eitaa logo
حامد فلاحتی
1.2هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
3.8هزار ویدیو
224 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد میرباقری چه می گوید که جیغ بنفش درآمده و ماشین ترور شخصیتی اصلاحات علیه ایشان فعال شده است!؟ 🆔 @h_falahati
❌️ شمار شهدای غزه از ۳۹ هزار نفر گذشت ✖️وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۹ هزار و ۹۰ نفر و تعداد مجروحان هم به ۹۰ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است. 🆔 @h_falahati
💢 به مسائل روز توجه کنید. خودتان را تا این اندازه مهمل بار نیاورید. : ‏فکر علاج بدبختی‌های مردم باشید. مباحثه به تنهایی فایده ندارد؛ مسأله گفتن به تنهایی‏‎ ‎‏دردها را دوا نمی کند. در شرایطی که دارند اسلام را از بین می برند، بساط اسلام را به هم‏‎ ‎‏می زنند، خاموش ننشینید مانند نصرانی‌ها که نشستند دربارۀ روح القدس و تثلیث صحبت‏‎ ‎‏کردند تا آمدند آنها را گرفته از بین بردند. بیدار شوید، و به این حقایق و واقعیت‌ها توجه‏‎ ‎‏کنید. به مسائل روز توجه کنید. خودتان را تا این اندازه مهمل بار نیاورید. شما با این‏‎ ‎‏اهمال‌کاری‌ها می خواهید که ملائکه اجنحۀ خود را زیر پای شما پهن کنند؟ مگر ملائکه‏‎ ‎‏تنبل پرورند؟ ملائکه بالشان را زیر پای امیرالمؤمنین (ع) پهن می کنند؛ چون مردی است که‏‎ ‎‏به درد اسلام می خورد؛ اسلام را بزرگ می‌کند؛ اسلام به واسطۀ او در دنیا منتشر می شود و‏‎ ‎‏شهرت جهانی پیدا می کند؛ با زمامداری آن حضرت جامعه‌ای خوشنام و آزاد و پر حرکت و‏‎ ‎‏پر فضیلت به وجود می آید. البته ملائکه برای حضرتش خضوع می‌کنند. و همه برای او‏‎ ‎‏خضوع و خشوع می کنند. حتی دشمن در برابر عظمتش تعظیم می کند. برای شما که جز‏‎ ‎‏مسأله گفتن تکلیفی ندارید خضوع معنی و مورد ندارد.‏ 📔ولایت فقیه، صفحه ۱۴۴ 🆔 @h_falahati
آقای پزشکیان! ریاست جمهوری را به ظریف اجاره داده‌اید؟! حسین شریعتمداری|| مدیر مسئول روزنامه کیهان 🔻🔻🔻 ۱ـ آقای ظریف که چهارشنبه شب، در اقدامی غیرمتعارف به صدا و سیما دعوت شده بود تا از جایگاه حزبی (و نه رسمی) رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم درباره فرآیند انتخاب وزرا سخن بگوید، به نکاتی اشاره کردند که اولاً، از سوی کسی که سال‌های متمادی در مسئولیت‌های بلندپایه نظام اسلامی بوده است، تعجب‌آور و تأسف‌آور بود و تأسف‌آورتر آنکه ایشان در حالی به نمایندگی از جانب آقای پزشکیان سخن می‌گفت که اظهاراتش نه فقط با و در بود بلکه با آنچه از رئیس‌جمهور منتخب به وضوح دیده و شنیده شده است نیز یکصد و هشتاد درجه تفاوت داشت. بخوانید! ۲- آقای ظریف درباره معیارها و ملاک‌های مورد نظر برای گزینش اعضای کابینه می‌گوید: «از مذاهب و ادیان رسمی باشید امتیاز می‌گیرید، شیعه باشید امتیاز نمی‌گیرید»! باید از آقای ظریف پرسید: الف: از کِی تا به حال «شیعه بودن» در جمهوری اسلامی خصوصیت و به اصطلاح، امتیاز منفی تلقی می‌شود؟! ب:‌ می‌فرمایید «از مذاهب و ادیان رسمی باشید امتیاز می‌گیرید، شیعه باشید امتیاز نمی‌گیرید»! آیا منظورتان این است که شیعه جزء مذاهب و ادیان رسمی نیست؟! ج: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از مذهب شیعه به عنوان مذهب رسمی کشور یاد شده است. جنابعالی چه کاره‌اید و از کدام جایگاه، شیعه بودن را در گزینش اعضای کابینه، خصوصیت منفی تلقی کرده‌اید؟! چه کسی به شما چنین اجازه‌ای داده است؟! د: آقای ظریف لطفا بدون سفسطه و از این شاخه به آن شاخه پریدن- که عادت شناخته‌شده جنابعالی‌ است- بفرمایید این دیدگاه شما درباره شیعه با آنچه پیوسته و بی‌وقفه از سوی آمریکا و صهیونیست‌ها تبلیغ می‌شود چه تفاوتی دارد؟! حتما می‌دانید و بارها خوانده و شنیده‌اید که صهیونیست‌ها اصلی‌ترین مشکل خود را دیدگاه و گفتمان تشیع می‌دانند و بارها بر مقابله با آن به عنوان یک خط استراتژیک و غیر قابل تغییر تاکید ورزیده و می‌ورزند. ۳ـ عجیب‌ترین و سؤال‌برانگیزترین نکته در اظهارات چهارشنبه شب ظریف، مغایرت و تناقض آشکار دیدگاه اعلام‌شده ایشان با دیدگاه رسماً اعلام‌شده و به وضوح دیده‌شده جناب دکتر پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب است. آقای پزشکیان در طول یک هفته اخیر بیشترین حضور را در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام داشته و در هیئت‌ها و مراسم مختلف حضور یافته و در سوگ امام حسین(ع) بر سینه و سر زده‌اند. اظهارات آقای ظریف علیه تشیع با ارادت رسماً و بارها اعلام گردیده و دیده ‌شده جناب پزشکیان در تناقض و مخالفت آشکار است. ۴- اصلی‌ترین سخن در این وجیزه پرسشی است که از رئیس‌جمهور محترم منتخب در میان است و آن پرسش این است: آقای پزشکیان! آیا ریاست جمهوری را به آقای ظریف اجاره داده‌اید؟! پاسخ به یقین منفی است ولی اگر خدای نخواسته مثبت باشد! باید خاضعانه به جناب پزشکیان گفت: آقای ظریف مستأجر خوبی نیست؛ ریاست جمهوری را از ایشان پس بگیرید! ۵- و بالاخره سخنی نیز با دست‌اندرکاران برنامه در صدا و سیما در میان است. اظهارات ضدشیعی ظریف (چه عامدانه و چه ناآگاهانه)‌ بسیار صریح بود و از مجری برنامه و سردبیر پشت گوشی مجری در برنامه انتظار می‌رفت سخنان سخیف آقای ظریف را بی‌پاسخ نگذارند و در حالی که هنوز یک روز بیشتر از عاشورای حسینی علیه‌السلام نگذشته بود، از کنار این اهانت بی‌تفاوت عبور نکنند. https://kayhan.ir/001Dyl 🆔 @h_falahati
حوزه و روحانیت.ppsx
2.12M
منابع لازم در طرح ریزی و مطالعه و حوزه علمیه 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 می خواهم دو کلمه به شما بگویم: غزه کربلای عصر جدید است 🔸ماجرای حسین(ع) شیعه و سنی ندارد. در این فیلم یکی از ساکنان مظلوم غزه از عاشورا و نهضت حسینی می گوید. او تأکید می کند که شیعه نیست اما پیام حسین علیه السلام را درک کرده و امروز مانند او از کربلای غزه به جهانیان می گوید: آیا کسی هست ما را یاری کند؟ @Kayhan_online @h_falahati
نشست هویت طلبگی ٧.mp3
32.42M
نشست سنت‌های رایج حوزه و صنف روحانیت مولفه هویت‌ساز طلبگی مساله و تجدد بایسته‌های معنوی دوران تحصیل 🆔 @h_falahati
🟢در زشتی وارونه‌نمایی! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸 صلى الله عليه و آله می‌فرماید: أشَدُّ الناسِ عَذابا يومَ القِيامةِ مَن يَرى الناسُ أنَّ فيهِ خَيرا و لا خَيرَ فيهِ؛ سخت‌ترين عذاب در روز قيامت از آن کسی است که مردم او را آدم خوبى بدانند، اما هيچ خوبى و خيرى در وجود او نباشد. 🔹بهومیل هرابال (Bohumil Hrabal) از نویسندگان مشهور اهل چک، در جمله‌ای حکمیانه می‌گوید: «برای خیانت هزار راه وجود دارد ولی هیچ‌کدام به اندازه‌ی «تظاهر به دوست داشتن» کثیف نیست!» احمدحسین شریفی 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ هنوز اول راه است و وضع این است! ما البته وظیفه داریم کمک کنیم و کمک می‌کنیم. حمید رسایی 🖋نگرانیم! ایشان دیگر رئیس جمهور است!؟ نباید نگاه مایوس یا ناامیدانه بدهد. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسئولیت در نظام اسلامی فرق دارد! 🔹ورود به دعوا و جدال‌های سیاسی به جای خدمت به مردم نشان می‌دهد مسئولان نسبت به قاعده اصلی مسئولیت در حکومت جمهوری اسلامی غافل هستند. ⏰ «جهان آرا» 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| کارهایمان در پیشگاه الهی قابل دفاع باشد ✏️ رهبر انقلاب، در دیدار اخیر: امیدواریم که خدای متعال آنچه خیر اسلام و مسلمین است، آنچه خیر شماها است، خیر ملّت است پیش بیاورد ان‌شاء‌الله؛ و همه‌ی ما بتوانیم لااقل پیش خدای متعال برای کارهایی که انجام میدهیم یک عذری داشته باشیم، بتوانیم یک حرفی بزنیم و کارهایمان در پیشگاه الهی قابل دفاع باشد. ۱۴۰۳/۴/۳۱ 💻 Farsi.khamenei.ir
در شورای راهبری و‌ کمیته‌های پیشنهاد وزیر چه خبر است؟ 🔰 پیشنهاد ناکارآمدترین‌ها برای حساس‌ترین پست‌های اقتصادی 🔸عاملان دهه سوخته و از دست رفته اقتصاد ایران که بانیان بسیاری از گرفتاری‌های امروز و برخی از آنها قانون‌شکن و قانون‌گریز هستند در حال بازگشت به عرصه مدیریت کشورند و به نظر می‌رسد کارگروه‌های انتخاب وزرا نه برای اهداف اعلامی بلکه برای پست و مقام گرفتن اعضاء در معاونت‌ها تشکیل شده است. 🔸مطرح شدن نامهایی چون عباس آخوندی، اسحاق جهانگیری، محمدرضا نعمت‌زاده، عبدالناصر همتی، علی ربیعی به عنوان وزیران یا اعضای کارگروه‌های انتخاب وزرای دولت چهاردهم، به معنای بازگشت کشور به دهه سوخته و از دست رفته اقتصاد ایران است. علاوه‌بر این افراد، وجود نامهایی چون سلاح ورزی با سابقه گردنکشی علیه قانون و عبده تبریزی با سابقه ناکارآمدی در بورس در کارگروه‌ها نشان از آینده تاریک دولت پزشکیان دارد. کسی که در برابر قانون گردنکشی می‌کند با پزشکیان چه خواهد کرد؟! 🔸عباس آخوندی بدون سابقه اجرائی درخشان یا بنیه فکری ویژه‌ای، کاندیدای اول جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری اخیر بود. نتیجه بت سازی از برخی افراد برای جوان‌ترهایی که در کانون‌های ایزوله اصلاح‌طلبان تربیت یافته‌اند، رای‌آوری پا به سن گذاشته‌های این جبهه از جمله آذر منصوری و عباس آخوندی است. 🔸همتی که از سوم مرداد ۱۳۹۷ در بانک مرکزی مستقر و کمتر از سه سال بعد کنار گذاشته شد وضعیت پایه پولی، نقدینگی و تورم را به جایی رساند که عده‌ای از کارشناسان بروز تورم سه رقمی در دولت بعد را پیش‌بینی کردند. در دوره حضور همتی در بانک مرکزی، نرخ رشد نقدینگی به عنوان عامل اصلی تورم در بلندمدت، از ۲۰ و نیم درصد به ۳۹ و چهار دهم درصد افزایش یافت. 🔸مرتضی افقه؛ استاد اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: درباره انتخاب آقای همتی برای وزارت امور اقتصادی و دارایی، نگرانم چون وزارتخانه‌های اقتصادی جای افراد با گرایش‌های سیاسی نیست. آقای همتی از سال ۱۴۰۰ که وارد رقابت‌های انتخاباتی شدند در شبکه‌های اجتماعی مشغول اظهار نظرهای سیاسی هستند و وجهه سیاسی پررنگی پیدا کرده‌اند. 🔸طرفداران، چسبیده‌ها و اصحاب شنبه دولت جدید، به دلیل غرور ناشی از پیروزی با رای حداقلی در انتخابات، توجه ندارند که اقدامات بی‌برنامه، خیلی زود آنها را در نزد مردم، بی‌اعتبار می‌کند. با این‌حال، عاملان دهه سوخته و از دست رفته اقتصاد ایران که بانیان بسیاری از گرفتاری‌های امروز و برخی از آنها قانون‌شکن و قانون‌گریز هستند در حال بازگشت به عرصه مدیریت کشورند و به نظر می‌رسد کارگروه‌های انتخاب وزرا نه برای اهداف اعلامی بلکه برای پست و مقام گرفتن اعضاء در معاونت‌ها و زیرمجموعه‌ها تشکیل شده است. https://kayhan.ir/001E4i @Kayhan_online @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سخنرانی نتانیاهو نمایش افسانه‌ی دموکراسی بود. 🔹اثبات اینکه اگر ۱٪ جمعیت باشید ولی سه گلوگاه‌ مالی، حقوقی، و رسانه‌ای در کنترل شما باشد به راحتی می‌توانید بر بقیه‌ی ۹۹٪ حکومت کنید. جلوی چشم آنها غارت‌شان کنید، کودک بکشید و باز تشویق شوید. سروش شهریاری🇵🇸 ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز 🆔 @h_falahati
نشست هویت طلبگی ٨.mp3
30.09M
نشست مولفه هویت‌ساز طلبگی الزامات اجتماعی و خدمات و سطوح خدمات اجتماعی حوزه 🆔 @h_falahati
🔰 بازگشت به مدینه! 🔻هنگام بازگشت کاروان اهل‌بیت (ع) از شام، امام سجاد (ع) با چند تن از اهالی مدینه مواجه شدند؛ یکی از آنان بشیر‌بن‌جذلَمْ بود. امام سجاد (ع) او را شناخت و به او فرمود: ای بشیر، پدرت شاعر بود، تو هم از شاعری بهره‌ای داری؟ بشیر گفت: بلی، من خود نیز شاعرم. حضرت فرمود: ابیاتی بگو و جلوتر از ما به مدینه برو و خبر ورود ما و مصیبت قتل سیدالشهدا (ع) را به مردم اعلام کن. بشیر این ابیات را ساخت و با گریه و صدای رسا بر مردم مدینه فرا خواند: یا اهلَ یثرب لا مُقامَ لکم بِها قُتِلَ الحسینُ و ادمعی مِدرارٌ الجسمُ منه بکربلاءِ مفّرجٌ(مضرّج) والرأسُ منه علیَ القناهِ یُدارُ «ای اهل مدینه، دیگر در مدینه اقامت نکنید که حسین (ع) شهید شد و به این سبب، سیلاب اشک از چشم من روان است. بدن شریفش در کربلا و در میان خاک و خون افتاده و سر مقدسش را بر سر نیزه‌ها در شهرها می‌گردانند» بر اثر شنیدن این خبر زنی در مدینه باقی نماند، جز آن‌که از خانه بیرون رفت و مردم سیاه پوشیدند و فریاد گریه و ناله سر دادند. مقتل ابی مخنف، ج١، ص۵٠٣ 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا دم گرفتم نام تو را من هم به عشقت لایق شدم با روضه‌هایت عاشق شدم 🆔 @h_falahati
📢 رهبر انقلاب با اشاره به ناتوانی آمریکا و رژیم صهیونیستی در به زانو درآوردن یک گروه مقاومت 👈 دقّ دلی‌شان را با بمب روی سر مردم غزه خالی میکنند ✏️ رهبر انقلاب: یک دستگاه باعظمت نظامی و سیاسی و اقتصادی مثل آمریکا، پشت سر رژیم غاصب صهیونیست دارند با یک گروه مقاومت میجنگند، نتوانستند اینها را به زانو دربیاورند؛ چون حماس را نمیتوانند به زانو دربیاورند، چون مقاومت را نمیتوانند به زانو دربیاورند، دقّ دلی‌شان را روی مردم خالی میکنند، بمب‌ها را روی سر مردم، مدرسه، بیمارستان، کودک و زن میریزند؛ نهایت جنایت و سَبُعیّت دارد جلوی چشم مردم دنیا انجام میگیرد؛ مردم دنیا هم در واقع دیگر حالا دارند قضاوت میکنند علیه رژیم غاصب خبیث. 🔹️بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دوازدهم. ۱۴۰۳/۴/۳۱ 🔸متن کامل بیانات: khl.ink/f/57106
🔻گره گشوده‌نشدۀ جمهوری اسلامی: دوگانگی فرساینده 🖊مهدی جمشیدی ۱. در اسفند سال پنجاه‌ونه، شهید بهشتی که از جریان‌های لیبرال در قدرت رسمی، از جمله بنی‌صدر و نهضت آزادی به تنگ آمده بود، نامه‌ای به امام خمینی نوشت و وضع سیاسی را این‌گونه شرح داد: دوگانگی میان مدیران کشور، به «اختلاف دو بینش» مربوط می‏شود. یک بینش، معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهاد است که در عین پویا بودن، باید ملتزم به تعهد در برابر کتاب و سنّت باشد؛ اما بینش دیگر، در پی «برداشت‏های بینابین» است، که نه به‌کلّی از وحی بریده است و نه آن‏چنان که باید و شاید در برابر آن متعهد و پای‏بند است. بینش اوّل در برابر بیگانگان و هجوم به نظام، ‏به «تکیه بر توان اسلامی» و پرهیز از گرفتار شدن در دام داوری‏ها یا دل‏سوزی‏های بیگانگان، معتقد و ملتزم است؛ اما بینش دیگر، هرچند زبانش همین را می‏گوید، اما در عمل، لرزان و لغزان است. بینش اوّل به شیوه‏ای برای زندگی امّت معتقد است که در عین گشودن راه به‌سوی پیشرفت، مانع «حل‌شدن مسلمان‏ها در دستاوردهای شرق یا غرب» باشد و آنان را بر «فرهنگ اصیل و مستقل اسلام»، استوار دارد؛ اما بینش دیگر با حفظ نام اسلام و بخشی از ارزش‏های آن، جامعه را به راهی می‏کشاند که درها را به ‌روی ارزش‏های بیگانه از اسلام و بلکه ضداسلام می‏گشاید. بینش اوّل بر روی شرایطی در گزینش مسئولان تکیه می‏کند که جامعه را به‌سوی «امامت متقین» راه می‏برد؛ اما بینش دیگر، روی شرایطی تکیه می‏کند که راه را برای «نفوذ کم‌مبالات‏ها در سطوح مدیریّت امّت اسلامی» هموار می‏سازد. بسیاری از کسانی‌که در طول سال‏های اخیر در راه حاکم‌شدن اسلام اصیل کوشیده و رنج‏ها برده‏اند و در طول این سال‏ها به‌مقتضای طبیعت نظام شاهی، در همۀ سازمان‏ها «در اقلّیّت»‏ و «زیر فشار اکثریّت غرب‌گرا» به‌سر برده‏اند، هم‌اکنون در جمهوری اسلامی هم، دوباره تحت فشار همان اکثریّت قرار گرفته‏اند. این «اقلّیّت مؤمن» - که اگر حمایتش کنند، می‏رود که اکثریّت ‏شود - امروز ذلّت و خذلان مؤمنان را در جمهوری اسلامی لمس می‏کند؛ چنان‌که با چماق «ارتجاع» می‏کوبندشان و با «کارشکنی»، سد راه حرکت اسلامی آنها می‏شوند. اگر این دو بینش در ادارۀ امور جمهوری اسلامی ادامه یابد، نه مشکلات مردم با سرعت و قاطعیّت حل می‌شود و نه می‌توان برای آینده، طرح‌های اصیل اسلامی ریخت. نظر ما این است که رشد دارندگان بینش اوّل (اسلام فقاهتی و خط اصیل امام)، امروز به آن درجه رسیده است که نهادها به‌وسیلۀ صاحبان این نوع بینش اداره شود و ادارۀ جمهوری اسلامی بر پایۀ «یک بینش» استوار گردد. با همۀ این احوال، اگر ادارۀ جمهوری اسلامی به‌وسیلۀ صاحبان بینش دوّم را در این مقطع، اصلح می‌دانید، ما به همان کارهای طلبگی خویش بپردازیم و بیش از این، شاهد تلف‌شدن نیروها در جریان این «دوگانگی فرساینده» نباشیم. ۲. باور و برداشت من این است که بیش‌وکم، در بر همان پاشنه می‌گردد و جمهوری اسلامی، همچنان گرفتار «دوگانگی فرساینده» در عرصۀ قدرت سیاسی است و حاکمیّت در طول دهه‌های گذشته، میان همان «دو بینش متضاد»، دست‌به‌دست شده است؛ هرچند باید گفت جریان تجدّدی، بسیار بیشتر قدرت را در اختیار داشته است. ما همچنان در تلۀ همان «پرسش‌های آغازین» و «مسأله‌های مقدّماتی»‌ای گرفتاریم که شهید بهشتی در سال پنجاه‌ونه مطرح کرد؛ آن هم در بالاترین سطوح سیاسی و حاکمیّتی. حتی انتخابات نیز به دستاویزی برای یارگیری اجتماعیِ نیروهای تجدّدی بر اساس بینش دوّم تبدیل شده و اینان توانسته‌اند بخش‌هایی از جامعه را به چنگ آورند و آنها را به ابزار چانه‌زنی و فشار سیاسی تبدیل کنند. ما در مرداب تکرار و باتولید مستمرِ «تضادهای بنیادین» و «اصطکاک‌های ابتداییِ» انقلاب افتاده‌ایم و هر دهه، دست‌وپا می‌زنیم و ناله سر می‌دهیم، اما گرهی گشوده نمی‌شود و دوباره و چندباره، نیروهای تجدّدی به قدرت راه می‌یابند و دوگانگی فرساینده می‌آفرینند. گذشتِ بیش از چهار دهه، زمانی کمی برای گذار از این چرخش‌های مخرّب و تلاطم‎‌های متوقف‌کننده نبوده است و باید تأمّل کرد که چرا به جای حرکت سیاسیِ تثبیتی و تکاملی، هنوز هم درگیر نوسان‌ها و رفت‌وبرگشت‌ها در لایۀ ساختارِ بینشی هستیم. تاکنون این «چرخۀ باطل» ادامه یافته و ازاین‌جهت، شاهد تراکم و انباشت دشواری‌ها هستیم. به تعبیر رهبر انقلاب، ما دچار «بیماری‌های مزمن» شده‌ایم و سخت، محتاج «تحوّل» – به معنی دگرگونی‌های عمیق و اساسی – هستیم؛ اما چرخش‌ها و تذبذ‌ها و تلاطم‌های سیاسی در لایۀ قدرت رسمی، امکان‌ها را اقلّی و موقتی کرده است. حتی باید گفت اینک، برخی از بدیهیّات و بیّنات انقلاب نیز به چالش کشیده می‌شوند و تردیدافکنی، به ستون‌فقرات تفکّر انقلابی راه یافته است. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60 🆔 @h_falahati