هدایت شده از محسن قنبریان
طول و عرض ولایت.mp3
19.87M
▫️ طول و عرض ولایت
حجت الاسلام قنبریان/ هیات ثارالله همدان/ ۲۵اردیبهشت۱۴۰۲
• ولایت، کلان نظریه اجتماعی و سیاسی تشیع
• ولایت طولی و عرضی:
- ولایت عرضی جامعه ساز و طولی حکومت ساز
• امام صادق(ع) و ولایت طولی:
- ولایت فقیه در غیبت یا غیاب معصوم
• امام صادق(ع) و ولایت عرضی:
- دو روی سکه این ولایت!
- تا مستضعفین عقیدتی را شامل است (صحیحه عمر بن ابان)
• مسئولیت مومن ترها (روایت حارث بن مغیره):
- گناه سفهاء گردن علماء!
• امام صادق(ع) و کارتن خوابها!
- نان شان را گرو بر نمیداشت تا هدایت شوند!
📃 چکیده بحث را اینجا بخوانید!
☑️ @m_ghanbarian
چی شد؟
مگر بازار و عرضه و تقاضا قیمت را تعیین نمیکرد؟!!
اقتصاد فرهنگی ما همین است که مشاهده میکنید
اقتصاد ماه یعنی رفتارهایی که در غرب به آنها غیرعقلایی گفته میشود.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آدام اسمیت و اقتصاد وحشی امروز مخلوق تغییر در یک مفهوم بنیادین است.
Natural law
"قانون طبیعی" تا قبل از دیوید هیوم (استاد اسمیت) و بنتام معنای دیگری داشت. قوانین طبیعی همان فهم کلی انسانها از اخلاق بود؛ فهم هزاران ساله انسان از انصاف و عدالت و خیر و خوبی. قانون طبیعی پیوندی میزد بین هنجارها و هستها. آنچه طبیعی بود همان هم ارزش بود.
اما ناگهان عقلانیت سکولار جای آن را میگیرد. قانون طبیعی میشود عقلانیت و عقلانیت میشود هر آنچه انسان به آن میل دارد!
در حقیقت بعد از هیوم، قانون طبیعی (آنچه هست) نه به وسیلهی دین و فهم انسانهای گذشته، بلکه بهوسیله انسان عاقلِ بینیاز از دین و توسط "دانش"مند کشف میشود.
به عبارت دیگر دعوا بر سر این نبود که "قانون طبیعی" باید وضعیت مطلوب را تعیین کند یا خیر! بلکه محل نزاع آنجاست که کدام قانون طبیعی را انتخاب کنیم؟
قوانین الهی را یا قوانین وضع شده توسط انسان را.
دعوا بر سر شناخت "باید"ها بود و این شناخت بایدها از آن جهت که به شناخت انسان اتصال دارد، جنبه علمی دارد و از آن جهت که به بایدها مرتبط است جنبه ارزشی. فلذا دانشمندان هر وقت بخواهند پشت جنبه علمی آن پنهان میشوند.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
وقتی میگوییم علوم انسانی امروز چیزی جز #فریب_بزرگ نیست دقیقا به همین نوع مقالات و تولیدات بهاصطلاح علمی اشاره میکنیم.
این مقاله به صورت کاملا علمی ثابت کرده است که خودخواهی و فردگرایی اقتصادی باعث افزایش رفتارهای خیرخواهانه میشود!
حالا تصور کنید یک دانشجوی بیچاره اقتصاد این مقاله را بخواند! سمّی وارد ذهن او میشود که محال است به این راحتی خارج شود.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
در یکسال اخیر با پدیده بسیار جذابی مواجه شدم!
ورود فرزندان انقلابی امام به عرصه جهادتبیین اقتصادی و رشد عجیب ایشان در سطح تحلیل و تبیین.
یکی از کسانی که حقیقتا برایم جذاب بود برادر عزیز جناب آقای احمد نبویان است
حتما کانال ایشان را دنبال کنید.
ما با تبلیغات پولی مخالفیم.
فلذا باید دوستان انقلابی را به یکدیگر معرفی کنیم.
لینک کانال ایشان:
https://eitaa.com/ahmad_nabavian
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از احمد نبویان
مصرف گازِ مسرفانه توسط لاکچری نشینها، بین یک تا نهایتاً ده درصد است!
مدیران لیبرال و پیروان مکتب #گران_کن اما بجای قطع کردن گاز پرمصرفها،
ابتدا برای «ضایع شدن حق مردم مستضعف بخاطر ارزانی انرژی» اشک تمساح میریزند،
بعد هم به اسم مقابله با رانت و فساد، نسخه گران کردن قیمت گاز برای «همه مردم» را میپیچند!!!
