نمیدانم چرا ما از کسی که جانمان را میگیرد میترسیم اما از یک نهادی که مال و آبرویمان را نابود میکند استقبال میکنیم؟
از آن طرف جانمان را برای خدا میدهیم اما در دادن مال دستمان میلرزد؟
کاش میتوانستم ذات خونخوار بانکهای خصوصی را برایتان به تصویر بکشم. کاش میشد لویاتان وحشیِ بانکهای خصوصی را نشانتان دهم.
کاش میشد به مردم بگویم که با دستهای خودشان سرمایهشان را نابود میکنند.
کاش میشد صدایم به مردم برسد... اما چه کنم که رسانهها هم در دست بانکهاست.
پن: لویاتان هیولا یا اژدهای عظیمالجثهای اسطورهای است که از دریا سَرک میکِشد و مثل و مانند ندارد
#بانکها_غلط_میکنند
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
تبعیت از مُد و تبلیغات خریت محض است.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از Mojtaba_ MahdaviNik_Esfahani
🚩 تصویری کمنظیر از مادران صبور و باصلابت شهدا که به دست خود فرزندانشان را تشییع و به خاک سپردند. مادرانی که زینبوار عَلَم را بر زمین نگذاشتند.
⚘ #بانوی_نقش_آفرین امروز پیشکشی ناقابل محضر این مادران مجاهد
#نقش_بانوان
#زینب_زمانهات_باش
#بانوان_فعال_جبهه_فرهنگی_انقلاب
@rabteasheghi⏪
هدایت شده از جبهه تمدّن ساز انقلاب اسلامی
📌آنچه کثیفان همه دارند، آن یکجا دارد!
⚠شهید بهشتی قاطعانه در خصوص اقتصاد سوسیالیستی و کاپیتالیستی میگوید:
«وقتی ما ماتریالیسم مارکسیستی را میگوییم بد است، ماتریالیسم کاپیتالیستی دنیای غرب صدها برابر آن بد و کثیف و آلودهی ظلم است. بنابراین، معلوم باشد که ما یک بررسی نقادانه میکنیم. من معمولاً عادت هم داشتهام که هر جا نقدی میخواهم از ماتریالیسم سوسیالیستی مارکسیستی بکنم، همانجا یادآوری کنم که ماتریالیسم شدیدتر و کثیفتری هست. من گفتم که اگر برای یک انسان غذا فراهم کنید، مسکن فراهم کنید، بهداشت فراهم کنید، یک گاو پرواری است، ولی در نظام مارکسیستی یک گاو پرواری تا حدودی افساردار، در نظام کاپیتالیستی غربی یک گاو پرواری افسار گسیخته است. پس انتقاد از آن، هرگز ذرهای این را نشان نمیدهد که این یکی نیز مورد انتقاد نیست. این یکی صدبرابر مورد انتقاد است. در این همهی کثافتها هست. آنچه کثیفان همه دارند، این یکجا دارد» (نظام اقتصادی در اسلام؛ مباحث نظری: ص ۷۲).
پ.ن:
⛔این نگاه را مقایسه کنید با نگاه بعضی از مسئولین و دوستان انقلابی نسبت اقتصاد سرمایه داری و لیبرالیسم اقتصادی!
💡آیا مانند شهید بهشتی، اقتصاد سرمایه داری را صد برابر کثیف تر اقتصاد کمونیستی می دانیم؟!
#جبهه_تمدن_ساز_انقلاب_اسلامی
@jebhetse
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
⁉️ مدعیان گفتمان اقتصاد اسلامی
♦️ جریان های مختلفی خود را مدعی پرچمداری اقتصاد اسلامی میدانند و گاهی یکدیگر را هم به ضدیت با اقتصاد اسلامی متهم میکنند. این جریانهای فکری را میتوان در دستههای زیر جای داد:
1⃣#نئولیبرالهای_مسلمان؛ برخی به واقع #توهم_اقتصاد_اسلامی دارند و اندیشه اقتصاد سرمایه داری را با افزودن چند آیه و روایت، به عنوان اسلام ناب به خورد جامعه میدهند. من با برخی از این #جماعت_متوهم برخورد داشتم که فکر میکنند با خواندن #ترجمه_کتاب_مکاسب اسلامشناس شدهاند. این #نئولیبرالهای_مسلمان بسیار خطرناک اند، مبانی نظریه پرداز آنها اعتقاد به خدا و پیغمبر است، ولی مبانی نظریه آنها مبانی الحادی نئولیبرال است. آنها حتی ممکن است ریش داشته باشند و شب ها نماز شب هم بخوانند، ولی روزها در اقتصاد به امثال فریدمن و هایک اقتدا میکنند و نسخه تجویزی شأن #اجماع_واشنگتنی است.
2⃣#مهندسان_اقتصادخوانده: برخی از همین گروه تفکری مهندسی دارند و فکر میکنند با ایجاد سامانههای مختلف همه مشکلات اقتصادی کشور را حل میکنند. این #مهندسان_به_ظاهر_حزباللهی مفاهیمی چون عدالت و مبارزه با رانت را هم چاشنی طراحی مهندسی خود میکنند و بدین وسیله خود را به کمپ اقتصاد اسلامی ملحق میکنند.
