eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
3.7هزار ویدیو
224 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨حمله به روحانیت نتیجه مماشات با حسن روحانی 🔺️مقصر پنداری نظام، رهبری و روحانیت توسط کسانی که زیر بار مشکلات له شده و فریب آدرس غلط عناصر فاسد و رسانه‌های معاند را خورده‌اند، نتیجه قهری مسامحه با مسببین وضع موجود است. زخم و ذهنیت مردم ترمیم نمی‌گردد مگر با . در غیر این صورت همه روحانیت به‌پای روحانی خواهد سوخت. ✍دکتر احمد قدیری 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منظور قالیباف از تصمیمات سخت چیست؟ 🖋 این مساله به این همه پروپاگاند رسانه ای و به اصطلاح بوق و کرنا ندارد! مگر تازه مسوولیت گرفتید یا تازه با مخاطرات تصمیم در کشور مواجه شدید که این همه مدت است که از تصمیم سخت و یا واژه ی کم معنای جهاد تصمیم سخن می گویید! اصلا مگر قرار است در دور آینده تصمیم سازی کشور باشید! نگاهی به سن و تجربه خود انداخته اید به نظرتان نوبت نسل های جدید نیست دارید به هفتاد سالگی می رسید! شهید بهشتی می فرمود اصرار هسته ی مرکزی قدرت بر حضور در میدان تصمیم گیری از مفاسد این انقلاب است! صاحب تجربه و ذخیره ی اجرایی کشور هستید به مشاوره بپردازید عزیزتر می شوید چرا با این حضور دائمی بی باوری خود به نیروهای مدیریتی جدید را جار می زنید! این همه قابل فهم نیست! شما باید این تصمیمات را در شفافیت و صیانت و تنظیم نظام بودجه ریزی انجام می دادید!؟! چه داستانی است این 🆔 @h_falahati
195.pdf
208.2K
بیانیه جناب استاد ابوالقاسم علیدوست در واکنش به سخنان جناب استاد مسعود عالی دفاعی عقیم و پرهزینه حکومت علوی: بعثت عدالت بيانات استاد عالی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/13132 جوابیه استاد عالی به بیانیه جناب آقای علیدوست را اینجا ببینید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/13134 🔶حاشیه روزنه بعد از سخنرانی استاد عالی در حسینیه امام خمینی و در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی که در بخشی از آن به درستی به مسئله فساد در حکومت علوی اشاره شده بود، بیانیه تندی از سوی آقای علیدوست صادر شد که واکنش‌های متعددی را در پی داشت. قبل از این نیز او در واکنش به برخی مواضع مشابه بعضی سخنرانان انقلابی، موضع‌گیری کرده بود. غیر از آقای علیدوست، آقای نیز در مصاحبه با ، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده بود. واقعیت آن است که مسئله وجود کارگزاران فاسد در حکومت علوی امری غیر قابل انکار است و پنهان‌کاری نسبت به این واقعیت تاریخی، به معنای دفاع از حضرت نیست زیرا بازخوانی برخوردهای محکم ایشان با کارگزاران فاسد در تبیین سیره سیاست‌ورزی معصومانه ایشان کفایت می‌کند و طرح این موضوع هزینه خاصی هم ندارد و نیاز نیست امثال آقایان علوی بروجردی و علیدوست از این جهت نگران باشند! اساسا حقایق تاریخی قابل پنهان‌کاری نیست وانگهی! عصر این گونه پنهان‌کاری ها هم گذشته است. و از این گذشته، بازخوانی صدر اسلام نه تنها هزینه ندارد بلکه ناگزیر از آنیم تا مشخص شود که مسئله خطیر حکمرانی چه لوازم و صعوبت‌هایی در پی دارد. روزنه 🆔 @h_falahati
