eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
3.7هزار ویدیو
139 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
فریاد متضررین از کشیده شدن افسار تورم! جریان دیکتاتور لیبرال اقتصادی که ۴۰سال کامل بر سازمان برنامه‌وبودجه مسلط بوده است، ۴۰روز انتصاب دکتر مقصودی در مسئولیت اقتصادکلان این سازمان را بر نمی‌تابد. این چهارمین هجمه گسترده تخریبی علیه ایشان در ۴۰روز اخیر است. چه تصمیماتی به نفع مردم گرفته شده و کدام منافع به خطر افتاده است؟ باید پرسید این‌ها که می گفتند رئیس جمهور اختیاری ندارد؛ حالا چه شده اینقدر نگران رییس امور اقتصاد کلان معاونش هستند! امثال طبیبیان، نیلی، کردبچه، عسلی، رحمتی و محمودزاده تا قبل از این با تکیه بر اقتصاد سرمایه‌داری در سازمان برنامه و بودجه فعالیت و مدیریت کرده و نتیجه‌اش را همه مردم دیده‌اند. امروز که دکتر مقصودی مسئولیت بر عهده گرفته‌اند جریان لیبرال در کشور ترسیده‌اند و شروع به تخریب ایشان می‌کنند. اما باید بدانند به جای این پروژه‌های زرد رسانه‌ای و برچسب‌های تخریبی، این کارنامه و عملکرد افراد است که کارآمدی آنان و رضایت مردم را در واقعیت نشان می‌دهد. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
بانک در نظام اقتصادی اسلام چه جایگاهی دارد؟ این پرسش دو پاسخ دارد ۱. یکبار جامعه‌ای را در نظر می‌گیریم که همه اعضاء آن جامعه، پیامبران هستند و این سوال را می‌پرسیم ۲. یکبار در همین جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم این سوال را می‌پرسیم در حالت اول اساسا پولی وجود نخواهد داشت و نهادی به نام بانک بی‌معنا خواهد بود. اما در حالت دوم سه صورت متصور است: ۱. بانک وارد جامعه اسلامی شده و با زندگی مردم گره خورده است طوری که قابل حذف نیست ۲. بانک وارد زندگی مردم شده اما قابل حذف است ۳. بانک وارد زندگی مردم نشده در صورت سوم باید همان‌کاری انجام گیرد که آیت‌الله شاه‌آبادی پیشنهاد دادند. نهادی اسلامی طراحی شود. (مخمس) در صورت دوم باید برای حذف بانک برنامه‌ریزی کرد و به سمت تاسیس نهادی اسلامی رفت (حالت سوم) در صورت اول باید به این نتیجه برسیم که مساله، بانک نیست. مساله را باید در ساحتی دیگر بررسی کرد. در حوزه سیاست یا اقتصاد سیاسی یا حکمرانی فرهنگی یا... امروز ما در مرحله دومیم. باید تلاش و برنامه‌ریزی کنیم برای حذف نهادی که بیش از ۴۰ سال برخی تلاش کردند اصلاحش کنند. حذف بانک برای مردم و نظام جمهوری اسلامی سخت‌تر از حذف سلطنت چندهزارساله نیست. حذف بانک در سه مرحله امکان‌پذیر و البته ضروری‌ست مرحله اول حذف بانکداری خصوصی (تا ۲۰ سال پیش بانک خصوصی وجود نداشت و بعد از این هم می‌تواند نداشته باشد) مثلا اگر بانک آینده حذف شود هیچ آسیبی به اقتصاد این مملکت نمی‌رسد بلکه منافع بسیار دارد ۲. حذف تعدد بانک‌های دولتی و ادغام همه بانک‌ها در بانک ملی و حذف بانک مرکزی ۳. جایگزینی نظم پولی سرمایه‌سالار با نظم پولی مردمی و اسلامی اگر کسی بگوید نمی‌شود دو علت می‌تواند داشته باشد: ۱. جاهل است ۲. بانکدار است ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از احمدعلی یوسفی
