، تصویر جذابتری از صورت خود برای افرادی که از سیرت آنها شناخت عمیقی ندارند به نمایش بگذارند. لذا هرچه تعرّف کمتر، تبرّج بیشتر. 🔹 از دلایل مهم تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب در شهرهای معاصر همین است. زیرا در شهرها و کلانشهرهای معاصر، به دلیل سیاستهای اشتباه شهرسازی و مدیریت شهری، اولا تراکم انسانی به قدری بالا رفته است که به دلیل شلوغی بیش از حد محلات، دیگر امکان تعرّف و تعمیق روابط اجتماعی میسر نیست و ثانیا به دلیل اشتباه در سیاستهای آمایشی، شاهد ازجاکندگی‌های مکرّر و نوعی حس بی‌وطنی هستیم که نتیجه‌اش، جابجایی‌های دائم جمعیتی و به تبعش، تضعیف تعرّف و بروز شناخت‌های فانتزی و سطحی است. نتیجه غلبه این نوع شناخت‌های فانتزی، غلبه صورت‌محوری بر سیرت‌محوری در روابط اجتماعی و تبلور هرچه بیشتر تبرّج و تن‌نمایی در تلاطم حس بی‌وطنی است. پس اگر می‌خواهیم مسئله حجاب و عفاف را اساسی حل کنیم و صرفا با سطحی نگری به معلولها نپردازیم، بایستی با درک عمیق از علل بروز تبرّج و تن‌نمایی، ریشه‌هایی نظیر عدم تعرّف‌ها و ازجاکندگی‌ها و بی‌وطنی‌ها را تدبیر نماییم تا با حل آن علل، معلول‌هایی نظیر تبرّج‌ها و تن‌نمایی‌ها نیز تدبیر شود. @baladetayyeb