وسط جنگ شناختی اقتصادی
اون گروگان مردم هستند
اون گروگانگیر دنیای اقتصاد است
و اون شلیگکننده به گروگانِ بیچاره رسانههای انقلابی که حرفهای دنیای اقتصاد را تکرار میکنند.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
دلم میسوزد که طلاب عزیز ما هم جانباز جنگ شناختی اقتصادی دشمن شدند و حرفهای دنیای اقتصاد را واژه به واژه تکرار میکنند.
خدا از سر تقصیر من و امثال من بگذرد که کم کاری کردهایم 😭
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
اِنّ اللّه سُبحانَهُ فَرَضَ فیِ اَمْوالِ الاغنیاءِ اَقْواتَ الفقراءِ فما جاعَ فقیرٌ اِلّا بِما مَنَعَ غنیٌ، و اللّهُ سائِلُهُمْ عَنْ ذلِکَ
به درستی که خداوند روزی مستمندان را در دارایی ثروتمندان قرار داده است؛ بنابراین هیچ فقیری گرسنه نمی ماند مگر به سبب خودداری ثروتمندی از پرداختن حق او و خداوند درباره این از توانگران بازخواست خواهد کرد
فلذا بخشش ثروتمندان به فقرا هیچ لطفی به آنان نیست و فقط انجام وظیفه است که اگر ترک شود نتیجهاش عذاب الهی خواهد بود.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
❖ ما برای انسان گرد آمده ایم، نه برای اقتصاد...
📝 #یادداشت
• یکی از بلایایی که فلسفه غرب و به خصوص کانت بر سر علوم انسانی آورد، تکه تکه کردن انسان بود. کانت با نفی واقعیت و هستی خارجی، محوریت بودن عالم را بر اندیشه استوار کرد. در سنت ارسطویی مقولات مانند کیفیت، کمیت، مکان و... امری خارجی بودند اما کانت با نفی خارجیت آنان مقولات را حاصل برساخت ذهن دانست یعنی رنگ و هریک از مقولات عالم چنین نیست که در خارج موجود هستند بلکه آنچه که ذهن بر جهان قالب میسازد همان بودن عالم است. اساسا جهان همان برساخت ذهن است و ذهن جهان است.
این مرز بندی و مقوله بندی ذهن نوع نگاه به عالم را به گونه ای رقم زد که دیگر واقعیت بیرونی هستی ملاک ساخت جهان نگردید بلکه برساخت ذهن و مرز بندی اوست که همه چیز را آفرید.
• چالشی که اینک بین دوگان های علوم اجتماعی رخ میدهد خروجی همین نوع نگاه است، یعنی جدا کردن اقتصاد از فرهنگ، سیاست و هر یک از علوم اجتماعی موجود نتیجه حد و مرز بندی ذهن است. مگرنه این است که در خارج عالم هرگز اقتصاد از فرهنگ جدا نیست؟ چرا که انسان نه اقتصاد است و نه فرهنگ، انسان همه چیز است و جامع همه این مقولات است. شما وقتی برای انسان میخواهید برنامه بچینید نمیشود فقط برای انسان اقتصادی تئوری پردازی کرد، چرا که انسان اقتصادی در خارج موجود نیست انسان اقتصادی ساخته ذهن مدرنیته و تحمیل حد بندی ذهن بر بودن خارجی اوست.
اینک پرسش مهم این است که بازی کردن در زمین علوم اجتماعی موجود و تلاش برای اصلاح آن همچنان دست و پا زدن در میدان مدرنیته به حساب نمی آید؟ نمیتوان طرحی نو را یادآوری کرد؟ اگر مسئله ما انسان است و برای انسان گرد آمده ایم،باید گفت که انسان نه فرهنگ است، نه اقتصاد، نه سیاست بلکه انسان همه چیز است، بازار این انسان بریده از مسجد او نیست...
____
___
پ.ن؛ این متن فاقد دقت علمی است و بیان رسانه ای دارد.
__
#کانت #فلسفه_غرب #اقتصاد #علوم_انسانی
❞ زندگی برای علوم انسانی ❝
༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef ༻
هدایت شده از اندیشکده قصد
بیاندیش3.mp3
50.3M
💢 بیاندیش3
🔹 با موضوع: تحلیلی برکارآمدی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران 2
🔸 با ارائه: استاد سید محمدرضا رضی
#درمسیرتبیین
🇮🇷 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
حکمرانی رسانه در یک جامعه به معنای تولید و انتشار محتوای شایسته توسط حاکمیت و مصرف آن توسط مردم نیست!
حکمرانی رسانه یعنی ایجاد عدالت رسانهای. یعنی تریبونگذاری عادلانه. یعنی بلندتر نبودن صدای هیچکس نسبت به دیگری. واضح نبودن تصویر هیچ گروهی نسبت به گروه دیگر.
حکمرانی رسانهای یعنی صیانت از آزادی و برابری.
برابری همه انسانها و حتی برابری انسان با خدا!
همهی انسانها حق و امکان اظهار بیان دارند. خداوند متعال هم در این میان یک رسانه به نام قرآن دارد که با آن "یامر بالعدل و الاحسان"
حتی تبلیغ دین خدا نباید با صدای بلندتر باشد. تبلیغ ضد دین که جای خود دارد.
دین خدا آنقدر منطق دارد! آنقدر با فطرت انسان سازگار است! و آنقدر جذاب است که نیازی به بلندگو ندارد!
فلذا بلندگوی تبلیغ وقتی مورد نیاز شد که مبلغین ضد دین بلندگودار شدند!
اگر در یک جامعه هیچکس صدای بلندتری نداشته باشد آنگاه همهمهی جامعه چیزی نخواهد بود جز صدای فطرت خداجو.
اگر صدای هیچکس بالاتر از صدای پیامبر نباشد آنگاه صدای پیامبر عالمگیر میشود و همه صدای او را تکرار میکنند و میگویند: علی مع الحق و الحق مع العلی!
اگر صدای همه برابر باشد آنگاه صدایی که عالمگیر خواهد شد چیزی نخواهد بود جز: لبیک یا حسین...
#تبلیغات
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از بازگشت || محمدامین رضایی
🔻شهیدصدر؛بارقه ها،مقاله نظریه توزیع منابع طبیعی دراسلام
🔻شهید مطهری؛ج۲۰ ص۴۹۹
🔻شهیدبهشتی؛مالکیت در اسلام
🔻امام موسی صدر؛رهیافت های اقتصادی،بحث کار وکارگر
حالا که بحث #حقوق_کارگران مطرح است نظر این چهار متفکر را بخوانید(اگر نگویند اینها هم کمونیستند!)تا متوجه شویدچقدر وضعیت ضداسلامی و ظالمانه است.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
امام هادى عليه السلام:
إنَّ الحَرامَ لا يَنمي، وإن نَمى لا يُبارَكُ لَهُ فيهِ، وما أنفَقَهُ لَم يُؤجَر عَلَيهِ، وما خَلَّفَهُ كانَ زادَهُ إلَى النّارِ
همانا حرام رشد نمى كند و اگر هم رشد كند، بركت ندارد، و اگر آن را انفاق كند، پاداشى نمى برد، و آنچه بر جاى مى گذارد، توشه اش به سوى آتش خواهد بود
الكافی جلد5 صفحه125
🆔 @hadisgraph
در باب عدالت!
در عدالت اصل بر برابریست مگر اینکه خلافش ثابت شود!
یعنی آن چیزی که نیاز به توجیه دارد تبعیض است نه برابری.
هنگام توزیع یک کالا شما وقتی میخواهید بین دو نفر تبعیض قائل شوید شروع میکنید به توجیه کردن که مثلا به فلان علت باید به یکی از آن دو نفر بیشتر بدهیم! ولی اگر برابر توزیع کنید نیازی به توجیه ندارد.
انسانها یا برابر در خلق هستند یا برادر در دین! (فانهم صنفان: اما اخ لک فی الدين، او نظير لک فی الخلق "۱")
بین برادران، منطقِ عدالت، جود و احسان است. منطق عدالت بین دو برادر بذل جان و مال برای یکدیگر است نه حساب و کتاب خشک آنطور که بین دو غریبه است! (فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا ۖ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ - إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ)
منطق عدالت بین دیگر انسانها (مسلمان و کافر) برابری است و شاخص آن انصاف است.
یعنی همانی که تقریبا تمام انبیاء و اولیاء خدا آن را فرمودهاند:
آنچه برای خود میپسندی برای دیگران بپسند و آنچه برای خود نمیپسندی برای دیگران نپسند.
۱. نامه ۵۳ نهجالبلاغه
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
الهاکم الممبر! حتی زرتم البیو هِی!
#حدیث_نفس
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
کسی تصور نکند که ما راه سازش با حهانخواران را نمیدانیم! ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند. اگر زنده زنده در شعلههای آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستیمان را در جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند، هرگز اماننامه کفر و شرک را امضا نمیکنیم!
امام روح الله، ۲۹ تیر ۱۳۶۷
----------------------------------------------
عکس: گلزار شهدای بهشت رضای مشهد
🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
نقدینگی زمانی موجب تورم میشود که "تقاضای کل" از "عرضه بالقوه"(Potential Supply) بیشتر شود. این گزاره درباره شرایط فعلی ایران صادق نیست.
استیگلیتز معتقد است حتی منشاء اصلی تورم فعلی در آمریکا نیز مازاد تقاضای کل نیست. اهل نظر مقاله تاریخی او را بخوانند.
https://rooseveltinstitute.org/publications/the-causes-of-and-responses-to-todays-inflation/
امام: هی ننشینید و بگوئید که مردم چه شدهاند!...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
دلائل افزایش نرخ ارز نابرابری در دسترسی به ابزار تولید است. پول، منابع طبیعی، دانش...
وجود انحصارات از جمله انحصار دولتی (ابرقدرتها) و انحصار بخش خصوصی (ابرثروتها) که هر دو ذینفع افزایش نرخ دلار هستند قدرتی را تولید میکند که هیچ قاعده اقتصادی نمیتواند جلوی آن بایستد.
از طرفی چرخه افزایش نرخ ارز و فروش مواد اولیه به داخل با قیمت جهانی، باعث کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم میشود.
دولت طبق قاعده عدالت باید این کاهش قدرت خرید را جبران کند و در ایران رشد نقدینگی معلول تورم است.
افزایش نرخ ارز با افزایش هزینه تولید دوباره چرخه تورم را به جریان میاندازد.
راهکار؛ از بین بردن چرخههای تولید انحصار و تبعیض است.
اول از همه عمل به اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی.
دوم قلهتراشی و پرداخت حقوق کارمندان دولت بر اساس قاعده عدالت (نهایتا ۳ برابر)
سوم افزایش قدرت خرید مردم طبقات پایین از طریق اعطاء کارت اعتباری خرید کالای ایرانی
چهارم رفع انحصار از منابع طبیعی از جمله زمین
پنجم حذف بانکداری خصوصی و اتاق بازرگانی و بازارهای سفتهبازی و اخذ مالیات بر عایدی سرمایه و ...
ششم مبارزه با فساد
هفتم مصادره اموال مجهول المالک و معلوم الغصب بانکهای خصوصی
هشتم ...
اینها هیچ کدام قابل اجرا نیست جز در بستر طراحی یک جنگ شناختی.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
قالعلیعلیهالسلام:
الغِنی و الفَقْرُ یکشِفانِ جَواهِرَ الرِّجالِ وَ اَوْصافَهَما
فقر و غنی گوهر مردان و ویژگی های آنان را آشکار می سازد
#غررالحکم
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
1.05M
ماجرای تعیین حداقل دستمزد ۵۷ درصدی و وظیفه دولت!
چرا باید حداقل دستمزد به اندازه تورم و بلکه بیشتر افزایش پیدا کند؟
راهکار [قانون] اساسی چیست؟
پن: بخشی از انتهای صدا درست ضبط نشده است.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
تنها نرخی که دولت برای کاهش آن چانه میزند، دستمزد کارگران است.
سایر نرخ ها را دولت رأسا افزایش می دهد. نرخ هایی مثل:
- نرخ بیمه شخص ثالث (که ۳۰ درصد افزایش یافت)
- نرخ عرضه محصولات پتروشیمی و پالایشگاه در بازار (با دلاری سازی)
- سقف دستمزدهای طبقات خاص
و ...
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از جبهه تمدّن ساز انقلاب اسلامی
💬 توئیت بن نورتون، روزنامهنگار آمریکایی:
🔹️ عکس سمت چپ متروی تهران است، ایران در شرایط تحریمهای وحشیانه و مجرمانه اقتصادی توسط امپراتوری آمریکاست.
🔸️ اما عکس سمت راست، متروی نیویورک در ثروتمندترین کشور جهان بر روی زمین است و من میتوانم تصدیق کنم که از این جا بارها رد شدهام و این ایستگاه واقعا همین شکلی است!
@jebhetse
🔸اصلا چه معنی داره کارگر دستمزد بگیره.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
هفته نامه تجارت فردا که از بوق چی های زنجیره ای نئولیبرال ها است از تعدادی از نئولیبرال ها که از قرار هیات موسس همه همبن زنجیره ای ها هستند سوال کرده:《چه شد که به اینجا رسیدیم》؟
این افراد هم پاسخ های زرد رسانه های خود را تکرار کردند. اینکه اولا منظورشان از 《اینجا》! یعنی بدبختی و بیچارگی و ...
و بعد توضیح داده اند که علت خودکفایی و اقتصاد دستوری و از این قبیل چيزهاست.
حال چند نکته!
اولا: خود شما بدبختید. 《اینجا》همان نقطه عزیمت تاریخی ایران به سوی تمدن ایرانی اسلامی است. از اینجا راهی نمانده تا شکست مدرنیست های استعمارگر
ثانیا: واقعا شما بدبختید. چون نتوانستید در شکست اربابانتان تأخیر بیاندازید. البته زحمت انقلاب را با سیاست های تعدیلی و شبه تعدیلی بیشتر کردید و مستضعفان را آزار دادید تا با انقلاب همراه نشوند.
ثالثا: شاخص های اقتصادی لیبرال، هیچ واقع نمایی در زندگی تحت سایه انقلاب ندارند. فرزندان متفکر انقلاب به زودی تصویری خیره کننده از 《آقای اقتصاد انقلاب اسلامی》ارائه می کنند که چشم دنیای سرمایه داری را کور می کند.
ثالثا: شما فعلا مشغول باشید به نقدینگی و تورم و نقد اقتصاد دستوری. و مشغول باشید به بدبخت نمایی برای مردم ایران و خوشبخت نمایی برای جنگل اروپا. حقایق اما در حال آشکار شدن هستند.
#نه_به_نئولیبرالیسم
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از ایران سیاست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️در سال۱۹۲۰ انقلابی در پوشش اتفاق افتاد. برای اولین بار مچ و ساق پا نمایان شد.چیزی که تا قبل از آن هرگز دیده نمیشد.
✅ @iransiasat_ir 👈
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 "ادریس" و "م ح م د"
• غیبت، سنت در اولیاء خدا بوده؛ اولین اش -ادریس- ۲۰ سال و آخرینش، تا حالا ۱۱۸۴سال!
اگر ۲۰ساله، ادریس برگشت و ولیّ ما نه؛ فرقش در ولیّ است، در محبت و ولایت اش!
• جبّاری، زمینِ مستضعفی را تصاحب کرد و او را کشت و ادریس را تهدید کرد؛ ادریس هم اجازه بارانِ شهر را از خدا به دست گرفت تا آنها را با قحطی ادب کند. ۲۰سال کافی بود...
• "زمین" را جبّاران تصاحب کردند و اولیاء را "قُتل مَن قُتل و سُبی مَن سُبی و اُقصی مَن اُقصی" کردند؛ ولیّ آخر، "منزل نمی کند الا به نوک کوه ها یا قعر دره ها"!
اما باران را گرو برنداشت! جایش در خیمه ی تنهایی، "بِیُمنه رُزق الوَری" شد!
ایستاده تا مردم بخواهند، با محبت ادب شوند نه عقوبت...
• #فاضل_نظری این وضعیت را ندبه کرده:
کبریای توبه را بشکن! پشیمانی بس است
از جواهرخانه ی خالی نگهبانی بس است
یوسف از تعبیرخواب مصریان دلسردشد
هفتصد سال است می بارد! فراوانی بس است
بر سر خوان تو تنها کفرِ نعمت می کنیم!
سفره ات را جمع کن ای عشق! مهمانی بس است
#او
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian