eitaa logo
مبشرصبح
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
71 فایل
ارتباط با حقیر @shafieihasan سوابق علمی » طلبه سطح عالی » کارشناسی تاریخ اسلام » کارشناسی ارشد تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام » دکتری تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی » و همچنین در گرایش های مختلف تاریخ در حوزه و دانشگاه مشغول تدریس و پژوهش می باشم.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سلام علیکم 🇮🇷 دوستان عزیز اگر حال‌تون خوشه این کلیپ رو ببینید ... و اگر دیدید حتما چند بار ببینید چون با یکبار دیدن قطعاً به ابعاد آن پی نمی‌برید ... گفت‌وگوی آسید ابوالفضل کاظمی فرمانده گردان میثم و راوی کتاب کوچه نقاش‌ها 😭 ... که چند روز پیش به یاران شهیدش پیوست. رحمه الله علیه و حشره الله مع اولیائه و اوصیائه. 🤲 آن افق و نگاه کجا و ما کجا؟!! این نگاهِ امثال شهید چمران در مکتب امام (ره) بود که میلیون‌ها انسان را متحول کرد و از آن‌ها بزرگ‌ترین مجاهدان و شهیدان را ساخت. نه یک کلاس بلکه یک دوره انسان‌سازی و جذب و کار و تلاش و فعالیت و فدا‌شدن برای اسلام و نظام. سلام خدا بر شهیدان و امام شهیدان حضرت روح الله 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📩 رهبر انقلاب در دیدار خانواده آیت‌الله مصباح یزدی: بزرگداشت جناب آقای مصباح یکی از واجبات کارهای حوزه و روحانیّت و ماها و همه است و بزرگداشت ایشان به معنای زنده نگه داشتن جهت‌گیری ایشان و راه ایشان است. 🔹️ مرحوم آقای مصباح (رضوان ‌الله ‌علیه) یک خصوصیّات منحصربه‌‌فردی داشتند که من در مجموعه‌ی فضلای برجسته‌ی قم که از قدیم می‌شناختیم، و حالا هم  بحمدالله برکات بعضی‌شان ادامه دارد، نگاه میکنم، جامع این خصوصیّات را کسی مثل مرحوم آقای مصباح مشاهده نمیکنم؛ فراوان، خوب و نوآور، رسا و واضح، تمام‌نشدنی و بی‌نظیر، و رفتارهای شایسته و برجسته، و معرفت و معنوی و مانند اینها؛ مجموع اینها را واقعاً انسان نمیتواند پیدا کند. اینها در جمع بود. ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ 🔍 متن کامل بیانات👇 https://khl.ink/f/51609 @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰نگاهی دیگر به چالش های اجتماعی ۱ 🔸این ایام شاهد افزایش و چالش هایی در حوزه اقتصاد بودیم، که امر طبیعی است حتی برای کشورهایی که تحت شدیدترین تحریم ها نبوده و نیستند بطور مثال که شاهد کاهش وحشتناک ارزش پولی است منابع دولتی ۹۴ درصد تورمشان را ذکر می کنند و اقتصاددانها بالای ۱٠٠درصد تورم را ذکر کرده اند، حال کشوری مثل ایران که تحت شدیدترین فشارهای سیاسی و اقتصادی و... است امری اعجاب گونه و خلاف انتظار نیست. 🔹اما مشکل اصلی این است که یادمون میرود وسط یک جنگیم، هم هزینه دارد، در جنگ تحمیلی یک عملیات پیروز بودیم، در برخی عملیات ها شکست میخوردیم برخی شهرهای ما تصرف شد برخی شهرهاشون تصرف کردیم واینها بخشی از هزینه جنگ است. «تِلکَ الاَیّامُ نُداوِلُها بَینَ النّاس» 🔸اگر واقعیت ها را ببینیم یقین میکنیم که در بودیم و هستیم آن هم نه با دشمنی ضعیف و خیالی بلکه با اتحاد احزاب شیطانی و قدرتمند از و و تا جریان و دریوزگانشان که همه هستی و آبرو نداشته خود را برای شکست آورده اند، دیگر با یک نابسامانی و یا شکست مقطعی یا بالا رفتن چند هزار تومانی دلار و طلا پشت جبهه خود و خود را خالی نمی کنیم و نمی شویم و ناامیدی را نمی کنیم و با و و ابراز در جامعه مردم و دولتمردان که به فرموده رهبری و هستند را یاری می کنیم. 