💠 احمد نبویان👈 عضو شوید
🔗@ahmad_nabavian
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
✅رد نظریه دولت شر در کتاب توسعه یا چپاول پیتر ایوانز
♦️در فضای دانشگاهی، سیاسی و رسانهای کشور، معمولا دولت موجودی شر قلمداد می شود که باید به شدت محدودش کرد .
♦️ پیتر ایوانز در کتاب توسعه یا چپاول: نقش دولت در تحول صنعتی بر نادرستی این انگاره استدلال میکند.
♦️ ایوانز برای دولت نقش های زیر را در توسعه برمیشمارد
1⃣ متصدی: دولت باید در تولید و توزیع کالاهای عمومی همچون امنیت، آموزش و بهداشت تصدیگری کند.
2⃣ متولی: دولت باید متولی تنظیمگری و قاعده گذاری برای فعالیتهای اقتصادی باشد.
3⃣ قابله: دولت با حمایت های تعرفه ای فضایی گلخانه ای و حمایتی برای رشد صنایع نوپا ایجاد میکند و کم کم زمینه استقلال و بلوغ آنها را فراهم میکند
4⃣پرورش دهنده: دولت با تقبل هزینههای فعالیت های پرمخاطره و پرهزینه مانند سرمایه گذاری در تحقیقات به توسعه فعالیت بخش خصوصی کمک میکند.
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از موسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی
✳️ بسم الله الرحمن الرحیم ✳️
اگر تبیین نباشد، فرصت برای اغواگری و گمراه سازی مردم توسط دشمن در عرصههای مختلف باز خواهد شد.
امام خامنه ای حفظه الله - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
✅ دوره تخصصی تبیینی کارآمدی اقتصادی.
⬅️ طلاب و دانشجویان سراسر کشور ➡️
💠 برادران و خواهران
❇️ حضـــوری (بـــرادران)
❇️ مجازی (برادران و خواهران)
📚 عناوین :
- جنگ تمام عیار
- مسیر ســنگلاخی
- لیبرالیسم اقتصادی
- کارگاه آموزشی مهارتی
- طلیعه نوین نظم جهانی
- اقتصاد ما در میان اقتصادهای جهان
- چالش های اقتصاد ایران در نقطه شروع
📖 اساتید :
استاد طـه رمضــانی
استاد حسین عباسی فر
استاد حمیدرضــا مقصــودی
استاد محمد رضا رضی بهابادی
استاد سید امیر حسین حسینی
🔖 به عزیزانی که دوره را با موفقیت به پایان رسانند، گواهی رسمی پایان دوره اعطاء خواهد شد.
🗓 زمان برگزاری دوره : چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۳، ۴ و ۵ خردادماه ۱۴۰۲
📌محل برگزاری : شهر مقدس قم
(اسکان و پذیرایی بر عهده موسسه می باشد)
⏳آخرین مهلت ثبت نام : دوشنبه ۱ خرداد ماه ۱۴۰۲
💳 هزینه ثبت نام :
مجازی ۱۰۰ هزار تومان
حضوری ۱۵۰ هزار تومان
✅ ثبت نام اولیه و کسب اطلاعات بیشتر :
📩 ارسال عبارت «اقتصاد»
📩 به سامانه پیامکی ۳۰۰۰٣٢١٨
🌐 راه ارتباطی : شناسه @miqat47
پایگاه اطلاع رسانی l کانال ایتا
📣 با اطلاع رسانی این دوره به دوستان خود، گامی در مسیر جهاد تبیین برداریم.
#میقات_جوانان_انقلاب_اسلامی
#کارآمدی_اقتصادی
#تبیین_اقتصادی
#قرارگاه_طلاب
#جهاد_تبیین
#اقتصاد
آقای رئیسی
سلام علیکم
ایرانمال مجهول المالک و معلوم الغصب و فروش آن خلاف شرع است. ایرانمال با دزدی از جیب مردم (با خلق پول خصوصی) ایجاد شده است یعنی معلوم الغصب است و چون مالک آن میلیونها ایرانیست، مجهول المالک است. تنها حکم عادلانه در مورد ایرانمال مصادره آن به نفع مردم است.
و من الله توفیق
پن: بر اساس قیمتگذاری جدید، ایرانمال ۲۵۵ همت ارزشگذاری شد.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
در بورس شما پولی را پرداخت میکنید که در ازای آن هیچ به دست نمیآورید. پول به حساب صاحبان بنگاه میرود و شما فقط یک اعتبار دارید اگر بخواهید آن اعتبار را بفروشید باز هم صاحبان بنگاه از شما نمیخرند! باید یک نفر مثل خود شما بیاید و از شما آن را خریداری کند. دزدی عجیبی است!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
حاصل ۱۸ سال اقتصاد خوندن من هم شد همین: #مسیسم
باید چند جلسه مجازی بذارم اینو توضیح بدم!
#massism
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ختم کلام
پن: کتاب مواضع ما حزب جمهوری اسلامی را حتما بخوانید.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تولد گونهای جدید از نظام سرمایهداری در ایران
(شرکت های خصولتی)
🔻 رابطه شرکت های خصولتی با نظام سرمایهداری چگونه است؟
🔹دکتر حمیدرضا مقصودی
عضو هیئت علمی دانشگاه قم
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
اقتصاد فرهنگی
💢 تولد گونهای جدید از نظام سرمایهداری در ایران (شرکت های خصولتی) 🔻 رابطه شرکت های خصولتی با نظا
شرکتی که ۹۰ درصد آن دولتی باشد و ۱۰ درصد آن برای یک نفر باشد توسط آن مالک ۱۰ درصد مدیریت میشود نه مدیران دولتی!
کسی که ۱۰ درصد از یک شرکت بزرگ دولتی را مالک باشد به راحتی میتواند با تهدید به فروش هر مدیر دولتی را مجبور کند به اتخاذ تصمیماتی که به نفع اوست.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از پازلِ اقــتصاد 📊
💠|مراقب آدرس غلط باشیم|
🔹یارانه پنهان(اگر هست)مولودِ جهش ارز است؛
راهکارش از کنترل نرخ ارز میگذرد؛
که آن را هم باید در حکمرانی بر جریان پولی، مالی و کالایی جستجو کرد
"جهانیسازی قیمتها" به بهانه یارانه پنهان مسیری بیانتها است و خودش پیشران جهش ارز و تکرار این چرخه معیوب است.
🗣محمدطاهر رحیمی
🆔@twittereconemy
613.7K
آیا چیزی به اسم علم اقتصاد داریم؟
#افسانه_علم_اقتصاد
#اقتصاد_اسلامی
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از قلم اقتصادی
🌱 به نام حق
امّ الفساد❗️
مرحوم استاد محمدرضا حکیمی:
«مشكل اصلى و انقلابشكن واقعى، ليبرالهاى اقتصاديند كه با وجود و نفوذ آنان و تسلطشان بر امور، مبارزه با ليبراليسم فرهنگى نه ممكن است و نه مثمر. امّ الفساد ليبراليسم اقتصادى است كه زاينده ليبراليسم فرهنگى است. چگونه ممكن است در جامعهاى ليبراليسم اقتصادى باشد و از ليبراليسم فرهنگى پرهيز شود؟
و از اينجاست كه قرآن كريم مسئله قارون (مظهر ليبراليسم اقتصادى) را با اهميت و ذكر خصلتها و ويژگيهايش ياد مىكند تا خوب شناسانده شود و پس از هشدار نسبت به طاغوت سياسى (فرعون)، تنها به ذكر هامان (مظهر ليبراليسم فرهنگى) بسنده نمىكند و قارون را مىشناساند.
ليكن ما برخلاف مشى قرآن و انبيايى همه ترس خود را (درباره تباه شدن انقلاب، سقوط جامعه، سرخوردن مردم، بر پا رفتن ايثارها و افتادن فرصت به دستسودپرستان جانى) به ليبراليسم فرهنگى منحصر مىكنيم (و در تشخيص مصاديق و موارد نيز اغلب برخوردى سطحى داريم) و هيچ توجهى به ليبراليسم اقتصادى نداريم و جامعه را كه سوخته دست آن است و جنايات آن، هيچ از آن بيم نمىدهيم».
📚محمدرضا حکیمی، تعریف عدالت از زبان امام صادق (علیهالسلام)، نشریه نقد و نظر، ج 10، 1376، ص 79-58.
