👓 طبق مدلی که در سوریه پیاده کردند، به زودی منتظر یک حمزه الخطیب باشید!
روزهای قبل از مرگ وحشتناک حمزه، تعداد بسیار زیادی ویدئو از ضرب و شتم پلیس سوریه منتشر میشد! و ماجرای حمزه بحران سوریه را در سال ۹۰ تشدید کرد و عملا به سقوط کامل درعا منجر شد!
📌پ.ن: حمزه نوجوان ۱۳سالهای بود که در تظاهرات ربوده شده و یک ماه بعد جسد مثله شده اش با آثار شکنجه فراوان پیدا شد و عکسهای دردناک او به همراه ضعف اطلاع رسانی دولت سبب شد الجزیره و فیسبوک با ضریب بسیار این جنایت هولناک را به اسد منتسب کنند (و البته به علت سرعت حوادث هیچوقت هم حقیقت روشن نشد!)
@HozeTwit
@h_shafiei
📲 #معرفی_کانال
صفحه (در محضر آیت الله میرباقری )
به نظرم برای عُمق پیداکردن و استفاده از مطالب پربار و دقیق باید در صفحات بزرگان عضو شد و از مطالب آنها استفاده کرد.
یکی از این اعزه استاد میرباقری حفظه الله است.
@mirbaqeri_ir
💢 #جنگ_شناختی و آینده جامعه
🔰 حجتالاسلام والمسلمین عبدالحمید واسطی در یادداشتی نوشت؛
🔹 اولویت اورژانسی در فرهنگ عمومی جامعه، ایجاد مهارت تشخیص خبر درست از خبر غلط، و مهارت مدیریت احساس در مواجهه با خبرها است. هر از چند گاهی موج توجه به آسیبهای رسانهها و شبکههای اجتماعی اوج میگیرد، اما اتفاق خاصی در فضای عمومی نمیافتد.
🔹 تجربۀ اینگونه بسیجهای عمومی در حوادث طبیعی و در بیماریهای فراگیر، وجود دارد و مسئولان میتوانند با شبیهسازی این تجربیات، برای آموزش انبوه متمرکز عمل کنند و بهترین زمان، وقتی است که عموم مردم تاثیرات تخریبی برخی رسانهها و شبکههای اجتماعی را در التهابآفرینی لمس کرده باشند.
🔹اگر از کسانی هستیم که با مواجه شدن با یک خبر، ناخودآگاه حسّ میگیریم باید فکری بهحال خود بکنیم و الا مدیریت زندگیِ ما به دست خبرها خواهد افتاد. ما باید آموزش ببینیم و تمرین کنیم که در مواجهه با یک خبر، چیزی که فورا در ذهن ما خطور میکند این باشد که «چقدر این خبر قابل اعتماد است؟»، «چقدر کلمات و تصاویری که در این خبر استفاده شدهاند مطابق واقعیت هستند؟» و تا شواهد کافی برای آن پیدا نکنیم هیچ احساسی نسبت به آن در درون ما ایجاد نشود.
📚 متن کامل:
http://ihkn.ir/?p=30027
@h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتشار ویدیوی پدر مهسا امینی در کنار پیکر فرزندش که تایید میکند ضربهای به سر او نخورده و قبلا عمل جراحی داشته
🔰ابتدا گفتند شکنجه و تجاوز و بازداشت شده فیلمش بیرون آمد که دروغ گفتند.
🔰 دوباره گفتند بیماری نداشته فقط برای سرماخوردگی دکتر رفته، اسناد بیماریش بیرون آمد که دروغ گفتند.
🔰گفتند اسناد جعلیست هم مصاحبه پزشک، هم اسناد اداری که دال بر وضعیت بیماری مهسا و هم فیلم اقرار خود پدر امینی بیرون آمد
🔰و صدها دروغ دیگر درباره افراد دیگر که باور می کنیم؟! این نشان از چالشی اساسی دارد که باید فکری کرد و آن پذیرش ث زود باوری اخبار بی اساس و شایعات بی مبناست.
@h_shafiei
صبح روز ۴٠سالگی
مسجد مقدس جمکران
نمی دانم شاید آغاز فصل پاییز زندگی ام هست شاید هم زمستان، هرچه هست سنگین است...
روی دیوار مسجد نوشته بود « با تو عهد می بندیم» اما با خودم گفتم با عهدهای شکسته ام چه کنم!؟ با دل شکستن هایم چه کنم؟! با شرمساری از صاحب این حریم چه کنم؟!
عهد جدید برای آدم جدید است من که همانم که بودم.....
@h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸ظاهرش اینطور است!🔸
🎙 مصاحبه کننده: وضعیت فرهنگی جامعه، وضعیت خوبی نیست. چه کار باید کرد؟
✅ آیت الله حائری شیرازی:
ظاهرش اینطور است.
باطنش اینطور نیست ...
وقتی موقع امتحان رسید، معلوم می شود!!
@haerishirazi
@h_shafiei
-388292864_-1201702257.pdf
282.6K
📲 نسخه PDF | رفتار نبوی
👈 مروری بر سیره فردی و اجتماعی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله براساس بیانات رهبرانقلاب حفظه الله
@h_shafiei
51.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مستند #عملیات_بزرگ
ماجرای دستگیری خرابکاران و سر تیم های موساد در ایران.
❇️این فیلم اقتدار و نفوذ دستگاه های امنیتی اطلاعاتی ایران عزیز را نشان می دهد و بازتاب کننده بخش کوچکی از مجاهدت سربازان گمنام و مخلص انقلابی است که برای ایجاد امنیت در کشور و مقابله با فتنه انگیزی دشمنان قسم خورده، شبانه روز تلاش می کنند.
✳️برای عزت روز افزون ایران عزیز و اعتلای پرچم مقدس نظام اسلامی صلواتی را در این روز مبارک محضر پیامبراعظم و امام صادق صلوات الله علیهما تقدیم بفرمایید.
#حتما_ببینید
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
هدایت شده از 🇮🇷 بدون مرز 🇮🇷
🔴شایان مصلح تا دیروز به عقاید(اهل سنت) مهسا امینی توهین میکرد حال امروز خونخواه اهل سنت شده!
نکته جالب اینجاست شبکههای وابسته به وهابیون سعودی که از دشمنترین افراد به اهل بیت(ع) هستند برای شایان مصلح رپورتاژ میروند!
خیلی وقته است که میگوییم شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی دو لبه یک قیچی هستند که هدفشان نابودی تشیع است!
🇮🇷 بدون مرز
https://eitaa.com/joinchat/1644822562C2eae0dcc44
#یک_واقعه_و_دو_نگاه
🔸در یک حادثه، یا در یک اتفاق تلخ، نگاه های افراد، برداشت ها، تحلیل ها نسبت به یکدیگر متفاوت است. در یک واقعه واحد در یک جامعه واحد شاهد دو کلان استنتاج متفاوت و متضاد هستیم که علت آن مراتب ایمان است. بطور مثال
🔹یکی از سخت ترین و دشوارترین حوادث صدر اسلام #غزوه_احزاب است. مسلمانان در این جنگ هم از مقابل شاهد عظیم ترین سپاهی بودند که تا آن روز به چشم خود دیده بودند که از تمامی جریانهای مخالف و معارض آن زمان برعلیه اسلام و جامعه اسلامی متحد شده بودند (از قریش تا غطفان، ثقیف و...). همچنین در داخل مدینه و از پشت سر به علت خیانت و نقض پیمان توسط یهودیان بنی قریظه مسلمانان تحت هجوم بودند.
🔸خداوند وضعیت روحی مسلمان را اینگونه ترسیم می کند «إِذْ جاؤُکُمْ مِنْ فَوْقِکُمْ وَ مِنْ أَسْفَلَ مِنْکُمْ وَ إِذْ زاغَتِ الْأَبْصارُ وَ بَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَناجِرَ وَ تَظُنُّونَ بِاللَّهِ الظُّنُونَا؛ هُنالِکَ ابْتُلِيَ الْمُؤْمِنُونَ وَ زُلْزِلُوا زِلْزالاً شَديداً» به خاطر بیاورید زمانی را که آنها از طرف بالا و پایین شهر بر شما وارد شدند و مدینه را محاصره کردند و زمانی را که چشمها از شدّت وحشت خیره شده همانند محتضر شده و جانها به لب رسیده بود و گمانهای گوناگون بدی به خدا می بردید. آنجا بود که مؤمنان آزمایش شدند و تکان سختی خوردند!
🔹در مواجهه با این صحنه، که جبهه کفر، شرک و نفاق تمام ظرفیت خود را به کار گرفته بودند تا تمام اسلام و جامعه اسلامی را نابود کنند، برخی از مسلمانان که ایمان در عمق باورشان رسوخ نکرده بود همچنین بیماردلان و منافقان نسبت به این حادثه واکنش نشان دادند و شروع به #ناامید کردن و #متزلزل کردن جبهه مسلمانان کرده و آنها را تشویق به فرار و خالی کردن میدان کردند و عده ای از مسلمانان که ایمانشان آن استحکام و استقرار لازم را نداشت نسبت به وعده صادق خداوند دچار شک شدند و خود را فریب خورده پنداشتند و گفتند «وَ إِذْ يَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذينَ في قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ إِلاَّ غُرُوراً وَ إِذْ قالَتْ طائِفَةٌ مِنْهُمْ يا أَهْلَ يَثْرِبَ لا مُقامَ لَکُمْ فَارْجِعُوا وَ يَسْتَأْذِنُ فَريقٌ مِنْهُمُ النَّبِيَّ يَقُولُونَ إِنَّ بُيُوتَنا عَوْرَةٌ وَ ما هِيَ بِعَوْرَةٍ إِنْ يُريدُونَ إِلاَّ فِراراً»
🔸در ادامه خداوند می فرمایند که وضعیت روحی و ایمان این عده به گونه ای سست بود که اگر دشمن از خندق عبور می کرد و وارد مدینه می شد آنها دست از ایمانشان برمی داشتند و بدون درنگ به شرک و جاهلیت بازمی گشتند. «وَ لَوْ دُخِلَتْ عَلَيْهِمْ مِنْ أَقْطارِها ثُمَّ سُئِلُوا الْفِتْنَةَ لَآتَوْها وَ ما تَلَبَّثُوا بِها إِلاَّ يَسيراً»
🔹در مقابل این عده و در مواجهه با این لشگرکشی بی سابقه؛ جمعی از مومنان و صحابه جلیل القدر پیامبر بودند که واکنشی کاملا متفاوت به این جریان داشتند، ایشان در مقابل این توطئه ها و اتحاد جبهه طاغوت نه تنها ذره ای از ایمانشان کاسته نشد بلکه بر درجات #ایمان و #امیدشان نسبت به پروردگار و پیامبر نیز اضافه شد به گونه ای که خداوند متعال در آیه 22 احزاب می فرماید «وَلَمَّا رَأَ الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزابَ قالُوا هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُمْ إِلاَّ إيماناً وَ تَسْليماً» چون قبلا از رسول خدا ص شنیده بودند و مىدانستند که به زودى گرفتار مصائبى مىشوند، که انبیاء و مؤمنین گذشته بدان گرفتار شده، و چون احزاب را دیدند یقین کردند که این همان وعده موعود است، و خدا به زودى یاری و نصرتشان داده و بر دشمن پیروزشان مىکند.
🔰حال ما در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی و اعتلای پرچم مقدس توحید مشکلات و چالش های بیشماری در مسیر مجاهدان و مومنان قرار دارد از تحریم تا تطمیع، از تهدید تا ترور از اتحاد طواغیت تا خیانت نفوذی ها و جریان نفاق و ... در تمام این مشکلات و معضلات دو تحلیل وجود دارد، تحلیلی که منجر به #ناامیدی و یاس می شود و نگاهی که انسان را #امیدوارتر و در مسیر صحیح خود راسخ تر می کند. حال ما از کدام دسته هستیم؟! در مواجهه با فتنه ها و یا اغتشاشات ایمان از دست داده و به خداوند و نظام ولایی گمان باطل می بریم و صحنه مبارزه را خالی می کنیم و یا بر ارادت و اراده خود و اطرافیانمان می افزاییم؟!
🌷در انتها خداوند پاداش مومنان راست قامت را اینگونه بیان می فرماید: «مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضي نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلا » در میان این مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده اند بعضی پیمان خود را به آخر بردند و شهید شدند و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدلی در عهد خود ندادند.
@h_shafiei
اگر احساس کردید «مبشر صبح» مفیده به دوستانتون هم معرفی فرمایید. 🌺
@h_shafiei
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جایت همیشه خالی است
اما، گاهی بیشتـــــر....
#حاج_قاسم
@h_shafiei
📚 #معرفی_کتاب
📙(دغدغه های فرهنگی) به انضمام قرارگاه فرهنگی
🖋موسسه جهادی صهبـا
📘کتاب «دغدغه های فرهنگی» متن و شرح یکی از بیانات مهم مقام معظم رهبری درباره فرهنگ و هنر و نسبت آن با انقلاب اسلامی است که در سال 1373 در دیداری با اهالی فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی بیان شده است.
بعد هم به فراخور مطلب، گزیدهای از سخنان ایشان در سالهای مختلف را که به موضوع ربط داشته را کنار هم قرار داده اند.
📕رهبری در این دیدار ابتدا دغدغه خود در مورد جایگاه فرهنگ و هنر انقلاب را طرح کرده و در ادامه با بررسی منشأ انقلاب اسلامی، به بیان مباحثی در مورد فرهنگ و هنر ایران و انقلاب پرداخته اند. معرفی و توضیح در مورد جریان روشنفکری بیمار، جریان روشنفکری و انقلاب، تهدیدهای درونی، تهدیدها و تهاجمهای بیرونی، تهدیدها و تهاجمهای بیرونی و در نهایت استنتاج، مهمترین مطالبی است که ایشان در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر انقلاب بیان کردهاند.
📗یکی از ویژگی های این کتاب که در بخش اعلام خودنمایی میکند، این است که حتی برای معرفی اشخاص، وقایع و... حتی المقدور از مطالبی استفاده شده است که منطبق بر دیدگاه مقام معظم رهبری باشد، بنابراین شما وقتی با نام یک شخص در بیانات ایشان مواجه می شوید که درباره او اطلاع چندانی ندارید، می توانید با مراجعه به بخش اعلام هم با شخص مذکور آشنا شوید و هم به صورت ضمنی با دیدگاه رهبر معظم انقلاب با او. از این نظر می توان بخش 70 صفحه ای اعلام این کتاب را بهعنوان متنی مجزا و مفید مطالعه کرد و از ان سود برد.
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
🛑نگاهی اجمالی به فهرست :
فصل اول؛ طرح دغدغه:
فصل دوم؛ منشاء انقلاب اسلامی:
فصل سوم؛ فرهنگ و هنر ایران و انقلاب:
فصل چهارم؛ جریان روشنفکری بیمار:
فصل پنجم؛ جریان روشنفکری و انقلاب:
فصل ششم؛ تهدیدات درونی:
فصل هفتم؛ تهدیدات و تهاجمات بیرونی:
فصل هشتم؛ توقع انقلاب از جبهه فرهنگی:
فصل نهم؛ استنتاج:
ضمیمه؛ قرارگاه فرهنگی:
🟥 مطالعه این کتاب را مجددا به دوستان فرهیخته و پر دغدغه خصوصا در #شرایط_حساس_کنونی 😊 پیشنهاد می کنم.
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
🔰توصیه پروردگار در مورد پذیرش اخبار
🔸ای کسانی که ایمان آوردهاید! اگر شخص فاسقی خبری برای شما بیاورد، درباره آن تحقیق کنید، مبادا به گروهی از روی نادانی آسیب برسانید و از کرده خود پشیمان شوید!
🔹يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ؛ ۶حجرات
#جنگ_نرم
#جنگ_شناختی
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
تاثیر رسانههای جهانی بر هویت فرهنگی جوانان
🔸یکی از مسائل روانشناختی درباره اینترنت، «هویت ناشناس کاربر» است.
هویت، واجد سه عنصر است: عنصر شخصی، فرهنگی و اجتماعی، که هر یک در تکوین شخصیت فرد نقش مهمی را ایفا میکنند.
در مقایسهها، هویت شخصی ویژگی بیهمتای فرد را تشکیل میدهد و هویت اجتماعی در پیوند با گروهها و اجتماعات مختلف قرار میگیرد.
🔹اینترنت صحنه فرهنگی و اجتماعی است که فرد خود را در موقعیتهای متنوع نقشها و سبکهای زندگی قرار میدهد. در این فضای عمومی، مهارت فرهنگی جدیدی لازم است تا با تنظیمات نمادین بتوان بازی کرد.
پایگاه و صفحات شخصی نمونهای مدرن است که چگونه کاربر اینترنت خود را برای مخاطبان جهانی معرفی میکند برای بیان افکار،احساسات، علایق و آراء،از متن مناسب، گرافیک، صدا و فیلم استفاده مینماید.
♦️«میلر» اهمیت و پیوندهای پایگاه شخصی را ذکر میکند و میگوید: «به من بگو لینکهایت چیستند تا بگویم که چه شخصی هستی.»
🔸با امکانات و گزینههای فراونی که رسانههای عمومی از جمله اینترنت در اختیار جوانان میگذارد، آنان دائماً با محرکهای جدید و انواع مختلف سبک رفتاری آشنا میشوند. چنین فضایی هویت نامشخص و دائماً متغیری را میآفریند، خصوصاً برای نسلی که در مقایسه با نسل قبل با محرکهای فراوانی مواجه است. همچنین از طریق رسانههای جمعی، افراد خط مفروض میان فضای عمومی و خصوصی را تجدید سازمان میکنند و این امکانی است که جوانان فعالانه از آن استفاده میکنند.
💢جوان، به خصوص در دوران بلوغ که مرحله شکلگیری هویت اوست و همواره به دنبال کشف ارزشها و درونیکردن آنها میباشد، با اینترنت و حجم گسترده، حیرت انگیز و گوناگون اطلاعات مواجه میشود و ناچار است که در این دنیای مجازی، هویت خویش را از این طریق پیدا کند. لذا ممکن است اینترنت در ایجاد هویتیابی جوانان اثر منفی داشته باشد.
از سوی دیگر، گاهی برخی از ویژگیهای شخصیتی مانند: سن، تحصیلات، محل سکونت و حتی جنسیت در اینترنت از بین میرود؛ به عنوان نمونه، بسیاری از افرادی که در اتاقهای چت مشغول گفتگو با یکدیگر میباشند، با مشخصاتی غیرواقعی ظاهر شده و از زبان شخصیتی دروغین که از خود ساختهاند و آن را به مخاطب یا مخاطبان خود معرفی کردهاند، صحبت میکنند و همین شخصیتهای ناشناس تأثیرات شگرفی را بر یکدیگر مینهند.
#نسل_z
#حکمرانی_فرهنگی
@h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 تنهاترین نسل
چند دقیقه درباره نسل z
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
مبشرصبح
تاثیر رسانههای جهانی بر هویت فرهنگی جوانان 🔸یکی از مسائل روانشناختی درباره اینترنت، «هویت ناشناس
🔻حکایت یک مواجهه: گفتمان انقلاب و نسل نوخاسته
🔹نسل(Generation)، به دسته ای از افراد گفته می شود که در فاصله ی زمانی معینی به دنیا آمده اند، بنا به زمینه های مشترک تجربه های جمعی را پشت سرگذاشته اند و عمدتاً تابع ارزش ها و هنجارهای یکسانی هستند.
ایکس(X)، وای(Y)، زد(Z) و آلفا(Alpha) اصطلاحاتی هستند که در غرب برای مشخص کردن نسل های دهه های اخیر مورد استفاده قرار گرفته است. در این بین به ویژه “نسل Z” (تقریباً همتای دهه هشتادی ها در ایران) که به آن ها “زومر” یا “بومی دیجیتال” نیز گفته می شود، از تفاوت های بنیادینی با نسل های پیشین برخوردارند که می توان از آن به “شکاف نسلی” تعبیر کرد.
مثلاً تمایلات شدید ساختارشکنانه. به عنوان نمونه: اگر در بین نسل های قبل ابرقهرمان بتمن یک شخصیت محبوب بود، برای آن ها جوکر هرج و مرج طلب(آنارشیست) محبوبیت پیدا کر.
(همان طور که در ایران نیز شخصیتی مثل تتلو مورد اقبال این نسل قرار گرفت).
🔹زومرها که با حدود دو میلیارد نفر و ۲۶درصد از جمعیت دنیا، در حال حاضر پرجمعیت ترین نسل را تشکیل می دهند در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی سراسر جهان از اهمیت تعیین کننده ای برخوردارند و بسیاری از سیاستمداران برای کسب پیروزی، تبلیغات انتخاباتی خود را روی آن ها متمرکز می کنند.
اما مهمترین ویژگی نسل Z یا زومر، وب محور بودن آن هاست.
نکته ای که باعث شده طی یک تقسیم بندی کلان تر، از یک نسل کاملاً متمایز، راهبردی و سرنوشت ساز در جهان سخن به میان آید: “نسل C”.
نسلی که پروش یافته ی بستر اینترنت است، فرهنگ و جامعه پذیری اش در کوچه پس کوچه های شبکه های اجتماعی شکل گرفته و مرزی میان واقعیت و مجاز قائل نیست.