🔹نقادی و کردن برای حیات یک موجود نه تنها لازم است بلکه هم هست اما ها را می بیند و بعد و نسبت به و آرمانها و سپس ارائه میکند. 🔸یادمون نرفته که این دولت چه دولت و چه وضعیتی بوده و چه قدر سختی پیش رو داشته، از حجم بدهی، تا خالی بودن صندوق ذخیره ارزی تا وضعیت بحرانی کالاهای اساسی تا حجم وحشتناک نقدینگی تا تورم بی سابقه در ۷۰ سال اخیر کنار تحریم هایی که راه های دور زدن آن توسط نفوذی ها و دولتی های قبل لو رفت حالا هم اغتشاشات (اغتشاشات بخشی از ارز ورودی حاصل از توريست و سرمایه‌گذاری خارجی رو مختل کرده و دست دولت رو در مدیریت خزانه کشور تنگ کرده، اشتغال و تولید در تقریبا سه ماه محدود شد، و... ) چند ماه از تجزیه طلب تا سلطنت طلب و منافقین و سلبرییتی ها و هجمه بی سابقه فضای مجازی و رسانه ای علیه آرامش روانی بازار و اقتصاد... که هر کشور دیگری بود چندین بار کودتا و مبتلا به جنگ داخلی مانند سوریه می شد. @h_shafiei
مبشرصبح
🔰نگاهی دیگر به چالش های اجتماعی ۱ 🔸این ایام شاهد افزایش و چالش هایی در حوزه اقتصاد بودیم، که امر طب
🔰نگاهی دیگر به چالش های اجتماعی ۲ 🔸بحث مهم دیگر که در این ایام و یا ایامی پر چالش باید بدان توجه داشت این است که ما نیازمند یک در مورد خودمان هستیم، آیا با یک شکست یا حتی سلسه شکست هایی ناامید می شویم و مانند برخی مومنان ضعیف الایمان که بعد از شکست در مبتلا به افکار جاهلانه و تردید در اهداف و آرمانهای حاکمیت الهی شدند و گفتند: آیا با این وضعیت پیروزی نصیب ما می‌شود؟! «يَظُنُّونَ بِاللَّهِ غَيْرَ الْحَقِّ ظَنَّ الْجَاهِلِيَّةِ ۖ يَقُولُونَ هَلْ لَنَا مِنَ الْأَمْرِ مِنْ شَيْءٍ» 🔹براستی ما در برابر و رخدادهای تلخ و دهشتناک چه می گوییم؟ تا کجا می ایستیم؟! چه میزان در شرایط سخت مادی و معنوی و روانی می توانیم هزینه بدهیم و هزینه بشویم؟! تا کجا اهداف و آرمانها را به سینه می زنیم؟! ظرفیت و آستانه تحملمان چه میزان است؟! آیا همانگونه که دشمن بعد از شکست دست از باطل خود بر نمی دارد و مجددا با قدرت بیشتری به جنگ با حق بر می گردند، عمل می کنیم؟! البته توقع از جبهه حق هم همین است. از این رو خداوند بعد از شکست سپاه اسلام در احد به مسلمانان که مبتلا به شدند می فرمایند: اگر امروز به شما آسیبی رسید در جنگ بدر هم آنها شکستی سخت خوردند «إِنْ يَمْسَسْکُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ» 🔸مهم این است که بدانیم جبهه توحید بر حق است و اگر در شرایط سخت و بحرانی قرار گرفتیم ناامید نشویم یقین کنیم پیروز خواهیم شد هرچند مقطعی و به دلایلی شکست بخوریم «وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنينَ» 🔹گاهی فکر می کنم که اگر ما در زمان های دیگر بودیم چه میکردیم؟! با خودم می گویم چه خوب زمان پیامبر نبودیم و شعب ابی طالب و شکنجه ها در مکه، هجرت و گذشتن از خانواد و خانه و زندگی برای تشکیل جامعه الهی و جنگ های متعدد مدینه را متحمل نشدیم؛ چه خوب که دوران علوی را درک نکردیم و سه جنگ در ۵ سال همراه ناامنی و چالش های متعدد اقتصادی، خیانت برخی مسئولین را ندیدیم که پای امام بگذاریم؛ دوران امام حسنین با آن حجم فشار شایعات و خیانت ها تا داستان مسلم و تهدیدهای خانمان سوز و تطمیع های امویان را ندیدیم... انقلاب و شکنجه های ساواک و جنگ تحمیلی و فتنه منافقین و.بنی صدر و منتظری ... واقعا ایستادن پای ولایت به این آسانی نیست، ایستادن پای آرمانها سهل نیست، بناست از دل این ابتلائات و و جداسازی شوند «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ حَتَّىٰ نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِينَ مِنْكُمْ وَالصَّابِرِينَ وَنَبْلُوَ أَخْبَارَكُمْ»؛ «لِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا وَ يَتَّخِذَ مِنْکُمْ شُهَداءَ وَ اللَّهُ لا يُحِبُّ الظَّالِمينَ» 🔹نکته ای که در این رخدادها کنار ارزیابی های بیرونی و نقدهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی یا فرهنگی، مراقبه و توجه به وضعیت خودمان است. گاهی نیازمند تجدیدنظر در سیر نفسانی خود هستیم، در صورت نیاز باید زود خود را اصلاح کنیم والا با اولین چالش نسبت به تمام مبانی و اصول دچار تزلزل خواهیم شد. @h_shafiei
هدایت شده از مبشرصبح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تن سردار بی سـ ری سخت است غربت بی بـرادری سخت است... @h_shafiei
هدایت شده از مبشرصبح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینــهمه یـار داده ام از دست کمرم با شهادت تو شـ کـ سـ ت @h_shafiei
31.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
او چگونه سردار دلها شد؟ 🔸بیانات رضوان الله علیه در مورد شهادت سپهبد سلیمانی رضوان الله علیه https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸تدوینی بسیار زیبا از شعرخوانی و سید محمد مهدی شفیعی محضر رهبر معظم و عزیز انقلاب هر که را نیست، هست؛ بی شهادت، مرگ با خسران چه فرقی می کند. https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
🔰مرد میدان یا قهرمان ملی؟ 🔻 بعد از شهادت ، مقام معظم رهبری تلاش کردند تا با محوریت شخصیت ایشان به یک و هویتی برای ایران و حتی فراتر اقدام نمایند. در این مفهوم محوری یا به اصطلاح مهمترین عنصری بود که می‌توانست به خوانش از این شخصیت و قرائت اجتماعی از او جهت و رویکرد دهد. آقا با هوشمندی کلیدواژه‌ی را برگزیدند. 🔻 چنین ظرفیتی دارد که احساسات و انگیزه‌های همه ایرانیان را فارغ از سلیقه‌های جزئی و گرایش‌های سیاسی حول یک شخصیت گردهم آورد. برای آن‌ها کند تا در آینه‌ی شخصیت و حرکت این مرد هویت جدید خود را بازخوانی کنند و خود را بسازند. 🔻 در چنگ جریانات سیاسی گرفتار نمی‌آید. سیاست‌های کلان انقلاب اسلامی را در خود جای می‌دهد و آن را بخشی از هویت می‌داند. را یک آرمان ملی می‌کند و نسل جدید را استکبار قرار می‌دهد. در چنین شرایطی انقلاب و آرمان‌ها و باورداشت های اساسی آن عمومیت می‌یافت و ، اسطوره عصر جدید ایرانیان می‌شد. 🔻 آقا در یک گام بالاتر تلاش کردند حاج قاسم را نه تنها قهرمان ملی که معرفی کنند. وجه مشترکی که می‌تواند به هویت واحد ملت‌های منطقه تبدیل شود. 🔻 اما طبق معمول کج سلیقگی و عدم درک صحیح از رویکرد آقا، موجب شد مفهوم (که هرچند در جای خود صحیح بود)، به‌عنوان مفهوم محوری قرار داده شود. مرد میدان به‌سادگی قابلیت ایجاد در مقابل خود دارد و به‌شدت مفهومی تقلیل دهنده است. مرد میدان چتر کوچکی دارد و دیگری او مرد دیپلماسی است. یعنی در عرض او کسی چون می‌توانست هم وزن و مقابل این مفهوم تعریف شود. چتری محدود و کوچک که به راحتی انکار هم داشت و امکان هویت‌سازی آن بسیار محدود است. 