eitaa logo
هنگام درنگ
84 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.8هزار ویدیو
103 فایل
این نیز بگذرد ...
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله میرباقری.mp3
29.85M
🎧 آیت الله میرباقری ♦️ضرورت تحول در تبلیغ و تعلیم دین ♦️ همایش تبلیغ نو (۱۴۰۱/۴/۲) 🆔@Asre_jadid_57
امام جعفرصادق(علیه‌السلام)»: لاتَغتَبْ فَتُغتَبْ وَلا تَحفِرْ لِأَخیكَ حُفرةً فَتَقَعْ فیها. غیبت مكن كه تو را غیبت خواهند كرد و برای برادرت گودالی حفر مكن كه خودت در آن خواهی افتاد. (میزان‌الحكمة، ج ٧، ص ٣٣٢)  
فلسفه عزاداری: زنده نگه‌داشتن درس‌ها و عبرت‌های عاشورا درس‌‌هایی مثل شجاعت و شهادت و تسلیم نشدن در مقابل دشمن ... این است که دشمن این قدر با عزاداری مخالف است
🔴 تخریب افراد انقلابی توسط افراد انقلابی برخی از دوستان انقلابی این روزها دارن برخی دیگر از دوستان انقلابی رو به شدت تخریب میکنن، گاهی اوقات این تخریبها انقدر افراطی میشه که افراد انقلابی تبدیل به افراد غیرانقلابی و یا ضدانقلابی میشن. اینجا بد نیست نکته ای رو از مقام معظم رهبری باهم مرور کنیم 🔹این هم خطا است که ما از همه‌ی کسانی که انقلابی هستند، یک نوع عمل انقلابی توقّع داشته باشیم؛ یا یک درجه‌ی از انقلابیگری توقّع داشته باشیم؛ نه. به قول ما طلبه‌ها انقلابیگری مقول به تشکیک است. ممکن است یک نفر نسبت به مفاهیم انقلاب و عمل انقلابی بهتر حرکت کند، یک نفر به آن خوبی حرکت نکند امّا در همان راه دارد حرکت میکند. اینکه ما هرکسی خوب حرکت نکرد یا به‌طور کامل حرکت نکرد را متّهم بکنیم به غیر انقلابی یا ضدّ انقلابی این هم خطا است؛ نه، ممکن است یک نفری صد درجه میزان حرکت او ارزش دارد، یک نفری کمتر ارزش دارد، یک نفری از او کمتر ارزش دارد امّا همه در این راه حرکت می‌کنند. مقام معظم رهبری 14خرداد 1395
بزرگی می‌گفت: دختر ها و خانوم هایی که تو ایام عزاداری ماه محرم آرایش میکنن میان روضه یا میرن کنار خیابون تماشای دسته های عزاداری ، منو یادِ زن های شامی می‌اندازدن که وقتی بهشون خبر رسید کاروان اسرای کربلا و سر های بریده به شام رسیده آرایش کردن و خلخال به پاهاشون بستن و هلهله کنان وشادی کنان به تماشای اون عزا رفتن ... هیچ‌ وقت این حرفِش رو فراموش نمیکنم.. ‌ 😳شبهه ای جدید وکثیف تراز قبل👆😳 ⬆️ متن بالا بسرعت درحال منتشرشدن دردنیای مجازیست📛❌📛 🔔کسانیکه این متن را یااز سرناآگاهی یا ازسرعنادو موزی گری تهیه کرده اند قصدشان جدایی انداختن میان محبان اهل بیت هست واینکه جوانانی که باهرظاهری عاشق امام حسین هستند را نیز ازمجالس ومحرم متنفر ودلسرد کنند وهویت حسینی را ازآنان بگیرند کسانیکه این متن رابازنشرکنندندانسته ازسراحساس آب درآسیاب دشمن میریزند تابه هدفشان برسند...❌⚠️❌ اولا" دستگاه اباعبدالله علیه السلام تنهاجایی است که هرکسی رامیپذیرد باهرمذهب وفرهنگی بلکه هدایت وعاقبت بخیرشوند وصرف ظاهرافراد، ملاک محبت و یابغض به امام حسین ع نیست چه بساکسانیکه ظاهرشان حسینی ولی باطنشان وعملشان از زهرتلخ تر وازگیاه حنظل سوزاننده تر...ولی کسانی دیگر ظاهرشان مناسب نباشد ولی به واسطه محبت و احترام به امام حسین ع هدایت شوند و حسینی شوند. دوم اینکه مقایسه دخترخانمی که باآرایش یاکمی موی سرپیدا واردمجلس اهل بیت میشود بازنان یهودی وکینه توزشام ، مقایسه اشتباه وظالمانه ایست اوکه واردمجلس اهل بیت میشودبه دلخواه خود وازسرعلاقه ودوستی باسیدالشهدا وارد شده نه سنگ ونه آتش وخاکستری دردست دارد ونه کینه ای در دل آمده عرض اراده کند وگرنه چراباید مجلس بیاید؟ این ترفندجدیددشمن است فلذا ماحق نداریم بانگاه تندوتحقیرآمیزبه خانم آرایش کرده ای که واردمجلس شده اورا تخریب ومنزجرکنیم شیعه باید جاذبه اش بیشترازدافعه اش باشد خدابه همه ما بصیرت دینی وسیاسی بدهد ان شالله السلام علی الحسین وعلی علی بن الحسین وعلی اولادالحسین وعلی اصحاب الحسین ولعنت الدائم علی قاتلین الحسین
🖼 روزِ کاشانی 🎨 داستان مصور روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ماجرای ۳۰ تیر ۱۳۳۱ ✏️رهبر انقلاب: حادثه‌ى سى‌ام تیر مورد یک تحریف بزرگ تاریخى قرار گرفته است. این روز در حقیقت باید روز کاشانى اسم پیدا مى‌کرد. 🔹 "نقش روایت"، داستان‌های مصور روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از وقایع و حوادث گوناگون 💻 Farsi.Khamenei.ir
مرحوم کوثری فرمود: محرم از خانه خارج شدم به قصد رفتن به مراسمات و روضه خوانی، در راه کودکانی اصرار کردند در موکب کوچکشان برایشان درحد چند بیت روضه بخوانم. اول صرف نظر کردم و پس از اصرارشان رفتم و چند بیت روی منبرِ آجری شان خواندم. تمام که شد برای پذیرایی چای برایم آوردند که در خانه یا جای دیگری چنین چایی هرگز نمیخوردم، برای اینکه کودکان دلخور نشوند، یواشکی چای را گوشه‌ای ریختم و تشکر کردم و رفتم به مراسمات سنگینی که داشتم برسم. شب که آمدم خانه از خستگی به خواب رفتم. در خواب مادرسادات را دیدم. فرمود: فلانی، تنها روضه ای که از تو قبول شد همان چند بیتی بود که برای آن کودکان خواندی، و اینکه آن چای را که ریختی در کناری، من آن چای را با دستِ خودم برایت ریخته بودم... در این حال از خواب بیدار شدم و فهمیدم روضه هایی که ما تحویلشان نمیگیریم، اهل بیت حواسشان هست! ✍️ آقای چایی 🏴 @Roshangari_ir روبیکای‌جدید: Rubika.ir/roshangari_ir
🔺دقیق و نقطه زن 🏴 @Roshangari_ir روبیکای‌جدید: Rubika.ir/roshangari_ir
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 احساساتی شدن مردم در مراسم تعزیه با دیدن ناله استغاثه از طرف نقش امام حسین با ندای لبیک یاحسین 🔹پ.ن: نخواهیم گذاشت حسین زمانه تنها بماند 🏴 @Roshangari_ir روبیکای‌جدید: Rubika.ir/roshangari_ir
هدایت شده از روشنگری
ساعت ۶ صبح مشغول مرتب کردن خیمه بودن شب ها هم تا صبح داخل چادر میخوابن.. نسل دهه ۹۰ 🏴 @Roshangari_ir روبیکای‌جدید: Rubika.ir/roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️گفتگوی دختربچه‌ای که وارد تعزیه می‌شود و از شمر می‌‌خواهد که امام حسین(ع) را نکشد! 😭
✅ کدام روانشناسی؟ بخش اول محمد عالم‌زاده نوری رؤسای چهار انجمن روان‌شناسی و روان‌پزشکی در نامه‌ای به رئیس قوه‌ی قضاییه به احکامی که بر علیه یکی دو هنرمند مشهور کشور به اتهام بی‌حجابی و بدپوششی صادر شده بود، اعتراض کردند و استفاده از عناوین تشخیصی روان‌شناسی برای برچسب‌زدن به رفتارهای این هنرمندان را سوء استفاده از روان‌شناسی و روان‌پزشکی دانسته‌اند که موجب تحقیر و نقض کرامت متهمان گشته و ارائه خدمات سلامت روان را به نیازمندان دشوار ساخته و وجهه‌ی روان‌پزشکی و روان‌شناسی کشور را در جهان مخدوش می‌سازد. این اساتید، ارجاع افراد به مراکز روان‌شناسی و مشاوره جهت اعمال تغییر در سبک زندگی و انتخاب‌های فردی را متعارض با اصل اخلاقی «خودمختاری» به عنوان یکی از اصول اخلاقی حرفه روان‌شناسی دانسته‌اند. پیش از این نیز یکی از اساتید روان‌شناس مدعی شده بود الزام به حجاب برای کسی که اعتقاد به آن ندارد مایه ازخودبیگانگی و بحران هویت است و چنین کسی اگر با چادر به خیابان بیاید خودیت و سلامت روانش به خطر می‌افتد. این اظهار نظرها از پایگاه دانشگاهی و به استناد گزاره‌های علم روان‌شناسی جدید بیان می‌شود. از آنجا که نویسندگان نامه رؤسای مهم‌ترین انجمن‌های علمی روان‌پزشکی و روان‌شناسی هستند، نمایندگان تفکر علمی همه‌ی روان‌شناسان و روان‌پزشکان دانشگاهی به شمار می‌روند. همان گونه که در متن نامه و در امضای خود، این نمایندگی را تصریح کرده‌اند. بنابراین این نظرات، مربوط به چند شخص حقیقی نیست و نگاه جریانی حاکم بر دانش مدرن به شمار می‌رود. ✅ خودیت و فردیت سرچشمه‌ی تاکید بر «خودیت و فردیت» (پیش از نظریه تفرّد کارل یونگ و بیانات شبه عالمانه‌ی نیچه که توسط این نویسندگان تکرار و بلکه به شکل ناقصی بیان شده است)، فروید پدر علم روان‌شناسی جدید است. فروید دست کم در مقطعی از عمر خود بر این باور بود که احساسات سرکوب‌شده باعث ایجاد تعارضات و در نتیجه اضطراب می‌شوند. او می‌گفت وقتی ما در جامعه رشد می‌کنیم مجبور هستیم برای تطابق با محیط پیرامون خود، روی بخش‌هایی از وجودمان پا بگذاریم. ممکن است این جامعه‌پذیری به حدی در ما درونی شود که نتوانیم غرایز طبیعی‌مان را بپذیریم و برای فرار از اضطراب ناشی از آن، آنها را از حیطه‌ی آگاهی خود خارج کنیم. این سرکوبگری خواسته‌ها به ایجاد تعارض می‌انجامد. زیرا احساسات ابراز نشده هرگز نمی‌میرند. آنها زنده دفن می‌شوند! و بعدها به شکل صورت‌های زشت‌تری بیرون می‌زنند. کام‌های مطرود و ممنوع با آنکه از ذهن خودآگاه انسان رانده می‌شوند اما باز از میان نمی‌روند؛ بلکه در ناخودآگاه او باقی می‌مانند و متدرجاً انباشته و فشرده می‌گردند. وازدن، طرد و حبس کام‌ها چنانچه به‌تکرار واقع شود، انرژی هنگفتی را در ناخودآگاه ما متراکم و محبوس می‌سازد و نظم و آرامش روانی را برهم می‌زند. کام‌هایی که به شدت وازده و پس رانده شوند، در ناخودآگاه گرد می‌آیند دسته دسته فشرده و فروبسته می‌گردند و روان را جریحه‌دار می‌کنند. این جریحه‌های روانی را کمپلکس یا عقده می‌خوانند ترجمه مختصر و ساده این جملات این است: «اگر انسان به خواسته‌های خود نرسد دچار عقده روانی خواهد شد». بنابراین «اگر می‌خواهید دچار آسیب و عقده‌ی روانی نشوید خواسته‌های خود را سرکوب نکنید و به همه خواسته‌های پاسخ مثبت دهید» خلاصه اینکه همة خواسته‌های شما مشروع و تأمین‌کردنی است مگر آنکه با خواسته‌های دیگران ناسازگار باشد! ✅ انسانم آرزوست این دیدگاه فروید که به سرعت شیوع پیدا کرد ریشه اخلاق و ارزش‌های انسانی را برکند و هیچ کار بدی باقی نگذاشت. با این تقریر همة کارها و خواسته‌های انسان خوب و ضروری تلقی شدند زیرا اگر انجام نشوند انسان را روانی و عقده‌ای می‌کنند، مگر آنکه به خواسته‌های دیگران آسیب رسانند و دیگران را عقده‌ای و روانی کنند. نتیجه روشن چنین تفکری، تولد لیبرالیسم و فردگرایی شد؛ یعنی تنها ارزش دنبال‌کردنی «آزادی» است و هرچه مخالف آزادی باشد بلکه «فقط» هر آنچه مخالف آزادی باشد زشت و بد است. این نویسندگان در همین نامه آورده‌اند: «اعمال تغییر در سبک زندگی افراد و انتخاب‌های فردی آنها متعارض با اصل «خودمختاری» به عنوان یکی از اصول اخلاقی حرفه روان‌شناسی است». به این نویسندگان گوشزد می‌کنیم: اخلاقی که شما از آن یاد می‌کنید جز همین یک اصل (خودمختاری و آزادی) اصل دیگری ندارد و همه کارهای شنیع، خوب و خواستنی و مجاز هستند زیرا ترک آنها خودمختاری را به خطر می‌اندازد. بی‌شک این نظریه بزرگ‌ترین بدعت عصر جدید است که تمام اخلاق و هویت انسانی را درو کرده و از انسان تنها یک جانور دوپای مستقیم‌القامه باقی گذارده که در اسارت غرایز حیوانی به سر می‌برد و جز در شکل و شمایل ظاهری تفاوتی با اجداد و اسلاف میمونی خود ندارد. 🔸 ttps://eitaa.com/mohammad_nooori