eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
4.2هزار ویدیو
241 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 مباحث نظری انقلاب اسلامی 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسوولین محترم کشور! جناب آقای رییسی جناب آقای قالیباف جناب آقای محسنی اژه‌ای زمان پاسخگویی به این مطالبه رهبری چه وقتی است! بماند که برخی گفته ها حاکی از آن است که رئیس مجلس با وجود اینهمه خیانت و شهید و خسارت دنبال رفع فیلتر اینستاگرام هستند!! 🆔 @h_falahati
🔹 یواش‌تر‌! 🆔 @h_falahati
💥ان شاء الله به کسی برنخورد! تشریفات و تنبلی و ادعا، از عوامل کاهش نشاط علمی حوزه شده! 🎙آیت الله سید احمد حسینی : متأسفانه حوزه های ما از نظر نشاط علمی و انگیزه های کاری علمی مثل قدیم نیست. ان شاء الله به کسی برنخورد، شاید یکی از جهاتش این است که بزرگان ما سبک ساده زیستی قدیمی را از دست داده اند. ما در نجف بودیم و با آقایان ، ، شاهرودی، سید عبدالهادی شیرازی و سید محمود شیرازی رفت و آمد داشته ام؛ اینها یک صدم تشریفاتی که الآن آقایان دارند را نداشتند. الآن دنیای ما مادی است و یک قدری ناخودآگاه اینها تحت تأثیر قرار گرفته اند. دومین دلیل «تنبلی» است. تمام زندگی ما در مقایسه با سابق، تنبلی است و حاضر نیستیم جدیّت داشته باشیم و در درس، تدریس، کارهای فرهنگی و کارهای علمی آن طوری که باید و شاید نیستیم. مثلا یک آقای جوان منزل ما آمده بود و حرف هایی می زد. به او گفتم بینک و بین الله تو امروز چه قدر کار کرده ای؟ گفت یک ساعت و نیم بوده است. گفتم من 90 سال عمر دارم و هر روز هشت ساعت کار می کنم. من نمی خواهم خودم را معرفی کنم، ولی این جدیّت است. من در یک سخنرانی مهم در تهران رسما گفتم. گفتم من متأسفم! الآن آقایانی که می گویند ما طلبه هستیم هر روز چهار ساعت روبروی تلویزیون می نشینند و فوتبال و امثال اینها تماشا می کنند و نیم ساعت هم کار جدی نمی کنند. سومین اشکال این است که مدام بگوییم این لازم نیست، آن وقت می برد، آن اضافه است، این کتاب سخت است و باید برای طلبه کار را راحت کرد، این کلمات را نباید به کار بگیریم. یک مثال برای شما بزنم. من یک وقتی فکر می کردم که چرا در حوزه های قدیم ما کتاب های درسی سخت بود. مثلا شرح الفیه ابن مالک برای سیوطی سخت و برای ابن عقیل راحت است. طلبه های 100 سال و 200 سال پیش عقل نداشتند که این راحت تر است؟! مثلا در فقه ابتدایی، شرح لمعه سخت است و شرایع فقه راحت است. چرا شرایع نمی خواندند؟ یعنی این قدر مثل آقایان امروز عقل نداشتند که این راحت است؟! می خواستند علم ملکه باشد. زحمت بکشد و سعی کند تا یک چیزی را به دست بیاورد؛ این در خاطرش می ماند. الآن یکی از آفات حوزه «امتحان» است. طلبه یک روز چیزی را حفظ کند و امتحان بدهد و بعد هم فراموش کند. یعنی طرح هایی که به عنوان تعیین محدوده درسی اعلام می شود هیچ کدام طلبگی نیست. یک وقت من در مدرسه جدید و دانشگاه هستم و می خواهم برگه ای را [امتحان بدهم] تا اینکه سمتی را پیدا کنم؛ طلبه این طور نیست. لذا ما طلبه به این معنای طلبه نداریم. الآن می گویند 80 هزار یا 90 هزار طلبه در قم هست؛ خروجی آن چه قدر است؟! ضعف است. من خیلی معذرت می خواهم. آقایی به منزل ما آمد که از خویشان ما در مشهد است. پدر خانمش مدرسه ای داشته و آن مدرسه را خراب کرده اند و توسعه داده اند و ساخته اند و بعضی طبقاتش هم تکمیل شده است. این جوان به خانه ما در قم آمد. به من گفت حوزه نباید بی در و پیکر باشد و باید نظم باشد. ما از این حرف ها خیلی شنیده ایم. به او گفتم همین حوزه بی در و