eitaa logo
مبشرصبح
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
71 فایل
ارتباط با حقیر @shafieihasan سوابق علمی » طلبه سطح عالی » کارشناسی تاریخ اسلام » کارشناسی ارشد تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام » دکتری تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی » و همچنین در گرایش های مختلف تاریخ در حوزه و دانشگاه مشغول تدریس و پژوهش می باشم.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 🇮🇷 بدون مرز 🇮🇷
امروز سالروز شهادت سردار شهید حاج حمید تقوی فر (ابومریم) در سال ۱۳۹۳ است. بزرگ مردی که هیچکس نمیتواند نقش بی بدیل وی در آموزش و سازماندهی اولین هسته های نیروهای داوطلب مردمی عراق برای مقابله با داعش را انکار کند. وی که در آن زمان بازنشسته نیروی قدس سپاه بود با شکل گیری داعش در عراق خود را به آنجا رسانده و با کوله باری از تجربه فرماندهی که داشت تیپ سرایا الخراسانی را از نیروهای داوطلب مردمی تاسیس کرد و تا لحظه شهادت در کنار آنها ایستاد. سامراء رشادت های ابومریم را فراموش نخواهد کرد. یادش گرامی و راهش جاودانه باد 🇮🇷بدون مرز @bedonemarz @bedonemarz
این هفته اولین سالگرد و ، سيد علی است این تصویر رو برای یادآوری راه و رسم آن دو یار انقلاب و اسلام روی پروفایل بذاريم. @h_shafiei
اینجا گناه بخشند کوهی به کاه بخشند بیـچاره من که با خود ناورده پّر کاهی @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بارزترین ویژگی اخلاقی از نگاه مقام معظم رهبری دلتنگ تو ایـم... @h_shafiei
📃 🔸سیمای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از دیدگاه عرفانی امام خمینی 🖋نویسندگان: اکرم بهلولی، علی یار حسینی ♦️چکیده: امام خمینی (ره) در مورد اسرار وجودی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها حقایقی را بیان نمودند که در آموزه های دینی وعرفانی به آن حقایق اشاره گردیده است. امام خمینی (ره) فاطمه زهرا را تجلی گاه همه ی کمالات انسانی و در واقع موجودی ملکوتی می داند که به صورت انسان در عالم ملک ظهور کرده است؛ زیرا آن حضرت پاره ی وجود کسی است که برجسته ترین نمونه ی «کون جامع» است، به گونه ای که وقتی در مدار طبیعت و فرا طبیعت اوج می گیرد نه تنها مراتب ملک را زیر پا می گذارد، بلکه آفاق ملکوت را نیز پشت سر می اندازد و در والاترین افق شهود، به دیدار معبود بار می یابد.لذا امام خمینی (ره) به عنوان اسلام شناس جامع و فیلسوفی ژرف نگر و عارفی حقیقت بین ، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را معجزه ی تاریخ و افتخار عالم وجود معرفی نمودند ، که تمام هویت انسانی در او جلوه گر شده است؛ به گونه ای که از ایشان به عنوان برترین الگوی معرفت، تقوا، علم آموزی، ولایت مداری، ساده زیستی و تربیتی نام برده اند http://ensani.ir/fa/article/433348 @h_shafiei
«شرح فتنه‌ی تغلب» https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif پایگاه KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه نهم دی‌ماه، مروری تصویری دارد بر وقایع آغاز تا پایان «فتنه‌ی تغلب۱» به روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای. @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معیـار قضاوت ملت ایران در تاریخ از نظر دلتنگ تو ایـم... @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 📙فتنه تغلب 📌انتشارات انقلاب اسلامی 📹 فتنه تحریم‌ساز 🔻 در این نماهنگ به‌مناسبت سالروز حماسه مردمی ۹ دی بخش‌هایی از کتاب و تأثیر فتنه ۸۸ در وضع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران مرور شده است. همچنین بخش‌هایی از صحبت‌های نمایندگان نامزدهای انتخابات۸۸ در دیدار ۱۳۸۸/۳/۲۶ با رهبر انقلاب برای نخستین‌بار در این نماهنگ منتشر شده است. 🔺 کتاب «فتنه تغلب» شامل پنج خرده‌روایت از فتنه ۸۸ است که بیانات و مواضع رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ی این موضوع را تلخیص و تنظیم نموده و می‌تواند راهنمایی برای علاقه‌مندان به فهم دقیق‌تر منظومه‌ی فکری و عملکردی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی فتنه باشد. 