🔹آقايان! ما تا كى به سازمان تبليغات و وزارت ارشاد فشار بياوريم كه بنويسيد و بدهيد؟ آنها مىگويند: نمىتوانيم. راست هم مىگويند، كار آنها نيست؛ كار حوزه و طلبه است. اينگونه كارها بايد در آنجاها انجام بگيرد.
🔹من از آقايان سؤال مىكنم كه آيا مىدانيد امروز در درجهى اول، چند عنوان كتاب براى دنياى اسلام لازم است؟ گمان نمىكنم كسى از شما بداند. من شايد از بعضى از شما يكذره بيشتر بدانم؛ اما به طور دقيق نمىدانم. حوزه هم نمىداند. اگر من ندانم، عيب نيست؛ ولى اگر حوزه نداند، عيب است. حوزهى علميه بايد بداند كه مثلًا امروز پنجاه عنوان كتاب وجود دارد. در درجهى اول، ما بايد در پنجاه موضوع و در درجهى دوم، در صد و بيست موضوع كتاب نوشته باشيم يا بنويسيم.
🔹بايد به تناسب تهمتهايى كه به ما مىزنند و به تناسب فحشهايى كه به ما مىدهند و به تناسب كتابهايى كه عليه ما مىنويسند، نيازها را بدانيم. مركز و بانك اطلاعات حوزه كجاست كه اينها را نگاه كند و در بارهى آن موضوعات تحقيق نمايد و بنويسد. يكى از كارهايى كه حوزه بايد انجام بدهد، همين است. يعنى مركزى داشته باشد و كتابهايى را كه در دنيا راجع به انقلاب نوشتهاند، جمع كند؛ چه آنهايى كه مستقيماً در بارهى انقلاب است و چه آنهايى كه به خاطر انقلاب، به شيعه و يا اسلام فحش دادهاند و چه كتابهايى كه از ما تعريف كردهاند و نقاط قوّت ما را- كه بعضاً خودمان هم از آنها غافل بودهايم- يادآور شدهاند.
🔹در اين مركز، محققان حوزه بايد مشابه اين كتابها را نيز در داخل كشور جمعآورى كنند و مورد بررسى قرار دهند. وقتىكه محقق مىگوييم، فوراً ذهن به سمت پيرمردهاى از كار افتاده نرود. محققان جوان- مثل خود شما- بنشينند اينها را تقسيمبندى كنند و تفكر و ذهنيت انقلاب و به تعبير اروپايى آن، ايدئولوژى انقلاب را- كه متأسفانه هنوز معادل فارسى آن را پيدا نكردهايم- تدوين كنند و آن را- نه در يك جلد كتاب و نه با يك بيان- بيرون بدهند؛ كه اگر از ما پرسيدند: انقلابتان چيست؟ بگوييم اين است. اگر شما چنين كارى نكرديد، ديگرانى كه غالباً صلاحيت ندارند، خواهند كرد.
(1368/9/7 ديدار با مجمع نمايندگان طلاب و فضلاى حوزه علميه قم)
روحانی: آمریکا آمده توبه کند میگوید هل لی من توبه؟!
گر کافر و گبر و #گرگ و بتپرستی باز آ
این درگه ما درگه نومیدی نیست
پینوشت:
توبه کردن هیچ شرطی ندارد!
🔹اگر #صدا_و_سيما ميتوانست درست #وضع كشور را #منعكس كند، خيلي #شعف و بهجتِ بينندگان به مراتب بيشتر از آني ميشد كه امروز هست. خيلي از كارها دارد انجام ميگيرد كه مايه خوشوقتي است، مايه خشنودي است؛ نه فقط در زمينههاي علمي، در زمينههاي اجتماعي، در زمينههاي سياسي مايه سرافرازي است. اين را خيليها ـ اغلب ـ خبر ندارند.
(سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با بسيجيان، 4/9/ 1388)
🔹ما بايد كاري كنيم كه اين #جوان ما بتواند #مغالطه را بشناسد، كما اينكه در فلسفه و منطق، شناخت مغالطه، يكي از هنرهاست. ما بتوانيم جوان خودمان را آشنا كنيم به اينكه مغالطه چيست، تا بتواند مُچ مغالطهكننده را بگيرد. بگويد اين قضيهاي كه درست كردي، اينجايش اختلال و اشكال دارد. قدرت تحليل سياسي اين است؛ بايستي اين را در جوان به وجود آورد.
(سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با رؤساي دانشگاهها، 23/5/1385)
🔹#معرفتهاتان را بالا ببريد. عزيزان من! #سقف معرفت خودتان را، سايتهاي سياسي و اوراق روزنامهها و #پرسه زدن در #سايتهاي گوناگون قرار ندهيد؛ سقف معرفت شما اينها نيست ... هرچه ميتوانيد، اولاً در اين بخش كار كنيد. سطح معرفت را بالا ببريد. با قرآن، با نوشتجات مرحوم شهيد مطهري، با نوشتجات فضلاي بزرگي كه خوشبختانه امروز در حوزههاي علميه حضور دارند، آشنا شويد. امروز فضلاي جواني در حوزههاي علميه هستند كه ميتوانند در اين قسمت به مجموعه جوانهاي دانشگاهي ياري بدهند، كما اينكه كارهاي خوبي هم دارد انجام ميگيرد. سطح معرفت ديني بالا برود؛ اين يكي از كارهاست كه حتماً لازم است. به نظر من آن كاري كه مهم است انجام بگيرد، #مطالعات_اسلامي است.
(سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با دانشجويان، 16/5/1391)
✳️دلنوشته یک دهه نودی:
🔹«من دوست دارم #شهید شوم و برای ایران بجنگم»
#مکتب_حاج_قاسم
#ملت_شهادت
@h_derang
🔹توقع از #اساتيد محترم اين است #جوان هايتان را توجيه كنيد. منظورم اين نيست كه بنشينيد زيد و عمرو سياسي را برايشان معرفي كنيد؛ نه، اصلاً من موافق هم خيلي نيستم #اسم آوردن از زيد و عمرو و بكر ... اين چيزها كمكي به حل مشكل نميكند؛ به اينها #قدرت_تحليل بدهيد.
(سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با استادان دانشگاه، ۱۳۸۸/۶/۸)
@h_derang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نام فرزندان یک خانواده آفریقایی: روح الله خمینی، علی خامنه ای، مرتضی مطهری و ...
@h_derang
واکاوی پدیده استثمار آکادمیک.pdf
334.5K
🔴 مقاله علمی پژوهشی
واکاوی پدیده #استثمار در #دانشگاهها
🔺نویسنده: دکتر سعید #صفایی موحد، استادیار دانشگاه #تهران
🔹 این تحقیق به روش #گرنددتئوری و مصاحبه با ۴۵ دانشجو و ۱۲ استاد انجام شده است
🔹بنا بر یافتههای این تحقیق، #استثمار_آکادمیک در نظام آموزش عالی ایران دارای ابعاد مالی، روانی، جنسی، #پژوهشی و آموزشی است و منجر به واکنشهایی همچون #انقیاد_ظاهری، اعتراض پنهان و گاه پذیرش و همدستی شده است. این امر در نهایت به #افول نهاد علم در جامعه منجر میشود.
http://www.icsajournal.ir/article_53538.html
🔸کانال هنگام درنگ
@h_derang