eitaa logo
پژوهش حوزه علمیه جاجرم
32 دنبال‌کننده
511 عکس
46 ویدیو
100 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
پژوهش حوزه علمیه جاجرم
🎁اسامی طلابی که بر اساس قرعه کشی به عنوان برنده انتخاب شدند با تشکر از طلابی که در مسابقه شرکت کردند. 👳‍♂️1-مهدی رجبی ثانی 🎊 👳‍♂️2-حسن کیانی 🎊 👳‍♂️3-علی حاج قربانی 🎊 ‼️‼️قابل توجه طلاب محترم،طلابی که اسمشان بر اساس قرعه کشی انتخاب می شود برای شب ها آینده یک بار اسمشان در قرعه کشی نوشته می شود وطلابی که هنوز انتخاب نشدن دوبار اسمشون نوشته می شود •❁ @h_jajarm89 ❁•
سوال مسابقه قرآن پژوهی سوال 14 📚با توجه به آیه پنجم سوره مبارکه طه ، مراد از استوای بر عرش را تقریر نمائيد؟ لطفاپاسخ صیحیح را به آیدی زیر ارسال نمائید @emamkazem89 ‼️مهلت ارسال تا ساعت10شب •❁ @h_jajarm89 ❁•
با کلام رهبر سلامت فکری با کتابخوانی امروز جوانهای ما بایستی، هم سلامت جسمی، و هم سلامت معنوی، و هم سلامت فکری را با هم داشته باشند و برای خودشان نگه دارند. سلامت جسمی را با ورزش و با تغذیه‌ی مناسب؛ سلامت معنوی و قلبی را هم با توجّه به خدا، با نماز، با دعا، با توسّل، با یاد شهدا؛ سلامت فکری را هم با کتاب‌خوانی تأمین کنید.۱۳۹۵/۰۹/۲۳ •❁ @h_jajarm89 ❁•
1️⃣شبهه: اگر امام زمان(عج) از 5 سالگی همه علوم را می‌داند، چرا درمان ویروس کرونا و واکسن او را به مردم تعلیم نداد تا مردم دنیا و بلاد مسلمین و شیعه گرفتار این مصیبت نشود. شبهه کلی تر: البته این اشکال را کلی‌تر هم می‌شود مطرح کرد به طوری که کل تاریخ را در بر بگیرد، آیا امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) درمان وبا و طاعون را می‌دانست یا نه؟ آیا راز رفع قحطی درایران را می‌دانست یا نه و هزاران مثال دیگر، پس چرا به شیعیان خود کمک نکرده است؟ 🔻🔻پاسخ این شبهه در پیام بعدی🔻🔻👇
➡️پاسخ به شبهه شماره 1🔺 ✅اولا: امام معصوم، امام و حجت خدا بر روی زمین است و وظیفه اصلی او هدایت جامعه به سمت رستگاری و رسیدن انسان به مقامات معنوی و بیان احکام الهی و رشد و تعالی انسان است، نه پزشکی و درمان بیماری‌ها، پس از حیث عقلی اگر امام جامعه هیچ کمکی به درمان بیماری نکند، هیچ خللی به مقام امامت ایشان وارد نمی‌آید. او می‌تواند امام جامعه باشد، اما در امور پزشکی، خود او به پزشک مراجعه کند، کمااینکه در مورد انبیاء الهی نیز چنین سیره‌ای را می‌توان دید؛ لذا از شرایط امامت این نیست که این‌گونه بلاهای طبیعی را برطرف کند، یا مثلا جلوی سیل یا زلزله را بگیرد، بلکه وظیفه امام معصوم هدایت مردم و رشد و تعالی آن‌ها در امور معنوی است. ✅ثانیا: امام معصوم اگر علمی دارد و اتفاقات آینده را می‌داند، به خاطر تعلیم خداوند متعال است و این‌که علم او متصل به علم الهی است، همان‌گونه که خدا می‌داند در آینده چه می‌گذرد و چه چیزی پیش خواهد آمد، امام نیز امور عالم را می‌داند.[1] اما این علم او نسبت به همه امور تکلیف آور نیست و امام وظیفه ندارد بر طبق آن عمل کند، بلکه از آن علم نیز برای هدایت مردم و راهنمایی مردم به سمت رشد و تعالی استفاده می‌کند و این‌که مثلا کسی نتواند او را در امر دین بفریبد، او باید بداند فردا چه اتفاقی می‌افتد تا بتواند جامعه اسلامی و جامعه شیعی را حفظ کند. ✅ثالثا: خداوند متعال نظام عالم را نظام اسباب و مسببات قرار داده و برای هر کاری علل و اسبابی مقرر فرموده است، و اراده کرده نظام عالم ماده از راه طبیعی و عادی طی شود و هیچ چیز غیر عادی در آن انجام نشود، لذا در حدیث آمده: «أَبَى اَللَّهُ أَنْ يُجْرِيَ اَلْأَشْيَاءَ إِلاَّ بِأَسْبَابٍ فَجَعَلَ لِكُلِّ شَيْءٍ سَبَباً: خدا خوددارى و امتناع فرموده كه كارها را بدون اسباب فراهم آورد پس براى هر چيزى سبب و وسيله‌اى قرار داد».[2] این حدیث به این معناست که در غالب موارد، خداوند متعال اجازه می‌دهد امور عالم به صورت طبیعی و بر مسیر اسباب و مسببات پیش رود و جلوی آن را نمی‌گیرد. ✅از طرفی یکی از سنت‌های الهی این است که انسان را مختار آفرید که راه خود را در حالت اختیار انتخاب کند. این سنت الهی، در مورد جامعه نیز جاری است، یعنی این خود مردم هستند که تعیین می‌کنند، جامعه آنان در چه مسیری قرار گیرد، مسیر توحید و بندگی خداوند متعال، یا مسیر طاغوت و بندگی شیاطین. قرآن نیز در این باره می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ [رعد/11] خداوند سرنوشت هيچ قوم (و ملتى) را تغيير نمی‌دهد مگر آن كه آن‌ها خود را تغيير دهند». این آیه يك قانون كلى و عمومى را بيان می‌کند، قانونى سرنوشت ‏ساز و حركت آفرين و هشدار دهنده، اين قانون كه يكى از پايه‌هاى اساسى جهان‌بينى و جامعه‌شناسى در اسلام است، بیان می‌کند، مقدرات شما قبل از هر چيز و هر كس در دست خود شما است، و هرگونه تغيير و دگرگونى در خوش‌بختى و بدبختى ملت، در درجه اول به خود آن ملت، بر می‌گردد. شانس و طالع و اقبال و تصادف و تاثير اوضاع فلكى و مانند آن، هيچ‌كدام در تغییر سرنوشت ملت‌ها تاثیری ندارد؛ آن چه اساس و پايه است، اين است كه ملتى خود بخواهد سربلند و سرفراز و پيروز باشد، و يا به عكس، خودش تن به ذلت و زبونى و شكست دهد. 🔸با توجه به این چند نکته می‌گوییم: امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) همه امور را می‌داند، اما دخل و تصرف او در اموری که مربوط به آینده است، چون خارق‌العاده بوده و به نوعی معجزه محسوب می‌شود و از مسیر طبیعی که بنابر تدبیر الهی در قریب به اتفاق امور می‌بایست جاری باشد خارج می‌گردد، صورت نگرفته و اجازه می‌دهد روند طبیعی پیش رود، یعنی خود پزشکان باید تلاش کرده و درمان بیماری را کشف کنند تا روند طبیعی به هم نخورد، البته اگر امام زمان حضور می‌داشت بدون شک به پزشکان کمک می‌کرد، اما بازهم ممکن بود پاسخ و درمان کامل را بیان نفرماید. ✳️در نتیجه: بین علم امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) به همه امور و همه مسائل و کمک نکردن به بشر در درمان بیماری‌ها، هیچ منافاتی وجود ندارد، چون این انسان‌ها هستند که باید تصمیم بگیرند و عمل کنند و جامعه را تغییر دهند، حتی بودن یا نبود امام معصوم نیز در دست مردم است؛ اگر مردم بخواهند امام در راس قرار می‌گیرد و اگر نخواهند، امام کناره می‌گیرد و جامعه را به حال خود رها می‌کند. ________________________________ پی‌نوشت [1]. برای مطالعه بیشتر به این مطلب مراجعه کنید. [2]. كلينى، محمد بن يعقوب بن اسحاق، الكافي، دار الكتب الإسلامية - تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق، ج1 ، ص 183 . •┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• 💐دوستان‌تان را دعوت کنید؛❣️ 💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🌐شناسه در سروش و ایتا 🆔 @howzehpajohesh
📚معرفی کتاب این کتاب از مجموعه کتاب های بینش ولایی است و توسط امیرحسین بانکی پور فرد به نگارش در آمده که به بررسی ابعاد مختلف مسائل تربیتی کودکان و نوجوانان از منظر مقام معظم رهبری می پردازد. در این کتاب موضوعات اهمیت تعلیم و تربیت، ابعاد تربیتی کودک و نوجوان، تربیت دینی، متولیان کودک و نوجوان و آسیب شناسی کودک و نوجوان و توصیه به نوجوانان در کلام مقام معظم رهبری بررسی شده است. •❁ @h_jajarm89
1_149825389.apk
3.53M
✳️✅امکانات و قابلیت ها : مجموعه نفیس کتاب شریف در ۱۱ جلد فارسی امکان جستجو در 🌐 لینک اختصاصی در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🌐لینک کانال معاونت پژوهش در سروش: sapp.ir/howzehpajohesh
🔰پژوهش هزینه نیست، سرمایه است 💠به جمع پژوهشگران حوزه علمیه خراسان بپیوندید 🌐 لینک اختصاصی در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
‼️مسابقه 14 🌸اسامی طلابی که جواب صحیح مسابقه قرآن پژوهی را برای ما ارسال کردند ✨محمد مهدی جاجرمی ✨سجاد امیدی ✨علی فخرانی ✨حسن کیانی ✨سید علی سیدی مقدم ✨محمد تقی طائفی ✨علی حاج قربانی ✨رضا آقا محمدی ✨مهدی رجبی ثانی •❁ @h_jajarm89 ❁•
پژوهش حوزه علمیه جاجرم
🎁اسامی طلابی که بر اساس قرعه کشی به عنوان برنده انتخاب شدند با تشکر از طلابی که در مسابقه شرکت کردند. 👳‍♂️1-حسن کیانی 🎊 👳‍♂️2-رضا آقامحمدی 🎊 👳‍♂️3-سجاد امیدی 🎊 ‼️‼️قابل توجه طلاب محترم،طلابی که اسمشان بر اساس قرعه کشی انتخاب می شود برای شب ها آینده یک بار اسمشان در قرعه کشی نوشته می شود وطلابی که هنوز انتخاب نشدن دوبار اسمشون نوشته می شود •❁ @h_jajarm89 ❁•
سوال مسابقه قرآن پژوهی سوال 16 📚با توجه به سوره مبارکه نور کدام یک از آیات این سوره معروف به آیه حجاب می باشد؟دلیل آیه شریفه را بر وجوب حجاب تقریر نمائيد؟ لطفاپاسخ صیحیح را به آیدی زیر ارسال نمائید @emamkazem89 ‼️مهلت ارسال تا ساعت10شب •❁ @h_jajarm89 ❁•
🌿🌺 سلام صبح بخیر 📲 از شما دوست عزیز تقاضا داریم برای بهره مندی بیشتر و اطلاع افراد(طلبه یا غیر طلبه) از دوره های آموزش مجازی، علاوه بر عضویت خودتان در کانال آموزش مجازی مرکز مشاوره خراسان، این کانال را به دیگران نیز معرفی نمایید. با تشکر از همراهی شما🌸 📣 آیدی کانال: @moshavereh5
📣📣 توجه! توجه! 💐 ثبت نام دوره های جدید آموزش مجازی مرکز مشاوره(خصوصا مسئولین مدارس و مبلغین) با موضوعات متنوع و کاربردی: 👇👇
💐 سلام 📣 چنانچه تمایل دارید در سطح۱(مقدماتی) دوره های مجازی اردیبهشت ماه مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان همراه با دریافت گواهینامه شرکت کنید: 🌿🌺 انتخاب موضوع مورد نظر و ورود به لینک پرداختی که در ذیل هر کارگاه درج شده 🌹 خانواده دیگر من IDPay.ir/khanevadeiedigareman-02/shop 🌹 اصول وفنون مشاوره IDPay.ir/osolvafononemoshavere02/shop 🌹 تربیت جنسی کودک ونوجوان IDPay.ir/tarbiatjensikodakvanojavan-02/shop 🌹 مزاج شناسی با رویکرد نوین IDPay.ir/mezajshenasii-02/shop 🌹 مهندسی تربیت دینی IDPay.ir/mohandesitarbiatdini/shop برای کسب اطلاعات بیشتر با آیدی زیر در ارتباط باشید: @m_moshavereh1
🍃بِسْمِ رَبِّ الْشُّهَداءِ وَالْصِّدّیقینْ🍃 🔹بدینوسیله شهادت جمعی از دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران علی الخصوص شهید محمد ابراهیم کاظمی از شهر شهیدپرور درق را به محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنیم. ♨️کانال حوزه علمیه جاجرم 🔻🔻🔻 🌐 https://eitaa.com/h_jajarm
‼️مسابقه 15 🌸اسامی طلابی که جواب صحیح مسابقه قرآن پژوهی را برای ما ارسال کردند ✨سجاد امیدی ✨محمد تقی طائفی ✨علی حاج قربانی ✨مصطفی خودنیا ✨رضا آقا محمدی ✨حسن کیانی ✨مهدی رجبی ثانی ✨علی فخرانی •❁ @h_jajarm89 ❁•
پژوهش حوزه علمیه جاجرم
🎁اسامی طلابی که بر اساس قرعه کشی به عنوان برنده انتخاب شدند با تشکر از طلابی که در مسابقه شرکت کردند. 👳‍♂️1-رضاآقامحمدی 🎊 👳‍♂️2-مهدی رجبی ثانی 🎊 👳‍♂️3-سجاد امیدی 🎊 ‼️‼️قابل توجه طلاب محترم،طلابی که اسمشان بر اساس قرعه کشی انتخاب می شود برای شب ها آینده یک بار اسمشان در قرعه کشی نوشته می شود وطلابی که هنوز انتخاب نشدن دوبار اسمشون نوشته می شود •❁ @h_jajarm89 ❁•