23.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💡«موفقیت در عمل به اسلام و الگوی اقتصاد مقاومتی است.» ✅ عمل به الگوی «اقتصاد مقاومتی» تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی 🔴آدرس‌های غلط به دولت رئیسی ⚠️ سند تحول دولت ⚠️ روش غلط در حذف یارانه ۴۲۰۰ ⚠️ وادادگی ارزی ⚠️ترک فعل‌ها در مولد سازی ⚠️برنامه هفتم توسعه •┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈• 🔰کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر احمدعلی یوسفی در پیام‌رسان ایتا 🆔 @ah_yosefi
17.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تمدن ماد[ر]ی! (لطفا اول کلیپ بالا را مشاهده کنید) آن دیوار چین همین ظواهر تمدن غرب است. همین برج‌ها. همین شهربازی‌ها. همین خودروهای لاکچری. همین سرگرمی‌های بی‌ارزشی مثل هالیوود و دیزنی و فوتبال و... و آن نگهبان چیزی نیست جز مادر. جز خانواده. جز عفت و حیا. جز دین و ایمان. جز غیرت و عزت... نگهبان مردم ایران در مقابل تمدن مادی و منحط غرب حضرت روح‌الله بود. انقلاب اسلامی بود. جمهوری اسلامی است. سیدعلی خامنه‌ای است. نگهبان مردم ایران در مقابل دزد و غارتگر غربی و شرقی لایه‌های در هم‌تنیده محافظتی از تک‌تک افراد این جامعه‌ست. لایه ایمان و غیرت و عزت فردی لایه خانواده لایه اخوت خاص (دوست و آشنا) لایه اخوت عام (مومنین) و لایه حاکمیت این لایه‌ها اساسا برای رفع نیازهای مادی شکل نگرفتند هرچند نیازهای مادی را نیز تامین می‌کنند. این لایه‌ها برای تامین نیازهای "حیات" انسانی هستند. حیاتی که فقط مادی نیست‌ که اساسا حیات مادی بی‌معناست و محکوم به فنا. این روابط بین مومنین در جامعه اسلامی اساسا یک پدیده فرهنگی و یک امر معنوی‌ست. ازدواجش سنت رسول‌الله صلوات‌الله‌علیه‌وآله است. خانه‌داری‌اش جهاد است. کسب روزی‌اش عبادت است. خمینی بزرگ با حفظ خانواده ننگ "فلیس منی" را از این ملت برداشت و به اشرف مخلوقات عالم عرضه داشت: نحن منک یا رسول‌الله و کلنا سلمانک یا حبیب‌الله. اینجا به عشق تو تمدن مادری را جایگزین تمدن مادی خواهیم کرد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
نمی‌دانم چرا ما از کسی که جانمان را می‌گیرد می‌ترسیم اما از یک نهادی که مال و آبرویمان را نابود می‌کند استقبال می‌کنیم؟ از آن طرف جانمان را برای خدا می‌دهیم اما در دادن مال دستمان می‌لرزد؟ کاش می‌توانستم ذات خونخوار بانک‌های خصوصی را برایتان به تصویر بکشم. کاش میشد لویاتان وحشیِ بانک‌های خصوصی را نشانتان دهم. کاش میشد به مردم بگویم که با دست‌های خودشان سرمایه‌شان را نابود می‌کنند. کاش می‌شد صدایم به مردم برسد... اما چه کنم که رسانه‌ها هم در دست بانک‌هاست. پ‌ن: لویاتان هیولا یا اژدهای عظیم‌الجثه‌ای اسطوره‌ای است که از دریا سَرک می‌کِشد و مثل و مانند ندارد ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
تبعیت از مُد و تبلیغات خریت محض است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از Mojtaba_ MahdaviNik_Esfahani
