eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3.3هزار ویدیو
132 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
امروز اقتصاد یعنی غزه فرهنگ یعنی غزه سیاست یعنی غزه قدرت یعنی غزه دین یعنی غزه شرف یعنی غزه آزادگی یعنی غزه عدالت یعنی غزه عرفان یعنی غزه اخلاق یعنی غزه حقوق بشر یعنی غزه شیعه یعنی غزه سنی یعنی غزه مسیح یعنی غزه موسی یعنی غزه قبله یعنی غزه قرآن و انجیل و تورات و زبور یعنی ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
به قول خارجیا Dracula in charge of the blood bank دراکولا را بگذاریم رئیس بانک خون! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
🔰 چند نکته ظریف به دکتر ظریف! ایشان بعنوان سخنگوی شورای راهبردی کابینه دکتر پزشکیان در رسانه ملی گفتند: "اگر از اکثریت -حالا ما که در ایران اکثریت اقلیت نداریم[!] ما همه مجموعه هایی هستیم از چیزهای مختلف- [باشند امتیازی ندارند] اگر از ادیان و مذاهب رسمی[!] باشید امتیازی می گیرید؛ اگر از مذهب رسمی(مسلمان شیعی) باشید امتیازی نمی گیرید! بخاطر اینکه می خواهیم امتیازی دهیم تا از اقوام و گروه هایی که امتیاز کمتر داشته اند..." 1⃣ بر اساس قانون اساسی و مذاکرات آن، ادیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی "تنها های دینی شناخته شده اند"(اصل۱۳) و مذاهب دیگر اسلامی(حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) "دارای احترام کامل" می باشند ولی فقط اسلام و مذهب جعفری اثنی عشری، است(اصل۱۲) سر کلمه "رسمی" در مشروح مذاکرات بسیار بحث شد و حتی بعضی مختص شیعه دانستن آنرا، انحصار طلبی خواندند!(ص۴۵۹) اما پاسخ گرفتند که: "مساله نوشتن مذهب رسمی شیعه، امتیازی برای شیعه نیست؛ بلکه واقعیتی برای جلوگیری از هرج و مرج است"(ص۴۶۴) منظور از رسمی بودن را توضیح دادند که قانون گذاری و مطابقت و عدم مغایرت با اسلام بر اساس یک مذهب می تواند باشد. در جایی که اختلاف بین مذاهب هست یک ضابطه لازم است چون قانون متضاد نمی توانیم تنظیم کنیم، یک قانون واحد باید باشد و الگو هم از اکثریت گرفته شده است به همان دلیلی که شما می گویید نظام ما جمهوری اسلامی است برای اینکه اکثریت به آن رای داده اند و غیر مسلمان، اقلیتی است محترم؛ اما نظام جمهوری "اسلامی" است؛ اگر آن اکثریت احترام دارد این اکثریت(شیعه) هم احترام دارد. در آنجاهایی که تفاوتی بین مذاهب هست بعنوان یک ضابطه بعد از بیان اسلام نوشته می شود: مذهب شیعه اثنی عشری است(ر.ک: ص۴۶۲) • البته همانجا رسمیت مذاهب دیگر فقط در آزادیِ انجام مراسم مذهبی و تعلیم و تربیت دینی بیان می شود. فقه این مذاهب در "احوال شخصیه" (ازدواج و طلاق و ارث و وصیت) و دعاوی مربوط به آن در دادگاه ها رسمیت دارند. در هر منطقه ای که پیروان هریک از این مذاهب اکثریت داشته باشند، "مقررات محلی" در حدود اختیارات شوراها بر طبق مذهب خواهد بود با حفظ حقوق پیروان سایر مذاهب(اصل۱۲) ⬅️ آقای ظریف به این میزان رسمیت محدود توجه نکرده و همه را رسمی می خواند و حتی منکر بودن اکثریت و اقلیت می شود! 2⃣ پیش نویس اصل۱۱۵ قانون اساسی از جمله شرایط رئیس جمهور را "معتقد به مذهب رسمی و آن" بیان می کرد. قید مروج مذهب تشیع در قانون اساسی قبل از جمهوری اسلامی هم بود. مخالفین این قید از جمله کسانی بودند که قید را زاید و تحصیل حاصل می خواندند و می گفتند وقتی اکثریت مردم ایران شیعه اند واضح است رئیس جمهور از آنها و مروج مذهب رسمی خواهد بود (ص۴۶۴و۴۶۵و ۴۶۶/ص۱۷۷۰) آنها فکر نمی کردند روزی رئیس جمهوری با تظاهر بیشتر به تشیع و نهج البلاغه و امام حسین(ع) و محرم سرکار بیاید که سخنگوی شورای راهبردی او جای مروج مذهب بودن، امتیاز نداشتن شیعه برای عضو کابینه شدن را طرح کند! • مقصود از این سنجه را به نفع اقوام و مذاهبی که کمتر امتیاز داشته اند طرح می کند. تبعیض مثبت به نفع اقوام و مذاهب(غیر رسمی)، وقتی عادلانه است که اندازه نسبتشان به اکثریت باشد نه اینکه در شرایط مساوی تخصص و تعهد، فرد منتسب به اکثریت(شیعه) مطلقا فاقد امتیاز و اقلیت دارای امتیاز مثبت باشند! این در تقابل روشن با ترویج مذهب تشیع است که حتی شرط شاهان ایران در قانون اساسی از مشروطه به بعد بوده است. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۴/۲۹ ☑️ @m_ghanbarian
امیرالمومنین حکومت را با رأی اکثریت مردم پذیرفت اما با رأی اکثریت اداره نکرد... بر اساس اداره کرد نه بر اساس مصلحت و نفع و خوش آمد اقلیت دینی و مذهبی و اقتصادی و سیاسی و ... کاری که ظریف و پزشکیان میکنن سوء استفاده از رأی مردم است ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
این عبارت "کار خودشونه" ساخته انسان نیست. تردید ندارم ابلیس شخصا این توجیه را به پیروانش آموخته است. استدلالی که همه جا برای شیاطین انس کاربرد دارد. حتی آن زمانی که سر حسین علیه‌السلام را بر نیزه کردند. یزید گفت کار خدا بود. یا وقتی عمار یاسر را به شهادت رساندند عمروعاص گفت تقصیر علی بود که او را به جنگ آورده یا وقتی جنگ شد علیه ایران گفتند تقصیر امام بود یا وقتی تحریم کردند ما را گفتند تقصیر جمهوری اسلامی است یا در حادثه‌های تر.وریستی می‌گویند کار خودشان است. یک نمونه قرآنی هم دارد این ماجرا آنجا که فرعون میخواست ساحرانی که به موسی و خدای او ایمان آوردند را تکفیر کند گفت: انه لکبیرکم الذی علمکم السحر بعد ایشان را به شهادت رساند اصلاح‌طلب‌ها از پزشکیان می‌خواهند که با جمهوری اسلامی بجنگد اگر جنگید که فبها اگر نجنگید می‌گویند این که از اول هم معلوم بود آدم خودشونه ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
بازی دو سر برد اصلاحطلب ها در ایران: مساله را بگذار آن طرف خط قرمز اگر جمهوری اسلامی مقابله کرد بگو نظام نمی گذارد مشکلات مردم را حل کنیم اگر جمهوری اسلامی مجبور به عقب نشینی شد که فبها! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
برخی از اینایی که میگن خدا هم بر اساس عدالت عمل میکنه و اشعری نیستند به مساله ولایت که می رسد می گویند نیازی به رأی مردم و رعایت عدالت و مصلحت عامه نیست و هر چه آن خسرو کند نیکو بود فقط! می گوییم خود حضرت فرمودند لولاحضور الحاضر! می گویند تعارف است! خب اگر شرط پذیرش مردم و بلکه جلوتر از آن "خواست" مردم نبود که حضرت در این فضایی که قطعا مردم به ایشان اقبال داشتند می توانستند خودشان قیام کنند! اما جزء العلة مشروعیت تشکیل حکومت را خواست و پذیرش مردم می دانند! به تعبیر امام رضوان الله تعالی علیه: تولی امور مسلمین و تشکیل حکومت بستگی دارد به آرای اکثریت مسلمین و این یعنی اگر این بستگی وجود نداشته باشد نامشروع است! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 حضور مادورو در کارزار انتخاباتی با خودرو ایرانی 🔹«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا و همسرش برای رفتن به محل سخنرانی مبارزات انتخابات ریاست جمهوری از خودرو ایرانی تارا استفاده کردند. 🔹مردم و بازار ونزوئلا استقبال قابل توجهی از خودروهای ایرانی داشته‌اند. پ.ن: درحالیکه واردات خودرو برای همه آزاد شد، تولید و صادرات خودرو برای «همه» ممنوع است! مافیا را در اینجا جستجو کنید.. بقیه آدرس‌ها غلط است. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
مسیری که آیت الله نشان می دهد، فتح قله های علم برای عبور از آن است. همان تعبیری که رهبری بارها داشته اند. مسیری که بچه های درس فلسفه ۱ دوران کاردانی از این حرف ایشان می فهمند، علم گریز بودن است. بله مسیر علم مدرن را باید از قله تغییر داد وگرنه ما را به هدف نمی رساند. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
غربزده ها در صد و پنجاه سال گذشته بارها توسط غربی ها تحقیر شده اند. ما از در اخوت و تبیین وارد شدیم اما این عده قلیل که به قول حضرت امام ره فضولیشان هم زیاد است، ظاهرا درس نمیگیرند و لازم است که بار دیگر هم تحقیر شوند. اما این بار توسط دانشمندان و محققان انقلاب اسلامی... ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از محسن قنبریان
۱-ربیون و جامعه ربانی.mp3
22.87M
🔘 ربیّون و جامعه ربّانی جلسه اول هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف • جمع دو آیه ۱۴۶ و ۷۹ آل عمران • رِبّی و رَبّانی؛ هردو کثیر الارتباط به رَبّ و کسانی که به خدا مشغول اند و از غیر منصرف. • آیه۷۹ می گوید انبیاء هم حق حکومت تملیکی و تشکیل نظام ارباب رعیتی ندارند چه رسد به غیر آنها ❓ در آیه۱۴۶ باید پرسید انبیاء با چه چیزی قتال می کردند که ربیّون آنها را یاری می کردند؟ • قتال انبیاء با طاغوتهایی مثل نمرود و فرعون بوده که دقیقا حکومت تملیکیه داشتند - استشهاد از آیه۲۵۸ بقره - روایت حضرت امیر(ع) درباره بعثت رسول الله(ص) ⬅️ پس ربیّون برای برهم زدن حکومت تملیکی و نظام ارباب رعیتی و تشکیل جامعه ربانی همکار انبیاء شدند • معنای جامعه ربانی (آیه۷۹ آل عمران) • حسین(ع) وارث انبیاء و شهدای کربلا امتداد ربیّون اند! ☑️ @m_ghanbarian
رنانی عضو شورای راهبری دولت چهاردهم است! می‌گوید هیچ چیز مقدس نیست! دقت کنید هیچ چیز! حتی قرآن و نهج‌البلاغه دست پزشکیان! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از مدرسه راه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ حاکمیت مال مردمه یا مال ولایت فقیه؟ ‼️ تفاوت های اصل ۵ و ۵۷ با اصل ۶ و ۵۶ در چیست؟ 🔴 پیش نویس اصل پنجم (اصل مربوط به ولایت فقیه) آیت الله شهید بهشتی نوشتن پس قرائت ایشان از تفاوت اصل پنج و شش بسیار مهم است. 👈 برشی از صحبت های حجت الاسلام والمسلمین قنبریان در چهاردهمين جشنواره فیلم عمار 🆔️ @Madrese_Rah
هدایت شده از محسن قنبریان
۲-ربیون و جامعه ربانی.mp3
29.45M
🔘 ربیّون و جامعه ربّانی جلسه دوم هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف • دو همکاری ربیون با انبیاء: - نفی اربابیت زمینی و حکومت تملیکی(۳۶نحل) - تشکیل جامعه ربانی(۷۹آل عمران) ✔️ در تاریخ اسلام: • جبهه ربیون ملازم رسول الله(۶۴آل عمران) • بستره ۳۱توبه قرون وسطای مسیحی و اربابیت کلیساست - نامه به اهالی نجران • کسری و قیصر نمونه های دیگر ارباباً من دون الله(خطبه قاصعه) - نامه به کسری • دوره بعد رسول الله(ص)؛ کسری و قیصر اسلامی! • روایت مهم اذا بلغ بنوالعاص ثلاثین رجالا... - عبدالله خولاً؛ در دوره معاویه به شهادت تفسیر المنار - مال الله دولاً؛ بدعت بیت المال اختصاصی دربار توسط معاویه • ربیّون در دوره علوی: - انتقاد از ناپلئونیسم اسلامی - ابوذر مقابل مال الله نحلاً - مقداد و عمار مقابل تئوری سلطنت موروثی سفیانی ها - ۹ تبعیدی کوفه محرک اصلی جنبش علیه عثمان • ربیون کربلا ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
اگر شما متخصص جنگ روانی و مسئله سازی برای کشور هستید ما هم متخصص خنثی سازی و جهاد تبیین هستیم. بجنگ تا بجنگم... ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
Adam Smith :“the worst kind of government is one of merchants. آدام اسمیت: بدترین نوع حکومت، حکومت بازرگانان است. عجیب است که پیروان اسمیت در ایران معتقدند بازرگانان باید وزیر انتخاب کنند... ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
میگويند شما ایجابی عمل کن. ایجاب انقلاب اسلامی در جهان است. ما برای جهانخواران مسئله تولید کرده ایم و انقلاب اسلامی بزرگترین مسئله آنان است. نوشتار زیر ناظر به فضای داخلی و مقطعی است. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از محمدرضا بلوچ قرائی
✍یادداشتی نوشتند به نام : (چادرهای بی خانمانها)‼️ 📎منبع ♻️اون چادر ها رو در ، به اسم میشناسن، نه !⛺️😊 🛑بیشتر، بهتر و معتبر ببینیم👇👇 https://eitaa.com/mohammad_gharayi_tahili
اخذ و انحلال .pdf
196.4K
مقاله حجه الاسلام علی محمدی در شرح ایده فرهنگستان علوم اسلامی قم در نسبت با غرب و محصولات علمی و نهادی و فناورانه اش 🆔 @social_theory
هدایت شده از کتابخانۀ قصد
📕 مکتب نوسازی و دشواری‌های بومی‌سازی در ایران نویسنده: مرتضی فرهادی ناشر: مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی 🆔 @SSL_Qasd
هدایت شده از کتابخانۀ قصد
کتاب «مکتب نوسازی» نوشتۀ دکتر مرتضی فرهادی، در حقیقت جمع‌آوری چند مقاله به قلم ایشان است که برای اولین‌بار در سال ١٣٩٧ به چاپ رسید. برای درک بهتر مفهوم مکتب نوسازی به سخنانی از دکتر فرهادی اشاره می‌شود: «مکتب نوسازی، به اذعان خود غربی‌ها، پس از خرابی‌های جنگ‌های جهانی اول و دوم و به‌علت جابه‌جایی قدرت در جهان و سیطرۀ آمریکا به‌واسطۀ پیروزی در آن جنگ‌ها و ایجاد نظم نوین جهانی و با هدف ارائۀ راهکارهایی به کشورهای درحال توسعه، شکل گرفت. هری ترومن (رئیس‌جمهور ایالات متحده در سال‌های ١٩۴۵ تا ١٩۵٣) با راه‌اندازی اتاق فکری متشکل از دانشمندان بزرگی از جمله والت روستو که تاریخ‌دان و نظریه‌پرداز توسعه بود، نظریۀ مکتب نوسازی را بنا نهاد. نظریۀ مکتب نوسازی، برای ایجاد توسعه، به مقولۀ فرهنگ توجهی جدی دارد؛ اما به شکل منفی! مطابق این نظریه، اگر کشورهای جهان‌سوم خواهان توسعه‌اند باید فرش فرهنگشان را از جلوی راه و چوب فرهنگشان را از بین چرخ‌های توسعه بردارند. سبک‌زندگی کشورهای جهان‌سوم، از دیدگاه مکتب نوسازی، مانع اصلی در راه توسعۀ آن کشورهاست. مکتب نوسازی تمام گناهان عقب‌افتادگی را روی دوش فرهنگ‌های بومی ملت‌ها می‌اندازد و راه نجات را پیروی مطلق از سبک‌زندگی کشورهای غربی نشان می‌دهد.» دکتر فرهادی در آثار خود تلاش کرده‌اند تا آسیب‌های تبعیت از مکتب نوسازی و از بین‌بردن فرهنگ ملت‌ها را بیان کنند. ایشان سال‌هاست به روشنفکران داخلی هشدار می‌دهند که «فاتحان غربی، نردبان‌های توسعه را با خود برده‌اند و جز مقداری دام‌ودانه» برای کشورهایی نظیر ایران باقی نگذاشته‌اند. 🆔 @SSL_Qasd
هدایت شده از کتابخانۀ قصد
🔹 بخشی از کتاب مکتب نوسازی و دشواری‌های بومی‌سازی در ایران را می‌خوانید. 🆔 @SSL_Qasd
هدایت شده از کتابخانۀ قصد
هدایت شده از کتابخانۀ قصد
هدایت شده از کتابخانۀ قصد