📍کار درست انجام دادن پیشکش، چرا دست فرمان آقا را خراب می‌کنیم؟ 🖋 حسین ایزدی https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ماحصل ۲۰ سال مجالست شهید محضر رهبری عزیز 🔸 در تجربه این بیست سالی که در محضر آقا بودم، نتیجه ی را که ثمره ی او می شود و بر زبان و بر دل و بر عقل، من در آقا کامل دیدم، کامل . 🔹لذا در هر چیزی که الان ایشان می کنند، مطمئن می شوم که در انتهای آن، شبهه درمی آید؛ 🔹و یا بر هر چیزی که می کنند، مطمئن می شوم که در آن، [مقصود] به دست می آید. https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
کِلکِ مشکین تو روزی که ز ما یاد کند بِبَرَد اجرِ دو صد بنده که آزاد کند قاصدِ منزلِ سِلمی که سلامت بادش چه شود گر به سلامی دلِ ما شاد کند؟ امتحان کن که بَسی گنجِ مرادت بدهند گر خرابی چو مرا، لطفِ تو آباد کند یا رب اندر دلِ آن خسرو شیرین انداز که به رحمت گذری بر سرِ فرهاد کند شاه را بِهْ بُوَد از طاعتِ صدساله و زهد قدرِ یک ساعته عمری که در او، داد کند حالیا عشوهٔ نازِ تو ز بنیادم بُرد تا دگرباره حکیمانه چه بنیاد کند گوهرِ پاکِ تو از مِدْحَتِ ما مُستَغنیست فکرِ مَشّاطِه چه با حُسنِ خداداد کند؟ ره نبردیم به مقصودِ خود اندر شیراز خُرَّم آن روز که حافظ رَهِ بغداد کند. 🔰تفالی به حضرت حافظ درباره داستان ما و https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بار پروردگارا، دلهای ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی و به ما از لطف خود رحمتی عطا فرما ، که تویی بسیار بخشنده بی منّت. آل عمران آیه ۸ https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
🔰 وضعیت شناسی جامعه اسلامی در بحرانها؛ ۱ 🔸نمی خواهم وارد بحث با وضعیت انقلاب اسلامی شوم چون مقدمه مفصلی دارد که فعلا اقتضاء طرح آن وجود ندارد اما همین میزان عرض کنم که حقیر معتقدم سالهاست که ما حتی از وضعیت گذشته ایم، حتی گمان بنده بر این است وضعیت جمهوری اسلامی وضعیت هجری است. حالا دوستانی که مشتاق هستند حتما بروند و مطالعه کنند که سال پنجم و ششم چه رخ داد و مهمتر اینکه سال هشتم چه شد.😊 🔹اما مایل هستم چند خطی درباره سخت ترین جنگ و رویاروی مسلمانان با جبهه طاغوت عرض کنم، شاید هم به همین دلیل بود که چند روز پیش توصیه کردم این سوره را با دقت مطالعه کنیم. 🔸بی شک یکی از سخت ترین و دشوارترین حوادث صدر اسلام است. مسلمانان در این جنگ شاهد عظیم ترین سپاهی بودند که تا آن روز به چشم خود دیده بودند که از تمامی جریانهای مخالف و معارض آن زمان برعلیه اسلام و جامعه اسلامی متحد شده بودند. (از قریش تا سایر اعراب مانند غطفان، سلیم و...) همچنین و نقض پیمان توسط بنی قریظه، اضافه کنید به این شرایط دهشتناک وسوسه و کارشکنی های منافقان را که بشدت مسلمانان را تحت شدیدترین شرایط قرار داده بود. 🔹اگر بخواهیم به بپردازیم و شرایط آنان را تبیین کنیم اینگونه باید ترسیم کرد. 🔸زمانی را که جبهه متحد و از طرف بالا و پایین شهر به مسلمانان هجوم بردند و مدینه را محاصره کردند مسلمانها با اینکه منتظر آنها بودند و خود را آماده مبارزه با آنها کرده بودند اما بعد از دیدن عِده و عُده دشمن از شدّت وحشت چشمهایشان همانند محتضر، خیره و ثابت شده بود و قلبهایشان به حلقشان رسیده بود و اینجا بود که از حجم ترس به مبانی و آرمانهایشان که بخاطر آن سالیان متمادی مبارزه کرده بودند به شک افتادند. خداوند می فرماید آنجا بود که مؤمنان آزمایش شدند و تکان سختی خوردند. «إِذْ جاؤُکُمْ مِنْ فَوْقِکُمْ وَ مِنْ أَسْفَلَ مِنْکُمْ وَ إِذْ زاغَتِ الْأَبْصارُ وَ بَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَناجِرَ وَ تَظُنُّونَ بِاللَّهِ الظُّنُونَا؛ هُنالِکَ ابْتُلِيَ الْمُؤْمِنُونَ وَ زُلْزِلُوا زِلْزالاً شَديداً» ۱٠ احزاب 🔹جبهه ، و تمام ظرفیت خود را به کار گرفته بودند تا تمام اسلام و را نابود کنند، لذا با همه توان خود به مقابله آمدند. این رویارویی باعث شد برخی از مسلمانان که ایمان در عمق باورشان رسوخ نکرده بود همچنین و نسبت به این حادثه واکنش نشان دادند و ترس خود را به جامعه انتقال دادند و شروع به کردن و کردن جبهه مسلمانان کرده و آنها را تشویق به و خالی کردن میدان کردند و اینگونه القاء می کردند که مقاومت در مقابل این دشمن تا دندان مسلح و قدرتمند حماقت است و ثمره ای ندارد و چاره ای جز تسلیم شدن نداریم و متاسفانه عده ای از مسلمانان که ایمانشان آن استحکام و استقرار لازم را نداشت نسبت به وعده نصرت خداوند دچار شک شدند و بدنبال راه فرار افتادند و با دروغ شروع به برای فرار از میدان مقاومت شدند و گفتند «وَ إِذْ يَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذينَ في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ إِلاَّ غُرُوراً وَ إِذْ قالَتْ طائِفَةٌ مِنْهُمْ يا أَهْلَ يَثْرِبَ لا مُقامَ لَکُمْ فَارْجِعُوا وَ يَسْتَأْذِنُ فَريقٌ مِنْهُمُ النَّبِيَّ يَقُولُونَ إِنَّ بُيُوتَنا عَوْرَةٌ وَ ما هِيَ بِعَوْرَةٍ إِنْ يُريدُونَ إِلاَّ فِراراً» ۱۳احزاب 🔸حجم ترس و ناامیدی که این افراد در جامعه تزریق کردند به حدی بود که برخی قبل از شروع جنگ، خود را شکست خورده و بازنده این نزاع می دانستند و از ایمان خود پشیمان شده بودند لذا خداوند می فرمایند اگر دشمن از خندق عبور می کرد و وارد مدینه می شد آنها دست از ایمانشان برمی داشتند و بدون درنگ به شرک و جاهلیت بازمی گشتند. در حالیکه سابقا خود را متعهد به نظام اسلامی نشان داده بودند و تعهد داده بودند که بر آن عهد بمانند «وَ لَوْ دُخِلَتْ عَلَيْهِمْ مِنْ أَقْطارِها ثُمَّ سُئِلُوا الْفِتْنَةَ لَآتَوْها وَ ما تَلَبَّثُوا بِها إِلاَّ يَسيراً وَلَقَدْ كَانُوا عَاهَدُوا اللَّهَ مِنْ قَبْلُ لَا يُوَلُّونَ الْأَدْبَارَ ۚ وَكَانَ عَهْدُ اللَّهِ مَسْئُولًا» ۱۴ و ۱۵ احزاب ⬇️ ادامه دارد⬇️ https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 وضعیت شناسی جامعه اسلامی در بحرانها؛ ۲ 🔹در مقابل این عده که ایمان در درون قلبشان رسوخ نکرده بود و در مواجهه با این لشگرکشی بی سابقه؛ جمعی از و صحابه جلیل القدر پیامبر بودند که واکنشی کاملا متفاوت به این جریان داشتند، چراکه قبلا از صلوات الله علیه و آله شنیده بودند و مى‏دانستند که بر صراط حق بودن دارد و طاغوت و جبهه باطل به راحتی اجازه حضور وزندگی به آنها نمی دهد همانگونه که انبیاء و مؤمنین گذشته بدان گرفتار شده، لذا چون سپاهیان متحد را دیدند یقین کردند که این یکی از همان هزینه و ابتلائاتی است که وعده شده بود و اگر کنند و دست از خود بر ندارند خداوند به زودى یاری داده و الهی ساری خواهد شد و بر دشمن پیروزشان مى‏کند. 🔸ایشان در مقابل این توطئه ها و اتحاد جبهه طاغوت نه تنها ذره ای از ایمانشان کاسته نشد بلکه بر درجات و نسبت به پروردگار و پیامبر نیز اضافه شد، به گونه ای که خداوند متعال در آیه ۲۲ احزاب درباره اینان می فرماید «وَلَمَّا رَأَ الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزابَ قالُوا هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُمْ إِلاَّ إيماناً وَ تَسْليماً» 🔹حال ما در مسیر تحقق و اعتلای پرچم مقدس توحید مشکلات و چالش های بیشماری در مسیر مجاهدان و مومنان قرار دارد این سختی ها فقط برای جامعه ما نیست تمام انبیای الهی و اولیای الهی مبتلا به همین ابتلائات و سختی ها شدند از تحریم تا تطمیع، از تهدید تا ترور از اتحاد طواغیت تا خیانت نفوذی ها و جریان نفاق و ... در تمام این مشکلات و معضلات باید وضعیت خود را ارزیابی کنیم. دو وضعیت کلان وجود دارد، نگاهی که منجر به و یاس می شود و دست از مقاومت می کشد و خود را تسلیم و عبد طواغیت می کند و وضعیتی که انسان را و در مسیر مقاومت خود راسخ تر می کند. براستی وضعیت ما و جامعه ما چگونه است؟! در مواجهه با فتنه ها و یا اغتشاشات، سختی های اقتصادی، بحرانهای اجتماعی، تنشهای سیاسی، چالشهای فرهنگی، ایمان از دست داده و به نصرت خداوند و نظام ولایی شک می کنیم و صحنه جهاد و مبارزه را خالی می کنیم و یا بر ارادت و اراده خود و اطرافیانمان می افزاییم؟! 🌷در انتها خداوند پاداش مومنان و مجاهدان را اینگونه بیان می فرماید: «مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضي‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلا » ۲۳ احزاب، در میان این مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند ایستاده اند و در برابر باطل سازش نکردند و مقاومت کردند بعضی پیمان خود را به آخر بردند و شهید شدند ( سیدالشهدا و ) و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و سستی در عهد خود ندادند ( علیه السلام در آن روز و شهادت طلبان در امروز). 🔸جنگ احزاب با همه سختی ها و هجمه بی سابقه دشمن بخاطر مقاومت مسلمانان و ساری و ایثار امیرالمومنین علیه السلام و جاری شدن سنت نصرت الهی با کمترین هزینه ممکن با پیروزی مطلق مسلمان به پایان رسید و پایان احزاب آغازی بود بر کنشگری و پیشروی جامعه اسلامی حتی در خارج از شبه جزیره عربستان. 🔹ان شاءالله ما و جامعه ولایی ما بر سر همان عهد بماند تا نصرت الهی همانند گذشته بر ما نازل شود. https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
📲 هم‌اکنون؛ Khamenei.ir 🔻 رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اقشار مختلف بانوان با تأکید بر ضرورت شرعی حجاب: 👈🏻 کسانی را که کامل ندارند نباید به بی‌دینی و ضدانقلابی متهم کرد. 👊🏻 اینها به فراخوان‌دهندگان کشف حجاب تودهنی زدند. 🔸اگر احیانا مخاطبین کانال بیانات نخوانده، نشنیده و یا ندیده اند حتما ببیتید و بشنوید و مطالعه کنید. 💻 Farsi.khamenei.ir @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸به راستی خدا به عدالت و احسان و بخشش به خویشاوندان فرمان می دهد ، و از فحشا و منکر و ستم گری نهی می کند. شما را اندرز می دهد تا متذکّر [ این حقیقت ] شوید [ که فرمان ها الهی ، ضامن سعادت دنیا و آخرت شماست. ] سوره نحل، آیه ۹۰ https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
