eitaa logo
همنشینی با خوبان 🗨
35.5هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
3.5هزار ویدیو
31 فایل
🔹تبادل و تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 ‌‌رشد در انسانیت ✅ آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه: انسان هر اندازه معرفتش به ائمۀ طاهرین صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین بیشتر باشد، به همان مقدار در انسانیت بیشتر رشد می‌کند. 📚 کتاب چشم‌هایت را باز کن! صفحه ۱۴۱. 📚 🔹@h_khoban_ir
🏷 حق خالق بر مخلوق 💠استاد حسین انصاریان ◽️خداوندی که از مادر مهربانتر و از پدر دلسوزتر است، به تعداد نعمت هایی که به ما عنایت کرده، حق به گردن ما دارد و این همه حق در اطاعت و بندگی او خلاصه می شود. 📚 🔹@h_khoban_ir
🔵 سقف گمراه‌کردن شیطان ✅ آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه: سقفِ گمراه‌کردنِ شیطانْ عالَمِ مادی است. ✅ اگر کسی به مادیات دلبستگی نداشته باشد و واردِ فضایِ معنویت شده باشد، شیطان توانِ غلبه بر او را نخواهد داشت. 📚 کتاب چشم‌هایت را باز کن! صفحه ۱۳۸. 📚 🔹@h_khoban_ir
🔹آیت‌الله حائری شیرازی🔹 🔸اصالت با تقواست نه اخلاق | اخلاق بدون تقوا، سطحی است🔸 اینکه در نماز جمعه دعوت به تقوا می‌شود، به این علت است که تقوا یک چشمه‌ای است در وجود انسان که انسان را آباد می کند. هر اخلاق خوبی از تقوا سر می زند. اگر یک کسی تقوا ندارد، اما اخلاق خوبی دارد، این اخلاق، است و . و اگر کسی تقوا دارد اما یک بداخلاقی‌هایی دارد، باز این بداخلاقی، ، سطحی است. شما در کشاورزی روی آب سطحی زیاد حساب نمی‌کنید و می‌گویید این مایه ندارد و نمی‌شود روی آن حساب کرد. پس نکتهٔ مهم این است که انسان را آباد می کند. تقوا، چشمهٔ آبی است که همۀ درخت‌های خیر و برکت، از این آب سیراب می شوند. بچه‌هایتان اگر باتقوا شدند، خوشحال باشید. خوش اخلاق هم می‌شوند، پاک هم می‌شوند. 📚 🔹@h_khoban_ir
✍️حضرت آیت‌الله بهجت: اگر حسابمان را با خدا تصفیه می‌کردیم، حساب های دیگر تصفیه و اصلاح می‌شد! 📚 در محضر بهجت، ج٢، ص١١ (ره) 📚 🔹@h_khoban_ir
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔔 پذیرش حوزه‌های علمیه کشور آغاز شد 🔻معاون آموزش حوزه‌های علمیه: ◻️پذیرش حوزه‌های علمیه برادران از اول اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه دارد. ◻️ پذیرش از سه مقطع هشتم، دوازدهم و دانشگاهیان صورت می‌گیرد. ◻️داوطلبان می‌توانند در دو بخش برنامه‌های متداول یا سفیران هدایت ثبت نام کنند. در بخش سفیران هدایت، رویکرد تبلیغی است. ➕ سایت پذیرش حوزه‌های علمیه: paziresh.ismc.ir ➕کانال پذیرش در ایتا: eitaa.com/pazireshhowzeh 💡مشاوره تحصیلی ویژه داوطلبان ورود به حوزه eitaa.com/hawzahnews/45420 📎 بیشتر بخوانید @HawzahNews| حوزه‌نیوز
🏷 بگذر تا بگذرد 💠استاد حسین انصاریان ◽️اگر بخواهیم خداوند ما را راحت بیامرزد، باید از آنهایی که با ما بد کردند، گذشت کنیم. آنهم گذشتی که خدا بپسندد. در نتیجه آمرزش و رحمت خدا سراغمان می آید. 📚 🔹@h_khoban_ir
استاد ماندگاری: 🔴 همه به زبان می‌گوییم: الله اکبر، ولی... ⬅️ پناه برخدا، هیچ کس به زبان نمی‌گوید الله اصغر، همه به زبان می‌گوییم: الله اکبر، ولی در عمل و زندگی، بزرگی خدا را در نظر نداریم و به او تکیه نمی‌کنیم. ⬅️ ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خداباوری و تقویت ایمان است. ⬅️ «وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ» و هر کس بر خدا توکّل کند، کفایت امرش را می‌کند. سوره طلاق آیه استاد محمد مهدی ماندگاری 📚 🔹@h_khoban_ir
🔵 رفتار خداگونه ✅ آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه: هرکس بخواهد به خدای متعال نزدیک شود، باید با بندگانِ خدا خداگونه رفتار کند. 📚 کتاب چشم‌هایت را باز کن! صفحه ۱۴۳. 📚 🔹@h_khoban_ir
✅ از کجا بفهمیم که عبادت ما، «عبادت» است نه «عادت»؟ 🔸اخلاق معنایش این است که انسان اراده خودش را بر عادات و بر طبایع خود غلبه بدهد؛ یعنی اراده را تقویت کند به طوری که اراده بر آنها حاکم باشد. 🔹حتی اراده باید بر عادات خوب هم غالب باشد، چون کار خوب اگر کسی به آن عادت پیدا کرد خوب نیست. 🔸مثلا ما باید نماز بخوانیم اما نباید نماز خواندن ما شکل عادت داشته باشد. از کجا بفهمیم که نماز خواندن ما عادت است یا نه؟ باید ببینیم آیا همه دستورات خدا را مثل نماز خواندن انجام می‌دهیم؟ اگر این‌طور است، معلوم می‌شود که کار ما به خاطر امر خداست. 🔹اما اگر ربا را می‌خوریم و در عین حال، نماز را هم با نافله‌هایش می‌خوانیم، یا اگر خیانت به امانت مردم می‌کنیم ولی زیارت عاشورایمان هم ترک نمی‌شود، می‌فهمیم که اینها عبادت نیست، عادت است. 📝 استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج1، ص211 📚 🔹@h_khoban_ir
💠..........باعث روشنایی عالم قبر و برزخ می شود. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 💠برخی را گناهان؛تاریک میکنند ... واز آن طرف اعمال خیر باعث روشنایی عالم قبر و برزخ می شود. 💠استاد فاطمی نیا 📚 🔹@h_khoban_ir