بازخوانی نظام تربیتی علامه.mp3
زمان:
حجم:
16.33M
🔰#بازخوانی دستورالعمل های #مراقبتی بزرگان اخلاقی-تربیتی
💢سلسله گفتارهای #اخبات
معرفی نظام تربیتی علامه طباطبایی ره #مراقبه و #دستورالعمل
🆔 @h_falahati
منتظر جهش نجومی قیمت محصولات وابسته به فرآوردههای پالایشی و پتروشیمیایی باشید؛ و البته که بورس سبز میشود!
این نظام ارزی که سیاست دولت را تابعی از قدرت بازار(Market Power) غولهای ارزی کرده، شناور مدیریت شده نیست، مدیریت شناور شده است.
ان الله لا یغیر مابقوم حتی یغیروا ما بانفسهم
جبرائیلی
🖋 ظاهرا همه چیز درست است. رئیس مجلس مغایرت تصمیم اتخاذی با قانونی را دارد تذکر می دهد که این قانون به ضرر کشور است و تثبیت نرخ ارز را خلاف قانون می داند.
لذا باید ارز را شناور در نظر بگیریم!
خوب یعنی ارز می شود تابعی از کانالهای تلگرامی که به اصطلاح بازار مثلا آزاد است با درصدی پایین تر در نیما هم شناور می شود!!؟
یعنی با این قانون خودمان در جنگ ارزی خودمان را خلع سلاح می کنیم!
اگر قانونی تورم زا بود و با دستکاری یا شناورسازی نرخ ارزمنجر به تورم می شود این ضد مردم نیست!
فقط در مساله حجاب دست و پایمان می لرزد و همه طرح ها و لوایح را ملغی می کنیم و از میز بررسی خارج می کنیم!
این مربوط به مردم نیست!!
🆔 @h_falahati
🌀 تیتر غیرمنصفانه: طلبهها دوست ندارند امام جماعت شوند!
📝 گزارش خبرگزاری فارس از آمار غیررسمی و تأسفبار وضع مساجد
🔸 در باب روش فعلی مدیریت مساجد از سویی گفته میشود «امام جماعت مدیر ذاتی مسجد است» و از سوی دیگر ۲۴ نهاد مختلف کشور در آن دخل و تصرف دارند!
🔹 برای احیای مساجد کشور و فعال شدن و منشأ اثر شدن آنان نیازمندان امامان جماعت دلسوز و فعال و خوشفکر هستیم. طلبههایی که نه لزوماً جوان بودن آنها مورد تأکید باشد بلکه خوشفکری و خلاق بودن آنها و همچنین دغدغهمندی آنان بسیار مورد اهمیت است. طلبهای که بتواند در بسیاری از ساعات شبانهروز در مسجد وقت بگذارد.
تربیت امام جماعت به عهده حوزه علمیه است!
اما چرا در مساجد این طلبههای فعال و خلاق را نداریم؟ اصلاً تربیت امام جماعت خلاق برعهده چه نهادی است؟ به قول حجتالاسلام روحالله حریزاوی، امام جماعت بودن یک فن است و هر کسی که عالم است، لزوماً امام جماعت خوبی هم نیست، زیرا امامت نیازمند روانشناسی خاص و انس عجیبی است و باید بتواند با مردم انس بگیرد و مسجد را به دست مردم بسپارد.
♨️ طلبهها به جذب در ادارات بیشتر تمایل دارند
1️⃣ متاسفانه کسی مسئولیت امام جماعت را قبول نمیکند و در استانی مانند بوشهر تنها ۲۰ درصد مساجد، امام جماعت دارند، زیرا باید به ۱۰ نهاد پاسخگو باشند.
2️⃣ طلبهای که به عنوان امام جماعت در مسجد حضور پیدا میکند و برای رفع نیازهای معیشتی خود مجبور است در یک اداره هم مشغول کار شود؛ بنابراین تنها یک وعده نماز جماعت برگزار میکند و در باقی ساعات در مسجد بسته است.
3️⃣ جایگاه و شأن امام جماعت در میان طلبهها مانند قبل نیست و افول کرده است.
4️⃣ در مجموع از حدود ۶۳ هزار مسجد شیعی کشور، حدود ۲۹ هزار مسجد از یک تا سه وعده نماز جماعت دارند و بیش از ۵۰ درصد مساجد خالی است.
♨️ مساجد فعال، نمازخانه هستند
زمانی که مسجدی امام جماعت نداشته باشد تا برنامههای مختلف حتی همان برپایی نمازجماعت که وظیفه ذاتی مسجد را رقم بزند، نمیتواند در فضای کنونی جامعه اثرگذاری داشته باشد و رقابت را به نهادهای مختلف مانند هیأتهای مذهبی، فرهنگسراها، سرای محله و ... میبازند و تنها آنهایی هم که فعال هستند، صرفاً تبدیل به یک نمازخانه شدهاند.
جالی خالی رشته مدیریت مسجد در حوزه
🔻مدتهاست که دلسوزان بسیاری از حوزههای علمیه مطالبه راهاندازی رشته تخصصی مدیریت مسجد و امام جماعتی را دارند و حتی افرادی مانند حججاسلام عالی، برادران و چند تن از علمای دیگر متون و عناوین درسی هم برای این رشته تدوین کردند اما هنوز حوزههای علمیه برای این امر اقدام اساسی نکرده است.
♨️ مساجدی که روزی بنا بر آمار ۹۷ درصد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را تربیت میکردند، این روزها به قدری منفعل باشند که برای اقامه یک نماز صبح به جماعت باید سطح شهر را بگردیم تا مسجدی دایر پیدا کنیم؛ چه برسد به اینکه تربیت و غنیسازی اوقات فراغت نوجوانان را از آنان انتظار داشته باشیم.
📌 متن کامل گزارش:
🌐 fna.ir/3cg00l
📌 مناهج:
این تیتر (طلبهها دوست ندارند امام جماعت شوند) هم شبیه ادعای آن مسؤولی است که گفته بود طلاب انگیزه برای تبلیغ ندارند!!
هردو از سر بیخبری از وضعیت طلاب است؛ طلبه دوست ندارد امام جماعت شود یا بحرانهای معیشتی او را از پذیرش تبلیغ و امامت جماعت مساجد بالاجبار دور ساخته است؟
البته از فارس که از دور قضاوت میکند توقعی نیست؛ اما انتظار هست که مسؤولین نهادهای حوزوی تحلیل درستی از شرایط و فضایی که طلاب در آن قرار دارند داشته باشند و برای آن تدبیری بیاندیشند.
#امام_جماعت
#مسجد
مناهج
🆔 @h_falahati
روایت انقلاب | حامد فلاحتی
🌀 تیتر غیرمنصفانه: طلبهها دوست ندارند امام جماعت شوند! 📝 گزارش خبرگزاری فارس از آمار غیررسمی و تأس
✅ مشکل از طلاب، هم، هست!
اولا بسیاری طلاب تمایلی به تلبس ندارند و سلک روحانی بودن را نمی خواهند (بسیاری یک تعبیر نسبی است یعنی نسبت به جمعیت عدد بالایی است!)
ثانیا در مرحله پرورش با مشکلاتی روبرو هستیم که فهم صحیحی از فداکاری برای اجتماعات و تاثیرگذاری و جلوداری اجتماعی را نمی یابند با این مفاهیم آشنا نیستند بعضا نگاه درستی به مردم ندارند و آنها را همج رعاع می دانند!
ثالثا در مرحله بکارگیری توانمند نیستند نمی دانند چگونه با مردم تعامل کنند دانش کار فرهنگی و مدیریت مسجد و مجموعه داری را بلد نیستند از اصول تربیت بی خبرند!
رابعا بلحاظ اخلاقی سلوک اجتماعی نمی دانند اجتماعات آداب دارد مردم داری یک هنر و یک اخلاق ساختنی است هرکسی این توانایی را ندارد که با مداح و نمازگزار و هیئت امنا و اقشار گوناگون تعامل کند!
خامسا علم بروزی ندارند تا مردم را پشت سرخود نگه دارند نمی دانند کجای شریعت را باید آموزش دهند بلد نیستند منظومه فکری شریعت از کجا شروع می شود و به کجا ختم می گردد اولویت های دینی برای آشناسازی مردم چیست تقریبا میلی و دلی حرف می زنند لذاست که مردم در مساجد ریزش می کنند قشر جوان با آنها درگیر می شود و هیئتی مراسمش را جای دیگری می برد بحث های روز راهم معمولا مسلط نیستند نمی شود امام جماعت باشی و بگویی سیاست و اجتماعات بلد نیستم!!
حال از این به بعد بروید سراغ بقیه مشکلات از معیشت گرفته تا ناتوانی حوزه در پرورش و عدم پشتیبانی مناسب و....
🔻این مسائل نشان می دهد مسوولین حوزه باید کمی جدی تر بوده و این تقریبا بحران را حل کنند.
اینکه دائم می گویید می خواهیم مجتهد تربیت کنیم با نیازهای جامعه سنخیتی ندارد بگذریم که با ورودی حوزه هم چندان سازگار نیست!
#نقد_روحانیت
🆔 @h_falahati
تقلب و تحریف در مناظره
به روش اشرافیت لیبرال
🔹نحوه مناظره موسی غنینژاد و نوع تحلیلهای نشریات زنجیرهای درباره دو مناظره اخیر وی، مصداق کامل عوامفریبی، فرار به جلو به جای پاسخگویی و پروپاگاندای رسانهای است.
♦️غنینژاد در هر دو مناظره، به جای پاسخگویی درباره آورده (خسارت) های مدیریت اشرافی لیبرال که از دوستان وی بوده اند، ژست انتقادی گرفته و به تخطئه جمهوری اسلامی پرداخت.
🔹در کنار این رویکرد مغالطهای (فرار به جلو)، اقدام نشریات زنجیرهای نیز در نوع خود جالب بود؛ به این نحو که فارغ از محتوای مناظرات سعی کردند با تیترهای القایی، غنینژاد و لیبرالیسم را پیروز مناظره جا بزنند آنها پس از مناظره اول، تیتر زدند:
- مناظره علم و شعار (آفتاب یزد)
- جدال علم و ایدئولوژی (روزنامه سازندگی)
- شکست اسناد (تیتر هممیهن، علیه پروفسور درخشان)
🔹آنها پس از مناظره اخیر نیز با انتخاب تیتر و عکسهای درشت، سعی کردند غنینژاد و لیبرالیسم را پیروز مناظره جا بزنند:
- سازندگی: «در ستایش آزادی». مناظره غنینژاد اقتصاددان با علیزاده که سخنانش بوی پوپولیسم میدهد، نشان از برتری لیبرالهاست.
- هممیهن: پیروزی آکادمی، پیروزی استاد.
- آفتاب یزد: جدل منطق و پریشانی.
♦️در این میان روزنامه هممیهن متعلق به غلامحسین کرباسچی- که دوستان و همحزبیهایش متولی چهار دولت به مدت 32 سال بودهاند- با القای پیروزی غنینژاد، او را "سخنگوی عقل" معرفی کرد.
🔹یادآور میشود از همفکران و دوستان صمیمی نیز چون عباس آخوندی، مسعود نیلی و برخی دیگر از مدیران و تصمیمگیران ارشد دولتهای هاشمی، خاتمی و روحانی بوده اند.
♦️عباس آخوندی یکی از داین وستان و همفکران کاملا نزدیک غنینژاد است که پنج سال افتضاح مدیریتی وی در دولت روحانی، به افزایش حدود 800 درصدی قیمت مسکن منتهی شد.
🔹آخوندی در طول این چهار دهه- به استثنای برخی سالها- نوعا وزیر و معاون و مدیرکل بوده. اما در فضای مجازی، توئیتی از او منتشر شده که کنار عکس دو نفر با غنینژاد نوشته: درود بر #آزادی و #آزادیخواهی.
♦️غنینژاد در حالی در مناظرات اخیر به "اقتصاد دستوری" حمله کرده که نزدیکترین رفقای وی، سکاندار اقتصاد بودهاند.
🔹گفتنی است وی در مناظره قبلی هم، انگ «چپ مصدقی» به شهید بهشتی(ره) زد و حال آنکه گروهکهای چپ التقاطی در اوایل انقلاب، برای ترور شخصی شهید بهشتی، ایشان را لیبرال جا میزدند و سرانجام هم، آن شهید والامقام را ترور کردند.
🔹غنینژاد، به نوشته روزنامه هممیهن سوابق چپ داشته و بعدا لیبرال شده است. او که قبلا در گفتوگویی، ضمن انتقاد از ملی شدن صنعت نفت در مقابل استعمار انگلیس و آمریکا، گفته بود:
♦️"بهتر بود شرکت نفت ایران و انگلیس باقی میماند و ایران با مذاکره سهم مناسبی از درآمد نفتی را به دست میآورد... ملی شدن صنعت نفت، منجر به انزوای ایران در دنیا شد".
🔹اجمالا اینکه منطق آقای غنینژاد در کنار بانیان کودتای 28 مرداد 1332 (سازمان سیاه و MI6 و مزدورانش نظیر فضلالله زاهدی) و رویکرد برچسب زنانه گروهکهای تروریست از قرار میگیرد.
💢روزنامه کیهان
🆔 @h_falahati
📩 فتح خرمشهر کار بزرگ و کمنظیری بود/ نقشهها و طرحهای عملیات بیت المقدس باید در دانشگاههای جنگ تدریس بشود/ اگر شما نمایندگان مجلس فرصت نمایندگی پیدا میکنید به خاطر آن شهادتهاست
✏️ رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار نمایندگان مجلس: حماسهی عظیم #فتح_خرمشهر، حقاً و انصافاً کار بزرگ کمنظیری بود.
فتح خرمشهر یک حادثهی معجزهآسا بود. بعد از فتح خرمشهر، بعضی از رؤسای جمهور و واسطهها میآمدند؛ آقای سکوتوره که شخصیت جاافتادهی مهمی بود در آفریقا، آمد، به من گفت که امروز وضع شما با دیروز فرق میکند به خاطر فتح خرمشهر.
✏️ عظمت فتح خرمشهر چشمها را به خود جلب میکند اما من میخواهم بگویم از فتح خرمشهر یا مهمتر یا لااقل به همان اندازه مهم، جریانات این عملیات بیتالمقدس است، این عملیاتی که منتهی شد به فتح خرمشهر، این عملیات، آن فداکاریها، آن ابتکارها، آن نقشهها و طرحهای جنگی که به نظر بنده باید در دانشگاههای جنگ تدریس بشود.
✏️ اگر شما نمایندگان مجلس فرصت پیدا میکنید که در شهر خودتان تبلیغات انتخاباتی بکنید با خیال راحت بروید بین مردم حرف بزنید، بعد مردم با خیال راحت بروند پای صندوق اسم شما را بیندازند در صندوق، بعد بیایید در مجلس، بخاطر آن فداکاریهاست، بخاطر آن شهادتهاست، بخاطر آن از خودگذشتگیهای به معنای واقعی کلمه است. ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_مجلس
💻 Farsi.Khamenei.ir
🆔 @h_falahati
✅ نقد، معیار نقد و جلوگیری از حیرت در تفسیر!
🔻امروز دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس در دور جدید سال آخر آن بود.
نگارنده بارها به ریاست مجلس و نمایندگان آن نقدهایی را وارد کرده است.
چنانکه می دانیم در بسیاری کانالهای دیگر جریان علاقه مند به انقلاب منتقد برخی رویه ها و تصمیمات مجلس بوده و هست که این نه به معنای وارد بودن تمام این نقدهاست و نه سخنرانی امروز رهبری به این معناست که تماما این نقدها رد است!
هرکدام از برداشت های بالا غلط است.
وقتی می دانیم برخی رویه های نمایندگان و مجلس غلط است و طبق معیار و بدون حب و بغض حرف می زنیم و تحلیل می کنیم به معنای غلط بودن آن نیست لکن چرا مواجهه رهبری با این مجلس در غالب این تعریف ها و تمجید هاست؟
🔻برای بدست آوردن یک معیار مناسب که این بیانات رهبری معطوف به گذشته ای تلخ در مجلس است پیشنهاد می شود متن ذیل را که سخنرانی رهبری در جمع نمایندگان مجلس دور قبل است در سال ٩٧ از نظر بگذرانیم!
پس از خواندن این متن متوجه می شویم که به صورت نسبی با تراز بالاتری این مجلس تفاوت کیفی زیادی با مجلس قبل دارد.
لذاست که همچنان معتقدم نقدهای زیادی به مجلس وارد است اما برآیند کلی این مجلس با دور قبل بسیار متفاوت و انقلابی تر است. عمده ی از نمایندگان مجلس اکنون مشغول سیاه نمایی در رسانه های خود هستند! و بیشتر ادبیات اپوزیسیون دارند!
این مساله در برآیندگیری از یک نهاد بسیار مهم است.
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
بیانات رهبری در دیدار نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی سال ٩٧
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=39982
#نقد_مجلس
🆔 @h_falahati
💢 کجایند مردان بیادعا
🔺 آزادسازی خرمشهر در ۳خرداد۱۳۶۱ شمسی از رخدادهای مهم تاریخ جنگ ایران و عراق است.
🔸این شهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط رژیم بعث عراق به دست نیروها و رزمندگان ایرانی آزاد شد.
🔸آخرین تصویر از پنج نفری که میرن اون طرف پل خرمشهر تا عراقیا رو معطل کنن که مردم بیشتری شهر رو ترک کنن. نه کسی اسمشونو میدونه نه عکسی جز این موجوده.
🔸و فیلمی واقعی از آخرین لحظات آزادسازی خرمشهر و به اسارت گرفتن عراقیها
🔸فیلم سردار رشید با شهید احمد کاظمی که با تیپ نجف وارد خرمشهر شده و تماس میگیره. حاجاحمد با لهجه شیرین میگه که وارد شهر شده و ۶۰۰۰ نفر هم اسیر گرفته. عددی که باورش برای رشید سخته و هی میپرسه چند تا؟ ۶۰۰۰ تا؟ بعدشم حاجاحمد میگه: «خداوند خرمشهر رو آزادش کرد.»
سالروز آزادسازی خرمشهر گرامی باد.
صابرین نیوز
🆔 @h_falahati