اینجا جمهوری اسلامی ایران
هزینه زایمان ۶ هزار تومان
این قصه باید برای همه مردم ایران اتفاق بیفته
این نوع بیمه باید همه مردم ایران رو پوشش بده
این یعنی همون رفع فقر مطلق که آقای رئیسی ازش حرف میزد
این یعنی همون کاری که عبدالملکی باید انجام بده و داره میده
ما دولت رو به جاش نقد میکنیم. اما خوبیهاش رو هم باید جار بزنیم.
💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
اینجا جمهوری اسلامی ایران هزینه زایمان ۶ هزار تومان این قصه باید برای همه مردم ایران اتفاق بیفته این
پیام وارده:
میزان پوشش خدمات درمانی (سلامت) در بیمارستان دولتی همینقدر هست. زمان روحانی هم همینقدر بود.
من خودم پارسال جراحی انجام دادم با بیمه سلامت در بیمارستان دولتی. جراحی که در بیمارستان خصوصی شاید 30 میلیون هزینه داشت هزینش در بیمارستان دولتی شد 600 هزار تومان.
....
این یعنی واقعا درود بر جمهوری اسلامی که حتی در دوره دولت لیبرال روحانی هم این خدمات داده میشد.
💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
یادتون باشه اگر خواستید موسیقیدان بشید حتما این موارد رو رعایت کنید. لهجهتون رو فراموش نکنید سوختید
در مورد این ویدئو:
حرف ایشان هم به لحاظ فنی حرف کاملا غلطی بود
هم به لحاظ نگاه بالا به پایین و طبقاتی،
هم لحن بیان،
هم اصل حرفشون غلط بود!
و هم یک موقعیت ناب از یک نوجوون رو گرفتند
اولا اینکه لهجه این نوجوون به هیچ دلیل فنی و غیرفنی نباید فراموش بشه!
این پسر محلی میخونه و اساسا این خانم حرف اشتباهی زد که باید لهجهت رو فراموش کنی.
در مقابل ایشان کارن همایونفر کاملا حرف دقیقی زد و گفت این صدا بکر و ناب هست.
دوم اینکه این پسر دعوت شده بود به عصر جدید و خودش با پای خودش نیومده بود. پس نهایت احترام باید بهش گذاشته میشد که این اتفاق نیفتاد و بسیاری از مردم بیاحترامی رو برداشت کردند و این قابل انکار نیست. واکنشهای زیادی هم شد.
در مورد اینکه این نوجوون میتونست در این برنامه به شهرت جهانی برسه با یک برنامهریزی درست، شکی نیست. دقت کنید که اولین باری بود که این پسر با موسیقی میخوند و کسانی که موسیقی کار کردند میدونند چقدر خوب بود کارش. اما این خانم و علیخانی تصمیم گرفتن که به این پسر بگن برو تو مراسم عروسی شهرستان خودتون بخون!
حتی این پسر نیازی به دانشگاه و کتاب و آموزش به معنای آموزش مدرن نداره!
میتونه یه چوپان بمونه و یک خواننده بینالمللی بشه.
چرا داورها اجازه ندادن بره مرحله بعد؟
واقعا حقش رو ضایع کردند. یک استعداد ناب بود.
نکته بعد اینکه این پسر برای پول نیومده بود و اصلا نگاه مادی به ماجرا نداشت اما این خانم نگاهش این بود که: فکر نکنی میتونی به راحتی از این هنر پول دربیاری؟
این بندگان خدا همه رو مثل خودشون میبینند!
نهایتا هم این جملات که: "لهجهت رو باید فراموش کنی و حرف زدن باید یاد بگیری" اونقدر غیرمحترمانه هست که من جای ناظر سازمان بودم قطعا میگفتم سانسورش کنند! و اصلا نیت گوینده مهم نیست.
💠 @h_abasifar
اون جایی که احسان علیخانی از بابک میپرسه منو نمیشناسی و بابک میگه: نه عزیزم!
بعد میپرسه امین حیایی رو میشناسی؟
میگه هیچکدوم از داورها رو نمیشناسم
اون جا دلم میخواست این پسر رو بغل کنم بو کنم برم وسط تاریخ. برم به دورانی که اگر پادشاه وارد یک روستا میشد اهالی اون روستا نمیشناختنش
اگر یک نفر وارد جمع میشد نمیتونست پیامبر (ص) رو تشخیص بده از دیگران
دنیای بدون رسانههای جمعی اونقدر قشنگه که حتی تصورش هم منو مست میکنه
دنیایی که به جای نمایش دادن هر چیزی به تو اجازه میداد خودت کشف کنی.
