eitaa logo
حامد فلاحتی
1.2هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
3.8هزار ویدیو
224 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 تشییع باشکوه لاله‌های فاطمی در تهران ❗️ هر وقت ناامید شدید یا از کار خسته شدید یا حس کردید شاید انقلاب در مردم موفق نبوده؛ این ۲دیقه را ببینید و به خودتون بگید: 🔹 ۴۰سال بعد از شهادت عده‌ای که مردم حتی اسمشان را هم نمی‌دانند، عده‌ بسیاری که حتی آنموقع متولد هم نشده بودند ساعت ۸ صبح سردترین روز زمستان در روز تعطیل، از همه جای شهر جمع می‌شوند تا اعلام حضور کنند بدون ذره‌ای نفع مادی! انقلاب ایران و مردم شریفش عجیب ترین پدیده قرن جدید هستند! حوزه توییت 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سه پرسش دکتر جلیلی پیرامون انگیزه دشمنان برای ترور دانشمندان 1⃣چرا در قرن بیست­ و یکم و در زمانی که دنیا ادعای زیادی در عرصه‌های مختلفی چون آزادی، دانش، فناوری و پیشرفت دارد، کسانی که دانشمند هستند و در یک علمی تحصیل کرده اند، هدف ترور قرار می­گیرند؟ از جمله 5 شهید دانشمند هسته­ ای ما. 2⃣چه کسانی این‌ها را ترور کردند؟ 3⃣چگونه ممکن است این دو با هم جمع شود که کسانی هم چنین رفتارهایی را انجام می‌دهند و هم ادعاهای آزادی و تمدن و تجدد دارند؟ چگونه کسانی می‌توانند هم زشت‌ترین رفتارها را انجام دهند، هم تندترین شعارهای آزادی‌خواهانه و علم­ خواهانه و متمدّنانه را بدهند؟ و عده‌ای برایشان کف بزنند؟! 🔹یادواره شهدا هسته‌ای، دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۱/۱۰/۴ ‌‌دکتر سعید جلیلی 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | دیوار دم می‌داد، در بر سینه می‌زد محراب می‌نالید، منبر داشت می‌سوخت 🏴 شعرخوانی درباره شهادت حضرت زهرا و اشکهای رهبر انقلاب 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir 🆔 @h_falahati
این فقط تصویر جمعیت حاضر در تشییع شهدای استان فارس نیست، سند توهم و عقب ماندگی جریان روشنفکری و همه آنهایی است که تصور میکنند جامعه ایران دین ستیز یا حتی دین زده است. "دوری از واقع بینی" و "نگاه رمانیتک و تخیلی" به واقعیات، اصلی ترین ویژگی روشنفکران، براندازان و اصلاح طلبان است. اصلی ترین مشکل این جماعت این است که جدا باور کرده اند هرکس حجاب نصفه و نیمه دارد یا ظاهرش به انقلابی ها نمیخورد، دین گریز است و آماده براندازی جمهوری اسلامی! در حالیکه جامعه ایرانی علیرغم لایه های ظاهرا تجددی و شبه سکولار، عمیقا دیندار و ریشه دار است. امیرحسین ثابتی 🆔 @h_falahati
🔺واقعا خودش بود! 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
این حرکت همان حرکت مسجدضراری هاست! این هم یک حرکت به اصطلاح مذهبی!! در مشهد که در پوشش فتوا و نظر
در این مطلب نوشته شده است که از نظر جناب یثربی استفاده شده لکن باز هم برای روشن شدن اذهان تحقیق شد و ایشان انتساب این تجمع را به خود تکذیب کرده است هرچند آن نظر را داده اند. 🆔 @h_falahati
🔻تأمّل دربارۀ آخرین سخنرانیِ سیاسی علامه مصباح-۱ اشکال مشترک در میان کارگزاران دولت‌ها 🖊 مهدی جمشیدی ۱. آیت‌الله مصباح این پرسش را مطرح می‌کند که آیا همۀ کارهایی که در طول گام اوّل انقلاب به عنوان کلّی «نظام»، نه به عنوان «یک شخص» یا «یک گروه خاص»، انجام شده‌اند، درست و در مسیر صحیح بوده‌اند، یا «اشتباهات جدّی» وجود داشته که هرچه زودتر جلوی آنها گرفته شود، به نفع نظام است؟ آن‌گاه، ادامه می‌دهد که آیا در طول این چهل سال، «یک اشکال مشترک در میان مسئولانِ نظام» وجود داشته است که اغلب، گرفتار درصدی از آن بوده‌اند؟(پایگاه اطّلاع‌رسانی آثار آیت‌الله مصباح، ارزیابی گام اوّل و برنامه‌ریزی برای گام دوّم، ۱۳۹۹/۴/۱). در اینجا، نگاه ایشان به تاریخ چهل‌سالۀ پشت سر نهاده‌شده، «انتقادی» و «آسیب‌شناسانه» است و ایشان می‌خواهد کاستی‌ها و لغزش‌ها را بیابد و بشناساند، اما نه از زاویۀ غیرانقلابی و سکولار، بلکه از چشم‌اندازی همسو و مؤمنانه. تمرکز وی در این‌ باره، بر روی «سیاست‌ها»یی است که در پیش گرفته شدند و روشن است که این سیاست‌ها، برخاسته از تصمیم‌گیریِ «کارگزاران در دولت‌های مختلف» بوده‌اند. از بیان ایشان به‌آسانی می‌توان فهمید که احتمال مطرح‌شده، نه یک حدس ذهنیِ خیالی، بلکه یک دغدغۀ متّکی به پاره‌ای «شواهد» و «واقعیّت‌ها» است. از این جهت است که ایشان تعبیر «اشتباه‌های جدّی» را به‌کار می‌برد و نسبت به پیامدهای آن هشدار می‌دهد. نکتۀ دیگر این است که وی از وجود «خطای مشترک» یاد می‌کند؛ یعنی بر این باور است که گویا در میان همۀ مدیران و کارگزاران عالی در دوره‌های مختلف حاکمیّتی، یک «انحراف تکرارشونده» و «لغزش مشابه» وجود داشته است که باید بر آن، انگشت تأکید نهاد و آن را شناخت. ۲. در مقام پاسخ به این پرسش، آیت‌الله مصباح به سراغ صورت و غایت نخستین انقلاب می‌رود و از امام خمینی نام می‌برد و می‌گوید تکيه‌کلام ایشان از روز اوّل تا روزهای آخر حیات‌شان «اسلام» بود؛ چنان‌که اگر پیشرفتی حاصل می‌شد مي‌گفتند از «اسلام» است و اگر ضعفی بود می‌گفتند ما وظیفۀ اسلامی‌مان را درست انجام ندادیم. بنابراین، امام فقط به دنبال «عمل به اسلام» بود(همان). ایشان می‌خواهد برای داوری دربارۀ وضع موجود و اثبات آن لغزش مشترک، معیار و مقیاسی به دست بدهد که در چهارچوب آن، این رویکردها را باید خطا قلمداد کرد. در اینجاست که به سراغ امام خمینی می‌رود و تفکّر ایشان را به صحنه می‌آورد و تأکید می‌کند که در تفکّر امام خمینی، همۀ امور به «اسلام» ارجاع داده می‌شد و تمام دغدغه‌ها و حسّاسیّت‌های ایشان به اسلام بازمی‌گشت؛ چنان‌که اساس و غایت انقلاب اسلامی نیز بر اسلام استوار بود. هدف امام خمینی از مبارزه و نهضت و انقلاب و نظام، حاکمیّتِ اجتماعیِ اسلام بود؛ یعنی تحقّق ارزش‌های اجتماعی در عرصۀ عینی و اجتماعی و نهادیِ زندگی. اگر این‌چنین است – که البتّه است – باید گفت هرگونه فاصله‌گیری از این اصل بنیادین، یک انحراف راهبردی و ویران‌گر است. ۳. سپس آیت‌الله مصباح، به شواهد و نمونه‌های عینی اشاره می‌کند و می‌گوید احتمال می‌دهم در کلمات بعضی از «مسئولان رده بالا»، این بود که اگر «تحقّقِ اجتماعیِ اسلام»، ناسازگار با «شرایط روز» است؛ یا باید «اهداف مادّیِ انقلاب» را پیش برد و یا باید «احکام اسلام» را به هر قیمتی اجرا کرد؛ درحالی‌که ما حاضر نیستیم به احکام اسلام به هر قیمتی عمل کنیم. ظن قوّی من این است که بعضی از مسئولانی که «عالی‌ترین مقام اجرایی» را به عهده داشتند و شاید «لباس روحانیّت» هم به تن داشتند به اين مطلب تصریح کردند. البتّه شاید کسان دیگری هم بودند كه همین‌طور فکر می‌کردند، ولی به‌صلاح‌شان نمی‌دانستند كه بگویند. همچنین ممکن است دربارۀ ولایت فقیه، این اشکال مطرح شود که چرا ما باید تابع حرف شخصی باشیم که چندی بیش از ما در حوزه درس خوانده است؟ شاید بعضی‌ها گفته باشند که ما فلان کسی را که فلان مقام ارشدی دارد، بر سر کار آوردیم، و ما اولی به ولایت هستیم. اگر این احتمال درست باشد، پس مسئولان در معرض این خطر هستند که اصلِ «بینش اسلامی»‌شان دربارۀ این نظام را تصحیح نکردند. از همان اوائل، «انحراف‌هایی در مسیر نظام» شکل گرفت، که گاهی شدّت پیدا کرد و گاهی ضعف، و شاید اکنون نیز همان‌طور باشد(همان). 🖇 به بهانۀ خطبۀ انتقادیِ حضرت زهرا -سلام‌الله‌علیها- نسبت به سکولاریسمِ رسمی در دورۀ حاکمیّتِ پساپیامبر. دکتر جمشيدی 🆔 @h_falahati
🔻تأمّل دربارۀ آخرین سخنرانیِ سیاسی علامه مصباح-۲ غلبۀ دلخواه‌ها و سقوط کارگزاران 🖊 مهدی جمشیدی ۴. در این لایه از بحث، ایشان می‌کوشد مسألۀ خویش را «اثبات» کند و نشان دهد که پاره‌ای از کارگزاران عالی در دوره‌های گوناگون، از اصل یادشده عبور کردند و اسلام را به عنوان «نقطۀ مرکزیِ انقلاب»، به حاشیه راندند. از جمله استدلال‌هایی که اینان برای توجیه سیاست خویش مطرح کردند، این بود که در جهان جدید که مناسبات و معادلات نوپدید و اجتناب‌ناپذیری بر آن حاکم شده است، نمی‌توان اسلام را آن‌گونه که در کتاب و سنّت بیان شده است اجرا کرد، بلکه باید یا اسلام را به «عرصۀ شخصی و فردی»، محدود ساخت و از «تجربه‌های انسان‌ساختۀ غربی» بهره گرفت، یا دست‌کم باید به «تلفیقی از اسلام و نسخه‌های غربی» دست یافت و به این واسطه، از امتناع‌ها و بن‌بست‌ها رهایی یافت. و اگر مقاومت کنیم بر طلبِ «آرمان‌های اسلامی» پافشاری کنیم، به یک «حکومت ایدئولوژیک» تبدیل خواهیم شد که قادر به فراهم‌آوردنِ حاجات معیشتی و اقتصادیِ جامعۀ خویش نیست و مردم را از این لحاظ در سختی و تنگنا قرار می‎‌دهد تا خطوطِ قرمزِ ایدئولوژیکش، درنوردیده نشوند و این یعنی ترجیح «ایدئولوژی/ آرمان/ ارزش/ اسلام» بر «معیشت/ زندگی/ رفاه/ آسودگی». در این جهانِ جهانی‌شده که غرب متجدّد بر آن مسلّط است، ما چاره‌ای جز انتخاب یکی از این دو نداریم و نمی‌توانیم هر دو را در کنار یکدیگر و همزمان بخواهیم؛ چنان‌که تاکنون نیز دست به این انتخاب قهری و جبری زده‌ایم و «ایدئولوژیِ انقلابی» را بر «معیشت مردم» ترجیح داده‌ایم و دنیا را برابر خویش نشانده‌ایم و به جای «ارتباط/ تعامل/ هم‌افزایی/ همکاری»، «قهر/ تضاد/ ماجراجویی/ تنش» را رقم زده‌ایم. دورۀ «انقلابی‌گری» به سر آمده و باید به عنوان «نظام» در جهان حضور داشت و بازی کرد و «منافع ملّی» را تأمین نمود و به‌جای «آرمان»، بر «واقعیّت» تکیه کرد. این تصویرسازی‌ها و برداشت‌ها بدان معنی است که ذهن و اندیشۀ برخی از عالی‌ترین مقامات در نظام جمهوری اسلامی، هیچ تناسبی با تفکّرِ امام خمینی نداشته، بلکه در مقابل آن قرار داشته است و اینان در مسیر «استحالۀ ارزش‌های انقلابی» و «تبدیل انقلاب به نظام»، حرکت و سیاست‌گذاری کرده‌اند. ۵. مسألۀ دیگری که آیت‌الله مصباح به آن اشاره می‌کند این است که آيا اين امر، فقط یک «اختلاف ذهنی/ علمی/ نظری» است که در آن، یکی می‌گوید ولایت فقیه درست است و یکی می‌گوید نه؛ یکی می‌گوید احکام اسلام، دائمی است و یکی می‌گوید نه؟ باز به عنوان احتمال، باید گفت مسئله، بیش از این است و یک عامل دیگری هم در میان هست که بیشتر در عمل مؤثّر است و آن «دلخواه» است؛ هر کسی خواسته‌ها و آرزوهایی دارد. اگر کسانی عمیق باشند، شاید متوجّه شوند که اصیل‌ترین و اساسی‌ترین عامل محرّک در رفتار فلان فرد، «حبّ ریاست» است. پس اگر مسئولان در جاهایی انحرافاتی پیدا کردند، فقط به‌خاطر اشتباه در فهم ذهنی و قضاوت علمی نبوده است؛ چنان‌که گاه حتّی به عنوان ابزاری برای رسیدن به مقام، از ولایت فقیه هم طرفداری می‌کردند(همان). نمی‌توان این رویکرد سکولاریستی را به «تفاوت در فهم مسائل» فروکاهید و تنها آن را به ریشۀ معرفتی ارجاع داد و تصوّر نمود که این خطاهای راهبردی، از لغزش‌های ذهنی و علمی برخاسته‌اند، بلکه واقعیّت است که «منافع/ مطامع/ خواسته‌های شخصی»، آنها را ایجاد یا تقویّت کرده‌اند و کارگزاران را به سوی عبور از ایدئولوژیِ انقلابی سوق داده‌اند. پس اینان می‌دانستند که رویکردشان با نسخۀ آغازین انقلاب و طرحی که امام خمینی برای شدن‌های تکاملیِ انقلاب درافکنده بود، تعارض و تضاد داشت، اما بااین‌حال، چون در پی تمنیّاتِ شخصیِ خویش بودند، چنین رویّه‌ای را در پیش گرفتند و بر ارزش‌های انقلابی تاختند. در چنین تحلیل‌هایی، نباید همه‌چیز به پهنۀ «دلیل» ارجاع داد و از «علّت»، غفلت کرد؛ این عناصر به صحنه پا می‌نهند که عقلانیّت انقلابی را به حاشیه سوق می‌دهند و «نگرش‌ها» و «بینش‌ها» را بر اساس اقتضاهای خویش، بازسازی می‌کنند. این مقوله‌ها، «بیان/ اظهار/ گفته» و حتّی گاه، «دیده/ حس/ آشکار» نمی‌شوند، اما بسیار مؤثّر و مولّد هستند و می‌توانند «چرخش‌ها/ ریزش‌ها/ لغزش‌ها» را در سطوحِ بالای نظام جمهوری اسلامی، توضیح دهند. فهمِ راستین و عمیق از آنچه که در بر انقلاب گذشته و اتّفاق‌های ناخوشایندی که در طول دهه‌های گذشته رخ داده‌اند، در درون همین رهیافت، ممکن و میسّر است. 🖇 به بهانۀ خطبۀ انتقادیِ حضرت زهرا -سلام‌الله‌علیها- نسبت به سکولاریسمِ رسمی در دورۀ حاکمیّتِ پساپیامبر. دکتر جمشيدی 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🔻تأمّل دربارۀ آخرین سخنرانیِ سیاسی علامه مصباح-۲ غلبۀ دلخواه‌ها و سقوط کارگزاران 🖊 مهدی جمشیدی ۴. د
مطالعه این دو مطلب پیرامون تحلیل آخرین سخنرانی مرحوم آیت الله مصباح یزدی را به فرهیختگان پیشنهاد می کنم. بسیار دقیق و حائز اهمیت است. وقت بگذارید و حوصله کنید. 🆔 @h_falahati
کتابی بر رد نظر آقای خویی توسط سیدصادق روحانی شاگرد مبرز ایشان.mp3
454.7K
داستان دفاع از نظریه ولایت فقیه! آیت الله روحانی 🆔 @h_falahati
34.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مهر مادری 🔹مداحی سید رضا نریمانی به مناسبت شهادت حضرت 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ فرمانده سنتکام: 📍به دنبال فناوری‌های جدید برای شکست پهپادهای ایرانی و مقابله با آن‌ها هستیم... ➕گزارش ویژه شبکه عربی از پهپادهای ایرانی: 🔻‌شاهد 136 به مشهورترین پهپاد این روزها تبدیل و بسیاری آن را انقلابی در زمینه ساخت پهپاد می‌دانند.... 🖋 وقتی می فرماید اغلظ علیهم، هنگامی که دستور می دهد ترهبون به عدوالله! این همان است که فرموده است! تمام دنیا صادر می کنند و می فروشند بمیرید و مشاهده کنید ایرانی که قرار بود فلجش کنید سلاح می فروشد و شما نمی توانید از پس آن برآیید! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اغتشاشگران اینقدر احمق بودند که یک شعار اقتصادی هم سر ندادند حجت‌الاسلام عالی: در این ۱۰۰ روز اغتشاشگران نشان دادند که دقیقا چه چیزی می‌خواهند! حداقل چند شعار اقتصادی بدهید تا مردم جذبتان بشوند. مشخص است که دین را قبول ندارند و فقط مشکل حجاب نیست. 🖋 حفظکم الله انشاالله بهذا البیان الوافی! ما نیاز به بیان مطهر و روشنگر داریم و حضرت استاد عالی به خوبی الحمدلله در مسیر صحیح هستند. ، ، 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس بانک مرکزی: دولت انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد آن چیزی که عایدی دولت است از محل عرضه دلار در سامانه نیما است. @Farsna - Link 🖋 مگر بحث بر سر انگیزه دولت است بحث برسر اراده و کارآمدی و عمل دولت است. آقای صالح آبادی حکمرانی پول از وظایف دولت است شما جانشین دولتی شده اید که بخاطر ضعف در همین زمینه گرفتار خشم و غضب مردم شد!! البته حضرتعالی در این هنگامه درگیر جابجایی دولت ها نشدید از یک صندلی در مدیریت بورس به یک صندلی در بانک مرکزی منتقل شدید!! مسوولانه سخن بگویید! 🆔 @h_falahati
آیت الله سبحانی به قالیباف : الان مدتهاست که به مردم وعده حل مشکلات را می دهید اما این وعده هنوز محقق نشده است و اگر هم محقق شده، کمتر محقق شده است. قوه مقننه به دنبال قوه مجریه دنبال کار را بگیرد و این گره ها را بگشاید تا دشمن شاد نباشیم. 🖋 حکمرانی نو!! حکایت ما در این هنگامه این ادبیات این است که زور بزنیم تا بروید کنار شاید دیگر جوانی را بر خودتان تطبیق نکنید! ای کاش به این ادراک می رسیدید. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥جریان نشست اساتید در حوزه علمیه و وظیفه ما در مقابل آنها 🎤استاد زمستان 1400 🎥بخشی از مصاحبه با استاد محمدباقر تحریری کشکول ناب حوزوی 🆔 @h_falahati
آیت‌الله جوادی‌آملی: به آدم‌های خوبِ بی‌عرضه مسئولیت ندهید 🔹آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با رئیس مجلس: باید از واگذاری مسئولیت به آدم‌های خوب بی‌عرضه و آدم‌های بد اختلاسگر گرفته شود. 🔹داشتن رهبر خوب، یک طرف قضیه است، ما بالاتر از امیرالمومنین(ع) که نداریم، اگر مدیران و کارگزاران با عُرضه وجود نداشته باشد و مردم در صحنه نباشند، شکست قطعی است. 🔹اگر ضعف در مدیریت داشته باشیم خداوند نظر خود را از ما برمی‌گرداند. اگر درست رفتار نکنیم خداوند ما را خواهد برد و به وسیله قوم دیگری دینش را حفظ خواهد کرد. @Farsna 🆔 @h_falahati
🌀 مسئولین، مشکلات مردم را جدی بشمارند و به آن رسیدگی کنند 👤 آیت الله العظمی مکارم شیرازی ♨️ امروز جامعۀ ما دچار گرفتاریها و مشکلات فراوانی از جمله مشکل اقتصادی و فرهنگی است. در مسائل اقتصادی گرفتار اموری هستیم که تبدیل به معما شده است. وقتی می شنویم که مثلا دلار فلان مقدار شده، هیچ عکس العملی از مسئولین نمی بینیم و حتی ابراز هم نمی کنند که ما وضعیت را درست می کنیم و نمی گذاریم به این صورت باقی بماند و به سادگی از کنار قضایا عبور می کنند. ✅ ما همانطور که معتقد به تقویت نظام و مسئولین نظام هستیم، معتقدیم باید به مشکلات مردم هم توجه جدی داشته باشیم. ✅ مردم در مقابل مشکلات تحمل و حوصله دارند، اما باید به وفا و حوصله مردم توجه شود. مسئولین این مسائل و مشکلات را جدی بشمارند و به گرفتاری های مردم رسیدگی کنند. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📌 مناهج: ❇️ یکی از افتخارات حوزه انقلابی، حفظ استقلال حوزه و پرهیز از سیاسی‌کاری و جناح‌بازی است. مرجع انقلابی همچون آیت الله مکارم هرکجا تشخیص دهد با حریت کامل، به دولت‌ها تذکر می‌دهد. به خلاف نشست اساتید و امثال مجمع محققین و مدرسین و ... که کاملا سیاسی و جانب‌دارانه، عمل می‌کنند؛ مثل آقایان علوی بروجردی یا یثربی و ... که در دوران حسن روحانی با دولت، یک‌رنگ‌اند و پس از روحانی یک رنگ دیگر. ‼️ این جماعت شعار استقلال حوزه هم اگر می‌دهند، جنبه سیاسی دارد؛ نه صیانت از حوزه. حال آنکه عملکرد افراد، مدعای آنها را اثبات می‌کند نه فریادهای پوچ و شعارهایشان. مناهج 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
آیت‌الله جوادی‌آملی: به آدم‌های خوبِ بی‌عرضه مسئولیت ندهید 🔹آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با رئیس مج
آیت الله نوری همدانی: متأسفانه مردم به لحاظ قدرت خرید دیگر آن توان سابق را ندارند. بیکاری، گرانی کم ارزشی پول ملی این ها اموری هستند که باعث ناراحتی مردم شده است و باید مسئولین امر برای حل این مشکلات و رفع این کمبودها تمام توان و سعی خود را به کار بگیرند. ما باید آنقدر قوی باشیم که دشمنان جرات نقشه کشی و فکر ضربه زدن به خود راه ندهند. حفظ نظام و یادگارهای امام و پشتیبانی از رهبری از ضروریات است که این موضوع با حفظ ارزش ها و حل مشکلات مردم میسر است. :::::: روابط عمومی :::::: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه @ismcir 🆔 @h_falahati
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 انتقاد به ضعف‌های موجود آری یا خیر؟ 🔹‌ ️ قابل توجه افرادی که انتقاد به دولت و مجلس انقلابی را نفی می‌کنند. 🔹‌ بعضی‌ها میگن آقا از زخم‌های موجود در سیستم چیزی نگید. چرا نگیم؟!! یکی دشمن نظام هست. دنبال زخم میگرده تا نمک بپاشه! یکی میخواد جای زخم را پیدا کنه و اصلاحش کنه! 🔹‌ مصلحت اندیشی غیر از محافظه کاری است! مصلحت نظام؛ مصلحت مسئولین نظام نیست! مصلحت امت است 🔹‌ این ها تقویت نظام هست نه تضعیف! بله تضعیف موقعیت من و تو هست! 🆔 @h_falahati
🔰چشم دیدن ندارند و دارند از همه مردم انتقام می گیرند! 🔻اغتشاشگران رو به افول رفتند و توان به خیابان کشیدن و رژیم چنج! را از دست دادند! اما ایادی آنها در میدان اقتصادی دارند از مردم انتقام می گیرند! شاید بتوان از این طریق فشار مناسبی بیاورند و مردم را دوباره به کف خیابان بیاورند! نگهداشت قدرت تحلیل مردم کار خواص و کارگزاران است! در این فضا رئیس بانک مرکزی و دولتی ها نباید چنان سخن بگویند که گویا چیزی نشده و از کارآمدی خود راضی باشند!! این نیاز به عقل زیادی ندارد! آقایان سلب مسوولیت نکنید و متواضعانه با عموم مردم برخورد کنید. 🆔 @h_falahati
حضرت علی، کمیل را مسئول منطقه‌ای نمود، دشمن به این منطقه حمله بردند و غارت کردند، حضرت نامه‌ای به کمیل نوشت، مضمون‌ آن این است که برخی تنها به درد دعای کمیل می‌خورند ولی توان اداره یک منطقه را ندارند! باید از واگذاری مسئولیت به آدم های خوب بی‌عرضه در کشور جلوگیری شود. آیت الله جوادی آملی ١٤٠١/١٠/۷ 🖋 مشکل آن است که خود همین آقایان که عموما همیشه هستند و حال سخن از حکمرانی نو می زنند نمی دانند یا نمی خواهند بدانند که مصداق همان کمیل هستند که با وعده و بی تعهدی موجبات همان سرافکندگی که حضرت در نهج البلاغه می فرماید را فراهم کرده اند!! 🆔 @h_falahati
این هم تفکر مشاور جناب قالیباف! که به پلمپ یک مرکز تجاری اطراف قم (مجتمع مهر و ماه) معترض است!! در این مرکز مشروب سرو می شد و افراد بی حجاب می گشتند! حال حاکمیت پس از بیش از ده بار تذکر آنرا پلمپ موقت کرد!! لجاجت عجیب مدیر مجموعه در این مساله دخیل بود! اما ایشان ترجیح می دهد به فریضه و وظیفه حکومت حمله کند! البته از یک تجلیل کننده برجام و ظریف خیلی عجیب نیست!! از رییس مجلس هم دیگر عجیب نیست که اینها اطرافیانش باشند!! 🆔 @h_falahati