"لیقوم الناس بالقسط" منهایِ "الکتاب و المیزان" که در دست "ولی"ست، قیام به ظلم است...
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
امام خامنهای:
▫️ دربارهی عمر فکر کنیم.
عمر سرمایهی اصلی هر انسانی است. همهی خیرات به وسیلهی عمر -همین ساعات زودگذر- به دست میآید؛ این سرمایه است که میتواند سعادت ابدی و بهشت جاودان را برای انسان تدارک ببیند.
▫️ دربارهی این عمر فکر کنیم. گذر عمر را ببینیم. ناپایداری ساعات زندگی و روزها و شبهای اوقات عمر را احساس کنیم.
به این گذر زمان توجه کنیم؛ «عمر، برف است و آفتاب تموز». لحظه به لحظه از این سرمایه دارد کاسته میشود؛ و این در حالی است که این سرمایه، همه چیز ماست برای کسب سعادت اخروی؛ چه جوری مصرفش میکنیم، در کجا مصرفش میکنیم، در چه راهی آن را خرج میکنیم؟
▫️ تفکر در باب مرگ، عبور از این عالم، لحظهی خروج روح از بدن و ملاقات جناب ملکالموت؛ این لحظه برای همهی ما پیش میآید؛ «کلّ نفس ذائقة الموت»؛ همه، این را میچشیم. حالِ ما در آن لحظه چگونه است؟ دل ما در آن لحظه در چه حال است؟ اینها نکاتی است که در خور تدبّر و تأمّل است. فکر در این زمینهها، از جملهی تفکر لازم و اساسی و ضروری است.
#درسِ_اخلاق
🗓 ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی☘
https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
6.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شعر بسیار زیبای یک پیرمرد عراقی
💠 @h_abasifar
ملت عزیز ما که مبارزان حقیقى و راستین ارزشهاى اسلامى هستند، به خوبى دریافته اند که مبارزه با رفاه طلبى سازگار نیست؛ و آنها که تصور مى کنند مبارزه در راه استقلال و آزادى مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه دارى و رفاه طلبى منافات ندارد با الفباى مبارزه بیگانه اند. و آنهایى هم که تصور مى کنند سرمایه داران و مرفهان بى درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه مى شوند و به مبارزان راه آزادى پیوسته و یا به آنان کمک مى کنند آب در هاون مى کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبى، بحث دنیاخواهى و آخرت جویى دو مقوله اى است که هرگز با هم جمع نمى شوند. و تنها آنهایى تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بى بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعى انقلابها هستند. ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتى که ممکن است خط اصولى دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم. مسئولین نظام ایرانِ انقلابى باید بدانند که عده اى از خدا بیخبر براى از بین بردن انقلاب هر کس را که بخواهد براى فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را #کمونیست و «التقاطى» مى خوانند. از این اتهامات نباید ترسید. باید خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا به کار گرفت و از هیچ تهمتى نترسید.
#امام
💠 @h_abasifar
نتیجه منطقی:
1. هیچکس عدالت نخواه نیست. پس شعار عدالتخواهی ارزش خاصی ندارد
2. اکثریت جامعه اعتقاد دارند که فهمشان از عدالت می تواند اشتباه باشد
3. برخی توهم دارند که ممکن نیست اشتباه کنند
گروه دوم همان عدالتخواهان فیک هستند...همان خوارجی که به نام عدالت فرق امام عادل را شکافتند
💠 @h_abasifar
حاکمی را گفتند خزانه پر است و رعیت گرسنه. گفت: شکم مردم را گرسنه نگهداریم که شکم خزانه پر باشد؟ بدهید ایشان را به مساوات.
وزیر برآشفت که "بهمساوات" یعنی "بهظلم". باید به عدالت توزیع کنیم نه مساوات.
حاضرین وزیر را گفتند تفاوتش در چیست؟
وزیر بر مبلی ابریشمی تکیه داد و بادی در غبغب انداخت و گفت:
اگر به یک کارگر به اندازه یک بازرگان بدهیم گویی که بازرگان را تنبیه کردهایم و کارگر را جَری...
بازرگان اگر ابریشم نیاورد کارگر نمیتواند قالی ببافد و چون قالی نبافد دستمزدی نخواهد داشت و فقیرتر خواهد شد و باز باید به او بیشتر بدهیم تا از گرسنگی نمیرد. شکم فقرا هم که چاه ویل است و پر نمیشود!
باید از خزانه به بازرگانها بدهیم تا ابریشم بیشتری وارد کنند که قالی بیشتری بافته شود و کارگر بیشتری مشغول به کار گردد.
آنگاه بازرگان سود بیشتری کرده و مالیات بیشتری میپردازد و از آن مالیات به فقرا خواهیم داد. درنتیجه بدون اینکه خزانه را خالی کنیم هم فقرا را سیر کردهایم هم بازرگانان را راضی...
انصاف از این ماخولیا چندان فرو گفت که بیش طاقت گفتنش نماند گفت سعدیا تو هم سخنی بگوی از آنها که دیدهای و شنیدهای. گفتم:
آن شنیدستی که روزی تاجری
در بیابانی بیفتاد از ستور
گفت چشم تنگ دنیادار را
یا قناعت پر کند یا خاک بر سر وزیر حاکم!
القصه که معلوم شد وزیر در کار واردات ابریشم است و حاکم فریب او را نخورد و کیسههایی که وزیر برای خزانه دوخته بود خالی ماند.
حاکم گفت کیسههای طلا را بین مردم تقسیم کنید.
استادی در مجلس بود. رو کرد به حاکم که ای حاکم! این کار تو غلط است. حاکم گفت تو بگو چرا؟
استاد گفت اگر طلا دست مردم بیفتد به بازار حمله میکنند و میخواهند بخرند و چون کالا در بازار کم میآید قیمتها بالا میرود!
حاکم سر را در جیب خود کرد و قدری سکه طلا بیرون آورد و استاد را داد!
استاد فکر کرد صله است و تشکر کرد. حاکم او را گفت این طلاها را بستان و به طویلهای که در آن درس خواندی ببر و به ایشان بده. استاد گفت چرا؟ گفت حقا که خوب تربیتت کردهاند.
سپس حاکم رو به دیگران کرد و گفت حرفی نیست؟ گفتند خیر. حاکم گفت پس به هر فرد سه کیسه طلا بدهید و اعلام کنید هر کس تولید کند سی کیسه دیگر به او میدهیم.
مردم به بازار رفتند. برخی گندم خریدند و آرد کردند و نان پختند. هم برای رفع گرسنگیشان و هم برای فروش و کسب درآمد. برخی هم گندمها را بر سر زمین بردند و کاشتند. برخی ابریشم خریدند و قالی بافتند و برخی شروع به تولید ابریشم کردند. برخی هم که تولیدشان کم بود کارگر بیشتری استخدام کردند و تولیدشان را چندبرابر کردند. برخی هم سکههایشان را با هم جمع کردند و قالیها را به قیمت خریدند و بردند به بلاد غرب و شرق.
خزانه هم دوباره با خمس و زکات تاجران و کشاورزان و صنعتگران پر شد و ضریب جینی هم پایین آمد...!!!
خلاصه فقط سرِ وزیرِ بازرگان و استادِ نادان بیکلاه ماند.
حاکم را گفتند:
خزانه پر است و مردم سیر!
حاکم به سجده افتاد و شکر نعمت گزارد!
کتاب حِکمات آس من شیخ سیاس
باب الخزانه فی دور الزمانه
فصل العداله علی پشت القباله
حکایت البازرگان الچموش و الاستاذ لاخموش
💠 @h_abasifar
در مورد طرح صیانت مخالفین که طرحی ارائه ندادند! و قطعا وضعیت فعلی باید تغییر کند.
این طرح آبکی هم که بود و نبودش فرقی ندارد!
طرحی هم ما داریم. مختصرش این است که
از نظر ما در مورد فضای مجازی هم مثل جاهای دیگر درگیر دوگانهی باطل دولتی_خصوصی شدهایم.
در حقیقت مشکل امروز فضای مجازی در دنیا و بالتبع در ایران این است:
تکاثر قدرت سیاسی (دولت) یا تکاثر قدرت اقتصادی (سرمایهداران) در فضای مجازی به تکاثر قدرت رسانهای تبدیل میشود و چرخهی باطلی را بوجود میآورد که این چرخه در تعارض با جمهوریت، آزادی، عدالت و اسلام است. #دیکتاتوری_رسانه_ای
یک راهکار بیشتر وجود ندارد و آن راهکار نه دولتیسازیست و محدود کردن
نه خصوصی سازی و آزاد کردن
راهش مردمیسازی حکمرانی فضای مجازیست.
توضیحش مفصل است اما خیلی اجمالیاش این است که تولید، مالکیت و نظارت بر فضای مجازی کاملا مردمی صورت بگیرد و فقط دولت از این آزادی حمایت و دفاع کند و اجازه هیچگونه ایجاد انحصاری در فضای مجازی از طریق قدرت سیاسی و قدرت اقتصادی ندهد.
#فضای_مجازی_مردمی
💠 @h_abasifar
جز ذکر علی تو را نباشد در سر
لاتَدْعُ مَعَ الْعَلِیِّ مَولیً آخَر...
💠 @h_abasifar
15.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همهش تقصیر انقلابه!!!
#نئولیبرالیسم
💠 @h_abasifar
بهترین فرصت برای جهش تولید ایران
#تحریم_روسیه توسط اتحادیه اروپاست
💠 @h_abasifar
شاید بپرسید مگر میشود در یک نظام اقتصادی نهادی به اسم بانک وجود نداشته باشد؟
پاسخ پرفسور مسعود درخشان به این پرسش این است: دو خودرو را بعنوان دو سیستم در نظر بگیرید. فرض کنید هدفشان هم یکسان باشد. اما مبنای متفاوت داشته باشند. یکی تبدیل انرژی گرمایی به انرژی مکانیکی و دیگری انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی.
چه اتفاقی میافتد؟
یکدفعه میبینید یکی از دو سیستم موتور ندارد. پیستون و سیلندر و کاربرات و... ندارد. خودرو را به مکانیکی میبرید و مکانیک میگوید پس موتورش کجاست؟ میگویید این خودرو (سیستم) موتور ندارد. آیا مکانیک میتواند بگوید این خودرو نیست؟ آیا میتواند بگوید خودرو بدون موتور حرکت نمیکند؟ خیر
نظام اقتصادی اسلام هم نهادی به اسم بانک ندارد. نمیتوان خوک را ذبح شرعی کرد. باید نهادهای ذیل یک سیستم از دل همان سیستم متولد شود نه اینکه نهاد حرامزادهی یک سیستم دیگر را به فرزندی بپذیرد.
💠 @h_abasifar
باطلالسحر تحریم، #تولید بود و هست! سیاستگذاران اولین و مهمترین شاخصی که باید در سیاستگذاریهای اقتصادی در نظرداشته باشند مساله تولید است. هشت سال است که خود "مذاکره" مانع تولید است.
💠 @h_abasifar