eitaa logo
هنگام درنگ
63 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.7هزار ویدیو
99 فایل
قصه های مجید
مشاهده در ایتا
دانلود
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ تذکر مهم امام خمینی(ره) درباره 🔹اگر در این نهضت بخوریم ... 🔹چهره امروز ما، چهره نیست تا محبوب شویم ... @Seyed_Alireza_Naghibpour @h_derang
🔹امام از ما خواست که خودمان را فدای انقلاب کنیم اما ما انقلاب را فدای خودمان و مصلحت‌هایمان می‌کنیم @h_derang
🔴 هشدار امام (ره): باشید! دیگر نخواهد شد! 🔹اگر این نهضت خدای نخواسته بخوابد و به بگراید، چه کسی می‌تواند دیگر اسم اسلام را بیاورد؟ 🔹اگر با این نهضت اسلام را محقق نکنید و اسلام را جاری نکنید، باشید، دیگر 🔹آنهایی که به اسلام عقیده دارند، آنهایی که دلشان برای قرآن می‌تپد، باید فعالیت کنند (صحیفه امام،‌ ج ۸،‌ ص ۵۷) 🔸کانال هنگام درنگ @h_derang
📲 بیانات تازه‌ منتشرشده رهبر انقلاب درباره تولید محتوا در فضای مجازی @Farsna 🔸کانال هنگام درنگ @h_derang
🔴 با بیانیه 🔹بسیاری از سازمان ها و نهادهای حوزوی و دانشگاهی با برگزاری نشست و همایش، با بیانیه گام دوم گرفتند 🔹اما سوال آن است که برای کردن این بیانیه چه کردیم؟ ☀️☀️☀️☀️ «در خود و دیگران نهال به آینده را پرورش دهید؛ این و ریشه‌ای‌ترین شما است». ☀️☀️☀️☀️ 🔹آقای حوزه، تبلیغات،‌ تبلیغات،‌ ، پژوهشکده، ، موسسه، مرکز، ... در این دو سال چند درصد به مردم نسبت به نظام و روحانیت افزودید و این و ریشه‌ای‌ترین جهاد را پیش بردید؟! 🔹حالا فهمیدید چرا اساسا شما هیچ‌وقت مخاطب بیانیه گام دوم نبودید و نخواهید بود؟ 🔸کانال هنگام درنگ @h_derang
✳️ «با هر قدمی در راه استواری ، یک قدم به نزدیک‌تر می‌شوید» 🔹انقلاب چگونه استوارتر می‌شود؟ 🔹«در خود و دیگران نهال به آینده را پرورش دهید؛ این و ریشه‌ای‌ترین شما است» (بیانیه گام دوم) 🔹چگونه می‌توان امید مردم به نظام و روحانیت را افزایش داد؟ 🔸کانال هنگام درنگ @h_derang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ رمز موفقیت از نگاه امام (ره) 🔹یکی از امور مهم این است که روحانیون باید زندگی کنند. 🔹 آن چیزی که روحانیت را تا حالا و کرده است این است که زندگی کردند. 🔹هر چه بروید سراغ این که یک قدم بردارید براى این که ‌تان بهتر باشد، از معنویت‌تان به همین مقدار، از تان به همین مقدار، مى‌شود. ▫️ (صحیفه نور،‌ج۱۹،‌ص۱۵۷). 🔸کانال هنگام درنگ @h_derang
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸«جمهوری اسلامی»، از باب «عدم مخالفت قطعیه» است نه «موافقت قطعیه»🔸 خدا ما را از حکومت شاهنشاهی که با اسلام بود، نجات داد و آورد در جمهوری اسلامی که مخالفت قطعیه با اسلام نمی‌کند، اما هم نمیکند! «حکومت اسلامی»، موافقت قطعیه است! «جمهوری اسلامی»، مخالفت قطعیه با اسلام نمی کند اما موافقت قطعیه هم زورش نمیرسد، رسالتش همین حد است. موافقت قطعیه با اسلام، در حکومت اسلامی و تمدن اسلامی محقق می شود. بعضی ها در «جمهوری اسلامی» دنبال «تمدن اسلامی» هستند! اشتباه می کنند. هی داد و بیداد می کنند و می گویند اسلام رفت و چطور شد! نخیر، «جمهوری اسلامی» نسبت به «حکومت شاهنشاهی»، بهشت است. جمهوری اسلامی «اَعراف» است، یعنی بین «جهنم» حکومت شاهنشاهی و «بهشت» تمدن اسلامی، این اَعراف است و در وسط قرار دارد. فرق «موافقت قطعیه» و «عدم مخالفت قطعیه» چیست؟ فرض کنید ده لیوان داریم که یکی از آنها نجس است. من نمیدانم کدامش نجس است. «عدم مخالفت قطعیه» به این است که یک لیوانش را کنار بگذاری و بقیه اش (نه تای دیگر) را مصرف کنی. چرا مخالفت قطعیه نکرده ای؟ چون نمیتوانی قسم بخوری که این لیوانی که مصرف کردی، قطعاً نجس بوده است. جمهوری اسلامی، این است. یقین به مخالفت با اسلام نداری. حکومت اسلامی، موافقت قطعیه با اسلام است. در حکومت اسلامی باید از همه اش اجتناب کنی. مثلاً ده تا سیم است. در یکی‌اش برق است. تو میتوانی یکی‌اش را بگذاری کنار و به بقیه دست بزنی؟ حکومت اسلامی این جوری است. دست به هیچ کدامش نمی‌توانی بزنی. ورع هم یعنی همین. @haerishirazi
نرود میخ آهنین ...
🔹۱۸ فروردین یادآور کوچ استاد رضا ، نویسنده و رئیس پیشین انجمن قلم است. 🔹مطلب ذیل یکی از یادداشت‌های استاد است که خطاب به به نگارش درآمده است 🔹مطالعه این یادداشت خواندنی را به شما توصیه می‌کنیم👇👇👇
✅به سوی ترانسفورماتیو جاذبۀ ! 🔹نگارش: استاد رضا بابایی 🔹در بهار سال ۱۹۹۶ مقالۀ مفصلی (۴۰ صفحه) به دفتر مجلۀ Social Text (متن اجتماعی) می‌رسد که همۀ اعضای علمی مجله را خوشحال می‌کند. نویسندۀ مقاله، آلن ، یکی از سرشناس‌ترین ‌های فرانسه و عنوان مقاله «به سوی ترانسفورماتیو جاذبه کوانتومی» بود 🔹مقاله چاپ شد و همه منتظر واکنش خواننده‌های مجله بودند. ناگهان پستچی بسته‌ای به دفتر مجله می‌آورد که همه را در بهت و حیرت فرو می‌‌برد. درون بسته، مقاله‌ای دیگر از سوکال بود که این‌‌گونه آغاز می‌شد: «جناب سردبیر، در مقاله‌ای که بهار امسال برایتان فرستادم و شما چاپ کردید، حتی یک جملۀ و معنادار وجود نداشت؛ اما چون عبارات آن را ، حتما گمان کرده‌اید که خیلی و پیچیده است! خواهشمند است مقالۀ دوم بنده را که دربارۀ زبان گنگ و عده‌ای از روشنفکران فرانسوی است، چاپ کنید تا خوانندگانتان بدانند که نباید نام‌ها و جمله‌های پر را بخورند...» . 🔹مسئولان مجله که به ‌شدت از چاپ مقالۀ پیشین سوکال، شرمنده و خشمگین شده بودند، نامه و مقالۀ دوم سوکال را چاپ نکردند. اما او هم بیکار ننشست و در اولین فرصت کتاب را نوشت. این کتاب دربارۀ کسانی است که خود را با توسل به اصطلاحات و عبارات می‌پوشانند، و قصد دارند با جمله‌های چندپهلو و تاریک، خوانندۀ خود را خلع سلاح کنند یا بفریبند. 🔹سوکال، نویسندگان را به استفاده از مردمی سفارش می‌کند و به خوانندگان فرانسوی هشدار می‌دهد که کلام، لزوما به دلیل ژرفای معانی و بلندای مفاهیم آن نیست؛ بلکه گاهی حکایت از یا مقلد یا دغل‌باز می‌کند که قصد دارد نادانی‌های خود را با بیان جملات به ‌ظاهر عمیق و آکنده از بپوشاند. 🔹به قول مولانای خودمان: « بر ».
هدایت شده از کانال حاج قاسم {سردار دلــــ💔ـــــها}
🔹باید به این بلوغ برسیم که نباید دیده شویم آن کس که باید،‌ می‌بیند!