eitaa logo
پژوهش حوزه علمیه جاجرم
32 دنبال‌کننده
511 عکس
46 ویدیو
100 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
پژوهش حوزه علمیه جاجرم
🎁اسامی طلابی که بر اساس قرعه کشی به عنوان برنده انتخاب شدند با تشکر از طلابی که در مسابقه شرکت کردند. 👳‍♂️1-مهدی رجبی ثانی 🎊 👳‍♂️2-حسن کیانی 🎊 👳‍♂️3-سجاد امیدی 🎊 ‼️‼️قابل توجه طلاب محترم،طلابی که اسمشان بر اساس قرعه کشی انتخاب می شود برای شب ها آینده یک بار اسمشان در قرعه کشی نوشته می شود وطلابی که هنوز انتخاب نشدن دوبار اسمشون نوشته می شود •❁ @h_jajarm89 ❁•
🔸پیام شماره (3)🔸 ❇️انواع خلاصه نویسی خلاصه نویسی، شامل فنون مختلف یادداشت برداری، حاشیه‌نویسی، خط‌کشی زیر جملات، دسته بندی و علامت‌گذاری می‌شود که بسته به شرایط و نوع مطالعه، می‌تواند مختلف بوده و حتی برای یک درس، موارد متعددی را شامل شود. 1️⃣روش اول : علامت گذاری بهترین فن مطالعه، درگیر شدن با مطلب یا به اصطلاح، مطالعه فعال است. علامتگذاری، سریعترین روش برای مطالعه فعال است و البته نکات مهم را نیز مشخص می‌کند. 🔹نکات قابل توجه در این روش: 1)زمانی که مطلبی را مطالعه می‌کنید، جایی که برایتان سؤال باقی می‌ماند و مطلب را به طور کامل متوجه نمی‌شوید، از علامت سؤال (؟) استفاده کنید و کنار آن مطلب علامت بزنید. 2)هرجا احساس نمودید که مطالب، پرسش خیز بوده و در آن به نکته مهمی اشاره شده است، علامت تعجب(!) بگذارید و جایی که به یک کلمه یا عبارت کلیدی برخوردید، دور آن را خط بکشید و پاراگراف های مهم را با ستاره (*) مشخص کنید. 3)به طور کلی، هنگام مطالعه، استفاده از علامت گذاری، سرآغاز خوبی برای مطالعه دقیق و فعال است. 4)دقت داشته باشید که در استفاده از علامت‌ها و انتخاب جملاتی که خط کشی می‌شوند، زیاده‌روی نکنید؛ چرا که در مطالعه‌های آتی حوصله‌تان سر می‌رود. 💢تهیه کننده محتوا: واحد پژوهش مدرسه حضرت خدیجه (س) ⬅️ادامه دارد.....🔻 •┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• 💐دوستان‌تان را دعوت کنید؛❣️ 💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
سوال مسابقه قرآن پژوهی سوال18 📚با توجه به ایام شهادت مولی الموحدین،مولا امیرالمومنین،حداقل دو آیه از قرآن کریم که در شأن حضرت نازل شده را نام برده و آیات را تقریر نمائيد؟ لطفاپاسخ صیحیح را به آیدی زیر ارسال نمائید @emamkazem89 ‼️مهلت ارسال تا ساعت10شب •❁ @h_jajarm89 ❁•
✳️هشتک های کانال جهت جستجوی مطالب مورد نیاز: •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 💐دوستان‌تان را دعوت کنید؛❣️ 🌐کانال معاونت پژوهش در ایتا https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🌐کانال معاونت پژوهش در سروش: sapp.ir/howzehpajohesh
🔸پیام شماره (4)🔸 2️⃣روش دوم: خط کشیدن زیر مطالب مهم یکی از شیوه‌هایی که در خلاصه‌نویسی به کار می‌رود، خط کشیدن زیر مطالب مهم است. معمولاً این روش در میان بیشتر دانش‌آموزان و داوطلبان از محبوبیت برخوردار است؛ زیرا هم راحتتر از یادداشت‌برداری است و هم داوطلب احساس می‌کند که مطالب مهم را بدون کمترین تغییری خلاصه کرده است. ✅نکات قابل توجه در این روش : 1) برای خط کشیدن زیر مطالب مهم، بهتر است که از خودکارها، مدادها یا ماژیک‌های رنگی استفاده کنید؛ مثلاً مطلب بسیار مهم را با یک رنگ، مطالب کمتر مهم را با رنگ دیگر و مطالب هر فصل یا موضوع را نیز با رنگی خاص خط بکشید. 2) این کار باعث می‌شود تا هم مطالب، بیشتر در ذهن شما باقی بماند و هم تنوع بیشتری داشته باشید و زود خسته نشوید. در خلاصه‌نویسی به روش خط کشیدن زیر مطالب، باید توجه داشته باشید که با وسواس این‌که ممکن است مطلبی از قلم بیفتد، زیر همه مطالب خط نکشید؛ زیرا در غیر این صورت، حاصل کار، صفحه‌ای پر از خط در زیر جملات می‌شود، نه یادگیری بیشتر. 3) اگر شما در هر صفحه، زیر مطالب زیادی خط بکشید احتمال کاهش یادگیری وجود دارد و نشانه آن است که این وسیله را جانشین توجه واقعی به مطلب و برگرداندن مطلب به زبان خود کرده‌اید. 4) چیزی که هنگام انجام این کار باید مد نظر قرار دهید و زیر آن را خط بکشید، اطلاعات مهم، مانند: 5) نتیجه‌گیری‌های کلی، تعریف‌های کلیدی و جمله‌های اصلی که وظیفه آنها توضیح و تشریح نکات است، جملات کلیدی، نکات تستی و … است؛ بدون این که به اندیشه اصلی مطلب خدشه‌ای وارد آید. 💢تهیه کننده محتوا: واحد پژوهش مدرسه حضرت خدیجه (س) ⬅️ادامه دارد.....🔻 •┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• 💐دوستان‌تان را دعوت کنید؛❣️ 💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🔰🔰 کتاب «فروغ ولایت» اثری از آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی است که به سیره و روش حضرت امیر (ع) پرداخته است. نویسنده فرزانه، آیت‌الله جعفر سبحانی با تقسیم حیات نورانی حضرت أمیرالمؤمنین علیه السلام به پنج دوره، مهم ترین جریانات زندگی ایشان را ترسیم کرده است. ایشان در این اثر وزین سعی کرده سیر زندگی ایشان را از طرفی گویا و روان حکایت کرده و از دیگر سو کاملا مبتنی بر منابع دسته اول تاریخی و روائی باشد. نکته متمایز این اثر، جامعیت آن است که از همان آغاز زندگی حضرت تا شهادت ایشان، تمام عرصه‌ها زندگی ایشان را در کنار آیات و روایات مربوطه تشریح کرده و در هر مورد به تبیین بعدی از فضائل حضرت می‌پردازد. البته رسالت اصلی این کتاب، ترسیم زندگی شخصی و عادی حضرت است که بخوبی هم از عهده آن برآمده است. این کتاب را موسسه امام صادق (ع) در 860 صفحه منتشر نموده است. •❁ @h_jajarm89 ❁•
1_63841428.pdf
3.73M
👆👆👆👆👆👆👆
🔰🔰 ✨کتاب علی از زبان علی ✨ حکایت زندگانی یک شخص آن زمان جذابیت پیدا می‌کند و شناخت از یک انسان فراتاریخ آن زمان واقعی‌تر بوده و به حقیقت نزدیک خواهد بود که از زبان خودش بیان شود. استاد شهیدی، که یکی از پژوهشگران معاصر تاریخ اسلام است، با آثار غنیّ و پرمحتوایی که در این زمینه از خود به جای گذاشته، توانسته به یکی از ماندگاران عصر تبدیل شود. وی در کتاب «علی از زبان علی» به روایت جذاب زندگانی أمیرالمؤمنین علیه‌السلام از بیان خود حضرتشان استفاده کرده و برهه‌های گوناگون زندگانی ایشان را تشریح کرده است. این کتاب را انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی در 208 منتشر و روانه بازار کتاب نموده است. •❁ @h_jajarm89 ❁•
✅گفتگوي زنده تلويزيوني؛ حجت الاسلام و المسلمين كندري، معاون پژوهش حوزه علميه خراسان ساعت ۲۱ امشب از شبكه شما •┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• 💐دوستان‌تان را دعوت کنید؛❣️ 💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🌐شناسه در سروش و ایتا 🆔 @howzehpajohesh
‼️مسابقه 18 🌸اسامی طلابی که جواب صحیح مسابقه قرآن پژوهی را برای ما ارسال کردند ✨محمد مهدی رجاجرمی ✨حسن کیانی ✨علی حاج قربانی ✨سجاد امیدی ✨مهدی تقی طائقی ✨مصطفی خودنیا ✨رضا آقامحمدی ✨مهدی رجبی ثانی •❁ @h_jajarm89 ❁•
پژوهش حوزه علمیه جاجرم
‼️مسابقه 18 🌸اسامی طلابی که جواب صحیح مسابقه قرآن پژوهی را برای ما ارسال کردند ✨محمد مهدی رجاجرمی ✨
ضمن تسلیت شهادت مولی الموحدین، امیر المومنین علی علیه السلام ان شاءالله فردا شب افراد منتخب اعلام خواهند شد
بگذاریدخیالتان را راحت ڪنم روزه دارانِ ماه رمضان!! شب بخشیده نشویم بدبختیم اهل بیت راواسطه ڪنید... برایمان چاره‌اۍ ڪنند.... +بعلۍ‌الهی‌العفــو •❁ @h_jajarm89 ❁•
🌸🌸 زیارت مجازے🌸🌸 ابتڪار بسیار زیبـا از تولیت حرم •|اَمیر المؤمنین علے بن ابیطالب|• روے لینڪ زیر کلیڪ ڪنید: www.imamali.net/vtour روش زیارت مجازے: وارد حرم شدید توجه کنید روی هر فلشی که کلیک میکنید يه مقدار صبر کنید تصویر شفاف ميشه. ودر هر صحن باچرخش و عقب جلو کردن میتوان کاملا زیارت کرد. هر جای حرم که دوست داريد زیارت کنید. بنده رو هم دعا کنید. زیارتتون قبول باشه التماس دعا اللهم عجل لوليك الفرج •❁ @h_jajarm89 ❁•
الإمامُ عليٌّ عليه السلام : الحِكمَةُ ضَالّةُ المؤمنِ ، فاطْلُبوها و لَو عندَ المُشرِكِ تكونوا أحَقَّ بها و أهلَها .[الأمالي للطوسي: 625/1290.] امام على عليه السلام : حكمت، گمشده مؤمن است ؛ پس آن را بجوييد گر چه نزد مشرك باشد زيرا كه شما بدان سزاوارتر و شايسته تريد .  عنه عليه السلام : الْحِكْمَةُ ضالَّةُ المُؤْمِنِ ، فخُذِ الحِكْمَةَ و لَو مِن أهلِ النِّفاقِ .[نهج البلاغة: الحكمة 80 .] امام على عليه السلام : حكمت، گمشده مؤمن است؛ پس ، آن را، گر چه از منافقان، فرا گيريد .•❁ @h_jajarm89 ❁•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کمرمون شکست ولی نمی خوایم خم به اَبروی رهبرمان بیاد. 💢صحبت های خانواده شهید محمد ابراهیم کاظمی (اهل شهر درق خراسان شمالی) از شهدای ناوچه کنارک نیروی دریایی ارتش در دیدار با امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ♨️کانال حوزه علمیه جاجرم 🔻🔻🔻 🌐 https://eitaa.com/h_jajarm
🔸پیام شماره (5)🔸 3️⃣ روش سوم: حاشیه نویسی یکی از کارهای مهمی که در خلاصه‌نویسی می‌توانید انجام دهید این است که حاشیه نویسی کنید. حاشیه‌نویسی با هدف انتقال مجموعه‌ای از مطالب مهم و خلاصه شده از متنی است که شما مطالعه کرده‌اید. در حاشیه‌نویسی می‌توانید کلیدی ترین جمله هر پاراگراف را استخراج و به زبان خودتان در حاشیه کتاب یا جزوه یادداشت کنید. ✅نکات قابل توجه در این روش: 1) برای انجام این کار در پایان هر پاراگراف از خودتان بپرسید که این پاراگراف قصد داشت چه مطلبی را به من بیاموزد و آن را در یک جمله و با زبان خودتان، نه به صورت کتابی، بیان کرده و یادداشت نمایید؛ 2) می‌توانید سؤال، انتقاد یا هر مطلب دیگری را که مربوط به همان موضوع است و در جای دیگری خوانده‌اید، حاشیه‌نویسی کنید. این فرآیند به تمرکز فکر، دقت، حفظ و یادگیری بهتر کمک می‌کند. 4️⃣ روش چهارم: دسته بندی به کارگیری این روش برای مباحثی مانند: تاریخ ادبیات یا احادیث درس دین و زندگی که شامل دسته ها و طبقه بندی‌های مختلف است، بسیار مفید است. ✅نکات قابل توجه در این روش: باید مطالب مختلفی را که می‌توان در یک دسته قرار داد، یک جا نوشت و آنها را دسته بندی کرد؛ به عنوان مثال، میشود شاعران را بر حسب قرن و یا احادیث را بر اساس اشخاص، دسته بندی نمود. 💢تهیه کننده محتوا: واحد پژوهش مدرسه حضرت خدیجه (س) ⬅️ادامه دارد.....🔻 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 💐دوستان‌تان را دعوت کنید؛ 💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
امام على علیه‏ السلام : ۵- مَن جاءَتهُ مَنِیَّتُهُ وهُوَ یَطلُبُ العِلمَ فبَینَهُ وبَینَ الأنبیاءِ دَرَجَةٌ؛ هر کس در حال طلب دانش مرگش فرا رسد ، میان او و پیامبران تنها یک درجه تفاوت باشد . مجمع البیان : ۹ / ۳۸۰ منتخب میزان الحکمة : ۳۹۸ .•❁ @h_jajarm89 ❁•
پژوهش حوزه علمیه جاجرم
مسابقه 18 🎁اسامی طلابی که بر اساس قرعه کشی به عنوان برنده انتخاب شدند با تشکر از طلابی که در مسابقه شرکت کردند. 👳‍♂️1-علی حاج قربانی 🎊 👳‍♂️2-حسن کیانی 🎊 👳‍♂️3-سجاد امیدی 🎊 ‼️‼️قابل توجه طلاب محترم،طلابی که اسمشان بر اساس قرعه کشی انتخاب می شود برای شب ها آینده یک بار اسمشان در قرعه کشی نوشته می شود وطلابی که هنوز انتخاب نشدن دوبار اسمشون نوشته می شود •❁ @h_jajarm89 ❁•
سوال مسابقه قرآن پژوهی سوال19 📚با توجه به آیه 18سوره مبارکه سجده( أَفَمَن كَانَ مُؤْمِنًا كَمَن كَانَ فَاسِقًا ۚ لَّا يَسْتَوُونَ) این آیه در شأن کدام بزرگوار نازل گردید،توضیح دهید ؟ لطفاپاسخ صیحیح را به آیدی زیر ارسال نمائید @emamkazem89 ‼️مهلت ارسال تا ساعت10شب •❁ @h_jajarm89 ❁•
🍃 قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلّم 🔽 🔷 خيْرُ الدُّنْيا وَ الآْخِرَةِ مَعَ العِلْمِ وَ شَرُّ الدُّنْيا وَ الآْخِرَةِ مَعَ الْجَهْلِ 🔹 🔶 خير دنيا و آخرت با دانش و شرّ دنيا و آخرت با نادانى است.🔶 📚 منبع: حارالأنوار، ج۱، ص ۲۰۴، ح ۲۳ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❣️دوستان‌تان را دعوت کنید؛ 💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🌐شناسه در سروش و ایتا 🆔 @howzehpajohesh
🔰پژوهش هزینه نیست، سرمایه است •┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• 💐دوستان‌تان را دعوت کنید؛❣️ 💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🌐شناسه در سروش و ایتا 🆔 @howzehpajohesh
امام صادق علیه‏ السلام : ۷- لَو عَلِمَ النّاسُ ما فی طَلَبِ العِلمِ‏ لَطَلَبوهُ ولَو بِسَفکِ المُهَجِ وخَوضِ اللُّجَجِ ؛ اگر مردم مى ‏دانستند که علم چه فوایدى دارد ، هر آینه در جستجوى آن بر مى ‏آمدند ، گرچه در راه آن خون بریزند و در ژرفاى دریاها فرو روند . عوالی اللآلی : ۴ / ۶۱ / ۹ منتخب میزان الحکمة : ۳۹۸ 📒📕📗📗📘📙📚📖📝.•❁ @h_jajarm89 ❁•