⚠️ اگر -خدای نخواسته- سستی بکنیم، یک مِثلِ اسرائیلی به ما حمله میکند و ما اگر سستی کنیم بر ما چیره میشود. ما از حالا باید جلویش را بگیریم. ما تا هر حدی که رفتهایم، همه دفاع بوده. الآن هم دفاع میکنیم.
🎙️ امام خمینی (ره)؛ ۹ شهریور ۱۳۶۱
#مکتبامامره
🆔 @h_falahati
١- #ظریف و رفقا یه کابینه بستند ولی بعد انتخاب پزشکیان، ظریف استعفا میده
٢- نواصولگرایان میگن دیدی #پزشکیان تندرو ها رو گذاشت کنار و اومده سمت ما، مسعود هم ادعا میکنه وزرا رو رهبر بسته و مجلس دربست تایید میکنه.
٣- ظریف برمیگردد و میگوید ٧٠٪ کابینه خروجی ماست!
🤦🏻♂️🤦🏻♂️🤦🏻♂️
#نواصولگرایی
بیداری مدیا
🆔 @h_falahati
🔰عوامزدگی و ناتحلیلگرایی!
مصیبت برخی حوزویان!
تحلیلی بر #عوامزدگی بخشی از حوزویان در چند گفتار
#نقد_روحانیت
🆔 @h_falahati
👇👇👇👇👇👇
🔰عوامزدگی و ناتحلیلگرایی! مصیبت برخی حوزویان!
حامدفلاحتی
———————————————————
قسمت اول
🔻اکبرنژاد یک شخص نیست یک تیپفکری در جامعه حوزویان است.
افرادی که اطلاعات پیرامونی آنها از علوم سنتی حوزه فراتر نمیرود.
از تاریخ و فرهنگ، جامعه و سیاست و تربیت و راهبری کلان اجتماعی دستشان خالی است.
با نگاه سنتی رایج حوزه دست به نقد یک جریان کلان اجتماعی می زنند و هنگامی که با خالی بودن معیارهای تحلیلی مواجه میشوند به عوامگرایی روی آورده و شاهدیابی میکنند!
با نگاهی به اطراف خود با یک بررسی سطحی ارائه آمار می کنند!؟
❗️ اشتباه نکنید! نگارنده مدرس علوم سنتی و رایج حوزه است و به آن افتخار میکند. اما برای فهم حرکت انقلاب آنرا کافی نمیداند.
🔻این تیپ از حوزویان
برای تحلیل #کلاننگری ندارند.
#حرکت_اجتماعی را با #اقتضائات و لوازمش در نظر نمیگیرند.
به #مخاطرات جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی و حتی تربیتی حرکت اجتماعی توجهی ندارند.
بی توجه به #فلسفه_اجتماعی یک تحول وسیع با گستره جهانی هستند.
و متاسفانه با استفاده از منصب روحانیت و مقبولیت نسبی آن احساس منجی کرده و به میدان میآیند.
برخورد قضایی با این عناصر اشتباه است، حداقل در زمانی که نامی دست و پا میکنند دیگر این برخورد غلط است.
باید عرصه داد و بیچنتهگی و کممایهگی او را نشان داد.
در سالهای دور برخی عالمان محترم دینی در حوزه مشهد و قم از این دست سخنان بیان میکردند و در بین حوزویان آنرا را نشر میدادند.
اما نمونههای اخیر دنبال دیده شدن هم هستند.
مانند آن فرد به اصطلاح محقق!! در قم که در کلامش تندی و سبّ و لعن دیده میشود و یا آن اندیشمندی که به مقایسه حکومت علوی با انقلاب حساس است و حاضر نیست برخی واقعیات تاریخی را با نگاه های کلامی و مبانی انقلاب تحلیل کند و دچار نوعی گسست نگرشی در بطن تفسیر اسلامی از انقلاب است.
💥باید گذاشت این افراد بگویند البته در مقابلشان افرادی از جریان انقلاب مطهری گونه پاسخ دهند.
اینها عموما دنبال پاسخ نیستند اما افکار عمومی و حوزویان جوان نیازمند پاسخند.
ادامه دارد..
#عوامزدگی
#حوزهوروحانیت
#حوزهانقلابی
🆔 @h_falahati
🔻برخی از کاربران نسبت به شعار دادن مرگ بر اسراییل در مسیر دسته جات اربعینی و در مقابل موکب صادق شیرازی واکنش منفی نشان داده و نوشته اند؛ "توهین به گروهی از شیعیان از نفهمی بوده و به احتمال زیاد قیادت عامل نفوذی بیگانه را در برداشته است."
🔹متاسفانه خطاب عنوان شیعه و بخصوص هویت آن، لطمه های عمیقی از جانب خود علاقه مندان اهل بیت دیده است که امروز هر کسی که ادعای این علاقه مندی به اهلبیت دارد را در جرگه شیعه قرار می دهد.
🔹در ماجرای معروفی که چندین تن از مومنین، برای عرض ارادت خود را محضر علی بن موسی الرضا (ع) رساندند. در روایت آمده تا ۶٠مرتبه امام اجازه ورود ندادند بعد از اصرار زیاد وقتی حضرت را ملاقات کردند گلایه مهم حضرت این بود که چرا خودتان را نابجا شیعه امیرالمومنین(ع) عنوان کردید درحالیکه خلاف مشی ایشان عمل می کنید..
🔹در مرام اهلبیت، شیعه یک جهت گیری سیاسی علیه حاکمان جور و طاغوت زمان می باشد و هرکسی که در این مرام نباشد، از دایره شیعه بودن خارج است ولو اینکه لفظا خود را شیعه عنوان کند. چه برسد به کسانی که اتفاقا در عمل با طاغوت سر سازش و تعاون داشته باشند.
🔸با بیان اعتراضی مطرح شده در تصویر، سوال اینجاست که چرا شعار مرگ بر اسرائیل، باید توهین به فرد مذکور تلقی شود؟! آیا این خودش اعتراف بر یکپارچگی این جریان با طاغوت نیست!
🔸باید به حضراتی که دائما دم از اهلبیت میزنند ابتداءا توصیه کرد مواضع ضدصهیونیستی شان را علنی کنند (لو وجد) تا حداقل لیاقت خطاب شیعه را داشته باشند پس از آن نسبت به بی احترامی به آنها گلایه کنند.
✍️ مرتضی توکلی/یادداشت ها
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر خودرو شما در حال سقوط به ته دره باشد، بیشتر گاز می دهید تا سقوط وحشتناک تری داشته باشید؟!
بشنوید...در جواب کسانی که به بهانه #گرانی سایر کالاها و خدمات که فشار بسیار مضاعفی به مردم آورده، می خواهند #سوخت و #بنزین را نیز گران کنند تا به قول خودشان تعادل حفظ شود، اقدامی که بیش از پیش جامعه را در پی تورم لجام گسیخته و گرانی های وحشتناک بی پناه خواهد کرد....
مناظره شبکه۴ با موضوع گرانی سوخت؛ برنامه گفتاورد، نخبگان و حکمرانی.
🔶 به هنر حکمرانی و توسعه
🆔 @h_falahati
هشتم شهریور سالروز شهادت دو خدمتگذار واقعی ملت و انقلاب شهیدان #رجایی و #باهنر گرامی باد.
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیبا کلام رو با خاک یکسان کرد👏
زیبا کلام میگه حضور ما توی سوریه هیچ دستاوردی نداشت و فقط ضرر مالی و جانی و... خوردیم
قیس قریشی مختصر و مفید، استراتژی جمهوری اسلامی در منطقه رو توضیح داد...
قسمتی از مناظره زیبا کلام و قیس قریشی در برنامه آزاد
انقلابما
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این دختر مدال آور در المپیاد علمی اختر فیزیک است!
طرفداران حقوق زن و برخی اغتشاشی هایی که امروز در دولتند! خصوصا خانم سخنگو چیزی برای گفتن از مظلومیت زن ندارند؟!
موفقیت این خانم را در انقلاب نمیبینند؟!
بله چون محجبه است.
چون مادرش میگوید لطف حضرت زهراست.
چون با همین گفتگوی خود از حریم خانواده و مادری دفاع کردند.
مساله فرهنگ اسلام است، زن و آزادی و حجاب بهانه است.
🆔 @h_falahati
❇️ضرورت تعامل میان کارشناسان و فقها در باب #موضوع_شناسی
🖋حسین کاظم زاده
⁉️ضرورت موضوع شناسی در فقه بر کسی پوشیده نیست، چرا که حکم بر روی موضوع، مکلف را از حيرت خارج کرده و تکلیف عملی او را روشن میسازد. بحث بر سر این است که در موضوعات تخصصی و نه عرفی، این تشخیص به عهده کیست؟
🔹برخی به درستی بر این نکته پای فشاری دارند که حواله این مساله را به کارشناسان تخصصی دادن، عملا فتوای فقیه را از مدار خود خارج میسازد. توضیح آنکه، اقتصاددان مثلا در باب اقتصاد، دغدغه ای دارد که منطبق با مسائل فقه و فقیه نیست. او در باب اوراق نقدیه مثلا، به دنبال این است که منشا ثروت ملت ها چه چیزی است؟ عوامل موثر روی تورم کدامند؟ و... در حالی که دغدغه فقیه این است که احکام و آثار شرعی بر این اوراق چیست؟ با پرداخت این اوراق، آیا اداء دین محقق میشود؟ آیا این اوراق صرف حواله اند یا مال هستند ؟ و....
🔹از سوی دیگر بسیاری از متخصصین چه فقیه و چه کارشناسان در حوزه های مختلف، معتقدند، فقها و مجتهدین، تصور صحیحی از موضوعات پیچیده دنیای مدرن ندارند و تلقی ها عموما بسیط و غیر مطابق با واقع است. مثلا بانک به عنوان یک نهاد چند بعدی در دنیای سرمایه داری را با تبدیل به عقود متعدد به ظاهر اسلامی، مورد بررسی فقهی قرار ميدهند و پر واضح است که شناخت موضوع از این طریق، مصیب به حکم شرعی صحیح نخواهد شد و جامعه اسلامی را در عمل، مبتلا به تبعات سرمایه داری مدرن خواهد کرد.
⁉️اما چه باید کرد؟
🔹به نظر میرسد ملاحظه هر دو دسته، صحیح است و بخشی از واقعیت را برای ما بازگو میکند؛ تکیه صرف به کارشناس، ما را دچار دستگاههای فکری بیگانه با فقه اسلامی می کند و تلقی های ساده انگارانه از موضوعات مستحدثه و پیچیده تخصصی هم ما را از واقعیت توفنده فقه اسلامی دور میکند.
✅راهکار پیشنهادی
دو اتفاق به موازات هم باید دنبال شود:
۱. تشکیل لجنه های موضوع شناسانه، با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه. تعامل میان این دو نهاد است که اشکالات فوق را برطرف میکند و ما را از مزایای هر جریان، بهره مند میسازد
۲. گفتمان سازی پایگاه فکری مشترک انقلاب اسلامی.
انقلاب به مثابه یک حرکت اجتماعی، واجد یک طرز فکر و مبانی اندیشه ای مختص به خود است که در بیان و بنان رهبران انقلاب، تجلی پیدا کرده است، بدون این پایگاه فکری مشترک، لجنه های فوق الذکر، راه به جایی نبرده و عملا ما در دوران میان منظومه های متعدد و متنوع فکری، گرفتار تحیر و تکثر میشویم.
تنبیه الامة
#فقه_نظام
🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
💢نامه آیتالله سبحانی به رئیس مجلس درباره تعطیلی شنبهها 🔹آیا مصوبهای که از طرف شورای نگهبان مردو
عده ای از سر جهل و دیگرانی از سر دیده شدن نقدهایی به نامه مصوبه تعطیلی شنبه آیتالله سبحانی داشته اند.
متأسفانه بخاطر همین دلایل هم این نامه را با مساله تماس تصویری رایتل و... مقایسه کرده اند!؟
در حالی که اولا آيت الله سبحانی از آن دسته فقهای دور از وادی دنیای جدید و مدرنیسم نبوده و نیست و نوشته ها و ورودهای ایشان روشن است شاهدی بر این مطلب.
ثانیا اگر به متن نامه دقت کنند متوجه میشوند که مساله ایشان یک نکته فرهنگی و هژمونیک است و تعطیلی شنبه ها خلاف قانون اساسی و یک مساله #غربگرایانه است.
بهتر است راههای دیگری را برای دیده شدن در مجازی انتخاب کنیم و قبل از قلم زدن اندیشه کنیم.
#غربگرایی
🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🎥 اگر خودرو شما در حال سقوط به ته دره باشد، بیشتر گاز می دهید تا سقوط وحشتناک تری داشته باشید؟! بش
🔰 نکته!
راجع به ناترازی #بنزین، ناترازی #بودجه، ناترازی #بانکها و #تورم، گرانی و تولید روابط تا حدودی روشن است و #اتمیک و نقطه ای حل کردن این مسائل در دولتهای قبل رخ داده و نتیجه ای گرفته نشده است به نظر میرسد کلید حل مشکل در #حکمرانی_ریال و #تثبیت نرخ ارز است تا این مساله رخ ندهد و ادبیات مندرآوردی برخی اقتصاددانان بازار آزاد تحت عنوان #یارانه_پنهان حل نشود درب بر همان پاشنه می چرخد و این دولت هم نتیجه بهتری از دولتهای قبل نخواهد گرفت.
برای همین رهبری هوشمندانه فرمودند هر تصمیمی میگیرید باید پیوست #عدالت داشته باشد و شکاف طبقاتی ایجاد نکند!؟
حتی ایشان در فروردین که مرحوم رئیسی در قید حیات بودند در نقد دولت فرمودند تلاشها باید #ملموس باشد و اثرش در زندگی مردم دیده شود!
آنهم ناظر به همین تصمیم گیری ها بود.
بعید می دانم دولت کنونی بتواند از #لیبرالها برهد و از آنها فاصله بگیرد خصوصا که رئیس برنامه و بودجه کشور یکی از همان کارشناسان سالیان متمادی است که از این تصمیمات گرفته و در تمام این ناترازیها دخیل است.
بهرحال هیچ مخالفی هم موفق نشدن دولت پزشکیان را نمی خواهد.
#نقددولت
🆔 @h_falahati
🔴 توییت نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: جناب آقای پزشکیان، آیا جمع شدن اغتشاشگران و حامیان آنها در دولت شما خبر از برنامه ریزی برای اغتشاش گسترده و به هم ریختن نظم عمومی و آرامش مردم می دهد؟
🆔 @h_falahati
seir.pdf
7.55M
📚انواع سیرهای مطالعاتی مجموعه آثار استاد شهید مطهری (ره)
برای 👇
👤طلاب
👤دانش آموزان
👤دانشجویان
👤اقشار مختلف
#سیر_مطالعاتی
#سیرمطالعاتی
#شهید_مطهری
🆔 @h_falahati
🗂دسته بندی موضوعی كتابهای #شهيد_مطهری
الف) بخش سیره معصومین و بزرگان
📚داستان راستان
📚سیرى در سیره نبوى (ص)
📚سیرى در سیره ائمّه اطهار علیهم السلام
📚جاذبه و دافعه على علیه السلام
📚حماسه حسینى
📚سیرى در نهج البلاغه
📚پیامبر امّى
ب) بخش گفتارها
📘ده گفتار
📘پانزده گفتار
📘بیست گفتار
📘حکمتها و اندرزها
پ) بخش انسانشناسى
📕ولاءها و ولایتها
📕امدادهاى غیبى در زندگى بشر
📕تکامل اجتماعى انسان
📕نبرد حقّ و باطل
📕فطرت
ت) بخش اخلاقى تربیتى
🔸آزادى معنوى
🔸تعلیم و تربیت در اسلام
🔸انسان کامل
🔸عرفان حافظ
🔸فلسفه اخلاق
ث) بخش زنان
🔹نظام حقوق زن در اسلام
🔹مسأله حجاب
🔹پاسخ هاى استاد
🔹اخلاق جنسی
ج) بخش سیاسى اجتماعى
🏷اسلام و نیازهاى زمان
🏷احیاى تفکر اسلامى
🏷جهاد
🏷قیام و انقلاب مهدی علیه السلام
🏷پیرامون جمهورى اسلامى
🏷پیرامون انقلاب اسلامی
چ) بخش تاریخ
🔖نهضتهاى اسلامى در صد ساله اخیر
🔖خدمات متقابل اسلام و ایران
🔖فلسفه تاریخ
ح) بخش جهان بینى
📚6 جلد مقدمه اى بر جهان بینى اسلامى
خ) بخش اصول عقاید
📗توحید
📗عدل الهى
📗نبوت
📗ختم نبوت
📗خاتمیت
📗امامت و رهبرى
📗انسان و سرنوشت
📗معاد
📗علل گرایش به مادیگری
د) بخش تفسیر
📚شامل دوره 14 جلدى آشنایى با قرآن
ذ) بخش اقتصاد
📎مسأله ربا و بانک
📎مسأله بیمه
📎نظرى به نظام اقتصادى اسلام
ر) بخش آشنایى با علوم اسلامى
📍منطق و فلسفه
📍فقه و اصول فقه
📍کلام
📍عرفان و حکمت عملی
ز) بخش فلسفه
📙اصول فلسفه و روش رئالیسم
📙شرح منظومه
📙مقالات فلسفى
📙درسهاى اسفار
📙مسأله شناخت
📙نقدى بر مارکسیسم
#سیر_مطالعاتی
#سیرمطالعاتی
#شهید_مطهری
🆔 @h_falahati
🔺روایت کامل ماجرای مخالفت مرحوم آیت الله #سید_ابوالحسن_اصفهانی با تدريس عمومی فلسفه و علوم روز در نجف اشرف از زبان آیت الله #شبیری_زنجانی
📚جرعه از دریا، ج2، ص ۵۶۰ و ۵۶۱
#تراجم_علما
💎کشکول ناب حوزوی 🔻
#ضرورت_فلسفه
#نقد_روحانیت
🆔 @h_falahati
✡ از عوام یهود تا عوام شیعه
🕋 و مِنهُمْ أُمِّیُّونَ لا یَعْلَمُونَ الْکِتَابَ إِلا أَمَانِىَّ وَ إِنْ هُمْ إِلا یَظُنُّونَ / بقره : ٧٨
✍️ و پارهای از آنان [یهودیان] عوامی هستند که کتاب خدا را جز مشتی خیالات و آرزوها نمیدانند؛ و تنها به پندارهایشان دل بستهاند.
💥 در ذیل این آیهٔ شریفه چنین نقل شده است که مردی خدمت امام صادق علیهالسلام عرض کرد:
🔸 ای پسر رسول خدا (ص)! با اینکه #عوام_یهود اطلاعی از کتاب آسمانی خود جز از طریق علمایشان نداشتند، چگونه خداوند آنها را بهخاطر تقلید از علما و پذیرش آنان مذمت میکند؟!!
🔸 اگر تقلید از علما برای «عوام یهود» جایز نباشد، #عوام_شیعه هم نباید از علمای شیعه تقلید کنند!! آیا عوام یهود با عوام شیعه که از علمای خود تقلید میکنند، تفاوت دارند؟!
🔵 امام صادق علیهالسلام فرمودند:
🔸 فرق آنها این است که #عوام_یهود از وضع علمای خود آگاه بودند و میدانستند که آنها به صراحت دروغ میگویند، حرام و رشوه میخورند و احکام خدا را تغییر میدهند. آنها با وجدان خود این حقیقت را دریافته بودند که چنین اشخاصی فاسقاند و جایز نیست سخنان آنها را دربارهٔ خدا و احکام او بپذیرند. به این دلیل، خداوند آنها را نکوهش کرده است.
🔸 اگر #عوام_شیعه هم از علمای خود فسق آشکار و تعصّب شدید و حرص به دنیا و اموال حرام را ببینند و با این حال از آنها پیروی کنند، مثل یهود خواهند بود که خداوند آنها را بهخاطر پیروی از علمای فاسق نکوهش کرده است.
🔵 سپس امام صادق علیهالسلام فرمودند:
🔸 عوام باید از علمایی تقلید کنند که پاکی روح خود را حفظ مینمایند، دین خود را نگه میدارند و مخالف هوا و هوس و مطیع فرمان خدا هستند.
📚 الاحتجاج ٢ : ۵٠٨-۵١٢ ، الحدیث ٣٣٧
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود
#روحانیت
#تبیین
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام ودرود به سید حسن نصرالله.
مبانی ولایت فقیه
به مدت یک دقیقه و چهل و سه ثانیه"۱:۴۳"
ماترکناک یابنالحسین!!
گمان نکنید چون بچه مذهبی هستید یا در ایران هستید و لقب انقلابی به دوش میکشید شما یک فرد ویژه هستید و مانند شما یافت نمی شود!؟
ولایی بودن و انقلابی بودن و حزباللهی بودن به مرام است نه به ادعا و شعار!
#مکتبامامره
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبری این سخنان را در میان کسانی میگوید که شریک بزرگترین ظلمها به همان شهید رئیسی هستند و در فتنه اغتشاشی مهسا هم ظلم بزرگی به جمهوری اسلامی کردند؟!
اما امروز مسوولند!
در هیچ جای دنیا چنین فاجعه ای رخ نمیدهد.
اما در ایران انقلابی مظلوم هم بخشی از مردم شریک این ظلم هستند هم مسوولین انتهای ماجرا اما بچه های معتقد به انقلاب هزینه این بی مسؤولیتی هردو طیف را پرداخت می کنند.
رهبر مظلومی هم هست که اینها را توصیه و نصیحت به تقوا میکند.
#انقلاب_اسلامی
🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🔰عوامزدگی و ناتحلیلگرایی! مصیبت برخی حوزویان! حامدفلاحتی ——————————————————— قسمت اول 🔻اکبرنژاد
🔰عوامزدگی و ناتحلیلگرایی! مصیبت برخی حوزویان!
حامدفلاحتی
———————————————————
قسمت دوم
🔻برای شناخت اشتباهات تحلیلی جریان عوام حوزه باید چند مساله را مورد مداقه و تامل قرار داد.
اول: مساله منشأ و اساس حرکت انقلاب
دوم: تصمیمات حرکتی و اقتضایی انقلاب
سوم: نتایج بدست آمده و دستاوردهای انقلاب
به نظر نگارنده این گروه از حوزویان در هرسه ضلع از اضلاع مذکور دچار خطای تحلیل هستند و تمرکزی غلط با پنداشتهایی نادرست در نقد انقلاب دارند.
🔻مساله منشأ و اساس حرکت انقلاب!
این افراد با تکیه بر خوانش استاتیک، مصلبانه و سختگیرانه خود از مکتب اسلام در تفسیر اساس حرکت انقلاب دچار اشتباه هستند.
اینان حرکت #امامره را یا بدون منطق دینی میدانند و برای منطق یابی دنبال نص و دلیل متعین میگردند و یا آنرا عرفی کرده و به غایت حل مشکلات و معضلات مردم تفسیر می کنند!
#انقلاب امامره در ناحیه تفسیر یک رویکرد به اسلام است، اسلامی که خود را در بطن حرکتهای اجتماعی دیده و بدون حضور اجتماعی خود را در معرض حذف قلمداد می نماید.
این اسلام بزرگترین خطر پیش روی خود را استعمار فرهنگی_سیاسی میبیند و حمله #مدرنیسم را بعنوان مولود این استعمار! در تمامی عرصه های زندگی تفسیر میکند.
در این خوانش از اسلام که امامره نام آنرا #اسلام_ناب میگذارد نباید دنبال نص و روایت یا دلالت صریح آیات گشت (که البته چنین دلایلی موجود است).
🔹برای شروع این حرکت نیاز به یک تحول در ارادههای مردم هستیم تا بتوانیم آنها را آماده کنیم به دیگرگونی بالاتر و کمالگرایانهتر اقدام کنند.
بنابراین این حرکت برای رفع مشکلات هست ولی خودش همراه با مشکلات است.
مقایسه جنس مشکلات قبل از انقلاب با جنس آنها بعد از انقلاب ندیدن اراده تودهها و افق حرکتهاست که البته در بین این افراد حوزوی این مغالطه یا اشتباه فراوان صورت میگیرد.
🔻آنها با همان نگاه خشک و دست پایین خود به دامن عرفی گرایی و عوام زدگی افتاده و اساس تغییر حرکتی مردم را نادیده میگیرند.
به نام آنها دست بروی برخی کاستیها، خیانتها، عملکردهای بد و غلط میگذارند و جانبدارانه سخن گفته و خود را سخنگوی مردم معرفی می کنند.
❗️صد افسوس که کمکاری و خطا و خیانت در بین مدیران و مسوولان در انقلاب هم بهانه به دست آنها داده و چاقوی این #عوامفریبی و #عوامزدگی را دستهدار مینماید!؟
اینان به مانند مردم کوفه زمان امیرالمومنین علی علیهالسلام که می فرمود طعّان(طعنهزننده) و عیّاب(عیبجو و اشکالگیرنده) هستید! دائما اشکال میگیرند و به جای نقد روبه جلو و پیشرونده تخریب می کنند.
ای کاش قدرت درک اصلی و فرعی کردن مسائل را داشتند و در اصلاح را به نفع مردم درست تشخیص می دادند اما همان را هم ندارند!
ادامه دارد..
#عوامگرایی
#حوزهوروحانیت
#حوزهانقلابی
🆔 @h_falahati
☘حرم مقدس رضوی دعاگوی مخاطبین محترم بودم
🏴 السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه السلام
🆔 @h_falahati
🔴 واکنش دفتر تحکیم به سخنگو شدن زن حامی اغتشاشات در دولت پزشکیان!
آش وفاق ملی آنقدر شور است که بیشتر سمت اغتشاش غش کرده است.
#نقددولت
🆔 @h_falahati
درددل یک دانشجو با استاد آزاد ارمکی(به بهانهی صحبتهای جنجالی ایشان)
استاد عزیز سلام؛
به عنوان دانشجویی که سالها پای درس اساتیدی چون شما نشستهام، اجازه دهید کلامتان را مرور کنیم.
در برنامهای فرمودید: "صداوسیما صبح تا شب آموزش دینی میدهد ، سرمایه را بگذارید برا جاده سازی...چرا اینقدر روحانی تولید میکنید و... "
🔹استاد عزیز، صدها انتقاد به سیستم حوزه و روحانیت وارد است اما یکبار هم که شده سیستم دانشگاه را بررسی کنیم؛
🔹چند درصد از دانشجوها پس از هزینههای میلیاردی بیتالمال، به درد جامعه میخورند و اساسا #انگیزهی_اصلاح جامعه را دارند؟آنچه ما در دانشگاه تبریز( وسایر دانشگاهها)دیدیم خیلی نادر بود.
ضمنا نه رییس دانشگاه آخوند بود نه مدیر گروه نه وزیر علوم! از حدود ۱۳۰واحد درسی هم که خواندیم فقط ۲ استاد آخوند داشتیم!
در دانشگاهها که دست آخوندها نیست چه کرده ایم و چقدر با نقطهی مطلوب فاصله داریم؟
🔹چندین استاد متخصص مدیریت و روانشناسی و ... داشتیم، غالبا هم معترض به نظام و... حالا میفهمم مثل شما مهمل میگفتند و کشور دست خودتان بوده!
اتفاقا دو استاد جامعه شناس هم داشتیم (یادم هست ۱۵ سال پیش دنبال کتاب «مبانی جامعه شناسی بروس کوئن Bruce Kohen » بودم که همکارتان معرفی کرده بود! ۴۰سال است دانشگاهها برمحور همین آموزههای غربی میچرخند نه بر محور نهجالبلاغه! )
از ۱۹ وزیر کشور چندتایشان آخوند بوده اند؟ ۱۸دانشگاهی و ۱ آخوند ؟ یا برعکس ؟ از بین ۲۷۰ نمایندهی مجلس چند نفر روحانی بودند؟ ۱۰٪یا ۲۰٪؟ ۸۰ درصد دانشگاهی بوده اند و همکاران شما!
حالا کدام قشر باید طلبکار باشد؟ حوزویان یا دانشگاهیان ؟
🔹 فرمودید جایی پیدا نمیکنید که روحانی در آن نباشد!
استاد بزرگوار، آموزش و پرورش نیاز به روحانی دارد ( که نداریم!) نوجوانانی که در سن بلوغ به هزاران مشکل گرفتارند نیاز به یک بزرگتر برای راهنمایی یا حداقل درددل دارند، حضور روحانیت چه آسیبی برایشان دارد؟ اگر روحانیون پای صحبت جوان و نوجوان ننشیند، شما حاضرید برایشان وقت بگذارید ؟ یا اصلا حضور در مدرسه را دون شأن خود میدانید ؟ حضور در پادگانها چطور؟ قبول میکنید با حداقل حقالزحمه (و گاهی رایگان) به این مراکز بروید و کمکی بکنید؟
حضور در مراکز بهزیستی چطور؟
همهی اینها نیاز به روحانی دارند و برای اکثرشان روحانی نداریم، مدارس و پادگانها که هیچ، حتی بیش از ۵۰درصد مساجد ما روحانی ندارند!
با کدام آمار میگویید روحانی زیاد داریم؟
🔹 فرمودید مردم را بیفرهنگ حساب کردهاند که همه چیزتان را ما باید درست کنیم. نگاهی به رویکرد #مبلغین دین بکنید، آیا به جز «تبیین و ارائهی آموزههای دینی» اجبار و الزامی هم میبینید؟ اتفاقا این یعنی پیشفرض این است که شما مردم عقل دارید و توان #تشخیص و انتخاب؛ و وظیفهی مبلغ دین (همچون انبیا) صرفا #تبیین و ارائهی آموزههاست ، نه الزام و اجبار!
🔹 فرمودید این سرمایهها را بگذارید برای جاده سازی و... .
از میلیاردها پولی که صرف فوتبال میشود نمیخواهید بگویید؟
راستی بودجهی دانشگاهها را هم با حوزههای علمیه مقایسه کنید،
میدانید استاد حوزه ساعتی ۲۵هزار میگیرد و استاد دانشگاه ماهی ۲۰میلیون؟ خندهدار است نه؟
🔹استاد عزیز ؛ بنده بعد از حدود ۹سال تحصیل در رشتههای مدیریت و روانشناسی و مشاوره ، و زندگی با دانشجویانی با افکار متفاوت، با فضای دانشگاه خوب آشنا هستم خروجیاش را هم در جامعه میبینم ، اینکه لباس روحانیت متفاوت است و به چشم میآید دلیل نمیشود از میلیونها دانشجو و استاد غافل شویم و نپرسیم: «راستی این همه استاد و دانشجو برای کشورشان چه کردهاند»!
کاش به جای حرفهای عوامفریبانه و بیپایه کمی هم علمی و بر اساس آمار صحبت کنید!
🖌مجید ابطحی فارغالتحصیل دانشگاه دولتی تبریز
پینوشت: منکر ارزش کار دانشگاه و دانشجو نیستیم، غرض پاسخ به استاد ارمکی است و سخن در مقایسهی کارآمدی دو فضای علمی (حوزه و دانشگاه) است.
🇮🇷 جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی
🆔@rohaniat_mardomi
🆔 @h_falahati