🔰آقای پناهیان کدام طرف ایستادهاید؟!
🔸۱۹ شهریور ۱۳۹۹ که برای دفاع از آقای پناهیان در مقابل هجمه ناجوانمردانه رسانههای زنجیرهای و لشگر مجازیشان و حتی برخی جریانهای داخل جبهه انقلاب نوشتیم و توصیه به رعایت «انصاف» و «اخلاق» کردیم؛ فکرش را هم نمیکردیم که حدود ۴ سال بعد در ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ آقای پناهیان (احتمالا ناخواسته و شاید با مشورت و آدرس غلط برخی اطرافیان) به همان سو بروند و با سخنانی که از یک روحانی بعید به نظر میرسد، آرزوهای چندین و چند ساله دشمنان تابلودار انقلاب علیه کیهان را تکرار کنند!
🔸«الدهرُ يَومان: يومٌ لكَ و يومٌ علَيكَ»، روزگار دو روز است؛ روزی با تو و روزی بر تو. این کلام مولا را ما سالهاست در کیهان زندگی کردهایم. نه از تعریف و تمجید افراد سرمست شدیم و نه از تقابل و طعنه همان افراد هراسان. سالهاست که به تقابل و طعنه و بدگوئی مخالفان کمترین اهمیتی ندادهایم، بنابراین بدیهی است که اظهارات آقای پناهیان را که در مقایسه با آنها بسیار ناچیز است، نادیده میگیریم و به آن اهمیتی نمیدهیم. ولی کاش آقای پناهیان سخنان اخیر خود را با تبلیغات مشابه رسانههای بیگانه علیه کیهان به مقایسه بنشیند و اگر تفاوتی در آن دید، ما را هم بیخبر نگذارد!
🔸کلیگویی کار آسانی است. انتظار آن بود که آقای پناهیان به جای کلیگویی، دقیقاً بفرمایند کیهان در کجا و چگونه دوقطبیسازی کرده است؟! کیهان به این فریب که تمام وزیران معرفی شده با هماهنگی و نظر مثبت حضرت آقا انتخاب شدهاند اعتراض کرد و در حالی که خواص در مقابل این فریب خطرناک سکوت کرده بودند، اسناد و دلایل محکمی بر بطلان آن ارائه کرد. آیا سخنان اخیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «بیشتر وزرای معرفی شده را نمیشناختم و نظری ندادم» تأییدی بر ادعای ما نبود؟
🔸کیهان به حضور زاویهدارها در برخی پستهای حساس اعتراض کرد، یعنی دقیقاً از دستورالعمل رهبر معظم انقلاب به آقای رئیسجمهور پیروی کرد. کجای این اقدام کیهان دوقطبیسازی است؟! کیهان در دفاع از دستاوردهای ۳ ساله شهید رئيسی اعلام کرد که دولت آن شهید بزرگوار اسب زین شده به دولت چهاردهم تحویل داده است و به فهرست بلند بالایی از این دستاوردها اشاره کرد. آیا دفاع از شهید رئیسی در مقابل هجوم ناجوانمردانه گروهی از مدعیان اصلاحات، دوقطبیسازی است؟!
🔸کیهان در گزارشی مستند تاکید کرد که به کارگیری افراد زاویهدار و بیگانه با انقلاب «وفاق ملی» نیست. این نیز تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و هست که در کمتر از دو ماه از روی کار آمدن دولت جدید؛ سه مرتبه و در سه سخنرانی مجزا به تفصیل نسبت به انتصاب افراد بدسابقه و بیگانه با انقلاب هشدار دادهاند. کجای این کار دوقطبیسازی است؟! آقای پناهیان سخن شما به عنوان یک روحانی انقلابی باید سنجیده و حساب شده باشد. نمیخواهیم از کیهان تعریف کنید و از بدگوییتان علیه کیهان هم نگران نیستیم ولی از افتادن شما به دام بدخواهان بیم داریم؛ به خاطر خودتان و نه خودمان. ما دوستدار شما هستیم و نمیخواهیم ببینیم اظهارات شما با تشویق و حمایت دشمنان نظام و اسلام روبرو شود؛ کسانی که دشمن شما نیز هستند.
🔸مطالبهگری؛ دوقطبیسازی نیست و منافاتی هم با وفاق و حفظ اتحاد ندارد؛ همانطور که رهبر انقلاب هم ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ فرمودند: «ملّت باید با دولت همراه باشد، اتّحاد را حفظ کند؛ این منافات ندارد با انتقاد کردن یا حرف زدن یا مطالبه کردن؛ اینها اشکالی ندارد… قوای سهگانه هم باید با هم متّحد باشند -دولت، مجلس، قوّهی قضائیّه- باز این منافات ندارد با اینکه مجلس در قبال دولت به وظایف خودش عمل کند؛ به وظایف قانون اساسی عمل بکند؛ سؤال کند، مطالبه کند، بخواهد، قانونگذاری کند، استیضاح کند و امثال اینها.»
🔸اگر این موارد دوقطبیسازی است پس تکلیف «جهاد تبین» و «جنگ روایتها» و ضرورت دفاع از آموزههای انقلاب و … چه میشود؟ آیا تاکید رهبر انقلاب بر مقابله با مفسدان دوقطبسازی است؟! و یا طرد ملیگرایان و نهضت آزادی و انجمن حجتیه از سوی حضرت امام دوقطبیسازی بوده است؟!
🔸از کیهان به عنوان روزنامه دوقطبیساز سخن گفتهاید و بعد به روزنامههای اطلاعات و جمهوری اسلامی هم اشاره کردهاید! چرا از روزنامههای زنجیرهای مثل هممیهن و سازندگی و اعتماد و شرق و … نامی نبردهاید؟! آیا نگاهی گذرا به مطالب آنها که کارویژهشان نفرتپراکنی و دوقطبیسازی است در این چند سال انداختهاید؟ اگر پاسختان مثبت است، رسم آزادگی چه میشود؟ و اگر جوابتان منفی است و از آنها خبر ندارید که، چه عرض کنیم؟!
🔸و بالاخره کیهان یاد گرفته است که خطشکن باشد؛ از طعنهها و تهمتها نرنجد و با فشار و تهدید از مسیر خود منحرف نشود و یا شانه خالی نکند و به لطف و عنایت خدای مهربان از این راه باز نمیگردد. آقای پناهیان شما از اظهارات نادرستتان برمیگردید؟
@Kayhan_online
@h_falahati
وحدت یک ارزش مطلق است یا مقید؟
🔸️گاهی چنین القا میشود که وحدت یک ارزش مطلق است و هر چه انسانها با هم متحدتر باشند، در یک مسیر باشند، نیروهایشان متراکم باشد، بدون هیچ قید و شرطی مطلوب است. وحدت خیلی خوب است اما در صورتی که در راه یک هدف ارزندهای باشد. اگر کسانی اتحاد کنند بر اینکه حقی را احیا کنند، جلوی ظلمی را بگیرند، این بسیار وحدت خوبی است؛ بسیار اتحاد مقدسی است. اما اگر کسانی با هم توطئه و اتحاد کنند بر اینکه حقی را پایمال کنند، ظلمی را شایع کنند، فسادی را رواج بدهند، این وحدت و اتحاد هیچ مطلوبیتی ندارد، به همان اندازهای که خود آن گناه بد است، وحدت آن هم بد است.
۱۳۸۹/۰۵/۲۳
#وحدت
#وفاق
📱 @mesbahyazdi_ir
🖋فرق #استادفکر با سایرینی که میخواهند نقش آفرینی تبیینی داشته باشند در این نقطه نظرات اصولی و مبناگروانه است که در همان دوران این افراد میگفتند امثال استاد مصباح و شهید مطهری را قبول داریم ولی تبیین تربیتی ندارند؟!
خدا صاحبان فکر و اندیشه را رحمت کند.
🆔 @h_falahati
💥 عرفان امام خمینی، عرفان اصیل اسلامی است.
⬅️ عرفان امام، عرفان مبارزه با طاغوت است، نه عرفان انزوا یا عرفان سازش.
⬅️ از عرفان امام، نظریه حکومت دینی و ولایت فقیه بیرون میآید.
🔰 #استاد_میرباقری:
🟤 امام راحل، هم در وادی سير عملی براساس عرفان و هم در شناخت عرفان عملی و عرفان نظری، جزو سرآمدهای اين قافله هستند و بیترديد از انسانهای انگشتشماری هستند كه میتوان در طول اين مسيرِ عارفان از آنها نام برد كه هم به درک عرفان نظری رسيدند و هم حقيقت عرفان عملی را شناختند و هم متحقّق به اين دو حقيقت شدند.
🟤 من گمان میكنم آن عرفانی كه ما در حوزۀ اديان الهی داريم و انبيای الهی پرچمداران او بودند از نوع عرفان امام رضوان الله تعالی عليه است.
گرچه عرفان عملی و نظریای كه عارفان اسلامی و شيعی در طول تاريخ تبيين كردند، متأثر از فرهنگ اسلامی است ولی آنچه ما میتوانيم بهعنوان عرفان اصيل از آن ياد كنيم، شبيه همان چيزی است كه شما در انديشه و رفتار امام رضوان الله تعالی عليه میبينيد.
🟤 برخلاف بعضی سكولارها كه میگويند انبياء كاری با سياست نداشتند، ما پيامبری نمیشناسيم كه با سياست كار نداشته باشد! همه انبياء در عين اينكه سرآمد عارفان بودند و مراحل شهود و سلوک را طی كرده بودند و با امر الهی بهسوی عالم انسانی برای هدایت انسان رجوع كرده بودند، ولی همهشان اهل ميدان سياست و مبارزه بودند و جامعهپردازی میكردند و از سياستمداران بنام تاريخ بشريت به حساب میآيند.
من گمان میكنم عرفان اصيل اسلامی هم همين است، یعنی عرفانی است كه از دلش درآميختن با قدرت و ثروت، برای اصلاح قدرت و ثروت، بيرون میآيد، نه انزوا و كنارهگيری یا سازش.
🟤 آن نگاه عارفانه به جهان كه انسان را به انزوا و كنارهگيری و گوشهنشينی دعوت میكند و اهل مبارزه با طاغوت نیست، با عرفان اصيل اسلامی سازگار نيست. گرچه در عرفان اسلامی دعوت به زهد شده، اما اين زهد از دل درآميختن با جهان عبور میكند و بهمعنای انزوا و گوشهگيری و سازش نيست.
🟤 از انديشه عرفانی امام، نظريه حكومت دينی و ولايت فقيه ناشی شده است؛ یعنی بهلحاظ عملی، اين انسان عارف دست به يک انقلاب بزرگ در مقياس اجتماعی زدند كه موازنۀ جهانی را بهنفع مذهب و معنويت تغيير داده و بهطرف تحقق تمدن نوین اسلامی حرکت کرده است.
🟤 در انديشه عرفانی امام، برخلاف نظريۀ بسياری از عارفان كه انسان را به پرهيز از قدرت و ثروت دعوت میكنند، ايشان با ثروت و قدرت، آن هم در مقياس حكومت، درآميختند و بنای يک حكومت جديد را گذاشتند و نوع جديدی از حكومت را در دنيای پيچيدۀ مدرن تأسیس كردند.
🟤 امام خمینی، بر خلاف عرفایی كه صلح كلی هستند (يا منزویاند يا سازشكار)، به مبارزه و قتال با کفر و استکبار رو آوردند و صفبندی بين حق و باطل را بهخصوص در مقياس جهانی فعال كردند. ایشان انسان عارفی هستند كه وارد ميدان جهان شدند و فرمودند: "ما تا آخرین نفر و تا آخرین منزل و تا آخرین قطرۀ خون برای اعلای کلمه الله ایستادهایم و برخلاف میل تمامی آنها، حکومت نه شرقی و نه غربی را در اکثر کشورهای جهان پایهریزی خواهیم نمود".
(۳۰ دی ۱۳۸۸)
🖇 پروندۀ نکتهها از آیتالله میرباقری دربارۀ #عرفان_اصیل (در حال تکمیل و بهروزرسانی)↙️
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6568
☑️ @mirbaqeri_ir
🆔 @h_falahati
🔴کـاذبتـریـن دوقـطـبـی
➖ مادر دوقطبیهای کاذب در تاریخ انقلاب اسلامی
🌀 کاذبترین دوقطبی از بدو انقلاب تا کنون عبارت است از دوقطبی کاذب دو باند و قبیله سیاسی غربگرا (موسوم به اصلاحطلب) و محافظهکار (موسوم به اصولگرا)
▪️البته این دو قطب کاذب، در درون، یکی هستند، و برخی عناصر مشترکشان عبارت است از:
قدرتطلبی، خشونت، اهانت به منتقد، انقلابیستیزی، منطقگریزی، گفتگوگریزی، دفع حداکثری و نداشتن مرزبندی کامل با دشمن
▪️اما بخشی از دوقطبیهای کاذب متولد شده از این زوج سیاسی از طریق مقابل هم قرار دادن ارزشها👇👇
• دوقطبی کاذب حجاب _ امنیت (با ادعای اینکه اگر دنبال حجاب باشیم امنیتمان صدمه میبیند، لذا با کشف حجاب کنار بیاییم!! ) در حالی که حجاب، امنیتآور است.
• دوقطبی کاذب عدالت _ ولایت در حالی که ولایت، پرچمدار و طلایهدار اقامه عدالت است.
• دوقطبی کاذب اصلحیت _ مقبولیت در حالی که اصلحیت مقبولیتآور هم هست.
• دوقطبی کاذب اصلحیت _ وحدت در حالی که وحدت فقط حول اصلح، قابل تحقق است.
• دوقطبی کاذب مقاومت _ اقتدار در حالی که هزینه مقاومت کمتر از سازش است.
#کارخانهدوقطبیسازیاحزاب
حجت الاسلام رحمت الله معظمی
@r_moazzami
@h_falahati
❌ سازمان بورس ❌
به راحتی خوردن آب سه میلیارد بهم وام بده !!
⭕️ آیا مجید عشقی، مدیر نالایق و متخلفی است؟!
هرگز !!😎
✅ کانال ایتا مقداد خداداد
🆔 @meghdad_khodadad
🆔 @h_falahati
13950911_18550_64k.mp3
1.24M
🎧 #کلیپ_صوتی | هجرت؛ مبدأ نظام اسلامی
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: در سال یازدهم از بعثت، چند نفر از مردم یثرب از قبیلهی خزرج به مکّه آمدند و کلمات پیغمبر اکرم را شنیدند و مجذوب شدند و در محلّ جمرهی عقبه -در منا- با پیغمبر ملاقات کردند و به آن حضرت ایمان آوردند. این، اوّلین قدم در راه هجرت پیغمبر و تشکیل جامعهی اسلامی در مدینه شد... ۱۳۶۶/۶/۶
🔹️یکم تا دوازدهم ماه ربیعالاول، مصادف با سالروز هجرت پیامبر گرامی اسلام(ص) از مکه به مدینة النّبی
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔺مشکل روشی داریم/طلبه روش تحقيق نخوانده! /طلبه باید بداند که چکار کند
🎙آیت الله سید منذر حکیم:
پایاننامهای هفته پیش داشتم، اصلاً هیچ نو آوری در این پایاننامه سطح چهار نبود، وقتی استاد راهنما میگوید که بخش اول آن نوآوری ندارد، ولی بخش دوم نوآوری دارد، میگویم چیست؟ میگوید چون دادگاههای ما به بحث لاضرر و لاحرج نیاز دارند، میگویم خب این که خروج موضوعی از عنوان این پایاننامه دارد، میگوید که این نوآوری است دیگر، البته ما حاضر نشدیم حتی یک نمره به او بدهیم؛ پایاننامه سطح چهار حوزه علمیه قم که صاحبش روش تحقیق نخوانده است و نمیداند که چطور تحقیق کند؛ طلبه سطح سه حوزه آمده است و میگوید که من میخواهم بنویسم، میگویم روش تحقیق خواندهای؟ میگوید نه نیازی ندارم، رفتهام پایاننامهها را دیدهام و یاد گرفتهام؛ گفتم از کجا شروع میکنی؟ می گوید اول مقدمه را مینویسم، گفتم اولین اشتباه تو همین است، مقدمه را آخر مینویسند، پس تو روش تدوین را نمی دانی .
درس خارج میرود، اما نمیداند چطور درس بخواند؛ سطوح را چطور بخواند؟ نمیداند؛ یعنی با زیاد کردن ساعات دروس و تنوع دروس مشکل ما حل نمیشود، ما مشکل روشی داریم
متن کامل
#نقد_حوزه
💎کشکول ناب حوزوی
🆔 @h_falahati
فرحۀ الزهرا (س) یا فرحۀ الاعداء!
📆 هر ساله با پایان ماه صفر و آغاز ماه ربیع الاول شاهد مراسمات موهنی که دشمن ایستاده برای آن کف میزند هستیم. مسئله وحدت اسلامی جدای دلائل عقلی و منطقی آن، در ادله نقلی هم به وضوح دیده میشود که همیشه مورد عنایت و توجه حضرات معصومین(ع) بوده است.
🌀 به عنوان مثال مرحوم صدوق نقل میکند که راوی به امام صادق ع علیه السلام عرض کرد: "ما میبینیم که در مسجد شخصی است که آشکارا به دشمنان شما دشنام میدهد و آنان را نام میبرد." حضرت فرمودند: " خدا او را لعنت کند که متعرّض ما میشود" در حالی که خداوند میفرماید: (به معبود) كسانى كه غير خدا را میخوانند دشنام ندهيد، مبادا آنها (نيز) از روى (ظلم و) جهل، خدا را دشنام دهند.
⁉️ اما در این بین کارنامه پر تنش طرفداران انجمن حجتیه در این مسئله بسیار قابل توجه است. مانند اقدامات هنجار شکن و تفرقه افکنی که در سال 81 در مناطق اهل سنت انجام دادند.
⭕️ پر واضح است دمیدن بر آتش این فتنه از سمت هر جریان و نحله فکری که باشد دود آن در چشم جامعه اسلامی خواهد رفت. چرا که رهبر فرزانه انقلاب بارها تاکید فرمودند که یکی از مهم ترین توطئه های استکبار جهانی و استعمار در پیشبرد اهداف شوم خود، اختلاف بین ملت های مسلمان است.
سجاد صادقی
🖋 فقط حجتیه نیست!
حجتیمسلکها بدتر هستند اینها بلحاظ اجتماعی با حجتیها یکجور فکر میکنند ولو واقعا رابطهای با حجتیه نداشته باشند.
برخی روحانیون در حوزه علمیه مشهد و برخی مثلا اعلام روش و سلوک اجتماعیشان چیزی غیر از حیرت به مردم نمیافزاید.
با این رفتارها در نهایت میگویند لعن کنیم یا نه؟
🆔 @h_falahati
🌻 امام صادق عليه السلام:
🍀 السَّعيدُ مَن وَجَدَ في نفسِهِ خَلوَةً يَشغَلُ بها.
🍀 خوشبخت، كسى است كه براى نفس خود خلوت و فراغتى يابد و به كار اصلاح آن پردازد.
📚 بحار الأنوار: ج۷۸، ص۲۰۳
#اخلاق
🖋 تقریبا این مطلب تاحدودی از یقینیات روایات، برداشت علمای اخلاق و دین و از مجربات است که #خلوتگزینی مدام و فراغتیابی برای خود از اصول بیبازگشت اخلاق و #خودسازی است و راه جایگزین ندارد.
اهل #محاسبه باشیم میدانیم به غیراین نمیشود.
اهل فکر باشیم هم میدانیم اندکی دروننگری در طول روز و هفته نیاز است.
اهل دغدغه هم اگر باشیم باید بدانیم با گمگشتگی و روزمرهگی ادامه مسیر جز حیرت چیزی نیست.
بسمالله...
🆔 @h_falahati
📚گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟
✅ از جمله آسیبهای جامعه ما کم اطلاعی از بار معنایی اصطلاحات و مفاهیم است. همین امر سبب سوء استفاده فراوان سیاستمداران میشود. روزگاری اصطلاح «جامعه مدنی» گفتمان حاکم سیاستمداران گردید. بدون آنکه اشاره شود در ادبیات سیاسی جان لاک، جامعه مدنی بار معنایی خاصی دارد و نوعا در تقابل با جامعه دینی به کار میرود.
✅ جذابیت اصطلاح «حریم خصوصی» نیز سبب شد کسی دنبال خاستگاه و مدلول التزامی آن نگردد. لاک وظیفه دولتها را محدود به نیازهای عمومی جامعه معرفی کرد و امور خصوصی از شرح وظایف دولتها خارج گردید. از مصادیق حریم خصوصی که دولت حق ورود به آن ندارد، «دین» بود. این تفسیر از حریم خصوصی آشکارا به تئوریزه کردن سکولاریسم منتهی میشود.
❇️خلط بین معنای لغوی و اصطلاحی «تساهل و تسامح» نیز عده زیادی را فریفت؛ دامنه این فریب تا جلسه رأی اعتماد وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز ادامه یافت و وی با زیرکی تساهل و تسامح را با تفسیر لغوی و فقهی از شریعت سمحه و سهله یکسان تعریف کرد و موفق به کسب رای اعتماد شد. مفهوم «اعتدال» نیز هشت سال تعمداً مبهم رها شد تا بتوانند از چماق «افراطی گری» برای هر مخالفی استفاده کنند.
❇️مفهوم «وفاق» نیز از همین ابهام رنج میبرد. تکرار فراوان این اصطلاح به انضمام زیبایی آن سبب شده بسیاری جرأت نکنند بپرسند وفاق با چه کسانی و در چه شرایطی مطلوب است؟ وفاق نمیتواند ابزاری برای تطهیر کسانی باشد که منشأ اصلی اختلاف و فتنه در جامعه بوده اند.
کسی که نخستین کتابهای درسی فلسفه اخلاق را خوانده باشد میداند «وفاق» حسن ذاتی ندارد و به همین دلیل همیشه مطلوب نیست، بلکه ارزش آن مقید به قیودی است که انسان را به سعادت میرسانند.
✅بعید است مدعیان این شعار سواد یا حوصله توضیح این چارچوبها را داشته باشند. حتی شاید برایشان بهتر است که این مفهوم مانند مفهوم «اعتدال» مبهم بماند تا هر مخالفی را به نام تفرقه افکن از میدان خارج کنند.
✅اما وظیفه دلسوزان جامعه آن است که ایضاح این مفهوم و شرایط آن را مطالبه کنند؛ به جای برخورد احساسی و کورکورانه با این واژه، حدود و ثغور آن را تبیین کنند تا دوباره شعار وفاق، همچون شعارهای پیشین ابزاری برای سوء استفاده نباشد. طبیعتاً نباید از ترفند برچسب مخالفت با وفاق ترسید که این روش تکراری است و باید پیش دستانه آن را خنثی کرد.
👤عبدالله محمدی
عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روحالله رستمی: مدالم را از ائمه معصومین دارم و آن را به مقام معظم رهبری و همه مردم ایران تقدیم میکنم
آفرین به معرفت، غیرت، انسانیت و قدرشناسی پهلوان پاراالمپیکی خیلی رقابت جانانه و دلچسبی داشت
🆔 @h_falahati
آقای سیدجواد هاشمی! تو اندوه چشم ما از ریاکاریات را ندیدی؟
🔹سید جواد هاشمی بازیگر سینما و تلویزیون اخیراً با اشاره به تصویر برهنهای که چند سال پیش گلشیفته فراهانی از خود منتشر کرده بود، گفته که آنها که اندوه چشمان او را ندیدند ولی تن لختش را در عکس دیدند خیلی لجن هستند!
🔹این گفتهی جواد هاشمی با واکنشهای انتقادی متعددی مواجه شد. سید جواد هاشمی غالباً با نقشی که به عنوان یک فرد مذهبی و دارای اصول و چارچوب بازی میکند، شناخته شده است و اساساً هویت او را همین کاراکترسازی از خودش تشکیل میدهد.
🔹اما حالا سیدجواد هاشمی تصور کرده نقشهایی که فقط فیلماش را بازی میکند به او چنین جایگاهی داده که دیگران را از چنان موضع ریاکارانه و حق به جانبی موعظه کند.
🔹او تلویحاً آن بازیگری که خودش لخت شده را حمایت میکند اما مردمی که خواسته یا ناخواسته تصویر مبتذل او را دیدهاند محکوم میکند؛ همینقدر بی منطق؛ همینقدر ریاکارانه و همینقدر نابخردانه.
🔹برخی کاربران فضای مجازی در قالبهای طنز و جدی به سیدجواد هاشمی یاداور شدهاند که تصویر منتشر شده از گلشیفته فراهانی کار پاپاراتزیها و هکرها نبوده یا کسی آن را دزدکی منتشر نکرده است؛ فراهانی خودش آن تصویر را منتشر کرده و پولش را هم گرفته است!
🔹این برهنگی گلشیفته فراهانی یکی دو سال پیش با واکنش شدیداللحن فردی همچون عبدالکریم سروش که هیچ میانهای هم با جمهوری اسلامی ندارد قرار گرفت. اما حالا جواد هاشمی از موضعی سخیف و سطحی، خواسته به دیگران نصیحت اخلاقی کند!
@TasnimNews
🖋 این ریاکاری حاصل تربیت و فضای غلط حاکم بر جامعه هنری است!
🆔 @h_falahati