eitaa logo
مبشرصبح
1.9هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.5هزار ویدیو
73 فایل
ارتباط با حقیر @shafieihasan سوابق علمی » طلبه سطح عالی » کارشناسی تاریخ اسلام » کارشناسی ارشد تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام » دکتری تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی » و همچنین در گرایش های مختلف تاریخ در حوزه و دانشگاه مشغول تدریس و پژوهش می باشم.
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️ پیدایش فتنه ها؛ 🔹آغاز پيدايش فتنه ها پيروى از هوا و هوسها و بدعتهايى است که با کتاب خدا مخالفت دارد و گروهى به پيروى آنان برمى خيزند و برخلاف دين خدا از آنها حمايت مى کنند. 🔸اگر باطل از آميختن با حق جدا مى گرديد بر کسانى که طالب حقّند پوشيده نمى ماند. و اگر حق از آميزه باطل پاک و خالص مى شد زبان دشمنان و معاندان از آن قطع مى گشت. ♦️ولى بخشى از اين گرفته مى شود و بخشى از آن و اين دو را به هم مى آميزند و اينجا است که شيطان بر دوستان و پيروان خود مسلّط مى شود. و تنها کسانى که مشمول رحمت خدا بودند از آن نجات مى يابند. خطبه ۵۰ 🔹إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْكَامٌ تُبْتَدَعُ، يُخَالَفُ فِيهَا كِتَابُ اللَّهِ وَ يَتَوَلَّى عَلَيْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَى غَيْرِ دِينِ اللَّهِ. 🔸فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ، وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِينَ، ♦️وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ، فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى. @h_shafiei
مبشرصبح
⚠️ پیدایش فتنه ها؛ 🔹آغاز پيدايش فتنه ها پيروى از هوا و هوسها و بدعتهايى است که با کتاب خدا مخالفت
✅بیانات رهبری مرتبط با این فرازهای نهج البلاغه 🔻مسأله‌ی تشخیص حق از باطل، یکی از آن مسایلی است که در طول تاریخ بشر و تاریخ نبوتها، نقطه‌ی دشوار زندگی انسانها به حساب می‌آمده است. همه مایلند حق را تعقیب کنند و به آن عمل نمایند. همه مایلند از باطل اجتناب کنند. البته، غیر از انسانهایی که وجودشان به آتش قهر الهی تبدیل شده است و مظهر شیطانند، عموم مردم و انسانهای دارای عقل و انصاف و صفات انسانی، می‌خواهند از باطل اجتناب بکنند و به حق گرایش پیدا نمایند؛ اما تشخیص اینها، همیشه آسان نیست. 🔺امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام در یکی از خطبه‌هایی که دردمندی آن بزرگوار، در کلمات و جملات آن آشکار است، همین مطلب را بیان می‌کنند. می‌فرمایند: ⬅️اگر حق صریح و خالص بود، کسی به شبهه نمی‌افتاد و اگر باطل لخت و عریان ظاهر می‌شد، کسی از آن تعقیب نمی‌کرد. «ولکن یوخذ من هذا ضغث و من هذا ضغث فیمزجان فهنالک یستولی الشّیطان علی اولیائه». یعنی دستهای کج‌اندیش و ترفندکار، قسمتی از حق را با باطل مخلوط می‌کنند و لعابی از حق روی باطل می‌دهند تا باطل قابل عرضه شود و برای مردم ساده‌لوح، قابل قبول باشد. این‌جاست که شیطان بر دوستانش مستولی شده و حق مشتبه می‌شود. ۱۳۶۸/۰۷/۱۲ @h_shafiei
حق را آن‌گونه مطرح كن كه باطلى سر برندارد و باطل را آن‌گونه بكوب كه حق بهره بردارد و باطلى ديگر فرصت را غنيمت نگيرد. و چه كلام بزرگى از امام جواد علیه السلام می‌شنويم كه: «كفى بك خيانة ان تكون اميناً للخونة» براى خيانت‌کارى تو همين بس كه امانت‌دار خائن‌ها باشى. بحارالانوار، ج ۷۵ صفحه ۳۸۰، حدیث ۴۵ از معرفت ‌دينى تا حكومت‌ دينى، صفحه92 (عین_صاد) @h_shafiei
9.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رنجیست فراقت که کمش، بـسـیــار است... @h_shafiei خدا به خیر بگذرونه این اربعین دور از شما
🔷 دو نکته بسیار مهم از امیرالمومنین علیه السلام ⬛️به امام عرض کردند كه مردم به دنيا دل بسته اند، معاويه با هدايا و پول هاى فراوان آنها را جذب مى كند شما هم از اموال عمومى به اشراف عرب و بزرگان قريش ببخش و از تقسيم مساوى بيت المال دست بردار تا به تو گرايش پيدا كنند. 1⃣امام فرمودند: آيا به من دستور مى دهيد براى پيروزى خود، از جور و ستم در باره امّت اسلامى كه بر آنها ولايت دارم، استفاده كنم!؟ به خدا سوگند تا عمر دارم، و شب و روز برقرار است، و ستارگان از پى هم طلوع و غروب مى كنند، هرگز چنين كارى نخواهم كرد. 🔸 اگر اين اموال از خودم هم بود به گونه اى مساوى در ميان مردم تقسيم مى كردم تا چه رسد كه جزو اموال خداست. 2⃣آگاه باشيد بخشيدن مال به آنها كه استحقاق ندارند، زياده روى و اسراف است، ممكن است در دنيا مقام بخشنده آن را بالا برد، امّا در آخرت پست خواهد كرد، در ميان مردم ممكن است گرامى اش بدارند، امّا در پيشگاه خدا خوار و ذليل است. 🔹كسى مالش را در راهى كه خدا اجازه نفرمود مصرف نكرد و به غير اهل آن نپرداخت جز آن كه خدا او را از سپاس آنان محروم فرمود، و دوستى آنها را متوجّه ديگرى ساخت، پس اگر روزى بلغزد و محتاج كمك آنان گردد، بدترين رفيق و سرزنش كننده ترين دوست خواهند بود. خطله ۱۲۶ ⏪أَ تَأْمُرُونِّي أَنْ أَطْلُبَ النَّصْرَ بِالْجَوْرِ فِيمَنْ وُلِّيتُ عَلَيْهِ؟ وَ اللَّهِ لَا أَطُورُ بِهِ مَا سَمَرَ سَمِيرٌ وَ مَا أَمَّ نَجْمٌ فِي السَّمَاءِ نَجْماً، وَ لَوْ كَانَ الْمَالُ لِي لَسَوَّيْتُ بَيْنَهُمْ فَكَيْفَ وَ إِنَّمَا الْمَالُ مَالُ اللَّهِ. أَلَا وَ إِنَّ إِعْطَاءَ الْمَالِ فِي غَيْرِ حَقِّهِ تَبْذِيرٌ وَ إِسْرَافٌ وَ هُوَ يَرْفَعُ صَاحِبَهُ فِي الدُّنْيَا وَ يَضَعُهُ فِي الْآخِرَةِ وَ يُكْرِمُهُ فِي النَّاسِ وَ يُهِينُهُ عِنْدَ اللَّهِ وَ لَمْ يَضَعِ امْرُؤٌ مَالَهُ فِي غَيْرِ حَقِّهِ وَ لَا عِنْدَ غَيْرِ أَهْلِهِ إِلَّا حَرَمَهُ اللَّهُ شُكْرَهُمْ وَ كَانَ لِغَيْرِهِ وُدُّهُمْ، فَإِنْ زَلَّتْ بِهِ النَّعْلُ يَوْماً فَاحْتَاجَ إِلَى مَعُونَتِهِمْ فَشَرُّ خَلِيلٍ وَ أَلْأَمُ خَدِين. @h_shafiei
مبشرصبح
🔷 دو نکته بسیار مهم از امیرالمومنین علیه السلام ⬛️به امام عرض کردند كه مردم به دنيا دل بسته اند، مع
✅ بیانات رهبری ذیل این فراز نهج البلاغه ♦️در اوایل حکومت، امیرالمؤمنین بین همه‌ی آحاد مردم در اعطای بیت‌المال تساوی برقرار کرد؛ چون قبل از امیرالمؤمنین تقریباً بیست سالی بود که در اسلام رسم شده بود بعضی اشخاص را به خاطر سبقت در اسلام و مهاجر و انصار بودن و ... بر بعضی دیگر ترجیح دهند. پولی را که در بیت‌المال جمع می‌شد - که از غنایمِ جنگها و یا شاید از زکوات بود - وقتی تقسیم می‌کردند، به صورت سرانه به اشخاص می‌دادند. رسم مالیِ آن روزگار این‌گونه بود؛ مثل رسوم ادارات دولتیِ جهان امروز نبود. در آن زمان رسم شده بود که به بعضی بیشتر بدهند. 🔹امیرالمؤمنین آمد و گفت نه؛ هر کس متدیّن‌تر و مؤمن‌تر است، اجرش با خداست. هر کس توانایی بیشتری دارد، در زندگی تلاش می‌کند و اگر دنبال مال است، مال کسب می‌کند؛ اما من بیت‌المال را بالسّویه تقسیم می‌کنم. 🔸بعضی اشخاص آمدند نصیحت کردند و گفتند یا امیرالمؤمنین! این کار، شما را شکست می‌دهد و عدّه‌ای را وادار می‌کند در مقابل شما بایستند. 🔹حضرت چنین فرمود: «اتأمرونی ان اطلب النّصر بالجور فیمن ولّیت علیه من اهل الاسلام واللَّه لا اطور به ما سمر سمیر و ما ام نجم»؛ شما از من می‌خواهید که در حوزه‌ی حکومتِ خود، پیروزی را با ظلم به دست آورم؟! آری؛ من پیروز خواهم شد و عدّه‌ای مخالفت نمی‌کنند؛ ولی من این پیروزی را نمی‌خواهم. 🔸اگر بناست به خاطر ظلم و جور از امیرالمؤمنین طرفداری شود، امیرالمؤمنین آن را نمی‌خواهد. فرمود: «واللَّه ما اطور به ما سمر سمیر»؛ من هرگز چنین کاری را نخواهم کرد. ۱۳۸۰/۰۹/۱۶ @h_shafiei
هدایت شده از کانال حسین دارابی
🔵برخی از اشکالات جناب ارفع در این صحبت‌ها ☝️ ١_ ایشون میگه واکسن برکت خرداد امسال دقیقه ۹۰ عرضه شد تا وقت تنگ بشه و سریع مجوز بگیره، ومراحل بالینیش رو نگذرونده خیلی عجیبه آقای ارفع نمیدونن که واکسن برکت از سال قبل مراحل تست بالینی‌ش رو انجام داد. نهم دی ماه سال ۹۹ اولین واکسن برکت زده شد. که در همون دی ماه شرکت دانش بنیان تحریم شد. کی میگه تازه خرداد شروع شد و نیاز داشت چند ماه بگذره؟ از سال قبل همه این مراحل انجام شده بود ۲. بعد جالبه میگن رهبری عاقلانه‌ترین کار ممکن رو کرد و این واکسن رو زد. طبق مقدمه اشتباهی که چید که این واکسن هنوز تست نشده و هیچیش مشخص نیست، به ذهن مخاطب چی القاء میشه از زدن واکسنی بدون تست توسط رهبری؟ عقلانی یا غیر عقلانی بودن؟ تمام مراحل واکسن قبلا انجام شده بود و رهبری هم نتایج رو دیده بودن و با اطمینان کامل و اعتماد بالا به ساخت دانشمندان خودمون واکسن رو زدن. ایشون بدجور واکسن برکت رو تخریب کرد ۳. میگن رهبری خودش رو فدا کرد. این یک اشتباه محضه که به رهبری نسبت میدن. رهبری شرعاََ نمیتونه جون خودش رو به خطر بندازه تا جو رو آروم کنه و بدتر از اون با فعلش مردم رو به خطا بندازه و در ادامه جان‌های زیادی به خطر بیفته. چرا هرچی دلمون میخواد به رهبری نسبت میدیم و فقط اولش میگیم هوشمندانه‌ترین کار ممکن رو کرد؟ رهبری اتفاقا علاوه بر توجه و عنایت به تولید دانشمندان ایرانی که دستاورد بزرگی بود، برای حفظ جان‌ها این کار رو کرد ۴. درباره شهید فخری زاده اطلاعاتی دادندکه خود وزارت اطلاعات باور کنید تاحالا نشنیده. یکیش اینه، میگن تیرماه ۹۹ واکسنش ساخته شد. ایشون اگه میدونستن واکسن چیه و مراحل ساختش چجوریه، این نکات رو نمیگفتن. بیشتر از این زمانی که میگن فقط برای مطالعات بالینی واکسن وقت نیازه، چجوری پنج ماهه واکسن ساخته شد. خب الان واکسنش کو؟ ایشون یه آدم عادی نبودن که حرفشون به جایی نرسه، از مسئولین رده بالا بودن. اگه واکسنی میساختن قطعا ایران بخاطر مسائل بین المللی هم که شده اونو جهانی میکرد. ولی اینطور نبوده متاسفانه این تحلیل‌های متوهمانه و غیرقابل اثبات زیاد شده و کنتور که نمیندازه همینطوری میگن میگن ۵. آقا کجا گفتن اگه میخواید واکسن بزنید، برکت بزنید. ۴تیرماه که دز اول واکسنشون رو زدن صراحتا گفتن من دوست داشتم ایرانی بزنم و اگر نیاز به واکسن خارجی باشد مشکلی ندارد استفاده‌ شود. الانم همینه، اصلا توسطح کشور برکت پیدا نمیکنید، نیاز همه مردم رو تامین نمیکنه. جناب ارفع چجوری شما میگید فقط برکت بزنید؟ و اینو به اقا نسبت میدید؟ ۶. از مجموع سخنان آقای ارفع درباره جمعیت و کم شدن جمعیت به این نتیجه میرسیم که کل دنیا درگیر کرونا شد تا ایران رشد نسل نداشته باشه. آخه این چه دنیای احمقیه؟ نمیتونست یه کاری کنه فقط ایران جمعیتش کم بشه؟ این چه توهماتی هست؟ اتفاقا ایران الان تو رشد نسل نیست ما الان از لحاظ رشد منفی هستیم و خودمون داریم نسل رو از بین می‌بریم نیاز به این کارا نیست. اینکه کرونا جنگ بیولوژیکی هست یا نه. اینها سالهای سال باید بگذره تا اثبات بشه، نه باید نفی‌ش کنیم نه باید بدون دلیل قبولش کنیم باید حد وسط رو انتخاب کنیم و طبق اون برنامه ریزی کنیم و گرنه اشتباه عمل میکنیم و تمام توانمون جای دیگه هدر میره. دشمن‌شناسی هم اصولی داره، نمیتونی هر چی دلت خواست به دشمن نسبت بدی و خودت و کشور رو مشغول کنی به توهمات. یه روز میگن تو واکسن تراشه گذاشتن آدمو مثل ربات و حیوان میکنن، یه روز میگن برای عقیم سازیه ۷. اینجوری که آقای ارفع همه عوامل کشور رو شیاد و عامل دشمن میدونن، من یه لحظه فکر کردم اينجا اسراییله و نروژ شده ایران. همه افراد تو جمهوری اسلامی، اطرافیان رهبری، مشاورانش، وزیر و وکیل و... همه شدن نفوذی و آقای ارفع و دوستانشون شدن تشخیص دهنده صلاح مردم؟ یعنی اگه نظام جمهوری اسلامی اینی هست که امثال ارفع تعریف میکنن، باید گفت خاک بر سر این نظام. ۸. اینطوری که درباره اقای نمکی گفتن شما برید صحبتهای آقا رو درباره نمکی طی این چندسال گوش بدید. رهبری که تعارف نداره، بارها به مسئولین تذکر دادن که اینجا مشکل وجود داره، اقتصاد فلانه، باید تلاش بشه، باید به نقاط مطلوب برسیم. صریح میگن. ببینید چه تعریف و تمجید‌هایی از اقای نمکی کردن. یعنی دروغ بود؟ اتفاقا آقا تو جلسه چندروز قبلشون هم گفتن که تو دولت قبل کارهای خوبی برای مدیریت کرونا و واکسن شد. به شایعات توجه نکنید. شایعات چیه؟ همین حرفهای امثال جناب ارفع هستش. آقا چجوری بیاد بگه نظر من مثبت بود نسبت به کلیت کار نمکی. بنده خدا مخالفین نظام هم دارن نمکی رو بدجور می‌کوبن خواهش میکنم این ویس‌هارو منتشر نکنید حق الناسه. برای ذهن مردم ارزش قائل بشید. با کارشناسان مشورت کنید در موضع‌گیری‌ها 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◼️ شهادت امام سجاد علیه‌السلام تسلیت باد◼️ ◾️سخت‌ترین آزمون ▪️امام سجاد(ع) با آغاز اوجگیری کژروی، معاصر بود . همان کژروی که بلافاصله پس از درگذشت رسول خدا- آغاز شد . در