🔰امروز مختصر و اجمالی به تغییر رویکرد نگاه غرب به زن و علل آن می پردازم، اگر فرصتی بود شاید ادامه دار شود. 🔸احتمالا و طبق تاریخ برای اولین بار و در قرن 16-17 در جامعه غرب به گوش شنیده شد، هر چند تا مدتها غربی ها ارزشی برای این حرفها قایل نبودند. 🔹هرچند تا قبل از آن هیچ وقت زنان فکر نمیکردند که از حقوق کم تری نسبت به مردان برخوردارند یا آزادی ندارند شاید دلیل این موضوع آن بود که تا قبل از آن نقش زن و مرد مناسب تواناییهای روحی و جسمی تعیین شده بود و مخصوصا زنان با توجه به سختی کارهای اقتصادی از این امور طاقت فرسا معاف شده و وظایف مهم تر، سنگین تر ولی متناسب تر از نظر جسمی و روحی به آن ها سپرده شده بود؛ تربیت فرزندان و ساماندهی امور خانه خانواده کاری که از عهده قاطبه مردان ساخته نبود اما با ورود مدرنیته افسارگسیخته به غرب، اندیشه که تولید ارزان و انبوه لازمه آن بود نگرش به زنان تغییر کرد و این اندیشه که باید مثل مردان بشوند رواج یافت. 🔸نیاز به نیروی کار بیشتر در کارگاه ها و کارخانه ها، سرمایه دارها و کارخانه دارها را در استفاده از و بیش تر جدی نمود. لذا این تغییر در نگاه زنان بیشتر حاصل فرهنگی صاحبان کارخانه ها و غلبه ی _سرمایه_داری است تا تضییع واقعی حقوق آنها. 🔹 علم به دلیل نیاز صنعت به تکنولوژی در خدمت سرمایه داری قرار گرفت حضور زنان و کودکان در این کارخانه ها چشم گیر بود دستمزد زنان و کودکان بودن آن ها و و آسان به آنها از جمله دلایل کارخانه دارها و سرمایه دارها در به کارگیری زنان و کودکان در کارخانه ها بودند تا جایی که در برخی کارخانه ها بیش از چهارصد مشغول به کار شدند. 🔻 شوهران زنان کارگر اکثراً از روی ناچاری و برای تأمین مایحتاج زندگی مدرن با کارکردن همسرانشان موافقت میکردند. در ابتدا زنان و مردان جداکار میکردند اما به تدریج اکثر کارخانه ها به صورت مختلط درآمد و استفاده از دختران و زنان جوان به عنوان منشی در دفاتر کارخانه دارها و فعالان اقتصادی رایج شد. 🔻 دوری مادران از خانه حتی کودکان را دچار مشکل کرد. 🔻از طرفی ورود زودهنگام کودکان خانواده های فقیر به کارخانه ها باعث شد از باز بمانند و این موضوع بیشتری در نسلهای آینده به وجود آورد. 🔻مهد کودکها و پدیدۀ سرپرستی چند کودک توسط یک زن کارمند، در این دوره ایجاد شد که به نوبه خود و آرام آرام باعث کاهش متقابل مادر و فرزند و در نهایت کاهش خانواده شد. 🔻بالا رفتن سن ازدواج به خاطر سخت شدن تهیه مقدمات ازدواج و وجود تمایلات مصرفی و اشرافی حتی بین کارگران فقیر کارخانه ها باعث گسترش بین کارگرها شد. ✅و این دور باطل کماکان ادامه دارد و شاید به همین دلیل است دیروز در دیدار با بانوان فرمودند: «در نظام سرمایه‌داری سرمایه بالاتر از انسانیت است. انسانیت انسانها در خدمت سرمایه قرار میگیرد. هر انسانی که بیشتر بتواند سرمایه‌آوری کند، ارزشش بیشتر است. بر طبق این نگاه، جنس مرد طبعاً بالاتر از جنس زن است. مُزد زن همین الان در بسیاری از کشورهای غربی برای کارِ مشابه با مرد، کمتر از مرد است.‌» https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d