eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
3.7هزار ویدیو
224 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
13950911_18550_64k.mp3
1.24M
🎧 | هجرت؛ مبدأ نظام اسلامی ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: در سال یازدهم از بعثت، چند نفر از مردم یثرب از قبیله‌ی خزرج به مکّه آمدند و کلمات پیغمبر اکرم را شنیدند و مجذوب شدند و در محلّ جمره‌ی عقبه -در منا- با پیغمبر ملاقات کردند و به آن حضرت ایمان آوردند. این، اوّلین قدم در راه هجرت پیغمبر و تشکیل جامعه‌ی اسلامی در مدینه شد... ۱۳۶۶/۶/۶ 🔹️یکم تا دوازدهم ماه ربیع‌الاول، مصادف با سالروز هجرت پیامبر گرامی اسلام(ص) از مکه به مدینة النّبی 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔺مشکل روشی داریم/طلبه روش تحقيق نخوانده! /طلبه باید بداند که چکار کند 🎙آیت الله سید منذر حکیم: پایان‌نامه‌ای هفته پیش داشتم، اصلاً هیچ نو آوری در این پایان‌نامه سطح چهار نبود، وقتی استاد راهنما می‌گوید که بخش اول آن نوآوری ندارد، ولی بخش دوم نوآوری دارد، می‌گویم چیست؟ می‌گوید چون دادگاه‌های ما به بحث لاضرر و لاحرج نیاز دارند، می‌گویم خب این که خروج موضوعی از عنوان این پایان‌نامه دارد، می‌گوید که این نوآوری است دیگر، البته ما حاضر نشدیم حتی یک نمره به او بدهیم؛ پایان‌نامه سطح چهار حوزه علمیه قم که صاحبش روش تحقیق نخوانده است و نمی‌داند که چطور تحقیق کند؛ طلبه سطح سه حوزه آمده است و می‌گوید که من می‌خواهم بنویسم، می‌گویم روش تحقیق خوانده‌ای؟ می‌گوید نه نیازی ندارم، رفته‌ام پایان‌نامه‌ها را دیده‌ام و یاد گرفته‌ام؛ گفتم از کجا شروع می‌کنی؟ می گوید اول مقدمه را می‌نویسم، گفتم اولین اشتباه تو همین است، مقدمه را آخر می‌نویسند، پس تو روش تدوین را نمی دانی . درس خارج می‌رود، اما نمی‌داند چطور درس بخواند؛ سطوح را چطور بخواند؟ نمی‌داند؛ یعنی با زیاد کردن ساعات دروس و تنوع دروس مشکل ما حل نمی‌شود، ما مشکل روشی داریم متن کامل 💎کشکول ناب حوزوی 🆔 @h_falahati
فرحۀ الزهرا (س) یا فرحۀ الاعداء! 📆 هر ساله با پایان ماه صفر و آغاز ماه ربیع الاول شاهد مراسمات موهنی که دشمن ایستاده برای آن کف میزند هستیم. مسئله وحدت اسلامی جدای دلائل عقلی و منطقی آن، در ادله نقلی هم به وضوح دیده میشود که همیشه مورد عنایت و توجه حضرات معصومین(ع) بوده است. 🌀 به عنوان مثال مرحوم صدوق نقل میکند که راوی به امام صادق ع علیه السلام عرض کرد: "ما می‌بینیم که در مسجد شخصی است که آشکارا به دشمنان شما دشنام می‌دهد و آنان را نام می‌برد." حضرت فرمودند: " خدا او را لعنت کند که متعرّض ما می‌شود" در حالی که خداوند می‌فرماید: (به معبود) كسانى كه غير خدا را می‌خوانند دشنام ندهيد، مبادا آنها (نيز) از روى (ظلم و) جهل، خدا را دشنام دهند. ⁉️ اما در این بین کارنامه پر تنش طرفداران انجمن حجتیه در این مسئله بسیار قابل توجه است. مانند اقدامات هنجار شکن و تفرقه افکنی که در سال 81 در مناطق اهل سنت انجام دادند. ⭕️ پر واضح است دمیدن بر آتش این فتنه از سمت هر جریان و نحله فکری که باشد دود آن در چشم جامعه اسلامی خواهد رفت. چرا که رهبر فرزانه انقلاب بارها تاکید فرمودند که یکی از مهم ترین توطئه های استکبار جهانی و استعمار در پیشبرد اهداف شوم خود، اختلاف بین ملت های مسلمان است. سجاد صادقی 🖋 فقط حجتیه نیست! حجتی‌مسلکها بدتر هستند اینها بلحاظ اجتماعی با حجتیها یک‌جور فکر میکنند ولو واقعا رابطه‌ای با حجتیه نداشته باشند. برخی روحانیون در حوزه علمیه مشهد و برخی مثلا اعلام روش و سلوک اجتماعی‌شان چیزی غیر از حیرت به مردم نمی‌افزاید. با این رفتارها در نهایت می‌گویند لعن کنیم یا نه؟ 🆔 @h_falahati
🌻 امام صادق عليه السلام: 🍀 السَّعيدُ مَن وَجَدَ في نفسِهِ خَلوَةً يَشغَلُ بها. 🍀 خوشبخت، كسى است كه براى نفس خود خلوت و فراغتى يابد و به كار اصلاح آن پردازد. 📚 بحار الأنوار: ج۷۸، ص۲۰۳ 🖋 تقریبا این مطلب تاحدودی از یقینیات روایات، برداشت علمای اخلاق و دین و از مجربات است که مدام و فراغت‌یابی برای خود از اصول بی‌بازگشت اخلاق و است و راه جایگزین ندارد. اهل باشیم می‌دانیم به غیراین نمی‌شود. اهل فکر باشیم هم می‌دانیم اندکی درون‌نگری در طول روز و هفته نیاز است. اهل دغدغه‌ هم اگر باشیم باید بدانیم با گمگشتگی و روزمره‌گی ادامه مسیر جز حیرت چیزی نیست. بسم‌الله... 🆔 @h_falahati
📚گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟ ✅ از جمله آسیبهای جامعه ما کم اطلاعی از بار معنایی اصطلاحات و مفاهیم است. همین امر سبب سوء استفاده فراوان سیاستمداران میشود. روزگاری اصطلاح «جامعه مدنی» گفتمان حاکم سیاستمداران گردید. بدون آنکه اشاره شود در ادبیات سیاسی جان لاک، جامعه مدنی بار معنایی خاصی دارد و نوعا در تقابل با جامعه دینی به کار میرود. ✅ جذابیت اصطلاح «حریم خصوصی» نیز سبب شد کسی دنبال خاستگاه و مدلول التزامی آن نگردد. لاک وظیفه دولتها را محدود به نیازهای عمومی جامعه معرفی کرد و امور خصوصی از شرح وظایف دولتها خارج گردید. از مصادیق حریم خصوصی که دولت حق ورود به آن ندارد، «دین» بود. این تفسیر از حریم خصوصی آشکارا به تئوریزه کردن سکولاریسم منتهی میشود. ❇️خلط بین معنای لغوی و اصطلاحی «تساهل و تسامح» نیز عده زیادی را فریفت؛ دامنه این فریب تا جلسه رأی اعتماد وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز ادامه یافت و وی با زیرکی تساهل و تسامح را با تفسیر لغوی و فقهی از شریعت سمحه و سهله یکسان تعریف کرد و موفق به کسب رای اعتماد شد. مفهوم «اعتدال» نیز هشت سال تعمداً مبهم رها شد تا بتوانند از چماق «افراطی گری» برای هر مخالفی استفاده کنند. ❇️مفهوم «وفاق» نیز از همین ابهام رنج میبرد. تکرار فراوان این اصطلاح به انضمام زیبایی آن سبب شده بسیاری جرأت نکنند بپرسند وفاق با چه کسانی و در چه شرایطی مطلوب است؟ وفاق نمیتواند ابزاری برای تطهیر کسانی باشد که منشأ اصلی اختلاف و فتنه در جامعه بوده اند. کسی که نخستین کتابهای درسی فلسفه اخلاق را خوانده باشد میداند «وفاق» حسن ذاتی ندارد و به همین دلیل همیشه مطلوب نیست، بلکه ارزش آن مقید به قیودی است که انسان را به سعادت میرسانند. بعید است مدعیان این شعار سواد یا حوصله توضیح این چارچوبها را داشته باشند. حتی شاید برایشان بهتر است که این مفهوم مانند مفهوم «اعتدال» مبهم بماند تا هر مخالفی را به نام تفرقه افکن از میدان خارج کنند. اما وظیفه دلسوزان جامعه آن است که ایضاح این مفهوم و شرایط آن را مطالبه کنند؛ به جای برخورد احساسی و کورکورانه با این واژه، حدود و ثغور آن را تبیین کنند تا دوباره شعار وفاق، همچون شعارهای پیشین ابزاری برای سوء استفاده نباشد. طبیعتاً نباید از ترفند برچسب مخالفت با وفاق ترسید که این روش تکراری است و باید پیش دستانه آن را خنثی کرد. 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ‌روح‌الله رستمی: مدالم را از ائمه معصومین دارم و آن را به مقام معظم رهبری و همه مردم ایران تقدیم می‌کنم آفرین به معرفت، غیرت، انسانیت و قدرشناسی پهلوان پاراالمپیکی خیلی رقابت جانانه و دلچسبی داشت 🆔 @h_falahati
آقای سیدجواد هاشمی! تو اندوه چشم ما از ریاکاری‌ات را ندیدی؟ 🔹سید جواد هاشمی بازیگر سینما و تلویزیون اخیراً با اشاره به تصویر برهنه‌ای که چند سال پیش گلشیفته فراهانی از خود منتشر کرده بود، گفته که آنها که اندوه چشمان او را ندیدند ولی تن لختش را در عکس دیدند خیلی لجن هستند! 🔹این گفته‌ی جواد هاشمی با واکنشهای انتقادی متعددی مواجه شد. سید جواد هاشمی غالباً با نقشی که به عنوان یک‌ فرد مذهبی و دارای اصول و چارچوب بازی می‌کند، شناخته شده است و اساساً هویت او‌ را همین کاراکترسازی از خودش تشکیل می‌دهد. 🔹اما حالا سیدجواد هاشمی تصور کرده نقشهایی که فقط فیلم‌اش را بازی می‌کند به او چنین جایگاهی داده که دیگران را از چنان موضع ریاکارانه و حق به جانبی موعظه کند. 🔹او تلویحاً آن بازیگری که خودش لخت شده را حمایت می‌کند اما مردمی که خواسته یا ناخواسته تصویر مبتذل او را دیده‌اند محکوم می‌کند؛ همینقدر بی منطق؛ همینقدر ریاکارانه و همینقدر نابخردانه. 🔹برخی‌ کاربران فضای مجازی در قالبهای طنز و جدی به سیدجواد هاشمی یاداور شده‌اند که تصویر منتشر شده از گلشیفته  فراهانی کار پاپاراتزیها و هکرها نبوده یا کسی آن را دزدکی منتشر نکرده است؛ فراهانی خودش آن تصویر را منتشر کرده و پولش را هم گرفته است! 🔹این برهنگی گلشیفته فراهانی یکی دو سال پیش با واکنش شدیداللحن فردی همچون عبدالکریم سروش که هیچ میانه‌ای هم با جمهوری اسلامی ندارد قرار گرفت. اما حالا جواد هاشمی از موضعی سخیف و سطحی، خواسته به دیگران نصیحت اخلاقی کند! @TasnimNews 🖋 این ریاکاری حاصل تربیت و فضای غلط حاکم بر جامعه هنری است! 🆔 @h_falahati
27.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌️ افشاگری حجت‌الاسلام دکتر نبویان از جریان رأی اعتماد مجلس به وزرای دولت چهاردهم ! 🔺رای اعتماد به وزرای حامی فتنه 🔺دروغ های پزشکیان در مجلس 🖋 با این سخنان تمامی تحلیل‌هایی که در این کانال راجع به سستی مجلس و رفتار آقای قالیباف ذکر شد تایید شد. بنده نیازی به این تایید برای صحت تحلیلها نمی بینم اما برخی عجول و بعضا بی‌تحلیل اتهام سیاسی بودن حقیر را زدند و به نام وفاق!! بنده را مخالف رهبری نام نهادند!؟ بنده هم از همینجا عرض میکنم اگر نادانید حرفی نیست اما دانسته‌ها را نمیبخشم. نمی‌شود هم فشار بیاورید که نظر بده و هم توبیخ بر نظر صحیح کنید. حقیقتا در این فکرم که برخی طلاب و روحانیون بهتر است از صحنه سیاست بیرون بروند چون در این روزها دین خود را شستشو می‌کنند با سن کم و تجربه اندک دو سه ساله آنچنان نظر می‌دهند و عده‌ای را در کانالهای خود سرکار گذاشتند گویا قیامتی وجود ندارد! تاسف! 🆔 @h_falahati
آن خطیبی که دوقطبی اصولگرا و اصلاح‌طلب را کاذب می‌خواند و جلوگیری از این فضا را از آقایان قالیباف و پزشکیان مطالبه می‌کند یا حیران است یا دچار مسامحه در اندیشه است! این گفتار و منطق نه با تربیت سازگار است نه با بصیرت! قرار نیست برای داشتن وفاق واقعیت را نبینیم این دو نفر از سیاسی‌کارترین مسوولین سیاسی ایران هستند. نمی‌خواهید بپذیرید منطقی برخورد کنید دائما درخواست بستن دهانها را نکنید. آنهایی که در داستان از شما حمایت کردند بخاطر یک منطق این حمایت را انجام دادند مساله آنها منطق و عقلانیت بود به همین رویه وفادار باشید. روزهای سختی است... 🆔 @h_falahati
آینده انقلاب‌ اسلامی ١.mp3
18.97M
بازخوانی اندیشه های سلسه جلسات کتاب اهداف انقلاب اصلاحات مورد تقاضا در انقلاب نقطه تمایز انقلاب اسلامی با سایر نهضتهای اسلامی 🆔 @h_falahati
📚 📘سب و لعن در تاریخ اسلام و رویارویی اهل بیت(ع) با آن 🔹کتاب «سب و لعن در تاریخ اسلام و رویاروی اهل بیت(ع) با آن» اثر ابراهیم صالحی حاجی آبادی است که در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۳۱۰ صفحه به چاپ رسید. 🔹مفاهیم سیّالی چون تولی و تبری، سبّ و لعن در دین نه فقط به اختلاف مسلمانان انجامیده، بلکه هر گروه تلاش دارد این قبیل مفاهیم را بنا بر برداشت خود تفسیر کند؛ حال آنکه برای شناخت ماهیت این مفاهیم سیّال، رجوع به سیره معصومین(ع)، جامع نگری، نقد پذیری، توجه پیامدهای یک حکم و ... بسیار مهم، ضروری و راهگشاست. 🔹این کتاب در سه فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «مفاهیم و کلیات» مشتمل بر پنج گفتار است. فصل دوم با عنوان «سیر پدیده سبّ و لعن در تاریخ اسلام» مشتمل بر پنج گفتار می باشد و سومین و آخرین فصل از کتاب مذکور با عنوان «سبّ و لعن در سنت و سیره امامان(ع)» مشتمل بر سه گفتار است 📢 کانال رسمی هفته‌نامه افق حوزه 🔰http://Eitaa.com/ofogh_howzah 🌐 ofoghhawzah.ir
🔰 پیام امام خمینی پس از ۱۷ شهریور ۵۷ 🔹 چهره ایران امروز گلگون است و دلاوری و نشاط در تمام اماکن به چشم میخورد. آری اینچنین است راه امیرالمومنین علی علیه السلام و سرور شهیدان امام حسین علیه السلام. ای کاش خمینی در میان شما بود و در کنار شما در جبهه دفاع برای خدای تعالی کشته می‌شد. 🆔 @h_falahati
چند روز قبل از چیستی اولویت در زمان کمبود برق میان خانواده و کارخانجات بزرگ صنعتی، مطالبی را نوشتم. اعتقادم بر اولویت خانواده است و بارها در سخنرانی‌ها هم با ادبیات اقتصادی و هم اجتماعی این اولویت را اثبات کرده‌ام. اما همزمان لیبرال‌های وطنی به تخریب و فحاشی به متن من پرداختند که چه نشسته‌اید که فلانی شستشوی رخت کودکان توسط مادر خانه را از تولید فولاد برتر می‌داند. دیگری گفت فلانی آشپزی را به تولید فولاد اولویت می‌دهد. آن‌یکی که اتفاقا در ایتا کانالی بزرگ و حزب‌اللهی را اداره می‌کرد گفت چه آدم نفهمی است. فولاد که زیرساخت صنعتی کشور است را کنار گذاشته و با خانواده مقایسه می‌کند. ما که سال‌هاست با لیبرال‌ها درگیر هستیم البته می‌دانیم دفاع آن‌ها از فولاد، دفاعشان از فولاد نیست. بلکه بیش از آن، خواهان فروپاشی خانواده هستند. خانواده‌ای که اساس همه تولیدات بشری است و اقتصادی‌ترین و مولد ترین بخش جامعه به‌شمار می‌رود. امشب که فیلم سینمایی «داستان توکیو» را دیدم، بر ایده‌ام استوارتر شدم. این فیلم روایتی است از ژاپن پس از جنگ جهانی. در زمانه‌ای که این کشور در حال صنعتی شدن است. فرزندان برای درس‌خواندن و کار کردن به شهرهای بزرگ مهاجرت می‌کنند و والدین در شهرهای کوچک و روستا‌ها می‌مانند. چیزی شبیه به دهه ۱۳۷۰ ما. این فیلم در واقع آغاز نامهربانی فرزندان به پدر و مادر را روایت می‌کند که ناشی از سبک زندگی جدید و صنعتی است. صنعتی که هیچ گاه نتوانست مقوم جریان خانواده باشد و نهایتا منجر شد به بی‌خانوادگی و بی‌هویتی عجیبی که در قرن بیست و یکم ژاپن را فراگرفته است. چندی قبل منتشر شد که در این کشور شرکت‌هایی پدید آمده‌اند که برای جشن تولدها و مراسمات خاص، برای افراد، پدر و مادر و خواهر و برادر می‌فرستند. یعنی افرادی که باید نقش اعضای خانواده را بازی کنند و پول بگیرند. یعنی اولا خانواده را از بین برده‌اند و ثانیا در بازار شکل مصنوعی آن را به مردم می‌فروشند. ما اگر این شیوه صنعتی سازی که در دهه ۱۳۷۰ در ایران آغاز شده و شدت گرفته را ادامه دهیم، در سال‌های آینده، نتیجه‌ای جز ژاپن افسرده امروزی در انتظارمان نیست. باد کاشتن، نتیجه‌ای جز طوفان درو کردن ندارد. ما به نظام صنعتی مقوم نظام خانواده نیاز داریم. در این نظام صنعتی، جنس مالکیت، سبک تولید، اندازه تولید، نوع کالای تولیدی و دانشی که به تولید تزریق می‌شود متفاوت از شیوه تولید انبوه صنعتی سرمایه‌داری است. جامعه ما ادراکی از این شیوه ندارد و با توجه به افسانه‌هایی که توسط غرب‌گرایان برایش روایت شده است، همچون فردی تشنه در بیابان، سراب پیشرفت صنعتی سرمایه‌داری را در کارخانجات بزرگ صنعتی و ذیل نظام کارگر و کارفرمایی دنبال می‌کند. این آگاهی هر چه دیرتر حاصل شود، زمان برای جبران کمتر خواهد شد. اگر اساس خانواده و ولایت از هم بگسلد، جبران رشته‌های اخوت و بنوت و ابوت، به راحتی میسر نیست و نسل‌های متعددی نابود می‌شود تا این خیط ولایت بازیابی شود. پس باید سرعت عمل داشت در تغییر شیوه تولید. باید مراقبت کرد از رشته‌های ولایت بین مردم و باید به سرعت صنعت مقوم نظام خانواده را معرفی کرد. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از جمعه سیاه ایران چه می‌دانید؟ 🔻روایتی از کشتار مردم در میدان ژاله تهران در ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ 🔹تیر خلاصی به رژیم ۲۵۰۰ ساله پادشاهی در ایران 🆔 @h_falahati
🔻 استاد دوقطبی‌سازی در جهان ▫️ حضرت امام خمینی نفسه الزکیه ابردوقطبی‌ساز عالم معاصر بود. ▫️ در کوران دوقطبی‌های کاذب، صادق‌ترین دوقطبی‌های قرن را او بالا آورد: ▫️ اسلام ناب محمدی / اسلام آمریکایی ▫️ اسلام پابرهنه‌ها / اسلام مرفهین بی‌درد... احوال حوزه 🆔 @h_falahati