3⃣#فقه_ضوابطی_ها: برخی از آنها نیز اسیر #فقه_ضوابطی شده اند و راهی به #فقه_مقاصدی پیدا نکردند، آنها شده اند لشکری برای توجیه ساختارهای معیوب اقتصاد سرمایه داری از بانک گرفته تا بورس، و تنها در همین ساختار ابزارسازی میکنند. آنها اقتصاد اسلامی را وارد مرحله #اوراق_سازی کردهاند.
4⃣ #انحصارگرایان_سطحی: در مقابل، برخی نیز گفتمان اقتصاد اسلامی را به نفع خود مصادره میکنند و جایی برای تکثر در اندیشه نمیگذارند. این گروه نیز خطرناک اند. در برخی موارد آنها مبانی مستحکمی ندارند و ادعاهایشان سر از قیاس و استحسان درمیآورد. گاهی خیلی قشری رویکردی اخباری میگیرند و آنچه در دوره صدر اسلام بوده را به زور به دوران کنونی می خورانند.
5⃣ #کلیشه_گرایان: گروهی نیز دچار برخی کلیشهها شده اند و تفکری سطحی دارند و مباحثشان عمق ندارد. آنها برخی کلید واژههای رایج را صبح و ظهر و شب تکرار میکنند و عملا نسخه عملیاتی هم برای آن ندارند. این افراد گاهی اطلاعات اقتصادی کمی دارند و فهم عمیقی از آن ندارند.
6⃣ #کاسبکاران: گروهی از منسوبین به اقتصاد اسلامی هم نان به نرخ روز میخورند به خصوص وقتی به منصبی میرسند. آنها هیچ خط قرمزی ندارند؛ با همه فالوده میخورند، آنها اقتصاد اسلامی را ابزار ترقی خود میکنند و تنها به ظاهر از آن دم میزنند.
♦️ تفکر اصیل اقتصاد اسلامی را میتوان در متفکرانی همچون #شهید_صدر یافت که هم پایههای فلسفی قوی دارند و هم به فقه و اصول مسلط اند و به واقع اسلام شناس اند.
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
حق مالکیت معنوی در حقیقت ایجاد انحصار توسط دولت برای یک بنگاه اقتصادی است.
جالب است اکثر لیبرالهای طرفدار بازار آزاد! هیچ نقدی به این دخالت سنگین دولت در اقتصاد نمیکنند.
کپیرایت و پتنت و... در دنیای امروز
نه تنها به رسمیت شناختن مالکیت خصوصی نامحدود و بیقید و شرط است
نه تنها گاهی اوقات به رسمیت شناختن مالکیت خصوصی یک محصولیست که متعلق به جامعه است
نه تنها سلب حقوق میلیاردها انسان است
نه تنها دخالت سازمانهای جهانی و استکباری در امور کشورهاست
نه تنها ابزار ایجاد انحصار در بازار است
نه تنها مانع خلاقیت و انگیزه تولید به معنای حقیقی کلمه میشود
نه تنها هیچ منطق شرعی و عقلی پشت آن نیست و فتوای امام به عدم جواز حق مالکیت معنوی است
بلکه با آزادی هم در تناقض است.
این هم یکی از تناقضات بیشمار لیبرال سرمایهداریست.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #کلیپ_نوشت | اینگونه دعای فرج بخوانید...
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: وقتی «اَلّلهُمَّ کُن لِوَلِیّک» را میخوانید، در واقع دارید ارتباط میگیرید با امام زمانتان، که فرمودهاند: ما را دعا کنید، ما هم شما را دعا میکنیم
✏️ با حضرت حرف بزنید، سلام کنید، زیارت کنید،
با همین زیارات مأثوری که هست یا حتّی با همین زبان معمولی خودتان با حضرت حرف بزنید. خدای متعال پیام شما را، و سخن دل و زبان شما را به آن بزرگوار میرسانَد، و آن بزرگوار مطّلع میشود.
💻 Farsi.Khamenei.ir
اقتصاد فرهنگی
حق مالکیت معنوی در حقیقت ایجاد انحصار توسط دولت برای یک بنگاه اقتصادی است. جالب است اکثر لیبرالهای
آنچه نزد بعضی حق طبع نامیده میشود، حق شرعی نیست و سلب تسلط مردم بر اموالشان بدون هیچگونه عقد و شرطی جایز نیست. بنابراین، مجرد چاپ کتاب و نوشتن عبارت 《حق طبع و تقلید برای صاحب آن محفوظ است》، چیزی را موجب نمیشود و توافق با غیر شمرده نمیشود، پس برای غیر او چاپ و تقلید جایز است و بر هیچ کس جایز نیست که او را از آن منع نماید (امام خمینی)
پن: البته امروز قانون حکم میکند. حتی قانون غلط
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
بانک با پول مردم رفته خونه خریده
بعد سند همون خونه رو گذاشته بانک دوباره به خودش وام داده!
بعد با اون وام رفته خونه رو از خودش خریده! 😂😭
#بانکها_غلط_میکنند
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
ناترازی جنسیتی در کنکور
نتایج کنکور امروز اعلام شد که
۶۱درصد قبولی برای دختران و ۳۹درصد سهم پسران شد..
فارغ از گرایشات دینی و سیاسی؛
بنظرتون این ناترازی شدید نسبت جنسیتی به نفع دختران چه تاثیری در تسریع یا کندی مسیر پیشرفت فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و تحکیم بنیان خانواده و تحقق سیاست افزایش جمعیت دارد؟
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco