امروز عدهاي با ژست تقدسمآبي چنان تيشه به ريشه دين و انقلاب و نظام ميزنند كه گويي وظيفهاي غير از اين ندارند. خطر تحجرگرايان و مقدسنمايان احمق در حوزههاي علميه كم نيست. طلاب عزيز لحظهاي از فكر اين مارهاي خوش خط و خال كوتاهي نكنند، اينها مروج اسلام امريكايياند و دشمن رسول الله. يقيناً روحانيون مجاهد از نفوذ بيشتر زخم برداشته اند.
خون دلي كه پدر پيرتان ازاين دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختيهاي ديگران نخورده است.
آنقدر كه اسلام از این مقدسین روحانینما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است؛ و نمونهی بارز آن مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین علیهالسلام كه در تاریخ روشن است. بگذارم و بگذرم و ذائقهها را بیش از این تلخ نكنم. ولی طلاب جوان باید بدانند كه پروندهی تفكر این گروه همچنان باز است و شیوهی مقدسمآبی و دینفروشی عوض شده است.
امام خمینی(ره)
هدایت شده از قرارگاه رسانه ای استان تهران
❇️⚠️پنج چیزی که هرگز نباید به چت بات هوش مصنوعی بگویید
🔸۱- جزئیات مالی
کاربران باید از خطرات بالقوه اشتراکگذاری جزئیات مالی با چتباتها آگاه باشند، زیرا ممکن است اطلاعات به دست مجرمان سایبری بیفتد. برای محافظت از اطلاعات مالی، بهتر است تعامل با چتباتها را به اطلاعات عمومی و سوالات کلی محدود کرده و برای مشاوره مالی شخصی به مشاوران مالی دارای مجوز مراجعه کنند.
🔸۲- افکار شخصی و خصوصی
چتباتها نمیتوانند مشاورههای تخصصی و شخصیسازیشده ارائه دهند و ممکن است به سلامت روانی کاربران آسیب برسانند. همچنین، اشتراکگذاری افکار شخصی با چتباتها میتواند حریم خصوصی کاربران را به خطر بیندازد. برای مشاوره روانشناسی بهتر است به متخصصان تراپیست یا روانپزشک مراجعه شود که میتوانند راهنماییهای قابل اعتماد و شخصیسازیشده ارائه دهند.
🔸۳- اطلاعات محرمانه محل کار
این متن به خطرات اشتراکگذاری اطلاعات محرمانه کاری با چتباتهای هوش مصنوعی اشاره دارد. شرکتهای بزرگی مانند اپل، سامسونگ و گوگل، کارمندان خود را از استفاده از چتباتهای AI در محل کار منع کردهاند. به عنوان مثال، کارمندان سامسونگ به طور ناخواسته کدهای حساس را در چت جیپیتی بارگذاری کردند که منجر به افشای اطلاعات محرمانه شد. برای جلوگیری از نشت اطلاعات حساس، بهتر است از اشتراکگذاری جزئیات محرمانه با چتباتها خودداری کرده و از آنها فقط برای وظایف عمومی و غیرحساس استفاده کنید.
🔸۴- رمزهای عبور در چت بات هوش مصنوعی
اشتراکگذاری رمزهای عبور به صورت آنلاین میتواند حریم خصوصی شما را به خطر بیندازد، زیرا مدلهای زبان بزرگ دادهها را در سرورها ذخیره میکنند. برای محافظت از اطلاعات ورود خود، هرگز رمزهای عبور را با چتباتها به اشتراک نگذارید و از ابزارهای مدیریت رمز عبور معتبر استفاده کنید.
🔸۵- جزئیات محل سکونت و سایر اطلاعات شخصی
اطلاعاتی مانند محل سکونت، کد ملی، تاریخ تولد و اطلاعات سلامتی نباید با چتباتها به اشتراک گذاشته شود، زیرا ممکن است مجرمان از این اطلاعات برای سرقت هویت یا پیدا کردن شما استفاده کنند. برای محافظت از حریم خصوصی خود، از اشتراکگذاری اطلاعات حساس با چتباتها خودداری کنید.
#سواد_امنیتی
#چت_بات
#هوش_مصنوعی
#سواد_رسانهای
✅امید در جایی که امیدی نیست
🔹كُنْ لِمَا لاَ تَرْجُو أَرْجَى مِنْكَ لِمَا تَرْجُو فَإِنَّ مُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ ذَهَبَ لِيَقْتَبِسَ لِأَهْلِهِ نَاراً فَانْصَرَفَ إِلَيْهِمْ وَ هُوَ نَبِيٌّ مُرْسَلٌ
🔹امام صادق(ع): آنجا که امیدی نداری امیدوارتر باش از جایی که امیدی داری، موسی(ع) رفت برای خانواده اش آتش بیاورد، اما برگشت در حالی که پیامبر شده بود!
الکافي , جلد۵ , صفحه۸۳
کامران غضنفری: رئیسی را کشتند، اینها به ما نمی گویند!
@bachehay_bala
https://eitaa.com/bachehay_bala/1620
ایشان همچنان معتقدند ما در برجام ۱ و ۲ و ۳ تعلل کردیم
هدایت شده از العبد
دیپلماسی و میدان .mp3
2.59M
1⃣ پاسخ سؤالات شما در این صوت
❓ آیا بین دیپلماسی و میدان در قضیه سوریه اختلافی بود؟
❓دولت موجود در این قضیه چگونه عمل کرده است؟
❓آیا دولت مخالفتی با انجام وعده صادق داشته؟ موضع رئیس جمهور و وزیر امور خارجه چگونه بوده؟
📌حجت الاسلام مهدی طائب
🔗صوت کامل این جلسه مهم را از دست ندهید:https://eitaa.com/ostad_taeb/3958
هدایت شده از العبد
طائب - علت تأخیر وعده صادق.mp3
2.88M
2⃣ پاسخ سؤالات شما در این صوت
❓ آیا در انجام وعده صادق تعلل شده است؟
❓حضرت آقا بعد از انجام وعده صادق یک چه مطلب مهمی به سپاه گفتند؟
❓چرا وعده صادق دو دیر انجام شد؟
❓آیا وعده آمریکا برای آتشبس، علت اصلی تأخیر وعده صادق بود؟
❓چرا اینکه پزشکیان گفت فریب آمریکا رو خوردیم، خیلی مهم و ارزشمند بود؟
❓علت پیچیده بودن ابزار وعده صادق سه چیست؟
❓چرا آن مسؤول نظامی در جواب منان رئیسی گفت اگر بزنیم، باید منتظر پاسخ باشیم؟
📌حجت الاسلام مهدی طائب
🔗صوت کامل این جلسه مهم را از دست ندهید:https://eitaa.com/ostad_taeb/3958
هدایت شده از حبیباله بابائی
ضرورتهای پژوهشی در میدان مقاومت (گزارشی از سفر اخیر به سوریه و لبنان)
«قسمت اول»
جای اساتید و پژوهشگران در عرصۀ «مقاومت» و در میدان مقاومت بسیار خالی است. چند روز قبل همراه با برخی از پژوهشگران، برای دومین بار (و شاید آخرین بار) از سوریه و برای چندمین بار از لبنان و عرصههای مختلف مقاومت، دیدن داشتم. جای محققان علوم انسانی انسانی و حتی علوم اسلامی را در این دنیای مشحون از مسئلههای فرهنگی و تمدنی خالی دیدم. محققان و پژوهشگران جهان اسلام به خاطر نگرانی از خطرات احتمالی، حتی برای برخی از همایشها در بیروت و هتلهای بیروت نیز حضور پیدا نمیکنند (نمونه آن را در همایش «تمکین الاسره» در بیروت در اردیبهشت ماه همین امسال میشد دید). همین طور بسیاری از محققان، حضور در سوریه، بیروت، یمن، عراق و غیره را در شأن علمی خود و شایسته برای رزومه خود تلقی نمیکنند و لذا نسبت به مسئلههای جاری دنیای اسلام احساس مسئولیتی نمیکنند و اگر هم بخواهند در این باره نظری بدهند به حدس و گمانههای کتابخانهای بسنده میکنند.
در سفر اخیرم به سوریه و نیز لبنان چند مورد پژوهشی نظرم را جلب کرد که آن را میتوان برای کسانی که هوای پژوهش در متن میدان مقاومت (با رویکرد تمدنی) را دارند، پیش نهاد.
1. بی شک در عرصۀ مقاومت (قبل از 7 اکتبر و بعد از آن) انسان جدیدی با ویژگیهای جدید، با تواناییهای جدید، و با فضیلتهای تازه و پیشرفتهای بوجود آمده است. این انسان جدید را نمیتوان با دستگاه انسانشناسی مدرن به چنگ آورد و آن را عمیقا شناخت. لیکن نهادهای فکری جهان اسلام و اندیشمندان مسلمان نیز هنوز برای شناخت این انسان (انسانشناسی مقاومت) نیز اقدامی انجام نداده است، در حالی که شکلگیری انسانشناسی مقاومت در محافل علمی و دانشگاهی دنیای اسلام، می تواند راهی به سمت علوم انسانی و مطالعات فرهنگی جدید بگشاید. شوربختانه باید اذعان کنم که حضور علمی و تحقیقاتی حوزه و دانشگاه در نسبت با حضور نظامی و سیاسی ما در عرصههای مقاومت، به نسبت یک به صد هم نمیرسد.
2. یکی از مهمترین موضوعات، ایدئولوژی(به تعبیر خطای جریانات روشنفکری)های انضمامی و عینی در صحنه مقاومت است. برخی از پژوهشگران برای علمی و آکادمیک نشان دادن گفتههای خود، سعی میکنند دامن خود را از هر بحث ایدئولوژیک و نیز مباحث الهیاتی دور نگه دارند، ولی واقعیت میدان مقاومت نشان میدهد که آنچه که واقعیت امروز را شکل میدهد، مقاومت را شکل میدهد، ادبیات و شعار مقاومت را میسازد، و نظم منطقهای را به چالش میکشد، ایدئولوژیها هستند. هر جا به اصطلاح ایدئولوژی وجود دارد (مثل نبطیه، مثل صور، مثل صیدا) میدان مقاومت شکل گرفته، و هر جا فارغ از ایدئولوژی است، میدانی هم بوجود نیامده است. حال سئوال این است که آیا میتوان میدان ایدئولوژیک مقاومت را فارغ از ادبیات ایدئولوژیک تحلیل کرد؟ هرگز! البته این بدان معنا نیست که واقعیت میدان را باید با ادبیات ایدئولوژیک توجیه کرد، بلکه بدین معناست که واقعیت میدان که هویت ایدئولوژیک دارد، با ادبیات سکولار و تهی از مبانی و نگاه ایدئولوژیک به درستی تبیین و تفسیر نخواهد شد.
https://eitaa.com/Habibollah_Babai
هدایت شده از حبیباله بابائی
ضرورتهای پژوهشی در میدان مقاومت (گزارشی از سفر اخیر به سوریه و لبنان)
«قسمت دوم»
3. مسئله بعدی که احتمالا فضای مقاومت در این جهت ضعیف شده و اگر این احتمال درست باشد، باید نسبت به آن عمیقا نگران بود، کم فروغ شدن معنویت و دعا در برخی از عرصه های مقاومت است. قابل انکار نیست که اصل نرمافزار مقاومت، توکل و تضرع به درگاه خدای متعال و توسل به اهل بیت عصمت و طهار ع است. باید بین میدان مقاومت و سطح دشمنیهای دشمن در یک طرف و سطح و میزان توسل و تضرع در مقاومت، تناسبی وجود داشته باشد، لیکن با گشت و گذارهایی در میدان مقاومت، میتوان گفت که گویا چنین توازن و تناسبی از بین رفته است. نمونه این فقدان تناسب نه فقط در لبنان و سوریه، بلکه امروز در مساجد و محافل مذهبی ایران نیز دیده میشود.
4. مسئله بعدی در میدان مقاومت را باید در «تنوع در صف مقاومت» دید که در آن طیف وسیعی از جریان مقاومت حضور یافته است. مذاهب مختلف شیعی و سنی، ادیان مختلف از اسلام و مسیحیت، ملیتهای گوناگون از ایرانی و عربی همه امروز در صف مقاومت حضور یافته اند. این تنوع میتواند چنین سئوالی را ایجاد کند که آیا مقاومت در برابر نظام صهیونیسم، یک مقاومت انسانی و اخلاقی مشترک بین اسلام و مسیحیت و بلکه دینداران و غیردینداران است (مقاومت جهانی و شاید فاقد خلوص)، یا اینکه مقاومت مستضعفین یک مقاومت دینی و یا مذهبی (مقاومت مستضعفان صالح) به شمار میرود. انتخاب هر یک از این گزینهها، ظرفیتهای مهم و البته چالشهای مهمی را میتواند ایجاد کند.
5. دیپلماسی علمای اسلام مخصوصا بین حوزههای علمیه در ایران با علمای جهان اسلام برای بسیج ظرفیتهای دینی در امر مقاومت یکی از ضرورتها در جهان مقاومت است. غفلت حوزه علمیه قم در این باره به رغم ظرفیت های بسیاری که در میان فضلا و محققان حوزوی وجود دارد، یکی از کبائر نابخشودنی است. حوزویان و شورای عالی حوزه نمیتواند جهان مقاومت را کنترل از راه دور بکند. از این رو، بین الملل حوزه، باید عرصه مقاومت را در اولویت دانشی و معرفتی قرار بدهد و نسبت به رصد مسئله های میدان اهتمام بورزد و غفلت از این موضوع را بر خود حرام گرداند.
6. مسئله آوارگان سوری و لبنانی، و نیز مسئله مهاجران سوری و لبنانی (دیاسپورا) و خصوصا مغتربین و کسانی که در غرب ساکن شدهاند (که بیشتر آنها چه بسا از شیعیان باشند) و نیز آیندۀ نسل جدید و نیز زنان در دنیای آوارگی و آوارگان از جمله موارد بسیار مهمی است که پژوهشگران عرصۀ «مقاومت و تمدن» باید به آن بپردازند. البته آوارگی در سوریه و لبنان، هرچند نوعی از برادری، همدلی و همدردی در میان مقاومت را به نمایش میگذارد، لیکن آسیبهای بسیار دردناکی را می تواند برای آینده نسل مقاومت ایجاد بکند.
7. آیندۀ مقاومت خصوصا «حزب الله»ِ بعد از شهادت سید حسن نصر الله و ظهور نسل سوم از حزب الله است. نسل سوم حزب الله، نسل جدیدی است که مسلط بر فناوری، و معتقد به جنگ الکترونیک است. عن قریب با نسلی جدید در حزب الله و در مقاومت مواجه خواهیم شد که به جای موشک، با ریزپرندهها به جنگ اسرائیل خواهد رفت. این نسل ظرفیتهای جدیدی در ایستادگی و احتمالا چالشهای تازهای به لحاظ هویتی خواهد داشت. اینکه آیا علاوه بر فناوری نظامی حزب الله، آیا این نسل می تواند ظرفیت های معنوی حزب الله را هم همچنان داشته باشد و خلاهای معنویِ حاصل از شهادت فرماندهانی مانند سید حسن نصرالله، و نیز اعتبار ملی و فراملی حزب الله را در جهان مقاومت نگاه دارد یا نه، از مسئلههای مهم برای آینده مقاومت به شمار میرود.
8. آخرین نکته در میدان مقاومت، وضعیت دو گانه «دولت» «نظام» در ایران و انعکاس آن در عرصه مقاومت است. واقعیت این است که کم نیستند کسانی که این دو گانه و ناهماهنگی دولت با نظام و انقلاب در ایران را برای مقاومت بسیار مهلک و خطرناک میدانند. اینکه در اوج درگیریها و نسلکشی آمریکا و اسرائیل درمنطقه، رئیس دولت مقاومت، آمریکا را «برادر» خطاب میکند، ضربهاش به صف مقاومت بیشتر از صدها موشک اسرائیلی است.
https://eitaa.com/Habibollah_Babai
هدایت شده از عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسی
🔺اینکه کانال فوق متعلق به کدام جریان است را همه میدانند؛ افرادی که در این پست نام برده شده اند را نیز همه میشناسند.
🔹روایت رسمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ترور آیت الله رئیسی را تایید نمیکند. ما یا انقلابی هستیم یا نیستیم؛ یا ولایتمدار و حامی نظام هستیم یا نیستیم؛ اگر مواضع رسمی نظام را نپذیریم آیا انقلابی هستیم؟
🔹بعد عده ای می آیند به ما میگویند شما با فلانی و فلانی مشکل شخصی دارید؛ یا اینکه میگویند شما هنوز در انتخابات مانده اید!
🔹موضع ما فقط موضع نظام است؛ نگرانی ما هم امنیت ملی و اعتبار جمهوری اسلامی است که امثال این تفکر با لجبازی دارند آن را بی اعتبار کرده و به خطر می اندازند.
#عبدالرحیم_انصاری
✅ @Ansari_rahim