eitaa logo
روایت انقلاب | حامد فلاحتی
1.6هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
6.9هزار ویدیو
296 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 مباحث نظری انقلاب اسلامی 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با ادمین: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
. ♻️ فعال در انتخابات، ساکت در اغتشاشات اگر از مواضع ۳۰ نماینده تهران یا دیگر نمایندگان شاخص مجلس، همچنین از مواضع رجال مشهور احزاب بویژه جریان اصولگرا در روشنگری و تبیین فتنه اخیر یا پاسخ آنها به شبهاتی که جریان برانداز و حامیانشان مطرح کرده‌اند یا حضور آنها در بین مردم و دانشجویان و هرگونه موضعگیری و فعالیت برجسته دیگر آنها در مواجه با فتنه اخیر اطلاعی دارید، برای ما ارسال کنید. حمید رسایی 🆔 @h_falahati
🌀 برخی می‌خواهند طلاب را بی‌تفاوت نسبت به نظام و انقلاب بار بیاورند 👤 آیت الله سید احمد خاتمی «جریانی هستند که همان خط دشمن را پیش رو گرفته‌اند، بر تز جدایی دین از سیاست که تز رضاخانی است می‌دمند و میخواهند طلاب آینده را بی‌تفاوت نسبت به نظام و انقلاب بار بیاورند که این است. ما در پی حوزه انقلابی هستیم همان حوزه‌ای که مقام معظم رهبری و پیش از ایشان امام راحل می‌خواست، لذا مدیر باید انقلابی باشد و مدیر غیر انقلابی در شأن یک حوزه نیست.» 📌 مناهج: 🔸 حضرت آیت الله خاتمی به عنوان یک عالم انقلابی، الحمدلله خود از اعضای شاخص جامعه مدرسین هستند و در شورای عالی حوزه‌های علمیه نیز عضویت دارند؛ همیشه نیز در بیانات خود نشان داده‌اند تا چه حد نسبت به حمایت از نظام و دفع توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن دغدغه ستودنی دارند. 🔹 سخن ما با استاد انقلابی حوزه و مدیر طراز اول حوزوی آن است که از دشمن و منافق، به غیر از دشمنی و جفا که هیچ توقعی نیست؛ از ابتدای انقلاب هم عده‌ای در داخل حوزه به دنبال مقاصد شوم سیاسی در حوزه بودند اما نکته بسیار حائز اهمیت این است که: ❓برنامه‌‌های مدون شورای عالی حوزه برای انقلابی‌ماندن و تقویت بصیرت سیاسی طلاب چیست؟ ❓آری روشنگری در قالب خطابه و بیانیه و نشست همیشه لازم است؛ اما کافی هست؟ ♨️ دغدغه‌ همیشگی حوزویان این است که در حوزه‌های علمیه از پایه اول تا درس خارج، چه تدابیری برای تقویت تحلیل سیاسی-بصیرتی طلاب پیش‌بینی شده است؟ 🔻 بدون انتقال بنیه‌های معرفتی و تکنیک‌های تحلیلی لازم به طلاب، چه تصویری از آینده حوزه‌های علمیه متصور است؟ مناهج
رابطه بدحجابی و فقرحجاب و فقر.mp3
زمان: حجم: 4.96M
◀️ بی‌حجابی غربی، پیامدِ نظام اقتصادی غربی است. فقری که در نظام سرمایه‌داری اتفاق می‌افتد، ضلع فرهنگی‌اش همین نوع پوشش غربی است و این دو (فقر طبقاتی و بدحجابی) دو روی یک سکه‌اند. آنها معتقدند همان‌گونه که از نیروی کار باید برای تولید ثروت استفاده کرد، از جاذبه‌های زنانه هم باید برای تولید ثروت استفاده کرد و پوشش نباید مانع این امر بشود. ◀️ حجاب، اصل در "ایمان و کفر" و اصل در "انقلابی و غیرانقلابی بودن" نیست، ولی از فروعات و واجبات دینی و جزئی از سبک زندگی دینی است که غربی‌ها آن را به لبه درگیری تمدنی تبدیل کرده‌اند. حجاب را نباید غیرتمدنی معنا کرد. ◀️ راه اصلیِ مقابله با مُنکَر، مقابله به اقامه‌کنندگان منکر است. شرّ اصلی و منکَر اصلی در هر دورانی، «فرعون و هامان و قارون و بلعم باعورا»های آن دوران هستند. 🆔 @h_falahati
5.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👓 بخشی از سخنان بی‌پایه و تفرقه انگیز عبدالحمید نسبت به رهبر معظم انقلاب 📌 عبدالحمید این سخنان را در جایی بیان کرد که مذهب غیررسمی در دنیاست! یعنی در کشور سعودی، مسجد شیعیان یک صدم این نیست! مسجد شما از تمام مساجد شیعیان ایران بزرگتر و با شکوه تر است! (بجز حرم امام رضا) شیخ نمر یک هزارم‌ این نقدها را به حاکم سنی عربستان (که دوست شماست!) انجام داد و گردنش را زدند! شما آزادی ندارید؟ شما تبعیض دارید؟! جالب اینکه در همان مسجد این مزخرفات را بیان کردید و مردم را تهییج کردید! حوزه توییت 🆔 @h_falahati
👓 بخش زیادی از محبوبیت عبدالحمید بخاطر استاد و پدر همسرش مولانا عبدالعزیز ملازاده (موسس مسجد مکی) است! 🔹 مولانا ملازاده ابتدای انقلاب به محضر امام خمینی رسید و سخنان مهمی گفت؛ سخنانی که حتما عبدالحمید بهتر از ما آن‌ها را می‌داند! ولی شاید امروز زیاد برایش یادآوری این سخنان صرفه نداشته باشد! ملازاده در محضر امام خمینی، گفت: 🔹 من از طرف تمام روحانیون بلوچستان و تمام طبقات مردم، از عشایر گرفته تا غیر عشایر، همبستگی خود را، وابستگی خود را، فداکاری خود را برای این نهضت اسلامی خدمت شما اعلام می‏کنم. 🔹 ان‏شاءاللّه‏ هم اگر شما تحقیق بفرمایید، نخواهید شنید که آنجا، در بلوچستان، کوچکترین اختلافی بین برادران شیعه و سنی رخ داده باشد. نهایتِ اتحاد و اتفاق برقرار است. با اینکه اکثریت با سنّیهاست، صدی هشتاد ـ نود سنی هستند، ولی کوچکترین پرونده‏ای در هیچ جایی نیست که به نام مذهب در بین این دو فرقۀ اسلامی اختلافی افتاده باشد. در وقایع اخیر که یک کمی شلوغ شد، تقصیرِ استثمارگرها بود که اینها را می‏خواستند به جان یکدیگر بیندازند ولی بنده و روحانیون و عشایر و قبایل سعی کردیم، نهایت جدیت را کردیم که نگذاریم ما را استثمار بکنند و به جان یکدیگر بیندازند. 🔹و ما هم در این نهضت اسلامی با تمام مسلمانان تهران هماهنگ هستیم، شریک هستیم. این آرزوی دیرینۀ ما بوده که خداوند متعال یک روزی بیاورد که ما اسلام حقیقی و اسلام صحیح و اسلام صدر اسلام را ببینیم. حالا ما خیلی خوشوقتیم. اینقدر خوشوقتیم که من پیرمرد 63 ساله هم احساس جوانی می‏کنم که قرآن پیاده می‏شود، اسلامِ صحیح پیاده می‏شود! حوزه توییت 🆔 @H_falahati
48.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک لحظه چشم تان را ببندید و فرض کنید یکی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران در برابر دوربین های خبری می گفت: «ما آسیایی ها یک باغ هستیم و بقیه دنیا یک جنگل است. ما باید در برابر جنگل از خود دفاع کنیم و آسیایی ها باید خیلی بیشتر با بقیه دنیا درگیر باشند» اگر چنین حرفی زده می شد، در دنیا چه اتفاقی می افتاد؟ اما همین جملات متکبرانه و نژاد پرستانه را بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته قبل درباره اروپایی ها گفت و دنیا فقط او را تماشا کرد. به همین مناسبت در قسمت 39 برنامه حافظه تاریخی ایرانی، ابعاد مختلف این حرف مهم را نشان داده ایم؛ هم از جهت تاریخی و هم از جهت اندیشه ای. 🆔 @h_falahati
Khamenei.irلحظه شناسی مشروطه.mp3
زمان: حجم: 5.18M
💥عدم بصیرت کافی علما ...در صدر مشروطه هم علمای بزرگی بودند، که اینها ندیدند توطئه‌ای را که آن روز غرب زدگان و به اصطلاح روشنفکرانی که تحت تأثیر غرب بودند، مغلوب تفکرات غرب بودند، طراحی می‌کردند ؛ توجه نکردند!...نتیجه این شد که کسی که می‌دانست و می‌فهمید(مثل مرحوم نوری) جلوی چشم آنها به دار زده شد و این‌ها حساسیتی پیدا نکردند... 🎤 معظم انقلاب ✍پ.ن: غرب شناسی و شناخت عمیق تمدن غرب برای حوزویان یک ضرورت است. 💥حداقل اطلاعات یک طلبه درباره تمدن غرب باید در حد کتاب مبانی توسعه و تمدن غرب شهید آوینی باشد.💥 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @h_falahti
10.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👓 تحریک عجیب مردم توسط عبدالحمید در قالب مناجات و گریه! 🔹 عبدالحمید این هفته فقط به سخنرانی محرک بسنده نکرد و در اثنای نماز به عنوان مناجات با سوز و گداز مدام اینطور مناجات می‌کند: ❌ خدایا! داد این مظلومان را بگیر! اینهمه مردم ایران از سنندج تا زاهدان مظلومانه کشته شدند! خدایا ما نمی‌توانیم چیزی بگوییم! ما اینجا خفقان داریم! ما می‌ترسیم حرف بزنیم!... 📌 پ.ن: اینکه عبدالحمید با جسارت و بی‌ادبی نسبت به رهبر می‌گوید تو زندان بودی و الان حکومت دست توست و بدرفتاری با مردم می‌کنی و جواب نمی‌دهی... اینها را در خفقان گفته! و نمی‌توانسته در بزرگترین و مجلل‌ترین مسجد ایران صحبت کند! اگر‌ می‌توانست چه می‌خواست بگوید که نگفته! حوزه توییت 🆔 @h_falahati
📸 چرا افتضاح برلین مهم است؟ 🔹براندازان تازه فهمدیدند خیابان، فضای مجازی نیست که بشود با ‎لشکر رباتها و هشتک‌های فیک اکثریت شد. آنها حتی در اروپا هم در اقلیت محض‌اند. در کل اروپا با ۱/۲۰۰/۰۰۰ ایرانی فراخوان بدهی و به اندازه نصف استادیوم آزادی هم نیایند! 🔹‏همیشه گفته‌ام اکثر ایرانیان خارج از کشور سرمایه ملی‌اند. بسیاری از آنها حتی اگر دل‌بسته جمهوری اسلامی نباشند،اما عاشق ایران‌اند. دلداده پرچم و خاک ‎ایران‌.حاضر نیستند با کفتارهای خارجی و منافقین و سلطنت‌طلب‌ها علیه کشورشان همراه شوند. مقابل توطئه تجزیه ایران می‌ایستند. محسن مقصودی 🆔 @h_falahati
👓 آقای عبدالحمید چه کسی شما را نماینده اهل سنت کرده؟! ❗️ سال گذشته عبدالحمید حرفهای ساختار شکنانه‌ای زده بود؛ علمای اهل سنت سایر نقاط کشور به خوبی و محکم در برابر او ایستادند! ✅ بخشی از متن بیانیه روشنگرانه علمای اهل سنت خطاب به عبدالحمید: ❗️ جناب مولوی عبدالحمید؛ اظهارات اخیر شما علاوه بر ایجاد نگرانی بین عموم مردم باعث انشقاق میان  شده است. ❗️ چه کسی این نمایندگی را به حضرتعالی اعطا کرده که از جانب اهل سنت کشور سخن برانید و با افراطی گری و سیاسی کاری مطالبات به حق جامعه اهل سنت را به بهانه های مختلف، به حاشیه و انحراف بکشانید. این قبیل مواضع و تندروی‌ها به غیر از دلسرد کردن حاکمیت چه سودی به حال مردم دارد؟  آیا مسئولیت تبعات منفی هرگونه تغییر نگاه احتمالی حاکمیت به جامعه اهل سنت را می پذیرید؟! ما اهل سنت شمال غرب کشور؛ ضمن تاکید بر لزوم احترام به عقاید، مقدسات و حقوق همه مذاهب به ویژه جامعه اهل سنت، از بانیان هر گونه و تندروی تبری جسته و تنها راه پیگیری مطالبات و خواسته‌های خود را  فعالیت‌های مدنی در چهارچوب  می دانیم. 🆔 @h_falahati
🔎سه چالش اصلی انقلاب در سه دهه بعد از جنگ و سه راهبرد کلان برای امروز ▫️شناخت ابَرچالش‌های نظام در هر دهه یا دوره، برای طراحی نقشه ها، آرایش نیروها و بسیج توانایی ها اهمیت بسزایی دارد. اینکه تمرکز نظام در چه سمت و سویی رقم بخورد و اصل و فرع ماجرا را چگونه ببینیم حائز اهمیت است. 1⃣ چالش در بنیادهای معرفتی: نظام و انقلاب بعد از جنگ که نیاز به ریکاوری اقتصادی و آرامش روانی داشت، در با در ساحت‌های فلسفی و ایدئولوژیک مواجه شد. پلورالیزم دینی، گستره دین، تساهل و تسامح، علم و ایمان و سکولاریزم و هرمنوتیک و تفسیرهای مختلف از دین، رهاورد و محور مباحث همان دوره بودند. در این دهه اندیشه های و و شاگردان این دو بزرگوار، آنتی تز شبهات بودند و تا حد زیادی توان جبهه انقلاب را تجمیع و ترمیم کردند. 2⃣ چالش کارآمدی، تولید علم و استراتژی های دانشی: در و با طرح مباحث تولید علم، شبهات و هجمه‌ها بوی دیگری گرفت. هرچند که عبور از این مرحله هم برای تقویت و محک نظام، ضروری بود. اینکه روش و استراتژی جمهوری اسلامی در ساحت هویت دانشی و تولیدعلم بومی برای و چیست. رهبر عزیز انقلاب در همان اوایل دهه هشتاد با طرح و ایده ، شیوه مواجهه با این ابَرچالش را بیان نمودند. اشکال این برهه از طرف ما، ماندن بیش از اندازه در ساحت مبانی و ایستگاه نخست بود. طرح عریض و طویل مباحث مفهوم‌شناختی و کلیشه‌ کردن‌کرسی‌ های آزاداندیشی را از آسیب‌های این دهه می‌توان برشمرد. 3⃣ چالش‌ رسانه و مدیریت افکار عمومی با ظهور شبکه‌های اجتماعی: اگر بطور دقیق از شکل‌گیری چالش‌ دهه اخیر(نود) تا به امروز سخن بگوییم، باید اذعان کرد که در ادامه دهه گذشته شکل گرفت. یعنی بخشی از بر مدار و سوار ضعف های دهه قبل و قبل تر خود بود. رونق تولید علم در سلول‌های بنیادین و مهندسی هسته‌ای و موشکی و نانوتکنولوژی به ساحت اقتصاد و فرهنگ امتداد نیافت. بانک و بورس و بازار دچار چالش بودند و هستند و رهبرانقلاب بارها با نامگذاری اقتصادی سال‌جدید، به تمرکز در حل این مساله تاکید و توجه داشتند و دارند. اما زبان رسانه و در خدمت بزرگنمایی این ضعف‌ها و کوچکنمایی قوت‌ها قرار گرفت. هدفگذاری این چالش بزرگ، و ایجاد تقابل میان افکارعمومی و انقلاب است. 🔻با این اوصاف اما چه باید کرد؟ 1⃣در ساحت نخست بایستی در قالب توسعه و تدقیق ، بنیادهای فکری_معرفتی و افق انقلاب اسلامی را به زبان درآمیخت و بازخوانی مجددی برای دهه هشتادی و نودی ها در این زمینه داشت. حلقه های صالحین را گسترش کمی و کیفی داد و مدل های فرهنگی و روایی را روزآمد کرد. 2⃣در ساحت دوم نیز، مسیر تولید علوم انسانی را مثل سایر رشته های فنی و مهندسی و پزشکی البته با بازنگری نمود و ریل اثر و کاربست دانش ها و ایده های مطرح شده را تقویت کرد و سرگردانی طرح‌ها، هرز رفتن اندیشه‌ها و پایان‌نامه‌ها و تالیفات را مدیریت نمود. 3⃣در ساحت سوم که افکارعمومی را توام با تردید و اطلاعات گمراه کننده و شایعات و دچار مسمومیت خبری می‌کند، بایستی آرایش رسانه ای هدفمند را در دستور کار داشت. و شخصیت های تحلیلگر و ارتقای و دروازه بانی خبر در کنار راه اندازی _ملی_اطلاعات و تقویت پلتفرم‌های داخلی برای بالابردن مقاومت ذهنی مخاطبین در ، راه برون رفت از چالش دهه اخیر و آتی انقلاب اسلامی است. ✍علیرضامحمدلو، مدرس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی 🆔 @h_falahati