🚩 تصویری کم‌نظیر از مادران صبور و باصلابت شهدا که به دست خود فرزندانشان را تشییع و به خاک سپردند. مادرانی که زینب‌وار عَلَم را بر زمین نگذاشتند. امروز پیشکشی ناقابل محضر این مادران مجاهد @rabteasheghi
📌آنچه کثیفان همه دارند، آن یک‌جا دارد! ⚠شهید بهشتی قاطعانه در خصوص اقتصاد سوسیالیستی و کاپیتالیستی می‌گوید: «وقتی ما ماتریالیسم مارکسیستی را می‌گوییم بد است، ماتریالیسم کاپیتالیستی دنیای غرب صدها برابر آن بد و کثیف و آلوده‌ی ظلم است. بنابراین، معلوم باشد که ما یک بررسی نقادانه می‌کنیم. من معمولاً عادت هم داشته‌ام که هر جا نقدی می‌خواهم از ماتریالیسم سوسیالیستی مارکسیستی بکنم، همان‌جا یادآوری کنم که ماتریالیسم شدیدتر و کثیف‌تری هست. من گفتم که اگر برای یک انسان غذا فراهم کنید، مسکن فراهم کنید، بهداشت فراهم کنید، یک گاو پرواری است، ولی در نظام مارکسیستی یک گاو پرواری تا حدودی افساردار، در نظام کاپیتالیستی غربی یک گاو پرواری افسار گسیخته است. پس انتقاد از آن، هرگز ذره‌ای این را نشان نمی‌دهد که این یکی نیز مورد انتقاد نیست. این یکی صدبرابر مورد انتقاد است. در این همه‌ی کثافت‌ها هست. آنچه کثیفان همه دارند، این یک‌جا دارد» (نظام اقتصادی در اسلام؛ مباحث نظری: ص ۷۲). پ.ن: ⛔این نگاه را مقایسه کنید با نگاه بعضی از مسئولین و دوستان انقلابی نسبت اقتصاد سرمایه داری و لیبرالیسم اقتصادی! 💡آیا مانند شهید بهشتی، اقتصاد سرمایه داری را صد برابر کثیف تر اقتصاد کمونیستی می دانیم؟! @jebhetse
⁉️ مدعیان گفتمان اقتصاد اسلامی ♦️ جریان های مختلفی خود را مدعی پرچمداری اقتصاد اسلامی می‌دانند و گاهی یکدیگر را هم به ضدیت با اقتصاد اسلامی متهم می‌کنند. این جریان‌های فکری را می‌توان در دسته‌های زیر جای داد: 1⃣؛ برخی به واقع دارند و اندیشه اقتصاد سرمایه داری را با افزودن چند آیه و روایت، به عنوان اسلام ناب به خورد جامعه می‌دهند. من با برخی از این برخورد داشتم که فکر میکنند با خواندن اسلام‌شناس شده‌اند. این بسیار خطرناک اند، مبانی نظریه پرداز آنها اعتقاد به خدا و پیغمبر است، ولی مبانی نظریه آنها مبانی الحادی نئولیبرال است. آنها حتی ممکن است ریش داشته باشند و شب ها نماز شب هم بخوانند، ولی روزها در اقتصاد به امثال فریدمن و هایک اقتدا می‌کنند و نسخه تجویزی شأن است. 2⃣: برخی از همین گروه تفکری مهندسی دارند و فکر می‌کنند با ایجاد سامانه‌های مختلف همه مشکلات اقتصادی کشور را حل می‌کنند. این مفاهیمی چون عدالت و مبارزه با رانت را هم چاشنی طراحی مهندسی خود می‌کنند و بدین وسیله خود را به کمپ اقتصاد اسلامی ملحق می‌کنند. 3⃣: برخی از آنها نیز اسیر شده اند و راهی به پیدا نکردند، آنها شده اند لشکری برای توجیه ساختارهای معیوب اقتصاد سرمایه داری از بانک گرفته تا بورس، و تنها در همین ساختار ابزارسازی می‌کنند. آنها اقتصاد اسلامی را وارد مرحله کرده‌اند. 4⃣ : در مقابل، برخی نیز گفتمان اقتصاد اسلامی را به نفع خود مصادره می‌کنند و جایی برای تکثر در اندیشه نمی‌گذارند. این گروه نیز خطرناک اند. در برخی موارد آنها مبانی مستحکمی ندارند و ادعاهایشان سر از قیاس و استحسان درمی‌آورد. گاهی خیلی قشری رویکردی اخباری میگیرند و آنچه در دوره صدر اسلام بوده را به زور به دوران کنونی می خورانند. 5⃣ : گروهی نیز دچار برخی کلیشه‌ها شده اند و تفکری سطحی دارند و مباحثشان عمق ندارد. آنها برخی کلید واژه‌های رایج را صبح و ظهر و شب تکرار میکنند و عملا نسخه عملیاتی هم برای آن ندارند. این افراد گاهی اطلاعات اقتصادی کمی دارند و فهم عمیقی از آن ندارند. 6⃣ : گروهی از منسوبین به اقتصاد اسلامی هم نان به نرخ روز میخورند به خصوص وقتی به منصبی می‌رسند. آنها هیچ خط قرمزی ندارند؛ با همه فالوده میخورند، آنها اقتصاد اسلامی را ابزار ترقی خود می‌کنند و تنها به ظاهر از آن دم می‌زنند. ♦️ تفکر اصیل اقتصاد اسلامی را می‌توان در متفکرانی همچون یافت که هم پایه‌های فلسفی قوی دارند و هم به فقه و اصول مسلط اند و به واقع اسلام شناس اند. ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
حق مالکیت معنوی در حقیقت ایجاد انحصار توسط دولت برای یک بنگاه اقتصادی است. جالب است اکثر لیبرال‌های طرفدار بازار آزاد! هیچ نقدی به این دخالت سنگین دولت در اقتصاد نمی‌کنند. کپی‌رایت و پتنت و... در دنیای امروز نه تنها به رسمیت شناختن مالکیت خصوصی نامحدود و بی‌قید و شرط است نه تنها گاهی اوقات به رسمیت شناختن مالکیت خصوصی یک محصولی‌ست که متعلق به جامعه است نه تنها سلب حقوق میلیاردها انسان است نه تنها دخالت سازمان‌های جهانی و استکباری در امور کشورهاست نه تنها ابزار ایجاد انحصار در بازار است نه تنها مانع خلاقیت و انگیزه تولید به معنای حقیقی کلمه می‌شود نه تنها هیچ منطق شرعی و عقلی پشت آن نیست و فتوای امام به عدم جواز حق مالکیت معنوی است بلکه با آزادی هم در تناقض است. این هم یکی از تناقضات بی‌شمار لیبرال سرمایه‌داری‌ست. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | این‌گونه دعای فرج بخوانید... ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: وقتی «اَلّلهُمَّ کُن لِوَلِیّک» را میخوانید، در واقع دارید ارتباط میگیرید با امام زمانتان، که فرموده‌اند: ما را دعا کنید، ما هم شما را دعا میکنیم ✏️ با حضرت حرف بزنید، سلام کنید، زیارت کنید، با همین زیارات مأثوری که هست یا حتّی با همین زبان معمولی خودتان با حضرت حرف بزنید. خدای متعال پیام شما را، و سخن دل و زبان شما را به آن بزرگوار میرسانَد، و آن بزرگوار مطّلع میشود. 💻 Farsi.Khamenei.ir
اقتصاد فرهنگی
حق مالکیت معنوی در حقیقت ایجاد انحصار توسط دولت برای یک بنگاه اقتصادی است. جالب است اکثر لیبرال‌های
آنچه نزد بعضی حق طبع نامیده می‌شود، حق شرعی نیست و سلب تسلط مردم بر اموالشان بدون هیچ‌گونه عقد و شرطی جایز نیست. بنابراین، مجرد چاپ کتاب و نوشتن عبارت 《حق طبع و تقلید برای صاحب آن محفوظ است》، چیزی را موجب نمی‌شود و توافق با غیر شمرده نمی‌شود، پس برای غیر او چاپ و تقلید جایز است و بر هیچ کس جایز نیست که او را از آن منع نماید (امام خمینی) پ‌ن: البته امروز قانون حکم می‌کند. حتی قانون غلط ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar