هدایت شده از محسن قنبریان
شهید بهشتی و الهیات کاربردی.mp3
12.4M
ششمین پیش نشست همایش انقلاب اسلامی و الهیات کاربردی / موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای) با همکاری دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران/ ۲۳مهر۱۴۰۳
🔘 شهید بهشتی و الهیات کاربردی
🎧 ارائه: حجت الاسلام و المسلمین #قنبریان
✔️ چند سطح الهیات کاربردی شهید بهشتی:
1⃣ اثر بر احکام و قوانین ⬅️ اینجا او یک فقیه جامع نگر است
• دو نمونه از فتوای فردی و اجتماعی
2⃣ اثر بر خود افعال فردی و جمعی بندگان ⬅️ اینجا او یک احیاگر دینی است
• احیاگری در نقش عمل و تعهد
• احیاگری در عزاداری تراز تشیع حسینی
3⃣ اثر در ساختارها و روابط اجتماعی ⬅️ اینجا او یک مصلح اجتماعی و به تعبیر خودش طبیب است
• مثالی از تصحیح روابط عینی اقتصاد و رفع اتهام از عقود اسلامی!
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
عدالت و پیوست عدالت.mp3
16.89M
ارائه در مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی / افتتاحیه دوره دانش پژوهان پیوست عدالت/ مهر۱۴۰۳
🔘 عدالت و پیوست عدالت
حجت الاسلام قنبریان
▫️لحاظ کردن چند نکته برای دچار
نشدن به تقلیل ها و تنزل ها
• جدا کردن مساله از نامساله
- تفاوت عدالت پژوهی با عدالتخواهی!
• محوری ترین مساله در عدالت
- عقب ماندگی از عدالت!
- تصریحات رهبر انقلاب در اینباره!
- هر عقب افتادگی هم قابل جبران نیست!
• فهرست دوگانه های کاذب در بیان رهبر انقلاب
- عدالت_ولایت
- عدالت_پیشرفت
- عدالت_آزادی
- عدالت_معنویت
- عدالت_مصلحت
- عدالت_کارآمدی
- عدالت_عقلانیت
- عدالت_امنیت
• نتیجه این دوگانه ها
- مختل شدن گفتمان عدالت در بدنه مردم
- از اولویت انداختن عدالت در دستگاه حکمرانی
▫️نظریه عدالت جمهوری اسلامی
- عدالت سه ضلعی است
.ضلع اقتصادی/ اصل ۴۳قانون اساسی
.ضلع سیاسی/ اصل ۲۶ و ۱۰۴ قانون اساسی
.ضلع فرهنگی/ بند ۷ و ۱۵ قانون صداوسیما
▫️عدالت در ساحت حکمرانی
- قانون [نظریه عدالت]
- اجرا [ظرفیت ها و موانع قانونی تحقق عدالت]
- پیگرد و نظارت [مثال فقهی زکات و وقف]
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از بصیرت اقتصادی
6.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅️ما یه رویایی داریم به نام از بین بردن اسرائیل ✅️
سنتکام چیست ؟
مسئله فلسطین کلید رمز آلود فرج ماست
#حجتالاسلام_مهدی_زاده
#بصیرت_اقتصادی
https://eitaa.com/basirat_eghtesadi
فهم کدام مهمتر است؟ عدالت یا ظلم!؟
به خاطر دارم که در جلسات مختلف بارها از استاد درخشان سوال شد که عدالت چیست؟
ایشان همواره میفرمودند من نمیدانم عدالت چیست!
اما میتوانم به شما ظلم را نشان دهم.
اوائل معنای این جمله را متوجه نمیشدم. فکر میکردم ایشان واقعا نظری در حوزه عدالت ندارند و فقط مثل بقیه مردم میتوانند به ظلمها اشاره کنند. همان کاری که صبح تا شب در تاکسی و جمع همکاران و دورهمیها و گروههای مجازی و... انجام میشود!
اما بعدها که آرام آرام با مساله عدالت درگیر شدم چند نکته در مورد این عبارت استاد دریافتم!
اول اینکه: حقیقتا فهم نظریه عدالت آنقدر پیچیده و صعب است که بهتر است انسان بگوید: نمیدانم. عدالت و فهم عدالت و چیستی و چگونگی آن پیچیدهترین مساله حیات بشر است.
دوم اینکه:
فهم ظلم همانقدر سخت است که فهم عدالت مشکل است. بلکه بیشتر!
درحقیقت برای درک ظلم، هم نیاز به داشتن نظریه عدالت است و هم نیاز است فریبکاری دشمن درک شود.
۳۰ هزار نفر ظلم آشکار را در میانه میدان کربلا دیدند اما انگار نه انگار!
دستگاه فریبکاری معاویهای آنقدر پیچیده است که اگر کسی بتواند ورای آن، ظلم را تشخیص دهد در حقیقت یک قدمی عدالت ایستاده است.
سوم اینکه:
اساسا ما در شرایطی که ظالمان وجود دارند به مسالهای به نام عدالت نیاز داریم. تصور کنید به تعبیر امام خمینی رحمتالله علیه جامعهای که در آن پیامبران زندگی میکنند. آنجا عدالت در معنای متعالی خود فضل و احسان و کَرم خواهد بود و نه نیازی به قوه قضائیه خواهیم داشت نه نیروی انتظامی و حتی قانون و دولت و...
حال سوال اینجاست که چطور حاکمیت ظالمان را پذیرفتهایم؟
چطور ۸ میلیارد نفر حکومت صهیونیستها را پذیرفتهاند و ذيل این حاکمیت سعی میکنند دنبال عدالت بگردند؟!
چطور در یک کشور سلطهپذیر میتوان دم از عدالت زد؟
چطور در یک کشور سلطهگر میتوان دم از عدالت زد؟
چطور شده که این ظلمهای بزرگ را پذیرفتهایم؟
چطور ظلم سرمایهداری را پذیرفتهایم؟
چطور برخی نه تنها آن را ظلم نمیدانند بلکه توسعه و الگوی مطلوب میخوانند؟
پاسخ واضح است!
از اینجا به بعد بحث علمی میشود!
از اینجا به بعد شما حق ندارید از عدالت و ظلم حرف بزنید!
حق ندارید از تفکر انقلابی دم بزنید!
حق ندارید خارج از چارچوب حرف بزنید!
از اینجا به بعد همه چیز طبیعی و بدیهی و علمیست. مثل جاذبه زمین و گرد بودن زمین است.
مثل فیزیک است.
تازه و بعد از خواندن کتاب فریب بزرگ متوجه شدم که اساسا منظور استاد درخشان این نبود که من ظلم را در فلان بخش اقتصاد به شما نشان میدهم. یا مثلا میگویم فلان طرح اقتصادی ظالمانه است یا عادلانه!
بلکه به شما میگویم ظالمان چگونه از طریق عالمان شما را فریب میدهند که نتوانید بین ظلم و عدالت تشخیص دهید!
که اگر تشخیص دادید طبیعیست عدالت فقط یک گزینه مطلوب برای انتخاب کردن خواهد بود نه یک گزینه از دو گزینه مطلوب!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
May 11
نمیتوانی به حذف ارز ترجیهی و بالابردن نرخ ارز نیمایی در دولت رئیسی آفرین بگویی و در دولت پزشکیان منتقد آن باشی.
اگر اینگونه باشی یک سیاستزده بیمنطق خواهی بود.
و بعدش هم حق نداری به بالا رفتن نرخ دلار امروز، که معلول این ماجراست انتقاد کنی!
همیشه زمان برخی مسائل را روشن میکند اما هزینهی دیر فهمیدن بسیار زیاد است...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
کپسول تاریخ!
یه جوری در مقابلمون جبهه لواطکاران و فواحش و رباخواران و مستکبرین و ظالمین و اشرار و صهیونیست ها و سرمایه داران و منافقین و ... قرار گرفتند
انگار داریم با قوم نوح و قوم لوط و قوم هود و قوم صالح و فراعنه و قارون ها و ابوجهل ها و ابوسفیان ها و یزیدها، همزمان میجنگیم!
اگر یاری کنیم و بجنگیم همهی نیکان تاریخ را یاری کردهایم و اگر بنشینیم هل من ناصر همهی ابرار را لبیک نگفتهایم...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
💥 تفاوت «خبررسانی» با «تنظیم خبر»
🔰 آیتالله میرباقری:
🔹 امپراطوری رسانهای دشمن در جهان، #خبررسانی نمیکنند، بلکه #تنظیم_خبر میکنند.
🔹 سیاست تنظیم خبر یعنی خبرها را با بزرگنمایی و کوچکنمایی و محو کردن، یا تقطیع و تحریف و روشهایی دیگر بهگونهای تنظیم میکنند که بیم و امید خاصی در مخاطبان شکل بگیرد. آنها یک خبر را به خبر اول تبدیل میکنند تا آن واقعهای که میخواهند اتفاق بیفتد! آنها نمیخواهند دقیقاً از واقعهای که اتفاق افتاده، آنچنان که هست، خبر بدهند، بلکه میخواهند واقعه را به گونهای دستکاری و روایت کنند که آنچه را که آنها میخواهند در ذهن و روح ما نفوذ کند و واقع شود و ما آنطور که دشمن میخواهد، عمل کنیم.
🔹 اینها از طریق سیاست تنظیم خبر، با ما #جنگ_شناختی میکنند و شناختها و میلونفرتهای ما را تغییر میدهند و سپس میوهاش را میچینند. اگر انسان دنبال سیاست آنها حرکت کرد، در واقع بهدنبال «نباء فاسق» رفته است.
🔹 قرآن کریم میفرماید: «إِنْ جاءَكُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا».
پیامبر(ص) دارد یک امتی درست میکند و این فاسق با یک نَبَأ، بغی و جنگ و غیبت و تهمت و سوءظن و درگیری درست میکند و امت را به هم میریزد. (۱۴۰۰)
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از عصرانه علمی
🔹 هشتاد و سومین جلسه #عصرانه_علمی
🔷با موضوع
◽️تبیین تئوری مقاومت
🔹با حضور:
▫️استاد معظم آیت الله میرباقری حفظه الله
🗓 دوشنبه هفتم آبان
⏰ ساعت ۱۳:۰۰
🏢 قم، میدان معلم، حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام، ساختمان امام جواد علیه السلام، طبقه سوم، سالن سلمان فارسی
📍 موقعیت جلسه در نشان
حضور فضلای مدارس دیگر موجب افتخار ما می باشد
🆔 عصرانه علمی | @asranehelmi
هدایت شده از آنتی سلبریتی🎬
یه کم خارج ببینیم😍
🎬 آنتی سلبریتی
https://eitaa.com/joinchat/2067791886C00959371cb