پیکر، «خمینی» را ساخت؛ شما در این 40 سال چند «خمینی» درست کرده اید؟! همان حوزه بی در و پیکر چنین شخصیتی را ساخت. من شخصیت های فوق العاده دیگر را کاری ندارم. ولی چون او خودش روح انقلابی داشت با او این طور صحبت کردم. یک چیزی را در آخر اضافه کنم؛ اینکه ما عصر ادعا هستیم و هرکسی ادعایی می کند. چون من خیلی معاشر هستم. آقای شیخ خیلی جوانی که شاید 25 سال سن داشت، پیش من آمد که او را نمی شناختم. گفت من الآن چند سال است طلبه حوزه نجف هستم. گفت من گلستان سعدی و دیوان حافظ را درس خوانده ام و درس داده ام. گفتم خیلی خوب شد که به شما برخورد کردم، چند سؤال برای من گیر است، چون من نه درس خوانده ام و نه درس داده ام. گفتم چرا اول گلستان سعدی می گوید «منّت خدای را عزوجل» و نمی گوید منت خدای را تعالی؟ گفت نمی دانم. گفتم منت ذلت دارد؛ می خواهد بگوید من منت را به کسی می برم که عزیزترین همه است. چند سؤال این طوری از گلستان کردم و بعد گفتم در دیوان حافظ می گوید «اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را/ به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را» چرا گفته «اگر آن ترک شیرازی» و نگفته آن ترک تبریزی؟ حال اینکه حروف شیرازی با حروف تبریزی یکی است و وزن شعری به هم نمی خورد؛ شیراز ترک ندارد و تبریز دارد. کمی فکر کرد و گفت نمی دانم. گفتم ترک در اصطلاح عرفا به جوانان زیبا و دارای قد رسا می گویند و شیراز هم شهر گل و بلبل است. آن وقت «به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را» به چه معنا است؟ کمی فکر کرد و گفت نمی دانم. گفتم هندوهای هند یک چیزی مثل خال قرمز بر پیشانی خودشان می کشند و این خیلی خوشگل می شود. گفتم آشیخ برو درس بخوان؛ این حرف های مزخرف چیست؟! کشکول ناب حوزوی 🆔 @h_falahati
📸 جواب مردم به فراخوان اعتصاب سراسری @Farsna 🖋 لایک های معنادار! 😳😄 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️فرداد فرحزاد خبرنگار مزدور سعودی اینترنشنال: اگر پول خوب بدهند برای کیهان هم کار می‌کنم، منافع ملی ایران اصلا برایم مهم نیست. 🖋 خبر! صداقت! و باقی قضایا! چیزی به اسم واقعیت و حقیقت در قاموس رسانه نوین وجود ندارد و همان معنای کشک تداعی می شود! 🆔 @h_falahati
درس سیاست! کی‌روش غیرایرانی و غیرمسلمان به معدود و اندک درس سیاست داد! سلیبریتی‌های هنری_ورزشی خودفروخته که جای خود دارد. روزنه 🖋 واقعا از نوع مصاحبه سرمربی فوتبال ایران و سطح آگاهی رسانه ای او خیلی متعجب شدم! گویا مانند فاصله فهم فوتبالیش با امثال دایی، گل‌محمدی و کریمی در رسانه هم همینطور است! او شاید چند ماه دیگر در ایران نباشد ولی معنی منافع را درک می کند! 🆔 @h_falahati
👓 خبر بسیار مهمی که نمی‌گذارند به گوش شما برسد! 🔹 پلیسی که به یک خانم تیر زد و او را کشت، به سرعت دستگیر و در حال محاکمه است! 📌 ۱۶ مهر در قلعه گنج که منطقه محرومی است و دوربینی هم نبوده که این واقعه را ثبت کند، یک پلیس بی‌شرف با اسلحه یک خانم را می‌کشد و بلافاصله در کمترین زمان دستگیر شده و منتظر قصاص است! ✅ اهمیت این خبر از این جهت است که اگر واقعا با اسلحه به طور عمدی کسی را بکشد حتما مجازات خواهد شد ولو هیچ فیلمی بیرون نیاید و ولو هیچ هجمه رسانه ای هم نشود! و خود پلیس هم اعلام می‌کند! یعنی پلیس تحت نظارت است و اگر فیلمی موجود بود مبنی بر اینکه پلیس با سلاح جنگی معترضی را می‌کشد، خود پلیس بارها اعلام کرده نشرش جرم نیست و اصلا فیلم گرفتن از پلیس ایرادی ندارد. حوزه توییت 🆔 @h_falahati
یحیی گلمحمدی به بازیکنان تیم ملی حمله کرده که چرا رفتید دیدار با رییس جمهور؟ اگر جنابعالی خیلی معترضی، به جای غر زدن سر بقیه از سرمربی گری پرسپولیس استعفا بده و بی خیال میلیاردها پولی شو که داری بابت حضور در یکی از تیمهای حکومتی میگیری! مرد این کار نیستی چون منفعت طلبی! امیرحسین ثابتی 🆔 @h_falahati
⭕️ فرق ما و ترکیه ✍مهدی جمشیدی 🔹دولت ترکیه پس از وقوع انفجار تروریستی در استانبول ،توییتر، اینستاگرام، یوتیوب ، فیس‌بوک و تلگرام را فیلتر کرد .طی این انفجار ۶ نفر کشته و ۵۳ نفر زخمی شدند. 🔹 حدود ۶۰ روز است که شرق تا غرب ایران دستخوش تهاجمات پی در پی تروریستی آشوبگران است و صدها نفر از مردم عادی و مدافعان امنیت بدست تروریستها و آشوبگران شهید و مجروح شده اند و دولت ایران تنها واتساپ و اینستاگرام را به صورت موقت فیلتر کرده است. ▪️فرق ما و ترکیه آن است که دولت و پارلمان ترکیه مدافع نظم و امنیت کشورشان هستند اما اولویت مجلس ما دفاع از منافع واتساپ و اینستاگرام شده و رئیس مجلس ما پیگیر رفع فیلتر از این دو پیامرسان مورد نیاز آشوبگران است! ▪️و بماند که دولت ما هم در مواجه با «فضای مجازی ولنگار» ، تعارف و تردید دارد و قوه قضائیه هم در این زمینه وظیفه پیشگیری از وقوع جرم را به فراموشی کامل سپرده و در برابر فضای جرم خیز و مجرم پرور مجازی ، ساکت و تماشاچی است! 🆔 @h_falahati
🔴 هشدار به متولیان فرهنگی کشور در خصوص حکمرانی فضای مجازی و رسانه ای بسم الله الرحمن الرحیم «إِنّما وَلیُّکُمُ اللهُ و رَسولُهُ والَّذینَ ءَامَنوا الَّذینَ یُقِیمُونَ الصَّلوةَ و یُؤتُونَ الزَّکوة و هُم راکِعونَ» این کمترین در دو هشدار پیشین به متولیان فرهنگی و فضای مجازی نشان داد که وضعیت کشور چیست و دشمن به دنبال چه هدفی است. اینک در سومین هشدار، قصد آن است که با تبیین فرایند حکمرانی در غرب و بدیل آن در حکمت اسلامی به ضرورت حکمرانی ولایی اشاره شود‌. غرب پنج مرحله حکمرانی را طی کرد: اول: حکمرانی هرمی با رویکردی مستبدانه و ارباب و رعیتی و اقتدار مطلق و بی قید و شرط که منجر به توزیع ظلم و جور در مردم شد. دوم: حکمرانی بازاری از طریق تفکیک قوا؛ گرچه تقسیم قدرت با این الگوی حکمرانی شکل گرفت؛ اما اختاپوس قدرت‌ها، جایگزین حکمرانی هرمی شد و در واقع اقتدار ظلم و جور توزیع گردید. سوم: حکمرانی حزبی؛ این الگو توانست احزاب متعدد و شفاف را با اساس نامه و مرام نامه و برنامه ریزی های تعریف شده در جامعه تشکیل دهد و مردم با تفکر و اراده به انتخاب حزب محبوب خود اقدام کنند؛ لکن قدرت اقتصادی در مدیریت احزاب، دوباره توزیع ظلم و جور را به شکل دیگری رهبری کرد. چهارم: حکمرانی با رویکرد جامعه مدنی؛ در این الگو، علاوه بر احزاب، تشکل های دیگر و مستقل از دولت مانند ngo ها و سندیکاها شکل گرفت و توزیع قدرت های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و مشارکت مردمی توسعه یافت؛ لکن نقش اختاپوس اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در مدیریت تشکلهای مستقل از دولت، نقش مشارکت واقعی مردم را کاهش داد. پنجم: حکمرانی فضای مجازی و رسانه ای؛ این الگو به نوعی بازگشت به حکمرانی هرمی اقتدارگرای ظالمانه است؛ اما با ابزار رسانه و فضای مجازی و هوش مصنوعی که می تواند هم نیازسنجی کند و هم نیازسازی انسانها را به دست گیرد و با مدد هوش مصنوعی به مدیریت هوش طبیعی انسانها بپردازد و آدمیان را چون خیمه شب بازی، مختال فخور سازد و جبر اجتماعی رسانه ای پدید آورد. مردم در این الگو مشارکت دارند و حتا مشارکت حداکثری، اما با میل خود، ظلم و جور و فساد و اسارت را پذیرا می شوند. فرهنگ برهنگی و‌ برده داری مدرن را با تخیل و نسبی گرایی و تناسخ هویتی می پذیرند. بشر امروز گرفتار چنین حکمرانی گردید. این حکمرانی، مسلمان و غیرمسلمان و انقلابی و غیرانقلابی و اصول گرا و اصلاح طلب و رزمنده و شرمنده نمی شناسد و همه را اسیر حکمرانی رسانه ای می کند. حکمرانی مطلوب در اسلام، حکمرانی ولایی است. ولایت یعنی پیوند ناگسستنی ولی با مردم (مولی علیهم) و مردم با یکدیگر و مردم با ولی که از طریق بینش توحیدی، محبت اخوتی، تدبیر تعاونی و تلاش جهادی ممکن خواهد بود. این الگوی حکمرانی، چتر محبت و اخوت و تعاون را بر سر همگان حتا غیر مسلمان می گستراند و مقاصد اصلی خود را عقلانیت و معنویت و عدالت در راستای حیات طیبه می داند. حکمرانی ولایی در حکومت نبوی و علوی و قیام حسنی و حسینی علیهم السلام نمایان و درس آموز است. حکمرانی ولایی در زمانه ما باید با ابزار هوش حکیمانه(نه هوش مصنوعی) و رسانه و فضای مجازی (از زیرساختها و سخت افزار تا مدیریت و برنامه ریزی) همراه باشد. به همین دلیل است که گفته میشود اولویت اول در نظام اسلامی، حکمرانی فضای مجازی و رسانه ای است که البته با حکمرانی رسانه تفاوت دارد. حکمرانی رسانه ای یک‌ رویکرد حاکم بر حکمرانی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و صنعتی و کشاورزی و غیره است. تحقق این ایده نشاید مگر با بر کنار شدن متولیان فرهنگی بی تدبیر و خسته و فرسوده از صدر تا ذیل و جایگزینی مدیران فکور و عالم و معتقد به حکمرانی ولایی و نیز بکارگیری منظومه فکری امامین انقلاب در الگوی حکمرانی ولایی با هوش حکیمانه. امیدوارم حکمرانان و متولیان فرهنگی و فضای مجازی کشور، این هشدار و‌ راهکار را جدی بگیرند و از خواب تخیلی بیدار گردند و شبکه مردمی را در ذیل حکمرانی ولایی تشکیل دهند و مشارکت حداکثری نخبگانی و مردمی را در سیاستگذاری و تنظیم گری و خدمات عمومی و منطقه ای و بین المللی جاری سازند. بی شک، مسئولیت حوزه های علمیه از بقیه سازمانهای فرهنگی در تحقق این رسالت بیشتر خواهد بود. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه دزفولی طلبه حوزه علمیه قم ۲۴ آبان ۱۴۰۱ 🆔 @Khosropanah_ir 🆔@h_falahati
📮 ⭕️ حسین درودیان، کارشناس مسائل اقتصادی: 🔹اقتصاددانان،مشکلات کشور را ناشی از آن می‌دانند که سیاستمدار به توصیه‌های آنها گوش نداده. ما هم مثل اغلب دانشجویان اقتصاد سالها فکر میکردیم قضیه به همین سادگی است. تا وقتی بزرگتر شدیم و فهمیدیم اقتصاددانان اساساً پیشنهاد جدیِ شدنیِ کاربردی که سیاستمدار را متقاعد کند نداشته‌اند. 🖋 تقریبا اجماعی است (موافقین و مخالفین) که اقتصاددانان دولت کنونی که عمدتا کارشناسان دولت قبل هستند راهکار معقول، شدنی و راهگشایی برای کشور ندارند!! جناب آقای رئیس جمهور هم در موقعیت خطیری هستند. علی رغم زحمات فراوانی که می کشند و تا همینجا هم بخش زیادی از توفیقات دولت بخاطر شخص ایشان است، اما یک بی برنامه گی و ابهام ناشی از بعضا بی عملی در بخش هایی از دولت مشهود است. یک روز دارو و یک روز ارز و یک روز ارزاق عمومی و یک روز هم مساله دیگری!! روشن است که جدیت ایشان در پیگیری امور دشمن را به لج آورده و دیوانگی اغتشاشات ناشی از همین عصبیت دشمن است لکن ایرادات دولت واضح است باید فکر عاجلی کرد و برخی را از قطار دولت پیاده کرد. حال وضعیت این جمله روشن می شود که در انتخابات بیان شد: بنده توان دارم کارشناسان را بخط کنم!! شاید این جمله عمیق گفته نشده است. 🆔 @h_falahati
6.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نقش فوتبالیست‌های سوری در کشتار ۶۰۰ هزار انسان و چند میلیون آواره سوریه! 🆔 @h_falahati