🎙 کتاب صوتی فتنه تغلب را میتوانید از اینجا دریافت نمایید: http://khl.ink/Mz5pa @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عامل انحطاط بشریت از نظرگاه حضرت روح الله؛ نسبت بین «سلاح» و «انحراف اخلاقی». @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | روایت بغض‌آلود رهبر انقلاب از انتظار حاج قاسم سلیمانی پشت درب اتاق عمل جراحی و همراهی با خانواده دوست شهیدش 💻 @Khamenei_ir | ▪️از وقتی این فیلم دیدم حالم دست خودم نیست. تحمل حُزن و بغض رهبرم برایم خیلی تلخ و سخت است. حالی دارم که قابل بیان نیست، پر از حُزن و ناامیدی از خودم و... حسی پر از حرف، حرف های تلخ و مگـو، حرف های سر به مهر؛ 🔳نمی دانم چرا بی تابی حضرت آقا در شهادت حاج قاسم مرا یاد تاثر مداوم حضرت امیرالمومنین علیه السلام در شهادت مالک می اندازد. نمی دانم فراغ مالک جه داغی بر قلب داغدار مولایمان گذاشت که هرگاه از او یاد مى کرد، غم بر جانش سنگینى مى نمود و بر نبودش تأسّف مى خورد و می فرمود «عَلى مِثلِکَ فَلتَبکِ البَواکی یا مالِکُ، وأنّى مِثلُ مالِک!» (اى مالک! گریه کنندگان باید بر همچون تویى بگریند. کجا کسى همانند مالک است؟!) 🔲از علقمة بن قیس نخعى نقل شده که: پس از شهادت مالک اشتر، على علیه السلام پیوسته اندوهگین و ناراحت بود، تا آن جا که پنداشتیم اوست که مصیبت دیده است نه ما که هم قبیله او بودیم. این اندوه، چندین روز از چهره آن حضرت آشکار بود. 🔸ای کاش آنقدر عُرضه داشتم که می توانستم ذره ای این حُزن را از قلب مولایم بزدایم. اما بدا به حال من... مرا حلال کن آقا جان @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یاران همه رفتند، افسوس که جا مانده منم حسرتا این گل خارا، همه جا رانده منم... اشتیاق برای رسیدن به کاروان شهدا @h_shafiei
مسایل بٰژوهشی حضرت آقا.pdf
1.5M
📕 موضوعات مهم پژوهشی کار نشده یا کمتر کار شده از منظر مقام معظم رهبری 👈 مسئولان پژوهش حوزه ها و دانشگاه ها به این فایل توجه کنند. 👈 طلاب و دانشجویان و جوانان عزیز می توانند از این فایل، هرقدر دوست دارند موضوع برای مقاله و پایان نامه انتخاب کنند @h_shafiei
🖤 فاطمه (س)، مبارز عدالت‌خواهی ◾ فدک مفهومی نمادین دارد که به معنایی بزرگ اشاره می‌کند و مقصود از آن، فقط همان قطعه زمین غصب‌شده در حجاز نیست. و همین معنای نمادینِ فدک بود که آن مبارزه را از یک دادخواهی عادی با افقی محدود و دایره‌ای تنگ، به انقلابی با قلمروی وسیع و آفاقی گسترده تبدیل نمود. 📚 کتاب فدک در تاریخ، صفحه ۷۲ 🔹 @shahidsadr @h_shafiei
مبشرصبح
🖤 فاطمه (س)، مبارز عدالت‌خواهی ◾ فدک مفهومی نمادین دارد که به معنایی بزرگ اشاره می‌کند و مقصود از آن، فقط همان قطعه زمین غصب‌شده در حجاز نیست. و همین معنای نمادینِ فدک بود که آن مبارزه را از یک دادخواهی عادی با افقی محدود و دایره‌ای تنگ، به انقلابی با قلمروی وسیع و آفاقی گسترده تبدیل نمود. ◾هریک از مستندات تاریخیِ مسلّم در این موضوع را که می‌خواهید، بررسی کنید. آیا ستیزی مادی یا اختلاف دربارۀ فدک به معنای محدود و واقعیت کم‌دامنۀ آن را می‌بینید؟! آیا مسابقه‌ای را شاهد هستید که برای دستیابی به محصولاتِ آن زمین درگرفته است؟! محصولاتی که هرقدر هم در برآورد آن مبالغه و اغراق شود، بازهم آن‌قدر نیست که دو طرف، ارزشی برایش قائل بوده باشند. ◾هرگز چنین نیست! این دادخواهی، قیامی بر ضد بنیان‌های حکومت بود؛ فریادی بود که فاطمه می‌خواست با آن، بنیادی را که سنگ‌بنای تاریخ بعد از سقیفه بود، از جای برکند. برای اثبات این سخن،‌ کافی است به خطبۀ فاطمه در مسجد و در برابر خلیفه و در میان آن جمع انبوه مهاجران و انصار نظر بیفکنیم که بیش از هرچیز بر مدار ستایش علی و تحسین مواضع جاودان وی در اسلام و اثبات حق اهل‌بیت می‌چرخد. فاطمه در این خطبه اهل‌بیت را وسیله‌های رسیدن به خدا در میان بندگان، برگزیدگان ویژۀ خدا، جایگاه قداست الهی، حجت او و وارثان خلافت و حکومت پیامبرانش می‌شمرد و همچنین مسلمانان را توجه می‌دهد که به نگون‌بختی دچار گشته‌اند، نسنجیده تصمیم گرفته‌اند، به دوران پیشینیانشان بازگشته‌اند، در پی سراب رفته‌اند و کار را به‌دست نااهل سپرده‌اند. این خطبه از فتنه‌ای که مردم به آن درافتاده‌اند و از انگیزه‌هایی سخن می‌گوید که باعث شد کتاب خدا را کنار نهاده و با حکم آن در مسئلۀ خلافت و امامت به مخالفت برخیزند. ◾پس مسئلۀ میراث و هدیه تنها به همان اندازه مطرح می‌شد که با موضوع سیاستِ کلان پیوند داشت. مسئله در دیدگاه فاطمه، مطالبۀ زمین و خانه نبود؛ بلکه از نگاه او مسئله، مسئلۀ اسلام و کفر، ایمان و نفاق، و نص (تعیین صریح) و شورا بود. 📚 کتاب فدک در تاریخ، صفحه ۷۲ 🔹 @shahidsadr @h_shafiei