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟥 حاکمیت اسلامی باید امکان اعتراض را ایجاد کند
🔻 اعتراض یک امر طرفینی است. هم باید فرهنگ اعتراض را به مردم آموزش داد تا بتواند اعتراضشان را طوری مدیریت کنند که به هائشات نکشد و هم حاکمیت وظیفه دارد امکان این اعتراض را فراهم کند
🔻نمی شود همیشه انگشت اتهام را به سمت مردم گرفت که دشمن از اعتراض شما سوءاستفاده کرد. دشمن همیشه هست، مشکل هم همیشه هست، پس هیچگاه حل نمیشود
🔻در شرایط غیر بحرانی حاکمیت باید به فکر فراهم کردن زیر ساخت اعتراض به صورت عمومی باشد تا بدین واسطه از وقوع بحران جلوگیری کند
🎙️حجت الاسلام محسن قنبریان
🔴 ویژه برنامه علامت، شبکه دوم سیما
🆔 @madrese_rah
نیلی و غنینژاد مخالف بازتوزیع یارانهها بودند!
یعنی میگویند یارانهها حذف شود ولی به صورت نقدی چیزی به مردم داده نشود.
اینها وحشیترین نوع لیبرالیسم را انتخاب کردهاند!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
امام خمینی:مالکیت بدان صورت که در امریکا مطرح است اصولاً در اسلام وجود ندارد(۱)
نمیشود به خواست عدهای طرفدار زمینخواران به همان منوال بماند. جنابعالی (آیت الله گلپایگانی) مطمئن باشید که خطر در این طرف بسیار است و در آن طرف خطری نیست بلکه به حکم ثانوی شرع محدودیتهایی صورت میگیرد؛
که با ترک آن خطرهای عظیمی در کار است. و جنابعالی مطمئن باشید که نه مجلسیان بهحسب نوع و نه دولت متمایل به چپ است و نه اعمالی که میشود چپی است و من امیدوارم که با نظارت علمای اعلام بلاد چیزی که بر خلاف احکام شرع باشد چه احکام اولیه پس از موارد مذکور و چه احکام ثانویه، خطری پیش نیاید.(۲)
همچنین شهید مطهری نیز در این رابطه مینویسد: از نظر سرمایهداری میتواند اختلاف افراد در ثروت و مالکیت خیلی فاحش باشد. از نظر اسلام، اختلاف فاحشی که منتهی به فقر طبقه دیگر ـ نه بهواسطة بیماری، بلکه بهواسطة بیکاری با قلت مزد ـ بشود، ممکن نیست، جز از طریق ظلم و استثمار»(۳)
در قانون اساسی نیز آمده است که دولت موظف است ثروتهای ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، سوء استفاده از موقوفات، سوء استفاده از مقاطعه کاریها و معاملات دولتی، فروش زمینهای موات و مباحات اصلی، دایر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیر مشروع را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او به بیت المال بدهد. این حکم باید با رسیدگی و تحقیق و ثبوت شرعی به وسیله دولت اجرا شود.(۴)
۱-صحيفه امام، ج5، ص: 292 و 291
۲-نامه امام خمینی به آیتالله گلپایگانی
۳-مطهري، 1368الف، ج2، ص229.
۴-اصل ۴۹ قانون اساسی
هدایت شده از مردم_سالاری
میدونید چرا برای حل معضل مسکن راه حل بدیهی واگذاری زمین رایگان و ساخت خود مردم اجرایی نمیشه؟
نظرات کارشناسی همه بهانه ست.
علتش اینه که از 2.5 میلیون مسکن خالی، 2میلیونش مال بانکهاست که با احتساب هر خونه 2میلیاردی میشه 4 میلیون میلیارد تومان.
هر کی بخواد پا روی #دم_شیر بذاره یا #میخرنش یا #میدرنش.
#نظام_سرمایه_داری_شبکه_سرمایه_دارهای_متصل_به_بدنه_قدرت
@mardom_salari
اقتصاد فرهنگی
میدونید چرا برای حل معضل مسکن راه حل بدیهی واگذاری زمین رایگان و ساخت خود مردم اجرایی نمیشه؟ نظرات ک
همیشه در هر سیاستی دینفعان را شناسایی کنید
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
اقتصاد ایران از بانکهای خصوصی هیچ خیری ندیده است، خسارت هم فراوان دیده است. با #اقتدار بانکهای خصوصی را جمع کنید، به همان سان که بانکهای نهادهای نظامی جمع شد. خلق پول را به انحصار حاکمیت درآورید و سیاست پولی را در خدمت سیاست صنعتی قرار دهید.
@syjebraily
💢 نه شرقی و نه غربی
🔸طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاهها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند و فرزندان بسیجیام در این دو مرکز، پاسدار اصول تغییرناپذیر "نه شرقی و نه غربی " باشند.
📚 بخشی از پیام #امام، مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه
۲ آذر ۱۳۶۷
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar