بازگشت اصحاب فتنه به کرسیهای اجرایی!
از حوادث تلخ این روزها
بازگشت فعالان فتنه به کرسیهای قدرت و مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
چه فتنهگران سال ۸۸ و چه فتنهگران سال ۱۴۰۱!
گرچه هنوز به صورت سونامی فراگیر درنیامده اما اگر علاج بهنگام نشود، در تمام سطوح مدیریتی عناصر رادیکال اختیار امور را به دست خواهند گرفت! با تعارف و سهلانگاری و جملههای قشنگ قشنگ و تیترهای رنگ و وارنگ هم چیزی عوض نمی شود!
کسی با استفاده از طیفهای فکری و سیاسی متفاوت و مختلف مخالف نیست
موضوع آن است که
اگر واقعا کسانی در مورد #اصل_نظام تردید دارند و یا با مقولات اساسی مانند دین و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، مخالف اند
کدام عقلی میگوید اینها صلاحیت تصدی مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را دارند؟!
کجای دنیا به چنین افرادی مسئولیت اجرایی راهبردی و حساس را میسپارند؟
اینها چه بر سر مردم و آرمانهای نظام خواهند آورد؟!
معلوم نیست چگونه و چه وقت باید نسبت به این وضع اقدامی صورت گیرد
اما تدبیر فوری در این مقوله مهم ضرورت دارد.
یادمان نرفته وقتی در دولت روحانی برخی از اصحاب فتنه۸۸ بر کرسی مسئولیت تکیه زدند
چه فجایعی رقم خورد...
نمایندگان و ریاست محترم مجلس انقلابی در این جهت به وظایف نظارتی خود باید به نحو حداکثری عمل نمایند وگرنه فردا که این جماعت مسلط شدند، برای خطبههای آتشین سیاسی خیلی دیر است...
روزنه
🖋 داستان وفاق و منادیان و طرفداران آن و حتی آن افرادی که تحت عنوان نفی دوقطبی یا عقلانیت و مبارزه با تحجر به این جریان دامن میزنند از عبرتهای آینده خواهند شد!
فردا نیایند و خود را بصیر و عمار بخوانند.
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 ترس، نتیجهی بزرگنمایی دشمن در عرصهی نظامی
🔹️ گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دستاندرکاران کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد. ۱۴۰۳/۵/۲۴
💻 Farsi.khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 ضعف و انزوا، نتیجهی بزرگنمایی دشمن در عرصهی سیاسی
🔹️ گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دستاندرکاران کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد. ۱۴۰۳/۵/۲۴
💻 Farsi.khamenei.ir
🔻انقلابیهایی که استحاله شدند:
تحجّر ما، یا تجدّد آنها؟!
🖊مهدی جمشیدی
۱. برخی میگویند نباید «برچسب» زد و مقصودشان این است که از جمله نباید تعبیر «لیبرالهای مذهبی» را به کار برد. من تعبیر «لیبرالهای مذهبی» را از استاد مطهری آموختهام و میدانم که تحلیل جهان انسانی و اجتماعی، مبتنی بر «مفاهیم» است. ما با مفاهیم سخن میگوییم. این «مفاهیم» را نمیتوان با تعبیرِ منفیِ «برچسب»، کنار زد. این مفاهیم - یا به بیان منتقدان، برچسبها - اگر تطبیق بر مصداق دارند، خطا نیستند. نباید گفت مفهوم به کار نبرید، بلکه باید دلیل بر «انطباق مفهوم بر مصداق» طلبید. برخی به جای اینکه در مقام اثبات و ابطال «کیفیّت انطباق» باشند، بیدرنگ تعبیر برچسب را به کار میبرند تا «سنخبندی» نشوند و در «بیمکانی» و «بیموقعیّتی»، حس آرامش داشته باشند. میخواهند تولید گفتار کنند اما در «جا»یی قرار نداشته باشند و فقط بتوانند به دیگریهای ثابتشده و مستقر، حمله کنند. در این روش گفتگو، ما با حریفی مواجه خواهیم بود که سیّال و ژلهای است و در سایۀ ابهام و تاریکی نشسته است. ازاینرو، او میتواند به نقد ما بپردازد، ولی ما باید نظارهگر و منفعل باشیم؛ چون طرف مقابل، «تعیّن» و «استقرار»ی ندارد که بتوان آن را به چالش کشید. بههرحال، تردیدی در میان نیست که تبیینهای علوم انسانی، خواهناخواه، برآمده از مفهومسازیها هستند و اگر علوم انسانی با معرفت عامیانه، دو تفاوت داشته باشد، یکی از آنها، همین مفهومسازیهاست.
۲. من با بخشهای دگرگونشدۀ جریان انقلابی، گفتگو کردم و به نتیجه نرسیدم؛ چون مسأله، «سلیقه» نیست و به واقع، به «دو نظام فکریِ مختلف» تبدیل شدهایم. جریان انقلابی، دو لایه شده است و این یک واقعیّت است. هیچیک از دو طرف، همدیگر را قبول ندارند و برنمیتابند. این شکاف فکری، یک حقیقت است و قابل تقلیلدادن به سلیقه نیست. وضعی که پدید آمده بدین صورت است که پارهای از جریان انقلابی در طول دو دهۀ اخیر، به سوی فضای فکریِ اصلاحطلبی، گذار تدریجی داشته و هویّت جدیدی به دست آورده است. ازاینرو، ما اکنون در مواجهه با این بخش از جریان انقلابی، باید به همان اشکالها و مناقشههایی پاسخ بدهیم که جریان اصلاحطلبی از دهۀ هفتاد به این سو، مطرح کرده است. برایناساس، مشاهده میکنید که مناظرهها و مواجهههای این بخش استحالهشده از جریان انقلابی با جریان اصلاحطلبی، به تضارب و تقابل جدّی نمیانجامد و این دو در بسیاری از زمینهها، توافق فکری دارند. روشن است که جریان اصلاحطلبی، همچنان بر بنیانهای فکریِ آغازین خویش، وفادار است و تعدیل نشده، پس این بخش از نیروهای انقلابی هستند که به آنها نزدیک شدهاند.
۳. بزرگترین مسألهای که در دو سال اخیر، به گسست درونیِ فزاینده در جریان انقلابی انجامید، اغتشاش ۱۴۰۱ بود. درحالیکه بخش اصیلِ جریان انقلابی، این اغتشاش را یک توطئۀ بیرونی و طراحیشده قلمداد کرد که معطوف به سبک زندگی است و میخواهد از این طریق، جامعه را در برابر حاکمیّت قرار بدهد، اما جریان اصلاحطلبی که از مدّتها قبل، تحرّکات رسانهای و تخریبی خویش را آغاز کرده بود، ادّعا کرد که از لحاظ عملی، مواجهۀ نظام در قالب گشت ارشاد، علّت این اغتشاش بود؛ و از لحاظ نظری نیز، دیگر باید تکثّر هویّتی و ارزشی را در جامعه پذیرفت و دینداری را اصل و الگو تصوّر نکرد. برای جریان انقلابیِ اصیل، روشن بود که گشت ارشاد، یک بهانه و دستاویز است و نه علّت و ریشه، و مسأله این است که نیروهای تجدّدی، در پی لیبرالیسمِ فرهنگی هستند و منطق «نه به حجاب اجباری»، منطق مخالفت با نحوۀ برخورد و راهکار حل مسأله نیست، بلکه منطقی است که میخواهد با ذهنشوییِ رسانهای، دست تصرّف به سبک زندگی دراز کند. طبق آمار یکی از نهادهای فرهنگی، چهل درصد از کشف حجاب، پیش از واقعۀ ۱۴۰۱ بوده است. این یعنی یک «روند» در طول دهۀ نود در جریان بوده که ارتباطی هم با گشت ارشاد نداشته است. زمانی که گشت ارشاد بود، باز هم کشف حجاب بود و اینک هم هست. کشف حجاب، واکنش به گشت ارشاد نیست، بلکه یک «چالش تحمیلی» است؛ یعنی از بیرون، القا و تلقین میشود. در هر زمینهای میتوان با ارجاع به چند خطای موردی، واکنشی در حد کشف حجاب را مستند به آن کرد و گفت چون چنین کردیم، چنان شد. کسانی در درون جبهۀ انقلاب که کشف حجاب را حاصل گشت ارشاد میانگارند، تصوّری از واقعیّتهای جنگ شناختی و روایتی و رسانهای در دهۀ نود که مستقل از گشت ارشاد به جریان افتاد، ندارند و بیپروا، همان سخنِ جریان سکولار را تکرار میکند.
🖋 دیگر بر این منطقم که برخی به طعن برخی به کین و البته قلیلی به مدارا برآنند که نگویید!
رهاکنید!
یک نقدی و نهایتا نقصی بوده!
چرا ادامه میدهید؟
حاشا که برخی سخنان و مواضع را در هنگامههای مهم تاریخساز فراموش کنیم!
دوباره بخوانید مساله مهم است
🆔 @h_falahati
چرا عملیات مسلحانه راننده اردنی اهمیت دارد ؟
علیرضا تقوی نیا
1️⃣ مرز اردن ، امن ترین مرز زمینی برای صهیونیست ها بود که بخش قابل توجهی از نیازهای خود را از طریق آن تامین می کردند.
همچنین کریدوری که کشورهای خائن عربی (امارات و سعودی) ایجاد کرده بودند و بخشی از نیازهای اسرائیل را تامین می کردند ، از اردن می گذرد.
به صراحت می توان گفت عملیات امروز این نقطه قوت اسرائیل را تبدیل به یک معضل کرد و میتواند الهام بخش دیگر افراد باشد.
2️⃣ بیش از ۶۰ درصد جمعیت اردن فلسطینی هستند و آمادگی کامل دارند تا با اسرائیل مبارزه کنند و چالش جدید و خطرناکی برای صهیونیست ها باشند ؛ البته مواضع خائنانه پادشاهی انگلیس زاده هاشمی و قدرت بالای سرویس امنیتی آن ، تا حد زیادی باعث کنترل فلسطینی ها شده است ولی عملیات موفق امروز و بازتاب های آن نشان می دهد که جامعه اردن ( حتی غیر فلسطینی ها) به نقطه جوش رسیده است .
3️⃣ عامل عملیات امروز یک فلسطینی الاصل نبود بلکه یک فرد اردنی بود؛ در واقع می توان گفت عملیات شهادت طلبانه امروز نمادی از نارضایتی شدید و غیر قابل تحمل امت اسلام نسبت به جنایات صهیونیست هاست؛اسرائیلی ها باید بدانند اینگونه نخواهد بود که در پاسخ به ددمنشی های این رژیم تنها تظاهرات در سطح ملت های جهان و دنیای اسلام صورت بگیرد و ممکن است شرایطی به وجود بیاید که هیچ اسرائیلی در جهان دارای امنیت نباشد.
4️⃣ بعید است دولت اردن نقشی را که از سوی غرب (حمایت از بقای اسرائیل) بدو تفویض شده نادیده بگیرد و با مقاومت همراهی کند و به همین دلیل احتمال اصطکاک جامعه و حاکمیت در این پادشاهی وجود دارد.
5️⃣ این عملیات از طریق یک تپانچه کمری با کالیبر ۹ میلی متری صورت گرفت که عامل شهادت طلب در کامیون خود پنهان کرده بود.
سوال مهم اینست که با توجه به جو بسیار امنیتی و اشراف بالای دستگاه استخبارات اردن، چگونه این فرد به اسلحه دست پیدا کرده است ؟
📌 در پایان باید گفت شاید اردن جبهه ای جدید علیه صهیونیست ها شود اما نه به صورت نظامی، بلکه صرفا امنیتی.
#طوفان_الاقصی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جشن و سرور مردم اردن برای عملیات گذرگاه الکرامه
🔹مردم اردن عملیات قهرمانانه امروز در گذرگاه الکرامه که به هلاکت سه نیروی امنیتی اسرائیلی منجر شد را در امان جشن گرفتند.
#طوفان_الاقصی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نشان دادن «شهدا» به عنوان ایستادگان در برابر جنگ روانی دشمن
🔹گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دستاندرکاران کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد.
@TasnimNews
🖋 شهدا ایستادند!
آنها این مقاومت را آموزش دادند!
باید این واقعیت را نشر داد!
باید این واقعیت را گفت و خسته نشد!
🆔 @h_falahati
🔰 خواهشا به فکر امنیت ملی باشید!
🔻یکبار هم که شده است مسوولان کشور از امنیتی ها گرفته تا دیپلماتها، نظامیان و دولتی ها و مجلسی ها بنشینند و داستان طرح کشور برای مناقشات قفقاز را هماهنگ سازند.
این تشتت نظری و دیدگاهها از ائمه جمعه منطقه آذربایجان گرفته تا دیپلماتها و تکذیب و تهدید و رجز فایده و سودی نداشته است.
🔻قفقاز چهار راهی قدرتهای منطقهای و جهانی شده است و این مساله پیچیدهای نیست.
#روسیه منافعی جهت انرژی دارد
#ایران منافع گوناگون منطقهای و سیاسی و اقتصادی دارد.
#ارمنستان مساله حاکمیتی و سیاسی دارد.
#ناتو و #آمریکا طرح کلان حضور در ارمنستان و #آذربایجان دارند.
🔻واقع بینی، دوری از رجزخوانی و تشتت یک ضرورت روشن است.
اینکه یک سفیر یا دیپلمات مطلبی بگوید و امام جمعه ای خلاف آن بیان کند و یک نماینده مجلس سخنی طراحی کند و یا روزنامههای کشور با نگاه حزبی خلاف امنیت کشور سخن بگویند حتما ضرر مهلک دارد.
امنیت ملی باید خطوط قرمزی داشته باشد بازی با آن هم حرام است هم غیرقانونی هم خلاف عقل!
نمی دانم در دولتی که افرادی بکارگرفته می شود که سابقه اقدام علیه #امنیت_ملی دارند و یکپارچگی ایران برایشان مهم نیست چگونه میشود این مساله را فهماند و جاانداخت!؟
#مطالبه
🆔 @h_falahati
12.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ویدئو / چگونه درس بخوانیم؟
آیت الله العظمی جوادی آملی
🔸 اگر كسی درس بخواند و نتواند مدرّس خوب باشد يقين بداند عمرش را تلف كرده، برای اينكه اين دروس امانتهای الهی است.
🔹 اين را به ما آموختند ما بايد پيش مطالعه كنيم، مباحثه كنيم، خوب درس بخوانيم، با استاد در ميان بگذاريم، اشكالات را مطرح كنيم، دفتر علمی داشته باشيم بشويم استاد، اگر كسی از كتابی به كتاب ديگر رفت و نتوانست آن كتاب قبلی را به خوبی تدريس كند اين مطمئن باشد عمر را تلف كرده است.
درس #اخلاق ٩٢/٧/۴
•┈┈••••✾•🍃🌸🍃•✾•••┈┈•
🖋 این تعلیقه بر کلمات و سخنان استاد معظم لازم است که تدریس یکی از راههای تثبیت علم است و تنها راه نیست هرچند در سنت رایج حوزه و فضای علمی چند دهه پیش حوزه مهمترین راه بوده است.
به حرف و عمق کلام استاد دقت کنید و آن تثبیت علم و دانش و تقویت آن است حال اگر راه های دیگری امروزه وجود دارد آنها هم می تواند از مصادیق همین توصیه استاد باشد.
#ویژه_طلاب
#حوزهوروحانیت
🆔 @h_falahati
عقل سلیم خیلی چیزها را نمی پذیرد!
مثلا خودرو بی کیفیت داخلی که به چند برابر قیمت جهانی فروخته میشود!
مثلا کالاهای مختلفی که با لابی پتروشیمی ها و فولادی ها مواد اولیه گرانی دارند و گرانتر از کشورهای همسایه محصولات مستقیم و فرآوردهها را می فروشند!
کدام عقل سلیم در کشوری که اینهمه منابع و انرژی دارد این گرانی ناشی از دلاریزه شدن کالاها را میپذیرد!
❗️ عقل سلیم به صورت جامع مسائل را می بیند نه جزیرهای و منفعت گرایانه!!!
#عدالت
🆔 @h_falahati
⚠️فتنهگری اصلاحات تمامی ندارد
🔺برآوردهای یک نهاد امنیتی نشان میدهد در تابستان جاری بیشترین محتوای آسیب زننده به عناصر قدرت جمهوری اسلامی را 4 روزنامه شرق، سازندگی، اعتماد و هم میهن منتشر کرده اند.
🔸بر اساس این گزارش سلب اعتماد و حمایت مردم از نظام و نهادهای حاکمیتی، هجمه به رویکرد وفاق ملی دولت و القا تحویل زمین سوخته به دولت چهاردهم از جمله خطوط خبر آنها بوده است.
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز
#امنیت_ملی
🆔 @h_falahati
❇️ حضور پررنگ حجاب استایلها نتیجه خلأ در سیاستگذاری است
🔻 مریم فتحی اصل کارشناس عفافوحجاب در گفتوگو با خبرگزاری حوزه:
◻️ حجاب استایل در لغت به معنای سبک پوششی است که در چهارچوب دینی فی نفسه اشکالی ندارد اما با توجه به اینکه کنشگران این عرصه در یک بستر نامناسب برای تبلیغ حجاب فعالیت میکنند و از طرفی همنشینی واژه حجاب با واژه استایل که برخاسته از صنعت مد و فشن است پیامدهایی برای حجاب دارد که مهمترین این پیامدها تنزل حجاب به پوشش و تهی کردن آن از مفاهیم اصلی است.
حضور اجتماعی یکی از مغلطههایی است که در این زمینه وجود دارد؛ یعنی حجاب برای ستر و استایل برای نمایش و جلوهگری است.
◻️حجاب برای حضور اجتماعی زن است که زن بدون جذابیت های جنسی به فعالیت بپردازد اما حجاب استایلها بدون توجه به جذابیت جنسی در رفتار و زبان بدن تنها به پوشش (فقط رعایت حدود آن) مقید هستند.
📎 مشروح گفتوگو
🆔 @h_falahati