دوران امام علی بن حسین(ع) به تدریج، این کژروی صریح و واضح و بی پرده آشکار شد؛ نه فقط در سطح محتوا، بلکه همچنین در سطح شعارها و سخنانی که حاکمان در عملکرد و اجرا سر می دادند . این گونه حقیقت حکومت، در نظر و عمل، رو به آشکار شدن گذاشت . ▪️امام سجاد(ع) سه سال پیش از درگذشت امیرمؤمنان(ع) به دنیا آمد . یعنی ایشان در زمانی زاده شد که امیرمؤمنان(ع) در حال جهاد در جنگ جمل و یا در آستانه این جنگ بود . امام سجاد(ع) کودکی خود را همراه با امیرمؤمنان(ع) در آزمون سخت ایشان گذراند و سپس با امام حسن(ع) در آزمون سخت ایشان زندگی کرد و سپس در کنار امام حسین(ع) در آزمون سخت آن امام روزگار گذراند . ▪️سپس در آزمون سخت خود به سر بُرد تا آن جا که به چشم خود سپاهیان خط کجرو را دید که به مسجد رسول خدا- در می آیند و اسبان خود را به ستون های مسجد می بندند (واقعه حرّه). ایشان خود بازمی گوید که به مسجد پیامبر رفته است . مسجدی که مفروض بوده خاستگاه افکار و مفاهیم و روشنی رسالت اسلام سوی سرتاسر جهان باشد، در روزگار امام سجاد(ع) به چنین سطحی از خواری و زبونی در می افتد . سپاه کژروی، یعنی سپاه بنی امیه به مدینه می آید و حرمت مدینه را علنا زیر پا می گذارد و حرمت های پیامبر در مدینه را سراسر می شکند و به مسجد پیامبر در می آید و اسبان خود را به ستون های مسجد می بندد . ▪️امام سجاد(ع) با چنین آزمون سختی روزگار گذراند . آزمون سخت جنگ جمل تا آزمون سخت روزگاری که سپاهیان کژروی به مسجد در می آیند و این چنین به حرمت های پیامبر توهین می کنند . می توان دوره امام سجاد(ع) را سخت ترین دوره ای دانست که بر یک امام گذشته است؛ زیرا این دوره سرآغاز آشکاری اوج کژروی است . ▪️درست است که این اوج پس از آن نیز فرو ننشست و بر جا ماند، اما سرآغاز آن در روزگار ایشان بود . از این روست که ما آزمون امام سجاد(ع) را سخت تر از آزمون امامان دیگر(ع) می دانیم . 📚 ، کتاب امامان اهل بیت، صفحه 346 @shahidsadr @h_shafiei
🔰دنـیا و هشدارهای امیرالمومنین علیه السلام 🔹آگاه باشيد! اين دنيايى که شما پيوسته آن را آرزو مى کنيد و به آن عشق مى ورزيد، و آن نيز گاه شما را خشمگين و گاه خشنود مى سازد، خانه و منزلگاه اصلى شما نيست که براى آن آفريده شده و به سوى آن دعوت گرديده ايد. آگاه باشيد! نه دنيا براى شما باقى مى ماند و نه سلطه شما بر آن باقى خواهد ماند. اين دنيا گرچه از جهتى شما را فريب داده، ولى از جهتى ديگر شما را از بدى هايش بر حذر داشته است; پس به دليل هشدارهايش از فريبندگى هايش چشم بپوشيد و مظاهر هوس انگيزش را به جهت جنبه هاى هشدار دهنده اش رها سازيد و در اين جهان به سوى سرايى که به آن دعوت شده ايد سبقت جوييد و با جان و دل از دنياپرستى روى بگردانيد. 🔸نبايد هيچ يک از شما به سبب از دست دادن چيزى از دنيا همچون کنيزکان گريه سر دهد ; بلکه با صبر و استقامت بر طاعت خدا و حفظ آن چه را از کتابش بر عهده شما گذاشته نعمت هاى او را نسبت به خويش کامل سازيد. 🔹آگاه باشيد! اگر اساس دين و ايمان خود را حفظ کنيد، از بين رفتن چيزى از دنيايتان به شما زيان نمى رساند و بدانيد با تباه ساختن دين خود، آن چه را از دنيا براى خويش نگه داشته ايد سودى به حالتان نخواهد داشت. خداوند، دل هاى ما و شما را به سوى حق متوجّه سازد و صبر و استقامت را به ما و شما ارزانى دارد. خطبه ۱۷۶ 🔹أَلَا وَ إِنَّ هَذِهِ الدُّنْيَا الَّتِي أَصْبَحْتُمْ تَتَمَنَّوْنَهَا وَ تَرْغَبُونَ فِيهَا وَ أَصْبَحَتْ تُغْضِبُكُمْ وَ تُرْضِيكُمْ لَيْسَتْ بِدَارِكُمْ وَ لَا مَنْزِلِكُمُ الَّذِي خُلِقْتُمْ لَهُ وَ لَا الَّذِي دُعِيتُمْ إِلَيْهِ. أَلَا وَ إِنَّهَا لَيْسَتْ بِبَاقِيَةٍ لَكُمْ وَ لَا تَبْقَوْنَ عَلَيْهَا وَ هِيَ وَ إِنْ غَرَّتْكُمْ مِنْهَا فَقَدْ حَذَّرَتْكُمْ شَرَّهَا فَدَعُوا غُرُورَهَا لِتَحْذِيرِهَا وَ أَطْمَاعَهَا لِتَخْوِيفِهَا وَ سَابِقُوا فِيهَا إِلَى الدَّارِ الَّتِي دُعِيتُمْ إِلَيْهَا وَ انْصَرِفُوا بِقُلُوبِكُمْ عَنْهَا؛ 🔸لَا يَخِنَّنَّ أَحَدُكُمْ خَنِينَ الْأَمَةِ عَلَى مَا زُوِيَ عَنْهُ مِنْهَا وَ اسْتَتِمُّوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ بِالصَّبْرِ عَلَى طَاعَةِ اللَّهِ وَ الْمُحَافَظَةِ عَلَى مَا اسْتَحْفَظَكُمْ مِنْ كِتَابِهِ. 🔹أَلَا وَ إِنَّهُ لَا يَضُرُّكُمْ تَضْيِيعُ شَيْءٍ مِنْ دُنْيَاكُمْ بَعْدَ حِفْظِكُمْ قَائِمَةَ دِينِكُمْ. أَلَا وَ إِنَّهُ لَا يَنْفَعُكُمْ بَعْدَ تَضْيِيعِ دِينِكُمْ شَيْءٌ حَافَظْتُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَمْرِ دُنْيَاكُمْ، أَخَذَ اللَّهُ بِقُلُوبِنَا وَ قُلُوبِكُمْ إِلَى الْحَقِّ وَ أَلْهَمَنَا وَ إِيَّاكُمُ الصَّبْر. @h_shafiei
📚 📙(دغدغه های فرهنگی) به انضمام قرارگاه فرهنگی 🖋موسسه جهادی صهبـا 📘کتاب «دغدغه های فرهنگی» متن و شرح یکی از بیانات مهم مقام معظم رهبری درباره فرهنگ و هنر و نسبت آن با انقلاب اسلامی است که در سال 1373 در دیداری با اهالی فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی بیان شده است. بعد هم به فراخور مطلب، گزیده‌ای از سخنان ایشان در سال‌های مختلف را که به موضوع ربط داشته را کنار هم قرار داده اند. 📕رهبری در این دیدار ابتدا دغدغه خود در مورد جایگاه فرهنگ و هنر انقلاب را طرح کرده و در ادامه با بررسی منشأ انقلاب اسلامی، به بیان مباحثی در مورد فرهنگ و هنر ایران و انقلاب پرداخته اند. معرفی و توضیح در مورد جریان روشن‌فکری بیمار، جریان روشن‌فکری و انقلاب، تهدیدهای درونی، تهدیدها و تهاجم‌های بیرونی، تهدیدها و تهاجم‌های بیرونی و در نهایت استنتاج، مهم‌ترین مطالبی است که ایشان در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر انقلاب بیان کرده‌اند. 📗یکی از ویژگی های این کتاب که در بخش اعلام خودنمایی می‌کند، این است که حتی برای معرفی اشخاص، وقایع و... حتی المقدور از مطالبی استفاده شده است که منطبق بر دیدگاه مقام معظم رهبری باشد، بنابراین شما وقتی با نام یک شخص در بیانات ایشان مواجه می شوید که درباره او اطلاع چندانی ندارید، می توانید با مراجعه به بخش اعلام هم با شخص مذکور آشنا شوید و هم به صورت ضمنی با دیدگاه رهبر معظم انقلاب با او. از این نظر می توان بخش 70 صفحه ای اعلام این کتاب را به‌عنوان متنی مجزا و مفید مطالعه کرد و از ان سود برد. @h_shafiei