مقام معظم رهبری همیشه میفرمایند: "رسانههای دشمن"
بعد تاکید میکنند: "امتداد داخلی آنها"
شما کدام رسانه داخلی را امتداد رسانههای دشمن میدانید؟
#رسانه_منحط
#فردای_اقتصاد
#دنیای_اقتصاد
#اکو_ایران
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
💢 سلسله نشست های یکشنبه های اندیشهورزی
🔹با موضوع: جدال درخشان
تقابلی که آینده اقتصاد ایران را رقم میزند
🔸با ارائه: دکتر حمیدرضا مقصودی
⏰زمان: یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت۱۸
🏢مکان: اندیشکده قصد
🔻برای شرکت در جلسه با آیدی زیر در ارتباط باشید.
🆔 @qasd_1401
📌 ظرفیت محدود
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
میپرسید چه کسانی جلوی دولت ایستادهاند که مسکن بسازد؟
#رسانه_منحط
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
پرفسور درخشان: امام میفرمایند باید منافع مستضعفین را در نظر بگیریم
دکتر غنینژاد: بفرمایند!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
پرفسور درخشان: در هیچ دورهای از تاریخ مثل امروز، فقرا از حق اغنیا دفاع نکردهاند.
توضیح:
سه گروه از فقرا و مردم عادی از حق اغنیا دفاع میکنند
اول گروهی که دوست دارند جای اغنیا باشند. همانها که وقتی قارون را میدیدند میگفتند: یا لیت لنا مثل ما اوتی قارون!
دوم گروهی که زندگیشان در دست اغنیاست. اجیرانِ مزدبگیرِ مضطری که برای یک لقمه نان مجبورند از سرمایهدارانی که به ایشان ظلم میکنند دفاع کنند!
سوم گروهی که #فریب_بزرگ خوردهاند یعنی بسیاری از اساتید و دانشجویان اقتصاد.
همانها که میگویند باید کیک اقتصاد را به سرمایهداران داد تا آن را بزرگ کنند!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
آگنوستیکها، همان آتئیستهای منافقند!
غنینژاد گفت آگنوستیک، آتئیست نیست!
یعنی وجود خدا را انکار نمیکند!
فقط میگوید من نمیتوانم وجود یا عدم وجود خدا را بپذیرم.
سوال: تا به حال کسی را دیدهاید که بخواهد عدم وجود خدا را ثابت کند؟
قطعا خیر!
استدلالهایی که آتئیستها میآورند همه در مورد رد استدلالهای اثبات وجود خداست.
در حقیقت آگنوستیسم و آتئیسم یکی هستند. فقط اولی میگوید من استدلالهای تو را گوش نمیدهم و نمیپذیرم! اما توان رد کردن آنها را هم ندارم.
آتئیستها شرف دارند به آگنوستیکها!
آگنوستیکها آتئیستهای نئولیبرالند!
یعنی پشت پرده نفاق پنهان میشوند!
وگرنه کسی که میگوید "لاادری" تازه اول ماجراست! یعنی باید انتخاب کند که بر اساس "خداباوری" زندگی کند یا "الحاد"
طبیعتا باید ۵۰ درصد آگنوستیکها در عمل خداباور شوند و ۵۰ درصد آنها کافر!
اما حتی یک آگنوستیک پیدا نمیکنید که احتیاط کند و بر مبنای خداباوری زندگی کند!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فیلم کامل نشست "اقتصاد مردمی" دانشگاه خواجه نصیر در بله:
لینک مطلب در بله
لینک مستقیم دانلود
پن: کانال بله را برای بارگذاری فایلهای با حجم بالا راهاندازی کردم
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فکر نکنید یادم رفته قصه بازار تهران رو
یه مقدار درگیر شدیم
به زودی میریم انشاالله
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• مایکل کوک نویسنده کتاب دوجلدی "امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه اسلامی" از ماجرای متروی شیکاگو کشف عجیبی کرد!
در تجاوز به یک زن، ابتدا کسی به کمک هم نرفته بود و فقط بعد از رفتن متجاوز، کایلز او را دنبال و جلوی ماشین پلیس را گرفته و به دستگیری متجاوز می انجامد!
- کوک این را -که به یک قربانی کمک شود- "امداد و نجات" می خواند که با وجود "اجماع اخلاقی" برآن باز خوب انجام نمیشود!
او نوشت: "در زندگی روزمره، ما نامی برای این وظیفه نداریم، هنوز به تدوین کلی مواردی که باید آن را به کار بریم و شرایطی که از انجام آن معافیم نپرداخته ایم. اما این کاری نیست که فرهنگ ما آن را پرورده یا به آن سامان بخشیده باشد... من نیزچیزی در این مورد نمی دانستم تا این که ضمن تحقیقات اسلامی خود از آن آگاه شدم. اسلام برعکس، نام و تعالیمی ویژه برای چنین وظیفه اخلاقی گسترده ای دارد نام آن "امر به معروف و نهی از منکر" است".(ج۱ص۱۸و۱۹)
همین منجر به تحقیق گسترده او درباره امر به معروف و نوشتن این کتاب شد.
• کوک: "وظیفه امداد، تکلیفی است برای کمک رسانی به مردمی که دچار مشکلی هستند... اگر آن زن قربانی تجاوز نبود، بلکه در زلزله ای زیر آوار مانده بود در آن صورت رهگذران وظیفه داشتند به یاری او بشتابند. به عکس، امر به معروف وظیفه ای برای کمک به مردم گرفتار نیست، بلکه تکلیفی است برای جلوگیری از کار زشت (حتی اگر از سر رضایت باشد)".(ج۲ص۹۲۸)
• پ.ن:
نهی از منکر، #پیشگیری از قربانی شدن هاست. اگر آن رفت، امداد و نجات هم نمی ماند!
#الداغی
* در اینباره حتما این فایل را بشنوید!
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
#لیبرالیسم با تمام قوای رسانهای خودش بیرون آمده تا بار دیگر از #اصلاح_چارچوب_های_غلط جلوگیری کند.
گام بعدی این است که فضای اصلاح را در داخل چارچوبهای فاسد سرمایهداری مانند بورس و بانک و بیمه و مالیات باز کند و از این طریق خودش را تقویت کند.
🆔 @DrSaeedi
روایت اولین نشست تحلیل #مناظره_درخشان
دانشگاه قم
ساعت ۳ شروع جلسه بود.
روایت خلاصهای از پذیرش مناظره توسط پرفسور درخشان و موضوع دقیق جلسه گفتم که لحظاتی قبل از مناظره توسط جناب ثابتی و دکتر غنینژاد تغییر کرد و به جای بررسی مسائل اقتصاد ایران به تحلیل نظام اقتصادی ایران تغییر کرد.
حین مناظره هم بحث آقای ثابتی همین بود که برگردید به مسائل اقتصاد ایران اما دکتر غنینژاد از ابتدا گفته بودند فقط در مورد نظام اقتصاد ایران گفتکو میکنم.
بعد از آن به برخی تناقضات و تعارضات صحبتهای دکتر غنینژاد اشاره کردم که مورد تایید تمام دانشجویان قرار گرفت.
از جمله
۱. اقتصاد سرمایهداری آمریکا را قبول دارم اما نظام سیاسیاش را نه! (یعنی این دو نظام با هم همسو نیستند!!!)
۲. امام با سرمایهداری موافق بود!!!
۳. لیبرالیسم با انقلاب تعارض دارد 👌
۴. عدالت اجتماعی سراب است!!!
۵. قانون اساسی را کمونیستها نوشتند!!!
۶. شهید بهشتی تفکرات کمونیستی داشته!!!
۷. من ۹۵ درصد هایک را قبول دارم، خودش هم همه حرفهایش را قبول نداشت!!!
۸. آمریکا یک کشور امپریالیستی و سلطهگر است!👌
۹. اقتصاد لیبرال وجود خارجی ندارد👌
۱۰. لیبرالیسم یعنی بندگی خدا🙃
۱۱. هایک آگنوستیک و لیبرال بود! (رجوع کنید به ۱۰)
۱۲. مالکیت خصوصی در قانون اساسی آمده است و این مخالفت امام با کمونیسم بود.
۱۳. چرا باید نظرات امام و آقا را بپذیریم. (اما میتوانیم نظرات هایک و اسمیت و جان استوارت میل را بپذیریم)
۱۴. بانک خصوصی خیلی هم خوب است! (خلق پول خصوصی هم خوب است)
(ادامه دارد)
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
آنطونیوس حنانیا ، متفکر مسیحی و استاد جامعه شناسی و روانشناسی که سالهای طولانی عمرش را در اروپا به تحقیق پرداخته است ،در گفتگو با روزنامه الوفاق:
🔺در قرن های گذشته دختران پاک و عفیف مسیحی را فریب دادند و حجاب را به اسم آزادی از سرشان برداشتند. سالها گذشت تا امروز اروپایی ها فهمیدند حجاب محافظ نجابت آنها بود.
💢تاریخ اروپا را بخوانید و از کسانی که کمی سنشان بالاتر است بپرسید که هنوز یادشان می آید. در سالهای دور اگر در اروپا زن یا مردی ناپاک یود انگشت نمای مردم می شد و مردم به دلیل آنکه او فردی بی اخلاق بود او را طرد می کردند، ولی امروز بلایی بر سر کشورهای اروپایی آورده اند که بیمارستان هایشان از فرزندان بدون پدر و مادر پر شده است و این نتیجه سیاست های استعماری صهیونیست هاست.
🔴 #نیمه_پنهان_غرب 👇
https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
یک زمانی برای ورود چند تا هواپیما، کلی باج میدادند و با ورود اولین نمونه، عکس یادگاری میگرفتند! اما امروز خبر ورود ۵۰ هواپیمای جدید آرام و بیسروصدا لابهلای فضای سیاهنماییشده، میآید و میرود! خبرهای #امید_آفرین همینطوری ناپدید میشوند و اما خبرهای بد و ناامیدکننده به اصطلاح وایرال میشوند. به همین راحتی ذهن ما جهت داده میشود!
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبیینی جدید و زیبا از اقتصاد اسلامی
شرح دیدگاه #دکتر_درخشان از اقتصاد اسلامی توسط شاگرد ایشان
امروز اقتصاداسلامی همان است که امامین انقلاباسلامی به عنوان جهت اقتصادی طرح میکنند
#ویژه
#ببینید و #ببینانید
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
🔰 عریان شدن لیبرالیسم پنهان در اقتصاد متعارف علمنما
حسین بهرامی
دانشجوی دکتری علوم اقتصادی
🔸 سالهاست که لیبرالیسم آنقدر عمیق در وجود علم ظاهری و مرسوم امروز از اقتصاد نهادینه شده است که جدا کردن اقتصاد متعارف و ارزشهای لیبرال پنهان آن بسیار سخت بود.
✅ اما شکستن این تابو نیاز به متخصص تمام عیار اقتصادی سرتاپا معتقد به ارزشهای اسلامی داشت که از طرفی لیبرالیسم پنهان اقتصاد متعارف را عریان سازد و از طرفی دیگر نهادهای مبتنی بر این تفکر را نشانه رود و رسوا کند.
✳️ هرچند در این جدال اقتصاددان لیبرال مسلک در راستای آزاد سازی لیبرالیسم پنهان خود مقاومت کرد اما در نهایت اعتراف به لیبرالیسم پنهان خود با تعریف غیر متجانس با ماتریالیسم پنهان الهیات لیبرالیسم کرد.
🔹 البته وی خداوند را در دین لیبرالیسم تعریف نکرد ولی بندگی خداوند مفهوم متفاوتی با استثمار و استعمار و لیبرتارینی و قانون و ماتریالیسم و دیکتاتوری و تمام انگارههای لیبرتارینی بود که مطرح شد و تن مبدعان این الهیات برای لحظهای در آتش جهنم سرد شد.
🔸 در هر صورت بزرگترین دستارورد این مناظره عریان شدن لیبرالیسم پنهان اقتصاد علمنمای متعارف بود که استاد درخشان با هوشمندی این اعترافات را از دکتر غنینژاد گرفتند و اصطلاحات پنهانمدار لیبرالیسم مانند کشف و نظم خود جوش و آزادی مبتنی بر قانون و عدالت به مثابه سراب و ... را به خوبی بر ملا کردند.
✅ البته شاه بیت این مناظره دروغهای شاخدار و بزرگ و نفیهای غیراخلاقی و تاریخی طرف لیبرال همچون این گزاره که امام خمینی (ره) مخالف کمونیسم بودند اما موافق لیبرالیسم بودند و امثالهم نیز بود که این سبک مناظره منطبق بر اصول اخلاقی فردگرایی لیبرتارینی یعنی رهاسازی و فرافکنی مبتنی بر انانیت بود.
✅ ماحصل این مناظره عریان شدن لیبرالیسم پنهان در حوزه اقتصاد برای تمام عدالتخواهان و دلسوزان و مومنان بود و از طرفی دیگر حاوی پیامی برای اقتصاددانان اسلامی نئوکلاسیک بود که با اسلامیزیشن اقتصاد لیبرال نمیتوان آن را پاک و مطهر کرد و باید این ریشه خصمانه را از بیخ و بن برکند و دور انداخت. نمیشود هم لیبرال مسلک باشی و هم لیبرال سوار. بالاخره لیبرالیسم پنهانت عیان میشود و عریان خواهی شد...
#لیبرالیسم_پنهان
#عریانی_اقتصاد_متعارف
#مناظره_پروفسور_درخشان_و_دکتر_غنینژاد_۱۴۰۲
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
ولایتفقیه همان ولایت رسولالله است! بجز در اقتصاد!
بسیاری از دوستانی که سطح مناظره دوشنبه شب پرفسور درخشان و دکتر غنینژاد را به خوبی درک نکردهاند میگویند چرا پرفسور درخشان در پاسخ این سوال که اقتصاد اسلامی چیست؟ به سخنان امام و آقا ارجاع دادند! نمیدانم توقع داشتند به سخنان چه کسی ارجاع دهند که وصف "اسلامی" برای آن صادق باشد!
اما ماجرا چیست و اعتقاد پرفسور درخشان به سخنان امام و رهبری از چه مبنایی برخوردار است؟
پرفسور درخشان اعتقاد دارند در دوران غیبت چون جایگاه ولیفقیه همان جایگاه رسولالله صلواتاللهعلیهوآله هست، باید اهل علم (اقتصاددان و ...) همان برخوردی را که فقها با روایات داشتند با سخنان امامین انقلاب کنند.
فلذا خطشکنی ایشان در ارجاع به سخنان امام و مقام معظم رهبری از باب استشهاد و تاکید نیست! بلکه از دو جهت است:
اولا اهل علم باید یاد بگیرند استناد به کلام امام و رهبری را و اندیشمندان انقلابی از این استناد کردن نترسند.
ثانیا استناد به کلام ولیفقیه استناد به قرآن و اهلبیت است.
قطعا از نظرات فقها و مجتهدین مختلف نتایج متفاوت و حتی متعارضی بیرون خواهد آمد. ممکن است یک فقیه به اقتصاد لیبرالسرمایهداری گرایش پیدا کند و فقیه دیگری چپ بزند!
اینها که در زمان تشکیل حکومت حجت نمیشوند برای مردم!
حکمرانی نیاز به جهت واحد دارد. مگر میشود هر سمتِ حکمرانی، به سویی برود؟!
ولیفقیه را که بعنوان زینتالمجالس نمیخواهیم. میخواهیم که به ما نظر اسلام را در امر حکمرانی بگوید! از این جهت است که سکوت مراجع شیعه در دوران تشکیل حکومت معنا پیدا میکند و در راستای تقویت نظام ولایت است.
اما سکوت علما در مقابل فلاسفه و اندیشمندان عصر جدید (و به تعبیر امام خمینی شیاطین تعلیمدیدهی عصر شیطانها) قطعا جایز نیست.
"لااله" را باید علما فریاد بزنند. ایستادن بزرگانی چون علامه مصباح (رحمتاللهعلیه) در مقابل لیبرالها و تبعیت محض ایشان از ولیّ جامعه در همین پارادایم معنا پیدا میکند.
اساتید انقلابی بدانند که هیچ راهی به حق نزدیکتر از این نیست که همچون شهید اول و شهید ثانی و مرحوم آخوند و شیخ انصاری و... که عمرشان را وقف تفکر در کلام معصوم و قرآن کردند، در کلام امام و رهبری تامل و تفکر عمیق کنند تا ذیل حکومت مقدس جمهوری اسلامی قدمی در راه فهم علوم انسانی اسلامی بردارند.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
کاش یک نفر وزیر صمت شود که فقط و فقط "آزادسازی تولید خودرو" وعده و عملش باشد.
#آرزوهای_محال
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
May 11
هدایت شده از کتابخانۀ قصد
📕 Labor and Industry in Iran, 1850-1941
نویسنده: ویلم فلور (ایرانشناس و پژوهشگر تاریخ ایران)
#اقتصاد_ایران
#اقتصاد_نیروی_کار
#تاریخ_وقایع_اقتصادی
🆔 @SSL_Qasd
موضعشناسی #مناظره_درخشان
فرض کنید پرفسور درخشان در مناظره با دکتر غنینژاد لحظهای در موضع دفاع قرار میگرفتند.
🔹مثلا از اقتصاد اسلامی شهید صدر و شهید بهشتی و شهید مطهری و... دفاع میکردند!
🔸آنوقت غنینژاد سوال بعدی را میپرسید که آیا اینها اقتصاد خواندهاند؟
باز برمیگشتیم به نقطه اول!
🔹اگر غنینژاد میپرسید نظرات فلان مرجع شیعه و فلان آیتالله دقیقا مقابل شهید صدر است! چرا سراغ آنها نرویم؟ اصلا مگر آیتالله علوی بروجردی همین چند وقت قبل نگفت اقتصاد اسلامی نداریم؟
🔸آنگاه یک مناظره بسیار فلسفیتر و غیرقابل فهمتر برای مردم شبیه مناظره علویبروجردی و خسروپناه شکل میگرفت و طبیعتا در دقایق انتهایی مناظره پیروز میدان کسی بود که در موضع حمله است نه کسی که قرار است اقتصاد اسلامی را در چند دقیقه توضیح دهد!
🔹اگر غنینژاد میپرسید این حرفهایی که به اسم اقتصاد اسلامی میزنید کجا اجرا شده است؟
🔸آنگاه پرفسور درخشان باید چه پاسخی میدادند که مخاطبین برنامه در چند دقیقه کاملا قانع شوند؟!
✅ فلذا ایشان به جای اینکه در موضع دفاع قرار گیرند رویکرد نقد لیبرالیسم به عنوان علتالعلل مشکلات اقتصادی امروز را برگزیدند و این غنینژاد بود که اعتراف کرد:
۱. هایک و نیچه و جان استوارت میل از خدا بیخبر پشت نظرات لیبرالها هستند نه علمای اسلام! و نه حتی علوی بروجردی!
۲. در بین علمای لیبرال تا دلتان بخواهد اختلاف نظر است و این در کنار علمای مکاتب دیگر است! حال از بین این همه مکاتب و نظرات مختلف که ریشه همهی آنها ماتریالیسم است و مشخص نیست چرا ایشان وحشیترین نوع لیبرالیسم یعنی لیبرتارینیسم مکتب اتریش را انتخاب کردهاند؟
۳. این لیبرالیسمی که از آن دفاع میکنند در هیچجای دنیا تجربه نشده است و تجربه نشده!
فلذا اگر با نگاه پوزیتیویستی به علم نگاه کنیم هیچ علمی هم تولید نشده است و آنچه ایشان علم مینامند تصویربرداری از همین سرمایهداریِ الیگارشیکِ امثال راکفلرها و روچیلدهاست که حتی غنینژاد هم ظاهرا آن را قبول ندارد!!!
💡حال کدام اقتصاددان متخصص!!! بود که باید "اقتصاد درست" را معرفی میکرد و قانون اساسی نیز باید بر اساس آن نوشته میشد؟!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
ECONOMIST
یکی از معروفترین (شاید معروفترین) مجلههای اقتصادی دنیا اکونومیست است!
این مجله و رسانه اقتصادی #منحط (با عرض معذرت از انقلابیهای صورتی) متعلق به خاندان راکفلرهاست.
همان راکفلرهایی که واقف دانشگاه شیکاگو هستند.
همان شیاطین تعلیم دیدهای (بازم معذرت) که اقتصاددان و جامعهشناس و کارشناس و استاد دانشگاه برای ما تربیت میکنند!
البته لابد نیتشان خیر است!
نباید توهین کرد!
در مورد صحت و سقم این تحلیل در مورد طرح جلد اکونونیست نظری ندارم اما خواندنی بود!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از قلم اقتصادی
🌱 به نام حق
❇️ امام و اقتصاد (3)
امام خمینی رحمتاللهعلیه:
«فریاد برائت ما، فریاد فقر و تهیدستی گرسنگان و محرومان و پابرهنههایی است که حاصل عرق جبین و زحمات شبانه روزی آنان را زراندوزان و دزدان بینالمللی به یغما بردهاند و حریصانه از خون دل ملتهای فقیر و کشاورزان و کارگران و زحمتکشان، به اسم سرمایهداری و سوسیالیزم و کمونیزم مکیده و شریان حیات اقتصاد جهان را به خود پیوند دادهاند و مردم جهان را از رسیدن به کمترین حقوق حقه خود محروم نمودهاند.»
📚صحیفه امام خمینی » جلد 20» صفحه 311
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
هدایت شده از دقیقههای اقتصاد اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دقیقههای اقتصاد اسلامی
حق نزدیکان را اعطا کنیم
♻️ قسمت ۳۱ از ۱۰۰
🗣 دکترحمیدرضا مقصودی
@eq_qasd
بسمهتعالی
ولایتمداری در سیاست معنا دارد اما در اقتصاد خیر!
جمعی از دوستان انقلابی!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar