#فراخوان_آثار_پژوهشی
💠بخش های ویژه فراخوان 💠
♦️پانزدهمين فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان در سه بخش ويژه «بيانيه گام دوم انقلاب؛ راهبردها و راهكارها؛ سردار سليماني و مكتب مقاومت؛ حوزه انقلابي، حوزه تحوّلي» نيز از آثار طلاب استقبال مي كند.
🔺آدرس سامانه فراخوان👇:
http://spnf.hozehkh.com/account/LoginHoze
☎️دبیرخانه آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان
تلفن: 32008327-051
•┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈•
❣️دوستانتان را دعوت کنید؛💐
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚شناسه در سروش و ایتا
🆔 @howzehpajohesh
#مهارت_پژوهشی
#روش_تحقیق (پیام اول)
🔰اهمیت و جایگاه تحقیق:
1. تولید نظریه، علم و گسترش آن جز با تحقیق ممکن نیست.
2. اگر پژوهشی نشود دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد.
پیامبر اکرم (ص) میفرماید:
«الْمُؤْمِنُ إِذَا مَاتَ وَ تَرَكَ وَرَقَة وَاحِدَةً عَلَیْهَا عِلْمٌ تَكُونُ تِلْكَ الْوَرَقَةُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ سِتْراً فِیمَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّارِ وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى بِكُلِّ حَرْفٍ مَكْتُوبٍ عَلَیْهَا مَدِینَةً أَوْسَعَ مِنَ الدُّنْیَا سَبْعَ مَرَّاتٍ».
«اگر مؤمن از دنيا برود و يك ورقه از خودش باقي بگذارد كه بر آن علمي نوشته شده باشد روز قيامت اين ورقه حائل و ساتر و حاجب است بين او بين آتش، نه تنها مانع از آتش است بلكه خداوند تبارك و تعالي در عوض هر حرفي كه بر آن ورقه نوشته است شهري وسيع تر از دنيا به اندازه هفت برابر به او اعطا مي فرمايد».
•┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈•
❣️دوستانتان را دعوت کنید؛💐
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚شناسه در سروش و ایتا
🆔 @howzehpajohesh
#مهارت_پژوهشی
#روش_تحقیق (پیام 2)
🔰آموزش پژوهش محور چیست؟
آموزشی که دو هدف را دنبال می کند:
1️⃣مستقل شدن فراگیر در کسب اطلاعات و استقلال از استاد به مرور زمان
2️⃣توانایی حل مجهولات یا همان تولید علم.
🔰ارائه اطلاعات به دیگران
❓دلیل لزوم فراهم آوردن زمینههای انتقال اطلاعات به دیگران:
✔️ اگر سعی نکنیم اطلاعاتمان را به دیگران منتقل کنیم:
1. یادگیری بعضی مطالب، امر لغوی خواهد بود.
2. انتقال، موجب ماندگاری و کارآمدی اطلاعات برای شخص میشود.
🔻ادامه دارد...⬅️
•┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈•
❣️دوستانتان را دعوت کنید؛💐
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚شناسه در سروش و ایتا
🆔 @howzehpajohesh
#مهارت_پژوهشی
#روش_تحقیق (پیام 4)
🔰پیش نیازهای پژوهش موفق:
4️⃣پیش نیاز چهارم: تسلط بر فهم منابع:
✔️توان مراجعه به منابع دسته اول و فهم مطالب آن.
5️⃣پیش نیاز پنجم: آشنایی با منابع
📚مراجعه به منابع مناسب و معتبر برای پاسخ به سوالات و کسب اطلاعات جدید.
❇️چگونگی افزایش منبع شناسی:
➕مشاوره با اساتید
➕مراجعه به کتابخانه
➕مراجعه به فروشگاهها و نمایشگاههای کتاب و...
➕آشنایی با نرم افزارها و پایگاههای علمی در
اینترنت.
#معرفی_سایتهای_پژوهشی
#معرفی_نرم_افزار_پژوهشی
🔻ادامه دارد...⬅️
•┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈•
❣️دوستانتان را دعوت کنید؛💐
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚شناسه در سروش و ایتا
🆔 @howzehpajohesh
#مهارت_پژوهشی
#روش_تحقیق (پیام 3)
🔰پیش نیازهای پژوهش موفق:
1️⃣پیش نیاز اول: ذهن خلاق : ذهن خلاق نیازمند مطالعه فراوان است؛
ماده اولیه ذهن برای خلاقیت اطلاعات است.برای میزان مطالعه هیچ محدودیتی جز زمان نباید داشته باشد.
#چگونه_مطالعه_موثر_داشته_باشیم؟
2️⃣پیش نیاز دوم: مدیریت زمان
✔️استفاده بهینه از وقت برای افزایش بهره وری.
✔️بدون بهره وری و مدیریت زمان امکان پیشرفت نیست.
3️⃣پیش نیاز سوم: مدیریت حافظه
🔹اختصاص توانایی ذهن به مطالب لازم و ضروری
🔸برای تحصیل موفق، زمان محدود است؛ اما برای امور دیگر، همیشه وقت است.
🔻ادامه دارد...⬅️
•┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈•
❣️دوستانتان را دعوت کنید؛💐
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚شناسه در سروش و ایتا
🆔 @howzehpajohesh
#کلام_بزرگان
💠حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (دام عزه)
آن کسانی که با حرکت علمی کشور مخالفند؛آن کسانی که دانشگاهها، مراکز تحقیقی، مرکز علمی را میخواهند از علم و از #تحقیق و #پژوهش دور کنند،برای دشمن کار میکنند.
📚۱۳۸۵/۳/۱۴
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❣️دوستانتان را به جمع پژوهشگران حوزه علمیه خراسان دعوت کنید؛
💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐شناسه در سروش و ایتا
🆔 @howzehpajohesh
🗓◼️هشتم شوال تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام
🕌در هشتم شوال سال 1344 هجري قمري قبرستان بقيع به عنوان مهمترين قبرستان اسلام به دست وهابيون تخريب شد.
✍️در کمتر کشوري به اندازه سرزمين حجاز، آثار مربوط به قرون نخستين اسلام وجود داشته است؛ چرا که زادگاه اصلي اسلام آنجاست و آثار گرانبهايي از پيشوايان اسلام در جاي جاي اين سرزمين ديده ميشود. ولي متأسفانه، متعصّبان خشک مغز وهّابي، بيشتر اين آثار ارزشمند را به بهانه واهي آثار شرک، از ميان بردهاند و کمتر چيزي از اين آثار پرارزش باقي مانده است. نمونه بارز آن، قبرستان بقيع است. اين قبرستان، مهمترين قبرستان در اسلام است که بخش مهمي از تاريخ اسلام را در خود جاي داده و کتاب بزرگ و گويايي از تاريخ مسلمانان به شمار ميآيد.
🔻قبور ائمه بقیع چگونه تخریب شد؟❓ادامه مطلب در پست بعدی ⬅️
┈┈••••✾•🌿🌴▪️🕋▪️🌴🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚شناسه در سروش و ایتا
🆔 @howzehpajohesh
➡️🔺ادامه پست قبلی 👇
🕌وضعيت بقيع قبل از تخريب
🏝تا پيش از تخريب و ويراني قبور مطهر بقيع توسط وهابيت متعصب كه براساس معتقدات خود، به تخريب بسياري از آثار تاريخي پرداختند، بر روي قبور پيشوايان و ساير بزرگان اسلام که در مدينه مدفون بودند گنبدها و بناهايي قرار داشت. ائمه بقيع در بقعه بزرگي که به طور هشت ضلعي ساخته شده بود و اندرون و گنبد آن سفيدکاري شده بود مدفون بودند.
🌅 پس از تسلط وهابيون بر مدينه آنها ضمن تخريب قبور، آثاري که بر روي قبور قرار داشت را نيز از بين بردند. در جريان اين واقعه بارگاه امام حسن مجتبي (ع)، امام سجاد (ع)، امام محمدباقر (ع) و امام جعفر صادق(ع) ويران شد. آنان اضافه بر قبور مطهر ائمه معصومين (ع)، ديگر قبور را هم تخريب كردند كه عبارتند از: قبر منسوب به فاطمه زهرا (س)، عبدالله بن عبدالمطلب و آمنه پدر و مادر پيامبر اسلام، قبر مطهر فاطمه بنتاسد (ع) مادر اميرالمومنين (ع)، قبر مطهر حضرت امالبنين (ع)، قبرعباس عموي پيامبر، ابراهيم پسر پيامبر (ع)، قبر اسماعيل فرزند حضرت صادق (ع)، قبر دختر خواندگان پيامبر (ع)، قبر حليمه سعديه مرضعه پيامبر (ع) و قبور شهداي زمان پيامبر (ع).
1️⃣▪️نخستين تخريب قبور ائمه بقيع
نخستين تخريب قبور مطهر ائمه بقيع به دست وهابيون سعودي در سال 1220 هجري يعني زمان سقوط دولت اول سعوديها توسط حكومت عثماني روي داد، پس از اين واقعه تاريخي - اسلامي با سرمايهگذاري مسلمانان شيعه و به كار بردن امكانات ويژهاي، مراقد تخريب شده به زيباترين شكل بازسازي شد و با ساخت گنبد و مسجد، بقيع به يكي از زيباترين مراقد زيارتي و در واقع مكان زيارتي - سياحتي مسلمانان تبديل شد.
2️⃣▪️دومين تخريب بقيع
دومين و در واقع دردناكترين حادثه تاريخي - اسلامي معاصر به هشتم شوال سال 1344 و پس از روي كار آمدن سومين حكومت وهابي عربستان مربوط ميشود؛ سالي كه وهابيون به فتواي سران خود مبني بر اهانت و تحقير مقدسات شيعه، مراقد مطهر ائمه و اهلبيت پيامبر(ص) را مورد دومين هجوم وحشيانه خود قراردادند و بقيع را به مقبرهاي ويران شده و در واقع مهجور و ناشناخته تبديل كردند.
🌅تخريب قبور درمكه،مدينه،جده وكربلا
وهابيون در سال 1343 هجري قمري در مكه گنبدهاي قبر حضرت عبدالمطلب (ع)، ابيطالب (ع)، خديجه (ع) و زادگاه پيامبر (ع) و فاطمه زهرا (ع) و "خيزران" عبادتگاه سري پيامبر (ع) را با خاك يكسان كردند و در جده نيز قبر "حوا" و ديگر قبور را تخريب كردند. در مدينه نيز گنبد منور نبوي را به توپ بستند، ولي از ترس مسلمانان، قبر شريف نبوي را تخريب نكردند آنها همچنين در شوال 1343 با تخريب قبور مطهر ائمه بقيع (ع) اشياء نفيس و با ارزش آن قبور مطهر را به يغما بردند و قبر حضرت حمزه (ع) و شهداي احد را با خاك يكسان و گنبد و مرقد حضرت عبدالله و آمنه پدر و مادر پيامبر (ع) و ديگر قبور را هم خراب كردند.
🎇وهابيون متعصب در همان سال به كربلاي معلي حمله كردند و ضريح مطهرحضرت امام حسين(ع) را كندند و جواهرات و اشياء نفيس حرم مطهر را كه اكثرا از هداياي سلاطين و بسيار ارزشمند و گرانبها بود، غارت كردند و قريب به 7000 نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را كشتند. سپس به سمت نجف رفتند كه موفق به غارت نشدند و شكست خورده برگشتند.
📚منابع:
ناصر مکارم شيرازي، وهابيت بر سر دوراهي
جعفر سبحاني، آيين وهابيت
اصغر قائدان، تاريخ و آثار اسلامي مکه مکرمه و مدينه منوره
علي اصغر رضواني، شيعه شناسي و پاسخ به شبهات
💻تهیه کننده متن: واحد پژوهش مدرسه جعفریه قاین
┈┈••••✾•🌿🌴▪️🕋▪️🌴🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚شناسه در سروش و ایتا
🆔 @howzehpajohesh