جوابیه استاد عالی به آقای علیدوست بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم بجاست برخی بزرگواران که بیشتر دستی در فقه و اصول دارند بهتر با مواضع فکری رهبربزرگوارمان آشنا شوند تا دوستانی که در میدان مقابله با مفاسد سیاسی و اجتماعی صدایشان بلند است و در مقابل سیاه نمایی ها و بی اعتمادسازی های دشمن امیدآفرینی میکنند را نکوبند و بیشتر کمک بدهند و در میدان باشند. رهبر عزیزمان در بیاناتشان در جمع علما و روحانیون تبریز(۵ /۵/ ۱۳۷۲)میفرمایند: 《این درست است که تا در یک گوشه مختصر نابسامانی به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود او ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن؟! تا یک مشکل در اداره ای برایش پیدا شد یا یک مامور دولتی،چپ نگاهش کرد،یاوه بسراید که حالا هم مثل زمان فلان است؟! این ناشی از نفهمیدن آنچه واقع شده است نیست؟ این ناشی از عدم معرفت نعمت خدا نیست؟یا خدای نکرده ناشی از انکار نعمت خداست؟ یعرفون نعمه الله ثم ینکرونها این جفا نیست به این حرکت به این عظمت؟مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد،در سراسر این حکومت همه کارها درست خواهد بود؟! از کجا چنین چیزی ثابت شده است؟ در زمان امیرالمومنین علیه الصلاه و السلام که مثال عدل و تقواست، دیگر شما از امیرالمومنین که کسی را عادلتر و با تقواتر سراغ ندارید، مگر حکامی که بر ولایات مسلط بودند و خود امیرالمومنین علیه الصلاه والسلام فرستاده بود، همه ابوذر و سلمان بودند؟!خیر چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت، مابقی آدمهای عوضی بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید،این تاریخ است یکی از استانداران امیرالمومنین، زیاد ابن ابیه، بر منطقه وسیعی حاکم بود، بسیاری از این قبیل در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند. امام حسن مجتبی علیه الصلاه و السلام سردار بزرگ جنگش عبیدالله ابن عباس بود که میدانید چه کار کرد.شبانه رفت با معاویه مذاکره کرد، پول گرفت لشگرگاه خودش را ترک کرد و به معاویه پناهنده شد...در راس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیه الصلاه والسلام. در بیانیه گام دوم هم رهبر بزرگوار به وجود فساد در دولت امام معصوم اشاره کردند و فرمودند نسبت فساد در میان کارگزاران حکومت جمهوری اسلامی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر و بخصوص با رژیم طاغوت که سرتاپا فساد و فسادپرور بود بسی کمتر است و بحمدالله مامورین این نظام غالبا سلامت خود را نگه داشته اند. جناب علیدوست میفرمایند: حضراتی که این اندک تخلفات را برای برخی توجیهات جسیم میکنند از برخورد حضرت هم با امثال ابن هرمه بگویند!... چه خوب است ایشان هم متوجه برخوردهای نظام در حد اعدام برخی سلطانها و احکام سنگین برای برخی گردن کلفتها در حد مهدی و فائزه هاشمی، طبری، سیف و.... هم باشند و از آن هم بگویند که نشان از غیر سیستمی بودن فساد در نظام است. گفته اند: در مقایسه و تشبیه باید به همه اقتضائات تشبیه توجه کرد!... آیا ایشان از جمله مصطلح حوزویان که تشبیه از وجهی مقرب و از وجهی مبعّد است، غفلت نکرده اند؟! که وجه شبه در دو حکومت وجود فساد و یا افراد فاسد بصورت فی الجمله هست در عین اینکه باز به دلیل ریل گذاری صحیح در هردو حکومت آن مقدار فساد هیچیک از دو حکومت را از اسلامی بودن خارج نمیکند و نباید به صرف دیدن برخی فسادها یا فاسدان فریاد وااسلاما سر داد و حکومت را غیر اسلامی نامید. میفرمایند: برخی مفاسد(حدود ۳۰فساد) هیچ ربطی به امام نداشته و میراث حاکمان قبل بوده... و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشه کن کنند... مگر کسی ادعا کرده فسادهای در زمان حضرت، معاذالله ناشی از عملکرد ایشان بوده؟!! شکی نیست که یا ناشی از حکومتهای قبل بوده یا افسادهایی که نفوذیهای معاویه در حکمرانی حضرت انجام میدادند که در کتاب الغارات به برخی از آنها اشاره شده است. در زمان ما هم فسادهای درون حاکمیت از حاکم عادل، مومنین یا نفس انقلاب نیست. همه یا میراث رژیم طاغوت یا نفوذیها و غربزده ها یا افراد فرصت طلب است. پس شما هم پذیرفته اید که به هر دلیل فی الجمله در حکومت حضرت فسادهایی بوده که نمیشد با آنها به سرعت مقابله کرد. سخن دوستان هم همین است. بعد هم بحث سندی درباره یک روایت کرده اند و کتب تاریخ که پر است از مواردی از فسادهای موردی در محدوده حکومتی حضرت امیر علیه السلام را نادیده گرفته اند(که در بیانات فوق‌الذکر رهبری هم به کتب تاریخی استناد شده بود و توصیه ایشان هم به خواندن تاریخ بود.) در هرحال بجاست ایشان متوجه روح مطالب دوستان انقلابی که در مقابل انبوه سیاه نمایی و اعتماد زدایی، امید آفرینی میکنند و حرفشان هم بیشتر با محتوای کلام رهبر بزرگوار همخوانی دارد، باشند و با تعابیر: "عقیم بودن و خلاف واقع و راست ناقص و کم از کذب ناموجه بودن"، آنها را متهم نسازند. *انّ السمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا* مسعود عالی_۱۴۰۲/۵/۱۵ 🆔 @h_falahati
جوابیه استاد احمدحسین شریفی به آقای علیدوست «نقدهایی عقیم» به «مدافعان حریم» یکی از اساتید فقه، که پیشتر با کنایه و در لفافه در دفاع از بی‌حجابی سخنانی گفته بود و وقتی مورد نقد ناقدان قرار گرفت، برخوردی عالمانه و فقیهانه از خود نشان نداد؛ اخیراً نیز در قالب کوتاه‌نوشتی، «احساس تکلیف» کرده است که به جای ارائه دفاعی درست از انقلاب و نظام اسلامی، به زعم خود به نقد برخی از دفاعهای نادرست «مجاهدان عرصه تبیین» از نظام و انقلاب اسلامی بپردازد! در این میان نکاتی گفته است که این بنده هم «احساس تکلیف» کردم! که به اختصار ملاحظاتی را درباره آنها بیان کنم: ۱.گفته‌اند کسانی که اندک تخلفات زمان امیرمؤمنان(ع) را برای توجیه تخلفات مسؤولان نظام جمهوری اسلامی «جسیم» می‌کنند، خوب است «از برخورد قاطع، روشن، سریع و عبرت‌آموز حضرت هم بگویند ... رفتار امام را با ابن‌هرمه مطالعه کنند» ای کاش، برای اینکه نقد دلسوزانه ایشان به سیاه‌نمایی و امیدکُشی و بدبین‌سازی مخاطبان نسبت به انقلاب منجر نشود، می‌افزودند: و کسانی که اندک تخلفات موجود در جمهوری اسلامی را همگام و همزبان با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی «جسیم» می‌کنند و چنین وانمود می‌کنند که همه مسؤولان نظام فاسد و ناکارآمد و ناتوان‌اند، خوب است از کارآمدی‌های افتخارآمیز و پیشرفت‌های اعجاب‌انگیز نظام مقدس جمهوری اسلامی و عدالت‌گستری آن و همچنین از برخوردهای قاطع، روشن و علنی آن با مفسدان سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، در هر سطح و مرتبه‌ای که باشند، هم بگویند و در این باره هم مطالعه کنند. اعدام مفسدانی مثل فاضل خداداد، مه‌آفرید خسروی و امیرمنصور آریا؛ برخوردهای عبرت‌آموز با مفسدانی مثل غلامحسین کرباسچی، مرتضی رفیقدوست، بابک زنجانی، محمدرضا رحیمی، حمید بقایی، حسین فریدون، شهرام جزایری، مهدی هاشمی، فائزه هاشمی، اکبر طبری، .... و ده‌ها گردن‌کلفت دیگر را هم ببینند و بدانند که نظام مقدس جمهوری اسلامی هرگز دربرابر فساد و مفسد کوتاه نیامده و نمی‌آید. ۲.گفته‌اند فسادهایی که در زمان امیرمؤمنان بود «هیچ ربطی به امام نداشته و میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبل به ارث رسیده است و حضرت نمی‌توانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشه‌کن کنند» ای کاش این را هم می‌افزودند: همچنین فسادهایی که در جمهوری اسلامی وجود دارد هیچ ربطی به نظام جمهوری اسلامی و رهبران آن ندارد؛ بلکه میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت‌ ناتوان و فاسد قبلی به ارث رسیده یا محصول ناکارآمدی مدیران غرب‌زده و دلباختگان و دلدادگان کدخدا بوده و ریشه‌کنی همه این فسادها به راحتی و با سرعت ممکن نیست. ۳.اما عجیب‌ترین جمله آن نوشته که اگر نویسنده محترم آن را با توجه نوشته باشد و به لوازم آن آگاه بوده باشد، نشانه‌های خوبی را منعکس نکرده است، این است که نوشته‌اند: «دفاع از انقلاب و نظام البته با پذیرش برخی کاستی‌ها، خود تحریمی و … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند» درباره این جمله دو ملاحظه کوتاه را بیان می‌کنم: أ‌.واژه «خودتحریمی» از اصطلاحاتی است که مخالفان انقلاب و دشمنان ولایت برای بیان هزینه‌های «مقاومت در برابر استکبار» و احمقانه بودن «مقاومت و ایستادگی» دربرابر آمریکا و استکبار جعل کرده‌اند؛ آیا نویسنده محترم ما نیز همین معنا را مراد کرده‌اند؟! آیا مقاومت در برابر استکبار و آمریکای جنایت‌کار و دفاع از استقلال را کاری احمقانه می‌دانند؟! اگر چنین نیست، لطفاً بفرمایند منظورشان از خودتحریمی نظام و انقلاب که آن را قابل دفاع نمی‌دانند، چیست؟ ب‌.فقیه محترم ما، با بیانی کنایه‌آلود چنین نوشته‌اند: «دفاع از انقلاب و نظام … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند». صرف نظر از نیشی که در این عبارت به مدافعان انقلاب و نظام زده شده است، این جمله مشعر به آن است که خود ایشان تکلیفی برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بر دوش خویش احساس نمی‌کنند! آیا غیر از این است؟! اگر چنین باشد، آیا خود را در جبهه «ساکتان» قرار نداده‌اند؟ و آیا سکوت، در هنگامه‌ای که همه گرگ‌های عالم چنگ و دندان‌های خود را برای دریدن این نظام مقدس اسلامی که ثمره خود صدها هزار شهید است، تیز کرده‌اند، کمتر از «خیانت» است؟ آیا گناه چنین سکوتی در پیشگاه الهی بخشیدنی است؟ ۴.و بالاخره اینکه نویسنده محترم ما، در پایان نوشته خود چنین توصیه می‌کند: «خوب است کسانی که وظیفه خطیر و ظریف دفاع از انقلاب اسلامی را بر دوش می‌گیرند، اَبرو را طوری آرایش نکنند که چیزی از چشم باقی نماند! و بُن همان شاخه‌ای را که بر آن نشسته‌اند، به دست اره نسپارند»توصیه نیکویی است که امیدوارم خود ایشان الگوی حکیمانه‌ای از «دفاع درست» از «انقلاب» و «نظام اسلامی»،و بنیان‌های انسان‌شناختی، ارزش‌شناختی،سیاسی و اجتماعی نظام مردم‌سالاری دینی ارائه دهند. 🆔 @h_falahati
پاسخ عالمانه استاد جوشقانیان به شبهه پراکنی آقامیری اخیرا روحانی خلع لباس شده، سید حسن آقامیری در کلیپی که از سخنانش منتشر شده، خواستار تشکیل دادگاه بر اساس شکایت اولیای دم شهدای کربلا و قوانین بین المللی و فقهی شد و خطاب به عزاداران حسینی که قاتلان و جنایتکاران عاشورا را لعن و نفرین می کنند، گفت: «تو چه کاره ای؟ مگر ولی دم نداریم؟ ... داستان های کربلا را برای ما به گونه‌ای مطرح می‌کنند که ما حس انتقام جویی داریم و می خواهیم کوفیان را جرواجرشان کنیم». حجت الاسلام جوشقانیان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا تبیین کرد: در گذشته این فرد سندیت مسجد مقدس جمکران را که علمایی چون آیت الله بهجت(ره)، امام خمینی(ره)،رهبر معظم انقلاب و دیگر مراجع و علما بر آن صحه می گذاشتند را بدون هیچ دلیلی زیر سوال می برد و بارها نصیحتش هم کردیم، اما از شبهه افکنی دست بر نداشت و پای در مسیری گذاشته که اگر باز نگردد به استهزاء و تکذیب آیات الهی و ائمه هم خواهد کشید. 📎 ادامه مطلب 🌐https://rasanews.ir/0036L3 🆔 @h_falahati
⭕️ این که افرادی مثل نقل و نبات از «زوال مرجعیت دین» و «دین‌گریزی» در ایران سخن می‌گویند بیشتر از جنس «آرزو اندیشی» است ✍️ شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا و سیما 🔹گزارش اخیر آفکام از کاهش تماشای سنتی تلویزیون در بریتانیا خبر می‌دهد. رفته رفته از تعداد تماشاگرانی که در ساعات پربیننده «پای تلویزیون می‌نشینند تا ببینند چه نشان می‌دهد» کاسته می‌شود و تماشای انتخابی و شخصی بر سکوهای مختلف افزایش می‌یابد. bbc.com/news/entertainment-arts-66369532 🔹البته رسانه‌های بزرگ خدمت عمومی مانند بی‌بی‌سی هم با راه‌اندازی پلتفرم‌های جدید بر بستر اینترنت مانند iPlayer مخاطبان خود در فضای مجازی را افزایش داده‌اند. همان‌طور که در ایران هم تلوبیون سکویی محبوب برای تماشای انتخابی و شخصی برنامه‌های تلویزیون را فراهم آورده است. 🔹نکته قابل توجه در گزارش آفکام آمار بینندگان مهمترین مناسک تلویزیونی و پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی در بریتانیا است. در سال ۲۰۲۲ مسابقه فوتبال انگلستان - فرانسه در جام‌جهانی با ۱۶/۱ میلیون بیننده در رتبه‌ی اول و مراسم تشییع جنازه ملکه با ۱۳/۲ میلیون در جایگاه دوم قرار دارد. 🔹پر بیننده‌ترین برنامه‌ی تولیدی BBC در انگلستان یک مسابقه‌ی رقص سلبریتی‌ها است که ۱۹ سال سابقه‌ی پخش دارد. این برنامه در موفق‌ترین فصل خود ۱۱ میلیون بیننده داشته است. اگر جمعیت بالای ۱۲ سال آن کشور (حدود ۵۷ میلیون نفر) را در نظر بگیریم، این برنامه حدود ۲۰٪ بیننده داشته است. 🔹مقایسه‌ی این آمار با آخرین نظرسنجی در مورد مخاطبان ویژه برنامه‌های محرم در تلویزیون ایران قابل توجه است. پر بیننده‌ترین برنامه‌ی دهه‌ی اول محرم در ایران حسینیه‌ی معلی بود. بر اساس نتایج نظرسنجی ۳۰/۶ ٪ از مردم (بالای ۱۲ سال) تماشاگر این برنامه بودند؛ یعنی حدود ۲۰ میلیون نفر. 🔹این که یک برنامه‌‌ی مذهبی مانند «حسینیه معلی» سهم مخاطبش از جامعه‌ی ایران بزرگتر از سهم مخاطب یک مسابقه‌ی رقص سلبریتی‌ها از جامعه‌ی بریتانیا است، قاعدتاً برای هر جامعه‌شناس حقیقت‌جو و تحلیل‌گر منصفی باید محل تأمل باشد. 🔹بی‌گمان جایگاه نهاد دین و گستره‌ و عمق نفوذ آن در این دو جامعه بسیار بسیار متفاوت است. این که افرادی مثل نقل و نبات از «زوال مرجعیت دین»، «دین‌گریزی»، «افول باورهای مذهبی»، و حتی «فروپاشی اجتماعی» در ایران سخن می‌گویند بیشتر از جنس «آرزو اندیشی» است. 🔹این که برخی بدون توجه به این تفاوت‌های بنیادین در جایگاه و قدرت نهادهای اجتماعی و سازمان‌های مدنی و ساختارهای حقیقی قدرت، مطالبه‌ی دگرگونی ناگهانی ساختارهای حقوقی و تحقق یک جامعه‌ی سکولار و بی‌اعتنا به نهاد دین و ارزش‌ها و هنجارهای آن را طرح می‌کنند، آرزو اندیشی است. 🔹ظاهراً برخی ترجیح می‌دهند که «جامعه‌نشناس» باشند و به ترویج و نشر پیش‌فرض‌های ایدئولوژیک و گزاره‌های سیاسی خود اکتفا کنند. این رویکرد اگر صرفاً یک تفنن نظری بود اشکالی نداشت. فاجعه آنگاه رخ می‌دهد که برخی تصویر برساخته‌ی این روشنفکران و جامعه‌شناسان از جامعه را باور کنند. 🔹آن جوانی که فکر و ذهنش از این تصورات آکنده شده که «دین در حال زوال است»، و «جامعه در حال فروپاشی است»، و «نظام به زودی سقوط می‌کند»، طبعأ با محاسبات غلط ممکن است خطر کند و وارد میدان مبارزه‌ای خیالی شود که پیروزی در آن خیلی نزدیک و در دسترس به نظر می‌رسد. 🔹بر این اساس، آنها که چنین تصاویر جعلی از جامعه را برمی‌سازنند و ترویج می‌کنند در همه‌ی مصائب و هزینه‌هایی که بر نسل جوان تحمیل شده، شریک و مسئول‌اند‌. در مرور وقایع تلخ پائیز سال گذشته، این حقیقت را بی‌پرده باید گفت که برخی روشنفکران و جامعه‌شناسان خون بر دستان خود داشتند. 🔹پ.ن. ۱: به قید «برخی» در جمله‌ی آخر لطفاً دقت شود. بودند جامعه‌شناسان و فعالان اجتماعی و سیاسی که در بحبوحه‌ی همان حوادث تلخ کف خیابان‌ها، هشدار می‌دادند که این حکومت «پوشالی» نیست و «براندازی» آن نه ممکن است و نه مطلوب. البته شاید این صداها معدود بود و کمی هم دیر. 🔹پ.ن.۲: برخی دوستان نکته‌سنج ممکن است بگویند اگر تلویزیون ایران هم رقص سلبریتی‌ها پخش کند چه بسا بیشتر از حسینیه معلی بیننده داشته باشد. به این بزرگواران عرض شود که آفتاب آمد دلیل آفتاب! این که چنان برنامه‌هایی از تلویزیون ایران پخش نمی‌شود، خود دلیل است بر نفوذ و قدرت نهاد دین./ صفحه توییتری شهاب اسفندیاری 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب خطاب به خانواده‌های کارکنان ناوگروه ۸۶: شما عزیزانتان برگشتند و آن‌ها را در آغوش گرفتید اما خانواده‌های شهدا، جای خالی عزیزانشان پر نشد 🔹من بارها در ملاقات خانواده‌های شهدا می‌گویم خداوند سایهٔ شما را از سر ملت ایران کم نکند. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبرانقلاب: برخلاف خواستهٔ دشمن محرم امسال پرشورتر از سال‌های گذشته بود 🔹دشمنان سعی کردند محرم را بی‌رونق کنند اما نقطهٔ مقابل آن اتفاق افتاد. دهه عاشورای امسال پرشورتر و پرحرکت‌تر و پرفایده‌تر بود. @Farsna 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
جوابیه استاد احمدحسین شریفی به آقای علیدوست «نقدهایی عقیم» به «مدافعان حریم» یکی از اساتید فقه، که
🔰 جملاتی راجع به احساس تکلیف استاد ارجمند! من در گذشته با استاد علیدوست ارتباط داشتم زمانی شاگرد حاج آقای عالی بودم بیش از 15 سال پیش و در درس استاد شریفی هم در موسسه شرکت کرده ام. کلام در باب تحمل استاد معظم نیست این انتخاب استاد علیدوست است!؟ نمی شود هم در جلسات جامعه مدرسین بنشینید هم نشست معلوم الحال اساتید! نمی شود هم از نظام دم بزنید و در ایام اغتشاشات بدون تشخیص خطوط درگیری دائما در حال نیش و کنایه به سبک علوی بروجردی به نظام باشید!! نمی شود خود را انقلابی بدانید ولی به اسم عقلانیت و خودداری از تندروی میانگزینی کنید و به آیت الله مصباح و مشی آن (استاد فکر) تیکه و کنایه بزنید!! اینها یعنی شما انتخاب خود را کرده اید و حال که احساس تکلیف شما شلاقی برای انقلابی هاست و بر این همه بی دینی و خیانت شیوخ ضد انقلاب چشم می بندید از لحن جریان انقلابی ناراحت نشوید چرا که این انتخاب خود شماست! انقلابی بودن به رنگ و چسب و برچسب نیست به عملکرد شماست! در همین ایام استاد فاضل لنکرانی هم که مشیی مانند ایشان دارد در مواردی از امام و رهبری و نظام دفاع کرد چرا او مورد خطاب و عتاب جریان انقلابی نیست!! این احساس تکلیف های استاد سردراز دارد! حامد فلاحتی 🆔 @h_falahati
مقایسه جمهوری اسلامی و حکومت امیر المومنین آیت الله جوادی آملی.mp3
14.73M
آیت الله جوادی آملی 🔴مقایسه جمهوری اسلامی با حکومت امیر المومنین جمهوری اسلامی از حکومت امیر المومنین بهتر است... 👈چهار تا و چهارصد تا و چهار هزار تا فساد چیزی نیست که انسان بخواهد با آن اساس حکومت را بزند چرا که فساد در همه حکومت ها وجود داشته‼ 🆔 @h_falahati
🔰 کمی منصف باشیم 🔹مقایسه نظام اسلامی با حکومت علوی دور از انصاف است و مقام معظم رهبری در این خصوص می‌فرمایند:« نمی‌خواهیم بگوییم امروز نظام حكومتی ما منطبق بر الگوی امیر المؤمنین است؛ نه، خیلی فاصله است....»(۱۳۸۲/۰۸/۲۳) 🔹 اما این هم بی‌انصافی است که در مقابل کسانی که با برجسته کردن برخی زیبایی‌های حکومت علوی، نظام اسلامی را متهم به فساد و ظلم کنند ساکت باشیم اما کسانی که برای دفاع از نظام اسلامی به فساد برخی کارگزاران حکومت علوی اشاره می‌کنند را مورد نقد قرار می‌دهند 🔹 جناب علیدوست در حالی حجت الاسلام عالی را متهم به دفاع از عملکرد مسئولان و وضعیت موجود کرده که این خطیب توانمند بارها در منابر خود، حتی منابری که در محضر مقام معظم رهبری داشته‌اند، به انتقاد سازنده از عملکرد برخی نهادها و مسئولان در نظام اسلامی می‌پردازند. 🌐 رحا مدیا 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناسان عرب: 📍باید اعتراف کنیم که ایران جنگ علیه اعراب را آغاز نکرد بلکه این کشورهای عربی خلیج فارس بودند که از صدام خواستند به ایران حمله کند... نقطه ی قوت ایران برنامه، ایده و فکر است نه پول و امکانات 🆔 @h_falahati
⭕️ تسهیلگر آشوبهای آینده 🔹 معاون فناوری رئیس جمهور مدعی شده که یک جریان نفوذی به دنبال آسیب زدن به اقتصاد دانش بنیان است و با استفاده از تصاویر شخصی کارمندان برخی شرکتها و احساسات مردم به دنبال تقابل و ایجاد التهاب در جامعه است!(منظور ایشان اعتراض امت حزب الله به رفتارهای خلاف شرع و قانون شرکتهایی چون دیجی کالا،طاقچه و...است) ▪️به نظر نمی رسد این حجم از نظریه پردازی در حوزه امنیت،محصول معاون تازه کار رئیس جمهور باشد و بعید است ایشان بتواند اتهامی را که به مومنان غیرتمند جامعه زده، ثابت کند! ▪️به نظر ایشان ، همراهی بسیاری از«هسته های براندازی خاموش»(که بنام دانش بنیان، استارت آپ و ... فعالند) در آشوبهای سال گذشته هم کار آن جریان نفوذی بوده؟ یعنی این آقا همراهی رسمی اسنپ،تپسی،دیجی کالا،فیلیمو و دهها سکوی دیگر با اغتشاشگران پائیز ۱۴۰١ را ندیده؟(اگر ندیده که بی جهت از اینها حمایت می کند و اگر دیده و باز هم حمایت می کند پس مشخص می شود نفوذی کیست!) ▪️اگر آقای معاون حداقل اطلاعات شرعی و اندکی تعهد انقلابی داشته باشد از شرکتهایی که نهار خوردن در ماه رمضان، بی حجابی و مخالفت علنی با نظام و انقلاب در آنها عادی و غالب است، دفاع نخواهد کرد ! ▪️جناب معاون! مدیریت امثال شما باعث انحراف جدی در جریان دانش بنیان کشور شده : بخشی از این جریان به جای رفع نیازهای اساسی جامعه،بر خدمات و دلالی متمرکزند و ضدیت با اسلام و انقلاب جو حاکم بر اغلب این مجموعه هاست. برای یافتن شبکه های نفوذی سرویسهای بیگانه در بسیاری از این سکوها،داشتن چشم بینا و فهم متوسط سیاسی هم کفایت می کند! دکتر کوشکی 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدا و سیما در واکنش به بیانیه زهرا رهنورد در مورد حجاب، با پخش یک مستند به اظهارات او پاسخ داد. 🆔 @h_falahati
حوزه‌های علمیه به نص صریح قرآن کریم، کاری جز ورود به عرصه سیاست ندارند 🔻آیت‌الله محسن اراکی، در افتتاحیه دوره "مثل خمینی" و اجتماع سالیانه طلاب عصر انقلاب، اظهار داشت: 🔸حوزه‌های علمیه به نص صریح قرآن کریم، کاری جز ورود به عرصه سیاست ندارند اما باید دانست که وقتی سیاست را مستکبرین عالم در دست گرفتند، آن وقت تبدیل به حقه و نیرنگ و عاملی در جهت تضییع حقوق مردم و مستضعفین شد. 🔸دشمن با ترویج فرهنگ و اندیشه سکولاریسم به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود است و می خواهد این تلقی را در ذهن مردم و نسل جوان ایجاد کند که دین اساساً ارتباطی با سیاست و مدیریت جامعه نباید داشته باشد در حالی که اساس دین ناظر به این است که در عرصه جامعه و حاکمیت ورود پیدا کند و به نقش آفرینی بپردازد. 🔸️البته مسلم است که اساس نظام سیاسی دینی با رویکرد آموزه های ناب شیعی مبتنی بر این است که باید قدرت در اختیار عدالت باشد تا جامعه به سعادت و رستگاری برسد. 🆔 @h_falahati
💢 اسلامی حرف زدن و قارونی فکر کردن آیت الله : ما هر کار خیری که انجام دادیم خودمان را می‌بینیم و آن مبدأ خلاّق و فیاض را نمی‌بینیم! ... اگر کسی خدای ناکرده این چنین فکر کند بگوید من خودم زحمت کشیدم به اینجا رسیدم این اسلامی حرف می‌زند ولی قارونی فکر می‌کند چون قارون هم همین را می‌گفت، می‌گفت من خودم درس اقتصاد می‌دانستم لذا ثروت پیدا کردم. ما حق نداریم که اسلامی حرف بزنیم بگوییم مسلمانیم ولی قارونی فکر کنیم بگوییم من خودم ده سال زحمت کشیدم و به اینجا رسیدم! بسیاری از افراد اسلامی حرف می‌زنند ولی قارونی فکر می‌کنند آن‌ها با وجود این همه نعمت خداوند می‌گویند که ما خودمان زحمت کشیدیم و درس خواندیم و عالم شدیم مگر قارون غیر از این را می‌گفت او هم می‌گفت خودم زحمت کشیدم و کار کردم و ثروت به دست آوردم. این خطر قارونی دامنگیر بسیاری از ماهاست. اگر کسی بگوید در راه علم ۴۰ سال دود چراغ خوردم حرف قارونی زده است. بسیاری افراد از مشرک بودن خود بی خبرند؛ وظیفه انسان آن است که از این شرک رقیقی که گرفتار اوست خلاص شود تا از برکات اعتقاد به طرفی ببندیم. ما باید اندیشه خود باشیم؛ نگوییم خود زحمت کشیده ایم و عالم شده ایم ... مگر قارون غیر از این می‌گفت؟! می‌گفت من خودم درس خواندم عالم شدم! "إِنَّما أُوتیتُهُ عَلی عِلْمٍ عِنْدی" مگر غیر از این بود؟! چرا به جایی نرسید؟ چرا زمین او را فرو برد؟ ما ـ خدای ناکرده ـ اسلامی حرف نزنیم و قارونی فکر کنیم؛ چه در حوزه چه در دانشگاه. 🆔 @h_falahati
🗳 انتخاب هوشمند ‏۱. برخی نامزدهای مجلس، هم اکنون نماینده هستند. اگر گفتند در مجلس بعد چنان خواهم کرد، بپرسید چهارسال وقت داشتید، چرا تا الان کاری نکردید؟ ۲. حقوق چهارسالِ نماینده حدود ۵۰۰ میلیون است. نامزدها هزینه‌های میلیاردی امروز را با رأی فروشی در مجلس و زدوبند با اصحاب قدرت جبران خواهند کرد. ‏۳. وظیفه مجلس نظارت و قانون‌گذاری است. وعده‌های اجرای پروژه‌های شهری یا ملی که به ترتیب در اختیار شورای شهر و دولت است را بگذارید پای بی‌سوادی یا دروغ‌گویی یک نامزد که در هر دو حال نافی صلاحیت او است. ۴. برای شناخت نامزدها، به خانواده، اعضای ستاد، موافقان و مخالفان‌شان توجه کنید. ‏۵. تمایل نامزدها به کلی گویی و تکرار مفاهیم است. برای شناخت آنان و سنجش عیار اعتقادشان به شعارها، درباره این افراد و موضوعات به صورت مصداقی پرسش کنید: روحانی، لاریجانی، برجام، FATF. ۶. از نامزدهای شهر خود برای مناظره با یکدیگر دعوت کنید. سطح دانش و بینش افراد بهتر سنجیده می‌شود. ‏۷. وعده‌های نخ‌نمایی چون تقسیمات استانی، مبارزه با گرانی و ساخت پروژه‌های عمرانی از رایج‌ترین شعارهای نامزدها و خارج از اراده و اختیار فردی آنان است؛ اینبار دیگر فریب نخورید! ۸. برنامه هرچقدر هم خوب باشد، ستادها می‌نویسند و دست فرد می‌دهند. به سوابق و کارنامه افراد دقت کنید. ‏۹. هر فرد همانطور نمایندگی می‌کند که کاندیداتوری کند. زدوبند و فریب این ایام تا پایان نمایندگی امتداد خواهد داشت. ۱۰. وضع امروز کشور نتیجه رأی دیروز ما و بازی در زمین پدرخوانده‌های شهر و رؤسای طوایف است. رأی ندادن یا بد رأی دادن اوضاع را بدتر می‌کند. تنها راه، انتخاب شایستگان است. ۱۳۹۸/۹/۱۶ احمد قدیری 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌گریۀ سیاسی! 🔻امام خمینی(ره): هیچ قدرتی نمی‌تواند توطئه‌های علیه ملت ایران را خنثی کند، مگر همین عزای سیدالشهدا! اجتماع تحت یک بیرق اجتماع تحت یک ایده 🆔 @h_falahati
چاله میدانی معروف این روزها صدایش از لایحه درآمده! لایحه ایراداتی دارد و به سرانجام نرسیده ولی از جیغ بنفش این عنصر توخالی و گزافه گو روشن است نقطه زنی کرده است! بهتر است عناصر خدوم و چهره های فاضل خود را درگیر و خرج این عنصر نکنند! نه سوادی دارد نه شخصیتی همان کوچه را خلوت دیده یک فریادی برآورده از انعکاسش واهمه کرده است! 🆔 @h_falahati