به تک تک انسان ها اجازه میداد خودشون لذت کشف کردن رو تجربه کنند.
یک نوجوان هنگامی که به دنبال گوسفندان میرفته خودش شروع میکنه به خوندن و خودش میفهمه که صداش خوبه.
اینو مقایسه کنید با کسانی که صدای خوبی ندارن و به زور موسیقی و افکت و هزار جنگولکبازی خودشون رو به مخاطب غالب میکنن. کسانی که یک دقیقه هم نمیشه صداشون رو به صورت زنده و خام گوش داد.
اما در مقابل میشه ساعتها نشست و به دشت و بیابون خیره شد و صدای این نوجوون رو نفس کشید. چون صدای این آدم جدای از طبیعت نیست. مثل هواست. میشه تنفسش کرد. میره تو خونت. صدای بکر این آدمها گوشت میشه به بدن آدم.
من برای این پسر خوشحال شدم که خدا خواست بره توی روستای خودشون و کار خودش رو انجام بده و ان شاء الله که موفق و عاقبت به خیر بشه. اما برای کسانی که با نگاه بالا به پایین و طبقاتی به این پسر نگاه کردند و گفتند این لقمه برای تو بزرگه حقیقتا متاسفم.
💠 @h_abasifar
گر تو این انبان ز نان خالی کنی
پر ز گوهرهای اجلالی کنی...
#مولانا
💠 @h_abasifar
29.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این کلیپ خیلی خیلی خوبه. حتما ببینید.
اتفاقا قبل از عید در یک دوره آموزشی که داشتم همین مساله اقلیت متعصب رو در مورد حمایت از کالای ایرانی مطرح کردم.
دقیقا الان خیلی از فروشگاه های کیف و کفش و پوشاک قم اینطوری شدند که خودشون تاکید میکنند که ایرانیه جنسشون و تولید تهرانه مثلا.
از بس یک تعداد اندک اما متعصبی این سوال رو پرسیدند که آقا این ایرانیه؟
مثال دیگه ش همون لیدرهای فوتبال هستند. طرفداران متعصب یک تیم باعث میشن که یک تیم هوادار پیدا کنه. من همیشه مثال قله و دامنه رو میزنم. میگم تا قله وجود نداشته باشه دامنه به وجود نمیاد. مثل ورزش قهرمانی که اگر وجود نداشته باشه ورزش همگانی هم رونق پیدا نمیکنه. مثلا وقتی مسابقات لیگ جهانی والیبال هست مردم هم توی پارکها والیبال بازی میکنند. یا اگر ما در مورد پوشش و حجاب اگر دختران برقع زن و با حجاب کاملمون زیاد بشن دامنه با حجابمون بیشتر میشه. ولی ما سیاستمون رو گذاشتیم روی حفظ خطوط قرمز و به خاطر همین هم همیشه خطوط قرمز رو از دست دادیم و هی شکست خوردیم و خط قرمزهامون کمرنگ تر شدند.
در حوزه اقتصاد هم همینه. شما هم میتونید مثالهای بیشتری رو پیدا کنید.
💠 @h_abasifar
پادشاهی بود بسیار جفاکار و بر گُرده مردم سوار!
سالها بر صراطی غیرمستقیم شتر حکومت راند و مردم را به طاعت خویش فراخواند!
رعیت، طاقتشان طاق شد و سرانجامِ پیوندشان با حاکم طلاق!
رعیت به شور افتادند که اکنون حاکم که باشد؟
پیری گفت خودتان! امروز روز امامتِ امت است!
مریدی گفت پیر را که اگر خطا کردیم چه؟
پیر گفت حتی به غلط!
مریدان جامه تنیدند (تن کردند) و سرِ شترِ حکمرانی را به صراطی دیگر چرخاندند! جاده اما آماده نبود!
شتر هم که عادت کرده بود رفتن در صراطِ قدیم را، چموشی کرد!
یک گام در صراط جدید نهاد و یک گام در صراط قدیم. یک بار، بار را زمین نهاد و بار دیگر چشم به جاده داد.
پادشاه را دیدند که زبان به طعنه گشود که پس چه شد؟ چرا بر همان صراط مائید؟
مردم او را ندیده و نشنیده رها ساختند و به کار خویش پرداختند.
مدتی گذشت...
شتر که رام شد و راه پیمود جاده هم آماده بود...
پیر لبخند زنان ماند و شاه لگدزنان این شعر بر زبان داشت:
ظلم کردم به مردم اما نه...
به خودم ظلم کردم ای مردم
هر چه من کاشتم درو کردم
جو ز جو رَست و گندم از گندم
کتاب حکمات آس من شیخ سیاس
باب الخلاص فی حکومة الناس
فصل الخیر فی نفی الغیر
حکایت رام جمل الچموش و الحاکم من بعده خموش!
💠 @h_abasifar
جستجوی عبارت رکودتورمی در گوگل
رکورد سال ۲۰۰۸ رو زده...
و این به شدت روی پیشبینیها از آینده و بازارهای مالی و ... تاثیرگذار است.
💠 @h_abasifar
میگوید تصور کن جنسیت و دین و اعتقاد و باور و نژاد و ملیت و ...نداری.
میگویم باشد. تصور کردم
میگوید اما همچنان عاقل هستی و میتوانی انتخاب کنی.
میگویم خب؟
فهرستی از نظریههای عدالت را در مقابل من میگذارد و میگوید: حالا از بین این مبانی فلسفی در مورد عدالت کدام را میپذیری؟
میگویم حالت خوب است؟
میگوید یعنی چه؟
میگویم چطور میتوانم خودم را هم به جهالت بزنم هم آنقدر علم داشته باشم که این نظریههای عدالت را بفهمم و یکی را انتخاب کنم؟
میگوید نگفتم که جاهل شو. گفتم فقط خودت را به جهالت بزن.
میگویم یعنی بر اساس اندیشه اقتصادی که دارم یکی را انتخاب کنم؟
میگوید بله. از دانش اقتصادت استفاده کن
میگویم کدام دانش؟ اقتصاد مبتنی بر نگاه سرمایهداری لیبرال یا کمونیستی یا اسلامی یا ...؟
میگوید خب معلوم است دیگر. اقتصاد متعارف. (سرمایهداری)
میگویم خب اینگونه که باید عدالت با قرائت لیبرالیستی آن را بپذیرم طبیعتا
میگوید خب خوب است دیگر. من هم میخواهم همان را اثبات کنم
میگویم شما؟
میگوید: کوچیک شما. جان رالز
میگویم: آهان. همان که جایزه پرزیدنسی (جایزه مخصوص ریاست جمهوری آمریکا) را از کلینتون گرفت؟
میگوید بله. خودِ نوکرِ جانفدایم هستم!
دیگر چیزی نمیگویم
#پرده_جهل را کنار میزنم و به زندگی ادامه میدهم!
💠 @h_abasifar
دیدن فیلم بومی احترام به شعور خودتونه
احترام به وقت خودتونه
احترام به احساس خودتونه
شبکه سه این فیلم رو پخش کرده
https://telewebion.com/episode/0x2831261
شاید عده ای انتلکتوئل روغنفکر به این فیلم بگن فیلم ضعیف با دیالوگهای گل درشت! اما این فیلم، حرف درست رو درست و ساده و دقیق بیان کرده...
به نظرم تا حد زیادی تلویزیون میتونست شعرها و موسیقیهای این فیلم رو هم سانسور نکنه. حقیقتا یکی از جذابیتهای خوب این فیلم موسیقی و شعرهای محشر این فیلم بود. تاثیر شعر و موسیقی این فیلم کمتر از خودش و سناریوش نبود.
حتما ببینید فیلم رو
و به دیگران هم بگویید ببینند.
یک دوره اقتصاد سیاسی است...
برای تمدن سازی باید از تمدن "غیر" خارج شویم. اول ذهنمان. بعد خودمان!
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ "دنیای مدرن کجاست؟"
#پرفسور_مسعود_درخشان
یک و فقط یک صدا وجود دارد!
صدای مقام معظم رهبری...!
دنیا متشکل از دو دسته کشورهاست:
کشورهای سلطهگر استثمارکننده
کشورهای سلطهپذیر
دنیای مدرن کجاست؟
💠 @H_ABASIFAR
رسانه یک کالای عمومی است (ر ک: http://www.qasdway.ir/fa/news/view/140/15)
خصوصی کردن کالاهای عمومی در جامعه اسلام پذیرفتنی نیست.
رسانه به مثابه یک قدرت همچون قدرت نظامی نمیتواند در اختیار افراد معدودی قرار بگیرد و نباید افراد بتوانند با پول یا هر روش دیگری قدرت رسانه ای را در انحصار خود بگیرند!
تصور کنید یک دلقک بتواند با دلقک بازی خود قدرت رسانه ای زیادی را به دست بیاورد و از این قدرت رسانه ای علیه مردم آن جامعه استفاده کند. کدام عقل سالمی چنین چیزی را می پذیرد؟ مثل این است که یک نفر بتواند سلاح بسازد و نیروی نظامی تشکیل دهد. آنوقت کلیت آن جامعه را تهدید کند!
حال تصور کنید این قدرت رسانه ای با قدرت سیاسی و قدرت اقتصادی هم پیوند بخورد. یعنی کسانی که پول دارند رسانه ها را بخرند و جمع بین پول و رسانه هم به دست آوردنِ قدرت سیاسی شود. این انحصار و دیکتاتوری مطلق است.
این یعنی به نام آزادی میتوان دیکتاتوری مطلق به وجود آورد.
این یعنی "بازار آزاد"، "رسانه آزاد" و "دموکراسی" جدا جدا و روی کاغذ به رقابت و آگاهی و آزادی بیشتر منجر می شوند اما مرده شور ترکیبشان را ببرند
وقتی این سه در دست عده ای معدود قرار میگیرند نتیجه اش میشود انحصار و جاهلیت و بردگی
مردم هیچ قدرت انتخابی ذیل نظام سرمایهداری ندارند
آنچه دارند فقط توهم آزادی، حس آگاهی و رویای انتخاب است!
از قبل همه چیز تعیین میشود. اینکه چه کسی رأی بیاورد، چه چیزی را در فروشگاه انتخاب کنید، چه مطلبی را در شبکه های اجتماعی بخوانید و ببینید و ... در اختیار ما نیست.
هیچ انتخابی نداریم.
#انتخاب بزرگترین دروغ عصر ماست. قدرت انتخاب که یک لطیفه تلخ است!
💠 @H_ABASIFAR
هیچ تعبیری در قرن چهاردهم زیباتر از "امامتِ امت" نبود. تعبیر امام خمینی در مورد #رفراندوم و رأی مردم ایران به نظام #جمهوری_اسلامی
امام خمینی رحمت الله علیه: من در این روز مبارک، روز #امامت_امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می کنم.
💠 @h_abasifar
#نوزیک یکی از نظریهپردازان حوزه #عدالت است. البته یک نظریهپرداز لیبرتارین (وحشیترین نوع سرمایهداری لیبرال) قبل از اینکه یک نکته و نقد راجع به نوزیک عرض کنم تا همینجای قصه یک نکته قابل ملاحظه وجود دارد و اونم اینه که حتی لیبرتارینها هم نظریه عدالت دارند و عدالتخواهند.
همان چیزی که بارها عرض کردم که اساسا شعار عدالت بی ارزش ترین شعار است. چرا که در مورد یک ارزش مطلق حرف میزنیم و این ارزش مطلق را کسی نمیتواند کنار بگذارد. نفی این ارزش نفی خود است. نفی نظریه و درستی نظریه خود است. فلذا هیچ کسی نمیتواند بگوید نظریه من بر اساس ظلم بنا شده است
اما نوزیک یکی از بزرگترین اشتباهاتش این است که از یک سو دولت و #قدرت را حداقلی میبیند و اعتقاد دارد که حضور دولت با آزادی و در نتیجه عدالت تعارض دارد اما وقتی به ثروت میرسد آن را بصورت نامحدود در اختیار یک نفر می پذیرد و این تناقضی بزرگ است!
چرا که نوزیک به این نکته توجه ندارد که قدرت و ثروت قابلیت تبدیل به یکدیگر را دارند. یعنی ثروت زیاد قابل تبدیل شدن به قدرت سیاسی است. قابل تبدیل شدن به قانون است. قابل تبدیل شدن به نهادها و ابزارهای مختلف برای ایجاد انحصار و به حرکت درآوردن چرخه ی تولید ثروت و قدرت است.
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
🔻مهمترین چالش در مرحله ی جامعه ی اسلامی
👤(استاد آیت الله میرباقری)
🔸 مشارکت عمومی در جهت اسلامی شدن جامعه باید افزایش یابد و نباید مشارکت مردم در حد نظارت و انتخابات باقی بماند. مردم باید در تصمیم گیری و تصمیم سازی حضور پیدا کنند. این مدل آرام آرام دولت مردم را شکل خواهد داد و جامعه اسلامی شکل خواهد گرفت.
#مردم_سالاری_دینی
#روز_جمهوری_اسلامی
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
✨ ریشههای زردرنگی در سیاستورزی
این پرسش، شاید ذهن بسیاری از نخبگان سیاسی ما را مشغول کرده که چرا سیاست در کشور ما گرفتار بحران حاشیهزیستی شده است. چرا در شرایطی که میتوان دهها مسئله اولویتدار برشمرد که باید دغدغه کارگزاران و مطالبه کنشگران باشد، پیشپا افتادهترین و کماهمیتترین مسائل، تبدیل به دستور کار ملی میشود و واکنش و موضع و اقدام و دستور مقامات ارشد کشور را در پی دارد؟
سال ۱۹۹۹ در ژورنال ارتباطات سیاسی(Political Communication) مقالهای منتشر شد که به رسانهزدگی سیاست (Mediatization of Politics) پرداخته بود و نویسندگان، تاثیرپذیری فزاینده نهادهای سیاسی از رسانههای جمعی را بررسی کرده بودند. نتیجهگیری آنها این بود که هرچند رسانهها در شکل دهی به فضای سیاسی تاثیر زیادی دارند، اما بازی واقعی سیاست همچنان در نهادهای سیاسی -چون احزاب- در جریان است، نه در رسانهها.
فضای امروز با سال ۱۹۹۹ تفاوت زیادی کرده است. آن زمان، شبکههای اجتماعی نظیر توئیتر اساسا وجود خارجی نداشتند(توئیتر سال ۲۰۰۶ تاسیس شد). نهایتا روزنامهها و شبکههای تلویزیونی بودند که بر فضای سیاسی یا کنشها و واکنشهای سیاسیون اثر میگذاشتند و حتی رسانهزدگی، به هیچ وجه مساوی حاشیهزیستی سیاست یا زردرنگی در سیاستورزی نبود. اگر از رسانهزدگی سیاست بحث میشد، مسئله این بود که آیا قدرت تعیین دستور کار سیاسی، یا تعیین تکلیف امور، در ید نخبگان صاحب رسانه و صاحب تریبون است، یا در ید نخبگان حاکم بر نهادهای سیاسی.
با ظهور شبکههای اجتماعی، این امکان برای همه آحاد جامعه فراهم شد که بتوانند "اثر رسانهای" ایجاد کنند و طبیعتا سیاست را متاثر کنند. منتهی یک تفاوت مهم میان اثر رسانهای امروز با عصر روزنامه و تلویزیون و حتی وبسایت وجود دارد و آن اینکه، میلیونها فرد صاحبتریبون امروز، بر خلاف عصر روزنامه و تلویزیون، لزوما نخبگان فکری یا اجرایی نیستند که در اموری خاص صاحب علم و اطلاعات باشند و از رسانه در اختیارشان، برای طرح مسائل اساسی یا اثرگذاری روی مسائل اساسی جامعه بهره ببرند. چه بسا اکثریت حاضر در فجازی، به دلیل فقر دانش و اطلاعات، هنگام طرح موضوعات اساسی از سوی نخبگان، حتی قادر به واکنش هم نباشند و به همین جهت، این موضوعات هرگز در این فضا برجسته و داغ نشود!
در چنین شرایطی و چنین فضایی، طبیعتا آن دست مسائلی برجسته میشود که سطحی اندک از دانش و اطلاعات که در دسترس "همگان" -نه فقط نخبگان- است، برای اظهار نظر درباره آنها کفایت کند؛ ولو در حد یک جمله و کلمه برای تقدیس و تقبیح.
چندی پیش دیدم یک روزنامهنگار قابل احترام -هرچند مخالف فکری ما- به حق در شکایت از این فضای زرد نوشته بود میخواهد حتی مجلهاش را از روی دکه هم جمع کند و از مشتری خواسته بود نشریهاش را در کتابفروشیها بجوید.
امروز نمیتوان از همگان صاحبتریبون خواست که سکوت کنند و سیاست را گرفتار حاشیه نکنند، همچنین نمیتوان از همگان خواست که در کلاس و تراز نخبگان سیاسی از تریبون روی گوشی خود بهره ببرند؛ اما میتوان از نخبگان سیاسی خواست که با تاثر از این فضای زرد، سیاست را دچار حاشیهزیستی نکنند؛ در حاشیه سیاستورزی نکنند؛ سیاستورزی را زرد نکنند...
وابستگی سیاستمدار به آرای عمومی، و تلاش بیامان او برای مراقبت از افت و خیز درصد محبوبیت، تحقق این مطلوب را سخت کرده است. لکن همین امر نیز چاره دارد. سیاستمدار تراز آن است که دستور کار برای کشور تعیین کند و با ترجمه ابعادی از آن به زبان همگان، سهمی برای مشارکت آحاد مردم -چه در اظهار نظر و چه در اقدام- پیشبینی کرده و ملت را با ایده خود همراه سازد؛ نه اینکه دستور کار خویش را از فضای توئیتر بگیرد و مراقبت کند که مبادا از لایک و ریت آخرین ترندها، بی نصیب بماند.
@syjebraily
امام خمینی: من در این روز مبارک، روز #امامت_امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می کنم.
💠 @h_abasifar
اگر چه غیرِ جفا از تو انتظار ندارم
به هیچ غیرِ تو امید و کار و بار ندارم
تو وعده میکن و من جان به وعده میدهم ای جان
کنار خویش بمانم که ات کنار ندارم
بخوان به صبر و نذارم میان خوف و امیدت
که با تو -صبر چه حاصل- اگر قرار ندارم
به پای عشق بسوزم چو شمع روشن و سر را
به کار خویش بگیرم... به غیر کار ندارم
به اشک شستهام آنقدر دیده را که گمانم
تصوری دگر از چهرهی غبار ندارم
مرا نشستن باطل به از به غیر رسیدن
به بند عشق اسیرم، سرِ فرار ندارم
تو نیستی و من انگار دور سفرهی یلدا
شب و سکوت و غم و حافظ و انار ندارم
وفا کنی اگر امشب دعات میکنم ای جان
اگر چه غیر جفا از تو انتظار ندارم
💠 @h_abasifar
تو نیستی و من انگار دور سفره یلدا
شب و سکوت و غم و حافظ و انار ندارم...
💠 @h_abasifar
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
۱۲ فروردین؛ اولین پیروزی جمهور مردم بر دیکتاتوری لیبرالها
یادداشت سید یاسر جبرائیلی:
🔹دوازدهم فروردین ماه ۱۳۵۸، یک نقطه درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی است که اهمیت آن چه بسا از سرنگونی رژیم پهلوی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ بیشتر باشد.
🔹اگر ۲۲ بهمنماه رژیم طاغوت سرنگون شد، ۱۲ فروردینماه نظام اسلامی تاسیس شد؛ و تامل و تدبر در تاریخ انقلاب اسلامی نشان میدهد این تاسیس مبارک، مسیر همواری نبوده است.
🔹جریان لیبرال در ایران که پیش از سرنگونی رژیم پهلوی در پی حفظ سلطنت بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همه همّ خود را مصروف جلوگیری از تاسیس یک نظام اسلامی کرد و در این مسیر هیچ ابایی نداشت که خواسته خود را بر جمهور مردم تحمیل کند؛ اما به فضل خدای متعال، انقلاب اسلامی با رای ملت به جمهوری اسلامی از سرقت لیبرالها در امان ماند.
@TasnimNews
تو وعده میکن و من جان، به وعده میدهم ایجان
کنار خویش بمانم کهات کنار ندارم...
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انگلیس
آمریکا
ایران
گروه B جام جهانی 😂
💠 @h_abasifar
هدایت شده از M.gh
⭕️ آرمانِ حیات بخشی که هنوز محقق نشده!
🔹از جمله ایدههای محقق نشده جمهوری اسلامی این است که مردم نه فقط در اداره امور کشور نقش اصلی را داشته باشند، بلکه در #رهبری کشور نقش داشته باشند و همگی به #امامت برسند.
🔸 به همین خاطر امامِ امت در پیام ۱۲ فروردین ۵۸ این روز را روز #امامت_امت نامیدند؛ و این یکی از آرمان های اصلی جمهوری اسلامی که در قانون اساسی نیز بازتاب داشته است.
🔹 در اصل چهل و سوم قانون اساسی آمده است که «تنظیم برنامه اقتصادی کشور به صورتی که شکل و محتوا و ساعت کار چنان باشد که هر فرد علاوه بر تلاش شغلی، فرصت و توان کافی برای خودسازی معنوی، سیاسی و اجتماعی و شرکت فعال در رهبری کشور و افزایش مهارت و ابتکار داشته باشد.
🔸 و در سرآغاز قانون اساسی آمده است که «در مسیر تکامل انسان هر فردی خود دست اندرکار و مسئول رشد و ارتقاء و رهبری گردد که این همان تحقق حکومت #مستضعفین در زمین خواهد بود. (ونرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین)».
🖋 حجت الاسلام مجتبی #نامخواه
🎬 @Mostazafin_TV