فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما بگویید چه کسی عدالتـخواه واقعی است؟ چه کسی مقابل ظلم ایستاد؟ چه کسی قهرمان است؟ چه کسی؟!
#حاج_قاسم یا مشتی فاسد ذهن...
کار چقدر مضحک شده که عده ای بی اخلاق با اسم عدالتخواه!!! برای دیده شدن حاج قاسم را به بی عدالتی و ناتوانی متهم می کنند و ناراحتند که مردم چرا او را قهرمان خود می دانند.
#خوارج_دوران
#عدالتخواه
@h_shafiei
10.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اشکهای «حاج قاسم» در فراق «حاج احمد»
🔹امروز سالروز شهادت سردار سرلشکر احمد کاظمی است.
یُجیب بخوان
ای شقایق های آتش گرفته، دل خونین ما شقایقی است که داغ شهادت شما را بر خود دارد، آیا آن روز نیز خواهد رسید که بلبلی دیگر در وصف ما سرود شهادت بسراید؟...
@h_shafiei
هدایت شده از روی خط تاریخ و تمدن...
#اطلاعرسانی
#دوره | تربیت پژوهشگر
📌هوش مصنوعی
🗓تا ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰
🔹ثبت نام:
🌐www.itsetad.ir
📲واتسآپ | سوال و پشتیبانی:
📞 ۰۹۹۲۳۹۸۲۰۷۱
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
🗓۲۰ دی ماه سال ۱۳۵۳ شمسی
🏴بازداشت استادسیدعلیخامنهای
🏳به علت شرح کتاب نهج البلاغه
🏳باموضوع منشور حکومت علوی
🏳در مسجد کرامت شهر مشهد؛
🔷جلسه آخر شرح نهج البلاغه
💠توسط استادسیدعلی خامنهای:
‼️پروردگارا به محمد و آل محمد، ما را از درسهای امیرالمؤمنين، مستفیض و مستفید بگردان.
پروردگارا! ما را شاگردان لایقی برای آن استاد عظیم الشان قرار بده.
پروردگارا! ما را از شیعیانش قرار بده.
پروردگارا! مِهر فعالش را در دل ما زنده کن.
پروردگارا! به محمد و آل محمد، اراده
فروخفته فرومرده ما مسلمانها را در ما زنده کن.
پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، عزم ما را در راهت، در راه خدا و در راه دین، جازم و قاطع بگردان.
پروردگارا سئتها و قانونهای آفرینش را به سود مردم مسلمان و پیروان قرآن اِعمال بفرما و سرانجام کارها را به نیکی قرار بده. ۱۳۵۳/۱۰/۱۳ کتاب شرح نهج البلاغه با موضوع منشور حکومت علوی ص۲۲۴
⚠️توجه؛
🏳استادخامنهای با انتخاب بخشهایی از نهجالبلاغه که روش حکمرانی اسلامی را بیان میکند، غیر مستقیم به مخاطب خود نشان میداد که بیداد پهلوی چگونه احکام اسلامی را زیر پا میگذارد. تأثیر بیانات ایشان آنچنان بود که رئیس ساواک مشهد پس از برگزاری جلسهی شرح نهجالبلاغه به تاریخ ۱۳۵۳/۱۰/۱۳ به نیروهای تحت امرش نوشت: «به فعّالیّت خامنهای باید خاتمه داد.» لذا ساعاتی قبل از تشکیل جلسهی دیگری از شرح نهجالبلاغه در ۲۰ دیماه ۱۳۵۳ دستگیر و به کمیتهی مشترک ضدّ خرابکاری تهران اعزام و از این تاریخ تا سال ۵۷ از همهی فعّالیّتهای تبلیغی و تدریسی منع میشوند.
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
@h_shafiei
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 فراخوان دورههای عمومی و تخصصی آموزش معارف انقلاب اسلامی
🔻مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در راستای تبیین و شناساندن معارف انقلاب اسلامی، با استفاده از «ظرفیتهای آموزشی نوین» و «روزآمدِ علمی» اقدام به طراحی، تولید و اجرای دورههای آموزشی متنوع با هدف ارتقای نظام دانایی عموم علاقه مندانِ معارف انقلاب اسلامی و شکلدهی نهضتی معرفتی و تبیینی به صورت فراگیر نموده است.
🔸 مخاطبین اصلی این دورهها «دانشجویان و طلاب»، «بانوان» و «نوجوانان» سراسر کشور میباشند.
👈 مطالعه جزئیات بیشتر و ثبتنام در دوره:
https://khl.ink/f/49371
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸و ذا النون [ یونس ] را ( به یاد آور ) در آن هنگام که خشمگین ( از میان قوم خود ) رفت و چنین می پنداشت که ما بر او تنگ نخواهیم گرفت ( امّا موقعی که در کام نهنگ فرو رفت ، ) در آن ظلمتها ( ی متراکم ) صدا زد: « ( خداوندا! ) جز تو معبودی نیست! منزّهی تو! من از ستمکاران بودم!»
🔹ما دعای او را به اجابت رساندیم و از آن اندوه نجاتش بخشیدیم و این گونه مؤمنان را نجات می دهیم!
#قرآن_کریم سوره انبیاء ۸۷,۸۸
@h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من به پای تو دخیـلم
@h_shafiei
📑 #معرفی_مقاله
📎 کارکرد شناسی فرهنگی واژه «قل» در قرآن. کریم
🖋 دکتر محمدمصطفی اسعدی
📕فصلنامه فرهنگ در دانشگاه آزاد
✅ این مقاله به این پرسش پرداخته که در شرایطی که تمامی آیات قرآن به عنوان محتوای فرهنگ دینی به جامعه بشری عرضه شده، کارکرد تصریح بیش از سیصد مرتبه بر «بگو» به شخص رسول خدا چیست؟ این در حالی است که پیامبر نسبت به تمام آیات، مسئولیت ابلاغ داشته و حتی اگر این واژه بیان نمیشد، محتوای ذیل آن به جامعه عرضه میشد...
@h_shafiei
CIU_Volume 11_Issue 40_Pages 385-406.pdf
617.8K
#دانلود_مقاله
🖋کارکردشناسی فرهنگی واژه «قُل» در قرآن کریم
@h_shafiei
10.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حُسیـن
و دیگر هیچ...
زآنکـه شهیدان تو جمله مسیـحا دم اند
@h_shafiei
🔴 چطور یک دروغ بزرگ را باور میکنیم؟!*
اگر مایل به افزایش سواد و درک رسانه ای خود هستید ۲ دقیفه وقت بگدارید و این مطلب را با تامل بخوانید.
خطای تائید اجتماعی و خطای انسجام
*یکم.*
برخی به خودشان آمدند و متوجه شدند در سالگرد دوم شلیک به هواپیمای اوکراینی یک فرضیه جدید مطرح شده است و آن هم اینکه جمهوری اسلامی از عمد هواپیمای اوکراینی را ساقط کرده است.
*دوم.*
عدهای به خودشان آمدند و متوجه شدند در آبان ۹۸ جمهوری اسلامی انسانهای بیگناهی را به رگبار بسته است.
*سوم.*
به خود آمدند و متوجه شدند در زندانهای جمهوری اسلامی آدم میکشند مثل آب خوردن.
*چهارم.*
به خود آمدند و متوجه شدند میخواهند بخشی از خاک ایران را به روسیه و چین بفروشند و این گلشیفه فرهانی است که با افشاگری توافق ۲۵ ساله اجازه نداده است.
*پنجم.*
متوجه شدند جمهوری اسلامی سیاستش تغییر کرده است و حاضر است با دشمن تعامل و همراهی کند.
و ....
بازهم فهرست کنم؟
اما چطور میشود برخی باور میکنند؟ بعد تکرار میکنند؟ و بعد ترویج میکنند؟
این بحث مناسب سواد رسانهای است و بیش از این کارکردی ندارد.
غرضم پرداختن به این دست موضوعات نیست.
سوال اصلی و مساله متن اینست :
در چه فرآیندی آنچه باور نداشتیم را باور کردیم و دروغ بزرگ را حقیقت مسلم دانستیم؟
۱- یکم.
🔻خطای انسجام
فرآیند باور کردن یک دروغ بزرگ از خطای انسجام شروع میشود.
خطای انسجام چیست؟
خطای انسجام دو بخش دارد.
⬅️بخش اول:
در بخش اول کافیست رسانه، پازلهای یک دروغ بزرگ را به صورت قطره چکانی به شما منتقل کند، به نحوی که شما این قطعات ظاهرا نامرتبط را دارای انسجام ببینید.
مثلا این چند خبر را ببینید :
- مسئولین به خانواده کشته شدهها سر نمی زنند
- متهمین با وثیقه یا بدون آن آزادند
کانادا درخواست دادگاه بین المللی کرده و ایران مخالف است
- ایران به دنبال فرار از پرداخت غرامت است
- سپاه باقی ماندههای هواپیمای اسقاطی را فورا جمع کرده است....
این اخبار فارغ از درستی یا نادرستی به صورت جداگانه اهمیت ندارد.
مهم نیست هرکدام را به تنهایی باور کنید یا نه، حتی اگر تکذیب شود هم اثرش را روی شما خواهد داشت.
به چه نحو؟
این اخبار در کنار هم یک پازل را کامل میکند و آن ایجاد شک است. گویا خبری است در نهان که جمهوری اسلامی نمیخواهد انرا بگوید.
این اخبار نه جداگانه و بلکه در کنار هم یک پیام منسجم میسازد و آن همان دروغ بزرگی است که ممکن است روز اول گفته نشود و دو سال بعد شکل بگیرد.
⬅️بخش دوم:
بخش دوم انسجام چیست؟ انسجام دروغ با شما.
رسانه رصد میکند تا ببیند سمت و سوی مخاطب و جامعه به چه نحوی است. به هر سمتی کشش بیشتر پیدا کند اخبار فیک خود را متناسب با همان زمینه اجتماعی میسازد. اینجاست که فرد احساس میکند بین آنچه اعتقاد دارد با اخبار منتشر شده انسجام وجود دارد. ولو خبر دروغ باشد. او از این انسجام درونی و بیرونی لذت میبرد. بنابراین به باور خود یقین پیدا میکند. حال آنکه، هم زمینه درونی اولیه و هم اخبار تزریقی بیرونی، همهاش در یک سناریوی منسجم فرد را مسخ کرده است.
۲- دوم.
🔻 خطای تائید اجتماعی
بعد از خطای انسجام نوبت به خطای تائید اجتماعی میرسد. خطای تائید اجتماعی چیست؟
شما در آن چیزی که نه زمان و نه انگیزه و نه مهارت لازم برای بررسیاش را داشته باشید تلاش میکنید به نظر دیگران توجه کنید. اینکه دیگران چه میگویند. تعداد نظرات هم شکل و هم راستا نیز است. شاید این ادعای مرا تکذیب کنید اما شما در برخی از موارد، واقعا از کامنت های یک دست و یک شکل یک پست اینستاگرامی اثر میگیرد و این تاثیر کاملا ناخودآگاه است. وقتی همه یک حرف میزنند، مخالفان نیز دچار مارپیچ سکوت میشوند و همین باعث میشود توهم باور اکثریت ایجاد و مسلط شود. اینجاست که رسانهها تلاش میکنند نشان دهند خبر دروغ شان باور اکثریت است و شما اگر میخواهید مورد تائید اجتماعی قرار بگیرید و منزوی نشوید باید با اکثریت همراهی کنید. حال آنکه نه تنها خبر دروغ است، بلکه باور اکثریت نیز به خبر دروغ نیست و تنها توهمی از اکثریت نمایی است.
رسانه در این مدل اولآ یک پیام را به شیوههای گوناگون از زبان دیگران تکرار و سپس تلاش میکند با اخبار جهت دار نظر مخاطبین را یک دست و هم راستا نشان دهد.
خطای تائید اجتماعی عجیب مسخ کننده است.
اما چه باید کرد؟
هوشیار باشیم.
در رسانههای اجتماعی، ما تنها از رسانههای مرجع اثر نمیگیریم. از یک کامنت و لایک و ریت هم اثر میگیریم. از سویی دیگر اگر هوشیار بودیم، باید فعال باشیم. یک کامنت و لایک و ریت شما، روی باور دیگران اثر گذار است. شاید تا به حال توجه نکرده باشیم، اما یک وقتهایی سکوت هم در ترویج دروغ های بزرگ موثر است؛ پدیده مارپیچ سکوت.
پس راوی حقیقت باشیم که در یوم تبلی السرائر برای یک لایکی که زدیم و یا جمله و عبارتی که