🔹نسل سی (Generation C)، که نخستین بار در سال ۲۰۱۲ توسط برایان سولیس تحلیلگر حوزه ی دیجیتال مطرح شد، عنوانی است که به گروه رشد يافته با فناوری های نوین ارتباطی اطلاق می شود. پيشرفت امکانات سختافزاری و نرمافزاری فضای مجازی، شکلگيری سبک زندگی جديدی را به دنبال داشته که آميخته با فناوری های آنلاين است. اين فضا بستری برای شکلگيری نسل جديدی شده که ويژگی های رفتاری جمعی متفاوتی با نسلهای قبلی دارند. افراد نسل C هم براساس سن و سال و هم بر اساس استفادهشان از امکانات ديجيتالی تعريف شدهاند. از نظر سن اغلب آن ها متولد ميانه ی دهه ی ۱۹۸۰ میلادی به بعد هستند. اما آن چه به افراد اين نسل هويت مستقلی بخشيده نه رده بندی سنی، بلکه نوع کاربريشان از اينترنت، امکانات ديجتال و فضای مجازی است.
اما نسل c
افراد نسل C حضور پررنگی در فضای مجازی دارند و اغلب آن ها کاربرانی هستند که روزانه زمان قابل توجهی را در اينترنت سپری می کنند تا جایی که گاه ساعات آنلاين بودنشان بيشتر از آفلاين بودنشان است. آن ها اينترنت را برای همه ی عرصههای زندگی اعم از امور شخصی، کاری و تجاری، خريد، سرگرمی و... به کار می گيرند. مهم ترين بستر فعاليت اين کاربران جایی نيست جز رسانههای اجتماعی.
🔹این نسل با ویژگی هایی شناخته می شوند که همگی در ادبیات انگلیسی با حرف C آغاز می شوند و از این رو به این عنوان نامگذاری شده اند:
constant connectivity:اتصال مداوم به اینترنت و فضای مجازی
collaboration:همگرایی
change:میل به تغییر
co-creation:هم آفرینی
chameleons: دمدمی مزاجی
cyborgs: تمایلات سایبرنتیک و استفاده از کاربرد تکنولوژی به عنوان جزئی از بدن
curiosity: کنجکاوی
connected collective consumer:
مصرف کننده ی جمعی متصل
🔹انقلاب اسلامی ایران به عنوان ساختارشکنانه ترین رویداد سیاسی قرن بیستم و بر هم زننده ی نظم قدرت های جهانی با طرح شعارهایی چون: نه شرقی، نه غربی، استکبارستیزی، عدالت گستری و…، از چنان ویژگی های متمایزی برخوردار است که می تواند تبدیل به یک ارزش بزرگ و گفتمان غالب در بین این نسل در سراسر جهان شود.
از سوی دیگر این نسل آینده ساز نیز ویژگی های خاصی دارد که می تواند به رشد و توسعه ی گفتمان انقلاب کمک شایانی کند.
🔹 اما گیر کار کجاست؟!
روش های ارتباطی، خصوصاً در حوزه های فرهنگ و رسانه.
بنابراین در شرایطی که جهان دارد سوار بر روند پرشتاب توسعه ی ابزار ارتباط جمعی وارد واقعیت افزوده و عصر متاورس می شود، لازم است دستگاه های فرهنگی و رسانه ای کشور با درک واقیات زمانه و ضروریات تخصصی تغییرات بنیادین در روش و رویکرد ارتباطی خود ایجاد کنند.
به عنوان مثال چنان چه رسانه ی ملی افق های تحولش را بر این مبنا تنظیم نکند نه تنها راه به جایی نخواهد برد و تغییراتش به تحول منجر نخواهد شد، بلکه با نعل وارونه به نتیجه ی معکوس خواهد رسید و به شکاف نسلی و زوال اجتماعی دامن خواهد زد.
نسل نوخاسته ی جامعه ی ایران در نسبت با گفتمان انقلاب، هم می تواند یک تهدید باشد و هم یک فرصت: همه چیز بستگی به نحوه ی مواجهه دارد.
محسن سوهانی
#نسل_c
@h_shafiei
#نسل_تمدنساز
🔹رهبرانقلاب اسلامی در دیدار جمعی از معلمان (۱۴۰۱/۲/۲۱)، زیرساخت هر تمدنی را «نیروی انسانی» آن دانستند و برخی خصوصیات نسلی که میتواند #تمدن_نوین_اسلامی را بسازد برشمردند که در این اطلاعنگاشت مرور میشود.
🔸ابتدا باید سعی کنیم چنین ویژگی هایی در خودمان پرورش دهیم و در ادامه چنین نسلی را تربیت کنیم.
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
خبرت هست که بی روی تو آرامم نیست
طاقت بار فراق این همه ایامم نیست
#امام_رئوف
@h_shafiei