eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.7هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
3هزار ویدیو
130 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی عضو اندیشکده قصد مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 🛑 لیبرالیسم نجات‌بخش! ‼️ لیبرالیسم چگونه مردم را کنترل می‌کند؟ ✍️ برگرفته از آخرین یادداشت مرحوم استاد محمدحسین فرج‌نژاد، در شماره‌ی دهم مجله خردورزی 🔻در سکانسی از فیلم «تجارت جهانی» رئیس یکی از بانک‌های واسط بین مافیای اروپایی ـ آمریکایی فروش اسلحه، چنین اعتراف می‌کند: 🔻«قلب سرمایه‌داری غربی، بانک است و بورس؛ و شبکه بانکداری یعنی سوار شدن بر بدهی‌های مردم. بدهی مردم، زمانی بیشتر می‌شود که در درگیری‌های محلی مبتلی شوند. 🔻هرجا ثبات به‌هم ریزد، اقتصاد تضعیف می‌شود؛ هرجا اقتصاد تضعیف شود، مردم وام بیشتری از بانک‌ها می‌گیرند و بدهکارِ سیستم سرمایه‌داری می‌شوند و در نهایت هر کس افسار بدهی‌ها را در دست داشته باشد، افسار زندگی مردم را در دست خواهد داشت و آنها را کنترل می‌کند.» 🔻و حقیقتاً آیا بدون ترکیب اقتصاد سکولار با رسانه و تبلیغات شناختی جدید و نظام آموزش اقتصاد لیبرال در جهان، می‌توان بر مردم حکومت کرد؟! 📚انجمن علمی اقتصاد اسلامی دانشگاه قم 🆔@eghtesad_eslaami
«فریب برای گران‌سازی»! رییس پژوهشگاه سیاستگذاری شریف میگوید برخلاف بیشتر کشورهای دنیا مثل چین، مصرف مردم ما افزایشی است! اما طبق گزارش رسمی توانیر،علیرغم رشد تعداد مشترکین خانگی؛ امسال ۲۰۸میلیون کیلووات ساعت از پارسال مصرف کردند! او ادعا میکند رشد اقتصادی ۲درصد اما رشد مصرف انرژی ۷درصد است! درحالیکه باز هم طبق آمار، رشد اقتصادی در تابستان اخیر به بیش از ۷درصد رسید اما رشد مصرف برق نسبت به پارسال ۳.۳درصد و نسبت به ۱۲سال قبل فقط ۵.۲درصد است! تازه این رشد هم درحالی بوده است که جمعیت کشور، تعداد مشترکین برق و نیز تولید کشور قابل مقایسه با ۱۲سال پیش نیست. درباره کشورهای خارجی نیز آمار اشتباه است. در پایان اما پس از بیان این آمارهای میگوید این موضوع معلول قیمت‌های ارزان انرژی در ایران است! اما سوال ما این است که هدفتان از بیان این حرف‌های از اساس نادرست چیست و دقیقا از جان مردم چه می‌خواهید؟!! ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
👆باز هم این مزخرفات شادترین مردم جهان از بنگاه‌های پروپاگاندای غربی با قراردادن بدبخت ترین و غمگین ترین مردم دنیا، اسکاندیناوی در راس. 🔹کسی که نهایتا یک سال در این ماتم کده اسکاندیناوی زندگی کرده باشد به پوچ بودن این آمارسازی ها به خوبی واقف است. 🔸کشورهایی که بالاترین آمار خودکشی را دارند، بدترین و غم انگیز ترین آب و هوا و سردترین روابط اجتماعی را دارند چگونه در صدر شادترین کشورهای جهان اند؟ 🔹جالب است همیشه در همه آمارهای مثبت هم نام اسرائیل را آن وسطهای یک طور می چپانند. انگار نه انگار یک جهان بیش از سه ماه است دارند وحشی گری، انواع بیماری های روانی و تنش های عمیق روحی را در مردم آن می بینند. خر خودتانید. این فریب کاری ها دیگر جواب نمی دهد. https://eitaa.com/SHkelide_zendegi
هدایت شده از حسن عباسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑میگن خانواده‌‌ی ایرانی پُر مصرفه آب زیاد مصرف میکنه برق زیاد مصرف میکنه گاز زیاد مصرف میکنه ولی خانواده‌های اروپایی خیلی نایسن و خوبن و صرفه جویی میکنن آیا اینطور مقایسه‌های آماری بدون در نظر گرفتن مسائل فرهنگی و سبک زندگی مردم در ایران و اروپا درست است؟ 🎥کلیپ را ببینید 📎 @hassanabbasi1374
چقدر خوبه که همه دارن این حرفها رو تکرار میکنند... ما رسانه های بزرگ نداریم و پروپاگاندا بلد نیستیم اما یه چیزی داریم که لیبرالها ندارند: جمعیت... مردم...
«هر جامعه‌ی زنده و پویایی به تحوّل احتیاج دارد.» (مقام معظم رهبری ۱۳۹۹/۰۳/۱۴) انقلاب اسلامی همچون پدیده‌ای زنده و با اراده، همواره دارای انعطاف و آماده‌ تصحیح خطاهای خویش است، امّا تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست.» (قسمتی از بیانیه گام دوم) زنده ماندن انقلاب به این است که پی‌درپی نوآوری داشته باشد، تحوّل داشته باشد. (مقام معظم رهبری ۱۳۹۹/۰۳/۱۴) «مشکلات را با یک حرکت عادّی نمی شود برطرف کرد، با این حرکت معمولیِ عادّی که در کار اداره‌ی حکمرانی کشور هست نمیشود، یک حرکت فوق‌العاده لازم است، یک حرکت جهشی لازم است، یک حرکت ابتکاری لازم است. باید نوآوری وجود داشته باشد و این کار باید انجام بگیرد. این جزو مسلّماتِ این دوره‌ی از انقلاب است برای گام دوّم.» (مقام معظم رهبری ۱۴۰۰/۰۲/۲۱) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸شبکۀ منوتو خلاصه و مفید به این سؤال پاسخ می‌دهد که عدم مشارکت در انتخابات برای ایران چه عواقبی دارد و برای دشمنان و بدخواهان ایران چه مزایایی دارد؟ 🔹نتیجه: 🔻برای دفاع از وطن و نشان دادن شاخص مقاومت ملت همیشه نیاز به جانفشانی و از خون خود گذشتن نیست. 🔻شرکت در انتخابات فقط انتخاب یک نماینده نیست. بیانگر شاخص پشتوانۀ مردمی یک حاکمیت و در نتیجه مانعی برای توطئه‌های بعدی دشمن است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از غلیان قلم
🔷در مسئله حجاب و عفاف کدام شناخت نیازمند حمایت است؟ ✍️ حمید احتشام‌کیا (1402/10/19) 🔸وقوع شناخت و معرفت درباره هر چیزی در انسان، امری حادث است؛ یعنی هر فردی از افراد انسان، ابتدا در اثر مواجهه با نوعی از انواع استدلال، واجد یک واحد شناخت می‌شود. 🔸فرقی نمی‌کند شناختِ پایه یعنی شناخت در مرحله حدوث و شکل‌گیریِ اولیه، مبتنی بر کدام نوع از انواع استدلال یا قیاس، ارائه شده باشد؛ آنچه مهم است این است که شناختِ پدید‌آمده صرفا در مقام حدوث قرار دارد و برای ورود به مرحله بعدی، به تأییدات مکرر نیازمند است. 🔸البته منکر آن نیستم که شناختِ مبتنی بر قیاسِ برهانی از شناختِ مبتنی بر قیاسِ خطابی یا جدلی از استحکام بیشتری برخوردار است، اما می‌خواهم بگویم حتی استحکام قیاس برهانی نیز یک استحکام اولیه است. 🔸شناخت، پس از مرحله حدوث و شکل‌گیری، وارد مرحله تأیید می‌شود. تأیید شناختِ پایه، بدان معناست که انسان در زندگی خود لازم است شناخت بدست‌آمده را مرتباً تأیید کند. فرآیند تأییدگرفتن همان بازخوردی است که فرد در اجتماع به انحاء مختلف دریافت می‌کند. 🔸خانم محجبه‌ای را تصور کنید که با یک قیاس برهانی معتقد به وجوب و لزوم رعایت حجاب شده است، اما اعتقادش در عمل از طرف جامعه مورد تأیید قرار نمی‌گیرد؛ چه بلایی بر سر آن اعتقاد خواهد آمد؟ شک نکنید که پس از تزلزل، فروخواهدپاشید. شناخت ، پس از مرحله تأیید یعنی با دریافت بازخوردهای پی در‌پی و بی ‌حد و حصر مثبت، وارد مرحله تثبیت می‌شود. 🔸بنابراین نباید گمان کرد وقتی فردی را به رعایت حجاب و عفاف دعوت کرده و برای او انواع استدلال‌ها را ارائه می‌دهیم مجاز است رهایش کنیم. آن فرد پس از دریافت استدلال‌های گوناگون، ممکن است واجد یک واحد شناخت پایه شود، اما برای دریافت تأییدات پی‌در‌پی که در حکم شیر مادر برای طفل نوزاد است چه برنامه‌ای داریم؟ 🔸وقتی یک خانم محجبه با انواعی از طراحی‌‌های مد و لباس مواجه می‌شود که نه تنها تأییدی بر شناخت او نیست بلکه جان آن را نیز هدف قرارگرفته است چه رخ خواهد داد؟ وقتی محیط‌های ادرای و کارمندی، محیط درس و دانشگاه، عروسی‌ها و جشن‌ها و از همه مهمتر رسانه ملی و غیرملی همه و همه سراسر تأیید مخالف و بازخورد منفی است، گمان می‌کنید چه بلایی بر سر آن اعتقاد نوپا خواهد آمد؟ 🔸مهمترین کارکرد آموزه «امربه معروف و نهی از منکر» کارکرد شناختی است؛ یعنی تأیید شناختِ پایه به‌مثابه بازخود مثبت اجتماعی. اما مضافا بر آن، چه ایده‌هایی برای این مرحله از شناخت در نظر گرفته شده است؟ یک خانم محجبه در سینما، در تبلیغات، در رسانه، در بازار و به طور کلی در جامعه با چه میزان از تأیید مواجه است و با چه میزان از هجمه؟ 🔸تأیید شناخت، یک مرحله مهم و اساسی است و نیاز به هوشمندی فراوان در طراحی دارد. تأییدِ معطوف به زبان از نازل‌ترین نوع تأییدات است. برداشت خود نویسند از فضای جامعه ایرانی این است که تأییدات کمی در بافت جامعه برای حجاب و عفاف وجود دارد و بی‌شک هر طفل نوپایی بدون آب‌ونان دوام نمی‌آورد. ✅توصیه‌ام این است که به جای هزینه بر سر تولید استدلال به‌مثابه تولید شناخت، به فکر نان و آبِ تأیید برای اطفال شناخت باشید. 🔹چگونه اعتقادات یک جامعه را برافکنیم؟ 🔸براساس توضیحاتی که ارائه شد، کافی است تأییدات موافق یک اعتقاد را کم کرده و تأییدات منفی را در جامعه ترویج دهیم. آنگاه خواهید دید که اعتقادات آن جامعه کم‌کم و به‌تدریج سست‌شده و در نهایت ترک می‎شود. 🔈هیچ می‌دانستید اغلب شعائر دینی و لزوم رعایت آن در جامعه در همین راستا یعنی نظریه شناخت تأییدی قابل ارزیابی است؟ 💡یک پیشنهاد: 🔸پیشنهاد میکنم به جای تفکر درباره اینکه چگونه بی‌حجابان را تخطئه کنیم به این نیز بیاندیشیم که چگونه باحجابان را تقویت کنیم. 🔸چرا در داستان حجاب و عفاف بانوان محجبه دال مرکزی و نقطه ارشمیدسی قضیه نباشند؟ 🔸چرا سیاستمداران نقش پزشک را بر عهده گرفته و به دنبال درمان‌اند؟ چرا توجه از روی باطل به سمت حق نمی‌چرخد؟ https://eitaa.com/ghalayaane_ghalam
و ماجرا، ماجرای عنکبوت خونخواریست که خوان طمع خود را در‌ اقتصاد سراسر جهان گسترده تا از خون کودکانی مظلوم راهی برای ادامه‌ی حیات ننگینش بیابد غافل از اینکه: 💢إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ💢 🕸نمایش سیطره‌ی نفوذ اقتصادی صهیونیسم از زاویه‌ای که دوست ندارند ببینیم... 🌍@Bkh_Qom
خب ظاهرا عده ای در دانشگاه قم نمادهای شهدا (کفن ها) را پایین آوردند!!! چرا؟ لابد به این بهانه که شادی و نشاط صبحگاهی مان به هم میریزد! امیدوارم این اتفاق با رضایت معاونت فرهنگی دانشگاه انجام نشده باشد و عده ای خودسر این کار را کرده باشند وگرنه که هیچ توجیهی ندارد این اتفاق. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
+ اقتصاد دستوری بد است - اگر چه کسی دستور بدهد بد است؟ + دولت - پس چرا با دامپینگ مخالفی؟ + مخالف نیستم - پس اقتصادهای دنیا دستوری اند که با دامپینگ برای جلوگیری از انحصار مقابله می کنند + خب با دامپینگ مخالفم - چرا؟ + به هم زدن نظم بازار است - پس با ایجاد انحصار موافقی ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
چطور میشه یک عده این حد از زیبایی توی ایران رو نبینن؟ چطور میشه قدر حفظ خانواده رو در ایران ندونیم؟ به خدا قسم یکی از بزرگترین نعمت های جمهوری اسلامی اینه که اجازه نداد پهلوی ایران رو تبدیل کنه به ترکیه و کشورهای غربی و ... اجازه نداد خانواده نابود بشه ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فارغ از هیاهوهای زرد رسانه ای ببینیم نظر مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی درباره ناترازی بنزین چیست؟ @hemmatgholizadeh
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ما هنوز غدیر انجمن حجتیه را جشن می‌گیریم ✅ غدیر عید بزرگ دخالت مردم در سیاست است ✅ مردم‌سالاری در متن دین است حوصله کردن با مردم حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
هست و نیست بایدها! مصاف به نقل از دکتر سعدوندی: در اقتصاد تعیین‌کننده نوع است قبلا نوشته بودم لیبرالیسم اقتصادی به لیبرالیسم فرهنگی هم خواهد رسید؟ علوم انسانی غربی و تحلیل های مبتنی بر آن جهان بینی، نگاه ویژه خودش را به انسان دارد و قطعا انسان شناسی شما تغییر خواهد کرد. در حقیقت وقتی نگاه کسی به انسان و جامعه در چارچوب نظام سرمایه داری قرار بگیرد، بدون شک مجبور می شود و رفتار سودجویانه دنیایی را بپذیرد. رفتار اساسا یک امر فرهنگی است که اقتصاددانان آن را با عینک یوتیلیتارینیسم وقتی عقلایی می دانند که "بازاری" باشد. آدام اسمیت و اقتصاد وحشی امروز مخلوق تغییر در یک مفهوم بنیادین است: Natural law "قانون طبیعی" تا قبل از دیوید هیوم (استاد اسمیت) و بنتام معنای دیگری داشت. قوانین طبیعی همان فهم کلی انسان‌ها از اخلاق بود؛ فهم هزاران ساله انسان از انصاف و عدالت و خیر و خوبی. قانون طبیعی پیوندی می‌زد بین هنجارها و هست‌ها. آنچه طبیعی بود همان هم ارزش بود. اما ناگهان عقلانیت سکولار جای آن را می‌گیرد. قانون طبیعی می‌شود عقلانیت و عقلانیت می‌شود هر آنچه انسان به آن میل دارد! در حقیقت بعد از هیوم، قانون طبیعی (آنچه هست) نه به وسیله‌ی دین و فهم انسان‌های گذشته، بلکه به‌وسیله انسان باصطلاح عاقلِ بی‌نیاز از دین و توسط "دانش"مند کشف می‌شود. به عبارت دیگر دعوا بر سر این نبود که "قانون طبیعی" باید وضعیت مطلوب را تعیین کند یا خیر! بلکه محل نزاع آنجاست که کدام قانون طبیعی را انتخاب کنیم؟ قوانین الهی را یا قوانین وضع شده توسط انسان را. دعوا بر سر شناخت "باید"ها بود و این شناخت بایدها از آن جهت که به شناخت انسان اتصال دارد، جنبه علمی دارد و از آن جهت که به بایدها مرتبط است جنبه ارزشی. فلذا دانشمندان هر وقت بخواهند نگاه های ارزشی خود را از چشم شما دور نگه دارند، پشت جنبه علمی بایدها پنهان می‌شوند. اینکه رفتار انسان تحت تاثیر قیمت است در حقیقت نتیجه این نگاه ایدئولوژیک است که می گوید باید رفتار انسان تحت تاثیر قمیت ها باشد و این "خوب" و "درست" است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از صادق سلمانی
┄┅═✼💚✾﷽✾💚✼═┅┄ 💠🔹شما هم دعوتید🔹💠 🦋به عهدنصرت امام‌عصرارواحنافداه🦋 «موکب مادر و کودک: نسل سلیمانی_نسل ظهور» امام خامنه‌ای(حفظه‌الله‌تعالی): «كار جهادی یعنی از موانع عبور كردن، موانع كوچك را بزرگ ندیدن، آرمانها را فراموش نكردن، جهت را فراموش نكردن، شوق به كار؛ این كار جهادی است».(۱۳۹۲/۰۶/۰۶) 🌷تخصص‌های مورد نیاز برای موکب: ✅مشاور ✅پاسخگویی به شبهات اعتقادی، اخلاقی، احکام ... ✅مبلغ بین‌الملل ✅مربی کودک ✅تبیین‌گر انتخابات ✅تذکر لسانی ✅آماده کردن هدایای کودک ✅انتظامات ✅ثبت نام ✅مصاحبه ✅رسانه(عکاس، فیلمبردار، تدوینگر) ‌┄┅═✧❁••💚✨💚••❁✧═┅┄ @ArbaeenandTheSaviorsReappearance @ArbaeenTalieyeZohormonji ‌┄┅═✧❁••💚✨💚••❁✧═┅┄
من می شناسم و کاملا اعتماد دارم به دوستان
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هستی ولایت با رابطه مردم-مردم محقق می‌شود (أخوت) أصبحتم بنعمته إخواناً حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
این قصیده هم رزق ایوون طلای حضرت مولاست... هزار دشت، بدون تو، تیهِ خار شود هزار بادیه با تو چنان بهار شود هزار پرچم اگر دست غیر بالا بُرد به دست یک نفر آخر تمام، کار شود هزار جام می از غیر می‌شود چو نصیب ز غیرتم همه پیمانه‌ی خمار شود هزار مرتبه باید سرود از تو مگر یکی از این همه تقدیم شهریار شود به ذره گر نظر لطف بوتراب کند به آسمان رود و محو کردگار شود هزار تیغ دوسر گر بسازد آهنگر کجا دوباره مسمّی به ذی‌الفقار شود؟ "یکی" به بستر احمد رود برای فدا هزار همره اگر با نبی به غار شود هزار دشمن اگر راه بر علی بندد تمام راه عدو راهِ اَلفرار شود هزار صفحه‌ی قرآن به نیزه گر بکنند محال ممکن اگر شیعه نیزه‌دار شود هزار احمد مرسل اگر نبی گردد علی، وصی و برادر به هر هزار شود هزار جان گرامی فدای هر قدمش هزار جان گرامی که بی‌قرار شود هزار مسجد اگر هم نخواند نام تو را بگو که حکم همه مسجد ضرار شود هزار گنج گر از غیر تو طلب بشود نصیب طالب آن گنج زهرِ مار شود هزار نسخه طبیبم نوشت اما نه فقط دوای تو درمان حال زار شود هزار بار اگر زخمه بر دلم بزنی خوشا بحال دل آنگه که تار تار شود هزار بیعتِ بعد از غدیر با هرکس خیانت است اگر بی‌تو برقرار شود هزار فضل برای هزار کس گفتند نمی‌شود که یک از فضل هشت و چار شود هزار بادیه سهل است اگر که باده‌ی تو به راه میکده مشروب خوش‌گوار شود هزار شعله آتش شود گلستان گر- دل از محبت حیدر تنور نار شود هزار نیل خروشان به پاش بشکافد اگر کلیم به بحر علی کنار شود هزار ذکر هوالله بی‌ثمر گردد بدون ذکر تو خالی ز اعتبار شود هزار مرده شود زنده با دم عیسی اگر مسیح به اذن تو اختیار شود هزار خضر ره از راه حق شود گمره مگر صراط تو را گیرد و مهار شود هزار آدم ‌و حوا بهشت بفروشند چرا که با تو زمین جنت القرار شود هزار پیرهن یوسف ار رسد به پدر فقط به اذن تو والیل، والنهار شود هزار یار اگر در بر و تو از بر دور دلم شکسته و خون‌بار چون انار شود هزار برگ اجابت دهی ز دفتر حق دعا اگر که به سویت ز اضطرار شود هزار چرخ زند مست از نگاه تو شمس چگونه باز بچرخد که بر مدار شود؟ هزار مجلسی و شیخ طوسی و آخوند چو جمع گشته یکی قطره از بحار شود هزار بحر بریزد به شعله‌ای ز غمت به طرفه‌ای همه در محضرت بخار شود هزار بتکده خالی ز غیر حق شد چون به دوشِ احمد مرسل، علی سوار شود هزار حلقه دهند آیه ای نیاید گر به جز به دست تو یا مرتضی نثار شود هزار مدعی عارف آمد و نشناخت‌ تو را به جز نبی و حق که پرده‌دار شود؟ هزار مرتبه نام تو را صدا زده است اگر به جرم اناالحق کسی به دار شود هزار راه بزرگیّ برای شه باشد ولی به نوکری تو بزرگوار شود هزار آتش دوزخ بهشت می گردد به ریسمان تو گر دست اعتذار شود هزار معرفت و علم اگر بدست آید ز غیر باب تو چون بار بر حمار شود هزار شعر به عشق تو می‌شود عرفان "شعور" اگر که ندارد تو را، شعار شود هزار عالم و زاهد بدون حب علی نصیبشان نه که دستار بل فسار شود هزار بذر محبت قرین تو اما میان باطل و تو حکمِ کارزار شود هزار مرتبت از این و آن بگیرد کس کسی که حب تو در دل نداشت خوار شود هزار قصه به دریای عشق می ریزیم که از ولای علی موجِ افتخار شود هزار بار نبی گفت بی ولای علی صراط حق و حقیقت پر از غبار شود هزار بار نشانت به خلق داد که هان کجاست آنکه بخواهد که کامکار شود هزار وعده ی خوبان یکی وفا نکند چه خوب بر همه خوبان علی نگار شود هزار شعله شود ریشه را بسوزاند- ولای حیدر، اگر اثم، شاخسار شود هزار سیل خروشان رسیده تا لب شهر بدون ذکر علی کی عدو مهار شود هزار خاطره از خلق می شود منسی فقط کنار تو هر لحظه ماندگار شود هزار نسل و نسب فخر این و آن شده است تبار عالی از آن که علی تبار شود هزار گوشه ی گمنامی است ما را بس چه حاجتش که گدای تو نامدار شود هزار شعرِ هزاره سروده خواهد شد مگر شود که صفات تو در شمار شود؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar