فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کدام نظام!
سخنان تکان دهنده علامه مصباح یزدی (ره) : هر کس حرفی بزند، میگویند این خلاف نظام است، تضعیف نظام است.
کدام نظام؟!
مگر نظام، مساوی با دولت است!
مگر نظام، مساوی با چند تا وزیر است!
مگر، نظام مساوی با چند تا کارمند است!
نظام اسلامی که ما می گوییم، یعنی نظام ولایت فقیه! بر اساس قوانین اسلامی! آن نظام است!
🆔 @h_falahati
May 11
مشخص نیست جسته و گریخته گویی های پرطمطراق این روزهای تان چه غرضی را دنبال می کند!
شاید وقت رفتن است!!!
🆔 @h_falahati
از هیئتِ لاک سیاه تا عدالتِ روشنفکری همه یک چیز را دنبال می کنند.
#دین_زدایی
🆔 @h_falahati
⭕️ دنبال نفوذی می گردید؟
▪️آقایی که کنار مولوی عبدالحمید نشسته، جلیل رحیمی نماینده فعلی مجلس(عضو کمیسیون امنیت ملی) است .
▪️جلیل رحیمی اولین نفر از مسئولین ج.ا.ا بود که روز ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ پرچم خونخواهی "نحسا" را بلند و کبریت آشوب سال گذشته را کشید! (البته همان روز در همین کانال درباره اش گفتیم و گوش شنوایی نبود...)
▪️بررسی مواضع این فرد در سال گذشته، میزان نفرت او از نظام و انقلاب و مقدار ارادت او به مولوی عبدالحمید را نشان می دهد!
▪️طبیعی است که دختر چنین فردی، علنی و بدون ترس، نسبت به شیعیان ابراز تنفر کند !
▪️خدا می داند طی ۴ سال گذشته چه میزان از اسرار نظامی و امنیتی کشور در اختیار جلیل رحیمی بوده!
🔹سوال اول : چگونه صلاحیت این فرد از سوی هیات نظارت و دستگاههای امنیتی تایید شده ؟
آیا شورای نگهبان نباید روش خود برای تشخیص صلاحیت نامزدهای مجلس را اصلاح کند؟
▪️چرا جناب قالیباف و اطرافیانشان که ریزترین نقدها به رئیس مجلس را با دقت رصد و مورد هجوم قرار می دادند، در برابر رفتارهای ضدامنیتی این فرد ساکت بوده و از طریق قانون و آئین نامه ، مانع رفتارهای او نشدند؟
آیا رئیس مجلس در خصوص صیانت از قوه مقننه در برابر اقدامات چنین نمایندگانی مسئول نیست ؟
▪️آیا این فرد با این حجم از اطلاعات، فردا روزی، همسایه "رجب مزروعی" یا "فاطمه حقیقت جو" نخواهد شد؟
🔹 سوال دوم: به نظر متولیان امنیت کشور با وجود چنین افرادی در ساختار حاکمیت، باز هم نیاز است که با اقدامات فنی و اطلاعاتی در پی عوامل سرویس های متخاصم باشیم؟
دکتر کوشکی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 خسته شدیم از زبان ها و حنجره های بی تقوا و بی عزتی که دهه ی خسارت را برای کشور بپا کردند!
قسم دروغ جلاله در مجلس خواندند و یکی یکی توطئه های دشمن را در این کشور پیاده کردند واقعا جای تاسف است.
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ سخنانی بر اساس باد معده یا مصرف مواد توهمزا !
🔰 حمید رسایی: این سخنان آنقدر متوهمانه است که فقط باید آن را نتیجه غلبه فعل و انفعالات معده یک نفر یا نتیجه استفاده از مواد توهمزا دانست.
کسی که اینطور بغض و کینه و تأثر مردم نسبت به جنایتکاران کربلا را زیر سؤال میبرد و در نقش وکیل مدافع یزید ملعون منبر میرود، همان کسی است که در اغتشاشات سال گذشته عَلم یا لثارات المهسا را بلند کرده بود و برای خونخواهی یک دختر خودش را دو قسمت کرد!
معلوم میشود این فرد در عمرش یکبار هم زیارت عاشورا را نخوانده! نه عاشورا را میفهمد و نه پیام عزاداری بر حسین بن علی (ع) را که برای یک کودک هم قابل فهم است، درک میکند.
بیش از اینکه از منبر رفتن چنین فردی باید تأسف خورد، متاسفم برای جماعتی که پای خزئبلات این فرد نشسته بودند و وقتی این سخنان وهمآلود را شنیدند، توی دهانش نزدند.
🖋 شخصا از این سخنان تاسف زیادی خوردم!
یادم می آید که این شخص دلسوزانه در دانشگاه ها فعالیت تبلیغی می کرد و ظاهرا درد اسلام داشت، منبر می رفت و در منبرش مردم را منقلب می ساخت!
اما اکنون منبرش برای دفاع از یزید و تطهیر اراذل و اوباش کربلاست و برای اوباش کنونی کشور در قضیه کشف حجاب اشک تمساح می ریزد!
آخر و عاقبت افراد را مراودات و افکارشان می سازد.
العاقبة للمتقین
🆔 @h_falahati
👓 نقل قول منتسب به آقای محبی منتشر شده است به این نحو:
کارشناس مرکز پژوهشهای مجلس: در نظرسنجی سال ۱۳۹۸، ۷۱ درصد مردم موافق حجاب شرعی بودند؛ بعد از اتفاق مهسا امینی به ۴٠ درصد رسید
جلیل محبی، کارشناس مرکز پژوهشهای مجلس در گفتگوی ویژه خبری:
▫️سال ۱۳۹۸ نظرسنجی انجام شد گفتند که حجاب شرعی را شما چقدر معتقد هستید که این باید الزامی باشد توسط حکومت، ۷۱ درصد مردم موافق بودند، بعد از اینکه اتفاقات پارسال و فوت خانم امینی اتفاق افتاد، مردم در نظرسنجی بعد از این اتفاقات گفتند که ۷۱ درصد تبدیل به ۴۰ درصد شد و ۳۰ درصد ریزش داشت./صداوسیما
❗️ درباره این سخن ایشان توضیحی دادند که حتما در فهم نکته ایشان مهم است و در صداوسیما فرصت این توضیح داده نشد👇👇
🆔 @h_falahati
496.8K
👓 توضیح آقای محبی درباره آماری که برداشتهای غلطی از آن صورت گرفت
#نشر_حداکثری
🆔 @h_falahati
توضیح تکمیلی اینکه اگر رویه ارشاد اجتماعی توضیح داده شود بدبینی عمومی نسبت به ارشاد هم از بین خواهد رفت وقتی برای مردم توضیح داده شود که نمی توان اقلیت هنجار شکن را رها کرد چون منجر به درگیری خود مردم باهم خواهد شد قطعا همه با گشت ارشاد و یا ارشاد اجتماعی همکاری می کنند.
✍️ محمدعلی رامین:
📚دشمن میداند که دوستان نمیدانند!
قسمت اول:
🔰هاشمیرفسنجانی که رئیس جمهور شد، یک کابینه «غیرسیاسی» تشکیل داد تا اعضای دولتش، فرمانبر خاندانش باشند؛ مثل خاندانهای پادشاهی اروپا در قرون ۱۷-۱۸، مثل شاه پهلوی یا پادشاهان آلسعود.
🔹سیاست خارجی خود را «تنشزدایی» نامید؛ حکم امام خمینی علیه سلمان رشدی را «فتوا»ی مجتهدی دانست که فوت کرده و لازم الاجرا نیست؛
🔸«گفتگوهای انتقادی» را با اروپا پذیرفت و ایران را در جایگاه متهم بینالمللی نشاند و غرب را به عنوان «مدعی العموم جهانیان» به رسمیت شناخت.
🔹با دانشگاه آزاد، علوم انسانی غربی را در سراسر کشور گسترش داد؛ دختران و پسران ایران را به مهاجرت در تنهایی و غربت در شهرهای دور دست کشانید، تا هم خودشان و هم محیط سالم شهرستانها را آلوده سازند.
🔸با خبرگزاری ایرنا و روزنامه ایران، چاپلوسپروری را ترویج و تجملگرایی را توجیه کرد.
🔹شهردارتهران او، غلامحسین کرباسچی میگفت: ما باید زندگی در تهران را چنان گران کنیم و شهر را به گونهای اداره کنیم که جز ما کسی نتواند تهران را مدیریت کند.
🔸با کمک صداوسیما (علی لاریجانی)، سلبریتیهای سبکسر و پولکی را جایگزین منتقدان سیاسی خودش کرد تا حرفهای نسنجیده و خوشایند آنها را جایگزین سخنان سنجیده و ناخوشایند منتقدین خود کند.
🔹موسیقی فاخر ایرانی را با ترانههای تقلیدی لسآنجلسی و دوران پهلوی جایگزین کرد.
🎯کلیدواژههای ایدیولوژیک نهضت و نظام اسلامی را با واژگان سکولاریستی جایگزین نمود و بالاترین خیانت را به مبانی اعتقادی انقلاب اسلامی کرد.
🔰محمدخاتمی با سلسله بیپایان دوگانهسازیها آمد تا نظام را به چالش و مردم را به مقابله با رهبری بکشاند:
🔹دوگانه دین_آزادی، استبداد_لیبرالیسم، خشونت_تساهل/تسامح دینی، اسلام_جامعه مدنی، حاکمیت دوگانه (انتخابی و انتصابی)، دشمنتراشی_گفتگوی تمدنها،...
🔸قداستزدایی از همه مقدسات اسلامی و انقلابی و بزککاری جنایات ضدبشری غرب را سرلوحه روزنامههای زنجیرهای خود کرد.
🔰احمدینژاد ظاهراً با انگیزه خدمترسانی به مردم و جبران خیانتهای هاشمی و خاتمی آمد، اما به مرور، چنان انتظارات مردم را از حکومت بالا برد تا جز خودش کسی نتواند جوابگوی آنها بشود و چون در میانهراه دید که توقعات ایجاد شده، فراتر از امکانات موجود و ظرفیت وجودی اوست، به حاشیهپردازی روی آورد و خودسالاری را بر احزاب و جناحها و شخصیتهای سیاسی و مذهبی تحمیل کرد؛ و آنگاه که با مقاومت متقابل مواجه شد، از سال ۱۳۹۰ به فرافکنی علیه ساختار و تقابل با رهبری متوسل شد و آشکارا عموم مردم را به تردید و انقلابیون را به سرخوردگی و درماندگی کشانید.
🔰اما حسن روحانی، شاهکار هاشمی رفسنجانی، عمدتاً برای تحقیر هویت ایرانی و تحریف ماهیت نظام اسلامی آمد!...
👈 بخش دوم یادداشت را اینجا بخوانید:
eitaa.com/maramin/912
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرف بی ربط!
حرف مفت!
خاتمی و امثال او هدایت شدنی نیستند!
#آلوده_های_سیاسی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با مطرح شدن بحث حذف ارز 28500، این فیلم که بهمن ماه 1400 در مورد حذف ارز 4200 ضبط شده بود را مجدداً بازنشر می کنم.
لطفاً با دقت بینید و بدانید که این چرخه تا اقتصاد را به فروپاشی نکشاند، متوقف نخواهد شد.
جبرائیلی
🖋 این توضیحات پیچیدگی علمی ندارد و کسی اندکی از تحصیلات کارشناسی برخوردار باشد آنرا فهم می کند.
چرا رئیس مجلس، رئیس جمهور و کارشناسان این مساله ها را درک نمی کنند و با تصمیمات تکراری و غلط گرانی را به مردم تحمیل می کنند!؟
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک مقالاتی در دنیا نوشته اند که اصلا برای عدم توسعه ی ماست؟!
گاه خدای متعال توسط برخی افراد نکات حقی را جاری می کند که باید گوش کرد!
هرچند خودشان بعلل مختلف از جمله لجبازی سیاسی و یا لجاجت موضع باطل و یا همقطاران وابسته و خائن، عامل نیستند!
همچنان کشور درگیر همین علم نماها و پژوهش های ساختگی و واهی است.
🆔 @h_falahati
آقای خاتمی؛ خوانشی از دین که با دموکراسی امریکایی میسازد، عاقبتش دموکراسی ای است که بر دین می تازد!
به تازگی، آقای سید محمد خاتمی، در رابطه با مساله حجاب و عفاف، متنی را به همراه عده ای خاص از حقوقدانان و جامعه شناسان و ... منتشر کرده اند. در این متن چند واژه کلیدی به چشم می خورد که عبارتند از: حجاب اجباری؛ کثرت و تنوع در جامعه؛ تحولات اجتماعی دنیا؛ سازگاری با زمانه و ...؛ آقای خاتمی که پیشتر از «دموکراسی دینی» سخن می گفتند و بعد آن را به «دموکراسی سازگار با دین» تغییر دادند، و سپس از «دین سازگار با دموکراسی» حرف زدند، راهکار حل مساله حجاب را برگزاری یک «رفراندوم (همه پرسی)» درباره الزام قانونی به حجاب می دانند.
این البته سخن تازه ای نیست. ایشان پیشتر درباره نسبت بین دین و آزادی گفته بودند: «اگر دین هم در برابر آزادی قرار بگیرد، این دین است که باید محدود شود نه آزادی» (اولین سالگرد دوم خرداد، دانشگاه تهران).
خب، پرسش این است که دین چگونه با آزادی تعارض پیدا می کند، در حالی که یکی از رسالت های خود را آزاد کردن مردم می داند (اعراف، ۱۵۷)؟
شاید پاسخ را باید در معانی متفاوت آزادی در مکتب های گوناگون یافت. آزادی از منظر دین، قطعا چیزی متفاوت از آزادی از منظر لیبرالیسم است. درست همانطور که لیبرالیسم می تواند با آزادی از منظر دین به چالش بربخورد، دین هم می تواند با آزادی از منظر لیبرالیسم به چالش بر بخورد. قرار نیست دین با آزادی از منظر دینی به چالش بربخورد! پس، احیانا بحث ایشان ناظر به تعارض بین دین و «آزادی از منظری غیر دینی» است. ریشه آزادی غربی، خواست افراد یا مراکز خاص است و ریشه آزادی اسلامی، جهان بینی توحیدی!
اما، آنچه می خواهم بگویم این است: «جناب آقای خاتمی؛ شما بی آنکه آماری ارائه بدهید که مردم ایران چه نظری درباره الزام قانونی به حجاب دارند (که در پیمایش های اخیر می توانید ملاحظه کنید که اوضاع با آنچه تصویر کرده اید متفاوت است) از کثرت و تنوع در جامعه صحبت کردید و اشاره داشتید که با وجودی که همه میدانیم حجاب الزام شرعی دارد، برای الزام قانونی به حجاب در جامعه باید رفراندوم برگزار شود؛ اما اجازه بدهید به شما بگویم کثرت و تنوع به کجاها می رسد و اگر با همین دست فرمان و با این منطق جلو بروید چه اتفاقی می افتد. در کتاب خانواده درمانی گولدنبرگ (یکی از منابع آشنای رشته های روانشناسی و مشاوره) اینطور آمده است که برای تعیین سطح کارایی خانواده، باید قومیت و فرهنگ و جنسیت، گرایش جنسی، نوع سازمان خانواده، نژاد و ... را لحاظ کنیم (ص ۶۳۷). در جای دیگر توضیح داده که مثلا برای زوج همجنسگرایی که به مرکز مشاوره رجوع میکنند، با عینک پُست مدرنی، باید به تخصص خود این افراد اعتماد کرد! می دانید یعنی چه؟! شما بیان کرده اید که خوانشی از دین لازم داریم که با حقوق بشر (آنچه سازمان ملل حقوق بشر می خواند) سازگار باشد. شما چند سال پیش درباره همجنسگرایی موضع گیری کرده بودید. یادتان هست؟ آیا امروز نظرتان درباره روابط بین افراد همجنس، با خوانش حقوق بشر امریکایی و اسنادی چون ۲۰۳۰ سازگار شده است؟! آقای خاتمی؛ خوانشی از دین که با دموکراسی مدّنظر سازمان ملل (بخوانید همان دموکراسی تحمیلی مبتنی بر ارزشهای امریکایی) خود را سازگار کند، نتیجه اش دموکراسی است که به دین می تازد! نتیجه اش سوئد و دانمارکی است که هویت دین (یعنی قرآن کریم و معصومین علیهم السلام) را به آتش می کشد».
👈 ما به خوانشی از دین نیاز داریم که مبتنی بر اصول حقیقی و ثابت، روشهایی متناسب با زمانه را در پیش بگیرد، نه اینکه از اصول کوتاه بیاید.
یک لحظه تصور کنید اگر امام حسین علیه السلام قرار بود خوانشی متناسب با دموکراسی زمانه اش در پیش بگیرد، چه پیش می آمد؟!
ما امروز به علمایی نیازمندیم که با فهم طراحی دشمنان بشریت، برای دینِ حقّ خدا حاضر باشند هزینه بدهند، نه اینکه تسلیم حربه های دشمن شوند و ارزشهای دینی را دو دستی تحویل دهند.
چقدر تفاوت است بین امام حسین علیه السلام و یارانش که همه چیز خود را فدا کردند و از حق کوتاه نیامدند و تمام ارزشهای الهی و حقیقی را احیا کردند و علیه ارزش سازی جبهه باطل قیام کردند، با کسانی که خواستند بدون دادن هزینه (بدون تلاش برای احیای کلمه حق، بدون تبیین مسائل، بدون شناخت جایگاه خود در برابر جبهه دشمن)، حق را دو دستی تقدیم خواسته های جبهه باطل کنند!
درود بر روان پاک امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) که در وصیت نامه و زندگی خود با معرفی «اسلام امریکایی» و «اسلام متحجّران»، راه را برای شناسایی و تحقق آرمان بزرگ «اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله)» باز کرد. البته ما در میانه راهیم و فاصله تا مطلوب زیاد است، اما معنای این حرف این نیست که قرار است به عقب برگردیم!
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
🆔 @h_falahati
👓 رهبر انقلاب:
آگاهیهای خود را افزایش دهید!
بسیاری از این کجروی هایی که مشاهده میکنید ناشی از کمبود آگاهی است!
🔹 نسل امروز به ویژه نسل جوان #باید از تاریخ کشور اطلاع داشته باشد!
❗️ به خصوص از زمان #مشروطیت به این طرف را بداند!
📅 جلسه پرسش و پاسخ دانشگاه امیرکبیر ۲۲اسفند۷۹
امروز ١۴ مرداد سالگرد فرمان مشروطیت است.
🆔 @h_falahati
حوزه و روحانیت-مساله یابی اجتماعی.mp3
12.04M
سلسله جلسات #حوزه و #روحانیت
جلسه ششم
حوزه و مساله یابی اجتماعی!
#هویت و وظایف روحانیت
#ویژه_طلاب
🆔 @h_falahati
🚨حمله به روحانیت نتیجه مماشات با حسن روحانی
🔺️مقصر پنداری نظام، رهبری و روحانیت توسط کسانی که زیر بار مشکلات له شده و فریب آدرس غلط عناصر فاسد و رسانههای معاند را خوردهاند، نتیجه قهری مسامحه با مسببین وضع موجود است.
زخم و ذهنیت مردم ترمیم نمیگردد مگر با #محاکمه_روحانی.
در غیر این صورت همه روحانیت بهپای روحانی خواهد سوخت.
✍دکتر احمد قدیری
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منظور قالیباف از تصمیمات سخت چیست؟
🖋 این مساله به این همه پروپاگاند رسانه ای و به اصطلاح بوق و کرنا ندارد!
مگر تازه مسوولیت گرفتید یا تازه با مخاطرات تصمیم در کشور مواجه شدید که این همه مدت است که از تصمیم سخت و یا واژه ی کم معنای جهاد تصمیم سخن می گویید!
اصلا مگر قرار است در دور آینده تصمیم سازی کشور باشید!
نگاهی به سن و تجربه خود انداخته اید به نظرتان نوبت نسل های جدید نیست دارید به هفتاد سالگی می رسید!
شهید بهشتی می فرمود اصرار هسته ی مرکزی قدرت بر حضور در میدان تصمیم گیری از مفاسد این انقلاب است!
صاحب تجربه و ذخیره ی اجرایی کشور هستید به مشاوره بپردازید عزیزتر می شوید چرا با این حضور دائمی بی باوری خود به نیروهای مدیریتی جدید را جار می زنید!
این همه قابل فهم نیست!
شما باید این تصمیمات را در شفافیت و صیانت و تنظیم نظام بودجه ریزی انجام می دادید!؟!
چه داستانی است این #اصول_گرایی
🆔 @h_falahati
195.pdf
208.2K
بیانیه جناب استاد ابوالقاسم علیدوست در واکنش به سخنان جناب استاد مسعود عالی
دفاعی عقیم و پرهزینه
حکومت علوی: بعثت عدالت
بيانات استاد عالی را اینجا ببینید:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/13132
جوابیه استاد عالی به بیانیه جناب آقای علیدوست را اینجا ببینید:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/13134
🔶حاشیه روزنه
بعد از سخنرانی استاد عالی در حسینیه امام خمینی و در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی که در بخشی از آن به درستی به مسئله فساد در حکومت علوی اشاره شده بود، بیانیه تندی از سوی آقای علیدوست صادر شد که واکنشهای متعددی را در پی داشت.
قبل از این نیز او در واکنش به برخی مواضع مشابه بعضی سخنرانان انقلابی، موضعگیری کرده بود.
غیر از آقای علیدوست، آقای #سیدمحمدجواد_علوی_بروجردی نیز در مصاحبه با #مهدی_نصیری، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده بود.
واقعیت آن است که مسئله وجود کارگزاران فاسد در حکومت علوی امری غیر قابل انکار است و پنهانکاری نسبت به این واقعیت تاریخی، به معنای دفاع از حضرت نیست زیرا بازخوانی برخوردهای محکم ایشان با کارگزاران فاسد در تبیین سیره سیاستورزی معصومانه ایشان کفایت میکند و طرح این موضوع هزینه خاصی هم ندارد و نیاز نیست امثال آقایان علوی بروجردی و علیدوست از این جهت نگران باشند!
اساسا حقایق تاریخی قابل پنهانکاری نیست وانگهی! عصر این گونه پنهانکاری ها هم گذشته است. و از این گذشته، بازخوانی #تجربه_حکمرانی صدر اسلام نه تنها هزینه ندارد بلکه ناگزیر از آنیم تا مشخص شود که مسئله خطیر حکمرانی چه لوازم و صعوبتهایی در پی دارد.
روزنه
🆔 @h_falahati
جوابیه استاد عالی به آقای علیدوست
#اختصاصی
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
بجاست برخی بزرگواران که بیشتر دستی در فقه و اصول دارند بهتر با مواضع فکری رهبربزرگوارمان آشنا شوند تا دوستانی که در میدان مقابله با مفاسد سیاسی و اجتماعی صدایشان بلند است و در مقابل سیاه نمایی ها و بی اعتمادسازی های دشمن امیدآفرینی میکنند را نکوبند و بیشتر کمک بدهند و در میدان باشند.
رهبر عزیزمان در بیاناتشان در جمع علما و روحانیون تبریز(۵ /۵/ ۱۳۷۲)میفرمایند:
《این درست است که تا در یک گوشه مختصر نابسامانی به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود او ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن؟! تا یک مشکل در اداره ای برایش پیدا شد یا یک مامور دولتی،چپ نگاهش کرد،یاوه بسراید که حالا هم مثل زمان فلان است؟! این ناشی از نفهمیدن آنچه واقع شده است نیست؟ این ناشی از عدم معرفت نعمت خدا نیست؟یا خدای نکرده ناشی از انکار نعمت خداست؟ یعرفون نعمه الله ثم ینکرونها این جفا نیست به این حرکت به این عظمت؟مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد،در سراسر این حکومت همه کارها درست خواهد بود؟! از کجا چنین چیزی ثابت شده است؟
در زمان امیرالمومنین علیه الصلاه و السلام که مثال عدل و تقواست، دیگر شما از امیرالمومنین که کسی را عادلتر و با تقواتر سراغ ندارید، مگر حکامی که بر ولایات مسلط بودند و خود امیرالمومنین علیه الصلاه والسلام فرستاده بود، همه ابوذر و سلمان بودند؟!خیر چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت، مابقی آدمهای عوضی بودند.
تاریخ را بردارید نگاه کنید،این تاریخ است یکی از استانداران امیرالمومنین، زیاد ابن ابیه، بر منطقه وسیعی حاکم بود، بسیاری از این قبیل در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند.
امام حسن مجتبی علیه الصلاه و السلام سردار بزرگ جنگش عبیدالله ابن عباس بود که میدانید چه کار کرد.شبانه رفت با معاویه مذاکره کرد، پول گرفت لشگرگاه خودش را ترک کرد و به معاویه پناهنده شد...در راس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیه الصلاه والسلام.
در بیانیه گام دوم هم رهبر بزرگوار به وجود فساد در دولت امام معصوم اشاره کردند و فرمودند نسبت فساد در میان کارگزاران
حکومت جمهوری اسلامی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر و بخصوص با رژیم طاغوت که سرتاپا فساد و فسادپرور بود بسی کمتر است و بحمدالله مامورین این نظام غالبا سلامت خود را نگه داشته اند.
جناب علیدوست میفرمایند: حضراتی که این اندک تخلفات را برای برخی توجیهات جسیم میکنند از برخورد حضرت هم با امثال ابن هرمه بگویند!...
چه خوب است ایشان هم متوجه برخوردهای نظام در حد اعدام برخی سلطانها و احکام سنگین برای برخی گردن کلفتها در حد مهدی و فائزه هاشمی، طبری، سیف و.... هم باشند و از آن هم بگویند که نشان از غیر سیستمی بودن فساد در نظام است.
گفته اند: در مقایسه و تشبیه باید به همه اقتضائات تشبیه توجه کرد!...
آیا ایشان از جمله مصطلح حوزویان که تشبیه از وجهی مقرب و از وجهی مبعّد است، غفلت نکرده اند؟! که وجه شبه در دو حکومت وجود فساد و یا افراد فاسد بصورت فی الجمله هست در عین اینکه باز به دلیل ریل گذاری صحیح در هردو حکومت آن مقدار فساد هیچیک از دو حکومت را از اسلامی بودن خارج نمیکند و نباید به صرف دیدن برخی فسادها یا فاسدان فریاد وااسلاما سر داد و حکومت را غیر اسلامی نامید.
میفرمایند: برخی مفاسد(حدود ۳۰فساد) هیچ ربطی به امام نداشته و میراث حاکمان قبل بوده... و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشه کن کنند...
مگر کسی ادعا کرده فسادهای در زمان حضرت، معاذالله ناشی از عملکرد ایشان بوده؟!! شکی نیست که یا ناشی از حکومتهای قبل بوده یا افسادهایی که نفوذیهای معاویه در حکمرانی حضرت انجام میدادند که در کتاب الغارات به برخی از آنها اشاره شده است.
در زمان ما هم فسادهای درون حاکمیت از حاکم عادل، مومنین یا نفس انقلاب نیست. همه یا میراث رژیم طاغوت یا نفوذیها و غربزده ها یا افراد فرصت طلب است.
پس شما هم پذیرفته اید که به هر دلیل فی الجمله در حکومت حضرت فسادهایی بوده که نمیشد با آنها به سرعت مقابله کرد. سخن دوستان هم همین است.
بعد هم بحث سندی درباره یک روایت کرده اند و کتب تاریخ که پر است از مواردی از فسادهای موردی در محدوده حکومتی حضرت امیر علیه السلام را نادیده گرفته اند(که در بیانات فوقالذکر رهبری هم به کتب تاریخی استناد شده بود و توصیه ایشان هم به خواندن تاریخ بود.)
در هرحال بجاست ایشان متوجه روح مطالب دوستان انقلابی که در مقابل انبوه سیاه نمایی و اعتماد زدایی، امید آفرینی میکنند و حرفشان هم بیشتر با محتوای کلام رهبر بزرگوار همخوانی دارد، باشند و با تعابیر: "عقیم بودن و خلاف واقع و راست ناقص و کم از کذب ناموجه بودن"، آنها را متهم نسازند.
*انّ السمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا*
مسعود عالی_۱۴۰۲/۵/۱۵
🆔 @h_falahati