eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
134 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
1.05M
ماجرای تعیین حداقل دستمزد ۵۷ درصدی و وظیفه دولت! چرا باید حداقل دستمزد به اندازه تورم و بلکه بیشتر افزایش پیدا کند؟ راهکار [قانون] اساسی چیست؟ پ‌ن: بخشی از انتهای صدا درست ضبط نشده است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از موسسه اندیشه بهشتی
♦️زیربنای شوم و خطرناک اجتماعی! هیچ زیربنای اجتماعی[ای] از آن زیربنای شوم خطرناک‌تر نیست که انسانی یا انسان‌هایی بتوانند هرچه می‌خواهند بکنند، بی‌آن‌که بشود بر آن‌ها خرده گرفت و بی‌آن‌که بشود از آن‌ها بازخواست کرد. مسئولیت در جامعۀ اسلامی مسئولیت متقابل است. همه نسبت‌به یکدیگر مسئول‌اند: «كُلُّكُمْ رَاعٍ وَ كُلُّكُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ» . بنابراین آن عامی[ای] که به عالم خرده می‌گیرد و می‌گوید این کار شما خلاف به‌نظر می‌رسد اگر در پاسخ انتقادش شنید که «برو، عالم را با جاهل بحثی نیست»، یک وظیفه بیشتر ندارد. به نظر من، وظیفه‌اش این است که دیگر به دیدۀ عالم به آن فرد ننگرد، چون او جاهلی است اصطلاح‌دان، نه عالمی ره‌شناس. آن فردِ مادون که از زبان مافوقش در برابر هر انتقاد[ی] [این‌طور] می‌شنود که «من رئیس تو هستم، پس انضباط اداری و تشکیلاتی یا حزبی کجا رفته»، باید به او به‌دیدۀ مافوق ننگرد. این طاغوتی است که بر مسند کبریایی تکیه زده و شایستۀ اطاعت و فرمانبری نیست. جامعۀ اسلامی جامعۀ هوشیارها و زبان‌دارهاست. جامعۀ اسلامی جامعۀ مردم فضول است، نه از آن فضول‌های بی‌جا، [بلکه] زبان‌دار به این معنا که بره نیست. [جامعۀ اسلامی] جامعۀ بره‌ها نیست، جامعۀ آدم‌هاست. 📚انسان از منظر قرآن، ص۱۵۳ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
هدایت شده از شیپا - شبکه پیشرفت
4011211-ارائه دوره نگاه آقای کمالی-J.pdf
13.22M
📊 فایل ارائه مهندس سید امیرحسین کمالی 💎 مجتمع های زیستی معیشتی؛ تولید غیرمتمرکز، کشاورزی معیشتی، امنیت غذایی شبکه ایران 📌@shipaa
طلا در مقابل اعتباری که ولیّ جامعه می‌بخشد تفاوتی با یک تکه سنگ ندارد. وقتی حکومت اسلامی تشکیل شد بنا بر مصلحت جامعه پول جامعه تعیین می‌شود. طلا و نقره در صورتی که شرایطش باشد گزینه‌های خوبی هستند اما درهم و دینار نه معجزه می‌کنند و نه ارزش ذاتی دارند. ولی اگر کسی با خرید طلا در حالی که پول رسمی حکومت اسلامی ریال است باعث تضعیف ریال شود قطعا خیانت کرده است. آن هم وقتی ولی جامعه از حفظ ارزش پول ملی حرف زده است سفته‌بازی با سکه قطعا در میانه جنگ اقتصادی خیانت است. تمام اساتید بزرگ حوزه و دانشگاه در این زمینه حرف زدند ولی عده‌ای که ذینفع افزایش قیمت طلا هستند دائما به این سفته بازی‌ها دامن می‌زنند. جایگاه ولایت را با این ظواهر مادی مقایسه نکنیم. اگر ولیّ جامعه بگوید یک تکه چوب پول است برای ما از طلا باارزش‌تر است. ریالِ خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه را ریال رضاخانی می‌نامند کسانی که تفاوت امام و خلیفه را نمی‌دانند. کسانی که فرقی بین ولایت الله و ولایت طاغوت قائل نیستند. در طول تاریخ بسیاری ولیّ و امام جامعه را به درهم و دینار فروختند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زنده شدن مردگان و گلستان شدن آتش از طلاشدن سنگ و چوب سخت‌تر نیست! جایگاه ولایت را با این ظواهر مادی مقایسه نکنیم. ارزش معجزه پیامبر صلوات‌الله‌علیه‌وآله کجا و ارزش تکه‌های فلزات کجا! اگر ولیّ جامعه بگوید یک تکه چوب پول است برای ما از طلا باارزش‌تر است. ریالِ خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه را ریال رضاخانی می‌نامند کسانی که تفاوت امام و خلیفه را نمی‌دانند. کسانی که فرقی بین ولایت الله و ولایت طاغوت قائل نیستند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
نمی‌شود دستگاه تحلیلی‌تان برای شناخت وضع موجود را فریدمن ساخته باشد و وضع مطلوبتان را با قال الصادق و قال الباقر بسازید! لا اله نگفته الاالله نخواهید گفت! نهایتش بتوانید بگویید: لااله‌الااله! نمونه ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
✅فریدمن بر اساس آمار و اطلاعات نقدینگی و تورم آمریکا نظریه مقداری پول جدید را طرح کرد! حالا همان آمار و اطلاعات می‌گویند رابطه‌ای بین نقدینگی و تورم وجود ندارد! اما عده‌ای در ایران یک حرف بی‌معنا و توهمی می‌زنند: آمریکا تورمش را صادر می‌کند! وقتی می‌گوییم صادرات تورم یعنی چه هیچکس پاسخ نمی‌دهد! وقتی می‌گوییم چرا ژاپن با این همه نقدینگی تورم ندارد پاسخ ندارند! وقتی می‌گوییم چرا نمودارهای مربوط به این رابطه چیز دیگری می‌گویند سکوت می‌کنند. وقتی می‌گوییم چرا برخی نوبلیست‌های اقتصاد هم دیگر این حرف را قبول ندارند حرفی نمی‌زنند! به جای اینکه بپذیرند رابطه‌ای که فریدمن گفته غلط است می‌گویند تورم ناشی از افزایش قیمت نفت و جنگ اوکراین به خاطر رشد نقدینگی است! بعد همزمان می‌گویند آمریکا تورمش را صادر می‌کند و از طرف دیگر می‌گویند تورم بی‌سابقه‌ای در آمریکا بوجود آمده است! یکبار هم به جای این توهمات بگویید اتفاقا ابزار چاپ پول برای آمریکا یک مزیت است و باید با آن مقابله کنیم نه اینکه بگویید این چاپ پول باعث نابودی آمریکا می‌شود! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
بهترین ساعت‌های دنیا در کارخانه‌های بزرگ ساعت‌سازی تولید می‌شوند اساسا در کارگاه‌های کوچک نمی‌توان چنین تکنولوژی را به دست آورد و چنین ساعت‌هایی را ساخت! کسانی که از تولید کوچک مقیاس حرف می‌زنند هیچ چیز از علم اقتصاد نمی‌دانند. من و اسب‌های آبی هم پرواز می‌کنیم! پ‌ن: این ساعت‌های سوئیسی دست‌ساز هستند و در کارگاه‌های کوچک تولید می‌شوند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
حضرت آقا فرمودند: دنیای امروز دنیای بدی است؛ دنیای حاکمیت بی‌قید و شرط سرمایه است. کمی راجع به مفهوم "حاکمیت بی‌قید و شرط سرمایه" فکر کنیم! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
⚒ انقلاب کارگری همانطور که اسم رمز آشوبی با استفاده از ظرفیت زنان و دانشجویان بود، هم به عنوان «بیرق کاوه آهنگر در قیام علیه ضحاک» نماد و نمایانگر برنامه‌ای است در افزودن ظرفیت کارگران به فاز بعدی اغتشاشات که از پشتیبانی عملیات مسلحانه سازمان‌های خلقی نیز برخوردار خواهد بود. ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ @GhadiriNetwork 💠💠💠 در مورد افزایش حداقل دستمزد کارگران هشدار داده بودیم. این افزایش دو رو دارد هم باید از کارگر حمایت شود هم از تولیدکننده‌های کوچک و متوسط فلذا حتما باید دولت قدرت خرید کارگران را با بسته‌های حمایتی و افزایش یارانه‌شان بالاببرد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دشمن به روایت بِرَند! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
وسط جنگ شناختی اقتصادی اون گروگان مردم هستند اون گروگان‌گیر دنیای اقتصاد است و اون شلیگ‌کننده به گروگانِ بیچاره رسانه‌های انقلابی که حرف‌های دنیای اقتصاد را تکرار می‌کنند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دلم می‌سوزد که طلاب عزیز ما هم جانباز جنگ شناختی اقتصادی دشمن شدند و حرف‌های دنیای اقتصاد را واژه به واژه تکرار می‌کنند. خدا از سر تقصیر من و امثال من بگذرد که کم کاری کرده‌ایم 😭 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اِنّ اللّه سُبحانَهُ فَرَضَ فیِ اَمْوالِ الاغنیاءِ اَقْواتَ الفقراءِ فما جاعَ فقیرٌ اِلّا بِما مَنَعَ غنیٌ، و اللّهُ سائِلُهُمْ عَنْ ذلِکَ به درستی که خداوند روزی مستمندان را در دارایی ثروتمندان قرار داده است؛ بنابراین هیچ فقیری گرسنه نمی ماند مگر به سبب خودداری ثروتمندی از پرداختن حق او و خداوند درباره این از توانگران بازخواست خواهد کرد فلذا بخشش ثروتمندان به فقرا هیچ لطفی به آنان نیست و فقط انجام وظیفه است که اگر ترک شود نتیجه‌اش عذاب الهی خواهد بود. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
ما برای انسان گرد آمده ایم، نه برای اقتصاد... 📝 • یکی از بلایایی که فلسفه غرب و به خصوص کانت بر سر علوم انسانی آورد، تکه تکه کردن انسان بود. کانت با نفی واقعیت و هستی خارجی، محوریت بودن عالم را بر اندیشه استوار کرد. در سنت ارسطویی مقولات مانند کیفیت، کمیت، مکان و... امری خارجی بودند اما کانت با نفی خارجیت آنان مقولات را حاصل برساخت ذهن دانست یعنی رنگ و هریک از مقولات عالم چنین نیست که در خارج موجود هستند بلکه آنچه که ذهن بر جهان قالب میسازد همان بودن عالم است. اساسا جهان همان برساخت ذهن است و ذهن جهان است. این مرز بندی و مقوله بندی ذهن نوع نگاه به عالم را به گونه ای رقم زد که دیگر واقعیت بیرونی هستی ملاک ساخت جهان نگردید بلکه برساخت ذهن و مرز بندی اوست که همه چیز را آفرید. • چالشی که اینک بین دوگان های علوم اجتماعی رخ میدهد خروجی همین نوع نگاه است، یعنی جدا کردن اقتصاد از فرهنگ، سیاست و هر یک از علوم اجتماعی موجود نتیجه حد و مرز بندی ذهن است. مگرنه این است که در خارج عالم هرگز اقتصاد از فرهنگ جدا نیست؟ چرا که انسان نه اقتصاد است و نه فرهنگ، انسان همه چیز است و جامع همه این مقولات است. شما وقتی برای انسان میخواهید برنامه بچینید نمیشود فقط برای انسان اقتصادی تئوری پردازی کرد، چرا که انسان اقتصادی در خارج موجود نیست انسان اقتصادی ساخته ذهن مدرنیته و تحمیل حد بندی ذهن بر بودن خارجی اوست. اینک پرسش مهم این است که بازی کردن در زمین علوم اجتماعی موجود و تلاش برای اصلاح آن همچنان دست و پا زدن در میدان مدرنیته به حساب نمی آید؟ نمیتوان طرحی نو را یادآوری کرد؟ اگر مسئله ما انسان است و برای انسان گرد آمده ایم،باید گفت که انسان نه فرهنگ است، نه اقتصاد، نه سیاست بلکه انسان همه چیز است، بازار این انسان بریده از مسجد او نیست... ____ ___ پ.ن؛ این متن فاقد دقت علمی است و بیان رسانه ای دارد. __ ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
هدایت شده از اندیشکده قصد
بیاندیش3.mp3
50.3M
💢 بیاندیش3 🔹 با موضوع: تحلیلی برکارآمدی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران 2 🔸 با ارائه: استاد سید محمدرضا رضی 🇮🇷 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
حکمرانی رسانه در یک جامعه به معنای تولید و انتشار محتوای شایسته توسط حاکمیت و مصرف آن توسط مردم نیست! حکمرانی رسانه یعنی ایجاد عدالت رسانه‌ای. یعنی تریبون‌گذاری عادلانه. یعنی بلندتر نبودن صدای هیچکس نسبت به دیگری. واضح نبودن تصویر هیچ گروهی نسبت به گروه دیگر. حکمرانی رسانه‌ای یعنی صیانت از آزادی و برابری. برابری همه انسان‌ها و حتی برابری انسان با خدا! همه‌ی انسان‌ها حق و امکان اظهار بیان دارند. خداوند متعال هم در این میان یک رسانه به نام قرآن دارد که با آن "یامر بالعدل و الاحسان" حتی تبلیغ دین خدا نباید با صدای بلندتر باشد. تبلیغ ضد دین که جای خود دارد. دین خدا آنقدر منطق دارد! آنقدر با فطرت انسان سازگار است! و آنقدر جذاب است که نیازی به بلندگو ندارد! فلذا بلندگوی تبلیغ وقتی مورد نیاز شد که مبلغین ضد دین بلندگودار شدند! اگر در یک جامعه هیچ‌کس صدای بلندتری نداشته باشد آنگاه همهمه‌ی جامعه چیزی نخواهد بود جز صدای فطرت خداجو. اگر صدای هیچکس بالاتر از صدای پیامبر نباشد آنگاه صدای پیامبر عالم‌گیر می‌شود و همه صدای او را تکرار می‌کنند و می‌گویند: علی مع الحق و الحق مع العلی! اگر صدای همه برابر باشد آنگاه صدایی که عالم‌گیر خواهد شد چیزی نخواهد بود جز: لبیک یا حسین... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
🔻شهیدصدر؛بارقه ها،مقاله نظریه توزیع منابع طبیعی دراسلام 🔻شهید مطهری؛ج۲۰ ص۴۹۹ 🔻شهیدبهشتی؛مالکیت در اسلام 🔻امام موسی صدر؛رهیافت های اقتصادی،بحث کار وکارگر حالا که بحث مطرح است نظر این چهار متفکر را بخوانید(اگر نگویند اینها هم کمونیستند!)تا متوجه شویدچقدر وضعیت ضداسلامی و ظالمانه است. ✍ @m_amin_rezai
امام هادى عليه السلام: إنَّ الحَرامَ لا يَنمي، وإن نَمى لا يُبارَكُ لَهُ فيهِ، وما أنفَقَهُ لَم يُؤجَر عَلَيهِ، وما خَلَّفَهُ كانَ زادَهُ إلَى النّارِ همانا حرام رشد نمى كند و اگر هم رشد كند، بركت ندارد، و اگر آن را انفاق كند، پاداشى نمى برد، و آنچه بر جاى مى گذارد، توشه اش به سوى آتش خواهد بود الكافی جلد5 صفحه125 🆔 @hadisgraph
در باب عدالت! در عدالت اصل بر برابری‌ست مگر اینکه خلافش ثابت شود! یعنی آن چیزی که نیاز به توجیه دارد تبعیض است نه برابری. هنگام توزیع یک کالا شما وقتی می‌خواهید بین دو نفر تبعیض قائل شوید شروع می‌کنید به توجیه کردن که مثلا به فلان علت باید به یکی از آن دو نفر بیشتر بدهیم! ولی اگر برابر توزیع کنید نیازی به توجیه ندارد. انسان‌ها یا برابر در خلق هستند یا برادر در دین! (فانهم صنفان: اما اخ لک فی الدين، او نظير لک فی الخلق "۱") بین برادران، منطقِ عدالت، جود و احسان است. منطق عدالت بین دو برادر بذل جان و مال برای یکدیگر است نه حساب و کتاب خشک آنطور که بین دو غریبه است! (فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا ۖ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ - إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ) منطق عدالت بین دیگر انسان‌ها (مسلمان و کافر) برابری است و شاخص آن انصاف است. یعنی همانی که تقریبا تمام انبیاء و اولیاء خدا آن را فرموده‌اند: آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران بپسند و آنچه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران نپسند. ۱. نامه ۵۳ نهج‌البلاغه ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
الهاکم الممبر! حتی زرتم البیو هِی! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar