eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
3.6هزار ویدیو
139 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
دشمن به روایت بِرَند! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
وسط جنگ شناختی اقتصادی اون گروگان مردم هستند اون گروگان‌گیر دنیای اقتصاد است و اون شلیگ‌کننده به گروگانِ بیچاره رسانه‌های انقلابی که حرف‌های دنیای اقتصاد را تکرار می‌کنند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دلم می‌سوزد که طلاب عزیز ما هم جانباز جنگ شناختی اقتصادی دشمن شدند و حرف‌های دنیای اقتصاد را واژه به واژه تکرار می‌کنند. خدا از سر تقصیر من و امثال من بگذرد که کم کاری کرده‌ایم 😭 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اِنّ اللّه سُبحانَهُ فَرَضَ فیِ اَمْوالِ الاغنیاءِ اَقْواتَ الفقراءِ فما جاعَ فقیرٌ اِلّا بِما مَنَعَ غنیٌ، و اللّهُ سائِلُهُمْ عَنْ ذلِکَ به درستی که خداوند روزی مستمندان را در دارایی ثروتمندان قرار داده است؛ بنابراین هیچ فقیری گرسنه نمی ماند مگر به سبب خودداری ثروتمندی از پرداختن حق او و خداوند درباره این از توانگران بازخواست خواهد کرد فلذا بخشش ثروتمندان به فقرا هیچ لطفی به آنان نیست و فقط انجام وظیفه است که اگر ترک شود نتیجه‌اش عذاب الهی خواهد بود. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
ما برای انسان گرد آمده ایم، نه برای اقتصاد... 📝 • یکی از بلایایی که فلسفه غرب و به خصوص کانت بر سر علوم انسانی آورد، تکه تکه کردن انسان بود. کانت با نفی واقعیت و هستی خارجی، محوریت بودن عالم را بر اندیشه استوار کرد. در سنت ارسطویی مقولات مانند کیفیت، کمیت، مکان و... امری خارجی بودند اما کانت با نفی خارجیت آنان مقولات را حاصل برساخت ذهن دانست یعنی رنگ و هریک از مقولات عالم چنین نیست که در خارج موجود هستند بلکه آنچه که ذهن بر جهان قالب میسازد همان بودن عالم است. اساسا جهان همان برساخت ذهن است و ذهن جهان است. این مرز بندی و مقوله بندی ذهن نوع نگاه به عالم را به گونه ای رقم زد که دیگر واقعیت بیرونی هستی ملاک ساخت جهان نگردید بلکه برساخت ذهن و مرز بندی اوست که همه چیز را آفرید. • چالشی که اینک بین دوگان های علوم اجتماعی رخ میدهد خروجی همین نوع نگاه است، یعنی جدا کردن اقتصاد از فرهنگ، سیاست و هر یک از علوم اجتماعی موجود نتیجه حد و مرز بندی ذهن است. مگرنه این است که در خارج عالم هرگز اقتصاد از فرهنگ جدا نیست؟ چرا که انسان نه اقتصاد است و نه فرهنگ، انسان همه چیز است و جامع همه این مقولات است. شما وقتی برای انسان میخواهید برنامه بچینید نمیشود فقط برای انسان اقتصادی تئوری پردازی کرد، چرا که انسان اقتصادی در خارج موجود نیست انسان اقتصادی ساخته ذهن مدرنیته و تحمیل حد بندی ذهن بر بودن خارجی اوست. اینک پرسش مهم این است که بازی کردن در زمین علوم اجتماعی موجود و تلاش برای اصلاح آن همچنان دست و پا زدن در میدان مدرنیته به حساب نمی آید؟ نمیتوان طرحی نو را یادآوری کرد؟ اگر مسئله ما انسان است و برای انسان گرد آمده ایم،باید گفت که انسان نه فرهنگ است، نه اقتصاد، نه سیاست بلکه انسان همه چیز است، بازار این انسان بریده از مسجد او نیست... ____ ___ پ.ن؛ این متن فاقد دقت علمی است و بیان رسانه ای دارد. __ ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
هدایت شده از اندیشکده قصد
بیاندیش3.mp3
50.3M
💢 بیاندیش3 🔹 با موضوع: تحلیلی برکارآمدی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران 2 🔸 با ارائه: استاد سید محمدرضا رضی 🇮🇷 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
حکمرانی رسانه در یک جامعه به معنای تولید و انتشار محتوای شایسته توسط حاکمیت و مصرف آن توسط مردم نیست! حکمرانی رسانه یعنی ایجاد عدالت رسانه‌ای. یعنی تریبون‌گذاری عادلانه. یعنی بلندتر نبودن صدای هیچکس نسبت به دیگری. واضح نبودن تصویر هیچ گروهی نسبت به گروه دیگر. حکمرانی رسانه‌ای یعنی صیانت از آزادی و برابری. برابری همه انسان‌ها و حتی برابری انسان با خدا! همه‌ی انسان‌ها حق و امکان اظهار بیان دارند. خداوند متعال هم در این میان یک رسانه به نام قرآن دارد که با آن "یامر بالعدل و الاحسان" حتی تبلیغ دین خدا نباید با صدای بلندتر باشد. تبلیغ ضد دین که جای خود دارد. دین خدا آنقدر منطق دارد! آنقدر با فطرت انسان سازگار است! و آنقدر جذاب است که نیازی به بلندگو ندارد! فلذا بلندگوی تبلیغ وقتی مورد نیاز شد که مبلغین ضد دین بلندگودار شدند! اگر در یک جامعه هیچ‌کس صدای بلندتری نداشته باشد آنگاه همهمه‌ی جامعه چیزی نخواهد بود جز صدای فطرت خداجو. اگر صدای هیچکس بالاتر از صدای پیامبر نباشد آنگاه صدای پیامبر عالم‌گیر می‌شود و همه صدای او را تکرار می‌کنند و می‌گویند: علی مع الحق و الحق مع العلی! اگر صدای همه برابر باشد آنگاه صدایی که عالم‌گیر خواهد شد چیزی نخواهد بود جز: لبیک یا حسین... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
🔻شهیدصدر؛بارقه ها،مقاله نظریه توزیع منابع طبیعی دراسلام 🔻شهید مطهری؛ج۲۰ ص۴۹۹ 🔻شهیدبهشتی؛مالکیت در اسلام 🔻امام موسی صدر؛رهیافت های اقتصادی،بحث کار وکارگر حالا که بحث مطرح است نظر این چهار متفکر را بخوانید(اگر نگویند اینها هم کمونیستند!)تا متوجه شویدچقدر وضعیت ضداسلامی و ظالمانه است. ✍ @m_amin_rezai
امام هادى عليه السلام: إنَّ الحَرامَ لا يَنمي، وإن نَمى لا يُبارَكُ لَهُ فيهِ، وما أنفَقَهُ لَم يُؤجَر عَلَيهِ، وما خَلَّفَهُ كانَ زادَهُ إلَى النّارِ همانا حرام رشد نمى كند و اگر هم رشد كند، بركت ندارد، و اگر آن را انفاق كند، پاداشى نمى برد، و آنچه بر جاى مى گذارد، توشه اش به سوى آتش خواهد بود الكافی جلد5 صفحه125 🆔 @hadisgraph
در باب عدالت! در عدالت اصل بر برابری‌ست مگر اینکه خلافش ثابت شود! یعنی آن چیزی که نیاز به توجیه دارد تبعیض است نه برابری. هنگام توزیع یک کالا شما وقتی می‌خواهید بین دو نفر تبعیض قائل شوید شروع می‌کنید به توجیه کردن که مثلا به فلان علت باید به یکی از آن دو نفر بیشتر بدهیم! ولی اگر برابر توزیع کنید نیازی به توجیه ندارد. انسان‌ها یا برابر در خلق هستند یا برادر در دین! (فانهم صنفان: اما اخ لک فی الدين، او نظير لک فی الخلق "۱") بین برادران، منطقِ عدالت، جود و احسان است. منطق عدالت بین دو برادر بذل جان و مال برای یکدیگر است نه حساب و کتاب خشک آنطور که بین دو غریبه است! (فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا ۖ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ - إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ) منطق عدالت بین دیگر انسان‌ها (مسلمان و کافر) برابری است و شاخص آن انصاف است. یعنی همانی که تقریبا تمام انبیاء و اولیاء خدا آن را فرموده‌اند: آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران بپسند و آنچه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران نپسند. ۱. نامه ۵۳ نهج‌البلاغه ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar