eitaa logo
هنگام درنگ
83 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
101 فایل
این نیز بگذرد ...
مشاهده در ایتا
دانلود
ضدانقلاب هستیم؟
🔹آقايان! ما تا كى به سازمان تبليغات و وزارت ارشاد فشار بياوريم كه بنويسيد و بدهيد؟ آن‏ها مى‏گويند: نمى‏توانيم. راست هم مى‏گويند، كار آن‏ها نيست؛ كار حوزه و طلبه‏ است. اين‏گونه كارها بايد در آنجاها انجام بگيرد. 🔹من از آقايان سؤال مى‏كنم كه آيا مى‏دانيد امروز در درجه‏ى اول، چند عنوان كتاب براى دنياى اسلام لازم است؟ گمان نمى‏كنم كسى از شما بداند. من شايد از بعضى از شما يك‏ذره بيشتر بدانم؛ اما به طور دقيق نمى‏دانم. حوزه هم نمى‏داند. اگر من ندانم، عيب نيست؛ ولى اگر حوزه نداند، عيب است. حوزه‏ى علميه بايد بداند كه مثلًا امروز پنجاه عنوان كتاب وجود دارد. در درجه‏ى اول، ما بايد در پنجاه موضوع و در درجه‏ى دوم، در صد و بيست موضوع كتاب نوشته باشيم يا بنويسيم. 🔹بايد به تناسب تهمتهايى كه به ما مى‏زنند و به تناسب فحشهايى كه به ما مى‏دهند و به تناسب كتابهايى كه عليه ما مى‏نويسند، نيازها را بدانيم. مركز و بانك اطلاعات حوزه كجاست كه اين‏ها را نگاه كند و در باره‏ى آن موضوعات تحقيق نمايد و بنويسد. يكى از كارهايى كه حوزه بايد انجام بدهد، همين است. يعنى مركزى داشته باشد و كتابهايى را كه در دنيا راجع به انقلاب نوشته‏اند، جمع كند؛ چه آن‏هايى كه مستقيماً در باره‏ى انقلاب است و چه آن‏هايى كه به خاطر انقلاب، به شيعه و يا اسلام فحش داده‏اند و چه كتابهايى كه از ما تعريف كرده‏اند و نقاط قوّت ما را- كه بعضاً خودمان هم از آن‏ها غافل بوده‏ايم- يادآور شده‏اند. 🔹در اين مركز، محققان حوزه بايد مشابه اين كتابها را نيز در داخل كشور جمع‏آورى كنند و مورد بررسى قرار دهند. وقتى‏كه محقق مى‏گوييم، فوراً ذهن به سمت پيرمردهاى از كار افتاده نرود. محققان جوان- مثل خود شما- بنشينند اين‏ها را تقسيم‏بندى كنند و تفكر و ذهنيت انقلاب و به تعبير اروپايى آن، ايدئولوژى انقلاب را- كه متأسفانه هنوز معادل فارسى آن را پيدا نكرده‏ايم- تدوين كنند و آن را- نه در يك جلد كتاب و نه با يك بيان- بيرون بدهند؛ كه اگر از ما پرسيدند: انقلابتان چيست؟ بگوييم اين است. اگر شما چنين كارى نكرديد، ديگرانى كه غالباً صلاحيت ندارند، خواهند كرد. (1368/9/7 ديدار با مجمع نمايندگان طلاب و فضلاى حوزه‏ علميه‏ قم)
روحانی: آمریکا آمده توبه کند می‌گوید هل لی من توبه؟! گر کافر و گبر و و بت‌پرستی باز آ این درگه ما درگه نومیدی نیست پی‌نوشت: توبه کردن هیچ شرطی ندارد!
🔹اگر مي‏توانست درست كشور را كند، خيلي و بهجتِ بينندگان به مراتب بيشتر از آني مي‏شد كه امروز هست. خيلي از كارها دارد انجام مي‏گيرد كه مايه‏ خوشوقتي است، مايه‏ خشنودي است؛ نه فقط در زمينه‏هاي علمي، در زمينه‏هاي اجتماعي، در زمينه‏هاي سياسي مايه‏ سرافرازي است. اين را خيلي‏ها ـ اغلب ـ خبر ندارند. (سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با بسيجيان، 4/9/ 1388)
🔹ما بايد كاري كنيم كه اين ما بتواند را بشناسد، كما اينكه در فلسفه و منطق، شناخت مغالطه، يكي از هنرهاست. ما بتوانيم جوان خودمان را آشنا كنيم به اينكه مغالطه چيست، تا بتواند مُچ مغالطه‏كننده را بگيرد. بگويد اين قضيه‏اي كه درست كردي، اينجايش اختلال و اشكال دارد. قدرت تحليل سياسي اين است؛ بايستي اين را در جوان به وجود آورد. (سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با رؤساي دانشگاه‌ها، 23/5/1385)
🔹 را بالا ببريد. عزيزان من! معرفت خودتان را، سايت‌هاي سياسي و اوراق روزنامه‌ها و زدن در گوناگون قرار ندهيد؛ سقف معرفت شما اينها نيست ... هرچه مي‌توانيد، اولاً در اين بخش كار كنيد. سطح معرفت را بالا ببريد. با قرآن، با نوشتجات مرحوم شهيد مطهري، با نوشتجات فضلاي بزرگي كه خوشبختانه امروز در حوزه‌هاي علميه حضور دارند، آشنا شويد. امروز فضلاي جواني در حوزه‌هاي علميه هستند كه مي‌توانند در اين قسمت به مجموعه‌ جوان‌هاي دانشگاهي ياري بدهند، كما اينكه كارهاي خوبي هم دارد انجام مي‌گيرد. سطح معرفت ديني بالا برود؛ اين يكي از كارهاست كه حتماً لازم است. به نظر من آن كاري كه مهم است انجام بگيرد، است. (سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با دانشجويان، 16/5/1391)
✳️دلنوشته یک دهه نودی: 🔹«من دوست دارم شوم و برای ایران بجنگم» @h_derang
🔹توقع از محترم اين است هاي‎تان را توجيه كنيد. منظورم اين نيست كه بنشينيد زيد و عمرو سياسي را براي‎شان معرفي كنيد؛ نه، اصلاً من موافق هم خيلي نيستم آوردن از زيد و عمرو و بكر ... اين چيزها كمكي به حل مشكل نمي‌كند؛ به اينها بدهيد. (سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با استادان دانشگاه، ۱۳۸۸/۶/۸) @h_derang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نام فرزندان یک خانواده آفریقایی: روح الله خمینی، علی خامنه ای، مرتضی مطهری و ... @h_derang
معرفی کتاب 🔹(عج) کتاب شعری کم‌شناخته از ملامحسن است 🔹این کتاب، ی از غزلیات در مدح (عج) است 🔹الا یا ایها المهدی مدامَ الوَصل ناوِلها ... 🔹متن این کتاب را می‌توانید در سایت گنجور ببینید 🔸کانال هنگام درنگ @h_derang
واکاوی پدیده استثمار آکادمیک.pdf
334.5K
🔴 مقاله علمی پژوهشی واکاوی پدیده در 🔺نویسنده: دکتر سعید موحد، استادیار دانشگاه 🔹 این تحقیق به روش و مصاحبه با ۴۵ دانشجو و ۱۲ استاد انجام شده است 🔹بنا بر یافته‌های این تحقیق، در نظام آموزش عالی ایران دارای ابعاد مالی، روانی، جنسی، و آموزشی است و منجر به واکنش‌هایی همچون ، اعتراض پنهان و گاه پذیرش و همدستی شده است. این امر در نهایت به نهاد علم در جامعه منجر می‌شود. http://www.icsajournal.ir/article_53538.html 🔸کانال هنگام درنگ @h_derang
دعایی که مستجاب نشد!