eitaa logo
مبشرصبح
2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
71 فایل
ارتباط با حقیر @shafieihasan سوابق علمی » طلبه سطح عالی » کارشناسی تاریخ اسلام » کارشناسی ارشد تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام » دکتری تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی » و همچنین در گرایش های مختلف تاریخ در حوزه و دانشگاه مشغول تدریس و پژوهش می باشم.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تبیین
🔴 پنج نکته مهم در مورد فایل سخنان 🔹 انتشار فایل سخنان ظریف با طراحی خاص رسانه‌ای مورد توجه قرار گرفته و بازخوردهایی داشته است. گرچه مطالب و ادعاهای مطرح شده و اساسا جهت گیری مباحث، امر جدیدی نبود و در طول ۸ سال گذشته بارها بیان شده اما حداقل پنج نکته زیر در این رابطه قابل توجه است. 🔻۱. از منظر درونی، از جایگاه وزیر خارجه شدیدا تنزل کرده و به بازیچه و وسیله‌ای پوششی برای توجیه بی‌کفایتی و بی‌دستاوردی دولت تبدیل شده است. به‌نظر می‌رسد پخش ِ (درز هدفمند فایلِ) مصاحبه، توسط طیف افراطی اصلاحات برای تسویه حساب درون حزبی با روحانی است. در واقع با پایان یافتن دوره روحانی و شکست گفتمان اصلاحات و اعتدال، دوره تسویه حساب درونی آغاز شده است. در کنار آن متشنج کردن افکار عمومی و تعمیق دوقطبی، وجه بیرونی این بازی است. 🔻۲. از نگاه بیرونی، ظریف با انتقاد از فعالیت‌ها و مجاهدت‌های شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی، ابراز داشته است دیپلماسی هزینه میدان می‌شد. ظریف ِ پرادعا ظاهرا از کارویژه اصلی دیپلماسی که حفظ دستاوردهای میدانی و منافع عینی است، بی‌خبر است. دیپلماسی، صرفا یک ابزار است و قرار نیست با اعتماد به وعده‌های پوچ دنیای دیپلماسی، منافع ملی و آینده کشور به بازیچه گرفته شود. 🔻۳. از زاویه دیگر نیز می‌توان به ادعای ظریف نگاه کرد؛ ظاهرا آقای ظریف هنر تبدیل قدرت منطقه‌ای به برگ برنده در دیپلماسی و مذاکرات را نداشته‌اند. موارد موفق دیپلماسی هم در ترکیب با دستاوردهای میدانی و با نظر شهید سلیمانی انجام شد. 🔻۴. صحبت‌های ظریف از سویی تکمیل کننده فضای کاذب مذاکرات و حفظ این جو بود و از سوی دیگر پوششی برای عدم توفیق دولت در مذاکرات و مدیریت کشور. نفس مذاکرات وین و اصرار دولت به پیگیری آن و انتشار مسئله‌دار سخنان ظریف؛ فارغ از محتوا و منصرف از بحث‌های له/علیه، تلاش برای بهم زدن فضای کشور و تغییر ادراک افکار عمومی است. از این حیث، بی‌توجهی به مذاکرات و پرداختن به مسائل اصلی کشور (موانع تولید، سوء مدیریت و... ) یک پاسخ هوشمندانه است. 🔻۵. در کنار همه آثار منفی صحبت‌های ظریف، یکی از مهم‌ترین تاثیرات منفی این سخنان، گستاخ کردن دشمنان نسبت به نظام و ارائه گزارش و ارسال پالس و از جبهه خودی به دشمن است. با توجه به اینکه این گزارش از زبان وزیر خارجه بیان شده است ارزش زیادی برای دشمن دارد. ✳️ را دنبال کنید http://eitaa.com/joinchat/1033961472C8a1cc59c8c
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📺 سخنرانی مهم رهبر انقلاب، یکشنبه ساعت ۱۸ 🔻 در ایام شهادت حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام، رهبر انقلاب اسلامی در یک سخنرانی تلویزیونی با مردم سخنان مهمی ایراد خواهند کرد. 🔺این سخنرانی ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به صورت زنده از شبکه‌های سیما و سایت و حسابهای Khamenei.ir در شبکه های اجتماعی پخش خواهد شد. 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امشب شب استغاثه و دعا است. برای ظهور دعا کنیم که فرج عالم و آدم در ظهور است. @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماحصل صحبتهای اسحاق جهانگیری دیشب در کلاب هاوس👆👆👆👆 از‌ یک‌طرف‌خود را هیچ کاره معرفی‌می‌کند‌ و از طرف‌ دیگر‌ چراغ‌ سبز‌ برای ریاست‌ جمهوری‌ نشان‌ می‌دهد. @h_shafiei
تهدّمت و اللَّه اركان الهدی .... قتل علیّ المرتضی .... @h_shafiei
💠 را به همه اساتید و تمام‌ عزیزانی که مطلب‌ حق و صحیحی به این‌ حقیر‌ تعلیم داده اند‌، تبریک عرض می‌کنم. 🌺اللّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُعَلِّمِینَ وَاَطِلْ اَعْمارَهُمْ وَبارِکْ لَهُمْ @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوشحالم در زمانه ای زیسته ام که تو را درک کردم. شاید دیگر بخاطر ندیدن و حسرت نخورم که تو هر دو آنها برایم بودی. @h_shafiei
🔸پیرو بیانات مقام معظم رهبری، در باب اینکه:《سیاست خارجه دست وزارت خارجه نیست، دست مجامع بالادستی است.》 👈برخی را خواست نظام (بخوانید رهبری)و در نتیجه شکست در آن را به حساب نظام فاکتور کردند!!! اما... ... اما غافل از اینکه در واقع حضرت آقا، برابر گفتگوی جنجال برانگیز اخیر ظریف به ایشان آموزشی دادند تا نظر باصطلاح کارشناسیشون رو تصحیح کنند، نه اینکه برجام و تبعات آن تصمیم معظم له باشد و طیف دولت روحانی و شخص فقط مجری بوده باشند. ✋ ضمن اینکه این اظهارات نادیده انگاشتن حقایق تاریخی است، باید گفت که: اتفاقا برداشت درست از این جمله این است که وزارت خارجه ۸ سال بر اساس چنین نظر کارشناسی!! عمل کرده و برجام حاصل آن نگاه متناقض، متضاد و دوگانه به میدان و دیپلماسی بود که خود ظریف اعتراف کرده بود که: از خط قرمزها عبور کرده. جناب ظریف ۸ سال چنین امر مهمی را نمی دانسته و بدنبال پیاده کردن منویات خود بوده! 🔻پ.ن برجام چونان دمل چرکین، بر بدن است که با هیچ دستاویزی توجیه نمی شود. ✍محمود باقری @mahmoudbagheri1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعد از ۸سال می گویند از ژنو تا برجام و وین خواست رهبری بوده؟! ملت را گروگان گرفتند و شمشیر بر گردن مردم نهادند و علی را مجبور به پذیرش ننگنامه ای کردند و بعد برای خود نامه و سکه ها و تندیس ها ساختند حال که پیش بینی علی درست درآمد آن را گردن رهبر انداختند. اوف بر شرف نداشته تان @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فَما أحْلى أسْماءَكُم وَ أكْرَمَ أنْفُسَكُمْ وَ أعْظَمَ شَأْنَكُمْ وَ أجَلَّ خَطَرَكُمْ وَ أوْفى عَهْدَكُمْ وَ أصْدَقَ وَ عْدَكُمْ ... @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫خطوط قرمز در حکومت علوی ✅(نگاهی به مسئله تساهل و تسامح در حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام ) @h_shafiei امشب ساعت ۲۴.۳۰ دقیقه
💠دلایل اصلحیت آیت‌الله رئیسی: ١. آیت الله رئیسی معتمد دلسوزان و بزرگان نظام است. شواهدی که این مدعا را ثابت می‌کند عبارتند از: الف) انتصاب وی در پست‌های مدیریتی مهم و کلان کشور از جانب مقام معظم رهبری. ب) حمایت دیگر نامزدهای انقلابی ریاست جمهوری مانند آقایان جلیلی، محمد و قالیباف از ایشان. به عنوان مثال می‌توان به کنار کشیدن آقای جلیلی در سال ۹۶ به نفع ایشان و سفرهای تبلیغی وی و ارائه برنامه‌ی اجرایی خود اشاره کرد. چنانچه آقای قالیباف در سال 96 به نفع آیت‌الله رئیسی انصراف داد و آقای محمد بارها به انصراف خود و حمایت از آیت‌الله رئیسی در صورت ورود ایشان به صحنه اشاره کرده است. علاوه براین نمونه‌های بسیاری از سوی مردم و تشکل های‌نخبگانی در راستای حمایت از آقای رئیسی به چشم می‌خورد. ٢. عملکرد قابل دفاع و ممتاز ایشان در آستان قدس و قوه قضائیه که مصداق بارزی برای یک مدیریت تحول آمیز و جهادی است. ایشان در قوه قضائیه غیر از تغییر ساختار و اصلاح وظایف ذاتی قوه، در حیطه‌ی امر نظارت و کاهش فساد، بسیاری از کارخانه ها را که با ناکارامدی برخی مدیران تعطیل شده بود، به چرخه‌ی تولید بازگردانده و حقوق مغفول کارگران را استیفاء نموده و در زمینه‌ی تولید و اشتغال قدم‌های مهمی برداشتند. ٣. در کمال احترام به دیگر نامزدهای ریاست‌جمهوری سابقه فعالیت و مدیریت ایشان قابل قیاس با سایر نامزدهای موجود نیست. به نظر می‌رسد نمی‌توان مسئولیت‌های مهم و کلانی مانند معاونت قوه قضائیه، مدیریت آستان قدس و ریاست قوه را با داشتن سمت در شهرداری، استانداری، فرماندهی نظامی یا حتی وزارت و وکالت در یک سطح دانست. ٤. توان همگرایی بالای ایشان از نقاط قوت آیت‌الله رئیسی نیز به حساب می‌آید. ایشان بعد از سال ۹۶ تبدیل به چهره‌ای فراجناحی شد چنانچه در همان انتخابات وحدتی کم‌نظیر را میان جناح‌های مختلف سیاسی پدید آورده که در غیر این موضع اتحاد آنها به سختی قابل تصور می‌نمود. برای درک بهتر ضرورت وجود ویژگی توان همگرایی در نامزد ریاست جمهوری باید دانست در شرایط فعلی کشور که درگیری‌های سیاسی قطعا منجر به هزینه‌های گزاف می‌شود، عدم وجود نامزدی با توان ایجاد وحدت و هم‌گرایی، فضای رسانه‌ای را مسموم نموده و نه تنها رقابت صحیح میان دو جناح مطرح سیاسی را به خصومت تبدیل می‌نماید بلکه درگیری‌های درون جناحی را افزایش داده و دست‌مایه اختلاف میان طرفداران آقایان قالیباف و محمد و جلیلی می‌شود. چنانچه هم اکنون این شکل از درگیری میان برخی طرفداران نیز قابل رصد است. لذا بیش از هر زمان دیگری نیازمند ورود فردی همانند آیت‌الله رئیسی به منظور هم‌گرایی مثبت و رفع تنش در میان طرفداران و دلدادگان انقلاب هستیم. ٥. نیاز به تغییر بنیادین در مدیریت و حاکمیت کشور، مطالبه‌ی روی‌کار آمدن دولتی مقتدردر مبارزه‌ی با فساد، کارآمد و وحدت‌آفرین دارد که فارغ از جناح‌بازی‌ها و قبیله‌گرایی‌های رایج میان اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان به فکر خدمت باشد و در وضعیت فعلی هر شخصی غیر از ایشان توان حل اختلافات میان جناحی و درون جناحی را ندارد. به عنوان مثال در صورت ریاست‌جمهوری آقای رئیسی، افرادی چون آقایان جلیلی و محمد توان اجرایی خود را در اختیار کابینه‌ی احتمالی ایشان قرار خواهند داد و این خود نشانه‌ای برای توان ایجاد همگرایی در ایشان است. ٦. همچنین به سبب شخصیت فراجناحی، کارآمد، مقبول، مجرب و متقی ایشان، سایر نهادها و قوه‌های کشور در امر تعامل با ایشان مانعی نداشته و در نتیجه می‌توان امیدوار بود که از درگیری میان قوا دور خواهیم شد؛ درگیری‌هایی که به گواه تجربه بیشتری صدمه را به مردم زده است. @h_shafiei
۸. عملکرد مثبت آقای رئیسی در مبارزه با فساد نشان داد که بسیاری از هجمه‌های انتخاباتی در سال96 کذب محض بوده و برای بسیاری از مردم این موضوع ثابت شده است. لذا حضور ایشان می‌تواند در راستای افزایش مشارکت مردمی در انتخابات مثمر ثمر باشد. بگذریم از اینکه ایشان با وجود تخریب فراوان در سال 96، 16میلیون از آراء مردمی را به خود جذب نمود و این اقبال عمومی قاعدتا با تلاش شبانه‌روزی و مخلصانه ایشان بالاتر رفته است. ۹. نکته دیگر اینکه آیت الله رئیسی به‌رغم اقبال عمومی، در قیاس با دیگر نامزدهای انقلابی رای منفی کمتری نیز دارد. ۱۰. ایشان به دلیل سفرهای استانی متعدد، جلسات گوناگون با مسئولین میانی و مقامات عالی‌رتبه و همچنین حضور در میان مردم، در دوره ریاست خود بر قوه قضائیه، برخلاف بسیاری از نامزد های انتخاباتی، از آگاهی و اشراف دقیق‌تری نسبت به مسائل کشور برخوردارند. بالتبع، برنامه جامع تر، واقع بینانه‌تر و راهگشاتری برای حل مشکلات کشور دارند. این حضور میدانی و برخورد از نزدیک با مسائل و موضوعات در ارائه راهکار و پیشنهاد راه برون رفت از مشکلات تفاوت فاحشی با راه‌حل‌های احتمالی برخی در اتاق جلسات و دور از میدان و مردم دارد. ۱۱. حضور ایشان در میان مردم و سرکشی‌های سرزده در طول دوران ریاست وی بر قوه‌قضائیه، نشان از وجود روحیه‌ی مردمی ایشان دارد. برخلاف بسیاری که فقط در ایام انتخابات منش مردمی پیدا کرده و در غیر این ایام دفتر و کاخ خود را رها نمی‌کنند. ۱۲. مواضع مشخص ایشان در باره فتنه، برجام و fatf که به نوعی میزان دقیقی برای شناخت بصیرت افراد است، کاملا مشخص بوده و از هیچ گونه ابهام و دوپهلویی برخوردار نیست. ۱۳. شاید بتوان گفت امروزه مهم‌ترین درد مردم که سبب ناامیدی آنها می‌شود، فساد اقتصادی، رانت خواری، ویژه خواری و ضعف عدالت در کشور است. حضور آقای رئیسی که در زمینه‌های مبارزه با فسادهای بزرگ و کلان‌اختلاس‌ها توانایی خود را نشان داده و ثابت کرده بدون هیچ تسامح یا زد و بند و تعارفی با این مشکلات برخورد قاطع دارد، برای مردم امیدآفرین است. به ویژه اگر بدانیم بهترین جایی که می‌توان با فساد مبارزه کرد، قوه مجریه و ریاست جمهوری است. چرا که این قوه هم اختیارات بی‌شماری دارد و هم سرچشمه اصلی ایجاد فساد و رانت و موقعیتی ویژه برای جولان آقازادگان و سواستفاده نزدیکان مسئولین است. تجربه‌ی بالای ایشان در مقابله با فساد نیز قابل مقایسه با دیگر نامزدها نیست. ۱۴. برخی معتقدند حضور ایشان در قوه‌قضائیه برای مبارزه با فساد بهتر است. درحالیکه برخلاف اعتقاد این بخش از جامعه‌ی انقلابی، 90 درصد اختیارات کشور دست رئیس جمهور بوده و درنتیجه بهترین فرصت برای مبارزه با فساد، در ریاست جمهوری فراهم است. ١٥. همچنین برخی دیگر معتقدند در صورت ریاست جمهوری آقای رئیسی، از یک سو به واسطه‌ی وضعیت بحرانی که دولت بنفش ایجاد کرده و از سوی دیگر به سبب بالا بودن توقع مردم در رفع سریع مشکلات، از محبوبیت ایشان به عنوان کسی که از ذخائر انقلاب اسلامی شمرده می‌شود کاسته خواهد شد. در پاسخ باید گفت: عزت دست خداست و اگر کسی برای خدا کار کند عزیز خواهد شد. ١٦. برخی نیز نگران قوه قضائیه و مشی ضدفسادی هستند که در این سالهای اخیر شروع شده است و از این رو تمایلی به حضور آقای رئیسی ندارند. این درحالیست که به دلیل انتصابی بودن ریاست قوه قضائیه می‌توان امید زیادی در جایگزینی فردی با مشخصات آقای رئیسی داشت. درحالیکه در ریاست جمهوری چنین امیدی وجود نداشته و خطر انتخاب فردی همانند ریسس جمهور فعلی بسیار است. در پایان امیدواریم که در راهی قدم برداریم که اشتباهات محاسباتی ما منجر به عدم رای آوری اصلح یا صالح مقبول نشود و لذا شاید بهترین راه دعوت از کسی باشد که اصلح بوده و مقبول نیروهای ارزشی و انقلابی است. @h_shafiei