استاد رمضانی: شروع فلسفه با بدایه غلط است
ما بارها و بارها و به مناسبتهای گوناگون در دروس و صحبتها و مصاحبهها گفتهايم : فراگیری فلسفه با #بدایه الحکمه و بستن بحث با نهایه الحکمه غلط است؛ زيرا بدایه الحکمه خلاصه مباحث اسفار است، اسفار هم حکمت متعالیه است و فلسفه را نميتوان با حکمت متعالیه آغاز كرد؛ چرا که حكمت متعاليه در اوج است و بر روی دوش عرفان نظری ، فلسفه مشاء و اشراق و مباحث آیات و روایات و تفاسیر انفس این ها پا گذاشته است. لذا شروع فلسفه با این کتاب ها و این نحوه تدریس، واقعاً #کار_بسیار_غیر_قابل_توجیهی است.
http://www.ostadramazani.ir/conversation/item/365-tfbees
✅وقتی سلام لازم نیست
خانم زهرا مصطفوی(دختر حضرت امام):
امام نسبت به مسئله #محرم_و_نامحرم و برخورد با نامحرم، بسيار مقيد بودند. من حدوداً یازده سال داشتم و هنوز چادر چيت سر ميكردم. آقاي اشراقي (داماد اول) ما را دعوت كرده بودند
آقاي اشراقي به استقبال آمدند، ما به خاطر قضيه نامحرم بودن، جلوي شوهر خواهرها نميآمديم از امام پرسيديم: «#سلام_بكنم؟» امام گفتند: «واجب نيست».
آقاي اشراقي باغچهاي داشتند كه وسط آن معبري بود ... من چون خجالت ميكشيدم با آقاي اشراقي روبهرو بشوم و سلام نكنم، از مسير خارج شدم و رفتم ميان علفها و گياهان باغچه و از آن معبر نرفتم تا با ايشان روبهرو نشوم.
آیت الله خامنه ای:
بنده خودم شاید اکثر نوشته های #شکسپیر را خوانده ام و احساس التذاد و تعظیم و تکریم کرده ام.
✅انقلاب حد نصاب لازم نیرو را دارد
«ما هشتاد و چند میلیون جمعیّتیم و از این جمعیّت، عدّهای کودک و نوجوانند و وارد مقولات نیستند، از آن عدّهای هم که هستند، بعضیهایشان مخالف این راهند ... یک مجموعه در #حد_نصاب_لازم در این کشور وجود دارد که پای این حرف محکم ایستاده؛ معنای ایستادگی ملّت این است». (1398/1/19).
پی نوشت:
پیروزی در انقلاب اسلامی و پیروزی در جنگ مقدس هشت ساله نیز با استقامت همین حد نصاب لازم به دست آمد، در حالی که در همان زمان هم بسیاری نسبت به رویدادهای انقلاب بی تفاوت بودند.
هدایت شده از هابیلیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه قدر زیبا امر به معروف کرد این خانوم بدحجاب رو، آفرین 👌
@Habiliyan
✅ابتنای #نظام_سازی اجتماعی بر #سبک_زندگی سازی فردی
🔹در تمدن سازی، شاید به جای شروع از نظام سازی اجتماعی، باید از سبک زندگی فردی شروع کرد، شاید به جای آسمان نگری، باید زمین را دید و از همین پایین شروع کرد.
🔹از این خرده سبک زندگی های دینی، نظام اجتماعی متناسب و مقتضی متولد میشود،مطالبه اش ایجاد میشود و نظام اجتماعی متناسب با آن شکل میگیرد
🔹تاکید رهبری هم در بیانیه گام دوم بر طراحی سبک زندگی است نه طراحی نظام های اجتماعی
🔹سبک های زندگی دینی در دنیای جدید را باید مجتهدانه طراحی و در زندگی خود تست کرد، اگر مجتهد نیستیم، باید به سیره بزرگان دینی مراجعه و سبک زندگی دینی آنها را استخراج و ارائه کرد.
✅ شادی به سبک 2030
🔹یکی از طلاب کرج:
برای دخترم در مدرسه جشن کلاس اول گرفته اند و آهنگ #جنتلمن ساسی مانکن را پخش کرده اند، اعتراض کردم، گفتند باید بچه ها شاد باشند!!!
🔹ظاهرا اوضاع خیلی وخیم تر از چیزی است که در آینه می بینیم و در بسیاری از مدارس صدای این آهنگ سخیف بلند است
یعنی واقعا معلمان مملکت نمی فهمند یک آهنگ جنسی مناسب کودکان نیست؟ بعید است، قضیه احتمالا چیز دیگری است
🔹در 2030 بحث #آموزش_جنسی مطرح است (نه تربیت جنسی) یعنی باید به کودک همه چیز را آموزش داد تا در معرض خطر قرار نگیرد! و ترویج این نوع آهنگ های جنسی هم شاید در چارچوب آموزش جنسی و سند 2030 قرار می گیرد، آن هم به بهانه شاد کردن بچه ها.
هدایت شده از ارزانسرای شوینده بهداشتی
🌀 برشی از یک کتاب
🔹 سبک شمردن روزه
روزه را هم نباید استخفاف کرد و سبک شمرد. بعضی روزه را به شکلی میگیرند (حالا این شوخی است) که- العیاذبالله- اگر من به جای خدا بودم اصلًا روزه اینها را قبول نمیکردم. من افرادی را سراغ دارم که اینها در ماه رمضان شب تا صبح را نمیخوابند اما نه برای اینکه عبادت کنند، بلکه برای اینکه مدت خوابشان پر نشود؛ تا صبح هی چای میخورند و سیگار میکشند، اول طلوع صبح که شد نمازشان را میخوانند و میخوابند، چنان بیدار میشوند که نماز ظهر و عصر را با عجله بخوانند و بعد بنشینند سر سفره افطار. آخر این چه روزهای شد؟! آدم شب تا صبح را نخوابد برای اینکه در حال روزه حتماً خواب باشد و رنج روزه را احساس نکند. آیا این استخفاف به روزه نیست؟! به عقیده من مثل فحش دادن به روزه است، یعنیای روزه! من اینقدر از تو تنفر دارم که میخواهم رویت را نبینم!.
#روزه #ماه_رمضان #کتاب #شهید_مطهری
📚 آزادی معنوی، شهید مطهری، ص۸۹
🔴دین این نیست!
🔹عده اى از روى كج فهمى يا از روى غرض، اين طور وانمود مى كنند كه دين عبارت است از يك سلسله #ممنوعيت ها و #محدوديت ها، بكن، نكن، بخور، نخور، دين را اين گونه معرفى مى كنند، دين اين است؟! اين غير منصفانه ترين و #عاميانه_ترين نگاه نسبت به هر دينى، به خصوص دين اسلام است.
🔹معرفت روشن، شادابى ناشى از ايمان، حركت برخاسته از معرفت، به كار انداختن روح خردمندى و آن وقت #جهان_بينى روشن و شفاف نسبت به #همه_پديده_هاى_عالم؛ اين پايه دين است.
🔹دين در درجه اوّل، يك #معرفت و يك شناخت است؛ شناخت نسبت به اين عالم، نسبت به انسان، نسبت به مسئوليت، نسبت به مسير و راه و هدف؛ مجموعه اين معرفت ها پايه دين است.
(رهبر انقلاب، 1379/5/5).
✅انفجار کیوسک و آرامش امام
مرحوم آیت الله روح الله شاه آبادی (فرزندِ استادِ امام) که خودش شاگرد امام بود و خیلی به ایشان ارادت داشت تعریف میکرد، روزی در نجف همراه امام در حال حرکت در کوچه ای بودیم که ناگهان پس از عبور از کنار یکی از کیوسک های برق فشار قوی، آن کیوسک فشارقوی منفجر شد و موج انفجارش تا شعاع ۵۰۰ متر همه شیشه ها را شکاند. با این شدت حادثه، اما امام خمینی حتی یک تکان کوچک نخورد و بر نگشت (که این تکان غیرمنتظره ظاهرا قهری بدن است). [ امام خمینی با چنین توحید مصداقی قلبی است، که وقتى در سال ۴۳ بعد از آزادیشان در مسجد اعظم سخنرانى كردند، فرمودند: «والله من به عمرم نترسیده ام. آن شبى هم كه آنها مرا میبردند، آنها (مامورها) میترسیدند و من آنها را دلدارى میدادم» ].
@abedini
✅ و الله قسم من با قبول قطعنامه مخالف بودم
والله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما (آقای منتظری) مخالف بودم ...
والله قسم، من با نخست وزیری بازرگان مخالف بودم ...
والله قسم، من رأی به ریاست جمهوری بنی صدر ندادم
و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم (نامه امام به آقای منتظری، 68/1/6)
و اگر روح خدا زنده بود، چنین ادامه می داد:
«والله قسم من با قبول قطعنامه مخالف بودم و نظر دوستان را پذیرفتم»
امام با قبول قطعنامه، #جام_زهر نوشیدند و چندی بعد، بیمار شدند و از دنیا رفتند. بعد از قطعنامه، امام تمام دیدارهای عمومی را تعطیل کردند و به تعبیر آیت الله توسلی، دیگر هیچ گاه نخندیدند: «ما دیگر لبخند بر لبان امام ندیدیم».